Transports un loģistika

«Britisch Airways» 2002. gads ir bijis veiksmīgs

Aivars Mackevics [email protected], 20.05.2003

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrība British Airways, neskatoties uz gaisa satiksmes krīzi, uzņēmuma darbības 2002/2003. gadu (31.03.2003) ir noslēgusi ar peļņu pirms nodokļu nomaksas 190 miljonus eiro apmērā. Operatīvā peļņa ir apmēram 413 miljonu eiro. Koncerna apgrozījums ir analogs lidojumu piedāvājuma reducējumam par 8%, un sarucis līdz tieši 11 miljardiem eiro. Lidojumu noslogojums palielinājās par 1,5%, sasniedzot 71,9%. Kopš 2001. gada British Airways ir samazinājusi tieši 10 000 darba vietas un plāno līdz šī gada septembrim šo skaitli palielināt līdz 13 000 darba vietām. Gadā lidsabiedrība ir ietaupījusi 800 miljonus eiro no kopējiem izdevumiem. Īsajiem lidsabiedrības lidojumiem gandrīz 41% biļešu tika pārdots ar interneta palīdzību, kas ir par 33% vairāk kā plānots. Turpretī iesaistoties pārdošanas akcijā ar vācu lidsabiedrību Deutsche BA, britu lidsabiedrība British Airways saņēma no lidsabiedrības Easyjet 8,5 miljonus eiro. Avots: Bulletin

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» gatavojas streikot

Aivars Mackevics [email protected], 17.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības British Airways pamatpersonāls gatavojas streikot, draudot sarīkot haosu Lielbritānijas lidostās, ja vien Eiropas otra lielākā lidsabiedrība nepiekritīs maksāt lielākas algas. Aptuveni 2 600 British Airways bagāžas nesēji, reģistrācijas nodaļu personāls un citi darbinieki pagājušajā nedēļā nobalsoja par streiku. Šīs nedēļas trešdienā balsošanu nolēmuši veikt citi 8 000 darbinieki. British Airways baidās no pagājušās vasaras pieredzes, kad lidsabiedrības personāls sarīkoja streiku Hītrovas lidostā, tādā veidā piespiežot atcelt 500 lidojumus un iztraucējot ceļojumus vairāk nekā 100 000 cilvēkiem. Arodbiedrības un lidsabiedrība ir paziņojušas par kopīgām sarunām, kurās jāatrisina garais strīds par inflāciju, jāapspriež algu palielināšanas iespējas un vēlmi izvairīties no streika. Savā paziņojumā presei Lielbritānijas vadošās arodbiedrības Britain`s General Union (GMB) valdes loceklis Eds Blisets sacījis, ka British Airways nāksies pārtraukt izvairīties no sarunām ar arodbiedrībām un izstrādāt izlīgumu, ja arodbiedrība izvairīsies no īsta haosa sarīkošanas šīs vasaras beigās visās lidostās, kurās operē British Airways. 53% no Lielbritānijas vadošās arodbiedrības biedriem nobalsojuši par streiku. No visiem GMB biedriem balsoja tikai 48,6%, kas pēc arodbiedrības uzskatiem ir normāls rādītājs. Industrijas pārstāvji uzskata, ka nākošais balsojums, kas notiks 18.augustā, būs līdzīgs iepriekšējam. Saistībā ar streiku British Airways akcijas sākotnēji samazinājās par vairāk nekā 3%. Pagājušās vasaras streiks British Airways izmaksāja 40 miljonus britu mārciņu un analītiķi brīdina, ka lidsabiedrība nevar atļauties atkārtot pagājušā gada pieredzi arī šogad, kad degvielas cenas ir rekordaugstas un pensijas izmaksas arvien pieaug. GMB oficiālās amatpersonas plāno satikties ar British Airways darbinieku pārstāvjiem, lai lemtu, kā rīkoties tālāk. Streika datums vēl nav noteikts, taču jebkurš laiks augustā var būt “graujošs”, jo tas ir kulminācijas laiks vasaras brīvdienu sezonā. British Airways paziņojusi, ka ir pārliecināta, ka izvairīsies no streika. Lidsabiedrības izpilddirektors Maiks Strīts ir paziņojis, ka lidsabiedrības galvenā prioritāte ir nodrošināt saviem klientiem iespēju, lai viņi varētu turpināt gaidīt savus vasaras atvaļinājumus. British Airways, kas pēdējo divu gadu laikā par 13 000 ir samazinājis darba vietu skaitu, kopš janvāra ir iestrēgušas sarunas ar arodbiedrībām. British Airways ir piedāvājusi palielināt algas par 8,5% turpmāko 3 gadu laikā. Arodbiedrības šo piedāvājumu ir noraidījušas. Līdz šim arodbiedrības ir atteikušās pieņemt lidsabiedrības piedāvājumu noteikt neatkarīgu šķīrējtiesnesi, kas atrisinātu šo strīdu. British Airways, kas no šīs nedēļas ir palielinājusi biļešu cenas sakarā ar degvielas izmaksu pieaugumu, argumentē, ka nevar atļauties palielināt algas, jo tai ir papildus jāmaksā 133 miljonu britu mārciņu gadā, lai izveidotu pensiju plānu iztrūkumu. GMB ziņo, ka reģistrācijas nodaļu personāla pamatalga ir aptuveni 12 500 britu mārciņu gadā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Labākās pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā britu institūtā Skytrax Research tika apkopoti interneta aptaujas 4,4 miljoni pasažieru no 80 valstīm, kuri vērtēja pasaules 2003. gada lidsabiedrības. Aptaujātie pasažieri par labāko pasaules lidsabiedrību ir atzinuši Cathay Pacific Airways, kura 2002. gadā bija otrajā vietā. Hongkongas lidsabiedrība ir apmainījusies vietām ar Emirates lidsabiedrību no Dubaijas. Trešo vietu nemainīgi ieņem Singapore Airlines, kam seko Malaysia Airlines, kura 2002. gadā nebija nemaz starp labākajām desmit lidsabiedrībām un šogad ir atvirzījusi pagājušā gada uzvarētāju lidsabiedrību British Airways uz sesto vietu. Piekto vietu šogad aizņem lidsabiedrības Qantas,kam attiecīgi seko Swiss, Thai Airways, Air New Zealand un Austrian Airlines. Turpretī labāko desmitnieku ir pametušas lidsabiedrības Continental Airlines, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, All Nippon Airways un Air Canada, kas pagājušajā gadā aizņēma vietas no sestās līdz desmitajai, kā arī Lufthansa, kas 2002. gadā bija piektajā vietā. Tātad labākās 2003. gadā ir: 1. Cathay Pacific Airways 2. Emirates 3. Singapore Airlines 4. Malaysia Airlines 5. Qantas 6. British Airways 7. Swiss 8. Thai Airways 9. Air New Zealand 10. Austrian Airlines Avots: Reise&Preise

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Flika vadītā XL Airways Germany iesniedz maksātnespējas pieteikumu, bet cer atdzimt

Jānis Rancāns, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bertolta Flika vadītā Vācijas aviokompānija XL Airways Germany Darmštates tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu. Decembra vidū lidsabiedrība jau apturēja ziemas lidojumus.

(Papildināts ar trešo rindkopu)

Maksātnespējas pieteikums tiesā iesniegts 27. decembrī, vēsta aviācijas ziņu portāls ch-aviation. Savukārt 14. decembrī lidsabiedrība uz laiku apturēja ziemas sezonas darbību. Pēc darbības apturēšanas Airways Gemany izīrētājiem atpakaļ atgrieza iznomātās lidmašīnas. Tomēr kompānija apgalvoja, ka pavasarī savu darbību atjaunos. Pirms darbības apturēšanas kompānija strādāja ar piecām Boeing 737 – 800s lidmašīnām.

Tomēr jau nākamvasar XL Airways Germany atkal plāno atsākt lidojumus, ziņo portāls Fluege.de. Pašlaik tiekot mēģināts atrast visiem iesaistītajiem pieņemamu risinājumu, lai uzņēmums varētu turpināt darbību, norādījis XL Germany komercdirektors Torstens Amends Šnārs. Maksātnespējas iemesls esot kāda uzņēmuma akcionāra laicīgi nesniegtais aizdevums, norāda portāls. Kopš pērnā gada novembra XL Germany un Parīzē bāzētā XL France pieder vienam un tam pašam īpašniekam – Luksemburgā reģistrētajam X-Air Aviation holdingam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) atteicies no plāna par problēmu nomocītās Serbijas aviokompānijas JAT Airways iegādi.

Kā pavēstīja Serbijas Infrastruktūras un enerģētikas ministrija, BAS atteicies no plāna kļūt par stratēģisko partneri Serbijas aviokompānijā, neminot konkrētus iemeslus.

Serbijas valdības izsludinātajā konkursā BAS bija vienīgais pretendents.

Pēc ministrijas sacītā, BAS atbilda visiem konkursa kvalifikācijas kritērijiem un līdz 12. decembrim kompānijai bija jāiesniedz konkrēts piedāvājums stratēģiskajām partnerattiecībām.

Saskaņā ar konkursa nolikumu kompānijām, kurām ir vismaz 5% investīcijas kādā aviokompānijā, ir jāuzrāda, ka tām ir konsolidētas bilances ar vismaz 200 miljoniem eiro (140 miljoniem latu) un ka tās 2010.gadā ir pārvadājušas vairāk nekā 1,5 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperti: Abu Dabī tiešā lidojuma uzsākšana ir pirmais solis jauna airBaltic akcionāra piesaistē

Līva Melbārzde, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāru tiešo reisu uzsākšana uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, visticamāk, ir izskaidrojama ar potenciālu Etihad Airways ienākšanu airBaltic kā investoram, lēš eksperti; airBaltic pagaidām to noliedz.

DB jau rakstīja, ka no 16. decembra airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas.

«Es pieļauju, ka tas ir pirmais solis Etihad kā investora piesaistē. Etihad pašlaik jau pieder 29,2 procenti Air Berlin un Air Berlin Etihad ienākšana 2011. gada nogalē nozīmēja finansiālu glābiņu. Kopš tā brīža Air Berlin no Etihad jau ir saņēmis vairāk nekā 200 milj. eiro aizdevumu,» norāda aviācijas eksperts Olivers Šlēgls. «Etihad vēlas visās aviosabiedrībās, ar kurām sadarbojas, gūt ietekmi, turklāt Abu Dabī bāzētajai aviokompānijai Etihad Airways naudas netrūkst,» piebilst O. Šlēgls, sakot, ka Etihad, atbilstoši ES likumdošanai, tomēr varētu būt tikai airBaltic mazākumakcionārs, pretējā gadījumā airBaltic zaudētu savus maršrutus Krievijā un Turcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slovēnijas nacionālā aviokompānija «Adria Airways» pirmdien paziņoja, ka ir iesniegusi bankrota pieteikumu.

«»Adria Airways» pirmdien tiesā Kraņā iesniedza lūgumu sākt bankrota procedūru,» teikts kompānijas paziņojumā. Tajā paskaidrots, ka šī lēmuma iemesls ir «likviditātes trūkums» un ka tiesai ir jāizskata šis pieteikums trīs dienu laikā.

Slovēnijas Civilās aviācijas aģentūra paziņoja, ka ir anulējusi aviokompānijas licenci un ka neviena no «Adria Airways» lidmašīnām nevar lidot.

Aģentūra pagājušajā nedēlā bija devusi «Adria Airways» vienu nedēļu laika, lai tā iesniegtu finanšu restrukturizācijas plānu, citādi tā zaudētu licenci. Slovēnijas valdība pirmdien izslēdza iespēju finansiāli glābt šo aviokompāniju un paziņoja, ka «Adria Airways» finansiālais stāvoklis ir sliktāks, nekā bija gaidāms, un vienīgais variants ir bankrots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» izpilddirektors iecelts bruņinieku kārtā

Aivars Mackevics [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Lielbritānijas karalienes dzimšanas dienas svinību laikā aviosabiedrības British Airways izpilddirektors Rods Edingtons (Rod Eddington) ir iecelts bruņinieku kārtā. Šāds tituls viņam ir piešķirts par nopelniem civilās aviācijas attīstībā, kā arī par ieguldījumu British Airways izaugsmē*. Tā kā British Airways vadītājs ir Austrālijas pilsonis, kas ir Britu nāciju sadraudzības valsts, tad viņu, līdzīgi kā Lielbritānijas pavalstniekus, kam piešķirts bruņinieka tituls, turpmāk dēvēs par Seru Rodu Edingtonu.** Uzzinājis par apbalvojumu R. Edingtons teica: „Kā cilvēkam, kas ir uzaudzis Austrālijas rietumu daļā, personiski man tas ir milzīgs pagodinājums un lielisks veids kā beigt savu darbu aviācijas jomā. Taču es uzskatu, ka reizē tā ir atzinība ikvienam British Airways strādājošajam par pēdējo piecu gadu laikā paveikto.” Kā zināms, šī gada septembrī Rodu Edingtonu British Airways izpilddirektora amatā nomainīs Vilijs Volšs (Willie Walsh). Viņš ir izraudzīts šim amatam pēc tam, kad vairākus gadus veiksmīgi vadīja Īrijas aviosabiedrību Air Lingus. Pavisam nesen būdama tuvu bankrotam, šobrīd tā ir viena no veiksmīgākajām un pelnošākajām aviosabiedrībām Eiropā. Interesanti, ka tas ir paveikts laikā, kad Īrijā plaši izvērtās lēto aviokompāniju darbība. Piezīmes: * Saskaņā ar 2005. gada maijā publiskotajiem aviosabiedrības finanšu rādītājiem British Airways guva vislielāko bruto peļņu starp pasaules aviosabiedrībām. 2001. gadā pēc šiem pašiem rādītājiem tā bija tikai 21. vietā. ** To valstu pilsoņiem, kas nav Britu sadraudzības valstu dalībnieces, par īpašiem nopelniem tiek piešķirts Goda bruņinieka nosaukums, taču tiem netiek piešķirts Sera tituls. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Thai Airways lidmašīnas nesenās avārijas Bangkokas Suvarnabhumi lidostā daudziem neatbildēts palika jautājums par aizkrāsotajiem logo uz lidaparāta, un šis solis plaši apspriests arī sociālajos medijos.

Jāatgādina, ka pēc nosēšanās Bangkokā Airbus A330-300, kas bija ceļā no Ķīnas, radās šasijas traucējums, kas izraisīja lidaparāta slīdēšanu. Nosēšanās laikā gan neviens pasažieris ievainojumus neguva, bet 13 guva nelielas traumas evakuācijas laikā un tika nogādāti slimnīcā.

Pēc negadījuma darbinieki, izmantojot celtni, ar melnu krāsu žigli aizkrāsoja Thai Airways logo gan uz lidmašīnas «astes», gan citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» lidojumiem uz Londonu pirmajā pusgadā 17% pieaugums

Aivars Mackevics [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

British Airways šī gada jūnijā Rīgas – Londonas maršrutā pārvadāja 7507 pasažierus, kas ir par 41% vairāk kā 2004.gada jūnijā. Kopā no 2005.gada 1.janvāra 6 mēnešos pārvadāti 34 505 pasažieri jeb par 17 % vairāk kā pagājušogad. Lidmašīnu aizpildījums jūnijā bija 72% (88% pagājušogad). Pusgadā aizpildījums bija 62% (80% pagājušā gada atbilstošā periodā). No šī gada 27.marta, kad spēkā stājās vasaras lidojumu saraksts. British Airways palielināja kapacitāti jeb vietu skaitu lidojumiem no Rīgas uz Londonu par 67 %: Pirmkārt, lidojumiem izmantojot lielāku lidmašīnu – Airbus 321, kas ir lielākā, kāda darbojas Rīgas lidostā Eiropas lidojumos. Otrkārt, no šī gada 28.marta British Airways veic 7 lidojumus nedēļā, lidojot katru dienu (iepriekš 6 reizes nedēļā). Toms Andersons, British Airways komercdirektors Somijā un Baltijas valstīs: “Iepriekš rēķinājāmies, ka pasažieru skaita pieaugums no Lielbritānijas gada laikā var pieaugt pat līdz 40-50%. Tāpēc gribējām būt tam gatavi no vasaras sezonas palielinot kapacitāti. Pusgada rezultātu vērtēju kā veiksmīgu, kas turklāt sasniegts smagas konkurences apstākļos. Londona ir vienīgā pilsēta, uz kuru no Rīgas lido trīs aviokompānijas.” Uz Hītrovas lidostu British Airways no Rīgas lido kopš 2002. gada 31.marta. Tā ir aviokompānijas bāzes lidosta. Hītrova ir lielākā lidosta Eiropā, kuru gadā izmanto aptuveni 64 miljoni cilvēku. Vairāk nekā 90 aviosabiedrības veic lidojumus no Hītrovas uz aptuveni 160 galapunktiem visā pasaulē. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau agrāk ziņots, British Airways ir nolēmusi pārtraukt lidojumus no Londonas uz Rīgu, un sestdien, 24. martā, aviokompānija veiks pēdējo reisu šajā maršrutā, Db.lv informēja British Airways pārstāvis Somijā un Baltijas valstīs Toms Andersons.

British Airways uzsāka lidojumus uz Rīgu 1997. gada 1. aprīlī. Atkarībā no reisu skaita nedēļā, ik gadu British Airways pārvadāja no 40 000 līdz 70 000 pasažieru, no kuriem daudzi ne tikai apmeklēja Apvienoto Karalisti, bet devās tālāk uz vairāk nekā 150 aviosabiedrības lidojumu galapunktiem visā pasaulē.

British Airways bija pirmā aviosabiedrība Latvijas tirgū, kas jau no 1997. gada piedāvāja lidot gribētājiem veikt biļešu rezervāciju caur internetu. Laikā no 2001. līdz 2002. gadam, aviosabiedrība pilnībā pārgāja uz elektroniskajām biļetēm, kā arī nodrošināja internetā pilnu aviobiļešu iegādes ciklu līdz pat norēķiniem ar kredītkartēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānija easyJet nolemj pārņemt GB Airways Limited

, 25.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviokompānija easyJet šodien, 25.oktobrī, paziņoja par lēmumu iegādāties GB Airways Ltd, bez laika nišām (ieplānotie ielidošanas vai izlidošanas laiki, kas ir pieejami vai piešķirts lidmašīnu kustībai konkrētajā datumā lidostā) Hītrovas lidostā, no kompānijas Bland Group Limited par plānoto darījuma summu £103.5 miljonu apmērā, liecina easyJet sniegtā informācija medijiem.

GB Airways ir aviolīnija, kas pamatā bāzēta Londonas Getvikas lidostā un darbojas Dienvideiropas un Ziemeļāfrikas galamērķos zem franšīzes līguma ar British Airways PLC. Tā apkalpo 31 maršrutu ar 15 Airbus lidaparātiem (9 A320 un 6 A321 lidaparātiem), kuru vidējais vecums ir 4.1 gads, tādējādi papildinot easyJet esošo 107 A319 lidaparātu floti. Kopumā kompānija darbojas 39 maršrutos – 28 no Getvikas, 6 no Mančestras, 5 no Londonas Hītrovas.

GB Airways pārņemšana ir saskaņā ar easyJet paplašināšanās stratēģiju. Īpaši svarīga esot aviokompānijas iespēja nostiprināt savu piedāvājumu klientiem Getvikas lidostā, kura ir easyJet lielākā bāze un ir ļoti populāra ceļošanai Londonā un Dienvidaustrumu Anglijā. Pirkums nodrošinās aviokompāniju ar papildus vērtīgām pacelšanās un nosēšanās laika nišām Getvikas lidostā un izdevību paātrināt easyJet maršrutu attīstību. Pēc GB Airways pārņemšanas, easyJet aizņems 24% Getvikas lidostas laika nišu un pārvadās apmēram 8 miljonus pasažieru 62 maršrutos no Getvikas lidostas. Līdz 2008/2009. gada ziemai GB Airways tiks pilnībā iekļauta easyJet biznesa modelī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Domājot par nākamo gadu, iedzīvotāji vairs nav tik optimistiski kā iepriekš

Žanete Hāka, 30.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

43% iedzīvotāju paredz, ka viņiem personīgi, bet 26% - ka Latvijai nākamais gads būs labāks par šo gadu, liecina 2016.gada decembrī pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas dati.

Gada nogalē 17% iedzīvotāju šo gadu Latvijai novērtē kā labāku, 24% uzskata, ka tas ir bijis sliktāks, bet 55% domā, ka tas ir bijis tāds pats kā iepriekšējais.

Šie vērtējumi kopumā ir sliktāki nekā pagājušā gada nogalē iegūtie. Pirms gada pozitīvas atbildes sniedza par 5 procentu punktiem vairāk iedzīvotāju - t.i. 22% iedzīvotāju 2015.gadu Latvijai vērtēja kā labāku par iepriekšējo, bet 15% to vērtēja kā sliktāku, kas ir krietni retāk nekā šī gada nogalē iegūtie 24%.

Vēsturiski vissliktākos aizvadītā gada novērtējumus Latvijas iedzīvotāji pauda 2009.gada nogalē, kad kopumā tikai 4% iedzīvotāju 2009.gadu Latvijai vērtēja kā labāku nekā iepriekšējo, bet 79% - kā sliktāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas British Airways apkalpe pirmdien uzsākusi piecu dienu streiku, ziņo ABC News.

Lēmums protestēt tika pieņemts, jo aviosabiedrība nolēma apkalpju locekļiem ārpus darba laika vairs nepiedāvāt lidojumus ar ievērojamām atlaidēm.

Jāatzīmē, ka apkalpes locekļu arodbiedrība Union svētdien piedāvāja British Airways variantu, kuru akceptējot streiks netiktu sākts, bet aviokompānija to noraidīja.

Aviokompānija uzsver, ka British Airways spēs nodrošināt 70% no lidojumiem.

«Villij (BA vadītājs Villijs Volšs (Willie Walsh)), maini savu lēmumu un atjauno apkalpes locekļu ceļošanas privilēģijas. Līdz ko tas notiks, streiks tiks pārtraukts,» norādīja arodbiedrības pārstāvis Tonijs Vudlijs (Tony Woodley).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas «British Airways» piloti trešdien atcēluši 27.septembrī ieplānoto streiku, paziņojusi Lielbritānijas Lidsabiedrību pilotu asociācija (BALPA).

«Kādam ir jāuzņemas iniciatīva, lai atrisinātu šīs atalgojumu nesaskaņas, un, tā kā pazīmes neliecina, ka to varētu uzņemties «British Airways», piloti nolēmuši rīkoties atbildīgi,» skaidro BALPA.

