Transports un loģistika

Beļģijā slēdz E 411 un E 25 autostrādes

Aivars Mackevics [email protected], 24.07.2003

Jaunākais izdevums

Beļģija no šī gada septembra vidus slēgs gandrīz uz desmit mēnešiem divas valstī svarīgas dienvidu – ziemeļu virzienos ejošas autostrādes. Viena no tām ir E 411, kas iet no Briseles uz Luksemburgu, bet otra E 25 no Lježas uz Nešato (Neufchâteau). Abas autostrādes tiks slēgtas remontdarbu dēļ, vietām pat abos braukšanos virzienos. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropā 2004. gadā tiks pabeigta vairāku svarīgu autostrāžu būvniecība

Aivars Mackevics [email protected], 19.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudziem ceļotājiem šogad būs iespējams ātrāk nonākt galamērķī, jo vairākās Eiropas valstīs tiks pabeigta svarīgu autostrāžu posmu celtniecība. Piemēram, Francijā autostrāde A 29 no St.Quentin līdz Le Havre būs pilnībā pabeigta, ja līdz gada beigām tiks izbūvēts 58 km garais posms starp Amiens (pieslēgums A 16) un Neufchatel-en-Bray (pieslēgums A 28). Šogad ir ieplānots arī pabeigt Rietumitālijas Alpu reģiona autostrādes A 5 no Aostas līdz Montblāna tunelim pēdējos četrus kilometrus starp Courmayeur un Entreves. Autostrāde no Turīnas līdz Ženēvai var teikt, ka ir jau pabeigta, tikai trūkst otrās braukšanas joslas no Morgex līdz Courmayeur. Horvātijā, atklājot 96 km garo posmu no Mala Kapela tuneļa līdz Gornija Ploca uz A 1 autostrādes, kas savieno Zagrebu un Zadaru, tiks pilnībā pabeigta būvniecība. Iztrūkstoši vēl ir četri kilometri. Šogad pabeigs arī 13,6 km autostrādes A 6 garu posmu starp Bosiljevo (pieslēgums A 1) un Vrbovski. Austrijā ceļotāju iecienītā autostrāde A 9 tiks pabeigta vēl līdz šī gada beigām. Iztrūkstošā 9,3 km ceļu posma būvniecību starp Incersdorfu un Šēnu jau ilgāku laiku tika aizkavēta dabas aizsardzības pārstāvju protestu rezultātā. Turpretī Čehijā plāno šogad pabeigt arī autostrādes D 5 otrās braukšanas līnijas izbūvi starp Ejpovice un Cernice, kur palicis vēl 8 km liels ceļa posms. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kādām automašīnām Vācijā dod ceļu

Aivars Mackevics [email protected], 01.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autostrādes Eiropā ir iecienītas tieši ātruma neierobežojuma dēļ. Daudzi autovadītāji brīvākajos autostrādes posmos var izmēģināt automašīnas spidometra gājienu. Parasti šīs automašīnas izmanto kreiso joslu. Bieži vien šī josla ir aizņemta, taču ir automašīnas, kurām citi autovadītāji labprātīgi dod ceļu. Pamanot aizmugures spogulī Opel markas automašīnu vai Ferrari, autovadītājiem ir dažādas reakcijas. Vācijā tika veikts pētījums starp 1055 autovadītājiem vecumā no 35 līdz 60 gadiem, lai noteiktu pret kurām automašīnām šoferiem ir respekts. Ja šoferis aizmugures spogulī pamana Ferrari vai Maybach, tad gandrīz katrs trešais autovadītājs atbrīvo autostrādes kreiso joslu, bet Smart markai tikai 2%. Vācijas autobraucēju marku reitings attiecībā uz autostrādes kreiso joslu: 1. Ferrari – 29% 2. Maybach – 24% 3. Lamborghini – 21% 4. Porsche – 20% 5. Mercedes – 19% 6. BMW – 18% 7. Audi – 14% 8. Maserati – 12% 9. Bentley – 11% 10. Jaguar – 10% ------------------------------- 11. VW – 9% 12. ...

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Beļģija – piesātināts tirgus labi sagatavotam uzņēmējam

Ārlietu dienests Latvijas eksportam , [email protected], 26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī Beļģijai varbūt nav ļoti laba publicitāte un bieži tā tiek uzskatīta par garlaicīgu, pārapdzīvotu, vienmēr lietainu zemi, kurā cikliski vērojama politiska nestabilitāte un valodu kopienu nesaskaņas, tomēr neapstrīdams fakts ir tas, ka Beļģijas dzīves līmenis ir viens no augstākajiem pasaulē.

Tas nozīmē, ka vidējam strādājošajam Beļģijas iedzīvotājam pietiek līdzekļu, gan lai apmierinātu pamatvajadzības, gan domātu par lietām, kas vairs neietilpst šajā kategorijā. No šī viedokļa raugoties, arī Latvijas uzņēmējam Beļģijas tirgū paveras visplašākās iespējas.

Uzņēmējdarbības vides īpatnības Beļģijā

Latvijas uzņēmējiem ir jārēķinās, ka Beļģijas tirgus ir visādā veidā piesātināts, taču vienlaikus izteikti transnacionāls, it īpaši Briselē un tās reģionā. Savādāk arī nevar būt - Beļģija atrodas pašā Eiropas vidienē, un tajā dzīvo 10 miljoni iedzīvotāju - teritorijā, kas ir apmēram divas reizes mazāka par Latviju. Beļģijas ekonomika jāaplūko reģionu kontekstā - atšķiras ne tikai Flandrijas un Valonijas tautsaimniecības, bet būtiski arī lielo pilsētu ekonomikas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Sagruvušā Dženovas tilta projektētājs jau 1979.gadā brīdinājis par korozijas risku

LETA, 20.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais itāliešu inženieris Rikardo Morandi, kas pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados projektējis pagājušajā nedēļā sagruvušo Dženovas autostrādes tiltu, jau pirms četriem gadu desmitiem brīdinājis, ka tas jāuzmana no korozijas.

Telekanāls RAI publiskojis fragmentus no ziņojuma, ko Morandi izstrādājis 1979.gadā - 12 gadus pēc šā tilta atklāšanas.

Ziņojumā viņš uzsvēris, ka tiltam nepieciešama pastāvīga apkope, un norādījis, ka tam jau novērojams «labi pazīstamais betona virsmas ķīmiskās izturības zudums», ko izraisījis jūras gaiss un tuvējās metalurģiskās rūpnīcas radītais piesārņojums.

«Agri vai vēlu, iespējams, jau tuvāko gadu laikā, būs nepieciešama apkope, lai noņemtu visas korozijas pēdas,» rakstījis Morandi (1902-1989), kura vārdā nosaukts tilts.

Kā ziņots, Itālijas Iekšlietu ministrijas Dženovas pārvalde svētdien oficiāli apstiprināja, ka 14,augustā notikušajā katastrofa prasījusi 43 cilvēku dzīvības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Divus gadus pēc traģēdijas Itālijā atklāj jauno Dženovas tiltu

Lelde Petrāne, 06.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijā atklāts jaunuzbūvētais tilts Dženovā, ziņo ārvalstu mediji.

2018. gada augustā spēcīga lietus laikā, sabrūkot autostrādes tiltam, Dženovā bojā gāja 43 cilvēki.

Jauno tiltu, kas uzbūvēts 15 mēnešu laikā, projektējis slavenais itāļu arhitekts Renzo Piano, kurš tā dizainu sasaistījis ar Dženovas jūrniecības vēsturi. "Katru nakti spīdēs četrdesmit trīs zvaigznes," viņš sacījis tilta atklāšanā, norādot uz tilta lampām, kuras atgādinās par katastrofā bojāgājušajiem.

Jaunais tilts izmaksājis 200 miljonus eiro, bet šīm izmaksām jāpieskaita Morandi tilta atlieku nojaukšanas izmaksas, kas veidoja 90 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Dženovā nojauc pērn sabrukušo Morandi tiltu

LETA--AFP, 28.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dženovā piektdien nojauc autostrādes tiltu, kuram sabrūkot pagājušajā gadā dzīvību zaudēja 43 cilvēki, paziņojušas Itālijas varasiestādes.

Tilts, kuru pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados projektējis itāliešu inženieris Rikardo Morandi, sabruka pagājušā gada 14.augustā.

Spēcīgas lietusgāzes laikā iegrūstot aptuveni 200 metru garam tilta posmam, vismaz 30 vieglās automašīnas un trīs kravas auto nogāzās no 45 metru augstuma uz apakšā esošajām dzelzceļa sliedēm un divām noliktavām.

Tilta atlieku nojaukšana sākās februārī.

Drošības apsvērumu dēļ no tuvējās apkārtnes evakuēti aptuveni 4000 cilvēku un ap tiltu novietotas ūdens cisternas, lai novērstu putekļu izplatīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atvērts satiksmei garākais Vācijas autostrādes tunelis

Aivars Mackevics [email protected], 03.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē tika atvērts Vācijas garākais autostrādes tunelis. Tuneļa garums ir astoņi kilometri un tā celtniecība izmaksāja 250 miljonus eiro. Tunelis atrodas uz autostrādes A 71. Atļautais ātrums šajā tunelī drošības nolūkos būs tikai 80 km/h, bet turpmāko divu gadu laikā tunelis būs slēgts kravas automašīnām. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas premjerministrs Džuzepe Konte trešdien uz 12 mēnešiem izsludinājis ārkārtas stāvokli Ligūrijas reģionā, kur Dženovā, sagrūstot tiltam, otrdien dzīvību zaudēja vismaz 39 cilvēki.

Precīzs bojāgājušo skaits vēl nav zināms, jo tilta drupas vēl nav pilnībā pārmeklētas.

Ārkārtas stāvokļa izsludināšana ļāvusi piešķirt reģionam piecus miljonus eiro no nacionālā ārkārtas situāciju fona.

Konte arī apstiprināja, ka valdība gatavojas anulēt līgumu ar privāto autoceļu uzņēmumu «Autostrade per l'Italia», kas atbildēja par Dženovā sabrukušā tilta apkopi un apsaimniekošanu.

«Šī ir traģēdija, kas nav pieņemama modernā sabiedrībā, un šī valdība darīs visu, kas ir tās spēkos, lai novērstu šādu gadījumu atkārtošanos,» paziņoja Konte.

Premjers sacīja, ka bojāgājušo skaits, visticamāk, vēl pieaugs.

Kā vēstīja itāļu mediji, otrdien ap plkst.12 (plkst.13 pēc Latvijas laika) spēcīgas lietusgāzes laikā Dženovā iegruva aptuveni 200 metru garš Morandi tilta posms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dženovā notikušās katastrofas dēļ Bulgārija renovēs vairāk nekā 200 tiltus

LETA--AFP, 16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bulgārija nolēmusi renovēt vairāk nekā 200 tiltus, valstij reaģējot uz tilta sabrukšanu Itālijas pilsētā Dženovā, kur bojā gājuši vismaz 39 cilvēki, liecina ceturtdien publiskotā Bulgārijas valdības informācija.

Kopumā 211 tilti, vairums no kuriem celti pirms 35-40 gadiem, atrodas sliktā stāvoklī, valdības sanāksmē norādījusi Bulgārijas Reģionālās attīstības ministrija.

Bulgārijas premjerministrs Boiko Borisovs uzsvēris, ka visus šos tiltus nepieciešams renovēt un stiprināt.

«Vai nu izmantojot finansējumu ar aizdevumiem, ko atmaksāsim ar braukšanas maksu palīdzību, vai maksāsim no budžeta, taču es vēlos, lai tie visi tiktu renovēti vienā laikā,» sacījis premjers.

Eiropas Savienības nabadzīgākā valsts Bulgārija gadiem ilgi saņēmusi Eiropas finansējumu, lai modernizētu valsts infrastruktūru.

LASI ARĪ:

LVC: Gandrīz puse valsts pārziņā esošo tiltu ir sliktā tehniskā stāvoklī

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noderīga informācija Eiropas futbola čempionāta līdzjutējiem un citiem Portugāles apmeklētājiem

