Jaunākais izdevums

Pirmo reizi pēc vairākiem gadiem Rīgas budžets plānots bez deficīta, rezultātā ļoti izdeldētie uzkrājumi atkal varētu kļūt lielāki, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tiesa, kopējie budžeta ienākumi un jo īpaši izdevumi plānoti mazāki nekā pērn. Tiek lēsts, ka kopējie ienākumi šogad būs 737,5 milj. eiro, bet izdevumi – par 9,9 milj. eiro mazāki, gandrīz 727,7 milj. eiro. Pēc pērnā gada nogalē veiktajiem budžeta grozījumiem, samazinot ieņēmumu prognozi par 5,5 milj. eiro, bet tēriņus audzējot par teju 11 milj. eiro, tika lēsts, ka kopējie ienākumi būs 744,7 milj. eiro, bet izdevumi – 802,5 milj. eiro lieli. Tātad – plānotos izdevumus šobrīd pašvaldība iezīmējusi par teju 75 milj. eiro mazākus, nekā tika prognozēts pērn. Šobrīd gan ir pāragri prātot, vai tos izdosies noturēt tik zemus, jo vēl iespējamas diskusijas un līdz ar to izmaiņas gan jautājumā par dotācijas apmēru SIA Rīgas satiksme, gan par investīciju programmu, kas pagaidām ir ļoti liesa. Gala lēmumu par šā gada budžetu Rīgas dome gatavojas pieņemt 27. janvārī.

Cenas jautājums

Šobrīd budžeta projektā paredzētā dotācija Rīgas satiksmei ir 85,3 milj. eiro, no kā lauvas tiesa jeb 80,1 milj. eiro ir pašvaldības daļa, valsts budžeta mērķdotācija pasažieru regulārajiem pārvadājumiem budžetā plānota vien 5,2 milj. eiro apmērā. Rīgas dome gan vēlējās krietni lielāku valsts atbalstu, sakot, ka atlaižu saglabāšanai nerīdziniekiem tai nepieciešami vismaz 15 milj. eiro un, ja valsts atbalsts nepieaugs, nevar izslēgt biļešu cenu celšanu. Šobrīd ne Rīgas domes amatpersonas, ne Rīgas satiksmes darbinieki uz DB jautājumu, vai biļešu cenas mainīsies, tiešu atbildi nesniedz. Šobrīd ar Rīgas domes lēmumu biļetes cena 0,6 eiro apmērā noteikta līdz 1. februārim.

Visu rakstu Bremzējas Rīgas lidojums lasiet 8. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 320% pērn pieaudzis sūdzību skaits no pasažieriem par saņemtajiem aviopakalpojumiem, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Atcelts reiss, nozaudēta vai bojāta bagāža, kavēts lidojums – šie ir gadījumi, kuros pasažieri visbiežāk vēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar sūdzībām. Arī šā gada statistika varētu būt līdzīga.

Aviokompānijām sūdzības nozīmē kompensāciju izmaksu un nenotikušo reisu statistikas papildinājumu, kas uzņēmumu ierindo precīzo vai gluži pretēji – kavētāju sarakstā. Pasažierim aiz statistikas slēpjas nenoticis lidojums, kas izjaucis visus plānus un papildinājis izdevumus. Arī pēc attiecību nokārtošanas ar aviokompāniju pasažieriem mēdz palikt daudz jautājumu, uz kuriem nav atbildes. Ar šādu pieredzes stāstu pie laikraksta Dienas Bizness vērsās kāds pasažieris, kura lidojums tika atcelts šā gada maijā. Viņam tika nodrošināta izmitināšana viesnīcā un noorganizēts cits lidojums, tomēr pasažieris nesaprot, kā lidmašīnas tehnisks defekts var tikt definēts kā force majeure jeb nepārvaramas varas apstākļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vīrusa ierobežojumi pārsit ilgākā komerciālā lidojuma rekordu

Zane Atlāce - Bistere, 17.03.2020

Air Tahiti Nui kompānijas lidmašīna uzstājas 53. starptautiskajā Parīzes gaisa izstādē

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozari ir smagi skārusi koronavīrusa pandēmija, tomēr tā bijusi iemesls jauna pasaules aviācijas rekorda izveidošanai.

14. martā franču aviokompānija "Air Tahiti Nui" veikusi visu laiku garāko plānoto pasažieru lidojumu ar attālumu - tranzītā vairak nekā 15 000 km no Papeete Taiti līdz Parīzes Šarla de Golla lidostai, vēsta CNN.

Šis lidojums bija tiešas sekas koronavīrusa izraisītajiem ASV ceļošanas ierobežojumiem. Parasti šis maršruts ietver plānotu pieturvietu Losandželosas Starptautiskajā lidostā (LAX). Taču lidmašīnai apstājoties ASV, visiem pasažieriem ir jāizkāpj no gaisa kuģa un jādodas cauri ASV muitai un robežu aizsardzībai, pirms viņiem atļauj doties uz nākamo ceļa posmu.

Pašreizējo ierobežojumu dēļ tas vairs nebija iespējams, līdz ar to reiss TN064 tikai turpināja ceļu, izlidojot no Papeete lidostas pulksten 3:00 pēc vietējā laika un ierodoties Parīzē pulksten 18:30 pēc vietējā laika 15. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija Qantas ceturtdien uzsākusi vienreizēju izmēģinājuma lidojumu, kas ir līdz šim ilgākais pasažieru komerciālais lidojums bez nosēšanās, raksta CNN Travel.

Kopējais lidojuma ilgums sasniedz 19 stundas, veicot 17 800 kilometrus. Izmēģinājuma lidojumā piedalās 50 cilvēki.

Lidmašīna no Londonas Hītrovas lidostas pacēlās plkst.6 pēc vietējā laika.

Šis izmēģinājums ir daļa no Qantas «Project Sunrise», kura mērķis ir līdz 2022.gadam ieviest tiešus reisus Sidneja-Londona un Sidneja-Ņujorka reisus.

Šis ir otrais izmēģinājuma lidojums no trim plānotajiem. Pirmais notika oktobrī, kad tika veikts lidojums no Ņujorkas uz Sidneju. Šis lidojums ilga aptuveni 19 stundas, mērojot 16 000 kilometru.

Londonas maršruts, neskatoties uz to, ka attālums ir tālāks nekā Ņujorkai, būs mērojams ātrāk, pateicoties dominējošajam vēja virzienam un optimizētajam maršrutam, kas šķērso Krievijas, Kazahstānas un Ķīnas gaisa telpas. Lidojumā izmantots Boeing 787-9 Dreamliner. Kaut arī potenciāli lidmašīna var uzņemt 300 pasažieru, šajā lidojumā devās 50 pasažieri, ieskaitot 4 pilotus. Kā norāda Qantas, lidmašīna netika piekrauta, lai gūtu pārliecību, ka ar iepildīto degvielu tā spēs mērot visu maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojums no Liepājas uz Rīgu un otrādi dod iespēju trīs stundas gara brauciena vietā nonākt vēlamajā galamērķī 40 minūšu laikā. «airBaltic» izpilddirektors Martins Gauss biznesa portālam db.lv saka, ka cilvēki ir gatavi par to maksāt, pat ja cena par lidojumu pārsniedz 100 eiro atzīmi.

«Liepājas reiss vēl joprojām ir zemas slodzes lidojums,» atzīst M. Gauss. Šajā maršrutā lidojumu skaits ir palielinātas no 3 uz 5 reizēm nedēļā, tādējādi gan uzlabojot pakalpojumu, gan palielinot apkalpoto pasažieru skaitu. Šī reisa biļetes pamatcena ir apmēram 25 eiro, taču atkarībā no pieprasījuma tā var vairākkārt palielināties.

M.Gauss: «Šādi darbojas visas aviokompānijas. Mēs cenšamies godīgi noteikt cenas mūsu lidojumiem, taču mums ir arī jāpelna nauda. Mēs esam uzņēmums, kas gūst peļņu, nodrošinot lidojumus».

Par «airBaltic» cenu politiku attiecībā uz Liepājas reisu M.Gauss stāsta: «Mēs uzlūkojam Liepājas reisu tāpat kā jebkuru citu lidojumu, tas nav īpašs lidojums. Mēs cenšamies optimizēt ieņēmumus no šī lidojuma, kas nozīmē, ka lidojuma cena ir atkarīga no pieprasījuma un konkurences situācijas. «airBaltic» cenu politika ir tāda, ka parasti visi lidojumi sākas ar vienādu cenu. Mēs varam paredzēt, cik pasažierus beigās sagaidīt, tādējādi varam arī regulēt cenas. Mēs nesubsidējam Liepājas reisus».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais lidojums kosmosā no Krievijas jaunā kosmodroma Vostočnij tiks atlikts līdz nākamā gada pavasarim, trešdien paziņojis Krievijas prezidents Vladimirs Putins.

Krievija sāka būvēt kosmodromu 2011.gadā, lai mazinātu atkarību no Baikonuras kosmodroma Kazahstānā, tomēr darbus aizkavējušas finansiālas problēmas un citi šķēršļi, tostarp vairākas amatpersonas arestētas aizdomās par miljoniem dolāru izkrāpšanu.

