Transports un loģistika

«Blue 1» veiks vairāk iekšzemes lidojumu

Aivars Mackevics [email protected], 22.12.2004

Jaunākais izdevums

Somu lidsabiedrības Finair meitas uzņēmums lidsabiedrība Blue 1 plāno no nākošā gada sākuma uzsākt trīs jaunus lidojumu maršrutus, proti, no Kopenhāgenas uz Vāsu un Oulu, kā arī no 2005. gada 31. janvāra no Helsinkiem uz Rovaniemi. Jāatzīmē, ka lidsabiedrību savienības Star Alliance reģionālā dalībniece Blue 1 patlaban lido ar 14 lidmašīnām, kas ik dienu veic vairāk kā 140 lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Blue Shock Race plāno atdzīvināt tirdzniecības centru Bērnu pasaule

Lelde Petrāne, 19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Halle slēgtā pasākumā tiks atklāta 1. jūlijā, bet publiski - 2. jūlijā,» jautāts, kad tirdzniecības centrā Bērnu pasaule tiks atklāta Blue Shock Race jaunā Rīgas elektrokartingu halle, biznesa portālam db.lv pastāstīja Blue Shock Race dibinātājs un valdes loceklis Artis Daugins. Šobrīd projektā ir investēti 200 tūkstoši eiro.

Kārtojot visas formalitātes, halles atklāšana Matīsa ielā 25 nedaudz iekavējusies - sākotnējais mērķis bija to atvērt maija beigās. «Šis ir milzīgs projekts un nav daudzi, kam ir pieredze šajā lauciņā. Līdz ar to mums kā pionieriem jārisina daudz lietas, par ko neviens nezina, bet tas ir normāls pionieru pienākums, atrisināt, tā, lai nākošajiem un pašiem būtu labāk un vieglāk,» sacīja Blue Shock Race dibinātājs.

Pirmā Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu halle atradās modes un izklaides centrā Rīga Plaza, taču tika aizvērta šā gada aprīlī. «Startējot ar šo pilotprojektu, mums telpu līgums bija noslēgts uz vienu gadu, pēc tam šīs telpas bija jāatstāj. Rīga Plaza nāca ar priekšlikumiem pārcelt halli uz blakus telpām, bet, izvērtējot visus piedāvājuma aspektus, iespējas un nākotnes vajadzības, mēs nolēmām veidot lielo kartingu halli un diemžēl tik daudz vietas Rīga Plaza mums nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas sistēmu izstrādātāju SIA "Blue Bridge Technologies" iegādājusies kompānija "Everfield", kas ietilpst Ņujorkā un Londonā bāzētā uzņēmumu grupā "Aquiline Capital Partners".

Darījuma summa un citas detaļas netiek izpaustas. Darījumu konsultēja BDO, Cobalt un Corum Group.

Kompānijā informē, ka jaunais investors aizstāj riska kapitāla fondus "BaltCap" un "Imprimatur Capital", kā arī iegādājies pārējo dalībnieku daļas. Tādējādi "Everfield" iegūst 100% "Blue Bridge Technologies" kapitāldaļu.

"Blue Bridge Technologies" līdzdibinātājs un izpilddirektors Andrejs Strods atzīmē, ka sadarbības sākšana ar "Everfield" ir loģisks solis uzņēmuma tālākajā attīstībā, jo "Everfield" ilgtermiņa apņemšanās ieviest inovācijas un kvalitāti saskan ar "Blue Bridge Technologies" ceļu.

"Savienība ar "Everfield" ir sākums ilgtermiņa sadarbībai, kas sniegs daudz jaunu iespēju gan mūsu klientiem, gan mūsu komandai. Mums ir pieejamas arī "Everfield" zināšanas, iespējas un investīcijas, lai sniegtu pievienoto vērtību mūsu klientiem un darbiniekiem," viņš min.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jūs domājat, ka ekonomiski spēcīgākā pilsēta pasaulē ir vai nu Ņujorka vai Tokija, tad jūs kļūdāties. Ekonomiski spēcīgākā pilsēta ir Londona, liecina žurnāla Forbes veiktais pētījums.

Lai gan ekonomika Ņujorkā un Tokijā ir attīstījusies tālu priekšā Londonai un Honkongai, Forbes tieši šīs divas pilsētas, lielāku ekonomikas attīstības tempu dēļ, ir ierindojis pirmajās divās vietās.

10 ekonomiski spēcīgākās pasaules pilsētas:

Londona

Iekšzemes kopprodukts (2005. gadā) - 452 miljardi USD;

Iekšzemes kopprodukts (2020. gadā) - 708 miljardi USD;

Iekšzemes kopprodukta palielināšanās ātrums - 3%;

Iedzīvotāju skaits (2007. gadā) - 8 567 000.

Honkonga

Iekšzemes kopprodukts (2005. gadā) - 244 miljardi USD;

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Lietuvas IT kompānija Blue Bridge nostiprinās Baltijā

Anda Asere, 15.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadu Lietuvas IT kompānija Blue Bridge plāno pabeigt ar nelielu pieaugumu apgrozījumā. Apgrozījums provizoriski paredzams 20 miljonu eiro apmērā

Savukārt 2017. gads gan kompānijai nebija pārāk veiksmīgs, bija neliels kritums apgrozījumā. «Skatoties arī uz mūsu konkurentiem, izskatās, ka samazinājums bija visā tirgū un visiem bija kritums. Viens no iemesliem ir tas, ka bija samazinājums pasūtījumos valsts sektorā. Taču biznesa pusē viss bija ierastajos apjomos,» teic Daļus Butkus (Dalius Butkus), Blue Bridge UAB direktors.

IT kompānijas Blue Bridge pirmsākumi meklējami pirms 26 gadiem, un tolaik uzņēmējdarbība sākās ar datoru tirdzniecību. Uzņēmums dabiski attīstījās un laika gaitā sāka piedāvāt arī dažādus pakalpojumus, risinājumus, pakāpeniski mainījās produktu portfelis, arī darbinieku skaits no viena pieauga līdz teju simt. «Industrija mainījās, un mēs sekojām tās attīstībai. Tagad kompānija nodrošina IT infrastruktūru tādā veidā, kā klientam nepieciešams – kā pakalpojumu, procesu, risinājumu vai tehnoloģiju,» stāsta D. Butkus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo veikalu Baltijas valstu tirgū atvēris britu vīriešu modes zīmols Blue Inc London, informēja AS Baltika Group pārstāvji.

Pirmais veikals atklāts Rīgā, tirdzniecības centrā Origo. Veikala platība ir vairāk nekā 100 kvadrātmetri. Septembrī tiks atvērts otrais Blue Inc London zīmola veikals Valmierā, tirdzniecības centrā Valleta, bet oktobra sākumā Igaunijā durvis pircējiem vaļā vērs Tallinas tirdzniecības centrā Rocca al Mare. Lietuvā Blue Inc London parādīsies nākamā gada sākumā.

Tuvāko trīs gadu laikā plānots Baltijā atvērt vismaz desmit Blue Inc London zīmola veikalus.

«Blue Inc London pievienošana Baltikas Group zīmolu portfelim dos mums iespēju nonākt līdz aizvien ātrāk augošā vīriešu modes sektora jauniem klientiem,» stāsta Baltika Group marketinga un tirdzniecības divīzijas vadītāja Kati Kusmina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Elektrokartinga centra izveidē investēs ap 90 000 eiro

LETA, 24.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas elektrokartingu ražotājas SIA Blue Shock Race elektrokartinga centra izveidē kopumā investēs ap 90 000 eiro, stāsta Blue Shock Race pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Viņš stāsta, ka projekta pirmajā kārtā, kas paredz izbūvēt kartinga trasi iekštelpās, paredzēts investēt aptuveni 50 000 līdz 60 000 eiro. Savukārt saskaņā ar sākotnējām aplēsēm projekta otrā kārta, kas paredz kartinga trasi ārtelpās un virtuālās 3D vides iespējas, varētu izmaksāt ap 30 000 eiro.

Projekta īstenošanā iesaistījušies privāti investori un partneri. Tāpat Blue Shock Race ieguvis arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) eksporta un inovācijas balvu, kā arī Liepājas pašvaldības atbalstu 3500 eiro apmērā, atzīmē Hmieļevskis.

Viņš norāda, ka investīcijas plānots atpelnīt samērā īsā laika posmā, un viena līdz divu gadu laikā elektrokartinga centru paredzēts iedzīvināt pilnā apjomā, kas paredz kombinēto - iekštelpu un āra - trasi, kā arī virtuālās 3D vides izklaides.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» paplašina vasaras sezonā lidojumu plānu

Aivars Mackevics [email protected], 21.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada 27. marta līdz 29. oktobrim stāsies spēka airBaltic vasaras sezonas lidojumu saraksts, kurā ir paredzētas izmaiņas lidojumu grafikā, trīs jaunu tiešo lidojumu uzsākšana, kā arī iekšzemes lidojumu atklāšana uz Liepāju. Vasaras sezonā airBaltic no Rīgas kopumā veiks 26 tiešos lidojumus, bet no Viļņas - 11. airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē vasaras sezonas lidojumu saraksta izmaiņas: “Vasaras sezonā airBaltic pasažieri noteikti pamanīs ievērojamas izmaiņas, kas galvenokārt saistītas ar lidojumu skaita pieaugumu, trīs jaunu maršrutu atklāšanu - uz Barselonu, Minheni un Parīzi. Domāju, ka nozīmīgs notikums būs arī airBaltic lidojumu uzsākšana uz Liepāju, kas uztverams kā pilotprojekts iekšzemes gaisa satiksmes attīstībā. Mēs ceram, ka mūsu pasažieri pozitīvi novērtēs visas šīs izmaiņas un tas veicinās aviopasažieru skaita pieaugumu uz un no Latvijas, kā arī uz un no Lietuvas.” Vasaras sezonā galvenās izmaiņas lidojumos no Rīgas būs saistītas ar lidojumu skaita palielināšanu, piemēram, uz Helsinkiem un Tallinu līdz šim veikto divu lidojumu vietā airBaltic vasaras sezonā veiks trīs lidojumus katru darba dienu. airBaltic uz Pēterburgu lidos sešas reizes nedēļā katru dienu, izņemot sestdienas, bet uz Dublinu - piecas reizes nedēļā. Savukārt uz Stambulu airBaltic vasaras sezonā palielina reisu skaitu līdz trīs reisiem nedēļā līdzšinējo divu reisu vietā. Vasaras sezonā airBaltic uzsāks četrus jaunus tiešos lidojumus no Rīgas. Neilgi pirms vasaras sezonas sākuma, 24. martā airBaltic uzsāks tiešos lidojumus uz Barselonu, kas tiks veikti trīs reizes nedēļā. airBaltic sāks tiešos lidojumus uz Minheni, kas tiks veikti četras reizes nedēļā sākot no 27. aprīļa. Pirmais reiss uz Parīzi būs sestdien, 30. aprīlī un tiks veikts trīs reizes nedēļā. Savukārt, aprīlī airBaltic uzsāks pirmo iekšzemes lidojumu uz Liepāju. Sakarā ar AVRO RJ -70 tipa lidmašīnu izņemšanu no airBaltic flotes šī gada 4. martā, vairākos maršrutos AVRO RJ -70 lidmašīnu vietā tiks izmantotas Boeing 737 - 500 tipa lidmašīnas. Turpmāk no Rīgas uz Kijevu, Oslo, Briseli, Stokholmu, Berlīni, Štutgarti un Vīni airBaltic lidos ar Boeing 737 -500 tipa lidmašīnām. Vasaras sezonā, sākot no maija, airBaltic atsāks tiešos lidojumus no Viļņas uz Helsinkiem divas reizes dienā, bet pārtrauks lidojumus uz Ķelni. Tāpat vasaras sezonā airBaltic veiks divus reisus dienā uz Tallinu, bet uz Kopenhāgenu - trīs reisus dienā līdzšinējā viena reisa vietā. Sākot no 16. maija, airBaltic veiks lidojumus no Viļņas uz Dublinu katru dienu, līdzšinējo trīs reisu vietā. Savukārt uz Minheni airBaltic no Viļņas nodrošinās sešus lidojumus nedēļā. Pārējos airBaltic maršrutos gan no Rīgas, gan Viļņas vasaras sezonā nav paredzētas nekādas izmaiņas salīdzinājumā ar ziemas lidojumu sarakstu. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Parex banka sākusi piedāvāt jauno American Express Blue kredītkarti

Ieva Mārtiņa [email protected], 13.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parex banka sākusi jaunas kredītkartes – American Express Blue izdošanu Latvijā, Db informēja bankā. Parex bankas American Express Blue kredītkarte apvieno sevī modernus risinājumus: kredītu trīs mēnešalgu apmērā, iespēju izmantot 45 kredītbrīvdienas un iespēju izvēlēties kredīta atmaksas veidu – atmaksāt visu kredītsummu uzreiz vai pakāpeniski, īpašu darījumu drošību, apdrošināšanas pakalpojumus, īpašu klientu servisu, papildu atlaides un bonusus, norēķinoties ar kredītkarti. “Parex bankas American Express Blue kredītkarte sniedz jaunas iespējas Latvijas iedzīvotājiem. Jaunais piedāvājums ir piemērots visplašākajam klientu lokam. American Express Blue kredītkarte līdz šim ir bijusi ļoti pieprasīta vairāk nekā 20 pasaules valstīs, un mūsdienu dinamiskajā dzīves ritmā tā piedāvā virkni priekšrocību, kas apmierina daudzu Latvijas iedzīvotāju vajadzības, vēlmes un prasības,” saka Parex bankas Maksājumu karšu daļas vadītājs Andris Riekstiņš. Parex bankas jaunā American Express Blue kredītkarte ir aizsargāta pret krāpnieciskiem darījumiem. Tās lietotājiem tiek nodrošināts serviss: pirkumu aizsardzība – tiek kompensētas bojātas vai nozagtas preces ar vērtību virs 30 eiro, bet ne vairāk kā 1000 eiro par vienu preci, vai arī par kopējo vērtību līdz 20 000 eiro gadā. Klienta pašrisks gadījumā, ja karte tiek izmantota krāpnieciskiem mērķiem, ir 150 latu. Savukārt American Express® Selects īpašā piedāvājumu programma, kas darbojas visā pasaulē, kartes lietotājiem dod iespēju iepirkties ar ievērojamām atlaidēm gan Latvijā, gan visā pasaulē. Ar Parex bankas American Express Blue kredītkarti var veikt pirkumus vairāk nekā 4000 tirdzniecības vietās Latvijā – veikalos, degvielas uzpildes stacijās, viesnīcās un restorānos. Ar American Express Blue var norēķināties par pirkumiem un pakalpojumiem visā pasaulē. Tāpat American Express kartes īpašniekiem ir pieejami vairāk nekā 600 000 bankomātu skaidras naudas izņemšanai visdažādākajās pasaules valstīs. American Express ir daudzfunkcionāla pasaules mēroga ceļojumu un finanšu pakalpojumu kompānija, kas dibināta 1850. gadā. Parex banka ir viena no Baltijas valstu komercbanku sektora līderēm. Parex banka ir vienīgais American Express sadarbības partneris Latvijā, kam ir tiesības emitēt American Express kredītkartes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Logitech par 117 miljoniem dolāru iegādājas latvieša radīto Blue Microphones

Lelde Petrāne, 03.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices datoru un mobilo ierīču piederumu ražotājs Logitech veic lielu pirkumu. Kompānija paziņojusi, ka iegādājas Blue Microphones par 117 miljoniem ASV dolāru.

Līdz ar to Blue Microphones pievienosies Logitech zīmolu sarakstam.

Jāatgādina, ka Blue Microphones dibinājuši amerikāņu mūziķis Skipper Wise un latviešu ierakstu inženieris Mārtiņš Saulespurēns. Uzņēmuma nosaukums ir akronīms no Baltic Latvian Universal Electronics. Uzņēmuma galvenā mītne atrodas ASV.

1995. gadā dibinātais Blue Microphones pārdod mikrofonus, kuru cena ir no 60 līdz vairāk nekā 4000 ASV dolāru (par studijas tipa aparatūru). Blue Microphones produkciju izmanto pasaulslaveni mūziķi, piemēram, Bobs Dilans un Imagine Dragons.

Logitech savā blogā norāda: «Mēs iemīlējām Blue Microphones un tā produktus tajā momentā, kad par to uzzinājām. Un mēs esam pārliecināti, ka kopā varam darīt lielas lietas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Amazon dibinātājs Bezoss plāno ik gadu pārdot akcijas miljarda dolāru vērtībā, lai finansētu savu kosmosa projektu

LETA, 06.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības giganta Amazon dibinātājs Džefs Bezoss trešdien paziņojis, ka apņēmies ik gadu pārdot kompānijas akcijas miljarda dolāru vērtībā, lai finansētu savu raķešu kompāniju Blue Origin, kas plāno no nākamā gada nogādāt pasažierus 11 minūšu ilgos lidojumus kosmosā.

Blue Origin bija cerējusi testa lidojumus ar kompānijas pilotu un inženieru dalību sākt jau 2017.gadā, tomēr tas, iespējams, nenotiks līdz nākamajam gadam, Bezoss atklāja reportieriem ASV Kosmosa simpozijā Kolorādospringsā, Kolorādo štatā.

«Mans biznesa modelis šobrīd (..) Blue Origin ir tāds, ka es katru gadu pārdodu Amazon akcijas miljarda dolāru vērtībā, un izmantoju to, lai investētu Blue Origin,» pavēstīja Bezoss, kuram pieder arī laikraksts The Washington Post.

Tiek plānots, ka ar laiku Blue Origin kļūs par ienesīgu un pati sevi uzturēt spējīgu kompāniju. Ilgtermiņa mērķis ir samazināt kosmosa lidojumu izmaksas tik lielā mērā, lai miljoniem cilvēku varētu dzīvot un strādāt ārpus zemes, piebilda Bezoss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvija var!

Latvija var! Izkonkurē mapes

Anna Novicka, 19.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem Latvijas uzņēmumu trūkumiem ir tas, ka tie nenovērtē savus spēkus un to ambīcijas nesniedzas pāri robežām, spriež IT firmas Blue Bridge Technologies vadītājs Andrejs Strods. Uzdevums pierādīt, ka uzņēmumam, kas līdz šim darbojies tikai vietējā tirgū, ir pa spēkam par sava produkta izcilajām īpašībām pārliecināt arī citu zemju pircējus, tagad būs arī pašam Blue Bridge Technologies - jo eksports, kā atzīst A. Strods, ir vienīgais veids, kā galveno uzņēmuma produktu - veselības apdrošināšanas polišu apstrādes sistēmu - padarīt rentablāku, atzīst kompānijas vadītājs.

Trīs vienā

«Gribējās darīt kaut ko labu, un medicīnas joma šajā ziņā likās pievilcīga,» iemeslus, kāpēc savas zināšanas IT jomā viņš nolēma izmantot tieši šī produkta radīšanā, skaidro A. Strods. Citiem partneriem bijuši kontakti veselības aprūpes iestādēs, vēl citiem savukārt - pieredze veselības apdrošināšanā. «Arī personīgā pieredze liecināja, ka staigāt ar polisi nav diez ko ērti, un bija skaidrs, ka te prasās pēc kāda risinājuma,» pamato uzņēmuma direktors. Rezultātā tika radīta sistēma Smart Medical, kas akumulē datus no apdrošinātājiem un valsts Veselības norēķinu centra un ļauj poliklīnikai, ģimenes ārstu praksei vai citai medicīnas iestādei ātri saņemt datus par to, cik konkrētam pacientam, kam uz rokas ir veselības apdrošināšanas polise, izmaksās konkrētais pakalpojums. «Tā ir vide, kurā starp veselības pakalpojumu sniedzējiem un to saņēmējiem notiek visi darījumi,» precizē A. Strods. Kad pacients ar savu apdrošināšanas polisi ierodas pie veselības centra kases, tās dati tiek ievadīti sistēmā un uzreiz tiek saņemta atbilde, vai polise ir derīga, cik lielā apjomā apdrošinātājs saskaņā ar šo polisi segs noteiktu pakalpojumu, cik savukārt sedz valsts un cik ir jāpiemaksā pašam klientam. «Salīdzinot ar daudzām mapēm, kuras kasierim jāizskata cauri, lai saprastu, cik daudz polise sedz, tas ir liels progress,» uzsver A. Strods. Viņš atzīst, ka arī apdrošināšanas kompānijām mēdz būt līdzīgas sistēmas, taču neesot nevienas citas, kura spētu apvienot vairākus datu avotus. Smart Medical priekšrocība esot arī tas, ka to ir iespējams savienot ar ārstniecības iestādes iekšējo informācijas un iestādes vadības sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FMS izveido kopuzņēmumu ar lietuviešiem

, 18.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT uzņēmums FMS (Financial Management Solutions) un Lietuvas tehnoloģiju kompānija Blue Bridge paziņojuši par kopuzņēmuma FMS Lietuva izveidošanu Lietuvā ar mērķi apvienot savu pieredzi, kompetenci un resursus, lai Lietuvas privātā un publiskā sektora klientiem piedāvātu jaunus uzņēmumu vadības risinājumus, Db.lv informēja FMS Valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs.

FMS Lietuva pamatkapitāls ir 345 300 Liti, jaunajā uzņēmumā 51% akciju pieder Latvijas uzņēmumam FMS, 49% akciju - Blue Bridge. Jaunizveidotais uzņēmums Lietuvas tirgū piedāvās risinājumus dažāda lieluma uzņēmumu un iestāžu pārvaldībai, finanšu un resursu vadībai un grāmatvedības atbalstam. Īpaši Lietuvas tirgum radīts finanšu un uzņēmuma resursu vadības risinājums, kas veidots uz Latvijā populārās programmas Apvārsnis bāzes un turpmāk būs pieejams ne tikai latviešu, angļu, bet arī lietuviešu valodā. Lokalizācija ietver tās atbilstību arī Lietuvas likumdošanai.

"Vairāk nekā desmit gadu veiksmīgā Apvāršņa pieredze Latvijas tirgū un mūsu pakalpojumu profesionālā reputācija ir pamats mūsu ambīcijām ar saviem pakalpojumiem iziet starptautiskajā tirgū. Ar Blue Bridge esam kļuvuši par partneriem, jo šī ir viena no profesionālākajām un dinamiskākajām Lietuvas IT kompānijām, mūsu uzņēmumu kultūras ir ldzīgas. Esmu pārliecināts, FMS komandas veiksmīgā pieredze uzņēmumu vadības sistēmu izstrādē un ieviešanā lieliski papildinās Blue Bridge kompetences IT infrastruktūras risinājumos un teicamās attiecības ar Lietuvas klientiem," jaunā kopuzņēmuma izveidi komentē FMS Valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Papildināta ar FOTO: Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu hallē gada laikā ieguldīti 100 tūkstoši eiro un mainīta cenu politika

Lelde Petrāne, 22.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada tirdzniecības centrā Riga Plaza tika atvērta bērnu elektrokartingu halle Blue Shock Race KidsZone. Finansiālais ieguldījums Rīgas halles izveidē un uzturēšanā gada laikā sasniedzis apmēram 100 tūkstošus eiro, biznesa portālam db.lv stāsta Rīgas halles vadītājs Niks Jansons.

Rīgas halle ir prototips, kurā reālajā dzīvē testētas visas Blue Shock Race komandas idejas. Šobrīd Rīgas hallē strādā 8 darbinieki.

«Joprojām turpinām ieguldīt līdzekļus, lai arvien uzlabotu halles darbību, tomēr lielākais ieguldījums noteikti ir bijis laiks. Ieguldītais laiks halles izveidē un attīstībā ir neaprakstāms. Arī šobrīd joprojām attīstāmies un uzlabojam darbības procesu. Šis gads ir bijis saspringts, tomēr notikumiem bagāts,» skaidro N. Jansons.

Pieprasītākais un līdz ar to arī ienesīgākais pakalpojums ir elektrokartings, tomēr arvien biežāk cilvēki izvēloties arī dzimšanas dienas svinību organizēšanas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojs (LRTIB) ir pirmais publiskais nomas punkts Baltijā, kur pieejami Blue Shock Bike elektrovelosipēdi.

7.jūnijā LRTIB rīko publisku elektrovelosipēdu nomas prezentāciju Liepājas Rožu laukumā. Prezentācijā piedalīsies projekta Blue Shock Bike pārstāvis Artis Daugins, kurš sola informēt par plāniem paplašināt elektrovelosipēdu nomu arī ārpus Liepājas.

Plānots iepazīstināt interesentus ar to, kā darbojas vienotā klientu reģistra sistēma un paši elektrodivriteņi, kas aprīkoti ar GPS un GSM izsekošanas sistēmām, kā top e-gidi un kādas iespējas tie sniedz tūristiem, kā arī jaunumus saistībā ar Blue Shock Bike elektrovelosipēdu ražošanu un tirdzniecību Liepājā un Latvijā.

«Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja velonomas punkts ir galvenais, kurā testēsim savas jaunās tiešsaistes nomas un vienotās klientu reģistra sistēmas darbību. Labu rezultātu gadījumā šāda sistēma ļaus Blue Shock Bike elektrodivriteņus iznomāt jebkur Baltijā kādā no mūsu reģistrētajiem nomas punktiem un atgriezt velosipēdus jebkurā citā nomas punktā Baltijā. Šāda veida sistēma klientiem ļaus savus brīvdienu braucienus plānot pat nedēļu un mēnešu garumā, bez uztraukuma, kur paliks nomātais elektrodivritenis,» stāsta A.Daugins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair Latvija ir ceturtais straujāk sarūkošais tirgus pēc lidojumu skaita samazinājuma, šodien raksta Dienas bizness.

No aviācijas analītikas portāla anna.aero apkopotajiem datiem izriet, ka, salīdzinot ar 2011. gada vasaru, šogad Ryanair no Rīgas lidostas veiks 21 lidojumu nedēļā mazāk. Salīdzinājumam Igaunijā lidojumu skaits sarucis tikai par sešiem, bet Lietuvā, kur Ryanair ir lielākais gaisa pārvadātājs ar 43% tirgus daļu, lidojumu skaits vasarā pieaugs par septiņiem nedēļā. Pēc šiem datiem sanāk, ka Latvija ir Ryanair ceturtais straujāk krītošais tirgus uzreiz aiz Marokas (37 lidojumi mazāk), Īrijas (par 31 lidojumu mazāk) un Apvienotās Karalistes (25 lidojumi mazāk). Lielākais lidojumu skaita pieaugums ir Spānijā – 167, Ungārijā – 141 un Itālijā – 113. Jāpiebilst, ka gan Spānijā, gan Ungārijā šī gada sākumā bankrotēja vietējās lidkompānijas Spanair un Malev, bet Ryanair nekavējās ar jaunu savu bāzu izveidošanu šajās valstīs. Tomēr jautājums par Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Rīgas jāskatās kompleksi: pirmkārt, Ryanair stiprā pozīcija Lietuvā atņem pasažierus Rīgai, otrkārt, jo stiprāka un straujāk augoša nacionālā aviokompānija, šajā gadījumā airBaltic, jo tā pievelk arvien vairāk citu aviokompāniju Rīgai, tāpēc ka augošs tirgus ir interesants visiem aviopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tallinas lidosta: Ryanair lidojumu skaita samazināšanas dēļ lidostā vilki negaudos

Gunta Kursiša, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pēc ziņām, ka Ryanair samazinās lidojumu skaito no Tallinas, varētu būt radies iespaids, ka lidostā ziemā svilpos vējš un gaudos vilki, lidojumu skaits no Tallinas lidosta šoziem, salīdzinot ar pagājušo ziemas sezonu, pieaugs par trešdaļu, citējot lidostas paziņojumu raksta Baltic-Course.com.

«Pēc ziņām par zemo cenu aviokompānijas Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Tallinas lidostas radās iespaids, ka šoziem Tallinas lidostā tukšumā svilpos vējš un gaudos vilki. Tomēr tā pilnīgi noteikti nav taisnība,» norādīja lidostas komunikāciju speciālists Lauris Linnamāe (Lauri Linnamae), uzsverot, ka no lidostas lidojumu skaits, gluži pretēji, šoziem palielināsies.

Tāpat kā pagājušajā gadā, šogad no Tallinas lidojumus veiks 13 aviācijas kompānijas. Pērn tās veica lidojumus uz 30 galamērķiem, bet šogad lidos 29 maršrutos. Februārī Estonian Air uzsāks lidojumus uz Gēteborgu, un sākot no marta aviokompānija veiks lidojumus uz Londonu, tādējādi kopumā palielinot vienā nedēļā veikto lidojumu skaitu par 35%, salīdzinot ar pērno gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 krīzē apturēto un samazināto lidojumu skaita dēļ pērn Latvijā mainījusies civilās aviācijas drošuma risku struktūra, palielinoties atgadījumiem, kas varētu būt saistīti ar civilās aviācijas personāla nepietiekamu lidojumu pieredzi.

Tā secināts valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) publicētajā Lidojumu drošuma pārskatā par 2020.gadu.

2020.gadā palielinājies navigācijas kļūdu izraisīto atgadījumu skaits civilajā aviācijā, kas pērn apsteidza iepriekšējo gadu otro visbiežāko kategoriju - sadursmes ar putniem. CAA navigācijas kļūdu salīdzinoši lielo skaitu skaidro ar to, ka lidojumu apkalpēm, veicot ievērojami mazāk lidojumu, ir nepietiekama prakse (gan pārvietojoties pa lidlauka peronu, gan lidojumu laikā), kas izraisa biežākas kļūdas navigācijā.

2019.gadā tika ziņots par 81 atgadījumu, kas saistīts ar navigācijas kļūdu, kamēr pērn - par 82 šādiem atgadījumiem, neskatoties uz to, ka kopējais lidojumu skaits lidostā "Rīga" 2020.gadā (35 591 lidojumi) ir ievērojami mazāks salīdzinājumā ar 2019.gadu (87 007 lidojumi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā «Rīga» un Liepājas starptautiskajā lidostā pirmajā pusgadā kopā apkalpoti 3,563 miljoni pasažieru, kas ir par 9,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina valsts aģentūras «Civilās aviācijas aģentūra» (CAA) apkopotie dati.

2019. gada pirmajos sešos mēnešos Latvijas starptautiskajās lidostās kopumā apkalpoti 3 563 189 pasažieri un 43 155 lidojumi salīdzinājumā ar 3 251 023 pasažieriem un 40 117 lidojumiem pērn šajā pašā laika posmā.

Vairāk nekā 45% apkalpoto pasažieru skaita pieaugumu uzrādījusi starptautiskā lidosta «Liepāja». Pērn pirmā pusgada laikā lidosta ir apkalpojusi 4205 pasažierus, turpretim šā gada pirmajos sešos mēnešos lidostā apkalpoti jau 6104 pasažieri. Būtiskais pasažieru skaita pieaugums skaidrojams ar to, ka nacionālā aviosabiedrība «airBaltic» ar šā gada 31. martu no trīs līdz piecām reizēm nedēļā palielinājusi regulāro lidojumu skaitu uz un no Liepājas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājā ražotos elektrodivriteņus primāri redz kā ļoti labu eksporta preci

Lelde Petrāne, 26.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Blue Shock Bike, kas ražo elektrodivriteņus, ieguldot bankas Citadele izsniegto 150 tūkstošu eiro finansējumu ražošanas attīstībā un mārketinga pasākumos eksporta veicināšanai, plāno par trešdaļu palielināt apgrozījumu un šogad pārdot vismaz 500 elektrodivriteņus.

«Elektrodivriteņu tirgus tendences pasaulē liecina, ka katru gadu tiek pārdots par 20% vairāk elektrodivriteņu nekā iepriekšējā sezonā,» saka Blue Shock Bike attīstības direktors Neils Kalniņš.

Blue Shock Bike elektrodivriteņus ražo Liepājā, specializējoties industriālām vajadzībām, piemēram, pasta un policijas dienestiem piemērotiem elektrodivriteņiem. Uzņēmums tuvāko piecu gadu laikā ražošanu plāno kāpināt līdz trim tūkstošiem vienību gadā: «Šogad mēs plānojam pārdot vismaz 500 divriteņus, un tad soli pa solim kāpināt pārdošanas apjomus. Latvijā elektrovelosipēdi popularitāti gūst galvenokārt uzņēmumu un pašvaldību vidū. Valmierā, Saldū un Gulbenē ir pirmās pašvaldības, kur elektrodivriteņi ir izvēlēti kā vieni no iestādes darbinieku pārvietošanās līdzekļiem. Elektroriteni kā uzņēmuma transportlīdzekli ir izvēlējušies arī tādi uzņēmumi kā energouzņēmums Fortum, starptautisks auto nomas uzņēmums Hertz, autostāvvietu apsaimniekotājs Europark, kā arī Ceļu satiksmes un drošības direkcija un citas kompānijas. Līdz ar to var teikt, ka sapratne par elektrotransportu un tā priekšrocībām pamazām sāk veidoties, tomēr Latvijā ievērojamus pārdošanas apjomus neprognozējam. Savu produktu primāri redzam kā ļoti labu Latvijas eksporta preci,» norāda Neils Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotos elektrodivriteņus izķer kā karstus pīrādziņus, projekta autori uzsver elektriskā transporta jomas radošo potenciālu

Savukārt automašīnas ar elektrodzinējiem Latvijā ienāk ļoti gausi. Tā sauktās zilās dzirksteles transporta attīstību Latvijā bremzē fakts, ka augstās pašizmaksas dēļ vajadzīgs ārējais finansējums vai investori, kuri ir gatavi ieguldīt ilgtermiņa projektos. Iespējams, procesu paātrinās tikko Ministru kabinetā atbalstītais Elektromobilitātes attīstības plāns 2014.–2016.gadam, kas paredz videi draudzīgu transportlīdzekļu, kurus pamatā darbina elektromotors, un to infrastruktūras attīstības veicināšanu. DB jau ziņoja, ka tam nākamajos trīs gados iecerēts atvēlēt 29,99 milj. eiro, tostarp valsts budžeta finansējums būs 5,7 milj. eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Baltcap un Imprimatur Capital investē vienu miljonu Latvijas IT uzņēmumā

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla investors BaltCap sadarbībā ar riska kapitāla fonda pārvaldītāju Imprimatur Capital noslēdzis investīciju līgumu viena miljona eiro apmērā ar informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumu Blue Bridge Tehnologies, kuru dibinājusi Latvijas IT speciālistu un uzņēmēju komanda no Latvijas.

Blue Bridge Technologies izstrādā automatizācijas risinājumus un sniedz IT pakalpojumus veselības aprūpes un veselības apdrošināšanas uzņēmumiem un veselības veicināšanas un sporta iestādēm, palīdzot samazināt administratīvo darbu slogu, paaugstinot produktivitāti un uzlabojot pacientu un klientu apkalpošanas līmeni, norāda uzņēmuma pārstāvji.

Ieguldītās investīcijas galvenokārt paredzētas eksporta tirgus apgūšanai, taču daļa finanšu resursu tiks ieguldīti arī produktu attīstībā. «Blue Bridge Technologies ir spēcīgs spēlētājs vietējā tirgū, un mēs saskatām arī augstu eksporta potenciālu Amerikas Savienotajās valstīs, Spānijā, Vācijā, Zviedrijā un citās valstīs,» norāda BaltCap investīciju direktors Mārtiņš Jaunarājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā atklāts Blue Shock Race elektrokartingu centrs, kas turpmāk atradīsies kādreizējā ostas spīķerī, Vecajā ostmalā, informē Blue Shock Race preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Elektrokartinga centrs top vairākās kārtās, un pirmā atklāta aptuveni 150 metru garā iekštelpu trase, kas darbosies visu gadu, neatkarīgi no laikapstākļiem.

«Patlaban braucējiem pieejami četri mazie kartingi, kas piemēroti bērniem vecumā no četriem, pieciem gadiem, kā arī viens lielais kartings, ar kuru elektrisko jaudu piedāvājam izbaudīt pieaugušajiem. Lielo kartingu skaits drīzumā tiks palielināts,» stāsta Blue Shock Race īpašnieks Artis Daugins.

Otrā kārta paredz aptuveni 160-170 metru gara papildinājuma izveide ēkas pagalmā, līdz ar to kopējais trases garums sasniegs 320 metru.

Blue Shock Race šī projekta īstenošanai ieguvusi pašvaldības atbalstu 3500 eiro apjomā. Projektā iesaistījušies arī vairāki privāti investori un partneri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piedāvā iespēju kļūt par elektrokartingu halles līdzīpašnieku

Lelde Petrāne, 23.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrokartingu izklaides pakalpojumu sniedzējs SIA BSR Liepāja 30.jūnijā Liepājā plāno atklāt elektrokartinga halli, un katram piedāvā iespēju kļūt par jaunās elektrokartingu halles līdzīpašnieku, pavēstīja Blue Shock Race preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Blue Shock Race vietnē Bezrindas.lv sācis iepriekšpārdošanas biļešu tirdzniecību, un starp visiem biļešu pircējiem tiks izvēlēts viens, kurš saņems dāvinājumu no uzņēmuma īpašnieka Arta Daugina - 1% daļu SIA BSR Liepāja.

«Iepriekšpārdošanas jeb PreOrder biļete ir unikāls pirkums pirms Liepājas Blue Shock Race kartingu halles atvēršanas. Tā dod vairākas priekšrocības, kas netiks piemērotas nevienam biļešu īpašniekam pēc kartingu halles atvēršanas, turklāt visi biļešu ieņēmumi tiks novirzīti halles izveidē un attīstībā,» stāsta BSR Liepāja īpašnieks A. Daugins.

Komentāri

Pievienot komentāru