Dienas Bizness

  • 11 svētdiena,
    decembris

    Voldemārs, Valdemārs, Valdis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8394

    USD: 1.0559

Ražošana

Aleksandrs Lukašenko

Foto: AFP/LETA

Baltkrievijas medijs: pāriešanai uz Krievijas ostām nav ekonomiska pamatojuma  1

Baltkrievijas prezidenta Aleksandra Lukašenko lēmums par dzelzceļa kravu pārvadājumu novirzīšanu nav ekonomiski pamatots un ir saistīts ar piekāpšanos Krievijas spiedienam.

Baltkrievija tādējādi apliecina savu lojalitāti Vladimiram Putinam. Eksperti apgalvo, ka šāds solis Baltkrievijas ekonomikai nedos gandrīz nekādus ekonomiskus labumus, jo Baltijas ostas piedāvā daudz labākus apstākļus nekā Krievija, raksta Vašingtonā bāzēts Baltkrievijas analītisks medijs Belarus Digest.

Saistītie raksti

Baltijas ostas Baltkrievijai ir daudz tuvāk, tā, piemēram, kālija minerālmēsli no Beloruskali rūpnīcas līdz Klaipēdas ostai pārvar 712 kilometrus. Savukārt ceļš uz Sanktpēterburgu būtu gandrīz par 300 kilometriem garāks.

Dzelzceļa transports Krievijā ir dārgāks nekā Baltijā. Latvijā un Lietuvā dzelzceļa transports piedāvā arī labākus pakalpojumus. Savukārt Kravu pārorientēšana uz Krieviju nozīmē papildus loģistikas izmaksas, bet Sanktpēterburgas ostas ziemās aizsalst, iemeslus, kāpēc A. Lukašeno lēmums ir ekonomiski nepamatots uzskaita medijis.

A. Lukašenko uz šādu rīcību pamudinājis Krievijas spiediens, ir pārliecināts Lietuvas transporta un komunikāciju ministrs Eļgjus Masulis (Eligius Masulis). «Krievija izvirzījusi noteiktus noteikumus apmaiņā pret palīdzību un Baltkrievijai nav atlicis neviens pie kā vērsties,» sacīja Lietuvas ministrs.

Minskai un Maskavai jāvienojas par dabas resursu cenām nākamajam gadam un Baltkrievija vēlas panākt cenas samazinājumu, jo no tā ir atkarīga valsts ekonomikas stabilitāte. Baltkrievijas valdība cer saņemt Krievijas aizdevumu, lai cīnītos ar savu ekonomisko krīzi. Iepriekš Baltkrievijai vajadzēja veikt apjomīgu privatizācijas programmu, kas netika izdarīts un Krievija nav noskaņota aizdevumu piešķirt tā pat vien.

Tāpat starp Baltkrieviju un Krieviju pastāv neatrisināts strīds par nesamaksātiem nodokļiem no benzīna eksportēšanas. Strīda ietvaros Krievija pieprasa Baltkrievijai izmaksāt kompensācijās 1,5 miljardu ASV dolāru, taču Minskai šādas naudas nav.

Tas vai Baltkrievija patiešām pārorientēs savas dzelzceļa kravas uz Krieviju pagaidām gan nav skaidri zināms. Analītiķis Valērijs Karbalevičs atgādina - pirms desmit gadiem A. Lukašenoko solīja, ka Baltkrievija pārorientēsies uz Kaļiņingradas ostām. Tomēr tas palicis tikai par tukšu solījumu ar kādiem Baltkrievijas prezidents ir pazīstams.

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas attiecībā uz...

Reklāma