Transports un loģistika

Beigušās pārvadājumu atļaujas

Indra Lazdiņa [email protected], 15.08.2002

Jaunākais izdevums

Latvijas starptautisko kravu autopārvadātājiem 2002. gada 15. augustā ir izsniegtas visas Baltkrievijas bezmaksas tranzīta un gandrīz visas Itālijas divpusējās un Čehijas divpusējās, tranzīta un trešo valstu pārvadājumu atļaujas, kā arī Ungārijas un Slovēnijas atļaujas pārvadājumiem uz trešajām valstīm. Starptautiskos autopārvadātājus vēl glābj Eiropas Transporta ministru konferences (ETMK) daudzkārtējās atļaujas. Ar atsevišķām valstīm Latvija savstarpējo pārrunu rezultātā ieguvusi papildatļaujas 2002.gadam. Tiekoties Austrijas un Latvijas kopējai komisijai, tika panākta vienošanās par 200 papildus divpusējo un tranzīta pārvadājumu atļauju piešķiršanu — EURO 2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paredz mednieka gada karšu ieviešanu

Māris Ķirsons [email protected], 20.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts sekretāru sanāksmē Zemkopības ministrija pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu «Noteikumi par valsts nodevu par mednieka apliecības, mednieka sezonas kartes un medību atļaujas izsniegšanu, par atļaujas izsniegšanu ārvalstu medniekam medīt Latvijas teritorijā un atļaujas izsniegšanu medību trofeju izvešanai no Latvijas, kā arī to izvešanas kārtība».Paredzēts noteikt personām šādas valsts nodevu likmes: par mednieka apliecības izsniegšanu - 1 Ls; par mednieka sezonas kartes izsniegšanu pamatlikme - 3 Ls; par mednieka sezonas kartes izsniegšanu vecuma un izdienas pensionāriem, valsts akreditēto augstākās izglītības iestāžu pilna laika studējošajiem - viens lats; par medību atļaujas izsniegšanu aļņa, staltbrieža, mežacūkas, stirnas, medņa un rubeņa medīšanai neatkarīgi no atļaujā norādītā dzīvnieka vecuma un dzimuma - viens lats. Par atļaujas izsniegšanu ārvalstu medniekam medīt Latvijas teritorijā: ar atļaujas derīguma termiņu uz vienu dienu - 10 Ls; ar atļaujas derīguma termiņu līdz 10 dienām - 25 Ls; ar atļaujas derīguma termiņu uz visu medību sezonu - 70 Ls,norādīts Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta informācijā Valsts nodevu maksā pirms mednieka apliecības, mednieka sezonas kartes, medību atļaujas, atļaujas ārvalstu medniekam medīt Latvijas teritorijā vai atļaujas izvest medību trofeju no Latvijas saņemšanas, pretī saņemot darījumu apliecinošu dokumentu. Tā ieskaitāma valsts pamatbudžetā.Lai izvestu medību trofeju no Latvijas, nepieciešama Valsts meža dienesta atļauja, bet vilka un lūša medību trofejas izvešanai - arī Dabas aizsardzības pārvaldes atļauja. Atļaujas paraugu medību trofeju izvešanai no Latvijas un tās izsniegšanas kārtību nosaka Valsts meža dienests. Atļaujas paraugu vilka un lūša medību trofejas izvešanai no Latvijas un tās izsniegšanas kārtību nosaka Dabas aizsardzības pārvalde,norādīts Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saeima atbalsta apjomīgus Imigrācijas likuma grozījumus; vairākus rosinājumus noraida

LETA, 17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas deputāti šodien otrajā lasījumā atbalstīja apjomīgus grozījumus Imigrācijas likumā, tajā pašā laikā vairāki priekšlikumi neguva parlamenta vairākuma atbalstu.

Atbalstīts priekšlikums piešķirt Ministru kabinetam (MK) tiesības izvērtēt termiņuzturēšanās atļauju ietekmi uz nacionālo drošību vai ekonomisko attīstību un vairākos gadījumos noteikt ierobežojumus šo atļauju izsniegšanai uz noteiktu laiku, bet ne ilgāku kā uz pieciem gadiem.

Ierobežojumi attiektos uz visu vai kādas konkrētas trešās valsts pilsoņiem, teikts Iekšlietu ministrijas (IeM) rosinātajos priekšlikumos.

Deputātu atbalstītie grozījumi paredz, ka MK, izvērtējot termiņuzturēšanās atļauju ietekmi uz nacionālo drošību vai valsts ekonomisko attīstību saistībā ar trešo valstu pilsoņu daudzumu valstī vai koncentrāciju noteiktā tās teritorijā, izdod noteikumus, kuros nosaka ierobežojumus atļauju izsniegšanai konkrētos gadījumos. Saskaņā ar pašlaik spēkā esošo likuma redakciju grozījumi ļaus noteikt ierobežojumus attiecībā uz atļauju izsniegšanu par ieguldījumu veikšanu kapitālsabiedrības pamatkapitālā, par nekustamā īpašuma iegādāšanos, par pakārtotām saistībām ar Latvijas kredītiestādi vai par valsts vērtspapīru iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas dēļ 2020. gadā kravu apgrozījums ir samazinājies par 20% līdz 30%, salīdzinot ar 2019. gadu. Ir samazinājies arī izsniegto licences kartīšu, Eiropas Kopienas atļaujas kopiju, digitālā tahogrāfa karšu un starptautisko atļauju skaits, informē Autotransporta direkcijā.

Būtisks Eiropas Kopienas atļaujas kopiju skaita kritums vērojams tieši starptautisko pasažieru pārvadājumu nozarē, jo pērn starptautiskie pārvadājumi ar autobusiem gandrīz nenotika, izņemot vasaras periodu. 2020. gadā arī stājās spēkā neviennozīmīgi vērtētā Mobilitātes pakotne, kas, no vienas puses, transportlīdzekļa vadītājam piešķir lielāku elastību attiecībā uz darba un atpūtas laika uzskaiti, bet, no otras puses, autopārvadātājiem tiek uzlikti jauni pienākumi, kas rada papildu izmaksas.

“Covid-19 pandēmija ir būtiski ietekmējusi autopārvadājumu nozari, jo pērn, salīdzinot ar 2019. gadu, kravu apgrozījums ar autotransportu ir samazinājies par 20% līdz 30%. Starptautiskie kravu pārvadājumi nevienā valstī pandēmijas laikā pilnībā ierobežoti netika, tomēr ir ievērojami palielinājusies autopārvadājumu veikšanas izmaksu sadaļa, jo ir jānodrošina personīgie aizsarglīdzekļi, jāievēro dažādi papildu ierobežojumi un kontroles procedūras, kas palielina reisa ilgumu. Samazinoties preču un pakalpojumu pieprasījumam visās valstīs, ir palielinājies veikto braucienu skaits bez kravas, kā arī nereti klienti kavē samaksu par saņemto autopārvadājumu pakalpojumu, kas izraisa apgrozāmo līdzekļu nepietiekamību, kas īpaši nozīmīgi ir mazajiem uzņēmumiem. Saskaņā ar dažādu ekspertu aplēsēm būs nepieciešami aptuveni trīs gadi, lai autopārvadājumu nozare atkoptos pēc-pandēmijas periodā, jo šobrīd piegādes ķēdes ir izjauktas un ir ievērojami sarucis pieprasījums pēc starptautisko autopārvadājumu pakalpojumiem,” norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitassabiedrība SIA "LDz Cargo", izmantojot dominējošo stāvokli dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, apgrūtināja jaunu pakalpojumu sniedzēju ienākšanu tirgū un konkurenci esošo uzņēmumu vidū, trešdien žurnālistiem norādīja Konkurences padomes (KP) priekšsēdētājs Juris Gaiķis.

Viņš norādīja, ka 5,7 miljonu eiro sods kompānijai piemērots par darbību laika periodā no 2007.gada līdz pagājušā gada augustam, kad spēkā stājās Ministru kabineta noteikumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja sniegtajiem pakalpojumiem pierobežas iecirkņos, kas tostarp nosaka, ka "LDz Cargo" vietā par sadarbības partneri pierobežas posmos kļūs LDz.

Gaiķis pauda, ka "LDz Cargo" noteiktajā periodā klientiem, kas vēlējās nosūtīt vai saņemt kravu caur Latviju, bija neizbēgams sadarbības partneris kravas pārvešanai pierobežā. Turklāt kompānija, neesot konkurences spiedienam, varēja brīvi noteikt pārvadājumu maksu.

"Ņemot to vērā, "LDz Cargo" saviem klientiem, kas izmanto kapitālsabiedrības pakalpojumus visā maršrutā, nevis tikai pierobežas zonā, piemēro dažādus atvieglojumus, piemēram, atlaides un citus sadarbību veicinošus noteikumus. Savukārt klientiem, kas dzelzceļa kravu pārvadājumu sniegšanu Latvijā uztic kādam no trim konkurējošiem privātajiem komersantiem, "LDz Cargo" piemēro standarta tarifu par pakalpojumiem pierobežā," pauda KP pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VID aicina uzņēmējus pārreģistrēt atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā un atļaujas preču pagaidu uzglabāšanai

, 19.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai no 2007.gada 1.janvāra uzņēmēji varētu deklarēt preces elektroniski, uzņēmējiem līdz šī gada beigām jāpārreģistrē atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniski, kas izsniegtas līdz 2005.gada 30.decembrim. Savukārt uzņēmējiem, kuri arī turpmāk paredz turēt preču pagaidu uzglabāšanas vietu, līdz šī gada 13.novembrim jāpārreģistrē preču pagaidu uzglabāšanas atļaujas, kas saņemtas līdz šī gada 13.maijam.

Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumi Nr.999 "Kārtība, kādā izsniedzamas atļaujas muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā" nosaka, ka no 2007.gada 1.janvāra veikt muitas deklarēšanu elektroniski varēs tikai tie uzņēmumi vai to pilnvarotās personas, kuras atbilstoši šiem noteikumiem atļaujas saņēmuši sākot no 2006.gada. Nepārreģistrētās atļaujas ar 2007.gada 1.janvāri nebūs spēkā un attiecīgie uzņēmumi un to pilnvarotās personas uz iepriekšējās atļaujas pamata vairs nevarēs veikt muitas deklarēšanu elektroniski.

Lai veiktu atļauju muitas deklarāciju iesniegšanai elektroniskā veidā pārreģistrāciju, uzņēmējiem Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) Galvenās muitas pārvaldes kancelejā Rīgā, 11.novembra krastmalā 17, jāiesniedz iesniegums, kurā norādīta šāda informācija:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts nodeva vienam ārzemju viesstrādniekam būs 35 lati

, 04.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mazinātu šķēršļus ārzemnieku nodarbināšanai Latvijā un atvieglotu darba devējiem ārvalstu darbinieku piesaisti uzņēmumos, Labklājības ministrija (LM) no šī gada 1.jūlija samazinās valsts nodevu par darba atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu.

Turpmāk valsts nodeva vienam ārzemju viesstrādniekam būs 35 lati gadā. Tādējādi darba atļaujas izsniegšanas izmaksas samazinās par 385 latiem, un kopējās vienas darba atļaujas izmaksas par pirmo ārzemnieka ieceļošanas gadu būs 148 lati, Db.lv informē LM Komunikācijas departamenta direktore Ilona Jurševska.

Līdz šim valsts nodeva bija 35 lati mēnesī. Samazinot nodevas apmēru tiks samazināta nevis darba devēja faktiskās izmaksas, kas saistītas ar ārzemnieka uzaicināšanu, bet gan ārzemnieka izdevumi saistībā ar nodarbinātību Latvijā un darba atļaujas saņemšanu.

Labklājības ministre Iveta Purne norāda, ka šī nodevas samazināšana nekādā gadījumā neapdraud vietējo darbaspēku, jo Latvijas iekšējais darba tirgus tiks aizsargāts un šobrīd spēkā esošie ierobežojumi netiks samazināti. Nodevas samazināšana bija būtiska, lai izlīdzinātu darba atļauju izsniegšanu izmaksas Baltijas valstīs, jo Latvijā salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju darba atļaujas izsniegšanas izmaksas ārvalstniekiem līdz šim bija visaugstākās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēlas noteikt lielākus sodus par nelāgālo ieceļotāju pārvadāšanu

Māris Ķirsons [email protected], 14.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības sēdē akceptēti un nosūtīti tālākai izskatīšanai grozījumu projekts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Izmaiņas sankcijās par pārkāpumiem, kas saistīti ar tādu personu pieņemšanu darbā, kurām nav derīgas pases vai darba atļaujas, kā arī kodeksā iekļauti jauni panti, kuros paredzēta ārvalstnieku atbildība par uzturēšanos Latvijas teritorijā bez vīzas vai uzturēšanās atļaujas, par uzturēšanās atļaujas saņemšanai sniegto ziņu izmaiņu savlaicīgu nepaziņošanu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei, par izvairīšanos no uzturēšanās atļaujas reģistrēšanas un strādāšanu bez darba atļaujas. Saskaņā ar Šengenas konvencijas prasībām pastiprināta pārvadātāju atbildība par ārvalstnieku pārvadāšanu bez ceļošanai derīgiem dokumentiem, norādīts projekta anotācijā. Tiek piedāvāts par vienas vai vairāku personu pārvadāšanu no ārvalstīm uz Latviju, ja minētajām personām nav Latvijas valsts robežas šķērsošanai derīgu ceļošanas dokumentu un ja to veicis gaisa kuģa ekspluatants vai pārvadātājs pa jūru,– uzliekt naudas sodu fiziskajām personām no 350 līdz 500 Ls, bet juridiskajām personām– no 2000 līdz 10 000 Ls. Savukārt par uzturēšanās atļaujas saņemšanai sniegto ziņu izmaiņu nepaziņošanu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un termiņā – uzlieks naudas sodu fiziskajām personām no 100 līdz 200 Ls, bet juridiskajām personām– no 200 līdz 500 Ls. Par uzturēšanās atļaujas nereģistrēšanu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un termiņā – uzliek naudas sodu ārvalstniekam vai bezvalstniekam no25 līdz 50 Ls. Par uzturēšanos Latvijas bez derīgas vīzas vai uzturēšanās atļaujas – uzliek naudas sodu ārvalstniekam vai bezvalstniekam no piecdesmit līdz 250 Ls. Par personas pieņemšanu darbā, ja tai nav derīgas pases vai dzimšanas apliecības (ja persona ir jaunāka par 16gadiem),– piedāvāts uzlikt naudas sodu no 50 līdz 150 Ls. Par personas nodarbināšanu, ja tai nav darba atļaujas un tās nepieciešamību nosaka normatīvie akti,– uzliks naudas sodu fiziskajām personām no 100 līdz 500 Ls, bet juridiskajām personām– no 500 līdz 1000 Ls. Par strādāšanu bez darba atļaujas – uzliek naudas sodu ārvalstniekam vai bezvalstniekam no 100 līdz 500 Ls."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kravu vai pasažieru pārvadājumiem pērn nodarbojās 5185 licencēti uzņēmumi. To skaits, salīdzinot ar 2018. gadu, ir palielinājies par 3,5%, liecina SIA Autotransporta direkcija apkopotie 2019. gada dati.

Pērn reģistrēti 24 110 transportlīdzekļi, kas ir par aptuveni 1% vairāk nekā 2018. gadā. Pieprasītākās atļaujas no Latvijas pārvadātāju puses joprojām bija uz Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ukrainu, Turciju un Poliju.

Kopumā pērn vērojams autopārvadātāju uzņēmumu un transportlīdzekļu skaita pieaugums, kas nozīmē, ka komercpārvadājumu nozare turpina attīstīties. Pērn bija 5185 spēkā esošas licences, kas izsniegtas kravu un pasažieru pārvadātājiem. No tām 86,1% izsniegts starptautisko kravu pārvadājumu veikšanai, 5,3% - kravu pārvadājumiem Latvijas teritorijā, 8,4% - starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, 0,2% - pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai iekšzemē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija saņem vairāk Krievijas atļauju

Indra Lazdiņa [email protected], 13.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija 2003. gadam Latvijai ir piešķīrusi 16 000 kravu pārvadājumu atļauju, kas ir par ceturto daļu vairāk nekā šā gada sākotnēji noteiktā kvota, — informē Satiksmes ministrija. No apstiprinātajām atļaujām 10500 ir divpusējās un tranzīta atļaujas, bet 5500 universālās atļaujas. Vienošanās panākta maskavā notikušajā Latvijas — Krievijas kravas un pasažieru pārvadājumu kopīgās komisijas sēdes laikā. Šim gadam papildus vēl iegūtas 2000 kravas pārvadājumu atļaujas un 50 pasažieru pārvadājumu atļaujas. Nākamgad Latvija saņems 150 atļaujas pasažieru pārvadāšanai (šogad bija 100 atļaujas). Sarunu laikā veiksmīgi pārrunāta arī robežšķērsošanas problēma. Krievijas Transporta ministrija ir apsolījusi sazināties ar Krievijas muitu un sekmēt minēto jautājumu risināšanu, kā arī nozīmēt atbildīgo personu, pie kuras Latvijas puse varēs vērsties krīzes gadījumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Lielgabarīta un smagsvara pārvadājuma atļaujas varēs saņemt elektroniski

Lelde Petrāne, 01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ieviestu lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas pieprasīšanu un izsniegšanu elektroniskā veidā, šodien, 1. oktobrī, Ministru kabinets (MK) atbalstījis Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotos grozījumus MK noteikumos par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem.

Tas paredz paralēli spēkā esošai kārtībai ieviest e-pakalpojumu, kad atļauju pieteikšana un saņemšana notiek elektroniskajā formā. E-pakalpojuma ieviešana šajā gadījumā atbilst publisko pakalpojumu vispārīgajiem digitalizācijas principiem.

Līdz šim pieteikumu iesniedza rakstveidā klātienē, kas radīja neērtības atļaujas pieprasītājiem, kā arī paildzināja rakstveida pieprasījuma apstrādei nepieciešamo laiku un resursus. Ieviešot lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas pieprasīšanu un izsniegšanu elektroniskā veidā, samazināsies arī administratīvais slogs.

Lai saņemtu e-atļauju pārvadājuma veikšanai, pieteicējs varēs iesniegt pieteikumu VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) tīmekļa vietnē www.lvceli.lv/atlaujas. Tajā pat laikā arī turpmāk saglabāsies iespēja pieteikumu iesniegt klātienē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atļauju skaits uz Ukrainu nemainās

Indra Lazdiņa [email protected], 25.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autopārvadātājiem 2003.gadam tiek saglabāta jau šogad noteiktā Ukrainas pārvadājumu atļauju pamatkvota 2200, kur 500 atļaujas ir izmantojamas tikai divpusējām autotransporta operācijām, bet 1700 vienreizējās atļaujas — pārvadājumiem starp abām valstīm, tranzītam un kravu ievešanai Ukrainā no trešajām valstīm. No Ukrainas uz trešajām valstīm kravas ar autotransportu iespējams vest tikai ar Eiropas Transporta ministru konferences (ETMK) atļaujām. Tā tika nolemts kopīgās komisijas sarunas par starptautiskajiem autotransporta kravu pārvadājumiem, kas no 2002. gada 20. līdz 22. novembra notika Kijevā,. Šogad mūsu pārvadātāji līdz 1.novembrim bija izmantojuši 1474 pārvadājumu atļaujas, t.sk. visas 500 divpusējo pārvadājumu atļaujas. SIA Autotransporta direkcijas Starptautisko pārvadājumu daļas vadītājs Andrejs Broders informē, ka, pēc provizoriskiem aprēķiniem, Latvijas autopārvadātāji šogad izmantos aptuveni 1770 vienreizējo atļauju, kas tikai mazliet pārsniedz 2001.gadā izsniegto atļauju kopsummu (1728 vienreizējās atļaujas pārvadājumiem no/uz Ukrainu). 2000.gada Latvijas starptautiskie kravu autopārvadātāji nav pieprasījuši nevienu maksas vienreizējo atļauju, kas varētu liecināt par iedalītās pamatkvotas pietiekamību. Dati par iepriekšējos gados izsniegto Ukrainas vienreizējo autopārvadājumu atļauju kopskaitu: 1994. – 3999; 1998. – 2444; 1995. – 4604; 1999. – 1755; 1996. – 4684; 2000. – 982; 1997. – 3854; 2001. – 1728 atļaujas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu krīzes situācijā visievainojamākās ir nelielās, jaunās ES dalībvalstis, jo kļūdainā struktūrpolitika un nodokļu politika augstās ekonomiskās izaugsmes laikā tagad rada nepārprotamus ekonomiskus un sociālus draudus vairākās šajās valstīs, tajā skaitā arī Latvijā.

"Rezidentu privātā aizņemšanās lielais apjoms no Eirozonas valstu bankām, lielais nerezidentu naudas īpatsvars banku sektorā, strauja Eiropas vidējā līmeņa algu "ķeršana" eiro izteiksmē var novest pie secinājuma par nacionālās valūtas pārvērtēšanas. Latvijas iedzīvotāji milzīgo kredītu, kas vēl salīdzinoši nesen Eiro valūtā ņemti no ārvalstu bankām un tiks atmaksāti ilgtermiņā, var vēl vairāk palielināt finanšu slogu, ko izjūt gan valsts iedzīvotāji, gan uzņēmumi. Šobrīd privāto aizņēmumu tikai procentu maksājumi bankām sastāda divciparu skaitli no IKP," norādīja deputāts, "Un, ja tiek paplašināts nacionālās valūtas apmaiņas koridors pret Eiro, tad jau tā augstā inflācija var iegūt jaunu elpu un vēl vairāk attālināt jauno dalībvalstu iestāšanos Eirozonā", secina R. Zīle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LDz Cargo pārvadājis nedaudz vairāk kravu

, 08.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos piecos mēnešos VAS Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums SIA LDz Cargo ir pārvadājis 23.38 miljonus tonnu kravu, kas ir par 0.4 procentiem vairāk nekā pagājušajā gadā šajā periodā.

Pagājušajā gadā šajā laika posmā pārvadāts 23.29 miljoni tonnu kravu. Kravu pārvadājumu apjoma palielināšanās notikusi pateicoties importa kravu pārvadājumu pieaugumam. Tie ir palielinājušies par 5.6 procentiem, salīdzinot ar 2008.gada atbilstošo laika periodu.

«Laikā, kad pasaules tirgos pēdējos mēnešos vērojams zems energoresursu cenu līmenis un pieprasījums pēc izejvielām ir nestabils, ir iepriecinoši, ka LDz Cargo spēja palielināt tieši šo produktu pārvadājumu apjomu,» sasniegtos rezultātus komentē LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Pavisam nedaudz ir samazinājušies dzelzceļa eksporta pārvadājumi, transportējot 951 tūkstoti tonnu, kas ir par vienu procentu mazāk nekā 2008.gada piecos mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū piemērojusi VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) 5,7 miljonu eiro sodu, aģentūrai LETA apstiprināja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka LDz nepiekrīt KP pārmetumiem un uzskata tos par nepamatotiem. LDz plāno iesniegt Administratīvajai apgabaltiesai pieteikumu par KP lēmuma atcelšanu.

LDz ieskatā, ne mātes kompānija kā publiskās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, ne par dzelzceļa kravu pārvadājumu organizēšanu atbildīgā meitas sabiedrība "LDz Cargo" nav radījuši tādus apstākļus, kas liegtu citiem komersantiem nodarboties ar pārrobežu kravu pārvadājumiem.

LDz pārstāve skaidroja, ka KP lietu par "LDz Cargo" un LDz darbību dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū Latvijā ierosināja 2018.gada 28.decembrī pēc 2017.gada 7.novembrī saņemtā AS "Baltijas ekspresis" iesnieguma un tā vēlākiem papildinājumiem. Lietas izpētē KP vērtēja "LDz Cargo" un LDz darbības, kas saistītas ar pārvadātāju piekļuvi pierobežu zonai un kravu pāradresāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabuss AS meitas uzņēmums Latvijā SIA Tukuma Auto ir iegādājies 100 procentus akciju Latvijas autotransporta uzņēmumā SIA Ludzas ATU, kas nodrošina autobusu pārvadājumus Ludzā un tās apkārtnē, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērto sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera pārvadājumu nozarē pārsniegs 10 %.

Hansabuss AS valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norādīja, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski nostiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū. «Ludzas ATU darījums ir ceturtais pārņemšanas darījums, ko Hansabuss īstenojis Baltijā pēdējo 18 mēnešu laikā, un trešais Latvijā. Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020. gadā. Mēs plānojam turpināt paplašināt savu klātbūtni sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera autobusu pārvadījumu tirgos Baltijā atbilstoši situācijai tirgū,» informēja N.Tammis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autopārvadātājus uzskaitīs vienotā reģistrā

Lelde Petrāne, 06.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gadā visā Eiropas Savienībā tiks izveidots vienots autopārvadātāju reģistrs, kas atvieglos administratīvo slogu pārvadātājiem.

Latvijā šo reģistru uzturēs VSIA Autotransporta direkcija (ATD) un tā varēs elektroniski piekļūt citu dalībvalstu kompetento iestāžu attiecīgajai informācijai, kā arī piedāvāt tām datus par Latvijas pārvadātājiem, liecina medijiem sniegtā informācija.

Reģistrā būs apkopota informācija par Latvijas autopārvadātājiem un pārvadājumu vadītājiem. Jaunais reģistrs nodrošinās to, ka pārvadātājs, kuram par pieļautiem pārkāpumiem ir anulēta licence kādā no Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, nevarēs to saņemt citā, tādējādi turpinot negodīgu uzņēmējdarbību.

Reģistra izveide paredzēta saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu projektu Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur speciālās atļaujas (licences) un licences kartītes komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu un izsniedz autopārvadājumu vadītāja profesionālās kompetences sertifikātus, kas ceturtdien, 6. oktobrī tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē. Šis noteikumu projekts aizstās divus esošos MK noteikumus (2005. gada 8. februāra noteikumi Nr.120 un 2006. gada 4. aprīļa noteikumi Nr.250), tādējādi atvieglojot informācijas meklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Gandrīz dubultojies tekošā konta deficīts

, 30.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas maksājumu bilances tekošā konta negatīvais saldo 2006. gada 4. ceturksnī bija 26,3% no IKP (iepriekšējā gada atbilstošajā periodā – 15,2%), bet 2006. gadā tas sasniedza 21,1% no IKP (2005. gadā – 12.6%), liecina Latvijas Bankas informācija.

Tekošā konta negatīvā saldo palielināšanos gadā kopumā noteica būtisks preču negatīvā saldo attiecības pret IKP (no 18,9% 2005. gadā līdz 24,4% 2006. gadā) palielinājums, tāpat arī ienākumu negatīvā saldo attiecības pret IKP kāpums (galvenokārt pieaugot reinvestētajai peļņai), bet pakalpojumu un kārtējo pārvedumu pozitīvā saldo attiecība pret IKP samazinājās.

Latvijas tautsaimniecībā aizvadītajā gadā un it īpaši tā 4. ceturksnī pastiprinājās ekonomikas pārkaršanas pazīmes. Rekordstraujo iekšzemes kopprodukta kāpumu galvenokārt nodrošināja nevis uz eksportu vērstās ražojošās nozares, bet iekšzemes patēriņa pieaugums. Tādējādi veidojās situācija, ka preču eksporta gada pieaugums saglabājās visai mērens (13,3%), bet imports auga divas reizes straujāk (29,4%), ko gan daļēji ietekmēja arī vairāku nozīmīgu investīciju projektu īstenošana. Līdz ar to palielinājās Latvijas maksājumu bilances tekošā konta deficīts un auga nesabalansētās attīstības radītie riski. Maksājumu bilances tekošā konta negatīvais saldo 4. ceturksnī palielinājies līdz 26,3% no IKP, kas ir rekordaugsts līmenis, 2006. gadā kopumā sasniedzot 21,1% no IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Būs noteikumi par dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumiem

Māris Ķirsons [email protected], 05.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts sekretāru sanāksmē Satiksmes ministrija pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu «Noteikumi par valsts vai pašvaldības dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumiem». Saskaņā ar Dzelzceļa likumu valsts un pašvaldības ir tiesīgas sabiedrības interesēs pieprasīt no pārvadātāja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu pa dzelzceļu. Šo procedūru iepriekš reglamentēja noteikumi nr.72 «Kārtība, kādā valsts vārdā tiek slēgti dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumi». Minētie noteikumi, tai skaitā, Dzelzceļa likumā dotais deleģējums Ministru kabinetam bija par nepietiekams, lai pilnībā atrisinātu visus nepieciešamos procedūru jautājumus. Līdz šim no valsts budžeta piešķirtais finansējums dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumiem ir bijis nepietiekams, lai veiktu valsts pasūtījumu ievērojamā maršrutu tīkla daļā. Rezultātā atsevišķos dzelzceļa maršrutos tika samazināta pārvadājumu intensitāte un pārvadājumu apjomi. Saskaņā ar grozījumiem Dzelzceļa likuma 24.pantā ir nepieciešams izdot noteikumus, kas reglamentētu dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu veikšanu un kārtību, kādā saskaņojami un slēdzami dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu līgumi. Saskaņā ar likuma Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām 4.panta pirmās daļas 16.apakšpunktu, dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem netiek piemērots minētais likums. Noteikumi nosaka kārtību, kādā organizējami un koordinējami valsts vai pašvaldības dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumi (noteiktas procedūras), kā arī kārtību, kādā saskaņojami un slēdzami dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu līgumi (pasūtījumu hierarhija), norādīts Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

2023. gads loģistikā – diversifikācija un investīcijas infrastruktūrā

Kaspars Karaševskis, Ekonomikas un kultūras augstskolas programmas “Starptautiskie tirdzniecības darījumi un loģistika” vadītājs, 15.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizejošais gads loģistikas nozarē iezīmējās ar daudziem izaicinājumiem, ko radīja gan pandēmija, gan karš Ukrainā, kā arī smago automašīnu šoferu trūkums, kas kļūst aizvien lielāks visā Eiropā un Latvijā.

Lai nozare 2023. gadā spētu stabilizēties un attīstīties, jāņem vērā trīs būtiski aspekti: diversifikācija, turklāt, ne tikai sadarbības valstu jomā, bet arī kravu veidos; atjaunojamās enerģijas jaudas pastiprināšana, t.sk. arī komerctransporta nozarē; investīcijas infrastruktūrā.

2022. gads nozarei nebija viegls – visa gada garumā bija lielāka vai mazāka nestabilitāte, ko radīja inflācija, sankcijas, izejvielu cenas un ģeopolitiskā situācija. Covid-19 un karš Ukrainā destabilizēja daudzas sadarbības, bet vēl daļu vienkārši pārtrauca, tāpēc nozarē aktīvi tika meklētas jaunas iespējas sadarbībai – gan loģistikas risinājumu ieviešanai, gan sadarbībai starpvalstu līmenī. Ņemot vērā, ka Latvijā dominējošais transporta veids ir tieši sauszemes transports, mēs izteikti izjutām cenu pieaugumu, taču, salīdzinot ar citiem transporta veidiem, situāciju izdevās saglabāt vairāk vai mazāk stabilu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noteikts valsts nodevas apmērs par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļaujas izsniegšanu

, 22.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien akceptēja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos noteikumus "Noteikumi par valsts nodevu par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas atļaujas sagatavošanu, izsniegšanu un darbības termiņa pagarināšanu", kas nosaka nodevas apmēru par atsevišķām procedūrām, lai transformētu lauksaimniecībā izmatojamo zemi.

Dokumentā noteikts, ka par atļaujas sagatavošanu un izsniegšanu vienkāršotai transformācijai bez meliorācijas sistēmas pārkārtošanas nodevas apjoms ir 15 lati. Savukārt 35 latu liela nodeva noteikta par pamata transformācijas atļaujas izsniegšanu vienkāršas būves būvniecībai, dīķu ierīkošanai, apmežošanai vai atļaujas izsniegšanai transformācijai ar meliorācijas sistēmu pārkārtošanu.

Tāpat par atļaujas izsniegšanu komplicētai transformācijai, tas ir, komplicētas būves vai hidroelektrostacijas būvniecībai, noteikta valsts nodeva 45 latu apmērā.

Savukārt valsts nodeva par atļaujas darbības termiņa pagarināšanu ir 10 latu. Nodevu jāmaksā pirms attiecīgās atļaujas saņemšanas vai atļaujas darbības termiņa pagarināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kolektīvā finansēšana – jauns regulējums un iespējas uzņēmējiem

Krišjānis Bušs, vecākais speciālists, zvērināta advokāta palīgs ZAB COBALT SIA, 28.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gada nogalē spēkā stājās Regula (ES) 2020/1503 par Eiropas kolektīvās finansēšanas pakalpojumu sniedzējiem uzņēmējdarbībai (ES regula), bet 2022. gada sākumā Saeima sāka skatīt likumprojektu “Kolektīvās finansēšanas pakalpojumu likums” (Likumprojekts), kas noteic nacionālās prasības regulas piemērošanai Latvijā.

Pieņemot abus tiesību aktus, tiek novērsti šķēršļi kolektīvās finansēšanas pakalpojumu pārrobežu sniegšanā un radīta labvēlīga vide uzņēmējiem tāda alternatīvā finansējuma piesaistē, kuru pārlieku neapgrūtina dažādu ES dalībvalstu individuālie kolektīvās finansēšanas regulējumi.

Neskatoties uz to, ka Likumprojektu ES regulas ieviešanai vēl skata Saeima, Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) ir publiski aicinājusi kolektīvās finansēšanas pakalpojumu sniedzējus laikus vērsties FKTK darbības atļaujas saņemšanai. Tāpat FKTK ir ziņojusi, ka drīzumā atļaujas varētu saņemt pirmie 3-5 kolektīvās finansēšanas pakalpojumu sniedzēji. Savukārt FKTK rīkotajā Latvijas kapitāla tirgus forumā Valdis Dombrovskis norādīja, ka Latvija ir ES kolektīvās finansēšanas čempione – 184 dolāri uz vienu iedzīvotāju 2019. gadā un 119 dolāri uz vienu iedzīvotāju 2020. gadā

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Azartspēļu firmas vērsīsies tiesā pret Rīgas domi

, 30.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Rīgas domes pieņemto lēmumu anulēt atļaujas 11 azartspēļu vietām, uzņēmumi, kuriem šīs atļaujas bija izsniegtas, gatavojas tiesas ceļā piedzīt no galvaspilsētas domes zaudējumus, ko rada šāds lēmums, Db.lv informēja biedrība Latvijas Spēļu biznesa asociācija.

Atļaujas no Rīgas domes azartspēļu organizētāji esot saņēmuši, atbilstoši likumam, tāpēc Latvijas Spēļu biznesa asociācija pauž neizpratni par deputātu rīcību, apzināti pretlikumīgi radot zaudējumus legāli strādājošiem uzņēmējiem, kuri tiesiski bija ieguvuši atļaujas šo zāļu atvēršanai, slēdza īres līgumus un uzsāka remontdarbus, kā arī veica mēbeļu un iekārtu iepirkšanu.

Paredzams, ka uzņēmumi vērsīsies tiesā ar prasībām piedzīt zaudējumus sakarā ar remontdarbiem un iekārtu iegādi, noslēgtajiem īres līgumiem, telpu pirkšanai iemaksāto rokasnaudu un citiem ieguldījumiem. Tā piemēram, triju spēļu zāļu atvēršanas atļauju anulēšana viena azartspēļu organizētāja uzņēmumam ir radījusi, pēc operatīviem aprēķiniem, apmēram 639 000 Ls lielus zaudējumus, un LSBA uzskata, ka būtu taisnīgi uzņēmējiem radītos zaudējumus kompensēt no deputātu personiskajiem līdzekļiem, nevis no Rīgas pilsētas budžeta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pērn pārvadātāji visvairāk pieprasīja Krievijas, Kazahstānas, Baltkrievijas un Polijas atļaujas

Žanete Hāka, 22.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gadā ir nedaudz samazinājies licencēto autopārvadātāju, kas veic kravu un pasažieru pārvadājumus, skaits, tomēr ir pieaudzis pārvadājumos izmantoto transportlīdzekļu skaits.

Tas liecina par to, ka, neskatoties uz sankciju piemērošanu pret Krieviju, Latvijas pārvadātāji spējuši pārorientēties uz citiem tirgiem un pielāgoties esošajai situācijai, informē Autotransporta direkcija.

Salīdzinot 2016. gada decembra beigu datus ar analogu periodu 2015. gadā, licencēto autopārvadātāju, kas nodrošina kravu un pasažieru komercpārvadājumus, skaits samazinājās par nepilnu 1%. Pagājušajā gadā bija izsniegtas 4588 licences komercpārvadājumu veikšanai; 85% licenču tika izsniegti starptautisko kravu pārvadājumu veikšanai, nepilni 6% – kravu pārvadājumiem iekšzemē, nepilni 9% – starptautisko pasažieru pārvadājumiem, 0,2% – pasažieru pārvadājumiem iekšzemē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rosina samazināt administratīvo slogu lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumiem

Dienas Bizness, 09.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts sekretāru sanāksmē 9.jūlijā izsludinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos Nr. 343 Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem rosina samazināt administratīvo slogu un vienkāršot lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumu atļauju pieprasīšanas, saņemšanas un lietošanas kārtību, kā arī paaugstināt šo kravu pārvadājumu efektivitāti.

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas turpmāk izsniegs elektroniskā veidā, un informācija par elektroniskā veidā izsniegto atļauju tiks ievadīta izsniegto atļauju datu bāzē, kas būs pieejama LVC interneta vietnē. Vienlaikus pārvadātajam būs tiesības atļauju saņemt rakstveidā.

Noteikumu projektā ir arī paredzēts, ka turpmāk lielgabarīta un smagsvara kravu pavadīšanai pārvadātāji varēs izmantot savus īpaši aprīkotus pavadošos transportlīdzekļus, bet Valsts policiju paredzēts iesaistīt tikai gadījumos, ja lielgabarīta vai smagsvara transportlīdzekļa platums pārsniedz 5 metrus un / vai garums 40 metrus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Latvija un Igaunija oficiāli pievienojās Ziemeļjūras - Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoram (RFC NS-B). Tādējādi savienojums ar Rīgu un Tallinu ir kļuvis par daļu no Eiropas dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoru tīkla, paplašinot esošos kravu pārvadājumu maršrutus, informē VAS "Latvijas dzelzceļš".

Ziemeļjūras - Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridors ir izveidots pirms gandrīz pieciem gadiem, un tas ir Eiropas projekts, kura mērķis ir uzlabot dzelzceļa kravu pārvadājumu pievilcīgumu un efektivitāti, nodrošinot nepārtrauktu un augstas kvalitātes dzelzceļa pārvadājumu piedāvājumu koridora ietvaros.

Pēc vairāku mēnešu darba, RFC NS-B pārvaldības struktūra ir paplašinājusies, tās izpildvaldē iekļaujot Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas un Igaunijas Republikas Ekonomikas un komunikāciju ministrijas pārstāvjus, bet rīkotājvaldē iekļaujot VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un Igaunijas dzelzceļa uzņēmuma AS "Eesti Raudtee", kā arī LDz meitas uzņēmuma AS "LatRailNet" pārstāvjus.

Komentāri

Pievienot komentāru