Pirmais lidojums no kosmodroma bija plānots decembrī, bet tagad Putins cer, ka to izdosies noorganizēt uz Kosmonautu dienu, kad tiek atzīmēts padomju pilota Jurija Gagarina vēsturiskais lidojums kosmosā 1961.gada 12.aprīlī.

Putins sacīja, ka, ja uz Kosmonautu dienu neizdosies paspēt, tad nevajadzēs steigties.

«Kosmosa nozare nav sektors, kur darbus vajadzētu sasteigt,» viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas nacionālās aviokompānijas «LOT Polish Airlines» darbinieki otrdien, 1. maijā uzsāks streiku, kas tuvākajās dienās var būtiski ietekmēt aviosatiksmi reģionā - ieplānotie reisi starp Varšavas Šopēna lidostu un Baltijas valstīm var kavēties vai tikt atcelti, informē lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop».

«Skycop» vērš avioceļotāju uzmanību iespējamiem traucējumiem un aicina laikus iepazīties ar savām tiesībām, un būt gataviem iespējamām izmaiņām ceļojuma plānos.

Lielākajā riska zonā šobrīd ir lidojumi maršrutos Rīga – Varšava, Viļņa – Varšava un Tallina – Varšava, tāpat plānotais streiks ietekmēs arī ceļotājus, kam Polijā paredzēta pārsēšanās lidojumam uz citu galamērķi.

«LOT Polish Airlines» streiks ir klasificējams kā iepriekš plānots, tādēļ aviopasažieri, kuru reisi kavēsies vai tiks atcelti, nevarēs pieprasīt kompensāciju par sagādātajām neērtībām. Neraugoties uz to, aviokompānijām, balstoties uz Eiropas Savienības likumdošanu, ir pienākums nodrošināt aviopasažieriem pirmās nepieciešamības preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu miljardiera Ričarda Brensona uzņēmuma "Virgin Galactic" kosmosa kuģis ceturtdien veica pirmo komerciālo lidojumu.

Tā pasažieri bija Itālijas gaisa spēku virsnieki pulkvedis Valters Villadei un pulkvežleitnants Andželo Landolfi, kā arī Itālijas Nacionālās pētniecības padomes inženieris Pantaleone Karluči. Viņi dažu bezsvara stāvokļa minūšu laikā veica mikrogravitācijas eksperimentus.

"Virgin Galactic" divu fizelāžu lidmašīna ar diviem pilotiem, zem kuras bija piestiprināts nelielais kosmosa kuģis "Unity", kurā bija divi piloti, trīs pasažieri un instruktors, pacēlās no kosmodroma "Spaceport America" ASV Ņūmeksikas štatā.

No lidmašīnas tika palaists kosmosa kuģis, kurš sasniedza 85 kilometru augstumu un dažas minūtes pavadīja uz kosmosa robežas, kad tajā esošie cilvēki varēja piedzīvot bezsvara stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestrēgusi Kopfinansējumu pakalpojumu likumprojekta tālāka virzība, un tirgus dalībnieki uzsver, ka tā esošā redakcija zaudējusi sākotnējo nozīmi, turklāt pastāv vairākas domstarpības par likuma veidošanu starp kompānijām un valsts institūcijām, kā rezultātā Latvija platformām kļūst nepievilcīga, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Dažu gadu laikā kopfinansējuma tirgus Latvijā ir audzis ievērojami, taču regulējums netiek līdzi izaugsmei. Sākotnējā valsts institūciju aktivitāte Kopfinansējumu pakalpojumu likumprojekta izstrādē bija liela, bet šobrīd tā bremzējas, kas atbaidījis daļu tirgus spēlētāju. Kā liecina Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācijas (LAFPA) apkopotie dati, šā gada pirmajā ceturksnī caur Latvijas savstarpējo aizdevumu platformām finansēti aizdevumi 201 miljona eiro apmērā. Ja salīdzina ar 2017. gada attiecīgo periodu, kad Latvijas platformās tika investēti 96 miljoni eiro, investēto līdzekļu apjoms ir dubultojies. Savukārt, salīdzinot pirmā ceturkšņa datus ar 2017. gada ceturto ceturksni, kad Latvijas savstarpējo aizdevumu platformās tika investēti 155 miljoni eiro, pieaugums vērojams 30% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dzīve Latvijā kļūst dārgāka, jo īpaši komfortabla dzīve

Luminor ekonomists Pēteris Strautiņš, 08.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā patēriņa cenas bija par 2,8% augstākas nekā pirms gada. Ekonomistiem reizēm ir pārmērīgas spējas saskatīt visur tendences, bet varētu teikt, ka kopš pērnā rudens cenu kāpums pamazām bremzējas.

Galvenokārt tas saistāms par norisēm pasaules tirgos, pamatinflācijas tendences ir drīzāk pretējas. Ir sagaidāms, ka turpmākajos mēnešos inflācija vēl nedaudz mazināsies, un gadā vidēji tā būs ap 2,5%. Pārliecinoši vislielākā ietekme uz gada inflāciju martā bija izdevumiem par mājokli, kas veidoja vairāk nekā trešdaļu kopējā cenu kāpuma. Ar mājokļa uzturēšanu saistītās preces un pakalpojumi martā bija par 5,7% dārgāki nekā pirms gada. Te izpaužas gan pērnā gada naftas tirgus notikumu atbalss, dabasgāzes cenai augot par 26,4%, gan īres un komunālo pakalpojumu izmaksu kāpums. Īres inflācija kļūst mērenāka (no 7,7% janvārī līdz 4,1% martā), taču joprojām pārsniedz kopējo cenu kāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Krīzi gaidot

Latvijas Bankas ekonomists Mārtiņš Bitāns, 15.03.2019

1. attēls. Reālās algas un darba ražīguma indeksi (2005. gada 1. cet. = 100)

Avots: Centrālā statistikas pārvalde, Latvijas Bankas aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan dažbrīd šķiet, ka finanšu krīze pasaulē un Latvijā piedzīvota samērā nesen, patiesībā pagājuši jau vairāk nekā desmit gadi, kopš vienas investīciju bankas bankrots izsauca lavīnveida sabrukumu un finansējuma apsīkšanu globālajos finanšu tirgos un arī Latvijā valdība bija spiesta lūgt Starptautiskā valūtas fonda (SVF) palīdzību.

Jāatzīst, ka palīdzības lūgšana SVF vienmēr ir valsts prestižam diezgan neglaimojoša un neko labu neliecina par valsts spēju īstenot saprātīgu ekonomisko politiku. Skaidrs, ka nevienam negribētos vēlreiz nonākt līdzīgā situācijā. Tāpēc varbūt nav pārsteidzoši, ka, par spīti salīdzinoši sekmīgai valsts ekonomikas attīstībai pēdējos gados, arvien biežāk dzirdam runas par melniem mākoņiem pie Latvijas tautsaimniecības debesīm, krīzes nenovēršamību utt.

Ekonomikas prognozēšana ir diezgan nepateicīga nodarbošanās – ekonomists Pauls Samuelsons savulaik ironizēja, ka tirgus dalībnieki biržā ir sekmīgi paredzējuši deviņas no pēdējām piecām recesijām. Savukārt krīzes gaidīšana un prognozēšana būtībā ir samērā neproduktīva nodarbošanās – ja krīzes varētu precīzi prognozēt un paredzēt, tad ikviens tām varētu laicīgi gatavoties, novēršot šo krīžu izraisošās darbības, līdz ar to krīzes nemaz neiestātos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Paaugstinātas drošības apstākļos nolaidusies airBaltic lidmašīna

LETA, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostā pirmdien paaugstinātas drošības apstākļos nolaidusies «airBaltic» lidmašīna, kas lidoja no Rīgas uz Maskavu, pastāstīja starptautiskās lidostas «Rīga» pārstāve Laura Karnīte.

«airBaltic» gaisa kuģis, kas izlidoja no Rīgas uz Maskava, paziņoja par tehniskām problēmām.

Lidaparāts tehnisku problēmu dēļ atgriezās Rīgas lidostā, kur tika sagaidīts paaugstinātas drošības apstākļos.

«airBaltic» pārstāvji informēja, ka lidsabiedrības lidojumu «BT428» no Rīgas uz Maskavu nodrošinošā gaisa kuģa apkalpe drīz pēc izlidošanas sajuta netipisku smaku pilotu kabīnē un lidmašīnas salonā. Atbilstoši standarta procedūrām apkalpe pieņēma lēmumu atgriezties Rīgā, kur lidmašīna nosēdās paaugstinātas drošības apstākļos. Atbilstoši visām drošības prasībām lidmašīnu Rīgā sagaidīja attiecīgo dienestu ekipāžas.

Lidojums «BT428» no Rīgas uz Maskavu un lidojums atpakaļ «BT429» no Maskavas uz Rīgu ir atcelti. Pašreiz tiek veikta pasažieru pārreģistrācija uz tuvākajiem iespējamajiem lidojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic lidojums Rīga-Malaga pēc viena dzinēja izslēgšanās novirzīts uz Bordo

LETA, 12.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" lidojums no Rīgas uz Malagu šodien viena dzinēja izslēgšanās dēļ novirzīts uz Bordo, Franciju, liecina lidsabiedrības paziņojums.

Lidojuma BT677 laikā lidmašīnas kapteinis ziņojis, ka izslēdzies viens no dzinējiem. Atbilstoši visām standarta procedūrām, lidojums tika novirzīts un tas droši piezemējās Bordo. "airBaltic" pārstāvji norāda, ka drošība ir "airBaltic" nozīmīgākā prioritāte.

Lai pasažierus nogādātu uz un no Malagas ar iespējami mazāku kavēšanos no Rīgas tiek organizēts īpašs pārtransportēšanas reiss.

Kā vēstīts, "airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, kā arī "airBaltic" piedāvā tiešos lidojumus no Tallinas un Viļņas. Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot pieaugošajam pieprasījumam pēc eksotiskiem atpūtas galamērķiem, ar pirmo tiešo reisu no Rīgas lidostas tūroperators Join UP! Baltic sāk piedāvāt jaunu ceļojumu galamērķi - Šrilanku.

Pirmais lidojums plānots 25.decembrī. Lidojumu uz Matales lidostu veiks aviokompānija "SkyUp Airlines", un tas ceļotājiem būs īsākais pieejamais lidojums uz eksotisko salu no Rīgas.

Lidojuma ilgums ir 12 stundas un 10 minūtes, ar tehnisko nosēšanos degvielas uzpildei Bahreinā, pasažieriem neizkāpjot no lidmašīnas. Matales lidosta atrodas salas dienvidos, kur atrodas lielākā daļa nozīmīgāko apskates objektu, piemēram, Jalas nacionālais parks, Ādama smaile un Deviņu arku tilts.

"Novērojam, ka šajā ziemā pieaug pieprasījums pēc eksotiskiem galamērķiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, sevišķi Ziemassvētku laikā, kad lielākā daļa ceļojumu uz citām valstīm jau ir izpārdoti. Reaģējot uz šo pieprasījumu, sākam piedāvāt ceļojumus uz Šrilanku arī no Rīgas - esam vienīgie, kas nokļūt Šrilankā piedāvā bez pārsēšanās un visīsākajā laikā. Nokļūt pasaules otrā malā 12 stundu laikā un baudīt bagātīgo eksotiku, ko nelielā sala piedāvā, ir labākais piedzīvojums, ko uzdāvināt sev un ģimenei Ziemassvētkos. Turklāt cenas ziņā šī ir pieejama eksotika, ” saka Sabina Saikovskaja, Join UP! Baltic vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs vasaras mēnešos lidmašīnu piepildījums lidojumos no Rīgas uz Liepāju ir atbilstošs prognozēm un sasniedz vidēji 58%, informē Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic.

Tā arī norāda, ka vairāk nekā desmit lidojumos lidmašīnas piepildījums ir pārsniedzis 80%.

Maršruts piedāvā savienojumus uzņēmējiem un tūristiem starp abām pilsētām, kā arī sniedz ceļošanas iespējas uz un no 70 airBaltic galamērķiem.

airBaltic no Rīgas uz Liepāju lidojumus veic piecas reizes nedēļā ar Bombardier Q400 NextGen lidmašīnu. Lidojums ilgst 40 minūtes.

Paredzams, ka, tuvojoties ziemai, apkalpoto pasažieru skaits, kas dodas turp un atpakaļ uz Liepāju saruks, taču nākamvasar paredzams apkalpoto pasažieru pieaugums. Katru gadu jauni pasažieri uzzina par šo reisu, līdz ar to arī pieprasījums aug, iepriekš biznesa portālam db.lv sacīja airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Precizē bezpilota lidaparātu izmantošanu; visas nozares vēlmes nepiepildīsies.

Kaut arī dronu izmantotāji Satiksmes ministrijas virzītos noteikumus atzīst kā uzlabojumu salīdzinājumā ar esošajiem Ministru kabineta noteikumiem Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un lidaparātu lidojumi, vairākas bezpilota lidaparātu lietotāju vajadzības pagaidām apmierinātas netiks, liecina iesaistīto pušu teiktais Dienas Biznesam. Noteikumi cita starpā paredz, ka dronu lidojumi atļauti laika posmā pusstundu pirms saullēkta līdz pusstundai pēc saulrieta, līdz 120 m augstumam, ar ātrumu līdz 68,4 km/h, tiešā redzamībā līdz 500 m horizontālajā plaknē.

Ar dronu nedrīkstēs lidot tuvāk par 50 m no publiska pasākuma, bet 20 m attālumā, ja drons vieglāks par 1,5 kg un lidojums saskaņots ar pasākuma organizatoru, kurš to saskaņojis ar pašvaldību. Tāpat bez saskaņošanas ar infrastruktūras objekta īpašnieku nevarēs lidot tuvāk par 50 m no valsts autoceļu pārvadiem, valsts galvenajiem autoceļiem, valsts reģionālajiem autoceļiem, elektrisko tīklu gaisvada līnijām (110 kV un 330 kV), tiltiem, dzelzceļa infrastruktūras un kapsētām. Bez saskaņojuma tuvāk nedrīkstēs lidot arī lielam skaitam rūpniecisko avāriju riska objektu, kā arī objektiem, kas saistīti ar sabiedriskās kārtības un drošības, valsts robežas drošības un civilās aizsardzības nodrošināšanu. Cietumiem bez saskaņojuma nevarēs lidināties tuvāk par 500 m, bet lidlaukam, kurā veic lidojumus saskaņā ar instrumentālo lidojumu procedūru (IFR), piemēram, Rīgas lidostai, ‒ 5000 m. Drona pilotam jābūt vismaz 16 gadus vecam, ja vien drons nav vieglāks par 0,5 kg un nespēj uzlidot augstāk par 50 m. Pilotam jānokārto teorētisko zināšanu un praktisko prasmju pārbaude, ja tiek veikts paaugstināta riska lidojums (ar atkāpēm no noteikumu ierobežojumiem). Savukārt dronam jābūt marķētam ar īpašnieka vārdu un uzvārdu vai nosaukumu juridiskajām personām, deklarētās dzīvesvietas vai juridisko adresi un tālruņa numuru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stājoties spēkā jaunajai ceļošanas kārtībai, kas ļauj pasažieriem pēc ieceļošanas nodotā Covid-19 testa rezultātu sagaidīt mājās, lidosta "Rīga" sadarbībā ar E.Gulbja laboratoriju ir optimizējusi testu nodošanas procesu, piedāvājot tiem pasažieriem, kam ir šāds pienākums, iespēju pirms robežkontroles nodot PĶR (PCR) siekalu testu, rezultātus sagaidot pašizolācijas vietā.

Jaunā ceļošanas kārtība, kas stājās spēkā 16.jūnijā, gan sniedz atvieglojumus vakcinētiem un pārslimojušiem ceļotājiem, gan arī paredz, ka tie pasažieri, kuriem ir pienākums pēc ieceļošanas Latvijā nodot atkārtotu Covid-19 testu, testa rezultātu var sagaidīt mājās vai uzturēšanās vietā, ievērojot pašizolāciju.

Līdz ar to lidostai ir radusies iespēja optimizēt testēšanas procesu, izveidojot "zaļo koridoru" vakcinētiem un pārslimojušiem ceļotājiem, savukārt pārējiem pasažieriem sadarbībā ar E.Gulbja laboratoriju piedāvājot iespēju pirms robežkontroles nodot Covid-19 PĶR (PCR) siekalu testu. Tādejādi testu nodošanas process lidostā ir kļuvis raitāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic biļešu cenas varētu nedaudz sarukt arī nākamgad, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma izpilddirektors Martins Gauss.

«Šogad cenas ir nedaudz samazinājušās, un paredzam, ka tās turpinās nedaudz sarukt arī nākamgad, ja izmaksu pozīcijas īpaši nemainīsies. Protams, ja naftas cenas un ASV dolāra vērtība pieaugs, tad šīs prognozes nepiepildīsies. Cenas nosaka tirgus, nevis mēs. Mūsdienās cilvēki izvēlas lētāko lidojuma piedāvājumu, kuru viņiem piedāvā kāda biļešu iegādes sistēma. Lojalitāte kādai aviokompānijai vairs teju nepastāv attiecībā uz ekonomisko klasi. Biznesa klasē šajā ziņā situācija ir nedaudz labāka. Tāda pati situācija ir arī citās aviokompānijās. Mums ir jāpielāgojas pieprasījumam,» klāstīja Gauss.

Taujāts, kā vērtē iniciatīvu vākt parakstus, lai aviokompānijas nevarētu pārdot vairāk biļešu, nekā ir vietu lidmašīnā, viņš atzīmēja, ka airBaltic nav no tām lidsabiedrībām, kurām tā būtu liela problēma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" ziemas sezonā, kas sāksies 2023.gada oktobra beigās, atvērs sezonālo bāzi Laspalmasā, Grankanārijā, Spānijā, informē "airBaltic" pārstāvji.

Tādējādi ziemas sezonā divas lidsabiedrības lidmašīnas "Airbus A220-300" tiks bāzētas Grankanārijas lidostā, veicot tiešos lidojumus uz desmit galamērķiem. Biļetes jaunajos maršrutos būs iespējams rezervēt no 21.jūnija.

"airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss norāda, ka, gatavojoties gaidāmajai ziemas sezonai, "airBaltic" vienmēr rūpīgi analizē tirgus dinamiku. Ziemas mēnešos, kad kopējais pasažieru pieprasījums pasaulē parasti ir mazāks, lidsabiedrība ir noteikusi iespēju optimizēt darbību, lai tā būtu pēc iespējas efektīvāka, izveidojot sezonālu bāzi un veicot lidojumus ar divām lidmašīnām no Laspalmasas.

Lidsabiedrībā skaidro, ka, bāzējot divas lidmašīnas Laspalmasā, "airBaltic" demonstrē stratēģiju, lai optimizētu apkalpes rotāciju efektivitāti un maksimāli palielinātu lidmašīnu izmantošanu, izmantojot tās maršrutos caur lidsabiedrības jau esošajām bāzēm un apkalpotajām pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Biznesa aviācijas priekšrocības Latvijā - klienti, konkurence un perspektīvas

Olga Kņazeva, Egons Mudulis (tulkojusi Žanete Hāka), 09.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Capital Handling stratēģiskās plānošanas un attīstības direktors Romāns Krupjaņko intervijā stāsta par biznesa aviācijas iezīmēm, par to, kādus pakalpojumus tā patlaban piedāvā klientiem visā pasaulē un kādas ir Latvijas nozares spēlētāju priekšrocības Eiropas kontekstā.

Kā tika izveidota Jūsu kompānija, ar ko viss sākās?

Šā gada aprīlī mūsu kompānija svinēja 7 gadu jubileju. Capital Handling pārvaldītā bāze bija pirmā šāda veida bāze Rīgā un Baltijas valstīs. Tā tika atvērta vēl agrāk, jau 2010.gadā. Mēs sākām gandrīz no nulles un šajā laikā esam jau paspējuši daudz paveikt. Īsā laikā uzņēmums Latvijā ir spējis kļūt par vienu no šīs nozares līderiem.

Kompānijas pirmsākumi meklējami 2008.gadā, kad tika nopirkta ēka lidostas teritorijā, ko iepriekš izmantoja DHL. 2010.gadā tika atvērts pirmais termināls Baltijas valstīs un biznesa aviācijas angārs.

2012.gadā tika izveidota kompānija Capital Handling, kas nodarbojās ar biznesa aviācijas pakalpojumu sniegšanu. 2013.gadā tika uzbūvēts papildu apsildāms angārs biznesa lidmašīnu uzglabāšanai un apkalpošanai. 2016.gadā Capital Handling pievienojās Latvijas Aviācijas asociācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valdība ierobežo aviosatiksmi ar Baltkrieviju

Db.lv, 26.05.2021

Paužot atbalstu Lukašenko režīma opozicionāriem un represētajiem, Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā, kur izvietoti Pasaules čempionāta hokejā dalībvalstu karogi, Baltkrievijas oficiālais karogs aizstāts ar Baltkrievijas vēsturisko sarkanbalto karogu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdienas vakarā noteica ierobežojumus Baltkrievijā reģistrētiem aviopārvadātājiem izsniegt lidojumu atļaujas un līdz ar to ielidot Latvijas gaisa telpā un izmantot Latvijas lidostas, informē Satiksmes ministrijā (SM).

Tāpat Latvijas gaisa kuģiem tiek ierobežotas tiesības izmantot Baltkrievijas gaisa telpu un lidostas. Lēmums stājas spēkā nekavējoties.

Šādi lēmumi valdības sēdē pieņemti, reaģējot uz Baltkrievijas varas iestāžu rīcību, pārtverot un piespiedu kārtā nosēdinot Minskas lidostā Eiropas Savienības aviokompānijas "Ryanair" civilo pasažieru gaisa kuģi, izvērtējot aviācijas drošības iestāžu rīcībā esošo informāciju un atsaucoties Ārlietu ministrijas iniciatīvai.

Valdības lēmumā noteikts arī, ka Latvijas lidostās netiek apkalpoti citu valstu gaisa kuģi, kas lidojuma maršrutā izmanto Baltkrievijas gaisa telpu.

Tas nozīmē, ka SM apturēs lidojumu atļauju Baltkrievijas aviosabiedrībai "Belavia" un neizsniegs neregulāro lidojumu atļaujas Baltkrievijas pārvadātājiem. Tāpat tiks apturēta "airBaltic" lidojumu maršruta atļauja uz Minsku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrijas lidsabiedrība Fly Niki, sākot no aprīļa, piedāvās avioreisu maršrutā Vīne-Bratislava, kas būs pasaulē īsākais lidojums starp divām valstīm, trešdien paziņojusi aviokompānija.

Lidojums no Austrijas galvaspilsētas Vīnes uz Slovākijas galvaspilsētu Bratislavu, kuras šķir tikai aptuveni 50 kilometri, ilgs aptuveni 20 minūtes.

Braucot ar automašīnu vai vilcienu, ceļš starp abām galvaspilsētām parasti aizņem nedaudz vairāk par stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā izmēģinājuma lidojumā piektdien no Šanhajas starptautiskās lidostas devusies pirmā lielā Ķīnā ražotā pasažieru lidmašīna, kas ir simbolisks pagrieziena punkts Pekinas mēģinājumos ielauzties Rietumu dominētajā lidmašīnu ražotāju tirgū.

Ķīnas lidmašīna C919 tiek slavēta kā konkurente Airbus A320 un Boeing 737.

Pirmais tās lidojums sākotnēji bija paredzēts 2014.gadā, bet pircējiem to piegādāt vajadzēja 2016.gadā. Tomēr ražošanas problēmu dēļ process aizkavējās.

Ja lidojums būs veiksmīgs, lidmašīnas ražotājs - Ķīnas valsts kompānija Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) - centīsies panākt tās sertifikāciju Ķīnā, kā arī ārvalstu regulatoros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop» ir uzsācis petīciju, kuras mērķis ir mainīt esošo likumdošanu un neļaut vairs iepriekš plānotiem streikiem būt par kompensācijas atteikuma iemeslu

Aviopasažieri ir aicināti izteikt viedokli un parakstīties interneta platformā «Avaaz» (https://ej.uz/qis9), paužot savu nostāju pret pastāvošo likumdošanu.

Pagaidām petīciju parakstījuši nedaudz vairāk nekā 370 cilvēki. «Šobrīd esam secinājuši, ka cilvēki nelabprāt uzticas globālām petīcījam, tādēļ esam procesā, lai petīciju izveidotu katrā valstī lokāli. Šobrīd mūsu mērķis ir līdz šī gada decembrim savākt 100 tūkstošus parakstu,» saka Marjus Stonkus (Marius Stonkus), «Skycop» izpilddirektors.

Lietuvas jaunuzņēmums «Skycop» cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kuri vīlušies aviolīnijās, atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu skycop.com. «Skycop» pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā. Precīzs skaits, cik ceļotājiem uzņēmums ir palīdzējis, netiek atklāts, bet «Skycop» strādā ar pieprasījumiem no 173 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#50% gadījumu, kad lidmašīna galamērķī ierodas ar nokavēšanos, pie vainas parasti ir aviokompānijas.

50% gadījumu, kad lidmašīna galamērķī ierodas ar nokavēšanos, pie vainas parasti ir aviokompānijas

«Iemesli mēdz būt gan neefektīvs apkalpes darbs un aizkavēšanās, neatbilstošs degvielas uzpildes grafiks. 30% lidojumu tiek atcelti saistībā ar sliktiem laikapstākļiem, bet citi iemesli ir tehniskas problēmas, drošības draudi,» stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmuma Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus (Marius Stonkus).

Var izcelt kompensējamos un nekompensējamos lidojuma kavēšanās vai atcelšanas iemeslus. «Pamatojoties uz Eiropas Savienības normatīviem, katram aviopasažierim ir tiesības pieprasīt kompensāciju līdz pat 600 eiro vērtībā šādos gadījumos: ja tā lidojums ir kavējies ilgāk par trim stundām, ja tas ir ticis atcelts ar mazāk nekā 14 dienu iepriekšēju informēšanu, ja pasažierim ir tikusi atteikta iekāpšana saistībā ar aviobiļešu t.s. virspārdošanu,» stāsta M. Stonkus. Tomēr, ja lidojums ir ticis atcelts vai kavējas saistībā ar neparedzamiem (ārkārtas) apstākļiem – drošības apdraudējuma, lidmašīnas ražotāju kļūdas, politisko nemieru vai nelabvēlīgu laikapstākļu dēļ – pieprasīt kompensāciju nav iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Emirates Airline paziņojusi, ka sāks piedāvāt pasaulē «garāko lidojumu bez apstāšanās». To sāks piedāvāt februārī no Dubaijas emirāta uz Panamu, vēsta euronews.

Pārvadātājs uz Panamas galvaspilsētu lidos regulāri. Lidojumi tiks veikti ar pasažieru lidmašīnu Boeing 777-200LR, kas līdzi var paņemt arī 15 tonnas kravas.

Lidojums starp abiem tirdzniecības mezgliem ilgs 17 stundas un 35 minūtes, padarot Panamu par aviokompānijas pirmo galamērķi Centrālamerikā.

Pašlaik ilgākie lidojumi savieno Dalasu ar Sidneju (gandrīz 17 stundas), Johannesburgu ar Atlantu (16 stundas un 40 minūtes) un Dubaiju ar Losandželosu (16 stundas un 35 minūtes).

Iepriekš garākais lidojums, kas ilga gandrīz 19 stundas, savienoja Singapūru ar Ņujorku, un to veica Singapore Airlines. Taču izmaksu samazināšanas nolūkā tam punkts tika pielikts 2013. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru