Transports un loģistika

«Britisch Airways» piedāvās internetu lidojumu laikā

Aivars Mackevics [email protected], 28.01.2003

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrība Britisch Airways ir jau otrā lidsabiedrība pēc Lufthansas, kas piedāvās internetu lidojumu laikā. Šī sistēma tiks izmēģināta jau no 18. februāra maršrutā no Londona-Heathrovas uz Ņujorku. Pasažieriem būs iespējams sērfot internetā, sūtīt e-pastu un ieiet savu firmu intranetā, bet nākotnē arī klausīties radio un skatīties televizoru. Sistēma tiks piedāvāta ne tikai pirmās un biznesa klases pasažieriem, bet arī ekonomiskās klases pasažieriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» gatavojas streikot

Aivars Mackevics [email protected], 17.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības British Airways pamatpersonāls gatavojas streikot, draudot sarīkot haosu Lielbritānijas lidostās, ja vien Eiropas otra lielākā lidsabiedrība nepiekritīs maksāt lielākas algas. Aptuveni 2 600 British Airways bagāžas nesēji, reģistrācijas nodaļu personāls un citi darbinieki pagājušajā nedēļā nobalsoja par streiku. Šīs nedēļas trešdienā balsošanu nolēmuši veikt citi 8 000 darbinieki. British Airways baidās no pagājušās vasaras pieredzes, kad lidsabiedrības personāls sarīkoja streiku Hītrovas lidostā, tādā veidā piespiežot atcelt 500 lidojumus un iztraucējot ceļojumus vairāk nekā 100 000 cilvēkiem. Arodbiedrības un lidsabiedrība ir paziņojušas par kopīgām sarunām, kurās jāatrisina garais strīds par inflāciju, jāapspriež algu palielināšanas iespējas un vēlmi izvairīties no streika. Savā paziņojumā presei Lielbritānijas vadošās arodbiedrības Britain`s General Union (GMB) valdes loceklis Eds Blisets sacījis, ka British Airways nāksies pārtraukt izvairīties no sarunām ar arodbiedrībām un izstrādāt izlīgumu, ja arodbiedrība izvairīsies no īsta haosa sarīkošanas šīs vasaras beigās visās lidostās, kurās operē British Airways. 53% no Lielbritānijas vadošās arodbiedrības biedriem nobalsojuši par streiku. No visiem GMB biedriem balsoja tikai 48,6%, kas pēc arodbiedrības uzskatiem ir normāls rādītājs. Industrijas pārstāvji uzskata, ka nākošais balsojums, kas notiks 18.augustā, būs līdzīgs iepriekšējam. Saistībā ar streiku British Airways akcijas sākotnēji samazinājās par vairāk nekā 3%. Pagājušās vasaras streiks British Airways izmaksāja 40 miljonus britu mārciņu un analītiķi brīdina, ka lidsabiedrība nevar atļauties atkārtot pagājušā gada pieredzi arī šogad, kad degvielas cenas ir rekordaugstas un pensijas izmaksas arvien pieaug. GMB oficiālās amatpersonas plāno satikties ar British Airways darbinieku pārstāvjiem, lai lemtu, kā rīkoties tālāk. Streika datums vēl nav noteikts, taču jebkurš laiks augustā var būt “graujošs”, jo tas ir kulminācijas laiks vasaras brīvdienu sezonā. British Airways paziņojusi, ka ir pārliecināta, ka izvairīsies no streika. Lidsabiedrības izpilddirektors Maiks Strīts ir paziņojis, ka lidsabiedrības galvenā prioritāte ir nodrošināt saviem klientiem iespēju, lai viņi varētu turpināt gaidīt savus vasaras atvaļinājumus. British Airways, kas pēdējo divu gadu laikā par 13 000 ir samazinājis darba vietu skaitu, kopš janvāra ir iestrēgušas sarunas ar arodbiedrībām. British Airways ir piedāvājusi palielināt algas par 8,5% turpmāko 3 gadu laikā. Arodbiedrības šo piedāvājumu ir noraidījušas. Līdz šim arodbiedrības ir atteikušās pieņemt lidsabiedrības piedāvājumu noteikt neatkarīgu šķīrējtiesnesi, kas atrisinātu šo strīdu. British Airways, kas no šīs nedēļas ir palielinājusi biļešu cenas sakarā ar degvielas izmaksu pieaugumu, argumentē, ka nevar atļauties palielināt algas, jo tai ir papildus jāmaksā 133 miljonu britu mārciņu gadā, lai izveidotu pensiju plānu iztrūkumu. GMB ziņo, ka reģistrācijas nodaļu personāla pamatalga ir aptuveni 12 500 britu mārciņu gadā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Flika vadītā XL Airways Germany iesniedz maksātnespējas pieteikumu, bet cer atdzimt

Jānis Rancāns, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bertolta Flika vadītā Vācijas aviokompānija XL Airways Germany Darmštates tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu. Decembra vidū lidsabiedrība jau apturēja ziemas lidojumus.

