Transports un loģistika

Benzīna/elektriskā dzinēja auto pirmo reizi piedalās rallijā

Ainars Sedlenieks [email protected], 19.06.2002

Jaunākais izdevums

Jūnijā kā pasaulē pirmās benzīna/elektriskās jauktā tipa ralliju automašīnas komanda autosporta reģistros tiks ierakstīti divu autoralliju amatieru vārdi. Londonieši Niks Bergs (32) un Tims Bemptons (33) ar Toyota Prius, kas ir pasaulē pirmā masveidā ražotā benzīna/elektriskā jauktā tipa automašīna, piedalīsies trīs nedēļu ilgajā un 8000 km garajā maratonrallijā no Zviedrijas ziemeļiem līdz Sarkanās jūras piekrastei Jordānijā. Gluži tāpat kā pionieri automašīnu jomā 20. gadsimta sākumā pārbaudīja savu jaunizgudroto spēkratu spēkus, piedaloties sacīkšu braucienus starp Eiropas pilsētām, rallija Prius tikai 20 dienās nobrauks vairāk kā 8000 km garu ceļu cauri 10 valstīm. Šajā laikā viņi pieveiks vairāk nekā 40 īpašus posmus ar kopgarumu vairāk kā 720†km, braucot pa gudronseguma šoseju, granti un tuksnesi. Sacensības, kuras pazīstamas ar nosaukumu The Midnight Sun to Red Sea Rally (rallijs no Pusnakts saules zemes līdz Sarkanajai jūrai), sankcionējusi autosporta pārvalde FIA, kura ļāvusi Prius kļūt par pirmo jauktā tipa automašīnu, kas piedalīsies oficiāli atzītās autosporta sacensībās. Maršruts stiepjas no Ostersundas Zviedrijā līdz Akvabai Jordānijā. Cauri Baltijas valstīm, nomaļiem un reti skatītiem reģioniem Čehijā, Slovākijā, Ungārijā, Bulgārijā un Rumānijā, gar Egejas jūras piekrasti Turcijā un pa Sīrijas un Jordānijas tuksnešiem. No Pusnakts saules zemes līdz Sarkanajai jūrai. Prius ir pirmā jauna veida automašīna, kura patērē mazāk degvielas un rada daudz mazāk kaitīgo izmešu (īpaši pilsētu apvidos). Jauktais tips, kas nozīmē divu enerģijas avotu apvienojumu, kļūs aizvien izplatītāks, jo Toyota un pārējie strādā, lai nodrošinātu pastāvīgu alternatīvu fosilās degvielas sadegšanas dzinējam. Toyota ir līderis jauktā tipa automašīnu ražošanā, un nesen svinīgi atzīmēja savas 100†000 jauktā tipa automašīnas nākšanu pasaulē. Prius darbina 72 Din zs, 1.5 litru benzīna dzinējs un 33kW elektriskais dzinējs. Elektriskā dzinēja akumulatoru pastāvīgi uzlādē gan benzīna dzinējs, gan reģeneratīvās bremzes, un tādēļ automašīnai nav vajadzīgs ārējs uzlādēšanas avots. Ar maksimālo ātrumu 160 km/h un paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 13.4 sekundēs, ralliju automašīnas Prius radītā CO2 daudzumus ir tikai 120 g/km; rallijā tā piedalīsies kā N grupas (izstāžu zāles) automašīna. Pat ar diviem dzinējiem tā nebūs ātrākā automašīna šajā rallijā, taču mērķis ir apliecināt automašīnas izturību un sasniegt finišu Jordānijā. "Šis ir bezprecedenta gadījums attiecībā uz šāda veida automašīnu, un pats rallijs tai būs visbargākais pārbaudījums. Tāpēc jau finišs vien būs uzvara," skaidroja automašīnas pilots Niks Bergs. Rallijs sākas Zviedrijas ziemeļos esošajā Ostersundā pirmdien, 3. jūnijā. Pēc tam maršruts stiepjas cauri Polijai, Čehijai, Slovākijai, Ungārijai, Rumānijai, Bulgārijai, Turcijai un Sīrijai, bet finišs būs Jordānijā piektdien, 21. jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi Lancer Evolution pirmizrāde Talsos

, 13.05.2009

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh.

MML Sports

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Talsi 2009, kas notiks 16. un 17. maijā, Skandi Auto Rally Team komandas sastāvā startēs ne tikai Latvijas sportistu rallija ekipāžas, bet arī Lielbritānijas un Somijas rallija zvaigznes.

Rallija Talsi skatītājiem būs iespēja sekot līdzi pasaules pirmizrādei, kad pirmo reizi rallija cīņas apstākļos tiks pārbaudīts MML Sports Lancer Evolution rallija automobilis, kas izgatavots uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes izveidotajā uzņēmumā MML Sports.

Mitsubishi Lancer Evolution britu čempionu rokās

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh. Divdesmit astoņus gadus vecais britu rallija pilots Guy Wilks, tēva, bijušā rallija pilota iespaidā, rallijam pievērsās deviņpadsmit gadu vecumā un jau pirmajā sezonā uzvarēja Ford Ka kausa izcīņā, kā arī kļuva par Anglijas rallija čempionu A5 klasē. Sekojošajās sezonās Wilks, kuru nereti salīdzina ar tādām Lielbritānijas rallija slavenībām kā Colin McRae un Richard Burns, savu panākumu sarakstam pievienoja Ford 1400 Puma rallija čempionāta vicečempiona titulu, uzvaras vairākos JWRC posmos, kā arī JWRC vicečempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Latvijas autosporta vēsturē latviešu jaunā cerība piecpadsmitgadīgais rallija pilots Jānis Kārkliņš ar kompānijas Hansa Līzings atbalstu dosies uz četrkārtējā pasaules rallija čempiona Tomija Makinena rallija skolu Somijā, kur divu dienu laikā leģendārās zvaigznes uzraudzībā pilnveidos savas pilota prasmes, Db.lv informēja J. Kārkliņa pārstāvis Ģirts Avotiņš.

Jānis Kārkliņš šā gada 12. un 13. februārī ar savu jauno N3 klases sporta automašīnu Renault Clio Sport aizvadīs Tomija Makinena rallija skolā. Tā izveidota pie pasaulslavenās rallija zvaigznes mājām Pupolā, netālu no pasaules rallija čempionāta Somijas posma galvaspilsētas Jīvaskiles, kuras apkārtnes ceļi ir slaveni visā pasaulē. Jāņa Kārkliņa tiešais skolotājs šo divu apmācības dienu laikā būs Pasi Hagstroms, kurš ir Somijas rallija čempions ar vairāk nekā divpadsmit gadu pieredzi, bijis pasaules rallija čempionāta Top10 pilots, Subaru Word Rally Team testa pilots un Subaru Rally Team USA pilots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā „Sarma 2009” uzvar Aivis Egle/Mārtiņš Jerums

, 15.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta otrais posms – rallijs „Sarma 2009” noslēdzās ar Aivja Egles/Mārtiņa Jeruma uzvaru, par 7,57 sekundēm pārspējot „SEB Tieto Rallija komandas” otru ekipāžu Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu.

Šis bija viens no saspringtākajiem pēdējā laika Latvijas čempionāta dueļiem un tas iezīmē jaunās sezonas galvenos favorītus N4 klasē. A Plus klasē uzvarēja Raimnonds Kisiels/Gatis Panavs, 2WD klasē – Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis, 2WD Super klasē – Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš.

Pēc pirmajā rallija dienā zaudētās līderpozīcijas ar jaunu sparu izšķirošo dienu sāka Egle/Jerums. Svētdienas sešos ātrumposmos čempionvienība guva četras uzvaras, atgūstot un vēlāk arī noturot līderpozīciju. Pārējos divos posmos uzvarēja Vorobjovs/Šošs, taču ar atgūto bija par maz, lai pārsētu konkurentus. Nav šaubu par abu „SEB Tieto Rallija komandas” ekipāžu dominanci – Egle un Vorobjovs bijuši pirmajās divās vietās visos 12 rallija ātrumposmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijs Kurzeme 2009 sola ūdens šaltis

, 06.08.2009

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!” (Foto: Rallijs Kurzeme)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājā populārais autosportists Viktors Lebedevs testa režīmā veica rallija Kurzeme 2009 trasē iekļauto pilsētas posmu. Trasē iekļauti interesanti un pilsētas posmiem neierasti elementi – metoši tramplīni un ūdens brasls.

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!”Rallijs emKurzeme 2009/em sola ūdens šaltis

Pēdējo reizi šāds elements rallija trasēs bija iekļauts 2003. gadā rallijā "Sigulda". Ātrumposms ar nosaukumu "Argentīna" bija ļotRallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)i Rallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)populārs rallija fanu vidū un pulcēja lielas skatītāju masas. Diemžēl līdz ar rallija "Sigulda" izzušanu izzuda arī šis posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

, 26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labi zināmais somu rallija braucējs Tonijs Gārdemeisters nolēmis brīvdienas pavadīt Latvijā un apmeklēt arī ralliju Kurzeme 2010, kur piektdienas vakarā šofa nolūkos nodemonstrēs savu braukšanas māku.

Tonijs Gārdemeisters ir rallija pilots, kurš savā karjerā ir paguvis izbraukt ar gandrīz visiem WRC klases automobiļiem, jo savulaik bijis Seat, Mitsubishi, Ford, Škoda un Suzuki rūpnīcas komandu pilots. Viņa kontā ir starti arī Peugeot 206 un 307 WRC automobiļiem, kā arī Mitsubishi Lancer WRC, ko divos eksemplāros redzēsim arī rallijā Kurzeme 2010 Skandi rallija komandas sastāvā.

Gārdemeisters startēs rallija Kurzeme 2010 šova ātrumposmā Liepājas osta un ikvienam autosporta fanam tiks dota iespēja iejusties somu rallista stūrmaņa lomā. Un, kas būtiski, lai izbrauktu Gārdemeistera pilotētā īstā rallija automobilī, ir nepieciešams tikai piedalīties Radio 101 un rallija organizētāju kopīgi rīkotajā konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms, rallijs Latvija 2010, kas 25. un 26. septembrī norisināsies Jūrmalas un Kuldīgas apkārtnes ceļos, ļaus uzzināt ne tikai vēl nenoskaidrotos Latvijas čempionus, bet arī pārējo godalgoto vietu sadalījumu.

Atgādinām, ka pirms izšķirošās sacīkstes zināms vienīgi N4 klases čempionu duets – Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals, bet viņu LMT Rallija komanda kļuvusi neaizsniedzama vienību vērtējumā.

Kā vakar tika lemts jūlijā aizvadītā rallija Latgale 2010 komisāru sēdē, N4 klasē rezultāti šajā rallijā palikuši nemainīgi arī pēc degvielas paraugu nosūtīšanas uz pārbaudēm Vācijā. Sacīkstē tika ņemti paraugi no N4 klases pirmo trīs vietu ieguvēju mašīnām, to skaitā Latvijas čempionāta ekipāžām Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Līdz ar to Latvijas čempionāta kopvērtējumā situācija nemainās (pilns kopvērtējums autorally.lv, rallija Latgale 2010 komisāru 14.09.2010. lēmums – laf.lv). Jāpiebilst, ka šīs sezonas Latvijas čempionāta kopvērtējumu veido katras ekipāžas pieci labākie rezultāti šīs sezonas septiņos posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosports ir Latvijas finanšu situācijas spogulis, jo cilvēki šajās sacīkstēs nepiedalīsies, ja būs grūti ar naudu, intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka Talsu rallija rīkotājs, bijušais autosportists, SIA RA Events īpašnieks Raimonds Strokšs. Šajās brīvdienās notiks jau 52. Talsu rallijs.

Fragments no intervijas

Pirms intervijas teici, ka Talsu rallijs tev ir mīļākais, jo notiek dzimtajā pilsētā. Kādas ir sajūtas pirms šīs nedēļas nogales? Vai, tavuprāt, «mājas sienas» palīdzēs vai, gluži pretēji, ir lielāka atbildības nasta?

«Mājas sienas» noteikti palīdz. Talsu rallijs ir fenomens. Es varētu noslēpt visu informāciju par tā norisi un nerakstīt nevienu vārdu, bet zinu, ka tik un tā ātruma posmi būtu pilni ar cilvēkiem. Kā to izskaidrot? Nezinu. Tas ir pavasara pirmais lielākais autosporta pasākums. Bieži dzirdu frāzi, ka Talsu rallija svētki ir līdzvērtīgi Līgo. Talsos visi ļoti mīl ralliju. Jebkurās mājās, kurās ejam prasīt, lūgt vai saskaņot, visur ir liela pretimnākšana. Talsinieki novērtē rallija vērtību, un viņiem šī ir svētku nedēļa. Manuprāt, tā ir viena no svarīgākajām pilsētas tradīcijām, kas jāturpina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies LMT Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms Cēsis 2007, par kura absolūtajiem līderiem, uzvarot sešos no septiņiem ātrumposmiem, kļuvuši Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis ar Mitsubishi Lancer WRC. N4 klasē uzvarēja Jāņa Vorobjova/Gunta Ervalda (Mitsubishi Lancer EVO 9) ekipāža, bet N3 klasē 1.vietu jau otro reizi pēc kārtas izcīnīja Dans Leščs/Jānis Vīksna (Honda Civic Type R), Db.lv informēja Latvijas Automobiļu federācija.

Šobrīd tiek publicēti neapstiprinātie rezultāti. Plašāka informācija sekos vēlāk.

LMT Latvijas rallija čempionāta ceturtā posma rallija Cēsis 2007 rezultāti:

Absolūtajā vērtējumā:

1. Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis (Skandi Auto Rallija komanda, Mitsubishi Lancer WRC, klase A8) 1:01:32.96,

2. Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds (SEB Unilīzings Rallija komanda, Mitsubishi Lancer EVO 9, N4) +1:48.82,

3. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT rallija komanda, Mitsubishi Lancer EVO 9, N4) +2:42.42,

4. Māris Neikšāns/Māris Jēkabsons (LMT rallija komanda, Mitsubishi Lancer EVO 9, N4) +2:49.01,

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rallijā „Kurzeme-Žemaitija” apstiprinātas 112 ekipāžas

Vēsma Lēvalde [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstiprinātajā rallija dalībnieku sarakstā šobrīd atrodami 112 ekipāžu vārdi. Visvairāk ekipāžas dalībai rallijā “Kurzeme – Žemaitija” pieteikušās no Lietuvas – 56. Latvijas sportisti pieteikuši 48 ekipāžas, bet igauņi – 5. Krievijas sportisti pieteikuši divas ekipāžas. Savukārt Ukrainu pārstāvēs viena ekipāža. Favorīti cīņā par uzvaru ir iepriekšējā čempionāta posma uzvarētājs Matīss Mežaks/ Arnis Ronis (R-evolution Racing), kuri dalībai rallijā pieteicās kā paši pēdējie. Savukārt igauņu vadošo ekipāžu Margusu Muraku/ Aare Ojamae uz priekšu dzīs spīts šajā rallijā aizbraukt priekšā Matīsam. Abas ekipāžas startēs ar WRC klases automobiļiem. Cīņā par uzvaru noteikti iesaistīsies pērnā gada rallija „Kurzeme” uzvarētāji Ivars Vasaraudzis/ Valdis Spredzis (Skandi Auto Rally Team). Tieši šīs trīs ekipāžas savā starpā sadalīja pirmās trīs vietas iepriekšējā Latvijas čempionāta posmā rallijā „Cēsis”. Rallijs „Kurzeme-Žemaitija” notiks 8. – 9. jūlijā. Rallijs startēs piektdien Lietuvas kūrortpilsētā Palangā un turpināsies ar ātrumposmiem Žemaitijā. Otrā sacensību diena (sestdiena, 9. jūlijs) noritēs Kurzemē ar startu un noslēgumu Liepājā. Rallijs tiks aizvadīts gan kā Latvijas čempionāta un Lietuvas čempionāta posms, gan arī kā Baltijas kausa autorallijā posms. Rallija „Kurzeme-Žemaitija” kopgarums būs 461,4 km, no kuriem 121,87 km tiks aizvadīti 12 ātrumposmos pa Latvijas un Lietuvas ceļiem. Tomēr bez uzmanības nevajadzētu atstāt norises N4 grupā. Gan pērngad Kurzemes rallijā liepājnieks Viktors Lebedevs (International Greetings Liepāja) pierādīja, ka spējīgs būt krietni ātrāks par daudz jaudīgākām A8 grupas mašīnām. Tāpat rallijā „Cēsis” Jānis Vorobjovs (Falck Rally Team) atsevišķos ātrumposmos pat spēja apsteigt WRC mašīnas. Savas ambīcijas nodemonstrēs Talsu rallija uzvarētājs Aivis Egle/ Normunds Aizkalns (R-Evolution Racing). No viesiem spilgtākās personības noteikti ir igauņu jaunais talants Jans Molders, kurš nesen startēja Pasaules čempionāta posmā Grieķijā, vienā no ātrumposmiem pat uzrādot labāko N grupas laiku. Spriedzi rallija rezultātu tabulās uzturēs arī Māris Neikšāns (LMT), Vytautas Švedas un lietuviešu leģenda Benediktas Vanagas. Latvijas vientilta piedziņas braucējiem rallijā „Kurzeme-Žemaitija” stāv priekšā spraiga cīņa. Divi lietuviešu braucēji – Ēvaldas Čirbas un Darius Vilimas (abi startē ar Renault Clio Sport) daudzkārt pierādījuši sevi kā augstākā kalibra sportistus. Viennozīmīgi Andis Neikšāns (LMT) ir starp tiem, kas varētu parādīt lietuviešiem pretsparu, tāpat kā liepājnieks Dans Leščs, brāļi Šimkusi, Krišjānis Caune (visi startē ar Honda Civic Type-R) un Arvis Vecvagars ar Opel Astra. Rallijs „Kurzeme-Žemaitija” notiks 8. – 9. jūlijā. Rallijs startēs piektdien Lietuvas kūrortpilsētā Palangā un turpināsies ar ātrumposmiem Žemaitijā. Otrā sacensību diena (sestdiena, 9. jūlijs) noritēs Kurzemē ar startu un noslēgumu Liepājā. Rallijs tiks aizvadīts gan kā Latvijas čempionāta un Lietuvas čempionāta posms, gan arī kā Baltijas kausa autorallijā posms. Rallija „Kurzeme-Žemaitija” kopgarums būs 461,4 km, no kuriem 121,87 km tiks aizvadīti 12 ātrumposmos pa Latvijas un Lietuvas ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

LMT rallija komanda startēs sešos pasaules rallija čempionāta posmos

Lelde Petrāne, 17.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas čempioni - Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda - 2012. gadā gatavojas startēt sešos Pasaules rallija čempionāta posmos jaunizveidotajā Rally Class ieskaitē, kā arī turpinās piedalīties Latvijas rallija čempionātā.

Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals 2012. gadā piedalīsies jaunizveidotajā rallija kausā Rally Class, kura uzvarētāji tiks noskaidroti sešos Pasaules čempionāta posmos Portugālē, Grieķijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un Spānijā.

Andis Neikšāns norāda: «Lai arī šobrīd nav nosaukts Rally Class dalībnieku sastāvs, domāju, ka mums ir ļoti lielas izredzes cīnīties par godalgotām vietām. Viennozīmīgi mums ļoti palīdzēs pieredze, ko esam guvuši, piecreiz startējot Somijas rallijā, kā arī pagājušā gada nogalē Rallye du Var, Francijā. Sportiskā ziņā iespējams grūtākais un vienlaicīgi interesantākais būs pierast pie Subaru rallija automobiļa.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, ka tieši rallijs Latgale 2010 ieviesīs lielāku skaidrību Latvijas rallija čempionāta (LRČ) kopvērtējumā N4 grupas ieskaitē.

Rallijs Latgale 2010 šogad notiks 10. un 11. jūlijā. Rallija starts 10. jūlijā tiks dots Daugavpilī, bet otrajā dienā tas pārcelsies uz Rēzekni.

Pēc aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.

Aivis Egle: «Šis un atlikušie divi LRČ posmi ir ļoti nozīmīgi gan mums, gan citām ekipāžām, šobrīd esmu vadībā, bet tas vēl nenozīmē ka esmu uzvarējis čempionātā, Latgalē mēs iesim uz visu banku.» Māris Neikšāns: «Mēs esam ļoti stabili startējuši visas sezonas garumā, mums ir daudz ieskaites punktu, bet nav nevienas uzvaras. Uz Latgali mēs dodamies ar vienu mērķi, pēc uzvaras!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību rallijā Kurzeme 2009 apstiprinājis rekordliels pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu braucēju skaits – kopā 108 ekipāžas, kas pārstāv trīs autosporta disciplīnas – autoralliju, rallijreidu un rallijsprintu.

Pieteikšanās rallijam Kurzeme 2009 ir noslēgusies un tagad ir zināms, ka tas būs viens no apmeklētākajiem autosporta sarīkojumiem šogad, jo pulcēs 108 dalībnieku ekipāžas. Viņu vidū būs arī sportisti, kas kādu laiku nav par sevi atgādinājuši rallija aprindās, piemēram, liepājnieks Mārtiņš Būčiņš, kurš kopā ar stūrmani Renāru Franci pārstāv Liepājas rallija komandu.

Tāpat Liepājā uz starta izies vismaz divas WRC automašīnas – ar sev ierasto Mitsubishi Lancer WRC startēs Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, savukārt igauņi Georgs Gross/Kristo Krāgs Kurzemes rallijā brauks ar Ford Focus WRC. Liepājā par neveiksmīgo startu Talsu rallijā, kur rezultātam svītru pārvilka tehniskas ķibeles ar auto turbīnu, noteikti gribēs revanšēties arī Lietuvas čempions Vitauts Šveds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsi pirms Latvijas rallija čempionāta kārtējā posma, rallija Cēsis 2008 rallija komandas Skandi Auto Rally Team ekipāžas Ivars Vasaraudzi/Valdis Spredzis un Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš piedzīvos apjomīgu treniņu sesiju, kuru vadīs viens no pieredzējušākajiem Lielbritānijas rallija pilotiem, trīskārtējais Lielbritānijas rallija čempions, 2007. gada Lielbritānijas nacionālais rallija pilots Marks Higgins.

Rallija komanda Skandi Auto Rally Team un komandas atbalstītāji GE Money Bank, Pata AB Vianor, Baltijas Apdrošināšanas Nams un Castrol šo rallija pilotu un skolotāju izvēlējās kā atbilstošāk,o jo viņam ir liela pieredze, Db.lv informē Skandi Auto Rally Team preses sekretārs Ģirts Avotiņš.

M. Higgins ļoti labi pārzina Mitsubishi Lancer WRC sporta automašīnu un šobrīd dažos rallijos piedalās ar N4 klases Mitsubishi Lancer Evo IX, kādu Latvijas rallija čempionātā izmanto Jānis Kārkliņš.

Rallijs ERGO rallijs Cēsis 2008, kas notiks 7. un 8. jūnijā Cēsu un Vecpiebalgas apkaimes ceļos, noteikti būs viens no interesantākajiem šīs sezonas rallijiem, jo tajā gatavojas startēt deviņdesmit piecas rallija ekipāžas, un ļoti interesanta cīņa gaidāma divu WRC ekipāžu starpā – Latviju tajā pārstāvēs Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis ar Mitsubishi Lancer WRC sporta automašīnu, bet Lietuvu – pieredzējušais Sauļus Girdauskas ar Pauļusu Urbonasu un Škoda Fabia WRC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rallijā Vidzeme 2006 debitēs Liepājas rallija komanda

Vēsma Lēvalde [email protected], 19.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas rallija braucēji ir apvienojušies zem viena karoga „LIEPĀJAS RALLIJA KOMANDA”. Pirmais „Liepājas rallija komandas” starts būs rallijā „Vidzeme 2006”, kurš notiks Siguldā 21. janvārī. Komanda rallijā „Vidzeme 2006” startēs ar sešām ekipāžām, bet sezonas gaitā komandas sastāvs varētu kuplināties ar vēl vairākām titulētām un pieredzējušām liepājnieku ekipāžām. Kā viens no N3 čempionāta ieskaites grupas favorītiem startēs ekipāža Dans Leščs/ Jānis Vīksna. Šis būs otrais gads rallijā ar priekšpiedziņas Honda Civic Type R, vairāk nekā 200 zirgspēku jaudīgo, auto. Jau iepriekšējā sezona liecināja, ka ātrumposmos šī liepājnieku ekipāža var būt ātrāka par citiem braucējiem ar šīs pašas markas auto, un tikai rezultātu stabilitāte liedza piedalīties cīņā par augstām vietām čempionāta ieskaitē. R2000 grupas pērnā gada vicečempioni Normunds Verbelis/ Igors Bartaščenoks pērn savā grupā piekāpās tikai tehniski pārākajai siguldnieku brāļu Īļu ekipāžai. Šogad baltā Honda Civic auto uzstādīts līdzīgs uzdevums – augsta vieta AR2000 kausa ieskaitē un kopvērtējumā. Prestižajā A plus grupā pēc viena gada pauzes „Liepājas Rallija Komandu” pārstāvēs Guntars Krieviņš/ Ainārs Šteinbergs, pilotējot sacensībā Mitsubisi Lancer EVO V automašīnu. „Liepājas rallija komandas” sastāvā ir divas „lielā” rallija debitantu ekipāžas. Abas šīs ekipāžas ir veiksmīgi sevi pierādījušas Standartauto ralliju startos. Mārtiņš Meldrājs/ Gundars Vītols ir iegādājušies pērnā gada N3 klases līderekipāžas Darius Vilimas automašīnu Renault Clio Sport auto un šogad pirmo sezonu mēģinās spēkus lielajā rallijā. Gitai Laugalei un Helmai Purvinskai šis būs debijas rallijs N4 grupā ar Mitsubishi Lancer Evo VI.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Šonedēļ startē rallijs Sarma 2009

, 11.02.2009

Rallijā "Sarma 2009" uz starta ar Mitsubishi Lancer WRC automašīnu stāsies "Skandi Auto Rallija komandas" ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto - Zigismunds Zālmanis, Nikon).

Zigismunds Zālmanis, Nikon

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē turpināsies Latvijas autorallija čempionāts - 14. un 15. februārī Gulbenē un tās apkārtnē notiks otrais posms rallijs "Sarma 2009".

Dalībnieku valsts čempionāta ieskaitē, kā prognozēts, salīdzinājumā ar pirmo posmu Lietuvā, kļuvis ievērojami vairāk. Savukārt ar pirmo numuru trasē dosies čempioni N4 klasē Aivis Egle/Mārtiņš Jerums ("SEB Tieto Rallija komanda"). Par intrigu rūpēsies Raimonda Kisiela/Gata Panava ("Skandi Auto Rallija komanda") ekipāža, kura startēs ar Mitsubishi Lancer WRC automašīnu. Rallija "Sarma 2009" iznākumu prognozēt ir sarežģīti, jo uz uzvaru absolūtajā vērtējumā pretendē vairākas spēcīgas ekipāžas. Kisiela/Panava starts ar WRC tehniku iekļauj ekipāžu favorītu pulkā, taču viss būs atkarīgs no tā, cik vienība ātri pielāgosies spēcīgajai mašīnai. Uz uzvaru tēmē arī cits A Plus klases duets - lietuvieši Roks Lipeiķis/Renats Vaitkevičs. Taču neapšaubāmi viņiem būs jācīnās ar Latvijas spēcīgākajām N4 klases ekipāžām - Egli/Jerumu un otru "SEB Tieto Rallija komandas" ekipāžu Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu. Egle/Jerums savu ātrumu lieliski demonstrēja jau pirmajā posmā Lietuvā, savukārt Vorobjovs, šķiet, ir atgriezies kaujas gatavībā, par ko liecina viņa uzvara Latvijas rallijsprinta čempionāta pirmajā posmā, tā sauktajā Mazajā Sarmā, kā arī stabils sniegums Antslas rallijā Igaunijā. Tiesa, minētie ralliji aizvadīti ar stūrmani Guntaru Zicānu, bet Gulbenē stūrmaņa krēslā sēdīsies lietuvietis Audrjus Šošs, kuram paredzēta pilna Latvijas čempionāta programma kopā ar Latvijas rallija speciālistu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rallijā Kurzeme uzvarējuši latvieši

Vēsma Lēvalde [email protected], 12.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi kopš 1996. gada rallijā „Kurzeme” uzvaru izcīnījuši Latvijas autosportisti – Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis. Apbalvošanas ceremonijā no SIA „Siemens” izpilddirektora Marti Kohtanena rokām viņi saņēma arī rallija ‘Kurzeme 2004” lielo balvu – čeku par 3000 eiro. Uzrādot labākos laikus visos deviņos rallija ātrumposmos, Vasaraudzis/Spredzis priekšlaicīgi nodrošināja sev Latvijas čempiona titulu A8 grupā. 2. vietu rallijā un pirmo N4 grupā izcīnīja Aivis Egle/ Juris Vilmanis, atstājot trešajā vietā absolūtajā vērtējumā Krievijas čempionus Andreju Žigunovu/ Igoru Ter-Oganesyanu. Liepājnieki Viktors Lebedevs un Māris Deklaus rallija noslēgumā saņēma speciālbalvas no Canon IB Serviss un [ģenerālsponsora Siemens speciālbalvu par pašaizliedzīgo cīņu trasē. Pēc pirmajā dienā pieļautās stūrmaņa kļūdas un saņemtās soda minūtes, ekipāža atkrita uz 30 vietu rallija kopvērtējumā. Otrās rallija dienas laikā viņi spēja pakāpties līdz pat 4. vietai. Tūlīt aiz liepājnieku galvenās cerības ierindojās pirmās dienas lielākā pārsteiguma autors Raimonds Kisiels (2. vieta A8 grupā), kurš uz ralliju „Kurzeme” bija ticis pie Matīsa Mežaka pastāvīgā stūrmaņa Arņa Roņa. Finišā Kisiels no fantastiski braucošā Lebedeva atpalika tikai par 9,6 sekundēm. 3. vietā A8 grupā un 7. vietā rallija kopvērtējumā ierindojās vēl viena liepājnieku ekipāža Mārtiņš Būčiņš ar Renāru Franci, kas visa rallija garumā rādīja ļoti stabilu sniegumu un no igauņu jaunā talanta Jaana Moldera jaunākā (6. vieta kopvērtējumā) atpalika 10,8 sekundes. Par jauno Latvijas čempionu savā klasē pēc rallija „Kurzeme” ir kļuvuši arī talsenieki Raimonds Strokšs/ Jānis Volmanis, kuriem konkurentu R13 grupā šajā sezonā Latvijā nav – piecas uzvaras piecos posmos. No viena tilta piedziņas braucējiem visātrākie bija Māris Neikšāns/ Edgars Utāns (Ford Puma, pirmā vieta klasē A2000), atstājot aiz sevis brāļu Šimkusu ekipāžu (Honda Civic Type-R, pirmā vieta klasē N2000) un brāļu Īļu ekipāžu (VW Golf, pirmā vieta klasē R2000). Nacionālajā 1,6 litru klasē ātrākā izrādījās ģimenes ekipāža Ziedonis Bečs ar Daiga Beča, kuri trasi veica par 26,5 sekundēm ātrāk nekā Normunds Verbelis/ Uldis Biters. 3. vietu klasē ieņēma Ivars Norberts ar Guntaru Zicānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2

, 10.08.2009

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu (attēlā), Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rallijā ”Kurzeme” prezentēs rallija skolu

Vēsma Lēvalde [email protected], 08.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā „Kurzeme 2004” pirmo reizi plašākai publikai tiks prezentēts jauns projekts – rallija skola „Kurzeme”. To veido rallija „Kurzeme” organizatoru komanda sadarbībā ar „Siemens”. Šādas autovadīšanas meistarības apmācības skolas ir populāras visās Eiropas valstīs, taču Latvijā šī būs pirmā šāda veida rallija skola. „Skolas mērķis ir dot iespēju visiem autovadītājiem pilnveidot savu braukšanas prasmi, kas palīdzētu adekvāti reaģēt dažādās nestandarta situācijās, kādas varētu rasties uz koplietošanas ceļiem ikdienas braukšanā,” stāsta Ivars Caune, trīspadsmitkārtējais Latvijas čempions autorallijā un viens no rallija skolas „Kurzeme” instruktoriem. Rallija skolas nodarbības ir paredzētas plašam interesentu lokam – gan cilvēkiem, kas tikko kā ieguvuši vadītāja apliecību, gan pieredzējušiem vadītājiem, kas vēlas pilnveidot savu braukšanas prasmi. Īpaša uzmanība skolas programmās tiks pievērsta arī vadītājiem, kuri vēlas nopietni mācīties arī sportiskas braukšanas paņēmienus. Ar vienu no skolas automašīnām Honda Civic Type-R kā „nulles” ekipāža rallijā startēs Ivars Caune, kuram stūrmaņa krēslā sēdēs Ceļu Satiksmes Drošības direktors Andris Lukstiņš, kas autosporta aprindās pazīstams kā aktīvs rallijreidu braucējs. Skolas nodarbībās tiks izmantotas divas Honda Civic Type-R automašīnas, kas sevi lieliski pierādījušas Latvijas un citu valstu rallija čempionātos. Automašīna jau standartā ir apgādāta ar 2,0 litru 200 zirgspēku jaudīgu dzinēju. Skolas vajadzībām automašīnas ir izgājušas pilnu sagatavošanas ciklu – tās ir apgādātas ar sertificētu drošības karkasu, sporta Proflex amortizatoriem, drošības jostām, u.c. Nedaudz papildinot mašīnas aprīkojumu, ar to būtu iespējams startēt rallijā N3 grupā, jo automašīnas ir gatavotas saskaņā ar rallija tehniskajiem noteikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors korporācija (MMC) sagatavojusi Outlander PHEV hibrīda sistēmas automobili, kas paredzēts Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules kausa izcīņas rallija posmam Baja Portalagre 500. Tas šogad norisināsies Portugāles austrumu daļā no 22. līdz 24. oktobrim.

Šajā rallija posmā Outlander PHEV būs vienīgais pilnpiedziņas apvidus automobilis ar diviem elektromotoriem. MMC, piedaloties rallijā ar šāda veida automobili, iecerējusi popularizēt pilnpiedziņas automobiļu hibrīda sistēmas tehnoloģiju.

Outlander PHEV rallija automobilis darbosies ar sērijveida modeļa bateriju, kas ir plug-in hibrīda sistēmas tehnoloģija, bet ar nelielām modifikācijām tās struktūrā - lielākas kapacitātes un jaudas sasniegšanai. Tāpat tas ir ar augstāku klīrensu, garāku balstiekārtu un lielāka diametra rallija riepām. Pastiprināta vērība ir pievērsta arī drošības sistēmām un aizsargiem. Paredzams, ka šīs izmaiņas MMC rallija komandai palīdzēs sasniegt labākus rezultātus Baja Portalagre 500 posmā, kā arī automobiļa braukšanas rādītāji tiks ņemti vērā Outlander PHEV ražošanas turpmākajā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija MML Sports, kas pēc Mitsubishi rūpnīcas komandas aiziešanas no pasaules rallija čempionāta tika radīta uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes, Velsā veiksmīgi aizvadījusi sava jaunā rallija automobiļa MML Sports Lancer Evolution pirmo testu sēriju.

Jaunais rallija automobilis debijas rallijam Talsi 2009 tiks uzticēts divkārtējam Lielbritānijas rallija čempionam Gaijam Vilksam (Guy Wilks) un viņa stūrmanim Filam Pugam (Phil Pugh).

Viņu komandas biedri šajā rallijā būs Raimonds Kisiels un Gatis Panavs, kuri startēs ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Lancer WRC sporta automobili.

MML Sports Lancer Evolution jaunā rallija automašīna, izmantojot kompānijas MML Sports inženieru vairāk kā divdesmit gadus ilgo pieredzi un zināšanas rallija automobiļu būvē, kas Mitsubishi pasaules rallija čempionātā savulaik ļāva izcīnīt vienu ražotāja un četrus pilotu čempionu titulus, būvēta atbilstoši visām Starptautiskās Automobiļu federācijas FIA N4 grupas prasībām uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automašīnas bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Kurzeme 2009 pirmais uz starta izies Ivars Vasaraudzis

, 26.08.2009

"Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Latvijas autorallists Ivars Vasaraudzis, kurš rallijā Kurzeme 2009 brauks ar Mitsubishi Lancer WRC automobili, saņēmis 1. starta numuru.

"Pat neatceros, cik reižu esmu startējis ar pirmo numuru, bet sajūtas vienmēr ir divējādas. Pagājušajā gadā tās bija trīs ar pusi reizes, šogad tās ir bijušas divas, un līdz šim ir bijis forši. Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis.

2. starta numurs Kurzemes rallijā piešķirts igaunim Georgam Grosam, kurš Liepājā brauks ar Ford Focus WRC automobili. Tieši šis sportists uzskatāms par Ivara Vasaraudža sīvāko konkurentu šajā nedēļas nogalē, kuram latviešu rallists velta atzinīgus vārdus.

"Gross ir spēcīgs braucējs. Ne jau tikai tāpēc, ka viņš uzskatāms par kādreizējā igauņu pasaules rallija čempionāta dalībnieka Marko Martina audzēkni, bet arī tāpēc, ka viņam šajā sezonā ir vairāk braukšanas stundu un lielāka pieredze nekā mūsu ekipāžai. Būs interesanti braukt," – tā Ivars Vasaraudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šajā nedēļas nogalē Daugavpilī notiks pilsētas svētki, bet to ietvaros vārda tiešā nozīmē tiks ieskandināts arī Rallijs Latgale 2010.

Daugavpils pilsētas svētku ietvaros sestdien, 5. jūnijā jau no plkst. 11 Vienības laukumā būs atvērta rallija organizatoru telts, kurā interesenti varēs uzzināt jaunāko informāciju par gaidāmo ralliju, iegādāties ar ralliju saistītus suvenīrus, tostarp cepurītes, krūzītes, pildspalvas, kreklus un somiņas. Turklāt pircēju starpā notiks konkurss, kuras rezultātā desmit rallija telts apmeklētājiem būs vienreizēja iespēja tikt izvizinātiem īstā rallija mašīnā Mitsubishi Lancer Evolution VI pie Olimpiskā centra izveidotā trasē. Pilota lomā iejutīsies neviens cits kā rallists un arī šī rallija rīkotājs Gatis Vecvagars.

Līdz Rallijam Latgale 2010 atlicis vairāk nekā mēnesis, tādēļ par dalībnieku skaitu precīzas prognozes izteikt ir grūti, tomēr var droši apgalvot, ka rallistu Daugavpils un Rēzeknes apkaimē jūlija sākumā būs daudz, jo Rallijam Latgale 2010 ir ne tikai Latvijas, bet arī Lietuvas čempionāta posma statuss. Un kas būtiski – Latgales rallijs visus tā dalībniekus nostādīs vienādās pozīcijās, jo trase ir pilnīgi jauna; tikai atsevišķu ātrumposmu daļas 2007. gadā bijušas iekļautas Rāznas rallijā. Arī skatītājiem rallijs būs ļoti interesants.

Komentāri

Pievienot komentāru