Dienas Bizness

  • 26 pirmdiena,
    septembris

    Gundars, Kurts, Knuts

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8644

    USD: 1.1214

Ražošana

Braukšana ar vilcienu kļūs dārgāka

No 2007. gada 1. septembra a/s Pasažieru vilciens veiks braukšanas maksas izlīdzināšanu pasažieru pārvadājumos, liecina uzņēmuma sniegtā informācija medijiem. Šobrīd pasažieri sedzot 33% no dzelzceļa pasažieru pārvadājumu izmaksām, bet atlikušo daļu nepieciešams dotēt.

No 2007. gada 1. septembra a/s Pasažieru vilciens veiks braukšanas maksas izlīdzināšanu pasažieru pārvadājumos visos virzienos attālumiem līdz 10 km, tādējādi pielīdzinot vilcienu biļešu maksu pilsētu autobusu braukšanas maksai, kā arī noteiks vienotu braukšanas tarifu visā Latvijas teritorijā. Tarifu izlīdzināšana nepieciešama, lai būtu iespējams veikt visus plānotos modernizācijas darbus, kā arī veikt maksājumus par infrastruktūras izmantošanu, kas pēdējā gada laikā strauji palielinājušies, norāda uzņēmums.

"Biļešu cenas ir jāizlīdzina, jo ar ienākumiem no pārdotajām biļetēm nevar segt maksājumus par infrastruktūru, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir palielinājušies par 18%. Tā rezultātā a/s Pasažieru vilciens izmaksas ir pieaugušas par 1,92 miljoniem latu, lai gan dotāciju apjoms nav palielināts. Ja iepriekš par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu elektrovilcieniem bija jāmaksā Ls 2,80 par 1 km, tad šobrīd - Ls 3,29. Dīzeļvilcieniem iepriekš - Ls 2,36, tagad - Ls 2,80. Par sliežu ceļu izmantošanu Pasažieru vilciens gadā maksā aptuveni 19,3 miljonus latu.

Šobrīd pasažieri sedz 33% no dzelzceļa pasažieru pārvadājumu izmaksām, bet atlikušo daļu nepieciešams dotēt. Tā kā pasažieru skaits pēdējos sešos gads nepārtraukti ir audzis, izdevumi ir vairākkārt palielinājušies, jo ir nepieciešams straujāk atjaunot vilcienus, turklāt vilcienu uzturēšanas un modernizācijas izmaksas ar katru gadu pieaug. Taču ieņēmumi šajos gados, palielinoties pasažieru skaitam, proporcionāli nav palielinājušies tikpat strauji kā izmaksas. Pašlaik, piemēram, viena modernizētā trīs vagonu dīzeļvilciena atjaunošana izmaksā aptuveni 450 000 - 600 000 latu.

Biļešu maksas izlīdzināšanās neietekmēs aptuveni 36% pasažieru, bet vidējais viena brauciena biļetes cenas pieaugums būs Ls 0,05. Piemēram, biļetes cena braucieniem uz Rēzekni un Daugavpili nemainīsies, jo biļešu cenu izmaiņas būs tikai braucieniem līdz 110 km. Taču Rīgas robežās tiks veikta biļešu cenu izlīdzināšana, lai braukšanas maksa vilcienos izlīdzinātos ar braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā. Turklāt no 2007. gada 1. oktobra, domājot par pensionāriem un maznodrošinātajiem, darba dienas vidū 60 vilcienu reisos biļetēm vienam braucienam vienā virzienā tiks piemērota 25% atlaide.

Jaunā braukšanas maksa attieksies arī uz abonementa biļetēm, taču tās joprojām iegādāties būs daudz izdevīgāk un lētāk, ja cilvēks ar vilcienu pārvietojās ikdienā. Jāatzīmē, ka pasaulē abonementa biļetes izmanto aptuveni 70% vilcienu pasažieri, taču Latvijā - tikai aptuveni 25%," liecina a/s Pasažieru vilciens sniegtā informācija.

Informāciju par braukšanas maksas izmaiņām un biļešu cenām var uzzināt a/s Pasažieru vilciens interneta mājas lapā www.pv.lv, visās Pasažieru vilciena biļešu kasēs un Informācijas punktā Rīgā, Stacijas laukumā 2, kā arī pa tālruņiem 67232135, 1181, 1188.

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

FOTO: Wizz Air iepazīstina ar Airbus lidmašīnu A321neo

FOTO: Wizz Air iepazīstina ar Airbus lidmašīnu A321neo

Zemo izmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā Wizz Air kopā ar Airbus piektdien Budapeštas lidostā iepazīstināja ar Airbus lidmašīnu A321neo un uzsāka testēšanas turneju WIZZ pilotiem, informē Wizz Air. Kopš pirmā lidojuma...

Reklāma