(Papildināts ar trešo rindkopu)

Maksātnespējas pieteikums tiesā iesniegts 27. decembrī, vēsta aviācijas ziņu portāls ch-aviation. Savukārt 14. decembrī lidsabiedrība uz laiku apturēja ziemas sezonas darbību. Pēc darbības apturēšanas Airways Gemany izīrētājiem atpakaļ atgrieza iznomātās lidmašīnas. Tomēr kompānija apgalvoja, ka pavasarī savu darbību atjaunos. Pirms darbības apturēšanas kompānija strādāja ar piecām Boeing 737 – 800s lidmašīnām.

Tomēr jau nākamvasar XL Airways Germany atkal plāno atsākt lidojumus, ziņo portāls Fluege.de. Pašlaik tiekot mēģināts atrast visiem iesaistītajiem pieņemamu risinājumu, lai uzņēmums varētu turpināt darbību, norādījis XL Germany komercdirektors Torstens Amends Šnārs. Maksātnespējas iemesls esot kāda uzņēmuma akcionāra laicīgi nesniegtais aizdevums, norāda portāls. Kopš pērnā gada novembra XL Germany un Parīzē bāzētā XL France pieder vienam un tam pašam īpašniekam – Luksemburgā reģistrētajam X-Air Aviation holdingam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības paaugstina maksu par degvielas nodokli

Aivars Mackevics [email protected], 15.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas lidsabiedrības ir paziņojušas, ka paaugstinājušas degvielas nodokli. Britisch Airways ir ievērojami paaugstinājusi papildus maksu par degvielu. Augsto naftas cenu dēļ, no 14. oktobra papildus maksa par degvielu palielināsies no 6 līdz 10 mārciņām (14,50 eiro) par katru maršrutu, tā informē lidsabiedrība. Vidēja garuma maršrutos papildus būs jāmaksā 4 mārciņas līdzšinējo 2,50 vietu. KLM Royal Dutch Airlines no 11. oktobra garajos maršrutos paaugstina papildus maksu par 7 eiro par vienu maršrutu. Tas gan neattieksies uz lidojumiem uz Meksiku, Kanādu un ASV. Pastāvošā papildus maksa 13 eiro Eiropas iekšienē paliks nemainīga. KLM ziņo, ka šis ir pagaidu pasākums. AUA - Austrian Airlines Group palielinās papildus maksu par degvielu sākot ar 2004. gada 15. oktobri par 1 eiro īsajos un vidējos lidojumos, par 8 eiro garajos lidojumos un par 10 eiro lidojumos uz Austrāliju. Līdz ar to papildus maksa īsajos un vidējos lidojumos būs 7 eiro par maršrutu, garajiem lidojumiem (izņemot Austrāliju) - 22 eiro par maršrutu. Arī Air France paaugstina papildus maksu par degvielu: garajiem lidojumiem paaugstinājums ir 11 eiro. Papildus maksa ir spēkā visām biļetēm, kas ir izsniegtas kopš 2004. gada 11. oktobra. Tiklīdz jēlnaftas cena izejvielu tirgos 30 dienas pēc kārtas būs zem 40 ASV dolāriem, tā degvielas papildus maksa atkal tikšot atcelta. Lidojumos Francijas iekšienē, kā arī vidēja garuma lidojumos (Eiropa un Ziemeļāfrika) papildus paaugstinājuma nav. Germania Express (Gexx) – no 2004. gada 11. oktobra uz laiku paaugstina papildus maksu par 2 eiro, kas kopumā par vienu maršrutu tagad būs 5 eiro. Tādējādi apstrādes maksa lidojumu pasūtīšanai ceļojumu birojos, kā arī apkalpošanas centros kopumā būs 12 eiro. Hapag-Lloyd ir ieviesusi īslaicīgu degvielas palielinājuma nodokli. Attiecīgi no personas un par maršrutu Eiropas lielākā tūrisma koncernam TUI piederošā lidsabiedrība pieprasīs 5 eiro. Tāpat no šī gada 15. oktobra privātā dāņu lidsabiedrība Maersk Air iekasēs par katru lidojumu līniju no personas papildus 7 eiro. Arī Swiss sakarā ar degvielas cenu kāpumu Eiropas lidojumu maršrutos palielinās samaksu par degvielas nodokli līdz 8 eiro vienā lidojumu virzienā. Turpretī garo lidojumu maršrutos turpmāk būs jāmaksā 19 eiro līdzšinājo 9 eiro vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) atteicies no plāna par problēmu nomocītās Serbijas aviokompānijas JAT Airways iegādi.

Kā pavēstīja Serbijas Infrastruktūras un enerģētikas ministrija, BAS atteicies no plāna kļūt par stratēģisko partneri Serbijas aviokompānijā, neminot konkrētus iemeslus.

Serbijas valdības izsludinātajā konkursā BAS bija vienīgais pretendents.

Pēc ministrijas sacītā, BAS atbilda visiem konkursa kvalifikācijas kritērijiem un līdz 12. decembrim kompānijai bija jāiesniedz konkrēts piedāvājums stratēģiskajām partnerattiecībām.

Saskaņā ar konkursa nolikumu kompānijām, kurām ir vismaz 5% investīcijas kādā aviokompānijā, ir jāuzrāda, ka tām ir konsolidētas bilances ar vismaz 200 miljoniem eiro (140 miljoniem latu) un ka tās 2010.gadā ir pārvadājušas vairāk nekā 1,5 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Labākās pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā britu institūtā Skytrax Research tika apkopoti interneta aptaujas 4,4 miljoni pasažieru no 80 valstīm, kuri vērtēja pasaules 2003. gada lidsabiedrības. Aptaujātie pasažieri par labāko pasaules lidsabiedrību ir atzinuši Cathay Pacific Airways, kura 2002. gadā bija otrajā vietā. Hongkongas lidsabiedrība ir apmainījusies vietām ar Emirates lidsabiedrību no Dubaijas. Trešo vietu nemainīgi ieņem Singapore Airlines, kam seko Malaysia Airlines, kura 2002. gadā nebija nemaz starp labākajām desmit lidsabiedrībām un šogad ir atvirzījusi pagājušā gada uzvarētāju lidsabiedrību British Airways uz sesto vietu. Piekto vietu šogad aizņem lidsabiedrības Qantas,kam attiecīgi seko Swiss, Thai Airways, Air New Zealand un Austrian Airlines. Turpretī labāko desmitnieku ir pametušas lidsabiedrības Continental Airlines, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, All Nippon Airways un Air Canada, kas pagājušajā gadā aizņēma vietas no sestās līdz desmitajai, kā arī Lufthansa, kas 2002. gadā bija piektajā vietā. Tātad labākās 2003. gadā ir: 1. Cathay Pacific Airways 2. Emirates 3. Singapore Airlines 4. Malaysia Airlines 5. Qantas 6. British Airways 7. Swiss 8. Thai Airways 9. Air New Zealand 10. Austrian Airlines Avots: Reise&Preise

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic paplašinājusi sadarbību ar Ethiad Airlines, piedāvājot jaunus galamērķus

Gunta Kursiša, 21.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic paplašinājusi sadarbību ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju Etihad Airways un sākusi piedāvāt lidojumus no Amsterdamas, Frankfurtes, Minhenes un Cīrihes uz Abū Dabī un Rīgu.

Kopumā airBaltic un Etihad Airways piedāvās 37 lidojumus nedēļā starp Rīgu un Abū Dabī reisos no un uz šīm pilsētām savus lidojumu kodus - BT un EY – izmantos abas aviokompānijas.

airBaltic jau tagad izmanto savu lidojumu kodu - BT - Etihad Airways reisos starp Abū Dabī un Muskatu, bet Etihad Airways izmanto savu lidojumu kodu – EY - reisiem uz desmit airBaltic apkalpotajiem Eiropas ziemeļu pilsētu galamērķiem - Bergenu, Bilundu, Helsinkiem, Kopenhāgenu, Oslo, Stavangeru, Stokholmu, Tallinu, Turku un Viļņu. Pēc papildu atļauju saņemšanas, Etihad Airways plāno savu lidojumu kodu EY izmantot arī lidojumos uz airBaltic apkalpotajiem galamērķiem - Kijevu, Tbilisi, Palangu un Gēteborgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Polijas gaisa satiksmes tirgu sagaida paplašināšanās

Aivars Mackevics [email protected], 08.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas gaisa satiksmes tirgū pirms iestāšanās Eiropas Savienībā vēl ir gaidāma liberalizācija. Uzsākot 2004. gada vasaras lidojumu plānu (marta beigās) tiek paredzēts, ka būs vairāk lidojumu piedāvātāju un lidojumu maršrutu. Tā, piemēram skandināvu lidsabiedrība SAS ir paziņojusi, ka palielinās savu lidojumu skaitu uz Poliju par 40%. Tai skaitā palielinot arī lidojumu skaitu maršrutā Kopenhāgena – Danciga un atverot jaunu lidojumu līniju Kopenhāgena – Krakova. Iestājoties ES, Polija rēķinās ar starptautisko sadarbības kontraktu palielināšanos un jaunu lidojumu līniju atklāšanu. Eksperti prognozē, ka pasažieru skaits varētu palielināties par vienu piekto daļu. No 1999. gada līdz 2002. gadam pasažieru skaits ir palielinājies ik gadu par 7,3%. Saglabājoties pozitīvajai 2003. gada tendencei, 2004. gadā varētu sasniegt septiņus miljonus pasažieru gadā, turpretī optimisti nosauc pat 8,5 miljonus pasažieru gadā. Polijas lielākā lidsabiedrība LOT vēlas palielināt esošo lidojumu maršrutu startu skaitu, kā arī plāno uzsākt lidojumus starp Štetinu – Minheni, Varšavu – Dublinu, Varšavu – Venēciju. Tāpat plānots ir arī biežāk nekā līdz šim veikt lidojumus uz Barselonu, Madridi, Tallinu un Odesu. Patlaban netiks veidoti citi lidojumu maršruti uz Rietumeiropu, jo vietu noslogojums lidmašīnās sasniedz tikai 60%. Lidsabiedrība British Airways plāno palielināt lidojumu skaitu no Londonas uz Krakovu līdz piecām reizēm nedēļā, turpretī lidsabiedrība KLM vēlas trīs reizes nedēļā veikt lidojumus no Amsterdamas uz Varšavu. Poļu pirmā lēto lidojumu lidsabiedrība Air Polonia no vasaras sezonas sāks piedāvāt lētos lidojumus uz Londonu, Madridi, Parīzi, Romu un Atēnām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperti: Abu Dabī tiešā lidojuma uzsākšana ir pirmais solis jauna airBaltic akcionāra piesaistē

Līva Melbārzde, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāru tiešo reisu uzsākšana uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, visticamāk, ir izskaidrojama ar potenciālu Etihad Airways ienākšanu airBaltic kā investoram, lēš eksperti; airBaltic pagaidām to noliedz.

DB jau rakstīja, ka no 16. decembra airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas.

«Es pieļauju, ka tas ir pirmais solis Etihad kā investora piesaistē. Etihad pašlaik jau pieder 29,2 procenti Air Berlin un Air Berlin Etihad ienākšana 2011. gada nogalē nozīmēja finansiālu glābiņu. Kopš tā brīža Air Berlin no Etihad jau ir saņēmis vairāk nekā 200 milj. eiro aizdevumu,» norāda aviācijas eksperts Olivers Šlēgls. «Etihad vēlas visās aviosabiedrībās, ar kurām sadarbojas, gūt ietekmi, turklāt Abu Dabī bāzētajai aviokompānijai Etihad Airways naudas netrūkst,» piebilst O. Šlēgls, sakot, ka Etihad, atbilstoši ES likumdošanai, tomēr varētu būt tikai airBaltic mazākumakcionārs, pretējā gadījumā airBaltic zaudētu savus maršrutus Krievijā un Turcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau agrāk ziņots, British Airways ir nolēmusi pārtraukt lidojumus no Londonas uz Rīgu, un sestdien, 24. martā, aviokompānija veiks pēdējo reisu šajā maršrutā, Db.lv informēja British Airways pārstāvis Somijā un Baltijas valstīs Toms Andersons.

British Airways uzsāka lidojumus uz Rīgu 1997. gada 1. aprīlī. Atkarībā no reisu skaita nedēļā, ik gadu British Airways pārvadāja no 40 000 līdz 70 000 pasažieru, no kuriem daudzi ne tikai apmeklēja Apvienoto Karalisti, bet devās tālāk uz vairāk nekā 150 aviosabiedrības lidojumu galapunktiem visā pasaulē.

British Airways bija pirmā aviosabiedrība Latvijas tirgū, kas jau no 1997. gada piedāvāja lidot gribētājiem veikt biļešu rezervāciju caur internetu. Laikā no 2001. līdz 2002. gadam, aviosabiedrība pilnībā pārgāja uz elektroniskajām biļetēm, kā arī nodrošināja internetā pilnu aviobiļešu iegādes ciklu līdz pat norēķiniem ar kredītkartēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki internetu arvien biežāk lieto viedtālrunī, kas pielej eļļu diskusiju ugunī par to, vai mobilais internets spēj aizstāt fiksēto, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Fiksētā interneta piedāvātāji norāda, ka mobilais internets ir papildu, nevis pamatizvēle, savukārt mobilā interneta nodrošinātāji uzsver, ka tas stāv plecu pie pleca tradicionālajam internetam, un ir daļa klientu, kuri fiksētā pieslēguma vietā izvēlas mobilo. Tiesa, ieraudzīt objektīvu ainu pašlaik ir faktiski neiespējami – konkurences apstākļos uzņēmumi datus atklāj skopi.

Ar mobilo nepietiek

«Cilvēkiem ir svarīga piekļuve informācijai un savām lietojumprogrammām neatkarīgi no izmantotās ierīces vai interneta pieslēguma veida. Līdz ar mobilo internetu patērētājiem parādās vairāk izvēles iespēju interneta pakalpojumiem, bet fiksētā interneta lietošanas apjomu tas neietekmē – mobilais internets vairāk ir papildu iespēja, nevis pamatizvēle. Tas ir ērts, piemēram, esot ceļā. Tomēr, atgriežoties mājās vai citur, kur ir fiksētais internets, cilvēks parasti arī savu mobilo ierīci pārslēdz uz fiksēto internetu, jo tas parasti ir ātrāks, stabilāks un lētāks. Mobilais internets ir alternatīva arī tādos gadījumos, kad fiksēto internetu ierīkot nav iespējams vai arī tas ir ļoti dārgi. Tad jārēķinās ar mobilā interneta pakalpojuma augstāku cenu kopumā un, iespējams, kādiem apjoma limitiem,» saka Elizabete Podinska, Baltcom mārketinga vadītāja. Pēc viņas teiktā, mobilais internets vismaz šobrīd ir ievērojami dārgāks un, ņemot vērā tehnoloģiju attīstībai un tīkla pārklājuma izveidošanai nepieciešamās milzīgās investīcijas, mobilā interneta pakalpojumu cenu samazinājums tuvākajā laikā esot maz ticams. Pieredze liecinot, ka aktīvāko tehnoloģiju lietotāju vēlmes pēc datu pārraides un darbības ātruma vienmēr pārsniedzot tehnoloģiju sniegtās iespējas neatkarīgi no tā, cik ātri tās attīstās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair Latvija ir ceturtais straujāk sarūkošais tirgus pēc lidojumu skaita samazinājuma, šodien raksta Dienas bizness.

No aviācijas analītikas portāla anna.aero apkopotajiem datiem izriet, ka, salīdzinot ar 2011. gada vasaru, šogad Ryanair no Rīgas lidostas veiks 21 lidojumu nedēļā mazāk. Salīdzinājumam Igaunijā lidojumu skaits sarucis tikai par sešiem, bet Lietuvā, kur Ryanair ir lielākais gaisa pārvadātājs ar 43% tirgus daļu, lidojumu skaits vasarā pieaugs par septiņiem nedēļā. Pēc šiem datiem sanāk, ka Latvija ir Ryanair ceturtais straujāk krītošais tirgus uzreiz aiz Marokas (37 lidojumi mazāk), Īrijas (par 31 lidojumu mazāk) un Apvienotās Karalistes (25 lidojumi mazāk). Lielākais lidojumu skaita pieaugums ir Spānijā – 167, Ungārijā – 141 un Itālijā – 113. Jāpiebilst, ka gan Spānijā, gan Ungārijā šī gada sākumā bankrotēja vietējās lidkompānijas Spanair un Malev, bet Ryanair nekavējās ar jaunu savu bāzu izveidošanu šajās valstīs. Tomēr jautājums par Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Rīgas jāskatās kompleksi: pirmkārt, Ryanair stiprā pozīcija Lietuvā atņem pasažierus Rīgai, otrkārt, jo stiprāka un straujāk augoša nacionālā aviokompānija, šajā gadījumā airBaltic, jo tā pievelk arvien vairāk citu aviokompāniju Rīgai, tāpēc ka augošs tirgus ir interesants visiem aviopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slovēnijas nacionālā aviokompānija «Adria Airways» pirmdien paziņoja, ka ir iesniegusi bankrota pieteikumu.

«»Adria Airways» pirmdien tiesā Kraņā iesniedza lūgumu sākt bankrota procedūru,» teikts kompānijas paziņojumā. Tajā paskaidrots, ka šī lēmuma iemesls ir «likviditātes trūkums» un ka tiesai ir jāizskata šis pieteikums trīs dienu laikā.

Slovēnijas Civilās aviācijas aģentūra paziņoja, ka ir anulējusi aviokompānijas licenci un ka neviena no «Adria Airways» lidmašīnām nevar lidot.

Aģentūra pagājušajā nedēlā bija devusi «Adria Airways» vienu nedēļu laika, lai tā iesniegtu finanšu restrukturizācijas plānu, citādi tā zaudētu licenci. Slovēnijas valdība pirmdien izslēdza iespēju finansiāli glābt šo aviokompāniju un paziņoja, ka «Adria Airways» finansiālais stāvoklis ir sliktāks, nekā bija gaidāms, un vienīgais variants ir bankrots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» izpilddirektors iecelts bruņinieku kārtā

Aivars Mackevics [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Lielbritānijas karalienes dzimšanas dienas svinību laikā aviosabiedrības British Airways izpilddirektors Rods Edingtons (Rod Eddington) ir iecelts bruņinieku kārtā. Šāds tituls viņam ir piešķirts par nopelniem civilās aviācijas attīstībā, kā arī par ieguldījumu British Airways izaugsmē*. Tā kā British Airways vadītājs ir Austrālijas pilsonis, kas ir Britu nāciju sadraudzības valsts, tad viņu, līdzīgi kā Lielbritānijas pavalstniekus, kam piešķirts bruņinieka tituls, turpmāk dēvēs par Seru Rodu Edingtonu.** Uzzinājis par apbalvojumu R. Edingtons teica: „Kā cilvēkam, kas ir uzaudzis Austrālijas rietumu daļā, personiski man tas ir milzīgs pagodinājums un lielisks veids kā beigt savu darbu aviācijas jomā. Taču es uzskatu, ka reizē tā ir atzinība ikvienam British Airways strādājošajam par pēdējo piecu gadu laikā paveikto.” Kā zināms, šī gada septembrī Rodu Edingtonu British Airways izpilddirektora amatā nomainīs Vilijs Volšs (Willie Walsh). Viņš ir izraudzīts šim amatam pēc tam, kad vairākus gadus veiksmīgi vadīja Īrijas aviosabiedrību Air Lingus. Pavisam nesen būdama tuvu bankrotam, šobrīd tā ir viena no veiksmīgākajām un pelnošākajām aviosabiedrībām Eiropā. Interesanti, ka tas ir paveikts laikā, kad Īrijā plaši izvērtās lēto aviokompāniju darbība. Piezīmes: * Saskaņā ar 2005. gada maijā publiskotajiem aviosabiedrības finanšu rādītājiem British Airways guva vislielāko bruto peļņu starp pasaules aviosabiedrībām. 2001. gadā pēc šiem pašiem rādītājiem tā bija tikai 21. vietā. ** To valstu pilsoņiem, kas nav Britu sadraudzības valstu dalībnieces, par īpašiem nopelniem tiek piešķirts Goda bruņinieka nosaukums, taču tiem netiek piešķirts Sera tituls. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet aktīvi iesaistās «cīņā par Maskavu».

Jānis Rancāns, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas otra lielākā zemo cenu aviokompānija EasyJet plāno ieiet Krievijas tirgū. Lidsabiedrība jau lūgusi atļauju lidojumu uzsākšanai starp Londonu un Maskavu, kā arī aizvada sarunas ar Sanktpēterburgas lidostu Pulkovo par lidojumu uzsākšanu uz Lielbritāniju un Zviedriju.

Lidojumus no Sanktpēterburgas EasyJet varētu uzsākt 2013. gada vasarā, vēsta PBK Daily. Turpmākajos lidsabiedrības plānos ietilpst arī lidojumu nodrošināšana no vēl trijām Krievijas pilsētām uz Londonu, Edinburgu un Mančestru. Kā norādīja Sanktpēterburgas lidostas Pulkovo pārstāvji, EasyJet vispirms nepieciešams iegūt atļauju lidojumu nodrošināšanai minētajos maršrutos.

Zemo cenu lidsabiedrībai nepieciešams uzvarēt Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes izsludinātajā konkursā par lidojumu nodrošināšanu maršrutā Maskava – Londona. Uz lidojumiem pretendē arī kompānija Virgin Atlantic un British Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Adria Airways» saņem drošības sertifikātu «IOSA»

Aivars Mackevics [email protected], 06.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slovēnijas lidsabiedrība Adria Airways šī gada augusta beigās, kā viena no pirmajām lidsabiedrībām pasaulē, saņēma drošības sertifikātu IOSA (IATA Operational Safety Audit). IOSA sertifikāts lidsabiedrībai nozīmē to, ka tā strādā atbilstoši IOSA standartiem, kas regulē uzņēmuma organizāciju, darbības norisi, kā arī lidojumu drošību. Šogad Adria Airways palielināja lidojumu skaitu regulārajos maršrutos par 7% un čartera lidojumos par 9%. Pirmajos gada 7 mēnešos ar šo lidsabiedrību lidoja 503 550 pasažieru, kur lielākā daļa lidoja regulārajos maršrutos no Ļubļanas uz Frankfurti, Parīzi, Minheni, Stambulu, Vīni un Londonu. Pieaugums pasažieru skaita ziņā bija arī čartera lidojumos uz Vidusjūras reģionu. Kā jaunums ir tas, ka Adria Airways interneta mājas lapā tiek piedāvāta iespēja rezervēt vai nopirkt biļetes uz lidojumiem, kas sāksies ārzemēs. Šobrīd internetā var nopirkt biļetes uz lidojumiem no Amsterdamas, Frankfurtes, Minhenes, Vīnes, Briseles un Cīrihes. Drīzumā klāt nāks vēl 21 lidojumu gala mērķis, bet atsevišķi mērķi būs par ļoti izdevīgām cenām. Sīkāka informācija: www.adria-airways.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» paplašina vasaras sezonā lidojumu plānu

Aivars Mackevics [email protected], 21.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada 27. marta līdz 29. oktobrim stāsies spēka airBaltic vasaras sezonas lidojumu saraksts, kurā ir paredzētas izmaiņas lidojumu grafikā, trīs jaunu tiešo lidojumu uzsākšana, kā arī iekšzemes lidojumu atklāšana uz Liepāju. Vasaras sezonā airBaltic no Rīgas kopumā veiks 26 tiešos lidojumus, bet no Viļņas - 11. airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē vasaras sezonas lidojumu saraksta izmaiņas: “Vasaras sezonā airBaltic pasažieri noteikti pamanīs ievērojamas izmaiņas, kas galvenokārt saistītas ar lidojumu skaita pieaugumu, trīs jaunu maršrutu atklāšanu - uz Barselonu, Minheni un Parīzi. Domāju, ka nozīmīgs notikums būs arī airBaltic lidojumu uzsākšana uz Liepāju, kas uztverams kā pilotprojekts iekšzemes gaisa satiksmes attīstībā. Mēs ceram, ka mūsu pasažieri pozitīvi novērtēs visas šīs izmaiņas un tas veicinās aviopasažieru skaita pieaugumu uz un no Latvijas, kā arī uz un no Lietuvas.” Vasaras sezonā galvenās izmaiņas lidojumos no Rīgas būs saistītas ar lidojumu skaita palielināšanu, piemēram, uz Helsinkiem un Tallinu līdz šim veikto divu lidojumu vietā airBaltic vasaras sezonā veiks trīs lidojumus katru darba dienu. airBaltic uz Pēterburgu lidos sešas reizes nedēļā katru dienu, izņemot sestdienas, bet uz Dublinu - piecas reizes nedēļā. Savukārt uz Stambulu airBaltic vasaras sezonā palielina reisu skaitu līdz trīs reisiem nedēļā līdzšinējo divu reisu vietā. Vasaras sezonā airBaltic uzsāks četrus jaunus tiešos lidojumus no Rīgas. Neilgi pirms vasaras sezonas sākuma, 24. martā airBaltic uzsāks tiešos lidojumus uz Barselonu, kas tiks veikti trīs reizes nedēļā. airBaltic sāks tiešos lidojumus uz Minheni, kas tiks veikti četras reizes nedēļā sākot no 27. aprīļa. Pirmais reiss uz Parīzi būs sestdien, 30. aprīlī un tiks veikts trīs reizes nedēļā. Savukārt, aprīlī airBaltic uzsāks pirmo iekšzemes lidojumu uz Liepāju. Sakarā ar AVRO RJ -70 tipa lidmašīnu izņemšanu no airBaltic flotes šī gada 4. martā, vairākos maršrutos AVRO RJ -70 lidmašīnu vietā tiks izmantotas Boeing 737 - 500 tipa lidmašīnas. Turpmāk no Rīgas uz Kijevu, Oslo, Briseli, Stokholmu, Berlīni, Štutgarti un Vīni airBaltic lidos ar Boeing 737 -500 tipa lidmašīnām. Vasaras sezonā, sākot no maija, airBaltic atsāks tiešos lidojumus no Viļņas uz Helsinkiem divas reizes dienā, bet pārtrauks lidojumus uz Ķelni. Tāpat vasaras sezonā airBaltic veiks divus reisus dienā uz Tallinu, bet uz Kopenhāgenu - trīs reisus dienā līdzšinējā viena reisa vietā. Sākot no 16. maija, airBaltic veiks lidojumus no Viļņas uz Dublinu katru dienu, līdzšinējo trīs reisu vietā. Savukārt uz Minheni airBaltic no Viļņas nodrošinās sešus lidojumus nedēļā. Pārējos airBaltic maršrutos gan no Rīgas, gan Viļņas vasaras sezonā nav paredzētas nekādas izmaiņas salīdzinājumā ar ziemas lidojumu sarakstu. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Studentiem izdevīgāka cena lidojumiem no Rīgas uz Ņujorku

Dace Preisa, 12.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas studentiem piedāvā izdevīgāku cenu un atvieglotus noteikumus lidojumiem no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ. Tos ieviesusi Uzbekistānas nacionālā aviosabiedrība Uzbekistan Airways, kas ik nedēļu veic regulārus tiešos reisus no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ. «Mēs piedāvājam izdevīgāko cenu, tiešo lidojumu bez pārsēšanās un iespēju samazināt savus uzturēšanās izdevumus ASV. To esam panākuši, nodrošinot studentiem iespēju pirkt biļetes par speciālo cenu, kurām atgriešanās laiks pagarināts līdz četriem mēnešiem,» sacīja Hamidillo Magdijevs, Uzbekistan Airways pārstāvis Latvijā. Viņš atzīmē, ka, uzrādot pasi, piedāvājums ir spēkā visiem līdz 28 gadiem veciem jauniešiem. Tagad biļete tiešajam lidojumam no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ ir nopērkama par 325 latiem ieskaitot lidostas nodevas. Izlidošana ar Boeing 767-300 lidmašīnu no Rīgas uz Ņujorku notiek ik ceturtdienu un svētdienu plkst.12.40 pēc Latvijas laika, bet Ņujorkā lidmašīna nosēžas 13.30 pēc Ņujorkas laika. Bez Ņujorkas Uzbekistan Airways nodrošina tiešos lidojumus arī uz Uzbekistānas galvaspilsētu Taškentu. Kopumā «Uzbekistan Airways» strādā vairāk nekā 40 pasaules valstīs. Uzbekistan Airways ir Uzbekistānas nacionālā aviokompānija, kas izveidota 1992. gadā. 1993. gadā aviosabiedrība saņēma Eiropas kvalitātes sertifikātu. Šodien Uzbekistan Airways ir vienīgā aviosabiedrība, kas veic tiešos lidojumos no Latvijas uz ASV. Aviosabiedrības pasažieru pārvadājumu floti veido četri Boeing 767-300, seši Boeing 757, trīs Airbus 310» un trīs »Avro RJ – 85» lidmašīnas. Kopš Uzbekistānas valsts neatkarības atgūšanas, aviācijas biznesa attīstībā Uzbekistānas valsts ir ieguldījusi vairāk kā 1.2 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēkā cietusī Kenijas galvaspilsētas Nairobi lidosta atsākusi darbu, pieņemot pirmās lidmašīnas. Pirmā ceturtdienas rītā lidostā piezemējās lidmašīna no Londonas.

Tāpat sagaidīti reisi arī no Bangkokas un Kilimandžāro. Kenijas galvaspilsētas lidosta aizdegās trešdien. Ugunsgrēkā lielākie postījumi tika nodarīti uzņemšanas zālei. Kenijas varasiestādes oficiālu ugunsgrēka iemeslu vēl nav izvirzījušas, vien norādījušas, ka notikušajā neviens nav guvis nopietnus ievainojumus.

Nairobi lidosta ir svarīgs reģionāls mezgls un dienā apkalpo vairāk nekā 16 tūkstošus pasažieru. Ugunsgrēka izraisītā lidostas slēgšana radīja ievērojamus sarežģījumus reģiona satiksmē – daļu lidojumu nācās novirzīt uz lidostām citās Kenijas pilsētās.

Tāpat ar sarežģījumiem saskāries glābēju darbs – vairākas ugunsdzēsēju automašīnas iesprūdušas sastrēgumos un netikušas uz notikuma vietu. Neskatoties uz to, ugunsdzēsējiem četru stundu laikā izdevās nodrošināt kontroli pār ugunsgrēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» lidojumiem uz Londonu pirmajā pusgadā 17% pieaugums

Aivars Mackevics [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

British Airways šī gada jūnijā Rīgas – Londonas maršrutā pārvadāja 7507 pasažierus, kas ir par 41% vairāk kā 2004.gada jūnijā. Kopā no 2005.gada 1.janvāra 6 mēnešos pārvadāti 34 505 pasažieri jeb par 17 % vairāk kā pagājušogad. Lidmašīnu aizpildījums jūnijā bija 72% (88% pagājušogad). Pusgadā aizpildījums bija 62% (80% pagājušā gada atbilstošā periodā). No šī gada 27.marta, kad spēkā stājās vasaras lidojumu saraksts. British Airways palielināja kapacitāti jeb vietu skaitu lidojumiem no Rīgas uz Londonu par 67 %: Pirmkārt, lidojumiem izmantojot lielāku lidmašīnu – Airbus 321, kas ir lielākā, kāda darbojas Rīgas lidostā Eiropas lidojumos. Otrkārt, no šī gada 28.marta British Airways veic 7 lidojumus nedēļā, lidojot katru dienu (iepriekš 6 reizes nedēļā). Toms Andersons, British Airways komercdirektors Somijā un Baltijas valstīs: “Iepriekš rēķinājāmies, ka pasažieru skaita pieaugums no Lielbritānijas gada laikā var pieaugt pat līdz 40-50%. Tāpēc gribējām būt tam gatavi no vasaras sezonas palielinot kapacitāti. Pusgada rezultātu vērtēju kā veiksmīgu, kas turklāt sasniegts smagas konkurences apstākļos. Londona ir vienīgā pilsēta, uz kuru no Rīgas lido trīs aviokompānijas.” Uz Hītrovas lidostu British Airways no Rīgas lido kopš 2002. gada 31.marta. Tā ir aviokompānijas bāzes lidosta. Hītrova ir lielākā lidosta Eiropā, kuru gadā izmanto aptuveni 64 miljoni cilvēku. Vairāk nekā 90 aviosabiedrības veic lidojumus no Hītrovas uz aptuveni 160 galapunktiem visā pasaulē. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk sadarbību ar British Airways

Lelde Petrāne, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic noslēgusi vienošanos par sadarbības lidojumiem ar Lielbritānijas aviosabiedrību British Airways.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: «Rīga-Londona ir populārākais starppilsētu maršruts ceļotājiem, kuri sāk vai noslēdz savu ceļojumu Baltijas reģionā.»

Partnerattiecības ar British Airways nodrošinās airBaltic pasažieriem iespēju sasniegt papildu galamērķus, kas tiek piedāvāti no Londonas Getvikas lidostas. Turklāt British Airways pasažieriem no jebkuras vietas pasaulē būs labāka piekļuve Rīgai.

British Airways ir Lielbritānijas lielākā starptautiskā aviokompānija un viens no pasaulē vadošajiem premium pārvadātājiem. Lidsabiedrības biznesa centrs atrodas Londonā, kas ir pasaulē lielākais premium ceļošanas tirgus, būtisku klātbūtni nodrošinot arī Hītrovas, Getvikas un Londonas Sitijas lidostās. British Airways, kas pārvalda vienu no plašākajiem starptautisko maršrutu tīkliem, kopīgi ar kopuzņēmumiem, sadarbības lidojumu un franšīzu partneriem veic lidojumus uz vairāk nekā 70 valstīm. British Airways gadā pārvadā gandrīz 40 miljonus pasažieru un veic lidojumus ar vairāk nekā 280 lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Ziema 2007 rezultāti liecina, ka Internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir lietojuši 44% jeb 803 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji 15 līdz 74 gadu vecumā.

Regulārāk - pēdējo 7 dienu laikā Internetu ir lietojuši 39% Latvijas iedzīvotāji. Salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Rudens 2006, kopumā Interneta lietotāju skaits ir palicis līdzšinējais.

Analizējot Interneta lietošanas vietas, strauji ir pieaugusi Interneta lietošana mājās. Ja Rudens 2006 pētījuma periodā Internetu mājās lietoja 56%, tad periodā Ziema 2007 mājas kā Interneta lietošanas vietu bija nosaukuši 69% no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, kas pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši Internetu. TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze skaidro, ka šāda tendence izskaidrojama ar to, ka pēdējā ceturksnī strauji pieaudzis Interneta pieslēgumu skaits mājsaimniecībās. Jaunākie dati liecina, ka 36% Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā ir pieejams Interneta pieslēgums mājās (Rudens 2006 – 27 % ).

Komentāri

Pievienot komentāru