Iespējams, jau septembrī vai oktobrī Latvijas autopārvadātāji varēs ievest preces līdz Krievijas pierobežā uzbūvētajiem muitas-loģistikas termināļiem bez autopārvadājumu atļaujas, ja vien pēc tam atgriezīsies Latvijā, DB zina stāstīt a/s Teko Terminal Latvijas pārstāvniecības īpašnieks Andris Morozovs. To atzīst arī Autotransporta direkcijas Starptautisko autopārvadājumu koordinācijas daļas vadītāja Indra Gromule.
Jaunā iebraukšanas kārtība pavērs jaunas peļņas iespējas tiem Latvijas autopārvadātājiem, kas negrasās veikt pārvadājumus tālāk pa Krieviju. Rezultātā tiks paplašināts pārvadātāju loks, saka SIA Schenker Muitas nodaļas vadītājs Aivars Joksts. Savukārt Latvijas Nacionālās kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijas ģernerālsekretārs Vladimirs Žerebcovs norāda, ka tādējādi var tikt pazaudēts darbs Krievijas teritorijā, ko gan atsvērtu iespēja ātrāk atgriezties un veikt jaunus reisus.
Preču īpašnieku interese veikt muitošanu uz robežas būs atkarīga no pakalpojuma maksas, norāda J&P Logistics direktora vietnieks Jurijs Višiņins. Savukārt starptautisko autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš piebilst, ka kravu saņēmējam būs interese, ja tas paātrinās procesu. Lielāka muitnieku skaita izvietošana jaunajos termināļos būs galvenais faktors, kas ļaus samazināt rindas uz robežas Krievijas pusē, uzsver A. Morozovs.
Jāpiebilst, ka pagājušajā nedēļā Krievijā Pleskavas netālu no robežkontroles punkta Terehova–Burački atklāts jauns terminālis Terminal М9 muitas kravu apstrādei. Šis ir pirmais no astoņiem plānotajiem termināliem, kas saskaņā ar Krievijas muitas koncepciju jāizveido uz Krievijas rietumu robežas.