Asociācija pauda cerību, ka «British Airways» un mātesuzņēmums «International Airlines Group» (IAG) demonstrēs tikpat lielu atbildību, cik piloti.

Taču, ja aviokompānija atteiksies veikt jaunas saprātīgs sarunas, BALPA patur tiesības izziņot jaunus streikus.

«British Airways» 9. un 10. septembrī atcēla visus uz un no Lielbritānijas plānotos reisus saistībā ar pilotu streiku, kas bija pirmais aviokompānijas pastāvēšanas vēsturē.

BALP lēš, ka šis 48 stundu streiks «British Airways» izmaksājis 80 miljonus sterliņu mārciņu (90 miljonus eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

British Airways draud 200 miljonu eiro sods par klientu datu zādzību

LETA--REUTERS, 08.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālās lidsabiedrības «British Airways» māteskompānija «International Airlines Group» (IAG) pirmdien paziņoja, ka Lielbritānijas informācijas komisāra birojs (ICO) gatavojas noteikt «British Airways» 183,4 miljonu Lielbritānijas mārciņu (204,5 miljonu eiro) naudassodu par pērn notikušo klientu datu zādzību no lidsabiedrības interneta vietnes.

«British Airways» septembrī pavēstīja, ka hakeru uzbrukumā tās mājaslapai un lietotnei nozagta tūkstošiem tās klientu kredītkaršu informācija.

IAG pirmdien paziņoja, ka ICO licis saprast, ka nodomājis sodīt lidsabiedrību ar summu, kas atbilst 1,5% tās 2017.gada apgrozījuma.

«Esam pārsteigti un vīlušies par šo sākotnējo ICO secinājumu,» atzina «British Airways» vadītājs Alekss Kruss.

«»British Airways» ātri reaģēja uz noziedzīgām darbībām, kad tika zagti klientu dati. Mēs neesam atraduši pierādījumus par krāpniecisku darbību ar zādzību saistītajos kontos,» viņš sacīja un atvainojas klientiem par sagādātajām neērtībām.

IAG vadītājs Vilijs Volšs sacīja, ka «British Airways» informēs ICO par saviem iebildumiem attiecībā uz iespējamo sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība British Airways paziņojusi, ka tās pirmā ceturkšņa peļņa palielinājusies par 75%, ziņo Bloomberg.

British Airways peļņa sasniegusi 269 miljonus GBP (281 milj. LVL), kas ir par 115 miljoniem GBP vairāk nekā 2006. gada 1 ceturksnī, kad tā bija 154 miljoni GBP (160 milj. LVL).

Ienākumi salīdzinot ar pagājušo gadu (2,25 miljardi GBP,) ir samazinājušies par 2,4% līdz 2,19 miljardiem GBP.

Kompānijai British Airways ienākumi no pasažieru pārvadāšanas samazinājušies par 1,9% un pirms nodokļu nomaksas tie bija 1,9 miljardi GBP. Kā norāda British Airways pārstāvji, šis skaitlis tik un tā ir lielāks nekā to prognozēja analītiķi.

"Šie ir ļoti labi rezultāti, neskatoties uz problēmām, kādas tās ir Hītrovas lidostā," paziņoja British Airways izpilddirektors Vilijs Valšs (Willie Walsh).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk sadarbību ar British Airways

Lelde Petrāne, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic noslēgusi vienošanos par sadarbības lidojumiem ar Lielbritānijas aviosabiedrību British Airways.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: «Rīga-Londona ir populārākais starppilsētu maršruts ceļotājiem, kuri sāk vai noslēdz savu ceļojumu Baltijas reģionā.»

Partnerattiecības ar British Airways nodrošinās airBaltic pasažieriem iespēju sasniegt papildu galamērķus, kas tiek piedāvāti no Londonas Getvikas lidostas. Turklāt British Airways pasažieriem no jebkuras vietas pasaulē būs labāka piekļuve Rīgai.

British Airways ir Lielbritānijas lielākā starptautiskā aviokompānija un viens no pasaulē vadošajiem premium pārvadātājiem. Lidsabiedrības biznesa centrs atrodas Londonā, kas ir pasaulē lielākais premium ceļošanas tirgus, būtisku klātbūtni nodrošinot arī Hītrovas, Getvikas un Londonas Sitijas lidostās. British Airways, kas pārvalda vienu no plašākajiem starptautisko maršrutu tīkliem, kopīgi ar kopuzņēmumiem, sadarbības lidojumu un franšīzu partneriem veic lidojumus uz vairāk nekā 70 valstīm. British Airways gadā pārvadā gandrīz 40 miljonus pasažieru un veic lidojumus ar vairāk nekā 280 lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēkā cietusī Kenijas galvaspilsētas Nairobi lidosta atsākusi darbu, pieņemot pirmās lidmašīnas. Pirmā ceturtdienas rītā lidostā piezemējās lidmašīna no Londonas.

Tāpat sagaidīti reisi arī no Bangkokas un Kilimandžāro. Kenijas galvaspilsētas lidosta aizdegās trešdien. Ugunsgrēkā lielākie postījumi tika nodarīti uzņemšanas zālei. Kenijas varasiestādes oficiālu ugunsgrēka iemeslu vēl nav izvirzījušas, vien norādījušas, ka notikušajā neviens nav guvis nopietnus ievainojumus.

Nairobi lidosta ir svarīgs reģionāls mezgls un dienā apkalpo vairāk nekā 16 tūkstošus pasažieru. Ugunsgrēka izraisītā lidostas slēgšana radīja ievērojamus sarežģījumus reģiona satiksmē – daļu lidojumu nācās novirzīt uz lidostām citās Kenijas pilsētās.

Tāpat ar sarežģījumiem saskāries glābēju darbs – vairākas ugunsdzēsēju automašīnas iesprūdušas sastrēgumos un netikušas uz notikuma vietu. Neskatoties uz to, ugunsdzēsējiem četru stundu laikā izdevās nodrošināt kontroli pār ugunsgrēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Studentiem izdevīgāka cena lidojumiem no Rīgas uz Ņujorku

Dace Preisa, 12.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas studentiem piedāvā izdevīgāku cenu un atvieglotus noteikumus lidojumiem no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ. Tos ieviesusi Uzbekistānas nacionālā aviosabiedrība Uzbekistan Airways, kas ik nedēļu veic regulārus tiešos reisus no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ. «Mēs piedāvājam izdevīgāko cenu, tiešo lidojumu bez pārsēšanās un iespēju samazināt savus uzturēšanās izdevumus ASV. To esam panākuši, nodrošinot studentiem iespēju pirkt biļetes par speciālo cenu, kurām atgriešanās laiks pagarināts līdz četriem mēnešiem,» sacīja Hamidillo Magdijevs, Uzbekistan Airways pārstāvis Latvijā. Viņš atzīmē, ka, uzrādot pasi, piedāvājums ir spēkā visiem līdz 28 gadiem veciem jauniešiem. Tagad biļete tiešajam lidojumam no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ ir nopērkama par 325 latiem ieskaitot lidostas nodevas. Izlidošana ar Boeing 767-300 lidmašīnu no Rīgas uz Ņujorku notiek ik ceturtdienu un svētdienu plkst.12.40 pēc Latvijas laika, bet Ņujorkā lidmašīna nosēžas 13.30 pēc Ņujorkas laika. Bez Ņujorkas Uzbekistan Airways nodrošina tiešos lidojumus arī uz Uzbekistānas galvaspilsētu Taškentu. Kopumā «Uzbekistan Airways» strādā vairāk nekā 40 pasaules valstīs. Uzbekistan Airways ir Uzbekistānas nacionālā aviokompānija, kas izveidota 1992. gadā. 1993. gadā aviosabiedrība saņēma Eiropas kvalitātes sertifikātu. Šodien Uzbekistan Airways ir vienīgā aviosabiedrība, kas veic tiešos lidojumos no Latvijas uz ASV. Aviosabiedrības pasažieru pārvadājumu floti veido četri Boeing 767-300, seši Boeing 757, trīs Airbus 310» un trīs »Avro RJ – 85» lidmašīnas. Kopš Uzbekistānas valsts neatkarības atgūšanas, aviācijas biznesa attīstībā Uzbekistānas valsts ir ieguldījusi vairāk kā 1.2 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības paaugstina maksu par degvielas nodokli

Aivars Mackevics [email protected], 15.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas lidsabiedrības ir paziņojušas, ka paaugstinājušas degvielas nodokli. Britisch Airways ir ievērojami paaugstinājusi papildus maksu par degvielu. Augsto naftas cenu dēļ, no 14. oktobra papildus maksa par degvielu palielināsies no 6 līdz 10 mārciņām (14,50 eiro) par katru maršrutu, tā informē lidsabiedrība. Vidēja garuma maršrutos papildus būs jāmaksā 4 mārciņas līdzšinējo 2,50 vietu. KLM Royal Dutch Airlines no 11. oktobra garajos maršrutos paaugstina papildus maksu par 7 eiro par vienu maršrutu. Tas gan neattieksies uz lidojumiem uz Meksiku, Kanādu un ASV. Pastāvošā papildus maksa 13 eiro Eiropas iekšienē paliks nemainīga. KLM ziņo, ka šis ir pagaidu pasākums. AUA - Austrian Airlines Group palielinās papildus maksu par degvielu sākot ar 2004. gada 15. oktobri par 1 eiro īsajos un vidējos lidojumos, par 8 eiro garajos lidojumos un par 10 eiro lidojumos uz Austrāliju. Līdz ar to papildus maksa īsajos un vidējos lidojumos būs 7 eiro par maršrutu, garajiem lidojumiem (izņemot Austrāliju) - 22 eiro par maršrutu. Arī Air France paaugstina papildus maksu par degvielu: garajiem lidojumiem paaugstinājums ir 11 eiro. Papildus maksa ir spēkā visām biļetēm, kas ir izsniegtas kopš 2004. gada 11. oktobra. Tiklīdz jēlnaftas cena izejvielu tirgos 30 dienas pēc kārtas būs zem 40 ASV dolāriem, tā degvielas papildus maksa atkal tikšot atcelta. Lidojumos Francijas iekšienē, kā arī vidēja garuma lidojumos (Eiropa un Ziemeļāfrika) papildus paaugstinājuma nav. Germania Express (Gexx) – no 2004. gada 11. oktobra uz laiku paaugstina papildus maksu par 2 eiro, kas kopumā par vienu maršrutu tagad būs 5 eiro. Tādējādi apstrādes maksa lidojumu pasūtīšanai ceļojumu birojos, kā arī apkalpošanas centros kopumā būs 12 eiro. Hapag-Lloyd ir ieviesusi īslaicīgu degvielas palielinājuma nodokli. Attiecīgi no personas un par maršrutu Eiropas lielākā tūrisma koncernam TUI piederošā lidsabiedrība pieprasīs 5 eiro. Tāpat no šī gada 15. oktobra privātā dāņu lidsabiedrība Maersk Air iekasēs par katru lidojumu līniju no personas papildus 7 eiro. Arī Swiss sakarā ar degvielas cenu kāpumu Eiropas lidojumu maršrutos palielinās samaksu par degvielas nodokli līdz 8 eiro vienā lidojumu virzienā. Turpretī garo lidojumu maršrutos turpmāk būs jāmaksā 19 eiro līdzšinājo 9 eiro vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ja BAS nenopirks Serbijas aviokompāniju, valdība to pārstrukturizēs pati

Dienas Bizness, 03.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadījumā, ja Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) neiegādāsies finanšu grūtībās nonākušo Serbijas nacionālo aviokompāniju JAT Airways, valdība to pārstrukturizēs, vēsta Reuters.

Belgrada iepriekš paziņoja, ka pēc JAT Airways kāro airBaltic mazākuma akcionārs BAS, kas bijis vienīgais investors, kas izrādījis interesi par JAT notikušajā izsolē.

Iepriekš valdībai neizdevās pārdot JAT Airways akciju vairākumu Turcijas lidsabiedrībai Turkish Airlines. 2008. gadā 51% JAT Airways kapitāldaļu maksāja 51 miljonu eiro.

«Mēs uzskatām, ka JAT ir jāpārstrukturizē un jāpārveido kopā ar stratēģisko partneri vai bez tā,» sacīja Serbijas infrastruktūras ministrs Milutins Mrkoņičs.

«Decembrī vajadzētu norisināties pēdējām sarunām, tad arī mēs zināsim... Ja tas neizdosies, mēs izveidosim jaunu aviokompāniju bez parādiem, kuras pamatā būs JAT peļņu nesošie resursi,» skaidroja M. Mrkoņičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

British Airways gūst peļņu

Dace Preisa, 19.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējā aviosabiedrības British Airways pirmsnodokļu peļņa pērn bija 620 miljoni GBP (salīdzinājumam 513 mlj. GBP 2004. gadā). Pirmo reizi 10 gadu laikā British Airways Eiropas pārlidojumu sektors ir bijis peļņu nesošs, un tas ir sasniegts par spīti spēcīgajai konkurencei no lēto cenu aviokompāniju puses. Pagājušajā finanšu gadā British Airways maršrutā Rīga – Londona ir pārvadājis vairāk nekā 78 000 pasažieru, kas ir par 25.7 % vairāk nekā pērn. Maršruts Rīga – Londona joprojām ir vispopulārākais maršruts no Rīgas lidostas un British Airways tirgus daļa šajā segmentā ir 27.4 %, norāda BA. Šī gada martā Rīga-Londona reisi tika pārcelti uz Getvikas lidostu, kas nodrošināja labākas savienojuma iespējas ar citiem British Airways iekšzemes reisiem, kā arī ļāva samazināt biļešu cenas, kas šobrīd ar lidostas nodokļiem ir sākot no 45 lati vienā virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru