A/s Pasažieru Vilciens patlaban izvērtē trīs vilcienu iegādes variantus. Viens no variantiem ir vilcienu pirkums, otrs – to noma, bet trešais – atgriezenisks līzings, sacīja Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.
Sarunā ar Latvijas Radio viņš norādīja, ka, lai runātu par konkrētiem skaitļiem, jāveic vairāki praktiskie darbi – aprēķini, priekšlikumu sniegšana Satiksmes ministrijai un lēmuma pieņemšana. «Bet, ja mēs runājam par uzstādījumiem, tad viennozīmīgi šim darījumam jābūt ekonomiski pamatotam, saimnieciski izdevīgam, uzņēmuma un valsts interesēs,» sacīja A. Birkmanis.
Runājot par vilcienu skaitu, ko plānots iegādāties, PV pārstāvis pieļāva, ka, visticamāk, komercdarījuma ietvaros šie skaitļi varētu samazināties.
Tikmēr portāls Pietiek.com vēsta, ka, lai panāktu, ka ar Aivara Lemberga ietekmi ietekmi saistītā Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) nepievienojas Saeimas opozīcijas partijas Saskaņas centrs nodomam aicināt rīkot referendumu par eiro ieviešanu, valdošā partija Vienotība varētu būt gatava piekāpties ZZS jautājumā par jauno vilcienu iepirkumu, piekrītot līguma slēgšanai ar spāņu uzņēmumu Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A. (CAF).
Portālam kļuvis zināms, ka kā vienu no kompromisa risinājumiem samilzušajā jautājumā par jauno vilcienu iepirkumu Satiksmes ministrija varētu būt gatava piedāvāt variantu, ka par jauno vilcienu pircēju PV vietā kļūst valsts a/s Latvijas dzelzceļš meitasfirma a/s LDz Cargo.
A. Birkmanis, runājot par Pietiek.com vēstīto, norādīja, ka tie ir pieņēmumi, ko viņš patlaban nevēlētos komentēt un par šādu konkrētību viņam patlaban nekas nav zināms.
«Jauni vilcieni Latvijā būs, jautājums ir par to, ar kādu finanšu instrumentu šie vilcieni tiks iegādāti. Un pie tā mēs pašlaik strādājam,» sacīja A. Birkmanis.
Db.lv jau vēstīja, ka šā gada 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un spāņu uzņēmumu CAF par jauno vilcienu iegādi netika panākta.