Jaunākais izdevums

Rīgas domes priekšsēdētājs Jānis Birks intervijā Latvijas Avīzei stāsta, ka pār Dienvidu tiltu varēs braukt pāri šogad 31.decembrī. "Jau strādājam pie nākamā projekta – Ziemeļu šķērsojuma, ņemot vērā Dienvidu tilta projekta kļūdas," stāsta J. Birks.

Uz Latvijas Avīzes jautājumu: "Daudz un plaši tiek rakstīts par jaunceļamo Dienvidu tiltu – kad pār to varēs pārbraukt pāri?", J. Birks atbild: "Jau šogad 31. decembrī. Tā sola celtnieki. Jau strādājam pie nākamā projekta – Ziemeļu šķērsojuma, ņemot vērā Dienvidu tilta projekta kļūdas. Tas ir piemērs, kā nevajag darīt: tilts jau būs labs, bet nepareiza bija naudas piesaiste. Ziemeļu šķērsojumam jāpiesaista gan Eiropas struktūrfondu, gan valsts nauda, jārada speciāls likums, kas ļaus izvairīties no nepamatota finanšu pārtēriņa."

Uz laikraksta jautājumu: "Kas Rīgas domē ar to korupcijas tārpu notiek?", J. Birks atbild: "Žēl, ka ne visiem domes deputātiem ir nopietna izpratne par to, kas jādara, lai mazinātu korupcijas risku, – no viņu vidus ir arī skepse un ironija, ar ko jāsastopas Pretkorupcijas komisijas vadītājam Eināram Cilinskim. Iedomājieties, pat daži šīs komisijas locekļi ironizē!"

Atbildot uz Latvijas Avīzes jautājumu: "Kā tas var būt, ka izpildvaras cilvēki ņem kukuļus, bet viņu priekšnieki deputāti par to neko nezina? Varbūt tas ir tāpēc, ka viņi apkrāvušies ar amatiem visādās padomēs, pelna simtus tūkstošus un viņiem nav laika veikt savus tiešos pienākumus?," J. Birks stāsta: "Man ir bijušas nopietnas sarunas ar Attīstības komitejas vadītāju Edmundu Krastiņu un par šiem jautājumiem atbildīgo vicemēru Andri Ārgali: taču viņi norobežojas no koruptīvajiem darījumiem. Šobrīd attiecīgas iestādes veic izmeklēšanu par koruptīviem darījumiem – pagaidīsim rezultātus. Kas attiecas uz deputātu darbu padomēs un citur, tas notiek likumdošanas ietvaros. Tad ir jāmaina likumdošana. Mani vairāk neapmierina, ka nav strikti nodalīta izpildvara no lēmējvaras – to panākt tagad ir galvenais uzdevums, tas mazinātu korupcijas risku."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Db akcija: Rīgas dome gatava taupīt, bet palielinās atbalstu mazturīgajiem

Atis Rozentāls, 67504128, 29.10.2008

Rīgas domes darbinieki mazāk zvanīs pa mobilajiem tālruņiem, tērēs mazāk benzīna, nebrauks komandējumos un atteiksies no krāšņu pasākumu rīkošanas, Db žurnālistiem apsolīja pilsētas mērs Jānis Birks.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sastādot budžeta projektu 2009. gadam, Rīgas dome sola izvērtēt visu struktūrvienību darbu un iespējas samazināt izdevumus par vismaz 5 procentiem.

Rīgas domes darbinieki mazāk zvanīs pa mobilajiem tālruņiem, tērēs mazāk benzīna, nebrauks komandējumos un atteiksies no krāšņu pasākumu rīkošanas, Db žurnālistiem apsolīja pilsētas mērs Jānis Birks.

Grūtā sadarbība

Rīgas pašvaldības un uzņēmēju starpā nepieciešams aktīvāks dialogs, atzina tikšanās dalībnieki. «Domāju, ka tas jūs neizbrīnīs, ka no desmit aktuālākajām uzņēmēju vajadzībām septiņas ir saistītas ar nepieciešamību pastiprināt dialogu ar valsti un pārvaldes sistēmu. Uzņēmēji ļoti grib, lai tas būtu aktīvāks, lai viņu intereses tiktu pārstāvētas, tiktu sadzirdētas, lai nejēdzības tiktu novērstas, lai budžets tiktu kontrolēts utt. Mums nav vēlēšanās izvērst retorisku diskusiju vai mētāties ar dubļiem. Runa ir par to, ka šobrīd grūti ir visiem, un būs vēl grūtāk, ja mēs nedarīsim neko gan valsts līmenī, gan sadarbībā ar pašvaldībām,» uzsvēra D.Pavļuts. Rīgas mērs piekrita, ka dialogs ir nepieciešams, un tas arī tiek veidots ar dažādu padomju starpniecību, tai skaitā Rīgā darbojas Uzņēmējdarbības koordinācijas padome. «Gribu minēt vēl vienu lielu jautājumu bloku – tā ir sadarbība ar valsti. Ir pieņemti daudzi likumi un Ministru kabineta noteikumi, kas netiek realizēti dzīvē. Piemēram, likums par sabiedrisko transportu, kas nosaka zaudējumu segšanu. Zaudējumi rodas Rīgas satiksmei, jo valdība gan ir pieņēmusi lēmumu, ka jābūt atvieglojumiem 1. un 2. grupas invalīdiem, skolēniem un studentiem, bet zaudējumu segšanai naudu neiedod. Zaudējumi ir 20 miljoni latu, bet valsts kompensē septiņus miljonus. Nevar atklāti melot un ignorēt sabiedrības intereses! Tā tiek radīts precedents nihilistiskajai attieksmei pret pašu pieņemtajiem lēmumiem. Man viens ministrs, neteikšu, kurš, teica – ko jūs uztraucaties, aptuveni 30 likumi ir tādi, ko mēs neņemam vērā! Bet kāda tad ir filozofija politiķim, ministram, tad kāpēc jūs tur sēžat, ja pieņemat likumus, par kuriem jūs zināt, ka tos nevarēs izpildīt?» tā J.Birks. Ap sešu miljonu latu robs pilsētas budžetā veidojas, apmācot citu pašvaldību bērnus skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs. Ministru kabineta noteiktās kompensācijas apjoms ir trīs reizes mazāks par reālajām izmaksām, norādīja J.Birks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienvidu tilts izmaksās ap 600 miljoniem latu

Ieva Mārtiņa, Atis Rozentāls, Katrīna Iļjinska, 29.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta pirmo divu kārtu izmaksas varētu sasniegt ap 570 milj. Ls, tomēr projekta virzītāji nepiekrīt to dēvēt par "zelta tiltu".

Uz jautājumu, vai Dienvidu tiltu var dēvēt par vienu no pasaulē dārgākajiem tiltiem, gan tilta būvnieki, gan RD pārstāvji atbildēja kategorisku "nē". Viņi norādīja, ka, rēķinot uz vienu kvadrātmetru, citi mazāki tilti Latvijā varētu pat izmaksāt dārgāk.

"Absurds! Nekādā gadījumā! Atliek cilvēkam iestāstīt, ka tas ir dārgi un viņš arī saka - Ķīnā ir lētāk!," komentējot nesen publiskoto anonīmo būvinženieru pētījumu par Dienvidu tilta izmaksām, izsaucās G.Rāvis. "Mēs to saucam par lielāko Latvijas inženiertehnisko būvi, līdz ar to naudietilpīgākā," tā viņš. Būvnieku pārstāvis uzskata, ka ažiotāžu izraisa fakts, ka Latvijā neesam pieraduši pie objektiem ar tik lielām izmaksām. Gan E. Raubiško, gan G.Rāvis uzskata, ka nav taisnība uzskatam, ka Dienvidu tilta vietā pirmo būvēt vajadzēja Ziemeļu šķērsojumu. "Diez vai Latvijas valsts līdzekļi un iespējas ļaus šo projektu īstenot, pat ar publisko un privāto partnerību un pat ar Eiropas naudu," skepsi neslēpa G.Rāvis. Līdzīgās domās ir arī T.Laizāns: "Ja paanalizētu, varbūt Murjāņu tilts iznāks dārgāks, rēķinot uz vienu m2. Tiek piesaukts arī Dubaijas tilts, kas it kā būšot lētāks nekā mūsējais. Esmu runājis ar šī tilta projektētāju, kurš teica, ka 1 m2 izmaksas sasniedz 7000 eiro un vairāk. Ar Ķīnu arī sarežģīti salīdzināt, tur darbaspēka izmaksas ir krietni zemākas."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17. novembrī satiksmei atklās Dienvidu tiltu un trīslīmeņu estakādes pāri Krasta ielai un Maskavas ielai. Tas ir pirmais šāda mēroga un sarežģītības satiksmes objekts Latvijā. Lai iepazīstinātu iedzīvotājus ar jaunajām Daugavas šķērsošanas iespējām, Rīgas dome aicina autovadītājus jau šobrīd Rīgas domes mājas lapā iepazīties ar satiksmes shēmu, lai uzzinātu, kā šķērsot jauno tiltu un nokļūt nepieciešamajā virzienā.

Dienvidu tilta satiksmes shēma un informatīvi izglītojoša Dienvidu maģistrāles interaktīva vizualizācija ir pieejama mājas lapas riga.lv sadaļā Iepazīsti Dienvidu tiltu pirms atklāšanas!.

Interaktīvajā vizualizācijā var iepazīties ne tikai ar Dienvidu tiltu un tā estakādēm, bet arī maģistrālajiem pievedceļiem abos Daugavas krastos pēc to izbūves- kā izskatīsies jaunais Slāvu dzelzceļa pārvads, trīslīmeņu satiksmes mezgls Slāvu rotācijas apļa vietā, jaunā automaģistrāle no Ziepniekkalna ielas līdz Bauskas ielai ar divu līmeņu šķērsojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Valsts kontrolei izrādīsies taisnība un Dienvidu tilta būvniecības laikā ir pieļauti smagi pārkāpumi, tad Rīgas domes deputāti lēmumu pieņemšanas procesā ir tikuši maldināti.

To paziņojis Rīgas mērs Jānis Birks. Viņš arī pavēstījis, ka augstu vērtē Valsts kontroles līdz šim padarīto un ir ieinteresēts, lai pēc iespējas ātrāk tiktu izvērtēti gan Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta, gan Valsts kontroles izteiktie savstarpējie argumenti Dienvidu tilta revīzijas jautājumā.

„Dienvidu tilts ir „locīts un šķobīts” jau pietiekami ilgu laiku, tādēļ beidzot šim jautājumam ir jāpieliek punkts. Tas faktiski bija politisks lēmums – uzsākt Dienvidu tilta būvniecību, ar ko bijuši saistīti vairāki domes sasaukumi jau kopš 2002. gada. Visi turpmākie lēmumi jau bija saistīti ar to – būt vai nebūt jaunam tiltam Rīgā. Pa šo laiku daudzi savus amatus jau ir atstājuši, tomēr skaidrs ir viens – ikvienam dokumentam, ikvienai tāmei un ikvienam rēķinam apakšā ir atbildīgo cilvēku paraksti, kas ar savu galvu atbild par katru sperto soli, par katru pieņemto lēmumu,” uzskata J.Birks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši valsts svētkos Rīgā braukšanai atklāts jaunbūvētais un kritizētais Dienvidu tilts, kura būvniecībā ieguldīti 135 miljoni latu.

Dienvidu tilts ir vērienīgākais un lielākais būvniecības projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā, kurš darba apjomu ziņā pārspēj visus līdz šim Rīgā tapušos tiltus. Tā uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem - Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu - nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Dienvidu tilts ir objekts, kurš sabiedrībā izpelnījies visasāko kritiku, jo, lai arī būvnieki apgalvo, ka tilts ir drošs, redzamie ieliekumi uz tilta nevieš pārliecību sabiedrībā par tā kvalitāti, turklāt daļa cilvēku uzskata, ka tiltam ir jābūt ne tikai drošam, bet arī vizuāli pievilcīgam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Anonīmi ceļu, tiltu būvnieki, kā arī arhitekti veikuši analīzi, salīdzinot Dienvidu tilta izmaksas ar šī gada 1. maijā atklāto pasaulē garākā tilta Ķīnā izmaksām, un secinājuši, ka Dienvidu tiltu jāvar uzbūvēt par 220.7 miljoniem LVL. Tas nozīmē, ka 92.7 miljonu LVL izlietojums nav skaidrs.

Fragments no izmaksu analīzes:

„Aptuveni 11.8 miljardus juaņu (763 miljonus latu) izmaksājušais Handžou līča tilts Sutong Bridge krietni pārsniedz citus tiltus pāri jūras ūdeņiem, tādiem kā Bahreinu un Saūda Arābiju savienojošo dambi. Tas ir pietiekami garš, lai pār Lamanšu savienotu Lielbritāniju un Franciju.

Latvijā 2008. gada beigās plāno atklāt Dienvidu tiltu, kura 1 kv.m. izmaksas būs tieši piecas reizes dārgāks nekā pasaulē garākajam jūras tiltam.

Abi minētie tilti noteikti ierindosies Ginesa rekordu sarakstā, tiesa atšķirīgās kategorijās - garākais jūras tilts pasaulē un dārgākais tilts pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastmarku blokā attēlots Kandavas tilts, kas ir vecākais laukakmeņu tilts Latvijā. Kandavas tilts uzcelts 1873. gadā un tas savieno veco un jauno Kandavu.

Arī uz pirmās dienas aploksnes un speciālā zīmoga attēlots tilts no dažādiem skatu punktiem. Pirmās dienas aploksni un speciālo zīmogu rotā uzraksts Kandavas tilts. Pastmarkas tirāža ir 30 000 eksemplāru, tā drukāta Austrijas tipogrāfijā OSD. Pastmarkas nomināls – 1 lats. Pastmarku bloka autors ir mākslinieks Ludis Danilāns, Db.lv informē Inese Kreicberga, VAS Latvijas Pasts Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja.

Sērija Latvijas tilti tiek izdota kopš 2002. gada, un šis jau ir septītais pastmarku bloks šajā sērijā. Līdz šim sērijā Latvijas tilti iekļauti šādi tilti – seno ķieģeļu tilts pār Ventu, tilts pār Gauju Siguldā, dzelzceļa tilts pār Daugavu Rīgā, viadukts Altonavas ielā Rīgā, mūra tilts pār Raunu, dzelzceļa tilts pār Aivieksti un tilts pār Kandavu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Jānis Birks savus divus gadus amatā salīdzina ar uzkāpšanu uz ledlauža, kas bijis iesalis ledū, bet tagad atbrīvots no ledus gūsta.

Preses konferencē, kas veltīta J.Birka nozīmīgākajiem sasniegumiem Rīgas mēra amatā, viņš pauda uzskatu, ka nozīmīgākie panākumi bijuši darbība pretkorupcijas jomā un sadarbība ar nevalstiskajām organizācijām. Viņš apgalvoja, ka izdevies būtiski mainīt Rīgas domes darba stilu. Jau ziņots, ka tieši J.Birka vadības laikā par koruptīviem darījumiem tika apcietinātas vairākas Rīgas domes amatpersonas, tai skaitā Pilsētas attīstības departamenta direktors Pēteris Strancis, bijušais direktors Vilnis Štrams un administrācijas vadītājs Raimonds Janita. Savukārt nevalstisko organizāciju aktīvās pretdarbības dēļ Satversmes tiesa apturēja Rīgas attīstības plāna darbību Rīgas Brīvostas teritorijā. Vairākas nevalstiskās organizācijas aktīvi kritizē arī jaunos attīstības plāna grozījumus, kas ir labvēlīgi Brīvostas attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas maratona laikā jārēķinās ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem

Zane Atlāce - Bistere, 16.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi nedēļas nogalē pilsētā gaidāmi būtiski satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 18. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala, informē Rīgas domē.

No 18. maija plkst. 20.00 līdz 21. maija plkst. 6.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm un operatīvo transportu). Tostarp apstāties un stāvēt šajā posmā transportlīdzekļiem būs aizliegts jau no 17. maija plkst. 20.00.

19. maijā no plkst. 9.30. līdz plkst. 11.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi Ģimeņu skrējiena laikā, kurš notiks pa maršrutu: 11.novembra krastmala–Eksporta iela–Muitas iela–Citadeles iela–Krišjāņa Valdemāra iela–Vanšu tilts–apgriešanās pretī Ķīpsalas ielai–Vanšu tilts–Krišjāņa Valdemāra iela–Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris–Brīvības iela–Brīvības pieminekļa laukums (apgriešanās)–Kaļķu iela–11.novembra krastmala (finišs).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Rīgas mēru Jāni Birku šokējuši Valsts kontroles secinājumi par Dienvidu tilta būvniecībā izšķērdētajiem 27 miljoniem latu, revīzijas rezultāti nekādi neietekmēs tilta otrās un trešās kārtas būvniecību.

J.Birks vairākkārt uzsvēris, ka augstu vērtē Valsts kontroles (VK) padarīto un esot runājis gan ar valsts kontrolieri Ingunu Sudrabu, gan Pilsētas attīstības departamenta vadītāju Gvido Princi. Tā kā abu pušu viedokļi atšķiras, J.Birks uzskata, ka situācija jāizvērtē tiesībsargājošajām iestādēm. Kā ziņots, VK nosūtīs revīzijas rezultātus Ģenerālprokuratūrai.

Nekādi netiks ietekmēta Dienvidu tilta otrās un trešās kārtas būvniecība, kuru veic tie paši būvnieki, kas būvēja pašu tiltu – AS Dienvidu tilts. „Ir bijuši precedenti, ka objektu apturēšana rada milzīgus zaudējumus,” izteicās mēra preses sekretāre Kristīne Liepa. Jau ziņots, ka kopā ar PVN un inflācijas sadārdzinājumu, kā arī banku aizdevuma procentiem Dienvidu tilta otrā kārta varētu izmaksāt pat līdz 313.4 miljoniem latu, bet trešās kārtas izmaksas lēš ap 28 miljoniem latu, no kuriem septiņi miljoni varētu būt finansējums no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Celtniecības darbu ģenerāluzņēmējs a/s Dienvidu tilts "ar prieku un gandarījumu" uzņemas pilnu atbildību par Dienvidu tilta pirmās kārtas celtniecību, teikts uzņēmuma paziņojumā presei.

Uzņēmums garantē pilnīgu paveikto darbu kvalitāti un izmantoto materiālu atbilstību projektam. "Šādu garantiju mums ļauj sniegt ne tikai pašu pieredze veicot darbus, bet arī Rīgas Tehniskās universitātes prof. Aināra Paeglīša vadībā veiktā tilta slogošanas pārbaude, kas apliecina, ka tilts ir drošs un gatavs nodošanai ekspluatācijā," teikts paziņojumā.

Lai stiprinātu ticību jaunuzceltajam tiltam un respektējot vēlmi iepazīties ar objektu, a/s Dienvidu tilts aicina ikvienu sertificētu Latvijas vai ārvalstu ekspertu sniegt savu slēdzienu. Lai to varētu izdarīt, būvuzņēmēji ir gatavi iesniegt visu nepieciešamo projekta dokumentāciju. "Jaunu ekspertu klātbūtne un viedoklis palīdzēs nest labās ziņas tālāk," izteikusies a/s Dienvidu tilts pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ārvalstu eksperts: Dienvidu tilta deformācijas izskatās lielākas, nekā tām normāli būtu jābūt

Katrīna Iļjinska, 670884437, 27.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan vietējie tilta pārbaudēm piesaistītie eksperti apgalvo, ka izliece slogošanas laikā ir normas robežās, ārvalstu eksperti ir citās domās, raksta laikraksts Dienas bizness.

Tilta slogošanā pieaicināts Rīgas Tehniskās universitātes profesors, Ceļu un tiltu katedras vadītājs, kura vadībā notika tilta slogošana. Ainārs Paeglītis norādīja: «Dienvidu tilta slodzes pārbaudes laikā vizuāli varēja konstatēt, ka tilts slodzes ietekmē ieliecas. Šāda parādība slogošanas laikā tēraudbetona tiltiem ir pavisam normāla, jo tilts tiek pārbaudīts ar maksimālo slodzi - līdzīgi kā cilvēkam ejot pa laipu - laipa ieliecas. Slogojot tiltu ar maksimālo slodzi, tas reaģē tāpat. Tilta pārbaudes ar noslogojumu mērījumi rāda, ka ielieces atbilst projektā noteiktajām. Ielieces pēc slodzes noņemšanas nesaglabājas, kā tas bija paredzēts, tādējādi apliecinot, ka tilts ir drošs un drīzumā gatavs nodošanai ekspluatācijā.» Savukārt Zviedrijas Karaliskā tehnoloģiju institūta profesors Hokans Sundkvists (Håkan Sundquist) Db komentēja: vizuāli slogošanas laikā deformācijas izskatās lielākas, nekā tām normāli būtu jābūt šāda tipa tiltam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22. augustā pasta centrā Sakta Rīgā notiks jaunā pastmarku bloka Dienvidu tilts pirmās dienas zīmogošana, informē Latvijas pasts.

Pastmarku blokā attēlots Dienvidu tilts, kas atrodas Rīgā un atklāts 2008. gada 17. novembrī.

Pastmarka ar nominālvērtību Ls 1.00 ir izgatavota 50 tūkstošos eksemplāru tipogrāfijā Baltic Banknote (Latvija). Pastmarku bloka mākslinieciskais autors ir Ludis Danilāns.

Sērija Latvijas tilti tiek izdota kopš 2002. gada, un šis ir jau astotais pastmarku bloks šajā sērijā. Līdz šim sērijā Latvijas tilti iekļauti šādi tilti – ķieģeļu tilts pār Ventu Kuldīgā, tilts pār Gauju Siguldā, dzelzceļa tilts pār Daugavu Rīgā, viadukts Altonavas ielā Rīgā, mūra tilts pār Raunu, dzelzceļa tilts pār Aivieksti, tilts pār Abavu Kandavā un Dienvidu tilts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Jānis Birks un pašreizējais domes sasaukums ir situācijas ķīlnieki, raksturojot Valsts kontroles secinājumus par Dienvidu tilta būvniecību, norāda mēra pārstāve.

Mērs uzskata, ka atbildība jāuzņemas iepriekšējā sasaukuma Rīgas domes vadībai, ziņo Latvijas radio. Arī J.Birka preses sekretāre Kristīne Liepa atgādināja, ka Rīgas domei nav ticis piešķirts ne valsts, ne Eiropas Savienības finansējums Dienvidu tilta būvniecībai, turklāt lēmumus par tilta būvniecību esot pieņēmis iepriekšējais sasaukums toreizējā mēra Gundara Bojāra vadībā.

J.Birks jau kopš 2001. gada, tātad jau iepriekšējā sasaukumā, bija Rīgas domes deputāts. Savukārt šī sasaukuma laikā no 2005.-2007. gadam tieši J.Birks kā vicemērs bija atbildīgs par satiksmes jautājumiem, savukārt viņa partijas biedrs kopš 2005. gada Andrejs Požarnovs joprojām vada Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteju. K.Liepa gan uzsvēra, ka šis ir attīstības jautājums, par ko pašvaldībā atbild Tautas partijas pārstāvis, vicemērs Andris Ārgalis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību sola pabeigt Transport Systems

BNS, 03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas – posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai – būvniecību pabeigt sola Dienvidu tilta ģenerālbūvnieks Transport Systems, liecina neoficiāla informācija.

Saskaņā ar to konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu iesniegtie pretendentu piedāvājumi, kas ietver būvniecību un finansējumu, ir no 23,383 miljoniem latu līdz 31,758 miljoniem latu ar pievienotās vērtības nodokli.

Transport Systems Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību ar finansējuma piesaisti piedāvā pabeigt par 23,383 miljoniem latu, piegādātāju apvienības ACB, Tilts un viadukts piedāvātā summa ir 23,604 miljoni latu, kompānijas AB Kauno tiltai – 25,792 miljoni latu, savukārt būvfirmu grupa Binders un Arčers būvniecību sola pabeigt par 31,758 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Birks: Juristi izlems, no kā piedzīt zaudējumus par postījumiem Vecrīgā

Atis Rozentāls, Db, 16.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes mērs Jānis Birks norādījis, ka pašvaldības juristi šobrīd strādā, lai piestādītu rēķinus par Vecrīgai 13. janvāra vakarā radītajiem zaudējumiem.

J.Birks pagaidām atturējās apgalvot, ka zaudējumus piedzīs no Sabiedrības Citai Politikai, kas bija pasākuma organizētāja. J.Birks apliecināja, ka turpmāk masu demonstrācijas Vecrīgā netiks atļautas, par piemērotākām vietām atzīstot Mežaparka estrādi vai Uzvaras parku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Birks: Šlesers drīzāk kļūs par Romas pāvestu, ne Rīgas mēru

, 26.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Jānis Birks ir pārliecināts, ka bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers nekad nekļūs par galvaspilsētas galvu: "Šlesers drīzāk var būt Romas pāvests, nevis Rīgas mērs."

«Skaidri un gaiši vēlos pateikt, ka Šlesers nekad nebūs mērs. Tas ir biznesa projekts, nevis politisks aprēķins [..] To ko Šlesers izdarījis būdams satiksmes ministra amatā ir tiešs kaitējums Rīgas pilsētai,» ziņu raidījumā 900 sekundes pauda J. Birks.

Savukārt A. Šlesers ir pārliecināts, ka šobrīd gandrīz katrs politiķis labprāt paziņos, ka nestrādās komandā, ja viņš kļūs par mēru. «Bet viņi strādās,» teica A. Šlesers, piesaukdams demokrātijas pamatprincipus.

J. Birks bijušajam satiksmes ministram arī pārmeta populismu, kuru saskatījis A. Šlesera solījumos piesaistīt kravas no Krievijas un citām austrumu valstīm, kā arī palielināt darba vietu skaitu Rīgas ostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai pabeigs vēl ātrāk, sola AS Dienvidu tilts.

Pašlaik būvniecības darbi pie Dienvidu tilta un estakādēm pāri Krasta un Maskavas ielai rit pilnā sparā atbilstoši grafikam. Pēc tilta braucamās daļas, gājēju ietvju un veloceliņu betonēšanas pabeigšanas jūnijā, šomēnes uzsākta hidroizolācija. Savukārt, šī gada augustā un septembrī plānots veikt vienu no darbietilpīgākajiem noslēdzošajiem būvniecības posmiem – tilta un estakāžu brauktuves seguma asfaltēšanu. Daugavas Dienvidu šķērsojuma 1. kārtu plānots atklāt satiksmei jau šī gada novembra beigās, Db.lv informē Laima Pļaviņa, AS Dienvidu tilts pārstāve Sabiedrisko attiecību jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 11. jūlijā nra.lv nācis klajā ar skandalozu interviju, kurā piedalās Rīgas domes priekšsēdētāju Jāni Birku piedalās Rīgas domes vicemērs Andris Ārgalis, opozīcijas runasvīrs no Jaunā laika Olafs Pulks un politologs Filips Rajevskis.

nra.lv skaidro A. Ārgalis, viņaprāt J. Birks „pats sevi gatavoja gāšanai”. Rīgas domes vicemērs uzsver sekojošo:” Es tikai gribu sabiedrībai teikt, ka mans mērķis nav gāzt Birku un iesēsties viņa vietā (kā J. Birks to darīja, kad viņš gāza Aivaru Aksenoku). Tagad es saprotu, ka viņi atkal ir lieli draugi, jo ir noslēgts pat savstarpējs sadarbības līgums. Dvēseliski jau būtu ļoti pareizi, ja es šobrīd nožēlotu grēkus, jo tiešām atbalstīju J. Birku, kad A. Aksenoku gāza. Es personīgi sabiedrībai atvainotos un mēģinātu šajā situācijā A. Aksenoku atjaunot darbā. Jo faktiski jau J. Birks gribēja sev atbrīvot to krēslu un noorganizēja gāšanas procesu. Tagad pēc J. Birka izteicieniem es saprotu, ka A. Aksenoks ir ļoti pieredzējis, labs pašvaldību darbinieks – nu tad kādā sakarībā mēs viņu gāzām? Laikam gan man neizdosies to savu grēksūdzi pret tautu izpildīt, jo A. Aksenoks netiks atjaunots darbā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Raubiško: Viļņiem ir jābūt!

Katrīna Iļjinska, 670884437, 03.11.2008

«Diskusijas par tilta locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv,» tā Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādēļ Dienvidu tilts pēc slogošanas ir viļņains, un vai tas iespaidos drošību, skaidro tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško.

Kāpēc tilts izskatās viļņains?

Tam vilnim tur ir jābūt! Ir divi viļņi, kas bija pirms slogošanas un pēc. Starp 2. un 3.balstu, kā arī starp 5. un 6. balstu. Tie ir konstruktīvi viļņi, kas izveidojās, spriegojot trotuārus, lai pārnestu slodzes no vantīm uz visu tilta šķērsgriezumu. Saspriedzot trotuārus, spriegumam uzkrājoties ir panākts ieliekums, kurš redzams. Tas nekad neizzudīs un tāds paliks, un nekas tam nenotiks.

Vai, liecoties tiltam, nevar rasties plaisas un palielināties viļņi uz tilta?

Eiropas standarti nosaka, ka plaisas var būt 0.3 mm. Ja plaisas ievērojami pārsniedz šo līmeni, tad notiek betona sabrukšana, nekādas paliekošas deformācijas nav - tas nozīmē, ka ielieces lielākas nevar būt. Tilts nelocīsies kā ķirzaka. Tas nedaudz lieksies, taču tas būs simetriski, jo vantis ir fleksiblas, un tās nolaiž laidumu vienādi. Diskusijas par locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv. Citas versijas nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rāvis: Bažām par izšķērdēšanu nav pamata

, 30.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta būvniecības pirmā kārta jau noslēgusies pērn, taču peripetijas ap to turpinās joprojām. Valsts kontrole veikusi revīziju par tilta būvniecību un konstatēja, ka izšķērdēti 27 miljoni latu. A/s Dienvidu tilts padomes priekšsēdētājs gan uzskata, ka nav pamata runāt par naudas izšķērdēšanu.

Db piedāvā īsu tilta būvnieku a/s Dienvidu tilts padomes priekšsēdētāja Gunta Rāvja komentāru par tilta pirmo kārtu, ka arī tuvākajā laikā gaidāmajiem darbiem - būvniecības otro kārtu un Dienviudu tilta trešo kārtu, ko paredzēts sākt būvēt turvākajā laikā. Interviju ar G. Rāvi lasiet Dienas Biznesā 31.03.2009.

a/s Dienvidu tilts padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzceltais Dienvidu tilts ir apdrošināts pret daudziem un dažādiem riskiem par kopumā gandrīz 300 miljoniem latu.

Nedzīvības apdrošināšanas a/s BTA apdrošinājusi Dienvidu tiltu pret visiem celtniecības riskiem - celtniecības materiālās vērtības par tāmes summu, kas ir gandrīz 300 milj. Ls, Dienvidu tilta kā juridiskās personas vispārējā civiltiesiskā atbildība viena miljona latu apmērā, kā arī garantijas laika (36 mēneši) garantija 2 % apmērā no celtniecības summas, Db pavēstīja BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva.

Pēc viņas skaidrotā garantijas laika apdrošināšana nozīmē paša tilta apdrošināšanu pret visiem riskiem, t.sk. pret to, ka tilts sabruks vai vants saplīsīs. «Garantijas laika garantijas apdrošināšana nozīmē, ka apdrošinātājs galvo par to, ka uzņēmējs novērš trūkumus, kuri atklāsies garantijas laikā,» tā J. Alfejeva. Db jau ziņoja, ka pēc slogošanas tilts saglabājies ielocīts, tomēr Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško norādīja, ka ieliecēm ir jābūt un tās nekaitēs tilta ekspluatācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas mēru diskusija pārvēršas gaiļu cīņā

, 26.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Neatkarīgās televīzijas raidījumā 900 sekundes šorīt bija vērojama abu Rīgas mēra amata kandidātu Jāņa Birka un Aināra Šlesera diskusiju, ko kā raksta tvnet, varēja salīdzināt ar gaiļu cīņu.

Rīgas mēra amata kandidāti Jānis Birks (pa kreisi) un Ainārs Šlesers"Tirgū bez nodokļu nomaksas tiekot tirgotas Ķīnas preces, bet vietējie zemnieki bez starpniekiem tur nevarot nokļūt, līdz ar to piens arī maksājot tik, cik maksājot. Tirgi jāatdod zemniekiem, ārzemju precēm ir citas tirdzniecības vietas - piemēram, lielveikali," uzsvēra A. Šlesers.

Uz šo A. Šlesera paziņojumu J. Birks atbildēja, ka šis ir kārtējais A. Šlesera populisma kalngals, un uz to pat atbildēt nevēloties. J. Birks uzsvēra, ka Valsts ieņēmumu dienests kontrolējot nodokļu nomaksu tirgū. Rīgas mērs A. Šleseram atbildēja ar pretjautājumu: "Kas tad jādara - jāaizliedz tirgū pārdot banānus, apelsīnus un arbūzus? Mērs arī A. Šleseram jautāja, vai šeit gadījumā neparādoties Rimi lobisms. "Nevajag pārvērst pilsētu par prastu bodīti," paziņoja J. Birks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Dienvidu tilts ir uzvarēji Rīgas domes Satiksmes departamenta konkursā par Dienvidu tilta būvniecību un plāno to uzbūvēt par 23.117 miljoniem latu (bez PVN).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība var gaidīt līdz oktobrim, kad pēc Saeimas vēlēšanām būs skaidrība par iespējām piesaistīt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, norāda Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Viņš uzsvēra, ka pašvaldībai trešās kārtas būvniecību vajadzēs pabeigt un par to nav šaubu.

«To [tilta trešo kārtu] pabeigt un nodot ekspluatācijā bija plānots 2012.gadā, līdz ar to mums ir laiks. Būvniekiem tagad ir brīvie resursi, un viņi ir gatavi kaut ko pabeigt,» klāstīja Ušakovs.

Rīgas mērs paskaidroja, ka par Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecību pilsētai, visticamāk, būs jāmaksā no pilsētas budžeta, jo pašvaldība līdzekļus diez vai aizņemsies.

Tā kā būvniecībai nepieciešami 10-14 miljoni latu, kurus vajadzēs noņemt citiem mērķiem, pašvaldība ir ieinteresēta pagaidīt līdz oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru