Transports un loģistika

Āzijas lielākā lidsabiedrība cer atgūt zaudējumusjau šogad.

Aivars Mackevics [email protected], 29.05.2002

Jaunākais izdevums

Japānas aviosabiedrība All Nippon Airways (ANA) ir paziņojusi, ka 2001./2002. finansu gads (līdz 31. martam) ir noslēgts ar 46,92 miljonu latu lieliem zaudējumiem. Gada apgrozījums tiek rēķināts 6,04 miljardiem latu apmērā. Taču šo gadu uzņēmums prognozē pabeigt ar peļņu līdz 115 miljoniem latu. Lai to panāktu, pašlaik tiek aktīvi strādāts pie darba efektivitātes uzlabošanas, izmaksu samazināšanas un izdevīgākām piedāvājumu cenām. Uzņēmums cer, ka tā peļņu vairos arī Pasaules futbola čempionāts Dienvidkorejā un Japānā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNNMoney izveidojis sarakstu ar automašīnām, kurām novērots vismazākais vērtības kritums (5 gadu laikā).

Jāatzīmē, ka tops veidots, ņemot vērā ASV tirgu.

1. vietā - Chevrolet Corvette, cena: $47,245 - $55,585, CNNMoney prognozē, ka pēc 5 gadiem izdosies atgūt 50% no samaksātās naudas par šo auto.

2. vietā - Honda Civic Sedan, cena: $15,645 - $21,925, CNNMoney prognozē, ka pēc 5 gadiem izdosies atgūt 52% no samaksātās naudas par šo auto.

3.vietā - Infiniti G37, cena: $34,965 - $36,265, CNNMoney prognozē, ka pēc 5 gadiem izdosies atgūt 52% no samaksātās naudas par šo auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair Norvēģijā var saskarties ar boikotu pēc tam, kad atklājušies sliktie darba apstākļi aviokompānijā.

Norvēģijas premjers Jenss Stoltenbergs nācis klajā ar paziņojumu, ka neizmantos Ryanair pakalpojumus, kā arī aicinājis savam piemēram sekot citus valsts iedzīvotājus, vēsta International Business Times. Skandināvijas valsts premjeru saniknojušas apsūdzības, ka lidsabiedrības vadītājs Maikls O’ Līrijs pret saviem darbiniekiem izturas kā pret «vergiem» – samazinot algu un nenodrošinot atbilstošus darba apstākļus.

Pret Ryanair vērstas apsūdzības izskanēja pēc tam, kad divas lidsabiedrības stjuartes nāca klajā ar plānu piedzīt no aviokompānijas kompensācijas par nepamatotu atlaišanu no darba un nodarbinātības likumdošanas pārkāpšanu. Stjuartes, kuras bija nolīgusi Īrijas aģentūra, kurai zemo cenu lidsabiedrība uzticējusi sava personāla pārvaldīšanu, pavēstījušas, ka Ryanair darbinieku vidū dominējot «baiļu kultūra» un ka lidmašīnu apkalpēm neesot gandrīz nekādas darba aizsardzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Iesniedzot gada deklarāciju, iespējams atgūt arī naudu par bērnu pulciņiem un diferencēto neapliekamo minimumu

Žanete Hāka, 28.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad gada ienākumu deklarāciju plāno iesniegt vien katrs otrais iedzīvotājs jeb 57%, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā iedzīvotāju aptauja.

Trešdaļa iedzīvotāju norādījuši, ka deklarāciju šogad neiesniegs, savukārt katrs desmitais (13%) vēl šaubās. Iedzīvotāji visbiežāk norāda (54%), ka neplāno iesniegt deklarāciju, jo gada laikā nav bijuši deklarējami izdevumi. Taču šāds priekšstats varētu būt maldīgs, jo šogad iedzīvotājiem ir iespēja atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākumu nodokli ne tikai par ārstniecības izdevumiem, izglītību un uzkrājumiem privātajai pensijai, bet arī par bērnu pulciņiem jeb interešu izglītību un diferencēto neapliekamo minimumu, kas pārsniedz mēnesī piemēroto.

Biežāk nekā vidēji deklarāciju plāno iesniegt sievietes (62% pretstatā 52% vīriešu) un iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 49 gadiem (66%). Izteikti maza interese iesniegt gada ienākumu deklarāciju (to plāno vien 35%) vērojama iedzīvotāju grupā, kuri saņem zemus ienākumus (līdz 280 eiro pēc nodokļu nomaksas), savukārt ievērojami aktīvāki (70%) uz pārmaksātā iedzīvotāju ienākumu nodokļa atgūšanu ir iedzīvotāji ar vidējiem ienākumiem (500 līdz 700 eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Poļu lidsabiedrībai «LOT» būs sava zemo izmaksu lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poļu lidsabiedrība LOT nevēlas savu gaisa telpu tik viegli atdot bez cīņas īru zemo izmaksu lidsabiedrībai Ryanair vai citām zemo izmaksu lidsabiedrībām. Viņu atbilde ir Polishwings, kas ir otrā poļu zemo izmaksu lidsabiedrība (pirmā zemo izmaksu lidsabiedrība ir ) un lidsabiedrības LOT meitas uzņēmums. Tiek plānots, ka Polishwings savu darbību uzsāks 2005. gada februārī ar vienu miljonu eiro lielu pamatkapitālu un piecām Boeing 737 markas lidmašīnām. Pavisam lidsabiedrība plāno nodarbināt apmēram 50 darbiniekus. Lidsabiedrība LOT ar šo soli vēlas novērst iespējamo pasažieru noslieci gaisa transporta satiksmē uz zemo izmaksu lidojumu piedāvātājiem. Polishwings lidos no Varšavas, Katovices un iespējams, ka no Vraclavas. Šīs idejas realizācijai ir atrasts arī viens sabiedrotais – lidsabiedrība Lufthansa, kura no 2002. gada oktobra nodarbina savu zemo izmaksu lidsabiedrību Germanwings (2004. gada ir pārvadāti jau gandrīz trīs miljoni pasažieru un peļņa palielinājusies par 50%). Poļu zemo izmaksu lidsabiedrība Polishwings līdz ar to lidos arī uz lidsabiedrības Germanwings labi izveidotajām mērķa lidostām – Ķelni un Štutgarti, no kurienes Polishwings pasažieri varēs tālāk doties uz, piemēram, Barselonu, Romu un Lisabonu. Tajā pašā laikā Polishwings bāzas lidosta Varšavā tiks paplašināta, īpaši lidojumiem austrumu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Nepiesakoties nodokļu atmaksai ārzemēs, tur strādājošie Latvijas pilsoņi zaudējuši miljonus

Gunta Kursiša, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā strādājošie viesstrādnieki var pilnībā atgūt tur iemaksātos nodokļus, ja, strādājot nepilnu gadu, nav nopelnījuši ārzemēs vairāk par 7475 Lielbritānijas mārciņām (aptuveni 6300 lati), portālam Db.lv stāstīja Rimante Šarmanauske kompānijas RT Tax, kas palīdz austrumeiropiešiem atgūt ārvalstīs nomaksātos nodokļus, direktore.

Ja ārvalstīs strādājošais ir nopelnījis vairāk, tad pastāv iespēja atgūt tur nopelnītos nodokļus nepilnā apmērā, vai arī nodokļus atgūt nav iespējams, viņa skaidro, norādot, ka tas, vai pastāv iespēja atgūt nodokļus, atkarīgs no tā, kurā finansiālā gada posmā strādājošais ir uzsācis un beidzis darbu. Šādi gadījumi tiek skatīti atsevišķi, bet vairumā gadījumu, atgriežoties no darba ārvalstīs, ir iespējams saņemt nodokļu atmaksu, skaidro RT Tax pārstāve.

Vairumā gadījumu ārzemēs strādājošie austrumeiropieši uzskata, ka citās valstīs maksāto nodokļu atgūšana ir ilgstoša procedūra, tādēļ bieži vien pat nemēģina to darīt, norāda R. Šarmanauske. Tādā veidā, pēc kompānijas aprēķiniem, pērn kopumā latvieši neatguva 2,3 milj. Ls, kas iemaksāti citu valstu nodokļu sistēmās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«SAS» un «Austrian Airlines» atklāj maršrutus uz Šanhaju

Aivars Mackevics [email protected], 16.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados Ķīnas ekonomika ir strauji attīstījusies. Pagājušajā gadā pirmo reizi Ķīna saņēma vairāk ārvalstu tiešo investīciju (53,2 miljardi ASV dolāri) kā ASV. Arī gaisa satiksmes tirgus paplašinās. Līdzās Pekinai un Honkongai arī Šanhaja ir kļuvusi par vienu no Āzijas gaisa satiksmes centriem. Šajā arvien pieaugošajā tirgū ir ienākusi Skandināvijas lidsabiedrība SAS, kas kopš pagājušās nedēļas trīs reizes nedēļā piedāvā lidojumus maršrutā Kopenhāgena – Šanhaja. Lidsabiedrība plāno palielināt lidojumu skaitu šajā maršrutā un piedāvāt lidojumus katru dienu, ja maršruts pierādīs savu rentabilitāti. SAS piedāvā lidojumus arī uz citām Ķīnas pilsētām, to skaitā 7 reizes nedēļā uz Pekinu. Lidsabiedrību savienība Star Alliance, kurai pieder arī lidsabiedrībaSAS un Vācijas lidsabiedrība Lufthansa, ir tirgus līderi maršrutos uz Tālajiem Austrumiem, ievērojami apsteidzot konkurentus Skyteam (ar Air France) un Oneworld (ar British Airways). Vietējās Āzijas lidsabiedrības nodrošina Star Alliance drošās pozīcijas Āzijas gaisa satiksmes tirgū. Lufthansa kā pirmā no alianses Eiropas dalībniekiem ir nostiprinājusi savas pozīcijas Āzijas tirgū. Sākot no maija, arī alianses dalībniece Austrian Airlines atklāj maršrutu uz Šanhaju. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piedāvātās izglītības kvalitāte un diezgan zemās izmaksas ir galvenie iemesli, kāpēc studenti no Ķīnas kā vienu no saviem galamērķiem studijām izvēlas Eiropu. Lai gan 2013. gadā Latvijā studēja vien 13 jauniešu no Ķīnas, nākotnē šis skaits varētu būt lielāks, jo Ķīnas Izglītības ministrija ir gatava pastiprināt sadarbību ar Latviju. Ķīna gan nav vienīgais virziens, kur skatās Izglītības un zinātnes ministrija (IZM). Aktuāls ir viss Āzijas reģions, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Aptuveni 20 miljoni eiro - tāds ir ārvalstu studentu ikgadējais pienesums Latvijas ekonomikai. Lai gan tendences rāda, ka visvairāk uz Latviju brauc tieši studenti no Vācijas, būtiska loma ir arī Āzijas reģionam. Pēc IZM statistikas, kopumā Latvijas augstskolās šogad studē 5272 studenti no 83 valstīm. Starp tiem Āzijas valstis pārstāv 1048 studenti, visvairāk - no Krievijas, Kazahstānas un Indijas. Lielā mērā sadarbību gan veicina tieši starpvaldību un starpministriju līgumi. Latvija sadarbojas ar tādām Āzijas valstīm kā Ķīna, Koreja, Kazahstāna un Mongolija. Sarunas par sadarbības paplašināšanu ir sāktas ar Indiju un Vjetnamu, bet ar Malaiziju un Filipīnām Latvija gatavojas slēgt jaunus līgumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Radītas platformas eksporta tirgu izpētei

Rūta Kesnere, 11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atvieglotu Eiropas Savienības mazajiem un vidējiem uzņēmējiem eksporta iespējas Latīņamerikas un Āzijas valstīs radītas divas platformas

Elanbiz.org ir vērsta uz Latīņamerikas valstīm, savukārt ealink.eu – uz Āziju. Pašlaik Latvijas uzņēmēju interese vairāk ir fokusēta uz Āzijas valstīm, tomēr arī Latīņamerikai nišas produkti var būt gana pievilcīgi.

Var jautāt ekspertiem

Elan Biz platforma ES uzņēmumiem sniedz praktisko informāciju par šādu valstu tirgiem: Argentīna, Brazīlija, Čīle, Kolumbija, Kostarika, Meksika un Peru. Elan Biz pārstāvis Havjers Sančess DB stāsta, ka platformā ir pieejama informācija par prasībām, kas tiek izvirzītas ES precēm un pakalpojumiem katrā no pieminētajām Latīņamerikas valstīm. H. Sančess kā īpaši vērtīgu informācijas ieguves iespēju min platformas sadaļu Pajautā ekspertam, kur ES uzņēmumi var konkrētiem speciālistiem uzdot jautājumu par viņus interesējošās valsts tirgu un izvirzītajām prasībām. Atbildes tiek sagatavotas piecu darba dienu laikā. Līdz šim eksperti jau ir sagatavojuši 1500 atbildes un to saņēmēji piecu ballu skalā to kvalitāti ir vidēji novērtējuši ar 4,7 punktiem. Eksperti pārstāv gan ES institūcijas, gan konkrētas valstis un ir specializējušies jautājumos, kas saistīti ar ES uzņēmumu darbību Latīņamerikas valstīs. Informācija, kas interesē uzņēmējus, ir dažāda, un atsevišķa sadaļa ir veltīta konkrētās valsts publisko iepirkumu prasībām, jo tieši valsts pasūtījumi ir tā biznesa iespēja, kas interesē daudzus ES uzņēmumus. H. Sančess teic, ka vienīgā informācija, kuru eksperti nesniedz, ir par konkrētās valsts importētājiem un izplatītājiem, jo šādu informāciju sniedz citas institūcijas, piemēram, tirdzniecības pārstāvniecības. Platformā visa ievietotā informācija uzņēmējiem ir pieejama par velti, vienīgi ir jāpiereģistrējas. Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras ES projektu vadītāja Līga Ābola atzinīgi novērtē izstrādāto sadarbības platformu un uzsver, ka tā ir lieliska iespēja maziem un vidējiem uzņēmumiem iegūt sev nepieciešamo informāciju par Latīņamerikas valstu tirgiem, jo katram uzņēmumam pašam veikt tirgus izpēti ir samērā laikietilpīgi un arī dārgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadu pēc ASV bankas Lehman Brothers bankrota, kas noveda pie pasaules ekonomiskās krīzes, vērojamais Āzijas atlabšanas ātrums, salīdzinot ar Rietumiem, varētu signalizēt par spēku pārkārtošanos pasaulē, atsaucoties uz ekonomistu sacīto, ziņo AFP.

Ķīna un citas reģiona nācijas, kas savu uz eksportu balstīto ekonomiku dēļ ilgi bija atkarīgas no Rietumu tirgiem, ir pārcietušas «vētru», pateicoties iekšzemes pieprasījumam, ko atbalstīja iespaidīgi stimulēšanas pasākumi un augošā vidusšķira.

Un, kā norāda Ašoks Čarans (Ashok Charan) - Singapūras nacionālās universitātes profesors - Āzijas ekonomikas nākotnē būs mazāk atkarīgas uz Rietumiem.

«Āzijas ekonomikām atlabstot, gaidāma jauna pasaules kārtība, kurā Āzija būs relatīvi spēcīgāka,» viņš rakstījis, norādot, ka vidusšķiras un augstākās - vidējās šķiras izveidošanās un pieaugums Ķīnā, Indijā un citās Āzijas valstīs turpinās palielināt iekšzemes pieprasījumu reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Āzijas ekonomika atlabst, bet pastāv inflācijas risks

Gunta Kursiša, 06.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Āzijas jaunattīstības valstu ekonomika attīstīsies par teju 8%, un paredzama ir arī reģiona ekonomikas izaugsme turpmāko divu gadu laikā, norāda Āzijas attīstības banka (Asian Development Bank).

Ekonomikas attīstība tomēr notiks lēnāk nekā 2010.gadā, turklāt daudzas reģiona valstis var skart inflācija, norāda Āzijas attīstības banka.

Ciešāka ekonomiskā sadarbība starp mazāk attīstītajām Āzijas valstīm kompensēs pieprasījuma samazinājumu no krīzes skartajām bagātajām valstīm. «Jaunattīstības valstis Āzijā ir bijušas ļoti elastīgas ekonomiskās krīzes laikā, turklāt divi reģiona giganti – Ķīna un Indija arī turpmāk balstīs reģiona attīstību. Tiesa gan, to attīstības temps, salīdzīnot ar pagājušo gadu, būs mazliet krities,» norāda Čanjangs Rī (Changyoung Rhee), Āzijas attīstības bankas ekonomikas eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Thai Airways International» izlozēs 16 000 brīvbiļetes

Aivars Mackevics [email protected], 01.08.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Thai Airways International starptautiskās reklāmas kampaņas “Luck is in the air” ietvaros izlozēs 16 000 brīvbiļetes lidojumiem uz Bangkoku. Papildus lidsabiedrība vēl piedāvās 4 000 brīvbiļetes iekšzemes lidojumiem no Bangkokas lidostas. Visi laimīgie biļešu īpašnieki saņems bez maksas lidojumus abos virzienos un vienā un tajā pašā rezervētajā lidojumu klasē. Akcija ilgs līdz šī gada 30. septembrim, bet laimētājiem būs savas biļetes jāizmanto laika posmā no 2004. gada 1. aprīļa līdz 30. jūnijam. Visi laimējušie tiks nosaukti internetā ar lidsabiedrības mājas lapas starpniecību. Lidsabiedrības Thai Airways International vadība cer, ka šāda veida akcija pēc SARS epidēmijas spēs atdzīvināt tūrismu Āzijā. Starptautiskās reklāmas kampaņa “Luck is in the air” ir lielākais reklāmas pasākums, ko veic lidsabiedrība kopš tās pastāvēšanas sākuma. Jāatzīmē, ka lidsabiedrība Thai Airways International ir vadošā Āzijas lidsabiedrība un lidsabiedrību savienības Star Alliance locekle. Avots: EuroCity

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air vasaras sezonā būs aktīva

Jānis Rancāns, 26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviokompānija Estonian Air vasaras sezonā atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu, kā arī dosies maršrutos uz Vīni, Tbilisi un Venēciju. Lidojumus uz Viļņu atjaunos arī Krievijas Aeroflot, vēsta BBN.

25. martā Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Jiveskile Somijā. Uz šo Somijas centrālās daļas pilsētu Estonian Air lidos septiņas reizes nedēļā – vienu reizi darba dienās un divas reizes svētdienā. Tāpat Estonian Air atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu. Šajā maršrutā kaimiņvalsts lidsabiedrībai būs 17 lidojumi nedēļā.

Estonian Air atjaunos lidojumus arī uz Austrijas galvaspilsētu Vīni, šajā maršrutā lidsabiedrība martā un aprīlī dosies sešas reizes nedēļā, bet maijā lidojumu skaits pieaugs līdz septiņiem.

26. martā Estonian Air uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Joensū un atsāks lidojumus uz Helsinkiem. 2. aprīlī Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus uz Hanoveri, 3. aprīlī uz Kajaani Somijā. Aprīlī Igaunijas lidsabiedrība ieplānojusi uzsākt lidojumus arī uz Gruzijas galvaspilsētu Tbilisi. Maijā Estonian Air uzsāks lidojumus sezonālajā maršrutā no Tallinas uz Nicu, bet jūnijā - uz Venēciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināts - Brussels Airlines piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem

NOZARE.LV, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Brussels Airlines Rīgas lidostā piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem, jo Briselē būs pieejami jauni savienojumi ar galamērķiem, uz kuriem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nelido, šodien preses konferencē atzina kompānijas viceprezidents e-komercijas jautājumos Eiropā, Beniluksa valstīs uz Ziemeļamerikā Ksavjē Lagardēns.

Sarunas ar lidsabiedrību Brussels Airlines par ienākšanu Rīgas lidostā bijušas ilgstošās, atzina Satiksmes ministrijas, lidostas un lidsabiedrības pārstāvji. Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks uzskata, ka, ienākot Rīgā, Brussels Airlines aizpildīs to iztrūkumu, kāds līdz šim bijis Briseles maršrutā. Viņš norādīja, ka tagad, piedāvājot jaunus lidojumus sešreiz nedēļā, tiks uzlabota pakalpojuma kvalitāte šajā maršrutā. Muižnieks uzskata, ka te nevajadzētu runāt par nevajadzīgu konkurenci, bet gan par sadarbību, kas dos pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lai bremzētu cenas, grib tikt vaļā no PVN maksas

Ieva Mārtiņa kopā ar Jāni Lasmani, 05.12.2007

Situācija Latvijā ar PVN piemērošanu apdrošinātāju darbībai ir dramatiska, jo pašreiz spēkā esošais regulējums neatbilst PVN jēgai, atzina BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāji cer panākt iespēju nemaksāt PVN par autoservisu pakalpojumiem, tā samazināt izmaksas un brezmēt cenu kāpumu.

No apdrošinātāju teiktā var secināt, ka viņi nostādīti negodīgā situācijā attiecībā pret citiem uzņēmumiem, jo nevar atgūt samaksāto pievienotās vērtības nodokli (PVN) par, piem., autoservisu sniegtajiem pakalpojumiem, remontējot bojāto un apdrošināto (KASKO, OCTA) auto. Ja apdrošinātājiem nevajadzētu maksāt šo PVN, tad izmaksu samazinājums būtu ievērojams, kas pozitīvi atsauktos arī uz polišu cenām. Latvijas apdrošinātāju asociācijas vadītājs Juris Dumpis Db atzina, ka patlaban tiek virzīti grozījumi PVN likumā, kas ļautu apdrošinātājiem atgūt PVN. Ierosinājumi ietver iespēju atgūt vai nemaksāt PVN arī par citiem izdevumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī aviokompānijai SAS nāksies samazināt izmaksas un cirpt darbavietas

Gunta Kursiša, 12.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas lidsabiedrība samazinās izmaksas par 445 miljonu ASV dolāriem, «nogriežot» vismaz 800 darbavietu, vēsta thelocal.se.

Ziņas par jostas savilkšanu lidsabiedrībā SAS izskanējušas pirmdien – pēc brīvdienās notikušās «krīzes tikšanās». SAS veiks tādus taupības pasākumus kā atteikšanos no aviācijas zemes pakalpojumiem un Norvēģijas meitasuzņēmuma. Tāpat aviokompānijā tiks samazināti 800 darbavietu, un tagad ir sākušās sarunas arī par algu samazināšanu. Tādējādi Skandināvijas lidsabiedrība cer ietaupīt 455 miljonus ASV dolāru. Lidsabiedrība cer pārdot arī aktīvus aptuveni 445 miljonu ASV dolāru vērtībā.

«Valde ir sniegusi vienprātīgu atbalstu šim plānam un iesaka arī aviokompānijas darbiniekiem atbalstīt gaidāmos pasākumus,» teikts SAS paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Alternatīvās finanses

Savstarpējo aizdevumu platforma DoFinance iekaro Āzijas tirgu

Žanete Hāka, 16.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītā P2P jeb savstarpējo aizdevumu platforma DoFinance uzsākusi darbību Āzijas reģionā, nodrošinot Eiropas standartiem atbilstošu servisu Āzijas klientiem no uzņēmuma biroja Indonēzijā, informē uzņēmums.

Mēnesi pēc savstarpējo aizdevumu platformas atklāšanas investoriem Latvijā un Eiropā, DoFinance paplašinājusi darbību, platformai kļūstot pieejamai arī investoriem Āzijas lielvalstīs – Indonēzijā, Singapūrā, Vjetnamā, Taizemē, Malaizijā, Dienvidkorejā, Indijā, kā arī Austrālijā un Jaunzēlandē.

«Finanšu tirgus Āzijā strauji aug un kļūst arvien stabilāks, kā rezultātā palielinās pieprasījums pēc fintech jeb alternatīvo finanšu risinājumiem. Lielā iedzīvotāju skaita un konservatīvā banku sektora dēļ, Āzijas tirgus ir pievilcīgs finanšu tehnoloģiju galamērķis. Cilvēki Āzijā meklē iespējas droši investēt savus līdzekļus, savukārt Eiropas finanšu tirgus, viņuprāt, ir ļoti uzticams. Mūsu mērķa tirgū, Dienvidaustrumu Āzijas reģionā, atrodas milzīgs finanšu kapitāls, kuru mēs piedāvājam investēt efektīvāk tieši Eiropā. Dienvidaustrumu Āzijas kopējais iekšzemes kopprodukts ir 2.3 triljoni ASV dolāru, turklāt katru gadu tas pieaug par 5%,» stāsta viens no DoFinance dibinātājiem Jānis Kuļikovskis, kurš ilggadēji darbojas Āzijas tirdzniecības, ražošanas un loģistikas nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic atceltajiem reisiem Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz šim saņēmis tikai vienu oficiālu sūdzību, Db.lv apliecināja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Tomēr centrs ir saņēmis cilvēku zvanus, kuri interesējas par savām tiesībām un iespējām šādā situācijā. Saistībā ar reisu atcelšanu par aviopasažieru tiesībām PTAC kopā sniedzis astoņas konsultācijas telefoniski. Patērētāji interesējušie par savām tiesībām, kā arī par iespējām atgūt naudu par apmaksātajām biļetēm un saņemt kompensāciju.

Db.lv jau rakstīja, ka situācijās, kad lidsabiedrība laicīgi nepaziņo par reisu atcelšanu un nav bijuši nekādi ārkārtas notikumi, pasažieriem pienākas finansiāla kompensācija un naudas atgriešana par biļeti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Vietnam Airlines» cenšas iekarot pasaules tirgu

Aivars Mackevics [email protected], 21.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vjetnamas nacionālā lidsabiedrība Vietnam Airlines ir aktīvi uzsākusi savu darbību. Lidsabiedrības vadītājs ir paziņojis, ka līdz 2010. gadam plāno palielināt savu floti līdz 75 lidmašīnām. Pagājušā gada decembrī lidsabiedrība jau pasūtīja 10 Airbus A321 tipa lidmašīnas par kopējo vērtību 625 miljoni ASV dolāru apmērā. Lidsabiedrības mērķis ir kļūt par nozīmīgu dalībnieku Āzijas gaisa satiksmē. Speciālisti to vērtē kā ambiciozu ekspansiju, taču arī atzīst, ka Vjetnama līdzās Ķīnai pieder pie Āzijas dinamiskākajiem gaisa satiksmes tirgiem. Šis tirgus vilina pat amerikāņus. Decembrī, gandrīz pēc 30 gadiem, United Airlines uzsāka savu pirmo komerciālo lidojumu uz Vjetnamu. Pēdējo reizi ASV lidmašīnas pacēlās no Saigonas 1975. gada pavasarī. Attiecības starp kādreizējiem kara pretiniekiem pakāpeniski normalizējās. Abas valstis pat ir parakstījušas vēsturisku vienošanos par gaisa satiksmes kustību. Vietnam Airlines menedžeris Thanh cer, ka no 2006. gada varēs sākt lidot uz ASV, pagaidām satiksme uz Ameriku tiek organizēta sadarbībā ar Taivānas lidsabiedrībām. Vjetnamiešu mērķis Eiropā ir Vācija. Tāpat kā ASV tā arī Vācijā tie cer uz pieaugošiem tūristu skaitļiem un uz etnisko satiksmi. Vācieši, pēc amerikāņiem un japāņiem ir trešā lielākā tūristu grupa un Vācijā arī dzīvo 120 000 vjetnamiešu. 2004. gadā lidsabiedrība palielināja savu apgrozījumu par 16% līdz 1,1 miljardiem ASV dolāru. Pasažieru skaitam šogad vajadzētu pieaugt līdz 5,7 miljoniem. Šobrīd Vietnam Airlines lido uz 22 starptautiskiem galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikvienam dzīvē mēdz rasties situācijas, ka draugi, paziņas vai klienti finanšu grūtību dēļ kavē vai neveic norēķinus par izsniegtiem aizdevumiem, sniegtajiem pakalpojumiem vai piegādātājām precēm. Dažkārt kreditors, cenšoties nesabojāt attiecības ar parādnieku, vilcinās sākt parāda atgūšanas procesu. Caur parādu atgūšanas portālu www.atgustinaudu.lv varat atrisināt šo situāciju.

Parāda atgūšanas procesa atlikšana var novest pie parādu krāšanās un to apmēra pieauguma, un, kad beidzot tiek pieņemts lēmums par parādu piedziņu, daļai iekavēto parādu atgūstamā summa ir pieaugusi pat vairākas reizes. Kreditori, kuri nepadodas un cenšas saviem spēkiem atgūt atliktos parādus, bieži saskaras ar tādām situācijām kā parāda atmaksas termiņa atlikšana vai parāda neatgūšana. Mēdz gadīties, ka parāds ir jānoraksta, jo parādnieks ir pasludinājis maksātnespējas procesu. Pieredzes un iemaņu trūkuma dēļ kreditors tomēr galu galā vēršas pie profesionāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katrs ceturtais krājējs līdz šim izmantojis iespēju atgūt daļu no nomaksātā iedzīvotāju ienākumu nodokļa (IIN), liecina Swedbank veiktā iedzīvotāju aptauja.

Tā līdz šim ir bijusi lieliska papildu motivācija, lai savlaicīgi parūpētos par savu un ģimenes nākotni, kā arī iespēja saņemt papildu naudu, ko novirzīt uzkrājumam vai kādam pirkumam. Arī šogad ir iespēja saņemt nodokļu atvieglojumus krājējiem, tomēr nosacījumi ir nedaudz mainījušies. Kas jāzina, skaidro Swedbank Investīciju un apdrošināšanas jomas vadītājs Kristaps Kopštāls.

Latvijā vidēji katrs piektais ekonomiski aktīvais iedzīvotājs veido uzkrājumus pensiju 3.līmenī, un pieaug iedzīvotāju skaits, kuri izvēlas veikt iemaksas uzkrājošā dzīvības apdrošināšanā. Iedzīvotāji, kuri veic iemaksas šajos ilgtermiņa uzkrājuma produktos, var izmantot valsts nodrošināto iespēju saņemt iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu. Arī par 2018. gadā veiktajām iemaksām ir iespēja atgūt pārmaksāto IIN. Tā kā ir mainījusies IIN likme, tad par šī gada iemaksām varēs atgūt nevis 23%, bet 20%. Esošo zemo procentu likmju laikā, 20% IIN atmaksa arī ir ļoti laba motivācija veidot uzkrājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vairākas lidsabiedrības apdomā Tallinas maršruta atklāšanu; Air Berlin mērķē uz Rīgu

Gunta Kursiša, 22.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas aviokompānija Turkish Airlines pavēstījusi par maršruta Stambula - Tallina atklāšanu, turklāt tā nav vienīgā lidsabiedrība, kas apdomā lidojumu uz Tallinu uzsākšanu.

Lai arī sabiedriskajā telpā izskanējušās ziņas par to, ka Air Berlin plāno atklāt jaunu maršrutu Tallina – Berlīne, ir izrādījušās pāragras, tomēr Air Berlin pārstāvji norādījuši, ka šī iespēja nav izslēgta no viņu plāniem, tomēr vērtēta tiek arī Rīga, raksta BBN.

«Patlaban mēs analizējam situāciju Baltijas valstīs,» norādīja Air Berlin pārstāvis Štefans Demuts (Stefan Demuth). Viņš piebilda, ka lidsabiedrība jau ir sākusi sarunas par sadarbību ar airBaltic Rīgā un izskata maršruta atvēršanu uz Latvijas galvaspilsētas lidostu tās lielā tirgus dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" publiskojusi savu lidojumu grafiku gaidāmajai vasaras sezonai, kas sāksies 2021. gada 28. martā. Lidsabiedrība plāno savienot Rīgu ar 65 galamērķiem savā maršrutu tīklā un uzsākt lidojumus piecos jaunos maršrutos.

"Mūsu darbinieku un pasažieru drošība un veselība bijusi un būs pati svarīgākā. Mēs redzam, ka cilvēki ilgojas pēc ceļošanas. Es ticu, ka pieprasījums pēc lidojumiem sāks pieaugt turpmākajos mēnešos, līdzko tiks ieviesti uzticami risinājumi, tostarp vakcīnas un plašāka testēšana, lai ierobežotu Covid-19 izplatību. Lai arī lidošana noteikti būs citāda, mēs paredzam, ka līdz nākamajai vasarai ar noteiktiem ierobežojumiem būs pieejamas plašākas ceļošanas iespējas. Kā vadošajam savienojamības nodrošinātājam Baltijā, mums jābūt gataviem šim brīdim, tāpēc mēs jau tagad esam publiskojuši savu plānoto grafiku. Mēs turpināsim nodrošināt lidojumus uz dažādiem nozīmīgiem biznesa, kā arī populāriem atpūtas galamērķiem," norāda "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair melo par savu lidaparātu svaru, lai tādējādi samazinātu lidostu izmantošanas maksas, kas sniedz negodīgas priekšrocības pār citām Eiropas kompānijām, pavēstījusi Skandināvijas lidsabiedrība SAS.

Aizvadītā gada novembrī SAS iesniedza sūdzību Skandināvijas aviācijas uzraugiem, norādot, ka Ryanair Eiropas aviācijas aģentūrai Eurocontrol sniegtās ziņas par lidaparātu svaru neatbilst patiesībai.

Lidsabiedrībām par nolaišanos lidostā jāmaksā noteikta nodeva, kura tiek aprēķināta ņemot vērā attiecīgās lidmašīnas svaru pacelšanās brīdī. Tādējādi aviokompānijām, kuras ievēro noteikumus, jāmaksā lielāki rēķini, Dānijas laikrakstam Berlingske Business norādīja SAS pārstāvis Lars Andersens.

Līdzīgas apsūdzības, saistībā ar šādām Ryanair darbībām, izteikusi arī Francijas lidsabiedrība Air France. Savukārt Vācijā pret Ryanair uzsākta izmeklēšana. Vācijas varasiestādēm ir aizdomas, ka Īrijas zemo cenu lidsabiedrība, falsificējot lidaparātu svaru, gadā spējusi izvairīties no 370 tūkstošu eiro maksāšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ungārijai būs sava lētā lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 13.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienlaicīgi ar Ungārijas iestāšanos Eiropas Savienībā, proti, šī gada 1. maijā, tiek plānots, ka darbību uzsāks pirmā ungāru lēto lidojumu lidsabiedrība Wizz Air. Jaunā lidsabiedrība galvenokārt darbosies Ungārijas gaisa satiksmes tirgū. Wizz Air cer jau savā pirmajā darbības gadā apkalpot vairākus miljonus pasažieru. Lidsabiedrībai gan pagaidām vēl nav skaidrs cik lidmašīnu tiks izmantotas. Lidsabiedrība tika dibināta un reģistrēta jau pagājušā gada rudenī Londonā, un līdz šim ir dibinājusi meitas uzņēmumus Polijā un Ungārijā. Plānotajā lidojumu maršrutā Londona – Budapešta lidsabiedrība Wizz Air būs jau kā ceturtā darbojošās lidsabiedrība pēc tādām lidsabiedrībām kā Sky Europe (Slovākija), Snowflake (Skandināvija) un Ryanair (Īrija). Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru