Jaunākais izdevums

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

2022.gada 10. maijā Ministru kabinets atbalstīja 11 miljonu eiro aizdevuma piešķiršanu Brasas tilta pārbūvei. Mērķis ir darbus pabeigt 2023. gada vasaras sezonā.

11T maršruta autobusi kursēs no tramvaja pieturvietas „Stacijas laukums”, tālāk pa Radio ielu, Krišjāņa Barona ielu, Matīsa ielu, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, dzelzceļu šķērsos pa pārbrauktuvi, Gaujas ielu, Ķīšezera ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz pieturvietai “Ezermalas iela.”

No galapunkta „Mežaparks” autobusi kursēs pa Meža prospektu, Kokneses prospektu, Ķīšezera ielu, Gaujas ielu, dzelzceļu šķērsos pa pārbrauktuvi, Kluso ielu, Miera ielu, Tallinas ielu, Cēsu ielu, Brīvības ielu, Matīsa ielu, Krišjāņa Barona ielu, Aspazijas bulvāri, Radio ielu līdz pieturvietai „Stacijas laukums”.

Posmā no Ausekļa ielas līdz K. Barona un Aspazijas ielas krustojumam maršruts tiks slēgts.

11T autobusā būs derīgas mēneša biļetes, kas iegādātas vienam tramvaja maršrutam.

Paredzams, ka minētās izmaiņas būs ilgstošas līdz tiks atklāts jaunais Brasas tilts. Tāpēc uzņēmums “Rīgas satiksme” tramvaju aizvietojošo 11T maršruts noformēs kā autobusu maršrutu. Kad tas notiks, 11T autobusa maršrutā būs jāsāk reģistrēt viena autobusu maršruta mēneša biļetes. Par iesāktajām, bet neiztērētajām viena 11. maršruta tramvaja mēnešbiļetēm pasažieriem nauda tiks atmaksāta 100% apmērā. Par pārmaiņu spēkā stāšanās datumu tiks ziņots atsevišķi.

Līdz šim 11. tramvaja maršrutā darba dienās kursēja pieci tramvaju sastāvi. 11T autobusa maršrutā darba dienās tiks norīkoti 10 garie (18m) autobusi. Ņemot vērā 18 metru garo autobusu ietilpību, lai varētu apkalpot potenciālo pasažieru plūsmu, tiks uzlabots 11T autobusa kustības intervāls attiecībā pret 11. tramvaja maršruta kustības sarakstu (no 14-15 minūtēm uz 8-9 minūtēm). Brīvdienās līdz šim 11.tramvaja maršrutā kursēja septiņi tramvaju sastāvi, bet 11T autobusa maršrutā tiks norīkoti 11 garie 18 metru autobusi. Brīvdienās kustības intervāls tiks uzlabots no 10-13 minūtēm uz 7-9 minūtēm.

“Rīgas satiksme” sekos līdzi situācijai un nepieciešamības gadījumā koriģēs maršrutu vai veiks izmaiņas kustības grafikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsākušies Brasas tilta pārbūves darbi, kurus plānots pabeigt 2023. gadā, informē Rīgas dome.

Brasas tilta pārbūve ir nozīmīgs notikums, kurš tiek gaidīts jau kopš 2019. gada maija, kad būvdarbi tika apturēti, tilta nesošajās konstrukcijās atklājot būtiskus bojājumus. Izmainītā būvprojekta ietvaros tiek veikta pilnīga tilta pārbūve, nevis jau esoša tilta atjaunošana.

"2022.gada 10. maijā Ministru kabinets atbalstīja aizdevuma piešķiršanu Brasas tilta pārbūvei. Šis ir apliecinājums, ka Rīgas domes sadarbība ar valdību nes konkrētus rezultātus - piešķirtā aizdevuma apjoms ir vairāk nekā 11 miljoni eiro," norāda Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis.

Brasas tilta būvniecība notiek pakāpeniski, lai darbu laikā iedzīvotāji varētu turpināt izmantot sabiedrisko transportu. Šādos apstākļos ļoti būtiski ir sekot līdzi drošības līmenim, tādēļ tiltam nepārtraukti tiek veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana. Konstatējot bīstamas svārstības, Brasas tilts sabiedriskajam transportam tiks slēgts. Pērn tika demontēta viena Brasas tilta puse, lai otru netraucēti varētu turpināt izmantot sabiedriskais transports. Uzsākot Brasas tilta pārbūvi, vispirms izbūvēs demontēto pusi, bet pēc tam demontāžu un izbūvi veiks tilta otrai pusei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Rīgā atsāk kursēt 11.tramvajs maršrutā Stacijas laukums - Mežaparks, informē Rīgas domes Ārējas komunikācijas nodaļas projektu koordinatore Lelde Rudzika.

Pēc pirmdien Rīgā 11.tramvaja līnijā notikušajām pārbaudēm Brasas tilts ir atzīts par drošu satiksmes atjaunošanai un tramvaji pār to var atsākt kursēt.

Rīgas domes Satiksmes departaments ir pieņēmis aktu par tramvaja satiksmes organizēšanu un atjaunošanu, kurā Duntes ielas pusē izbūvētais pārvads ir atzīts par derīgu reversīvās satiksmes palaišanai.

Brasas tiltam ir nodrošināta projektā noteiktā nestspēja un visu pašlaik Rīgā ekspluatācijā esošo tramvaju modeļu (ar pilnu masu) ekspluatācija uz pārvada ir droša. Brasas tilta apsekošanu un akta noformēšanu veica komisija, kuras sastāvā bija atbildīgais būvdarbu vadītājs, būvuzraugs, autoruzraugs un Satiksmes departamenta pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrumu maģistrāles būvniecības sadārdzinājums pārsniegs aptuveni 7 miljonus eiro, šodien, apsekojot būvniecības objektu, informēja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Politiķa vērtējumā, liela daļa sadārdzinājuma ir veidojusies Krievijas sāktā kara pret Ukrainu dēļ, kas izraisīja būvmateriālu cenu kāpumu, savukārt otra daļa ir saistīta ar neparedzētiem būvdarbiem. Pirmajā būvniecības kārtā kara dēļ sadārdzinājums bijis 2,7 miljoni eiro, otrajā - 3,4 miljoni eiro.

Savukārt papildu darbu dēļ sadārdzinājums pirmajā projekta kārtā bijis 1,7 miljoni eiro, bet otrajā - 1,5 miljoni eiro. Papildu darbi esot saistīti gan ar komunikācijām, kas neesot atradušās vietās, kur norādīts dokumentācijā, un bijis jāmeklē citus risinājumus. Arī grunti bijis jāmaina pret stabilāku.

Atsevišķās pozīcijās esot arī ietaupījumi, līdz ar to kopējais sadārdzinājums esot vairāk nekā 7 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru