Jūnijā kā pasaulē pirmās benzīna/elektriskās jauktā tipa ralliju automašīnas komanda autosporta reģistros tiks ierakstīti divu autoralliju amatieru vārdi. Londonieši Niks Bergs (32) un Tims Bemptons (33) ar Toyota Prius, kas ir pasaulē pirmā masveidā ražotā benzīna/elektriskā jauktā tipa automašīna, piedalīsies trīs nedēļu ilgajā un 8000 km garajā maratonrallijā no Zviedrijas ziemeļiem līdz Sarkanās jūras piekrastei Jordānijā. Gluži tāpat kā pionieri automašīnu jomā 20. gadsimta sākumā pārbaudīja savu jaunizgudroto spēkratu spēkus, piedaloties sacīkšu braucienus starp Eiropas pilsētām, rallija Prius tikai 20 dienās nobrauks vairāk kā 8000 km garu ceļu cauri 10 valstīm. Šajā laikā viņi pieveiks vairāk nekā 40 īpašus posmus ar kopgarumu vairāk kā 720†km, braucot pa gudronseguma šoseju, granti un tuksnesi. Sacensības, kuras pazīstamas ar nosaukumu The Midnight Sun to Red Sea Rally (rallijs no Pusnakts saules zemes līdz Sarkanajai jūrai), sankcionējusi autosporta pārvalde FIA, kura ļāvusi Prius kļūt par pirmo jauktā tipa automašīnu, kas piedalīsies oficiāli atzītās autosporta sacensībās. Maršruts stiepjas no Ostersundas Zviedrijā līdz Akvabai Jordānijā. Cauri Baltijas valstīm, nomaļiem un reti skatītiem reģioniem Čehijā, Slovākijā, Ungārijā, Bulgārijā un Rumānijā, gar Egejas jūras piekrasti Turcijā un pa Sīrijas un Jordānijas tuksnešiem. No Pusnakts saules zemes līdz Sarkanajai jūrai. Prius ir pirmā jauna veida automašīna, kura patērē mazāk degvielas un rada daudz mazāk kaitīgo izmešu (īpaši pilsētu apvidos). Jauktais tips, kas nozīmē divu enerģijas avotu apvienojumu, kļūs aizvien izplatītāks, jo Toyota un pārējie strādā, lai nodrošinātu pastāvīgu alternatīvu fosilās degvielas sadegšanas dzinējam. Toyota ir līderis jauktā tipa automašīnu ražošanā, un nesen svinīgi atzīmēja savas 100†000 jauktā tipa automašīnas nākšanu pasaulē. Prius darbina 72 Din zs, 1.5 litru benzīna dzinējs un 33kW elektriskais dzinējs. Elektriskā dzinēja akumulatoru pastāvīgi uzlādē gan benzīna dzinējs, gan reģeneratīvās bremzes, un tādēļ automašīnai nav vajadzīgs ārējs uzlādēšanas avots. Ar maksimālo ātrumu 160 km/h un paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 13.4 sekundēs, ralliju automašīnas Prius radītā CO2 daudzumus ir tikai 120 g/km; rallijā tā piedalīsies kā N grupas (izstāžu zāles) automašīna. Pat ar diviem dzinējiem tā nebūs ātrākā automašīna šajā rallijā, taču mērķis ir apliecināt automašīnas izturību un sasniegt finišu Jordānijā. "Šis ir bezprecedenta gadījums attiecībā uz šāda veida automašīnu, un pats rallijs tai būs visbargākais pārbaudījums. Tāpēc jau finišs vien būs uzvara," skaidroja automašīnas pilots Niks Bergs. Rallijs sākas Zviedrijas ziemeļos esošajā Ostersundā pirmdien, 3. jūnijā. Pēc tam maršruts stiepjas cauri Polijai, Čehijai, Slovākijai, Ungārijai, Rumānijai, Bulgārijai, Turcijai un Sīrijai, bet finišs būs Jordānijā piektdien, 21. jūnijā.