Citas ziņas

Baltijā nostiprinās Royal Unibrew

Vēsma Lēvalde, 16.08.2007

Jaunākais izdevums

Firmas Griģis un Co īpašnieks Andris Griģis parakstījis līgumu ar Dānijas koncernu Royal Unibrew par Līvu alus darītavas pārdošanu.

Darījuma summa ir 17,5 miljoni EUR (ap 12.2 milj. Ls), Db informēja A. Griģis. "Šis bija ļoti labs piedāvājums, turklāt darījums apmierina abas puses," savu lēmumu pārdot trešo lielāko alus darītavu Latvijā pamatoja uzņēmējs.

Pēc viņa teiktā, piedāvājumus pārdot alus ražotni viņš saņemot jau aptuveni trīs gadus. "Ja mēs būtu maza alus darītava, varētu pastāvēt, jo nevienam mēs netraucētu, neviens mūs arī nekārotu. Taču, ja esi liels tirgus dalībnieks, konkurence kļūst asa. Ja aiz muguras ir liels koncerns kā dāņiem, tad arī ražošanas pašizmaksa ir pavisam cita - iepirkuma cena, piemēram, iesalam, man ir daudz augstāka nekā Royal Unibrew ar viņu ražošanas apjomiem," skaidroja A. Griģis. Iegāde notikusi caur Royal Unibrew Latvijas uzņēmumu Lāčplēša alus, turklāt nopirkta ne vien rūpnīca, bet arī tai piegulošās zemes. Tas darīts nolūkā nākotnē paplašināt ražotni.

Ieguldīs projektos

Andris Griģis uzskata, ka šādi darījumi pasaulē notiekot ik dienas, un pati par sevi tā esot normāla biznesa parādība. "Svarīgi ir tas, kur darījumā iegūto kapitālu iegulda," viņš uzsvēra. No darījuma iegūtos miljonus uzņēmējs ieguldīšot jaunos projektos Latvijā, galvenokārt saistītos ar nekustamo īpašumu. "Iespējams, pienāks laiks, kad pirksim ražošanas uzņēmumus atpakaļ no ārzemniekiem. Piemēram, tirdzniecības namu Kurzeme Liepājā mēs atpirkām no skandināviem un rekonstruējām," atgādināja uzņēmējs. Db jau rakstījis, ka vairākas nekustamo īpašumu kompānijas, kuru dalībnieku vidū ir A. Griģis, realizē vērienīgus viesnīcu projektus Rīgā un Liepājā. A.Griģa īpašumu vērtība tika lēsta ap 15 miljoniem latu.

Placdarms ekspansijai

Baltijas valstis ir iekļautas Royal Unibrew grupas stratēģiskajā plānā, tāpēc Līvu alus darītavas aktīvu iegāde nostiprina tās pozīcijas gan Latvijas tirgū, gan arī atvieglo produkcijas pārdošanu un izplatīšanu visā Baltijā, teikts kompānijas paziņojumā Dānijas biržai.

Darījums pilnībā tikšot pabeigts 2007. gada pēdējā ceturksnī un no 1. oktobra Līvu alus darītavas aktivitātes atspoguļosies Royal Unibrew finanšu pārskatos. Alus darītavas galīgā pārņemšana ir atkarīga arī no Latvijas Konkurences padomes apstiprinājuma. Royal Unibrew atzīst, ka ieguldījumi, pērkot Liepājas alus darītavu, atstās negatīvu iespaidu uz grupas 2007. un 2008. gada peļņu, taču uzskata, ka tas ir nozīmīgs ieguldījums tirgus ekspansijas vārdā.

Turpinās restrukturizēt

Līvu alus darītava ir viena no SIA Griģis un Co ražotnēm, taču juridiski kā atsevišķa firma tā līdz šim nebija nodalīta. Šī gada jūlijā SIA Griģis un Co izveidoja meitaskompāniju SIA GDG ar 12,556 miljonu latu lielu pamatkapitālu, ko sabiedrības īpašnieks A. Griģis saistīja ar uzņēmuma restrukturizāciju (Db, 31.07.2007).

Šis process joprojām nav noslēdzies, viņš atzina Db. Neesot plānots pārdot gaļas pārstrādes ražotni un topošo lieljaudas (30 000 cūku gadā) cūkkopības kompleksu Vaiņodē.

A. Griģa uzņēmums SIA Griģis un Co dibināta 1993.gada 15.janvārī. Darbību firma uzsāka ar piecu veikalu tīklu Parks Liepājā. Tirdzniecības vietas veicināja domu par pārtikas ražošanu, un tika radīts gaļas pārstrādes uzņēmums Kurzemes bekons. Firma savā darbībā pievērsusies arī lauksaimniecībai un cūkkopībai. 2000. gadā A. Griģis nodibināja jaunu ražotni - Līvu alus darītavu, kurai jau pēc gada augošā pieprasījuma dēļ vajadzēja paplašināties.

Alus darītava būvēta netradicionāli - ar stikla sienām un bāru augšstāvā, kuram ir stikla grīda - lai ražošanas procesu varētu vērot ikviens interesents. Līvu alus darītavā top 14 alus šķirnes, divi minerālūdens, avota ūdens un četri limonādes veidi.

Līvu alus darītavas ēka savulaik nominēta gada balvai arhitektūrā. SIA Griģis un Co ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Kurzemē, dažādu sporta un izklaides pasākumu sponsors.

Savukārt Royal Unibrew ir otra lielākā Skandināvijas alus darītāju grupa un vadošais alus eksportētājs. Royal Unibrew šodien ir vadošais alus, sulu un bezalkoholisko dzērienu piegādātājs Baltijā, kur grupas apgrozījums 2006. gadā bija aptuveni 74 miljoni EUR, kas attiecīgi ir 51 miljons latu.

Līvu alus darītavas pārdošana var viest korekcijas tirgus daļās

Vēl vienas Latvijas alus darītavas pārdošana alus tirgū būtiskas izmaiņas nenesīs, uzskata nozares speciālisti.

Tomēr, spriežot pēc Līvu alus darītavas jaunā īpašnieka Royal Unibrew paziņojuma par tālāku ekspansiju, var secināt, ka sagaidāma cīņa par otro vietu Latvijas alus tirgū. Latvijas alus darītāju savienības (LADS) izpilddirektors Pēteris Liniņš bija skops komentāros, sakot, iekams darījums nav noticis, nekādu izvērtējumu viņš nevarot sniegt. Uz jautājumu, vai, iegādājoties otru Latvijas alus darītavu, Dānijas koncerns Royal Unibrew audzēs muskuļus, tēmējot uz otro vietu alus tirgū, P. Liniņš vien noteica - iespējams.

Patlaban pēc LADS datiem, sasummējot Lāčplēša alus un Līvu alus tirgus daļas, to kopējā daļa ir tuvu 18 %, kas nav vairs tālu līdz otrajai lielākajai alus darītavai - a/s Cēsu alus. Tomēr a/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone nesaskata draudus kompānijas pozīcijai, sakot, ka "Cēsu alus ir otra lielākā alus ražotne Latvijā, un mūsu kompānija savas pozīcijas alus tirgū saglabās arī turpmāk".

E. Sietiņsone norāda, ka saskaņā ar LADS apkopotiem Latvijas alus tirgus datiem a/s Cēsu alus šā gada pirmajos septiņos mēnešos aizņēma 23,4%, un līdz gada beigām plānots savu ietekmi palielināt līdz 25% jeb ceturtajai daļai alus tirgus. Iespējamā Royal Unibrew grupas tirgus daļa pēc apvienošanās, pēc maniem aprēķiniem, varētu būt aptuveni 18% un tas nozīmē pārliecinošu trešo vietu līderu trijniekā,» tā E. Sietiņsone.

Viņa arī norāda, ka Līvu alus un Lāčplēša alus apvienošanās darījums Latvijas alus tirgu būtiski neietekmēs, jo abu kompāniju produkti ir atpazīstami un arī līdz šim ir plaši pieejami Latvijas patērētājiem.

Jāatgādina, ka Skandināvijā otra lielākā alus darītava The Danish Brewery Group (tagad - Royal Unibrew) kļuva par Cido pārtikas grupas (tagad Cido grupas) īpašnieci 2004. gadā, savukārt Lāčplēša alu tā iegādājās tā paša gada rudenī. Pērn vasarā uzņēmuma vadība stāstīja par vērienīgām invest��cijām Cido grupā un ambicioziem plāniem attiecībā uz Lāčplēša alu, un gatavību tuvāko gadu laikā dubultot tā tirgus daļu, kā rezultātā modernizēta ražotne Lielvārdē. Ievērojamas investīcijas Lāčplēša alū tā īpašnieki solīja arī šogad, tiesa gan, to apjoms netika atklāts. Ievērojamus līdzekļus alus tirgus attīstībā ieguldījuši un turpina investēt ne vien lielie, bet arī mazie tirgus dalībnieki, turklāt tuvāko gadu laikā darbu plāno uzsākt vēl vismaz trīs nelielas alus darītavas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cido boss vadīs Baltijas struktūru

, 26.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrs lielākais dzērienu ražotājs Skandināvijā Royal Unibrew (Dānija) no šā gada 1. marta ievieš vienotu Baltijas vadības struktūru.

Kā informē uzņēmums, lai realizētu minētos plānus, pašreizējais Cido Grupa ģenerāldirektors Jespers Koldings ir iecelts par Royal Unbibrew Baltijas struktūras ģenerāldirektoru un pašreizējais Kalnapilio – Tauro grupe (Lietuva) pārdošanas direktors Marijus Kirstukas - par Royal Unbibrew Baltijas struktūras ģenerāldirektora vietnieku. Savukārt pašreizējais Kalnapilio – Tauro grupe ģenerāldirektors Valdas Tekorius nodos vadības pilnvaras, bet turpinās padomdevēja funkcijas kā Kalnapilio – Tauro grupe valdes priekšsēdētāja vietnieks. Royal Unibrew sola saglabāt nemainīgas pārdošanas un pakalpojumu sniegšanas struktūras abās valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncerns Royal Unibrew par 12,2 miljoniem latu pārņēmis Latvijas trešo lielāko alus darītavu - Līvu alus, liecina tā sniegtā informācija medijiem. Royal Unibrew jau pieder bezalkoholisko dzērienu ražotājs Cido un alus darītava Lāčplēša alus.

"Alus darītavas pārņemšana ir saskaņā ar mūsu stratēģiju Baltijā. Pēdējo gadu laikā mēs esam veikuši vairākas uzņēmumu pārņemšanas gan Latvijā, gan Lietuvā un ar Līvu alus pārņemšanu mēs paplašinām jau tā spēcīgo biznesu Baltijā. Pirms Līvu alus pārņemšanas mēs aizņēmām 9-10% no Latvijas alus tirgus, bet, ieskaitot Līvu alus, mēs palielinām mūsu tirgus daļu vēl par 9-10%. Attiecīgi Royal Unibrew ierindojas trešajā vietā starp alus ražotājiem – tuvu 2.vietai," sacīja Royal Unibrew izpilddirektore Ziemeļeiropas reģionā Connie Astrup-Larsen.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lāčplēša alu ražos Liepājā

, 14.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apmierinātu strauji pieaugošo pieprasījumu pēc Royal Unibrew uzņēmumu brūvētā alus, kura pārdošanas apjomi šajā gadā palielinājušies par 29%, kompānija tuvāko gadu laikā Liepājas Līvu alus darītavas modernizēšanā investēs vairāk nekā 3 miljonus latu, Db.lv informēja Royal Unibrew pārstāve Inese Lielpinka.

Ņemot vērā plānoto nozīmīgo paplašināšanos un ražošanas jaudu palielināšanu, Lāčplēša alus ražošana no 2008. gada vidus tiks pārcelta no Lielvārdes rūpnīcas uz Liepājas alus darītavu.

''Tā kā plānojam īstenot nozīmīgu Liepājas alus darītavas modernizāciju, esam nolēmuši tur pārcelt ražošanu no Lielvārdes. Mēs strauji attīstāmies, un tāpēc ir nepieciešamas lielākas ražošanas jaudas, kuras mums piedāvā Liepājas alus darītava. Liepājā varēsim pilnībā izmantot jaunās alus darītavas priekšrocības, lai paplašinātu alus piedāvājumu Latvijas pircējiem,'' atzīst Royal Unibrew ģenerāldirektors Latvijā Jespers Koldings (Jesper Colding).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cido grupas īpašnieka Royal Unibrew Baltics ģenerāldirektora amatu pamet Jespers Koldings, kuru šajā amatā nomainīs Marijus Kirstukas.

(Foto: Vēsma Lēvalde, DB) Par to paziņots AS Royal Unibrew valdes sēdes laikā. Marijus Kirstukas iepriekš ieņēma Royal Unibrew Baltics vice ģenerāldirektora amatu, bet pirms tam 5 gadus bija AS Royal Unibrew pārdošanas direktors Lietuvā.

Savā jaunajā amatā M.Kirstukas būs priekšgalā vadības komandām dzērienu biznesā SIA Cido Grupa un SIA KTG, un viņš pārstāvēs uzņēmuma Baltijas vadības komandu kā Rīgā, tā arī Viļņā. Jespers Koldings iecelts vecākā korporācijas vadītāja amatā ārpus AS Royal Unibrew un izbeigs pildīt savus šī brīža pienākumus šī gada 1.septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Dibinot jaunu uzņēmumu, CIDO kāpinās eksportu uz Igauniju

Lelde Petrāne, 18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājas SIA CIDO Grupa produkcijas eksports veido 24% no pārdošanas rezultātiem. Lai vēl vairāk Igaunijā nostiprinātu pozīcijas un palielinātu produkcijas noietu dzērienu segmentā, dibināts uzņēmums Royal Unibrew Eesti, kas Igaunijas tirgū nodarbosies ar CIDO produkcijas realizāciju.

Royal Unibrew Eesti ir Royal Unibrew grupas uzņēmums.

Šogad CIDO Grupa eksporta apjomi kopumā palielinājušies par 5%, salīdzinot ar pērno gadu. Galvenais pieaugums ir novērojams CIDO sulu segmentā. Galvenie CIDO Grupa eksporta tirgi ir kaimiņvalstis. Vislielāko eksporta īpatsvaru veido Lietuva – 53%. Uz Igauniju eksports veido 22%, bet uz Krieviju – 16%. Galvenais eksporta produkts ir CIDO sulas, nektāri un sulu dzērieni, kas veido 39% no Latvijā saražotā dzērienu apjoma šajā segmentā.

Uz sulu segmenta potenciālu Igaunijā norādot pircēju paradumu atšķirības – igauņi sulas dzer vairāk nekā Latvijas un Lietuvas iedzīvotāji. Saskaņā ar Eiropas Augļu sulas asociācijas datiem (European Fruit Juice Association) 2011.gadā igauņi patērēja vidēji 22 litrus sulas un nektārus uz iedzīvotāju, savukārt Latvijā tikai vidēji 13 litrus uz iedzīvotāju un Lietuvā – aptuveni 12,5 litrus uz iedzīvotāju. Kopumā pērn Igaunijā sulu un nektāru patēriņš veidoja 29 miljonus litrus, no kuriem 24% bija apelsīnu, 20% - multiaugļu, bet 16% - ābolu sulas un nektāri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

27.maijā Līvu alus darītavas jaunie ipašnieki - Royal Unibrew,rīko modernizētās Līvu alus rūpnīcas atklāšanu Liepājā. Pēc Līvu alus darītavas iegādes 2008. gada sakuma kompānija Royal Unibrew veikusi nopietnas investīcijas ražotnes modernizācijā, kā arī jaunu alus šķirņu izstrādē un esošaās receptūras uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada janvāra vadošais dzērienu ražotājs Baltijā SIA Cido Grupa, kā Royal Unibrew grupas uzņēmums Latvijā, kļūs par partneri vienam no vadošajiem pārtikas un dzērienu ražotājiem pasaulē PepsiCo. Turpmāk šī zīmola dzērieni Baltijas tirgum tiks ražoti Latvijā, informē Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka.

To paredz vienošanās starp Royal Unibrew un PepsiCo, kas nosaka, ka grupas uzņēmumi kļūst par tā pārstāvjiem Baltijas valstīs un iegūst tiesības ražot un izplatīt PepsiCo bezalkoholisko dzērienu klāstu Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

Šāda sadarbība ļaus Royal Unibrew stiprināt tās tirgus pozīcijas bezalkoholisko dzērienu segmentā Baltijā, kas ir svarīgs tālākas izaugsmes priekšnosacījums. Starp pārstāvētajiem zīmoliem var minēt Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew.

SIA Cido Grupa ir vadošais dzērienu ražotājs Baltijā, kura produktu portfelī ietilpst gan sulas, nektāri un sulu dzērieni, gan dabīgais minerālūdens un dzeramais ūdens, gan alus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Royal Mail atvainojas adresātiem Latvijā

Dienas Bizness, 10.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts no Lielbritānijas pasta iestādes pārpakotā veidā saņēmis vairāk nekā tūkstoti bojātu pasta sūtījumu adresātiem Latvijā – katram no šiem sūtījumiem pievienota Royal Mail atvainošanās par sūtījuma stāvokli un aicinājums ziņot Royal Mail par konkrētu sūtījumu satura bojājumiem vai to daļu iztrūkumu.

Latvijas Pasts jau informēja, ka atpakaļ Royal Mail tika nosūtīti īsi pirms Jaunā gada no Lielbritānijas saņemtie izdemolētie un izlaupītie pasta maisi ar vairākiem simtiem sīkpaku sūtījumu, kam nezināmu vandaļu nodarīto bojājumu rezultātā nebija iespējams noteikt ne adresātu, ne arī identificēt to saturu. Uz Royal Mail tika nosūtīti arī attiecīgi pārbaudes akti par konstatētajiem sūtījumu bojājumiem.

Tagad Latvijas Pasts šos sūtījumus no Royal Mail saņēmis pārpakotā veidā – uz katra sūtījuma polietilēna iesaiņojamā materiāla ir uzdrukāta Royal Mail oficiāla atvainošanās. Ja kādas daļas no sūtījuma satura trūkst vai tā saturs ir bojāts, Lielbritānijas pasta iestāde aicina par to ziņot Royal Mail, aizpildot zaudēto, bojāto un laikus nepiegādāto pasta sūtījumu veidlapu («Lost, Damaged and Delayed Inland Mail Report a Fault and Claim Form»), kas pieejama ikvienā Royal Mail pasta nodaļā, interneta vietnē royalmail.com, kā arī sazinoties ar Royal Mail telefoniski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pret bēdīgi slaveno tūrisma kompāniju Royal Tour tiesā iesniegta prasība par 300 000 LVL piedzīšanu, atsaucoties uz Bizness&Baltija, ziņo Biznews.

Tiesas norīkotais maksātnespējas administrators Ivars Rudzinskis uzskata, ka firmas vadītāji cenšas pretoties procesam un mēģina apgrūtināt kreditoru prasījumu apmierināšanu. I. Rudzinskis arī uzskata, ka kompānijas Royal Tour īpašnieces mākslīgi ir samazinājušas Royal Tour aktīvus par 47 000 LVL.

Laikraksts Dienas bizness jau vēstīja, tūrfirma Royal Tour atcēla divus lidojumus uz Kipru un Krētu, neizmaksājot kompensācijas. Pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra datiem cietušo vidū bija aptuveni 300 Royal Tour klientu, kas par vienu ceļazīmi samaksājuši vidēji 300 latus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Lāčplēša alus paliks Latvijā un ieguldīs attīstībā

Nozare.lv, 13.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Cido grupas uzņēmums Lāčplēša alus darītava neplāno aiziešanu no Latvijas, bet gan turpina darbu un investēs ražošanas procesu attīstībā.

Tā, komentējot šodien presē izskanējušo informāciju, ka alus darītava plānojot pārcelt ražotni uz ārzemēm, informē uzņēmuma pārstāve Inese Lielpinka.

«Nav plānotas nekādas izmaiņas. Lāčplēša alus darītava alus ražošanu turpinās Latvijā tāpat kā līdz šim. Aizvadītajā gadā Lāčplēša alus darītavā investēti vairāk nekā 450 000 eiro. Tas ļāvis palielināt ražošanas jaudu par 25%, kas veido aptuveni 12 miljonus litru alus gadā. Arī turpmāk Cido grupa plāno investēt ražošanā tieši Latvijā,» sacīja uzņēmuma pārstāve.

Viņa arī norādīja, ka kopš 2008.gada Lāčplēša alus darītavas modernizācijā Latvijā kopā ieguldīti vairāk nekā trīs miljoni eiro ar mērķi arvien paaugstināt produktu kvalitāti un arī alus darītavas kapacitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līvu alus darītava ar pilnu slodzi cer atsākt strādāt aprīlī, pagaidām uzņēmums strādā nepilnu darba nedēļu.

«Alus darītava Liepājā diemžēl strādā tikai daļēji,» izrādot ražotni Dānijas vēstniekam Latvijā Pēram Karlsenam un Liepājas pašvaldības pārstāvjiem, atzina Cido grupas valdes loceklis Leo Sorensens. Tā kā ziemā alus patēriņš esot zemāks, tad arī alus vārīšana nenotiek pastāvīgi. Viesiem bija iespēja redzēt tikai pudeļu pildīšanas procesu. Taču, iestājoties siltam laikam un augot alus patēriņam, Liepājas ražotnē varētu atsākties pilnas slodzes darbs, jo Cido grupa nevēlas zaudēt tirgus līdera pozīcijas, norādīja L.Sorensens. Ražotnē patlaban nodarbināti 43 cilvēki, procesi esot pietiekami automatizēti, tāpēc sezonas laikā papildus nebūšot jāpieņem darbinieki. Kopš 2008.gada, kad Līvu alus darītavu pārņēma Royal Unibrew, alus ražošanā ieguldīti aptuveni trīs miljoni eiro, klāstīja L.Sorensens. Tuvākajā laikā jauni ieguldījumi neesot plānoti, jo ražotne esot pietiekami moderna. Līvu alus darītavā ražo Līvu un Lāčplēša alu, kopā vairāk nekā 10 filtrētā alus šķirnes. Ražotnes jauda ir 80 tūkstoši plastmasas pudeļu dienā un ap 100 tūkstošiem stikla pudeļu dienā, pastāstīja ražošanas vadītājs Jānis Briedis. Uzņēmums aizvadītā gada finanšu rezultātus apkopošot tikai aprīlī, taču izaugsme esot stabila, apgalvoja L. Sorensens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūroperatoru patvaļu iegrožos

Jānis Lasmanis kopā ar Valteru Grīnvaldu, 29.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļotāji no tūrisma pakalpojumu sniedzējiem turpmāk varēs piedzīt atlīdzību par morālo kaitējumu.

Šāds ir viens no tūrisma biznesam, iespējams, netīkamākajiem piedāvājumiem ES direktīvas par tūrisma pakalpojumiem modernizēšanai, kuram par labu izteikusies arī Eiropas Komisija (EK). Komisijas piedāvātajā variantā ieteikts noteikt griestus šādām prasībām. Griesti regulētu to, ka pieprasītā summa ir adekvāta ceļojuma izmaksām un nodarītajam kaitējumam, piekrīt viesnīcas Europa Royale Riga ģenerāldirektors Jānis Jenzis. Viņš arī uzskata, ka direktīvas modernizācija ir nepieciešama. Kompānijas Impro direktors Vilnis Klinovičs: «Mēs bieži izmantojam tādu aviokompāniju pakalpojumus, kuras nemaz nestrādā Latvijā, līdz ar to problēmu gadījumā, kuras radušās ne mūsu vainas dēļ, vēršoties pret tām, jārēķinās ar tiesu darbiem ārpus Latvijas. Es uzskatu, ka atbildība tūrisma pakalpojumu sniedzējam būtu jāuzņemas tik tālu, cik tālu ir tā iespējas kaut ko mainīt.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaulē bagātākais cilvēks notēmējis uz Eiropu

Dienas Bizness, 09.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meksikas telekomunikāciju magnāts Karloss Slims (Carlos Slim), kurš ir arī pasaulē bagātākais cilvēks, plāno iegādāties trešdaļu Nīderlandes lielākā telekomunikāciju uzņēmuma Royal KPN. Šādu soli atsevišķi eksperti uzskata par Meksikas miljardiera mēģinājumu uzsākt agresīvu sava biznesa ekspansiju Eiropā, vēsta Independent.

Eiropas telekomunikāciju industriju ir satricinājis K. Slima kontrolētās kompānijas America Movil piedāvātais 2,6 miljardu eiro vērtais darījums palielināt ietekmi Nīderlandes Royal KPN līdz 28%, jo jau iepriekš 72 gadus vecais miljardieris grasījies iekarot Eiropas tirgu.

Iegādājoties daļas Royal KPN, Slima kompānija gūtu būtisku ietekmi ne tikai Nīderlandē, bet arī Vācijā, kur Royal KPN pieder valstī ceturtais lielākais telekomunikāciju operators.

Royal KPN norāda, ka America Movil piedāvājumu Nīderlandes kompānija vērtē «vidēji pozitīvi», kamēr atsevišķi KPN investoru norādījuši, ka ir gatavi pārdot savas daļas Meksikas miljardierim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas kara flotes lidmašīnu bāzes kuģis HMS Ark Royal tiks pārdots vairāksolīšanā, raksta BBC. Kuģa nākošais īpašnieks to varēs pārvērst kazino, helihopteru nosēšanās laukumā, skolā vai naktsklubā.

Potenciālie pircēji tiek aicināti apskatīt Ark Royal Portsmutas jūras spēku bāzē 3. un 4. maijā. Tomēr pirms apmeklējuma pircējiem ir nepieciešams iesniegt Lielbritānijas aizsardzības ministrijas interneta vietnē aprakstu par saviem plāniem attiecībā uz kuģi. Potenciālie pircēji varēs pieteikties līdz 13. jūnijam.

HMS Ark Royal, kas bija Karaliskās Flotes flagmaņkuģis, tika norakstīts pirms divām nedēļām Lielbritānijas aizsardzības budžeta samazināšanas ietvaros. Kuģis kopumā nokalpoja divdesmit piecus gadus un piedalījās kaujās Folklendu salās un iebrukumā Irākā. Valdības lēmums norakstīt Ark Royal saskārās ar plašu kritiku. Tika apgalvots, ka tādējādi samazināsies britu flotes kaujasspējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā tiek veidots televīzijas šovs Royal Poker Club, kurā spēkiem mērosies gan profesionāli pokera spēlētāji, gan arī sabiedrībā pazīstamas personības un citi pokera entuziasti.

Lai gan Royal Poker Club televīzijas ekrānos būs vērojams no nākamā gada janvāra, jau tagad uzsākta tā dalībnieku atlase. Piedaloties bezmaksas atlases turnīros, par šova dalībnieku līdzās profesionāliem pokera spēlētājiem un sabiedrībā populārām personībām var kļūt ikviens Latvijas un Lietuvas iedzīvotājs, kurš sasniedzis 18 gadu vecumu.

Šova ietvaros tiks izspēlēti kopumā četri pokera turnīri. Tajos spēkiem mērosies seši dalībnieki: divi profesionāļi, viens sabiedrībā pazīstams pokera entuziasts, viens Expekt Pro komandas spēlētājs un divi dalībnieki, kas savas spējas būs pierādījuši bezmaksas atlases turnīros, kas no pirmdienas, 16. novembra, norisināsies interneta vietnes Expekt.com pokera istabā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

2014.gada veiksmīgākie jaunie produkti Latvijā - tualetes papīrs, majonēze un cepamdesas

Dienas Bizness, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot pārdošanas rezultātus un patērētāju viedokli, globālā informācijas un mērījumu kompānija Nielsen par trīs veiksmīgākajiem jaunajiem produktiem 2014.gadā atzinusi SCA Hygiene Products ražoto Zewa Moll Soft & Strong trīs kārtu tualetes papīru, Polven Provansas majonēzi ar tradicionālo garšu, kā arī Rīgas Miesnieka cāļa cepamdesas ar sieru.

Veiksmīgākie jaunie produkti noteikti kopumā 18 produktu grupās. Piena produktu grupā veiksmīgākais produkts ir uzņēmuma Food Union ražotais krējuma zemeņu saldējums no piena un krējuma Pols. Vieglā alkohola grupā – Cēsu alus ražotais alus Miezītis Stiprais 7.1%. Bezalkoholisko dzērienu grupā – Royal Unibrew ražotais minerālūdens Mangaļi Vita Fruit ar zemeņu garšu.

Stiprā alkohola grupā – S.P.I. Group ražotais Rigas Prestige Cuvee bruts dzirkstošais vīns; saldumu grupā – Wrigley ražotā Orbit Melleņu košļājamā gumija; maizes izstrādājumu grupā – Fazer ražotā Druva Klona baltmaize; dzērienu grupā, kas nav gatavi tūlītējai lietošanai (kafija, tēja, kakao) – Mondelez ražotā Jacobs Kronung Harmonious&Smooth maltā kafija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG: Ģimenes uzņēmumi Eiropā un Baltijas valstīs uzņem apgriezienus

Dienas Bizness, 09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmumi visā Eiropā un tostarp arī Baltijas valstīs kopumā ļoti optimistiski raugās nākotnē. Pozitīvu pārliecību savās nākotnes prognozēs Eiropā vidēji pauž 75% ģimenes uzņēmumu, savukārt Baltijas valstīs tikai nedaudz mazāk – 74% ģimenes biznesu pārstāvju, liecina jaunākais starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG Eiropas ģimenes uzņēmumu pētījums European Family Business Barometer 2015.

Pētījums parāda, ka iepriekšējā gada laikā 68% Baltijas valstu ģimenes uzņēmumu ir izdevies palielināt apgrozījumu (Eiropā vidēji – 58%), 53% ir palielinājuši darbinieku skaitu (Eiropā – 46%), bet 56% ir izdevies palielināt savu darbību ārvalstīs (Eiropā – 58%). Barometrs uzrāda vispārēju pārliecinātību dažāda lieluma uzņēmumos, tomēr nedaudz mazāks optimisms ir novērojams mazākos ģimenes uzņēmumos (kuru apgrozījums nepārsniedz 10 miljonus eiro): kamēr mazo uzņēmumu vidū pozitīvs skats nākotnē ir 66%, lielo uzņēmumu vidū nākotnē pozitīvi raugās pat 81%.

Lai arī kopumā ģimenes uzņēmumu darbības rādītāji un to skats nākotnē ir pozitīvs, tomēr vairākas tendences var sagādāt tiem grūtības un jaunus izaicinājumus. Attiecībā uz lielākajiem nākotnes izaicinājumiem nedaudz atšķiras Baltijas un Eiropas respondentu atbildes. Baltijas valstīs kā lielākais izaicinājums tiek minētas pieaugošās darba spēka izmaksas (Baltijā – 44%, Eiropā vidēji – 26%), kas tuvākajā nākotnē var kļūt par lielāko apgrūtinājumu vietējiem ģimenes uzņēmumiem. Savukārt Eiropā kopumā kā lielākais izaicinājums dominē konkurences pieaugums (Eiropā – 37%, Baltijā – 26%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Tas sākās kā joks. Mēs te bijām un runājām par šo vietu: cik mums tā tuva un ar kādām labām atmiņām saistās. Pēc nedēļas skatāmies portālā, ka ēku pārdod.»

«Tas sākās kā joks. Mēs te bijām un runājām par šo vietu: cik mums tā tuva un ar kādām labām atmiņām saistās. Pēc nedēļas skatāmies portālā, ka ēku pārdod,» reģionālajam laikrakstam Kursas Laiks stāsta Māris Mors, kurš ar dzīvesbiedri Annu Losmani pērn oktobrī kļuvuši par «Royal Hotel Liepāja» jeb bijušās «Fontaine Royal Hotel» viesnīcas saimniekiem.

Iegādājoties īpašumu, liepājnieki nedomāja par to kā viesnīcu, bet gan kā māju, kurā ir arī viesnīca. Viņuprāt, viesnīcu piedāvājums Liepājā ir plašs, taču vasarā ir par šauru. «Tas ir labi, ka šāda tipa viesnīca Liepājā ir tikusi radīta, un mēs vairāk skatāmies, kā to uzlabot. Daudzi ir jautājuši: ar ko tad jūs konkurēsiet? Es saku, ka nevajag konkurēt. Vajag domāt, kā piesaistīt aizvien jaunus pilsētas viesus, kas gribētu apmeklēt mūsu lielisko Liepāju. Strādāt pie tā, lai cilvēki šeit justos labi un izvēlētos Liepāju, nevis aizbraukt uz Kuldīgu, Ventspili, Klaipēdu, Palangu. Mēs ceram veidot pienesumu caur labsajūtu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksts Diena veicis eksperimentu, pārbaudot, vai Vecrīgas bāros joprojām notiek lētticīgo tūristu apkrāpšana. Žurnālists izlicies par holandieti Jakobu no Amsterdamas, kurš uz pāris dienām ieradies Rīgā biznesa darīšanās.

«Gribi iedzert? Varbūt kādu aliņu?» angliski vaicājusi bārmene. Žurnālists ar pirkstu dzērienu kartē rādījis uz starptautiski pazīstamo šķirni Budweiser (kartē gan bijis rakstīts Budweser), kas maksā divus latus par puslitra kausu. Tomēr bārmene ieteikusi pamēģināt Lāčplēsi, kas maksājis jau piecus latus. «Prasu, vai tā ir laba šķirne. Jā, esot labs (tas nekas, ka veikalā pudele Lāčplēša maksā tikai ap 50 santīmiem). Pieci lati par kausu alus šķiet padārgi, bet lētticīgā tūrista apstrādāšana tagad tikai sākas,» raksta žurnālists.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Ak vai, skat, kas mums ir pašā augšā: sešas no desmit šī gada lielākajām kompānijām pumpē benzīnu un trīs citas ražo transportlīdzekļus, kas to dedzina" - ar šādu citātu Fortune īsumā raksturo sevis veidoto Pasaules lielāko kompāniju topu.

Lielākais apgrozījums

Kompānija, kura 2006. gadu nobeidza ar vislielāko apgrozījumu ir Wal-Mart mazumtirdzniecības veikalu tīkls. Wal-Mart 2006. gada apgrozījums bijis 351,14 miljardi USD.

Otrajā, trešajā un ceturtajā vietā atrodas naftas kompānijas Exxon Mobil, Royal Dutch Shell un BP ar apgrozījumu attiecīgi 347,25, 318,65 un 274,316 miljardi USD.

Piektajā, sestajā un astotajā vietā atrodas autoražotāji General Motors, Toyota Motor un DaimlerChrysler ar apgrozījumu attiecīgi 207,35, 204,75 un 190,19 miljardi USD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas banka Royal Bank of Scotland saviem klientiem uzsākusi piedāvāt jaunu pakalpojumu – naudas izņemšanu no bankomātiem, neizmantojot bankas kartes. Šādā veidā gan iespējams izņemt tikai ne vairāk par 100 britu mārciņām (aptuveni 85 lati).

To iespējams paveikt, izmantojot bankas izstrādātu viedtālruņu lietojumprogrammu Getcash. Programmas lietotājs izvēlas summu, kuru viņš vēlas izņemt no bankomāta, un saņem sešu ciparu kodu, kas ir derīgs trīs stundas, vēsta britu plašsaziņas līdzekļi.

Royal Bank of Scotland norāda, ka šāda sistēma palīdzēs klientiem, kas savas bankas kartes aizmirsuši mājās, vai arī steidzīgi vēlas nosūtīt naudu saviem ģimenes locekļiem. «Tas ir ļoti vienkāršs un drošs veids, kādā klienti var tikt pie naudas, kad tā viņiem ir nepieciešama,» BBC sacīja Royal Bank of Scotland pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Par Liepājas viesnīcas Fontaine Hotel Royal ēkas īpašnieku kļūs UPB holdinga akcionārs Māris Mors

LETA, 12.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Liepājas viesnīcas Fontaine Hotel Royal ēkas jauno īpašnieku kļūs UPB holdinga akcionārs Māris Mors, aģentūrai LETA apliecināja uzņēmējs.

Mors norādīja, ka patlaban viņu vēl nevarot dēvēt par viesnīcas Fontaine Hotel Royal ēkas oficiālo īpašnieku, jo darījums nav vēl līdz galam noslēgts. Tā noslēgums, pēc uzņēmēja teiktā, sagaidāms šā gada augustā. Taujāts, kāda ir darījuma kopējā summa, Mors norādīja, ka tā iespējams vēl var mainīties, tāpēc pašlaik nav iespējams atklāt neko konkrētu.

Uzņēmējs sacīja, ka viesnīcu viņš iegādājies kopā ar savu dzīvesbiedri, ar kuru pēc darījuma noslēgšanas plānots savstarpēji pārrunāt tālākos plānus saistībā ar Fontaine Royal Hotel ēku.Mors uzsvēra, ka detalizētāku informāciju par viesnīcas tālāko nākotni būs iespējams uzzināt tikai augustā pēc tās ēkas iegādes darījuma noslēgšanas.Kā ziņots, šā gada maijā līdzšinējās ēkas Liepājā, Stūrmaņu ielā 1 īpašnieks, uzņēmējs Stēns Lorenss, kurš labāk pazīstams kā Luijs Fonteins, aģentūrai LETA apstiprināja, ka ēka patiešām ir pārdota un tā no šā gada 1.oktobra nonāks jaunā īpašnieka pārziņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Lielbritānijas sabiedrības «krējuma» cepuru parāde

Laura Mazbērziņa, 20.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā vairāku dienu garumā notiek ikgadējās zirgu skriešanās sacīkstes Royal Ascot, kuras apmeklē ne tikai Lielbritānijas karaliskā ģimene, bet arī daudzi citi sabiedrībā zināmi cilvēki.

Royal Ascot zirgu skriešanās sacīkstes šogad notiek no 19. līdz 23. jūnijam un tās svin savu 300. gadadienu. Royal Ascot zirgu skriešanās sacīkstes aizsāka karaliene Anna Stjuarte 1711. gadā. Vēl viena šī pasākuma tradīcija un būtiska sastāvdaļa ir cepures, kuras tiek gatavotas visa gada garumā. Cepuru izgatavošanas māksla iegūta 17. gadsimtā Anglijā un Francijā.

Royal Ascot dalībnieki šo dienu laikā cīnās par vairāk nekā 7 miljonus eiro lielu naudas balvu un sacīkšu apmeklētāju skaits sasniedz 300 tūkstošus.

Spilgtākās galvas rotas skatieties galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Birštonas sanatorijās iegulda desmitiem miljonu eiro

Monta Glumane, 12.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plašs pakalpojumu klāsts un demokrātiskas cenas ir galvenie iemesli, kāpēc Lietuvas medicīnas kūrortu mazpilsēta Birštona kļuvusi par ārvalstu un Latvijas tūristu magnētu.

Lai gan pilsētas platība ir nieka 13 kvadrātkilometri un tās iedzīvotāju skaits sasniedz vien 4000, taču tajā atrodas vairākas sanatorijas un spa centri, piemēram, Royal Spa Residence,Medical SPA Eglės sanatorija,Vermes un Tulpes, kuras aktīvi uzņem gan atpūtniekus, gan cilvēkus ar veselības problēmām. Šobrīd notiek gan esošo sanatoriju un spa centru rekonstrukcija, gan jaunu būvniecība un uzņēmumi vēlas piesaistīt vēl vairāk ārvalstu tūristus, tajā skaitā arī no Latvijas.

Kā biznesa portālam db.lv apstiprināja spa centru vadītāji, tad veselības un medicīnas pakalpojumu joma attīstījusies, pateicoties pašvaldības un uzņēmēju sadarbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Royal Dutch Shell plāno pārcelt nodokļu rezidenci un mainīt nosaukumu

LETA--DPA, 15.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas naftas kompānija "Royal Dutch Shell" pirmdien paziņoja par vērienīgu restrukturizāciju, kas paredz nosaukumā likvidēt pirmos divus vārdus un pārcelt savu nodokļu rezidenci no Nīderlandes uz Lielbritāniju.

"Royal Dutch Shell" norāda, ka turpmāk padomes sēdes notiks Lielbritānijā, un šajā valstī bāzēsies arī uzņēmuma vadītāji un finanšu bosi.

Vienlaikus kompānija savā nosaukumā likvidēs vārdus "Royal Dutch", un turpmāk uzņēmumu sauks vienkārši "Shell".

Tāpat uzņēmums plāno atcelt tā nedaudz mulsinošu struktūru ar divu klašu akcijām. Šobrīd Londonas biržā akcionāri var iegādāties A vai B klases akcijas.

Akcionāri par šo restrukturizācijas plānu balsos nākamajā mēnesī.

Nīderlandes valdība paziņojusi, ka to šis "Royal Dutch Shell" paziņojums ir nepatīkami pārsteidzis.

Komentāri

Pievienot komentāru