Šodien, 22.augustā, banku konsorcijs, kurā ietilpst DnB NORD Banka (kredīta organizators), Nordea Finland Plc Latvijas filiāle un Unicredit Banka parakstīja līgumu ar AS BALTIC COAL TERMINAL par 53,6 milj. EUR liela kredīta izsniegšanu ogļu pārkraušanas termināļa būvniecībai un aprīkošanai, kā arī privātas piestātnes būvniecībai un aprīkošanai, Db.lv informēja Baltic coal terminal.
BALTIC COAL TERMINAL celtniecības projekts paredz izveidot Ventspils ostas teritorijā mūsdienīgu, ekoloģiski drošu termināli, izmantojot slēgta tipa ogļu pārkraušanas tehnoloģiju un, tādējādi, izslēdzot nelabvēlīgas ietekmes uz vidi iespēju Ventspils pilsētas dzīvojamajā zonā.
Termināļa nodošana ekspluatācijā ir paredzēta 2008. gada pirmajā pusē.
BALTIC COAL TERMINAL celtniecības pirmajai kārtai plānotais kopējais investīciju apjoms sasniedz 75 miljonus EUR, un to veido gan privātas investīcijas, gan banku kredīts. Jau 2007. gada februārī banku konsorcijs izsniedza BALTIC COAL TERMINAL starpfinansējumu 10 miljonu EUR apmērā, un tika uzsākta termināla būvniecība.
Terminālim ar jaudu līdz 6 miljoniem tonnu ogļu gadā (pirmā kārtā), līdz 10 miljoniem tonnu ogļu gadā (otrā kārtā) ir šāds raksturojums:
Pirmā kārta:
·līdz 300 dzelzceļa vagonu pieņemšana un izkraušana diennaktī visu gadu;
·pilnā un garantētā ogļu drupināšana, kā arī ogļu magnētiskā attīrīšana;
·vienlaicīga trīs dažādu marku ogļu glabāšana slēgta noliktavā ar apjomu līdz 220 000 tonnu.
·visu gadu dažādas klases kuģu pieņemšana un apstrāde, ieskaitot CAPESIZE ar kravnesību līdz DWT 120 000 t.
·kuģu iekraušana ar jaudu līdz 3000 t/st.
Būvniecības darbu pamatapjomi:
·Dzelzceļa parks ar kopējo garumu – līdz 7,5 km;
·Celtniecības metāla konstrukcijas – orientējoši 4 000 tonnu;
·Betonēšanas darbi – vairāk kā 30 000 m³;
·Kopējā apbūves teritorija – vairāk kā 20 ha.