Faktiski visa Latvijas valdības rīcība liecinot par mērķi izveidot nacionālajai aviosabiedrībai airBaltic konkurentu.
«Valdības partneris jaunās lidsabiedrības izveidē Finnair ir viens no airBaltic lielākajiem konkurentiem. Un ar Latvijas valdības palīdzību Finnair varēs atbrīvoties no airBaltic, viena no saviem reģiona lielākajiem konkurentiem,» savā paziņojumā uzsver Baltijas Aviācijas Sistēmas (BAS) valdes locekle Inga Piterniece.
BAS atzīmē, ka, pateicoties valdības rīcībai, Latvijas iedzīvotāji varēs lidot tikai uz mātes kompānijas lidostu Helsinkiem kā agrāk uz Kopenhāgenu, un varēs aizmirst par Rīgu kā reģionālo lidojumu centru.
BAS arī vēlreiz norāda, ka uzņēmumam ir pieejami līdzekļi, lai veiktu ieguldījumu airBaltic.
Savukārt valdības konsultantam Prudentia būtu jāizbeidz negatīvā un sava klienta aktīvam kaitīga retorika un darbība, kā arī vēršanās pret valsts partneri airBaltic. Valdībai kā akcionāram būtu jāizbeidz nodarboties ar kaitniecību pret airBaltic. Ja valsts nav spējīga palīdzēt savai kompānijai tai vienkārši būtu jāstāv malā, nevis jākaitē, piebilst I.Piterniece.
Viņa paziņojumā arī skaidro, ja valdība nevēlas kompānijā ieguldīt, lai ļaujot to darīt BAS. «Ja airBaltic kā kompānija valdību neinteresē – pārdodiet savas akcijas privātajam akcionāram un veidojiet savu lidsabiedrību. Tad godīgas konkurences apstākļos būs redzams, kura kompānija ir sekmīgāka – ar vai bez valsts līdzdalības,» paziņojumā norāda BAS.
DB jau rakstīja, lai «piespiestu pie sienas» pašreizējo aviokompānijas vadītāju Bertoltu Fliku, pašreizējā Latvijas valdība ir gatava riskēt ar vismaz divu miljonu tranzītpasažieru zaudēšanu un ieguldījumiem.
To var secināt no valdības pārstāvju sacītā par iespējamiem risinājumiem airBaltic jautājumā. To apliecina arī IBS Prudentia valdes priekšsēdētāja Kārļa Krastiņa sacītais. Bertolts Fliks esot zaudējis uzticību Latvijas valsts acīs.