Transports un loģistika

Brazīlijas lielākās aviosabiedrības apvienojas vienā uzņēmumā

Aivars Mackevics [email protected], 07.02.2003

Jaunākais izdevums

Divas lielākās Brazīlijas lidsabiedrības Varig un TAM apvienojas jaunā uzņēmumā. 2003. gada 30. jūnijā tiks paziņota jaunās firmas struktūra, kuras pakļautībā būs 218 lidmašīnas. Varig ir lielākā Dienvidamerikas lidsabiedrība un tai ir finansiālās problēmas 800 milj. eiro vērtībā. Varig ir dibināta pirms 76 gadiem un pašreiz tā nodarbina 17 000 strādājošo. Arī TAM finansiālie rādītāji nav no labākajiem, jo parādu summa ir 250 milj. eiro vērtībā. Birža abu lidsabiedrību paziņojumu ir uztvērusi optimistiski, palielinot Varig akciju cenu par 20%. Avots: TMA

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija pārskata sarakstu ar aviosabiedrībām, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. Pēc trūkumu pilnīgas novēršanas no t.s. melnā saraksta svītrotas divas agrāk tajā iekļautas aviosabiedrības.

Eiropas Komisija šodien pieņēmusi jau trešo reizi pārskatīto Kopienas sarakstu, kurā iekļautas tās aviosabiedrības, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, un tagad tas atrodams internetā Komisijas mājaslapā.

Pārskatītais Kopienas saraksts ir ievērojams ar to, ka:

1) pirmo reizi no tā svītrotas divas aviosabiedrības, kas veikušas atbilstošus pasākumus drošības jomā,

2) piecas valstis ir pieņēmušas lēmumus par Kopienas sarakstā iekļauto aviosabiedrību darbības apturēšanu,

3) Kopienas līmenī pieņemti jauni drošības pasākumi, kas noteikti divām aviosabiedrībām - Pakistan International Airlines (PIA) un Air West no Sudānas, un

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aviosabiedrību melnais saraksts

, 05.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrību melnais saraksts - Eiropas Komisija pārskata sarakstu ar aviosabiedrībām, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta.

Eiropas Komisija šodien pieņēmusi jau trešo reizi pārskatīto Kopienas sarakstu, kurā iekļautas tās aviosabiedrības, kuru darbība Eiropas Savienībā ir aizliegta, un tagad tas atrodams internetā Komisijas mājaslapā .Pārskatītais Kopienas saraksts ir ievērjam ar to, ka 1) pirmo reizi no tā svītrotas divas aviosabiedrības, kas veikušas atbilstošus pasākumus drošības jomā, 2) piecas valstis ir pieņēmušas lēmumus par Kopienas sarakstā iekļauto aviosabiedrību darbības apturēšanu, 3) Kopienas līmenī pieņemti jauni drošības pasākumi, kas noteikti divām aviosabiedrībām - Pakistan International Airlines (PIA) un Air West no Sudānas, un 4) divas valstis - Krievija un Bulgārija - par vairākām savu valstu aviosabiedrībām pieņēmušas autonomus pasākumus. "Šis ir pirmais gadījums, kad pēc trūkumu pilnīgas novēršanas no t.s. melnā saraksta svītrotas divas agrāk tajā iekļautas aviosabiedrības. Tas liecina, ka mūsu saraksts uzskatāms ne tikai par būtisku aizsardzību pret nedrošiem operatoriem, bet arī ir iedarbīgs un efektīvs stimuls novērst trūkumus tiem gaisa satiksmes uzņēmumiem, kas neievēro starptautiskos drošības standartus," teica Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Žaks Baro (Jacques Barrot), kas atbild par transportu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic paziņo 2006. gada 9 mēnešu finanšu rezultātus

, 13.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga - Latvijas aviosabiedrība airBaltic šī gada deviņos mēnešos turpināja uzlabot uzņēmuma darbības rezultātus abās bāzēs - Rīgā un Viļņā. Pārskata periodā airBaltic atvēra 10 jaunus lidojumu maršrutus no Rīgas un 4 no Viļņas, kā arī jaunu maršrutu no Kaļiņingradas uz Kopenhāgenu.

Aviosabiedrības 2006. gada deviņu mēnešu kopējais finanšu rezultāts ir 3,356 miljoni LVL peļņa, kas ir par 5.1 miljoniem latu vairāk nekā pērn (-1.8 MLVL). 2006. gada deviņos mēnešos airBaltic pārvadāja 1.07 miljonus pasažieru - par 41% vairāk nekā pērn šajā periodā. Latvijas aviosabiedrības airBaltic apgrozījums 2006. gada deviņos mēnešos sasniedza 85.8 miljonus LVL, kas ir pieaugums par 38% salīdzinājumā ar 2005. gada deviņiem mēnešiem. Operatīvais rezultāts (EBITDAR) 2006. gada deviņos mēnešos sasniedza 12.4 miljonus LVL, pieaugot par 68% salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn (7.3 miljoni LVL).

"airBaltic pasažieru skaita pieaugums par 41%, vadošās tirgus daļas iegūšana Rīgas un Viļnas lidostās, darbinieku skaita un finanšu rādītāju pieaugums šī gada deviņos mēnešos, liecina par aviosabiedrības izaugsmi un dinamisku attīstību. Šī gada deviņu mēnešu finanšu rezultāts - 3.356 miljonu latu peļņa, ir līdz šim labākais rādītājs aviosabiedrības vēsturē, kas aus mums arī turpmāk nodrošināt airBaltic pasažieriem zemākas aviobiļešu cenas un pieprasītus lidojumu maršrutus no Rīgas un Viļņas," aviosabiedrības deviņu mēnešu finanšu rezultātus komentē airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā apvienojušās divas velkoņu kompānijas SIA PKL un SIA Ostas flote, kas strādā gan Rīgas, gan Ventspils ostās.

Apvienotās kompānijas vadītājs Reins Tintsons norāda, ka apvienošanās mērķis bijis stiprināt abu uzņēmumu konkurētspēju, jo jau tuvākajā laikā esot sagaidāms, ka Latvijā un Baltijā velkoņu tirgū ienāks arvien jaunas kompānijas – tai skaitā lielās pasaules vadošās velkoņu kompānijas, kuru flotē ir daudzi desmiti kuģu.

"Pašreizējā ekonomiskajā situācijā, Igaunijas un Latvijas velkoņu kompāniju pakalpojumu apvienošana var kļūt par labu piemēru arī citām Baltijas valstu kompānijām. Sevišķi tiem, kas cenšas pārvarēt pasaules finanšu krīzes sekas tirgos, kuros ir paaugstināts konkurences līmenis," norāda R. Tinstons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Brazīlijā Apple nepieder iPhone preču zīme

Jānis Rancāns, 14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas regulatori noraidījuši Apple prasību valstī reģistrēt iPhone preču zīmi, tādējādi radot kompānijai dārgu un negaidītu šķērsli vienā no pasaules ātrāk augošajiem viedtālruņu tirgiem.

Apple prasību Brazīlijas regulatori noraidījuši tāpēc, ka tiesības uz iPhone preču zīmi šajā valstī jau pieder vietējam elektropreču ražotājam IGB Eletrônica SA – kompānijai, kas plašāk pazīstama ar savu iepriekšējo vārdu Gradiente, vēsta Wall Street Journal.

Brazīlijas Nacionālais rūpniecības īpašuma institūts norāda, ka Apple šo lēmumu plāno apstrīdēt, uzsverot, ka IGB Eletrônica iPhone preču zīmi piecu gadu laikā pēc reģistrācijas, kā to pieprasa valsts likumi, neesot izmantojusi. Pati kompānija Apple atteikusies no komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saplūstot telekomunikāciju un televīzijas nozarēm, tiek samazinātas izmaksas pakalpojuma nodrošināšanai, kā arī palielināta klientu bāze, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijā ar lielu soli televīzijas lauciņā jau iekāpuši tādi telekomunikācijas uzņēmumi kā SIA Latvijas Mobilais telefons (LMT), SIA Tele 2 un SIA Lattelecom, bet SIA Bite Latvija šim jaunajam izaicinājumam vēl briest. «Lai gan Bite un All Media Baltics ir Bites grupas uzņēmumi, darbojamies neatkarīgi. Mums pašlaik vēl nav sava TV risinājuma, tajā pašā laikā nevaram noliegt, ka pie tāda strādājam. Startēsim ar jauno produktu, kad būsim pārliecināti, ka tā saturs un tehnoloģiskie risinājumi atbilst klientu vēlmēm un vajadzībām,» atklāj SIA Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls.

Jau ziņots, ka 2017. gada oktobrī tika noslēgts darījums, kura rezultātā starptautisks aktīvu pārvaldīšanas uzņēmums Providence Equity Partners iegādājās Zviedrijas mediju grupas MTG biznesu Baltijā. Jauniegādāto uzņēmumu grupa Latvijā turpina strādāt ar nosaukumu All Media Baltics un nodrošina televīzijas kanālu TV3, LNT, TV6, Kanāls 2, radio Star FM, video portāla TVPlay, portāla Skaties.lv, TV Play Baltics satelīttelevīzijas un SmartAD darbību Baltijas valstīs. Savukārt Bite Group pieminētais Providence Equity Partners iegādājās 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

20 % airBaltic biļešu ir lēto cenu kategorijā

Ainars Sedlenieks [email protected], 15.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic pārdod aptuveni 20% lēto biļešu, tādējādi dodot iespēju šogad aptuveni 100 tūktošiem pasažieru ceļot ar biļetēm, kuru cena vienā virzienā atkarībā no maršruta ir 33 Ls, 39 Ls, 49Ls ar lidostu nodevām. Šis pasažieru skaits ir ievērojami lielāks nekā jebkuras citas aviosabiedrības uz un no Rīgas pārvadāto pasažieru skaits gada laikā. "Ieviešot vienvirziena biļešu cenu struktūru un arī jaunu pasažieru apkalpošanas koncepciju, mēs gaidījām patērētāju tiesību aizsardzības institūciju interesi par airBaltic darbību. Diemžēl šī interese ir radusies pēc atsevišķu deputātu un amatpersonu iniciatīvas, kurus interesē nevis nopietni aviosabiedrības attīstības jautājumi, bet gan iespēja lidojuma laikā bez maksas baudīt sviestmaizi," saka airBaltic prezidents Bertolts Fliks un piebilst, "mēs esam priecīgi, ka pēdējo divu gadu laikā airBaltic ir izdevies ieviest efektīvi strādājošu vienvirziena biļešu modeli ar cenām, kas ir konkurētspējīgas ne tikai aviācijas sektorā, bet arī autotransporta un dzelceļa pārvadājumos. Gribu uzsvērt, ka airBaltic vienvirziena biļešu cenu modelis ar zemām cenām ir pastāvīgi strādājoša sistēma nevis īstermiņa reklāmas akcija." airBaltic pašreizējā biļešu cenu politika ir bijis viens no svarīgākajiem faktoriem, kas būtiski ietekmējis pasažieru pieaugumu lidostā Rīga. Pārvadāto pasažieru statistikas dati uzskatāmi parāda straujo pieaugumu, kas kopš 2004.gada sākuma ir bijis vidēji 50% mēnesī salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Tas nozīmē, ka pasažieri ļoti pozitīvi reaģē uz airBaltic piedāvājumu. "airBaltic tikai šī gada pavasarī ieviesa jauno pasažieru apkalpošanas konceptu pretēji daudzām citām pasaules aviosabiedrībām, kas to izdarīja jau krietni agrāk. Beidzot būtu jālauž priekšstats par to, ka lidojums ir ekskluzīvs pakalpojums. Lidojums ir tikai viens no pārvietošanās veidiem, tiesa gan - ātrākais un ērtākais. Šodienas aviācijas industrijā aviosabiedrības galvenais uzdevums ir koncentrēties uz lidojumu drošību, plašu maršrutu tīklu, ērtiem lidojuma laikiem un savienojumiem. Nav nekāda juridiska pamata aviosabiedrībai uzlikt par pienākumu nodrošināt ēdināšanas pakalpojumus lidojuma laikā. Tā ir aviosabiedrības brīva izvēle. airBaltic, izprotot situāciju, ir izvēlējusies visoptimālāko risinājumu – ekonomiskajā klasē piedāvāt iespēju nopirkt gan ēdienu, gan dzērienus," skaidro B. Fliks. Kopš airBaltic ieviesa vienvirziena biļetes, aviosabierības reklāmās pasažieri tiek informēti par airBaltic piedāvājumu atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanai, kas būtībā ne ar ko neatšķiras no citu pasaules aviosabiedrību reklamēšanās veida. Papildus reklāmai airBaltic informē pasažierus par iespēju ekonomiskajā klasē iegādāties ēdienus un dzērienus par maksu rezervējot biļeti, kā arī aviosabiedrības interneta lapā airbaltic.lv Tāpat airBaltic jau savlaicīgi pirms jaunā pasažieru apkalpošanas koncepta ieviešanas informēja par to masu medijus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauna lappuse transatlantiskās aviācijas vēsturē

ES transporta komisārs Žaks Barro, 09.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. martā pusnaktī stājās spēkā jauns Eiropas Savienības un Amerikas Savienoto Valstu atvērto debesu nolīgums. Pirmo reizi Eiropas un Amerikas aviosabiedrības varēs šķērsot Atlantijas okeānu bez ierobežojumiem attiecībā uz gaisa kuģu lielumu, lidojumu biežumu, galamērķiem vai cenām.

Turpmāk aviosabiedrības, kas veic lidojumus tālsatiksmes maršrutos, varēs lidot uz ASV no jebkuras vietas Eiropā, ne vien no savas mītnes valsts. Air France plāno atklāt jaunu tiešo lidojumu starp Londonas Hītrovas lidostu un Losandželosu. British Airways drīz saviem pasažieriem piedāvās iespēju nokļūt Ņujorkā no Parīzes vai Briseles, izmantojot aviosabiedrības apakšuzņēmumu Open Skies.

Vairāk nekā 50 miljonu pasažieru, kas katru gadu ceļo starp Eiropu un ASV, varēs baudīt šīs mobilitātes priekšrocības. Daudzkāršosies preču pārvadājumu iespējas. Nedrīkst aizmirst, ka katru gadu vairāk nekā puse no visiem kravu pārvadājumiem starp Eiropu un ASV tiek pārvadāti pa gaidu, un šo pārvadājumu vērtība ir 450 miljardu euro. Visiem, kas izmanto transatlantiskos lidojumus, jaunais līgums piedāvā lielāku konkurenci, kas uzlabos pakalpojumu kvalitāti un cenas — gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas lielāko pilsētu ielās izgājuši vismaz 200 tūkstoši cilvēku, lai protestētu pret sabiedriskā transporta cenu pieaugumu un 2014. gada Pasaules futbola čempionāta izmaksām.

Lielākās demonstrācijas, kas izvērtās sadursmēs ar likumsargiem, notikušas Riodežaneiro un Sanpaulu. Protesti Brazīlijā bijuši lielākie pēdējo divdesmit gadu laikā.

Nemierus izraisījis sabiedriskā transporta cenu kāpums Sanpaulu pilsētā no trīs Brazīlijas reāliem (aptuveni 1,4 ASV dolāri) līdz 3,2 reāliem. Brazīlijas varasiestādes uzsver, ka šis kāpums ir zemāks nekā inflācijas līmenis valstī (aptuveni 15,5%). Iedzīvotāji ir neapmierināti arī ar plāniem 2014. gadā sarīkot Pasaules futbola čempionātu un 2016. gadā vasaras Olimpiskās spēles, apgalvojot, ka milzīgos abu pasākumu tēriņus jānovirza veselības aprūpei un izglītībai, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ārlietu ministrs aicina Brazīliju paātrināt bezvīzu režīma ieviešanu ar Latviju

, 06.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 6.decembrī, ārlietu ministrs Artis Pabriks tikās ar Brazīlijas Federatīvās Republikas jauno vēstnieku Latvijā Antonino Menu Gonsalvešu (Antonino Mena Gon?alves) un novēlēja panākumus vēstnieka darbā. Artis Pabriks pieminēja, ka vēstnieka akreditācija notiek zīmīgā laikā, jo šā gada 5.decembrī aprit 85 gadi kopš Brazīlija atzina Latvijas valstisko neatkarību 1921.gadā.

Diplomāti pārrunāja Latvijas un Brazīlijas sadarbību. Ārlietu ministrs uzsvēra Latvijas puses ieinteresētību straujāk risināt jautājumu par bezvīzu ieceļošanas kārtību Latvijas pilsoņiem Brazīlijā. Ministrs izteica apņēmību veicināt progresu šajā jautājumā arī sarunās ar Eiropas Komisiju. Vēstnieks izteica izpratni šajā saistībā un pauda gatavību risināt bezvīzu jautājumu kompleksi attiecībā uz visām ES dalībvalstīm. Jāatgādina, ka Latvija, ievērojot ES praksi, ir pagaidām vienpusēji piemērojusi bezvīzu ceļošanas kārtību Brazīlijas pilsoņiem.

Artis Pabriks un Antonino Mena Gonsalvešs bija vienisprātis, ka nepieciešams stiprināt sadarbību ekonomiskajā jomā, īpaši veicinot tirdzniecības apgrozījuma pieaugumu starp abām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Brazīlija zaudē divreiz – pēc futbolistiem rindā ekonomika

Jānis Šķupelis,
 DB Investora redaktors, 16.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē populārākais sporta forums – Pasaules kauss futbolā – jau kārtējo reizi liek uzdot jautājumu: vai milzīgi tēriņi svētku rīkošanā pēcāk neizvēršas par kārtīgām paģirām saimniekiem

Veselu mēnesi pasaule dzīvojusi kājasbumbas paēnā un, lai gan Pasaules kauss atnesa vairākus lielākus un mazākus pārsteigums, tā noslēguma fāze tomēr bija likumsakarīga. Pusfinālā iekļuva Vācija, Argentīna, Nīderlande un Brazīlija jeb komandas, kurām jau sākotnēji prognozēja ceļu līdz turnīra noslēdzošajai fāzei. Tāpat, lai gan čempionāta sākumā izskatījās, ka Eiropas komandām šoreiz ies grūti, tieši tām izdevās plūkt galvenos laurus – triumfēja Vācija, bet spēlē par trešo vietu uzvarēja Nīderlande. Nevar neatgādināt arī to, ka čempionāta sākumā dominēja dažādas bukmeikeru prognozes, kas pārsvarā pareģoja, ka Pasaules kausā pārliecinoši uzvarēs Brazīlija. Tiesa gan, prakse pierādīja, ka šādām prognozēm ne vienmēr vajag uzticēties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic 2006. gada šā gada deviņos mēnešos nopelnījusi 3.356 miljonus LVL, kas ir par 5.1 miljoniem latu vairāk nekā pērn (-1.8 MLVL). "Šā gada deviņu mēnešu finanšu rezultāts ir līdz šim labākais rādītājs aviosabiedrības vēsturē," peļņu komentē airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

Latvijas aviosabiedrība airBaltic šī gada deviņos mēnešos turpināja uzlabot uzņēmuma darbības rezultātus abās bāzēs - Rīgā un Viļņā, Db.lv informēja aviosabiedrības pārstāve Vija Dzērve. Pārskata periodā airBaltic atvēra 10 jaunus lidojumu maršrutus no Rīgas un 4 no Viļņas, kā arī jaunu maršrutu no Kaļiņingradas uz Kopenhāgenu.

2006. gada deviņos mēnešos airBaltic pārvadāja 1.07 miljonus pasažieru - par 41% vairāk nekā pērn šajā periodā. Latvijas aviosabiedrības airBaltic apgrozījums 2006. gada deviņos mēnešos sasniedza 85.8 miljonus LVL, kas ir pieaugums par 38% salīdzinājumā ar 2005. gada deviņiem mēnešiem. Operatīvais rezultāts (EBITDAR) 2006. gada deviņos mēnešos sasniedza 12.4 miljonus LVL, pieaugot par 68% salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn (7.3 miljoni LVL).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

AirBaltic veiksmīga darbība

Jūlija Pudenko [email protected], 29.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic 10 gadu darbības gados pārvadājusi vairāk nekā 3 miljonus pasažieru. 1.oktobrī aprit desmit gadi kopš Latvijas aviosabiedrības airBaltic darbības uzsākšanas Lartvijā. Šajā laikā aviosabiedrība ir atklājusi 46 tiešos maršrutus, kā arī uzsākusi lidojumu veikšanu no bāzes Viļņā. AirBaltic pārvadāto pasažieru skaits aizvadītājos desmit gados ik gadu pieaudzis vidēji par 26 %, savukārt kopējais airBaltic pārvadāto pasažieru skaits kompānijas pastāvēšanas vēsturē ir sasniedzis vairāk nekā 3 miljonus pasažieru. «AirBaltic ir mūsdienīga un dinamiska reģionālā aviosabiedrība, kas nemitīgi attīstās. Patlaban airBaltic ir kļuvusi par lielāko aviosabiedrību Baltijas valstīs,» aviosabiedrības izaugsmi desmit gadu darbības laikā komentē airBaltic prezidents Bertolts Fliks. Kā nozīmīgus airBaltic sasniegumus B. Fliks min jau 2003. gadā sekmīgi veikto vienvirziena biļešu cenu plašākam cilvēku lokam, aviosabiedrības pastāvēšanas laikā radītās 690 darba vietas, kurās strādā kvalificēti nozares speciālisti, kā arī šī gada sākumā pabeigto airBaltic flotes optimizāciju un atjaunošanu, kas paredz izmantot divu tipu lidmašīnu - Boeing 737 un Fokker 50. Atzinīgi Latvijas aviosabiedrības airBaltic vērtē arī LR Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers:«Esmu gandarīts, ka airBaltic ir izveidojusies par ļoti sekmīgu uzņēmumu, veiksmīgi attīstot savu darbību arvien pieaugošas konkurences apstākļos un ievērojami sekmējot pasažieru skaita pieaugumu Rīgas lidostā. Regulāro lidojumu atjaunošana uz Liepāju apliecina, ka nacionālā avikompānija var dot būtisku ieguldījumu arī valsts reģionu ekonomiskajā attīstībā.» AirBaltic statistika liecina, ka desmit gadu laikā ir veiktas 99 000 pacelšanās un nolaišanās, nolidotas 135 000 stundas un 70 miljoni km, jeb 1747 reizes apkārt zemeslodei, jeb 182 reizes līdz Mēnesim. AIR BALTIC CORPORATION ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā. Galvenie akcionāri: Latvijas valsts 52,6 %, SAS AB - 47,2 %. AirBaltic 2004. gada saimnieciskās darbības ieņēmumi bija 51,6 miljoni LVL, bet pārvadāto pasažieru skaits - 589 288. Avots: a/s AirBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

British Airways apkalpe nolēmusi streikot

Valdis Vikmanis, 23.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrības British Airways apkalpe nolēmusi streikot, kas varētu uz ilgu laiku paralizēt aviosabiedrības darbību, ziņo Daily Telegraph.

Par streika sākšanu nobalsojuši lielākā daļa aviosabiedrības lidojuma apkalpes, norādīja aviosabiedrības arodbiedrība. Arodbiedrības neapmierinātību izraisījusi British Airways plāns samazināt apkalpes skaitu, kā arī samazināt atalgojumu.

Arodbiedrība uzsver, ka streiks, visticamāk, būs ilgstošs. Daily Telegraph norāda, ka vairākums aviosabiedrību apkalpes balsojuši, ka streikam jābūt vismaz desmit dienām.

Db.lv jau ziņoja, ka British Airways zaudējumi finanšu gada deviņos mēnešos, kas noslēdzās decembrī, pieauga līdz 245 miljoniem sterliņu mārciņu (196,9 milj. LVL).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas divas lielākās pilsētas - Sanpaulu un Riodežaneiro - piekāpušās protestētāju prasībām un samazinājušas sabiedriskā transporta biļešu cenu. Tas tomēr nav rezultējies ar protesta akciju izbeigšanos.

Abās pilsētās ielās izgāja tūkstošiem iedzīvotāju, kas iesaistījās sadursmēs ar policiju, vēsta BBC. Tāpat protestētāji norāda, ka pilsētu lēmums nav mainījis viņu plānus par līdz šim lielākās demonstrācijas organizēšanu ceturtdien. Brazīlijā lielākos protestus pēdējo divdesmit gadu laikā izraisīja Sanpaulu un Riodežaneiro lēmums palielināt sabiedriskā transporta biļešu cenas. Abām lielākajām pilsētām cenu samazināšanā, pievienojušās arī citas Brazīlijas pilsētas. Sanpaulu mērs Fernando Hadads gan atzinis, ka biļešu cenu samazināšana nozīmēšot atteikšanos no investīcijām citās nozarēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas Darba ministrija ir apsūdzējusi Spānijas apģērbu veikalu ķēdes Zara mātes uzņēmumu Inditex par vergu darba izmantošanu rūpnīcās Sanpaulu.

Apsūdzības izvirzītas pēc tam, kad pārbaudēs atklājies, ka Inditex nolīgtais uzņēmums AHA savās ražotnēs sliktos apstākļos nodarbinājis bolīviešu imigrantus, maksājot tiem aptuveni vienu ASV dolāru, par katru izgatavoto apģērbu, vēsta The Guardian.

Inditex uzsver, ka nevar būt atbildīga par sava partnera darbību, bet apņēmusies izmaksāt kompensācijas strādniekiem, kuru vidū ir bijuši arī bērni.

Savukārt Brazīlijas valdība nepiekrīt kompānijas viedoklim, norādot, ka Inditex bija jāzina, kas notiek AHA ražotnēs, jo vismaz 90% AHA ražojumu bija paredzēti veikalu tīklam Zara.

«Šis piegādātājs nevarētu eksistēt ja nebūtu Zara. Pasūtījumi, materiālu izvēle, izskats – tas viss nāca no galvenās kompānijas [Inditex] Spānijā,» norāda Brazīlijas Darba ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Attīstības valstu tirgi šogad turpinās izaugsmi, dolārs paliks stiprs

, 02.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstības valstu tirgi šogad demonstrēs labu dinamiku, jo ekonomikas izaugsmes tempi Āzijā un Latīņamerikā būs straujāki nekā attīstītajās valstīs, prognozē New York Mellon Asset Management Bank.

Lai gan investīcijas attīstības valstu tirgos varētu būt riska pilnas, labāks pasaules ekonomikas stāvoklis šīs ieguldījumu iespējas padara pievilcīgas.

«Es domāju, ka jaunattīstības valstu tirgi turpinās augt ātrākos tempos par attīstības valstu tirgiem. Tomēr jāņem vērā, ka pēc pagājuša gada straujā cenu kāpuma šajos tirgos, izaugsmes tempi samazināsies,» tā Bank of New York Mellon Asset Management galvenais investīciju stratēģis Fils Maisano (Phil Maisano). Sevišķi analītiķis izceļ ieguldījumu iespējas Brazīlijā, kas esot bagāta ar dabas resursiem, labi izglītotiem cilvēkiem un strauju augošu iedzīvotāju vidusslāni. Tomēr arī Brazīlijas tirgus šogad neiztikšot bez zināmām korekcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas valdība pirmdien prezentēja 17 miljardu dolāru (15,04 miljardu eiro) vērtu taupības pasākumu programmu, lai veicinātu grūtībās nonākušo valsts ekonomiku.

Šajā programmā iekļauta valsts sektorā strādājošo darbā pieņemšanas un atalgojuma iesaldēšana, desmit no 39 ministriju likvidēšana, 1000 darba vietu likvidēšana, kā arī ar mājokļiem un veselības aprūpi saistītu sociālo izmaksu samazināšana.

«Šie ir pasākumi, kas nav visai populāri. Un tie ietekmēs atbalstu, kāds joprojām ir prezidentes Dilmas Rusefas valdībai, jo sevišķi starp iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem,» norāda analītiķi.

«Ir loģiski īstenot taupību, lai saglabātu budžeta pārpalikumu, kā to vēlas reitingu aģentūras, taču tā vēl vairāk samazinās ekonomisko aktivitāti,» uzsver analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Indiāņi dodas cīņā par zemi ar Brazīlijas valdību un kompānijām

Gunta Kursiša, 03.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indiāņi no dažādiem Brazīlijas reģioniem vienojušies protestos pret ierosinātajiem grozījumiem (PEC 215) Brazīlijas konstitūcijā. Indiāņi ir pārliecināti, ka līdz ar izmaiņām konstitūcijā viņiem piederošo zemi pārņems industrializācija, apdraudot indiāņu eksistenci, vēsta Reuters.

Indiāņi no Brazīlijas oktobra sākumā pulcējās Sanpaulu, un protesti ir daļa no Nacionālās iezemiešu mobilizācijas (National Indigenous Mobilization), kuras ietvaros dažādās Brazīlijas daļās laikā no 30. septembra līdz 2. oktobrim norisinās indiāņu rīkoti pasākumi. Indiāņu protesti notiek arī citviet pasaulē, piemēram Londonā.

Brazīlijas valdība vēlas veikt grozījumus konstitūcijā, lai varētu veikt robežu demarkāciju. Tā sniegtu iespējas paplašināties lauksaimniecības, derīgo izrakteņu ieguves un enerģētikas kompānijām, raksta Reuters. Indiāņi uzskata, ka grozījumi konstitūcijā nozīmēs turpmākus šķēršļus indiāņu zemes aizsargāšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieci miljoni Brazīlijas lauksaimnieku uzsākuši cīņu ar ASV biotehnoloģiju gigantu Monsanto, apsūdzot to netaisnīgas nodevas iekasēšanā par sojas pupiņu audzēšanu, vēsta AFP.

Pirms 14. gadiem Brazīlijā tika nelegāli ievestas ģenētiski modificētas sojas pupiņas, kas ātri kļuva populāras. Sojas pupiņām ir pievienots baktērijas gēns, kas tās padara imūnas pret Monsanto herbicīds Roundup, kuru lauksaimnieki var izmantot nezāļu iznīcināšanai.

Deviņdesmitajos gados Monsanto uzsāka savas modificētās sojas komercializācijas procesu ASV. Līdzīgu procesu – nodevu 2% apmērā no pārdošanas apjomiem – Monsanto ieviesusi Brazīlijā. Taču Brazīlijas lauksaimnieki ir pārliecināti, ka šāda nodeva tiek pieprasīta netaisnīgi.

«Monsanto saņem samaksu, kad pārdod sēklas. Likums ļauj ražotājiem nopirkto sēklu pavairot un nekur pasaulē nav pieņemts maksāt vēlreiz. Šajā gadījumā ražotāji maksā privātu nodokli,» aģentūrai AFP stāstīja lielāko Brazīlijas lauksaimnieku pārstāvis Džeins Bervangers (Jane Berwanger).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas prezidente Dilma Rusefa rosinājusi valstī sarīkot referendumu par plašām politiskajām reformām, tādējādi cerot panākt apjomīgo protestu izbeigšanos.

Prezidente solījusi palielināt sabiedriskā transporta finansējumu, kā arī pievērst lielāku uzmanību veselības aprūpes un izglītības nozarēm. Tomēr atsevišķās valsts vietās protesti turpinājušies, demonstrantiem norādot uz to, ka prezidente nav piedāvājusi konkrētus risinājumus.

Brazīlijas prezidente pavēstījusi, ka valsts piešķirs 50 miljardus reālu (25 miljardus ASV dolārus) «jaunām investīcijām pilsētvides mobilitātes projektos», lai tādējādi uzlabotu sabiedrisko transportu valstī. Brazīlija arī iecerējusi atvieglot investīciju procesu veselības aprūpē un cīnīties ar korupciju politiskajā vidē, tādējādi atbildot uz apjomīgās protesta kustības prasībām. «Ielas [protestētāji] mums saka, ka valsts vēlas kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, efektīvu cīņu ar korupciju un atbildīgu politisko pārstāvniecību,» sacīja D. Rusefa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

DB viesojas vienīgajā Igaunijas kapitāla mēbeļu ražošanas uzņēmumā

Anda Asere, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu mēbeļu ražošanas uzņēmuma Standard AS specializācija ir biroju un viesnīcu mēbeļu izgatavošana; 70% no apgrozījuma veido eksports

«Standard ir Igaunijā vienīgā mēbeļu fabrika, kura izdzīvojusi līdz šodienai un kuras īpašnieki ir vietējie. Visas pārējās rūpnīcas ir vai nu slēgtas, vai pārdotas ārzemniekiem. Mēs esam vienīgais Igaunijas kapitāla mēbeļu ražošanas uzņēmums,» apgalvo Enns Veskimegi (Enn Veskimägi), Standard AS valdes priekšsēdētājs. Viņš nenoliedz, ka biznesā ir bijuši arī sarežģīti posmi, kad nav bijis viegli izdzīvot. «Mums bija grūti laiki, kad Baltijas investīciju fondam pārdevām 25% kapitāldaļu. Toreiz mūs izglāba investors, kurš ieguldīja naudu, un mēs pārdevām daļas, lai varētu iegādāties jaunas iekārtas un tehnoloģijas. 2003. gadā kopā ar Prītu Tammu (Priit Tamm) un Mati Pēkmu (Mati Peekma) izpirkām daļas un kopš tā laika esam vienīgie uzņēmuma īpašnieki,» skaidro E. Veskimegi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aviokompānijas mēģina paplašināt savas darbības nišas

Dace Preisa, 17.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto aviosabiedrību parādīšanās nenoliedzami ir izdarījusi apvērsumu avio tirgū, taču apgalvot, ka zemo cenu kompānijas ir aviācijas nākotne, nevar. Lēto aviokompāniju galvenā priekšrocība: tās piedāvā klientiem elastīgu cenu struktūru, proti – tie maksā tikai par to, ko vēlas saņemt. Savukārt tradicionālās aviosabiedrības šobrīd iestrēgušas, «piedāvājot visu», bet zemo cenu kompānijas dod iespēju pirkt biļeti par pārdesmit eiro, par to saņemot sēdvietu lidmašīnā, savukārt maksājot vairāk, pasažieri var pasūtīt sev ēdienu u.t.t. Paplašina lidojumu tīklu Lētās aviosabiedrības ir panākušas jaunu lielu tirgu rašanos tur, kur tas netika uzskatīts par iespējamu, it sevišķi Eiropas iekšzemes lidojumos. Mēneša sākumā EasyJet paziņoja, ka paplašina savu lidojumu tīklu no Parīzes, atklājot jaunus lidojumus uz Milānu, Barselonu un Marseļu, papildus jau trim esošajiem maršrutiem, kas tiek apkalpoti četras reizes dienā. Tikmēr no bankrota gruvešiem atjaunotā Šveices nacionālā aviokompānija Swiss paziņojusi, ka rudenī samzinās maršrutu skaitu par ceturto daļu. Piemēram, EasyJet šobrīd piedāvā 105 virzienus Eiropā, Ryanair no deviņām bāzes lidostām Eiropā veic ap 100 maršrutiem Eiropas iekšienē. Šo kompāniju piedāvātās cenas ir visnotaļ dažādas: bieži reklāmas akcijas piedāvā lidojumu no viena Eiropas gala līdz otram par padsmit mārciņām, taču ikdienā plānots ceļojums ar EasyJet, piemēram, no Kopenhāgenas uz Londonu turp virzienā maksās 20 mārciņas, savukārt atpakaļ 70 mārciņas. Taču lēto aviokompāniju klupšanas akmens lielākoties ir faktā, ka tām savā darbībā jāpaļaujas uz veiksmi. Lai spētu nodrošināt zemās cenas, kompānijas darbības izmaksām jābūt vēl zemākām. Tāpēc tās nevar atļauties rezerves lidmašīnas un operatīvu tehnisko apkopi. Ja lidmašīnai rodas tehniska problēma pāris stundu pirms pacelšanās, tad tas nozīmē, ka pasažieri droši var doties uz tuvāko ostu, dzelzceļa staciju vai citas aviokompānijas kasi, jo lētajām kompānijām rezerves lidmašīnu nav. Tādējādi brauciens var izvērsties ne tikai dārgāks, nekā iecerēts, bet arī dārgāks, nekā lidojot ar veco un dārgo kompāniju. Protams, kļūme var arī nenotikt. Dilemmas priekšā Kamēr tradicionālās Eiropas aviokompānijas norāda, ka vēl jāpaiet laikam, lai redzētu, kurš izdzīvos, kurš ne, cita pēc citas tās paziņo par jaunu cenu politiku un izmanto svētkus, lai piedāvātu zemākas cenas. Piemēram, British Airways britu laikraksta The Guardian veiktajā aptaujā par lētāko aviosabiedrību Lielbritānijā ieņēma pirmo vietu — acīmredzot, reklāmas poltika par cenu struktūras maiņu ir bijusi veiksmīga. Turklāt gandrīz visas Eiropas aviosabiedrības pirms pāris gadiem izveidoja savus meitas uzņēmumus – lētās aviokompānijas, lai uzsāktu novēlotu konkurenci ar lētajiem censoņiem. Iedvesmojušās no EasyJet, Ryanair un Virgin Express spējas gadā ievērojami palielināt pārvadāto pasažieru skaitu, tradicionālās aviokompānijas pirms pāris gadiem sāka strādāt abās frontēs. Vācu aviokompānija Lufthansa izveidoja lēto meitas uzņēmumu German Wings, SAS izveidoja Snowflake, arī Swiss paziņoja par lētās aviokompānijas izveidi. Savukārt British Airways pagājušajā gadā pārdeva savu jau krietni senāk izveidoto lēto atvasi Go. Aviokompānijas Ziemeļeiropas, Centrāleiropas un Austrumeiropas ģenerālmenedžeris Robins Heiss skaidro, ka šāda kompānijas struktūra atzīta par aplamu. «Tas nozīmē, ka ar laiku mēs sākam konkurēt paši ar sevi. Tas ir destruktīvi,» viņš norāda. Ja tradicionālā aviokompānija ir nodibinājusi zemo cenu meitas uzņēmumu, tā var rēķināties, ka šādas kļūmes gadījumā pasažieri dosies uz biļešu kasi un prasīs apmainīt, piemēram, Go biļeti pret British Airways biļeti atpakaļceļam. Tas kaitē imidžam, secinājuši tradicionālo aviokompāniju pārstāvji. Nenovērtēja konkurentu R. Heiss uzskata, ka šobrīd komplicētajos tirgus apstākļos vainojami paši lielie avio tirgus veterāni, nepievēršot īpašu uzmanību jaunajiem lētajiem censoņiem to rašanās brīdī. Speciālisti atzīst, ka lēto aviosabiedrību radītās pārmaiņas tirgū ir lielākās un ietekmīgākās, kopš brīža, kad Eiropā sāka darboties b

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlija nav atbalstījusi Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) lēmumu par finanšu palīdzības maksājuma piešķiršanu parādu māktajai Grieķijai, atklājis Brazīlijas pārstāvis SVF valdē, kurš arī atturējies no plānotā maksājuma apstiprināšanas.

Paulo Nogeiras Batista paziņojums izskanējis vienlaikus ar SVF atzinumu, ka Grieķijai būs nepieciešami papildus 10,9 miljardi eiro. «Pēdējo laiku notikumi Grieķijā apstiprina mūsu lielākās bažas,» sacījis Paulo Batista.

«Grieķijas reformu programmas ieviešana ir bijusi neapmierinoša gandrīz visās jomās, bet valsts parāda ilgtspējas un ekonomikas izaugsmes tempu aplēses ir pārāk optimistiskas,» Brazīlijas pārstāvja IMF sacīto citē Euobserver.

«Bezgalīgā ekonomiskā depresija un augstais bezdarba līmenis novedis pie politiskām nesaskaņām. Vienlaikus vispārējā pārliecība, ka smagais taupības režīms situāciju padara tikai sliktāku un nav atmaksājies, iznīcinājusi jebkuru sabiedrības atbalstu reformu programmai,» pauda P. Batista.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aviotirgū izvēle būs vienmēr

Dace Preisa, 19.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto aviosabiedrību parādīšanās nenoliedzami ir izdarījusi apvērsumu avio tirgū, taču apgalvot, ka zemo cenu kompānijas ir aviācijas nākotne, nevar. Šo kompāniju galvenā priekšrocība: tās piedāvā klientiem fleksiblu cenu struktūru, proti – tie maksā tikai par to, ko vēlas saņemt. Tradicionālās aviosabiedrības šobrīd iestrēgušas, piedāvājot visu, bet zemo cenu kompānijas dod iespēju pirkt biļeti gan par pārdesmit eiro, par to saņemot sēdvietu lidmašīnā, savukārt maksājot vairāk, pasažieri var pasūtīt sev ēdienu u. t. t. Lētās aviosabiedrības ir panākušas jaunu lielu tirgu rašanos tur, kur tas netika uzskatīts par iespējamu, it sevišķi Eiropas iekšzemes lidojumos. Taču, vērtējot lēto lidsabiedrību servisu, zināmā mērā pareizs ir teiciens — skopais maksā divreiz. Lēto aviokompāniju klupšanas akmens lielākoties ir faktā, ka tām savā darbībā jāpaļaujas uz veiksmi. Lai spētu nodrošināt zemās cenas, kompānijas darbības izmaksām jābūt vēl zemākām. Tāpēc tās nevar atļauties rezerves lidmašīnas un operatīvu tehnisko apkalpi. Ja lidmašīnai rodas tehniska problēma pāris stundu pirms pacelšanās, tad tas nozīmē, ka pasažieri droši var doties uz tuvāko ostu, dzelzceļa staciju vai citas aviokompānijas kasi, jo lētajām kompānijām rezerves lidmašīnu nav. Tādējādi brauciens var izvērsties ne tikai dārgāks, nekā iecerēts, bet arī dārgāks, nekā lidojot ar veco un dārgo kompāniju. Protams, kļūme var arī nenotikt. Dilemmas priekšā Kamēr tradicionālās Eiropas aviokompānijas norāda, ka vēl jāpaiet laikam, lai redzētu, kurš izdzīvos, kurš ne, cita pēc citas tās paziņo par jaunu cenu politiku un izmanto svētkus, lai piedāvātu vēl zemākas cenas. Turklāt gandrīz visas Eiropas aviosabiedrības pirms pāris gadiem izveidoja savus meitas uzņēmumus – lētās aviokompānijas, lai uzsāktu novēlotu konkurenci ar lētajiem censoņiem. Iedvesmojušās no EasyJet, Ryanair un Virgin Express spējas gadā pārvadāto pasažieru skaitu palielināt pat par 40 % , tradicionālās aviokompānijas pirms pāris gadiem sāka strādāt abās frontēs. Vācu aviokompānija Lufthansa izveidoja lēto meitas uzņēmumu German Wings, SAS izveidoja Snowflake, pirms pāris mēnešiem Šveices nesen no bankrota gruvešiem atjaunotā nacionālā aviokompānija Swiss arī paziņoja par lētās aviokompānijas izveidi. Savukārt British Airways pagājušajā gadā pārdeva savu jau krietni senāk izveidoto lēto atvasi Go. Aviokompānijas Ziemļeiropas, Centrāleiropas un Austrumeiropas ģenerālmenedžeris Robins Heiss skaidro, ka šāda kompānijas struktūra atdzīta par aplamu. «Tas nozīmē, ka ar laiku mēs sākam konkurēt paši ar sevi. Tas ir destruktīvi,» viņš norāda. Ja tradicionālā aviokompānija ir nodibinājusi zemo cenu meitas uzņēmumu, tā var rēķināties, ka šādas kļūmes gadījumā pasažieri dosies uz biļešu kasi un prasīs apmainīt, piemēram, Go biļeti pret British Airways biļeti atpakaļceļam. Tas kaitē imidžam, secinājuši tradicionālo aviokompāniju pārstāvji. Nenovērtēja konkurentu R. Heiss uzskata, ka šobrīd komplicētajos tirgus apstākļos vainojami paši lielie avio tirgus veterāni, nepievēršot īpašu uzmanību jaunajiem lētajiem censoņiem to rašanās brīdī. Speciālisti atzīst, ka lēto aviosabiedrību radītās pārmaiņas tirgū ir lielākās un ietekmīgākās, kopš brīža, kad tika atcelti starpvalstu līgumi. R. Heiss norāda, ka ar bažām noraugās uz tām vecajām lidsabiedrībām, kas šobrīd cenšoties neatpalikt no lētajiem, veido pašas savus zemo cenu meitas uzņēmumus. Viņš ir pārliecināts, ka arī tām pēc kāda laika nāksies no tām atteikties, jo aviokompānija var veiksmīgi darboties tikai tad, ja koncentrējas uz galveno biznesu. Tomēr dārgāko, bet kvalitatīvāko lidojumu cienītājiem nevajadzētu satraukties, jo, visticamāk, pastāvēt turpinās arī tradicionālās aviokompānijas. Pēc speciālistu novērojumiem, šo tirgu pamest ir ārkārtīgi grūti, jo nacionālās aviokompānijas zināmā mērā tiek uzskatītas par nacionālo lepnumu un tiek attiecīgi balstītas un subsidētas. Pagājušā gada vidū zemo cenu aviosabiedrību tirgus vēl tika uzskatīts par visnotaļ pievilcīgu un ātru peļņu nesošu. Gandrīz vienlaikus parādījās vairākas jaunas kompānijas,

Komentāri

Pievienot komentāru