Aivars Mackevics [email protected], 11.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 12. jūnija līdz 4. jūlijam Portugālē notiks Eiropas čempionāts futbolā. Čempionāta atklāšanas spēle notiks Porto, bet noslēguma sacensības Portugāles galvaspilsētā Lisabonā. Bez tam čempionāta spēles notiks arī Leirijā, Bragā, Koimbrā, Faro-Loulé, Aveiru un Gimaraišā. Portugāles valdība, lai nodrošinātu nepieciešamo drošību pasākuma laikā, ir atcēlusi kopš šī gada maija vidus Šengena līgumā paredzētos nosacījumus. Ceļotāji iebraucot Portugāle tiks pastiprināti kontrolēti un tiem noteikti būs jāuzrāda derīgi personu apliecinoši dokumenti. Tiek paredzēts, ka var izveidoties ilgāki gaidīšanas laiki uz valsts robežkontroles punktiem. Papildus var rasties aizkavēšanās uz robežas sakarā ar portugāļu muitas darbinieku pieteikto četru dienu streiku, kuri vēlas uzsākt streiku tieši futbola čempionāta atklāšanas dienā. Futbola faniem, kuri uz šo čempionātu dosies ar savu personisko transporta līdzekli, ir jārēķinās ar vairāku dienu braucienu. Jāatceras, ka Francijā par lielāko daļu autostrādēm ir jāmaksā ceļu nodeva, bet Spānijā – daļēji. Transporta kustība starp visām Eiropas čempionāta norises pilsētām tiek vērtēta kā - tehniski labi aizsniedzama. Portugāle gaida uz šo futbola pasākumu vairāk kā 1,5 miljonus viesu. Lielākā daļa naktsmītņu jau tagad pilnībā ir rezervētas, tāpat arī biļetes ir jau izpārdotas. Sīkāku informāciju par naktsmītņu iespējām piedāvā Euro 2004 Accomodation Agency (Avenida Marques de Tomar, 44 - 3°, 1050-156 Lisabona). Turpretī informāciju par futbola čempionāta biļetēm var iegūt internetā: www.euro2004.com Kempingu automašīnu braucējiem ir jāatceras, ka nakšņošanā “brīvā dabā” Portugālē ir aizliegta. Soda nauda ir sākot no 500 līdz 3 740 eiro. Jebkurā gadījumā tiek ieteikts apstāties oficiālās kempingu vietās. Pārskats par pilsētām, kurās notiks futbola čempionāta spēles: Aveiru (Estádio Aveiro Municipal) Futbola stadions atrodas tieši pie IP5 autostrādes un to visērtāk ir sasniegt, ja brauc no Porto un Koimbras. Uz Aveiru futbola stadionu tāpat var nokļūt izmantojot autobusu vai dzelzceļa transporta pakalpojumus. Brāga (Estádio Coimbra Municipal) Brāgas stadions ir īpaši labi saistīts ar ziemeļaustrumu nacionālo autostrādes tīklu, kā rezultātā tiek paredzēts, ka lielākā daļa futbola čempionāta skatītāju ieradīsies tieši no pilsētas centra pa šo ceļu. Stadionā ir iespējams nokļūt arī no dienvidiem un dzelzceļa stacija, kas atrodas tikai četrus kilometrus no futbola stadiona. Koimbra (Estádio Coimbra Municipal) Koimbras futbola čempionāta spēļu vieta vislabāk ir aizsniedzama braucot pa autostrādi A1 / IP1, kas savieno Porto un Lisabonu, kā arī izmantojot ātrvilcienu pakalpojumu dzelzceļa stacijā A (pilsētas centrā) un B (stadiona tuvumā). Turpretī futbola spēļu dienā no pilsētas centra uz stadionu kursēs speciāli autobusi. Faro - Loulé (Estádio Algarve) Labu ceļu satiksmi gan uz Portugāles galvaspilsētu Lisabonu, gan uz citām valsts vietām nodrošina "Via Infante" un EN125. Tāpat futbola stadions atrodas netālu no Faru starptautiskās lidostas. Gimaraišā (Guimarães, Estádio Dom Afonso Henriques) Futbola stadionā visērtāk ir nokļūt no pilsētas rietumos esošās autobusu stacijas vai arī izmantojot autoceļu A11 / C5 no Porto. Leirija (Dr. Magalhães Pessoa Municipal) Futbola čempionāta spēļu norises vieta Leirijā atrodas triju stundu braucienā no Vilarformoso un Spānijas robežas, kā arī autoceļu A1, IP3 un IP5 tuvumā. Dienvidu virzienā līdz spāņu robežai Elvas/Badajoz ir tikai triju stundu brauciens pa autoceļiem IP1 un IP7. Leirijas pilsētas ietvaros vēl patlaban notiek ceļu labiekārtošana, taču tiek plānots, ka tiks izveidota laba sasaiste ar autostrādēm A1 un A8. Lisabona (Estádio José Alvalade) Futbola spēļu stadionā nokļūšanu atvieglo ļoti labi izveidotais Lisabonas pazemes vilcienu tīkls un citi pilsētas sabiedriskie transporta līdzekļi. Stadiona apvidū atrodas transporta kustības krustpunkts, kas nodrošina optimālu n

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācija gatavojas privatizēt autostrādes

Aivars Mackevics [email protected], 14.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas ekonomikas ministrs Vofgangs Klements (Wolfgang Clement) ir izteicis domu, ka tuvākajā laika posmā tiek plānots nodot privatizācijai autostrādes. Vācu laikraksts Die Welt viņš norādīja, ka vairākās ES valstīs šāda veida politika nav nekas jauns. Iegūtos līdzekļus tiek plānots novirzīt izglītībai un zinātnei, lai palielinātu valsts izdevumus šajā jomā no pašreizējiem 2,5% uz 3% 2010. gadā. Privatizējot autostrādes, tiks ieviesta maksa par ceļiem. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Aizsaulē devies apģērbu zīmola Benetton dibinātājs

Lelde Petrāne, 23.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc īsas slimības 77 gadu vecumā miris apģērbu zīmola Benetton līdzdibinātājs Gilberto Benetons (Gilberto Benetton), ziņo BBC.

Viņš - kopā ar brāļiem Lučiano un Karlo, kā arī ar māsu Džulianu - United Colors of Benetton dibināja pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados.

Ģimene ir viena no ietekmīgākajām Itālijā, darbojoties arī celtniecības, transporta un ēdināšanas nozarēs. G. Benetons guvis atzinību par to, ka diversificējis ģimenes biznesu, nepaliekot tikai apģērbu nozarē, kā arī izvēršot to daudzmiljardu eiro gigantā.

Viņš bija bijušais vadītājs ģimenes holdinga kompānijā Edizione, kas kontrolē Itālijas lielāko infrastruktūras grupu Atlantia. Atlantia vienība bija saistīta ar tiltu Dženovā, kas sabruka šā gada augustā, izraisot 43 cilvēku nāvi.

Papildināta - FOTO: Dženovā sagruvis autostrādes tilts

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīnas iestāžu reformas rezultātā Latvijā tuvākajā nākotnē varētu palikt 19 daudzprofilu slimnīcas. Ja šis plāns tiks īstenots, viskritiskākā situācija būs Latgalē, kur paliks tikai 2 slimnīcas, kas medicīnisko palīdzību sniedz 24 stundas diennaktī.

Ar šādu plānu ārsti iepazīstināti pirms svētkiem.

Saskaņā ar Preiļu slimnīcas galvenās ārstes Dainas Pličas sniegto informāciju Kurzemē (316 719 iedzīvotāji, platība – 13 498 km2) plānots saglabāt 3 slimnīcas, kas medicīnisko palīdzību sniedz 24 stundas diennaktī, Zemgalē (291 595 iedzīvotāji, platība – 10 742 km2) – 3 slimnīcas, Vidzemē (257 569 iedzīvotāji, platība – 15 346 km2) – 4 slimnīcas, bet Latgalē (364 345 iedzīvotāji, platība – 14 547 km2) – tikai 2 slimnīcas. Rīgas plānošanas reģionā paredzēts saglabāt 7 daudzprofilu slimnīcas.

Kā norādīja D. Pliča, trūkst loģikas un pamatojuma tam, kādēļ Latgalē, kur ir visvairāk iedzīvotāju (neskaitot Rīgas plānošanas reģionu), plānots vismazākais slimnīcu skaits. Pēc viņas domām, līdzīgi kā pārējos Latvijas reģionos, arī Latgalē būtu nepieciešamas vismaz trīs slimnīcas, pretējā gadījumā Latgales iedzīvotājiem krasi pasliktināsies stacionārās neatliekamās medicīniskās palīdzības pieejamība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Stenders plāno iegādāties Beļģijas vannas un ķermeņa kosmētikas ražotāju The Soap Story, kam pieder veikalu tīkls 7 pasaules valstīs.

Stenders vadība jau bijusi Beļģijā, Briselē, lai pārrunātu iespējas iegādāties uzņēmumu The Soap Story ar 15 līdz 35 veikalu plašu tīklu. Iespējamā darījuma summa varētu būt 550 tūkstoši eiro.

Sekmīgas sadarbības rezultātā The Soap Story ražošanas iekārtas tiktu pārceltas uz Latviju, uz Stenders Ziepju fabriku, tādējādi ievērojami paplašinot Stenders ražošanas jaudu un sortimenta klāstu, kā arī palielinot eksportēto preču apjomu.

J. Bērziņš uzsver, ka Stenders izskatot iespējas uzņēmumam piesaistīt investorus, kuru atbalsts varētu paātrināt uzņēmuma attīstības procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Parādu krīze Beļģijai beidzot liek runāt par jaunu valdību

Jānis Rancāns, 01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusotru gadu pēc parlamenta vēlēšanām Beļģijā valsts partijas vienojušās par galvenajiem principiem valdības veidošanā. Jauno valdību varētu vadīt valoņu politiķis Elio Di Rupo, vēsta britu medijs BBC.

Līdz šim valoņu un flāmu partijas nespēja vienoties par valdības izveidošanu un Beļģija kļuva par valsti, kurā visilgāk nav bijis valdības. Tomēr eirozonas parādu krīzes izraisītie daraudi likuši Beļģijas politiķiem «nākt pie prāt», raksta britu medijs.

Beļģijas jaunā valdība varētu tikt izveidota jau nākamajā nedēļā un Di Rupo, iespējams, kļūs par pirmo franciski runājošo premjeru trīs desmitgažu laikā.

Politiskās nesaskaņas Beļģijā vairākkārt rosinājušas bažas, ka valsts tuvojas iziršanai – sadaloties flāmu un valoņu daļās, un kļūs par nākamo eirozonas parādu krīzes upuri.

Db.lv jau vēstīja, ka Beļģija var kļūt par nākamo valsti, kas piedzīvos tirgu uzticības zaudējumu, līdzīgi kā tas ir noticis ar Grieķiju un Itāliju, ja vien tā steidzīgi neizveidos jaunu valdību, iepriekš brīdinājis Eiropas Savienības (ES) tirdzniecības komisārs Karels de Guhts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši.com apkopotās Jāņu svinību vietas pasaulē

, 21.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija

Grez-Doiceau

Jāņu svinēšana Grez-Doiceau

23.jūnijā no 20:00 uz kopīgu Jāņu svinēšanu pļavā pie Grez-Doiceau visus aicina Latviešu biedrība Beļģijā ar LR pastāvīgās pārstāvniecības NATO atbalstu un Latvijas Kultūras koledžas līdzdalību.

20:00-21:00 Līgotāju sagaidīšana, vainagu vīšana, siera un medalus darīšana, Līgo tērpu skate, rotaļas bērniem.

21:00-22:30 Jāņu tēva un mātes godināšana, vakarēšana, sadziedāšanās un apdziedāšanās.

22:30-2:30 Jāņuguns aizdegšana, dejas un rotaļas pie ugunskura.

2:30-3:30 teatralizēta spēle un papardes zieda meklēšana.

3:30-4:00 saullēkta sagaidīšana

Vakarēšanas laikā būs Latvijas alus un uzkodas, beļģu sieru galds (par atsevišķu samaksu: 6 EUR) un pašu cienasts (pēc ieskatiem).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu strīdu – starp nodokļu maksātājiem un iekasētājiem – mediācijas sistēma jau vairākus gadus sekmīgi darbojas Beļģijā, Lielbritānijā, šo valstu pieredzi var izmantot arī Latvijā, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā uzskata nodokļu eksperts ar vairāk nekā 42 gadu pieredzi SIA BDO Tax starptautisko nodokļu daļas direktors Remi Trochs. Viņš gan atzīst, ka mediācija kā tāda Latvijā pašlaik ir jaunums, tomēr tas nebūt nav šķērslis, lai iedzīvinātu arī šo jomu nodokļu strīdu izskatīšanā. Pēc SIA BDO Tax ziņām, nodokļu mediācija sekmīgi darbojas tādās valstīs, kā Nīderlande, Beļģija, Vācija, kā arī Lielbritānijā.

«Ārvalstu pieredze liecina, ka Latvijā nav jāizdomā jauns divritenis, bet gan jāizvēlas mūsu apstākļiem piemērotākais,» DB pārliecību pauda Mazo un vidējo uzņēmumu sadarbības padomes priekšsēdētājs Andris Lasmanis. Viņam vairāk interesētu tieši mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu nodokļu mediācijas iespējas, jo šādiem uzņēmumiem nav lielu iespēju savas intereses aizstāvēt tiesvedībās, kuras ir ļoti garas un dārgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) asi kritizējusi Beļģijas 2012. gada budžetu norādot, ka tas ir pārāk optimistisks un, ka valstij jāievieš dažādas taupības programmas, vēsta AFP.

Beļģija šogad ir apņēmusies samazināt budžeta defecītu līdz 2,8% no IKP (pērn budžeta deficīts valstī bija 3,6% apmērā). Tomēr EK uzskata, ka Beļģijas valdībai neizdosies sasniegt savus mērķus, ja vien netiks palielināti nodokļu ieņēmumi vai arī samazināti valsts tēriņi.

Beļģijai ir viens no lielākajiem valsts parādiem eirozonā. Analītiķi norāda, ka valsts riskē tikt ierauta eirozonas parādu krīzē. Saskaņā ar Eiropas Savienības noteikumiem, Beļģijai ir jāsamazina budžeta deficīts zem trīs procentiem, kā arī jāizstrādā plāns, kā samazināt valsts parādu par 40%.

Savukārt Beļģijas valdība noraida visu EK kritiku. «Ir normāli, ka Komisija mums uzdod jautājumus,» sacīja Beļģijas finanšu ministrs Stīvens Vanakere (Steven Vanackere). «Šis budžets, gaismas ātrumā, tika izveidots gada nogalē. Tas nav normāls veids kā risināt lietas,» norādīja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija no 9.jūnija atkal ļaus atkal atvērt ēdināšanas un izklaides vietu iekštelpas grupām, kurās būs līdz 200 cilvēku, otrdien paziņoja premjerministrs Aleksandrs de Kro.

Kafejnīcu un restorānu ārtelpas tika atkal atvērtas sestdien pēc gandrīz septiņu mēnešu pārtraukuma, bet teātri un kinoteātri ir palikuši slēgti.

''Mēs esam spēruši milzu soļus uz priekšu" vakcinācijas kampaņā, sacīja premjers, attaisnojot ilgi gaidītos atvieglojumus.

Beļģija plāno līdz 9.jūnijam savakcinēt pret Covid-19 80% no iedzīvotājiem, kas vecāki par 65 gadiem, un mazaizsargātus cilvēkus.

Premjers piebilda, ka būs nepieciešams "saglabāt situācijas kontroli intensīvās aprūpes nodaļās", kur pacientu skaitam nevajadzētu pārsniegt 500.

Pašlaik intensīvajā aprūpē ir apmēram 700 pacientu, bet viņu skaits ir stabili krities pēdējās divas nedēļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Būvniecībā rosina ieviest citu minimālo algu

Uldis Andersons, 
 Māris Ķirsons, 18.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mazinātu ēnu ekonomiku būvniecībā, Latvijā šajā jomā strādājošajiem būtu jāievieš īpašs – augstāks – minimālās algas līmenis, no kura būtu jāmaksā darbaspēka nodokļi

«Tas nav nekas revolucionārs Eiropas Savienībā, jo tāda kārtība pastāv, piemēram, Beļģijā. Kāpēc gan šo pieredzi nevarētu izmantot Latvijā?» savu pozīciju skaidro būvniecības eksperts, vairāku ar būvniecību saistītu likumdošanas izmaiņu līdzautors un bijušais būvkompānijas valdes priekšsēdētājs, kā arī ilggadējs LTRK Nacionālās stratēģijas padomes vadītājs Normunds Štāls. Viņš norāda, ka būvniecību ne tikai Latvijā uzskata par vienu no nozarēm, kurās pastāv ēnu ekonomika, kas nodara kaitējumu ne tikai valsts budžetam, bet arī legālām nodokļus maksājošām būvkompānijām, kuras izmaksu jomā nevar sacensties ar tām, kuras nodokļus maksā daļēji. «Latvijā publiskajos iepirkumos ar dažiem izņēmumiem par uzvarētāju atzīst zemākās cenas piedāvātāju, tādējādi priekšrocība ir tiem, kuri maksā minimālās algas un pārējo aploksnēs,» skaidro N. Štāls. Viņš norāda, ka atšķirībā no Latvijas jau minētajā Beļģijā un arī Norvēģijā faktiski ir ieviesta cita minimālā alga, no kuras obligāti jāmaksā nodokļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir vienīgā valsts Baltijā, kur jau ir ieviests skaidras naudas limits fizisko personu darījumos, iespējamie jaunie liegumi auto un īpašumu darījumos izmantot skaidru naudu valsti padarīs par līderi visā ES cīņā pret skaidru naudu.

To liecina ZAB BDO Law pētījums par skaidras naudas darījumu ierobežošanu. DB jau 9.02.2019. rakstīja par Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes sēdē prezentēto ēnu ekonomikas ierobežošanas pasākumu plānu, kurā ir paredzēta skaidras naudas darījumu sliekšņa samazināšana no pašreizējiem 7200 līdz 3000 eiro, turklāt skaidrā naudā nevarētu iegādāties nekustamos īpašumus un transportlīdzekļus. Jāatgādina, ka no 2017. gada 1. janvāra spēkā ir norma, kas ierobežo darījumus skaidrā naudā, kas pārsniedz 7200 eiro. Skaidras naudas darījumi tiek uzskatīti ar visaugstāko krāpšanas, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas, kā arī PVN izkrāpšanas risku. Kontrolējošajām iestādēm faktiski neesot iespēju pārbaudīt šādus darījumus, to noslēgšanas datumus, maksājamās summas utt. Pēdējā laikā arī ārzemēs tiek veikti pasākumi skaidras naudas aprites ierobežošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Beļģija beidzot tiek pie valdības

Jānis Rancāns, 06.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas jaunā valdība otrdien nodod zvērestu, tādējādi valstī oficiāli izbeidzot pusotru gadu ilgo bezvaldības periodu.

Par valdības vadītāju Beļģijas karalis iecēla valoņu izcelsmes Sociālistu partijas līderi Elio di Rupo. Kopumā Beļģija bez valdības pavadījusi 541 dienu.

Jaunā Beļģijas premjera valdībā koalīciju izveidojušas sešas partijas, kuras pārstāv flāmus un valoņus. Elio di Rupo ir pirmais franciski runājošais premjers kopš 1974. gada.

Db.lv jau vēstīja, ka līdz šim valoņu un flāmu partijas nespēja vienoties par valdības izveidošanu un Beļģija kļuva par valsti, kurā visilgāk nav bijis valdības.

Tomēr eirozonas parādu krīzes izraisītie draudi lika arī Beļģijas politiķiem sākt sarunas par valdības veidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) piemērojusi pasaulē lielākajam alus ražotājam «AB InBev» («Anheuser-Busch InBev») 200,4 miljonu eiro naudassodu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, teikts pirmdien publiskotajā EK paziņojumā.

Komisija norāda, ka pret Beļģijā bāzēto «AB InBev» izmeklēšana saistībā ar iespējamiem pārkāpumiem veikta kopš 2016.gada.

EK izmeklēšanā secināts, ka «AB InBev» Beļģijā zīmolu «Jupiler» un «Leffe» alu pārdod par augstākām cenām nekā Francijā un Nīderlandē, kur uzņēmumam ir sīvāka konkurence.

Komisija skaidro, ka kompānija izmantojusi dažādas stratēģijas, lai savus produktus piedāvātu par zemāku cenu nekā konkurenti. Piemēram, «AB InBev» izmainījis alus skārdeņu izskatu, lai uz tām nebūtu franču un holandiešu valodas, tādējādi apgrūtinot to pārdošanu Beļģijā, kur abas ir oficiālās valodas.

Tāpat «AB InBev» ierobežojusi Nīderlandes mazumtirgotājiem pārdoto produktu apjomu, ja pastāvēja iespēja, ka uzņēmums alu var pārdot Beļģijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Grindeks” koncerns 2020.gadā sasniedzis vēsturiski straujāko apgrozījuma un peļņas kāpumu - konsolidētie, provizoriskie finanšu dati liecina, ka koncerna apgrozījums sasniedza 187,0 milj. eiro, kas ir par 45,6 milj. eiro vai 32% vairāk nekā 2019. gadā. 2020. gada koncerna peļņa bija 19 milj. eiro, kas ir par 5,6 milj. eiro vai par 42% vairāk nekā 2019. gadā.

2020. gadā “Grindeks” koncerns stiprināja savas pozīcijas globālā farmācijas tirgū un saražoto produkciju eksportēja uz 93 valstīm kopā par 176,1 milj. eiro. Savus produktus koncerns farmācijas tirgū piedāvā ar diviem zīmoliem – “Grindeks” un “Kalceks”.

AS “Grindeks” valdes priekšsēdētājs Dr. chem. Juris Hmeļņickis pērno gadu raksturo kā nozīmīgu pārmaiņu un sasniegumu gadu: “2020. gadā mēs sākām ieviest jaunu Biznesa stratēģiju līdz 2025. gadam un spērām ļoti svarīgus soļus, lai mainītu biznesa organizāciju, darba kultūru un “Grindeks” zīmolu. Turklāt viss notika sarežģītajā, globālajā situācijā, ko ietekmēja Covid-19 pandēmija. Koncerna komandas saliedētais darbs un spēja pielāgoties negaidītiem apstākļiem palīdzēja sasniegt līdz šim augstākos apgrozījuma un peļņas rādītājus. Mūsu mērķi 2021. gadam arī ir ambiciozi, un līdz šim paveiktais dod drošu pārliecību par “Grindeks” koncerna nākotnes iespējām.”

Komentāri

Pievienot komentāru