Lidosta Rīga no 2006. gada maija līdz gada beigām ir apkalpojusi 1 809 343 pasažierus. Šajā laika periodā ir notikuši 18 539 bagāžas nozaudēšanas gadījumi, Db.lv informēja Lidostas Rīga Sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Andorijs Dārziņš.
Kā pastāstīja A. Dārziņš, lielākā daļa no bagāžas nozaudēšanas gadījumiem rodas, kad pasažieri izvēlas lidot ar reisu, kura laikā paredzēta pārsēšanās. Piemēram, ja pasažieris lido no Amsterdamas uz Rīgu caur Kopenhāgenu, tad var rasties situācija, kad pasažieris paspēj pārsēsties citā lidmašīnā, taču bagāžu pārkraut laikā neizdodas.
Šī gada pirmajos trīs mēnešos lidosta Rīga apkalpojusi 591 605 pasažierus, savukārt bagāžas nozaudēšana gadījusies 5 454 pasažieriem. Sanāk, ka šogad bagāža noklīdusi katram 108. pasažierim.
A. Dārziņš informēja, ka bagāžas nozaudēšanas gadījumā ar pasažiera mantas meklēšanu 5 dienas nodarbojas lidosta, ja bagāža netiek atrasta, tālāk tās meklēšanu turpina attiecīgā aviosabiedrība. Ja bagāža meklēšanas rezultātā netiek atrasta, pasažierim tiek izmaksāta kompensāciju, ko veic pasažiera pārvadātājs.
Bagāžas meklēšana notiek maksimums 35 dienas, no kurām pirmās piecas dienas bagāžu meklē lidosta, ja tas neizdodas, tad līdz 30 dienām bagāžu meklē aviosabiedrība, ja arī tad neatrodas bagāža, pasažierim tiek izmaksāta kompensācija.
Lielais vairums pasažieru atgūst savu bagāžu, apgalvo A. Dārziņš.
Skatoties pēc aviosabiedrībām ES, kuru reisos visbiežāk gadās nozust pasažieru bagāžām, tad līderis šajā jomā ir British Airways, kur bagāžu pazaudē vidēji katrs 50. pasažieris, liecina Eiropas lidsabiedrību asociācijas dati. Igaunijas aviosabiedrības Estonian Air reisos bagāžu nozaudē katrs 100. pasažieris, savukārt SAS aviosabiedrību grupā, kurā ietilps arī AirBaltic, bagāžu pazaudē vidēji katrs 130. pasažieris.