Transports un loģistika

«Budget Car» izpētījuši klientu izvēli noteicošos faktorus

Aivars Mackevics [email protected], 28.06.2005

Jaunākais izdevums

Cena, pasūtot nomas mašīnu, ir noteicošā, tāds secinājums izriet no automašīnu iznomātāja Budget Car veiktās aptaujas. Saskaņā ar to 66% aptaujāto atzina, ka svarīgākais izvēles kritērijs par labu nomas mašīnai ir „laba cena”. 13,5% kā svarīgāko kritēriju minēja „labu servisu”. 89,4% aptaujas anketu aizpildīja vīrieši, 10,6% sievietes. Šī dzimuma attiecība arī atbilst procentuālajam sadalījumam starp sieviešu un vīriešu kārtas klientiem. Saskaņā ar veikto aptauju, 67% aptaujāto ir jau vairākkārt iznomājuši auto no Budget, 32,7% bija jauni klienti. Lielākā daļa atzina, ka vispirms ir iznomājuši mašīnu no Sixt (63 %), tālāk seko Europcar (44 %), Avis (26 %) un Hertz (20 %). 39,4% automašīnu iznomā privātiem mērķiem. Šajā grupā vairāk nekā 30% klientu nomas mašīnas izmanto līdz 5 reizēm gadā. Darba mērķiem automašīnas iznomā 17% aptaujāto un līdz pat 10 reizēm gadā. Kopumā tikai biznesa klientu daļa ir 44,2%. Secinājums – arvien vairāk pakalpojumu automašīnu šoferi arī privāti izmanto nomas mašīnas (15,4 %). Kaut arī saskaņā ar aptauju vēl joprojām 55,8% pasūtījumu tiek veikti pa telefonu, tomēr jau tagad 1/3 izmanto internetu. Tikai 1/5 priekšroku dod tiešai saskarei un tikai 2,9% izvēlas ceļojumu birojus, lai pasūtītu nomas mašīnu. Turklāt vairāk nekā 90% aptaujāto novērtēja savu pieredzi ar jauno Budget Car 2 tarifu modeli kā „ļoti pozitīvu”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā notikušajā 33. gadskārtējā What Car? Gada auto 2010 balvu pasniegšanas ceremonijā, ko nereti sauc par auto industrijas Oskariem, par uzvarētāju kronēts Peugeot 3008.

Peugeot 3008 ir krosovers, kas apvieno apvidus auto augsto sēdpozīciju ar hečbeka izmēru un minivena praktiskumu. Peugeot 3008 tika atzīts par labāko arī jaunizveidotajā krosoveru kategorijā, kamēr Peugeot 5008 tika atzīts par labāko minivenu.

Peugeot pārstāvis Džons Gudmans atzina, ka What Car? apbalvojums ir fantastisks Peugeot sasniegums, it īpaši ņemot vērā, ka Peugeot šogad atzīmē 200 gadu jubileju. Gan 3008, gan 5008 paplašina Peugeot modeļu gammu un pateicoties What Car? apbalvojumiem, panākumi būs vēl iespaidīgāki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā darbību sāk jauns interneta medijs www.whatcar.lv.

What Car? ir viens no pasaulē ietekmīgākajiem auto ekspertu medijiem, kas kopš 1972. gada tiek izdots Lielbritānijā un citās pasaules valstīs. Jau vairāk nekā 30 gadu What Car? eksperti piedāvā objektīvu, neatkarīgu ekspertu vērtējumu par jauniem un lietotiem automobiļiem.

What Car? mērķis – palīdzēt pircējiem nopirkt piemērotāko auto par atbilstošāko cenu. Latvijā Whatcar.lv sāk darbību kopā ar diviem partneriem – vadošo līzinga kompāniju Hansa Līzings un apdrošināšanas kompāniju IF Latvia.

Whatcar.lv lasītājiem būs pieejami neatkarīgu ekspertu vērtējumi par vairāk nekā 300 jauniem auto (rudenī saturs tiks papildināts ar ekspertu vērtējumiem par 400 lietotiem automobiļiem), jaunākās auto ziņas un reportāžas no auto notikumiem pasaulē un Latvijā, padomu sadaļa auto pircējiem, unikāli tirgus pētījumi, kā arī lasītāju vērtējumu sadaļa. Sadarbībā ar What Car? televīziju Whatcar.lv lasītājiem būs pieeja vairāk nekā 400 video testu, kā arī video reportāžām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Budget» kooperējas ar «Maersk Air»

Aivars Mackevics [email protected], 05.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonomas uzņēmums Budget Rent a Car un dāņu lidsabiedrība Maersk Air ir izveidojuši pakalpojumu, kas klientiem sniedz iespēju 32 Eiropas lidostās izvēlēties paketi, kur apvienota lidojumu biļete un automašīnas noma. Budget ir Maersk Air papildinājums "fly as you like" (lido, kā vēlies) piedāvājumam. Pasažieriem ir izvēle starp mazām (Peugeot 206 vai Opel Corsa), vidējām (VW Golf vai Peugeot 307 ) vai lielākām (Audi A4 vai Peugeot 407) paketēm, kas atšķiras pēc sēdvietas komforta un papildus ieguvumiem, proti, attiecīgi piedāvājot mazākas vai lielākas "drive as you like" (brauc kā vēlies) pakalpojuma iespējas. Lidsabiedrības pasažieriem pēc paketes izvēlēs tiek piedāvātas 73.7, 81.3 un 88.9 centimetru platas sēdvietas. Lai vienkāršotu piedāvājumu, auto nomas cenās tiek iekļauts nelimitēts nobraukums, civiltiesiskā apdrošināšana, aizsardzība zādzības gadījumā, lidostu nodevas un nodokļi. Jāatzīmē, ka Maersk Air lido uz lidostām, kā Kopenhāgena, Mančestera, Parīze, Nica, Faro, Barselona un Malaga, kurās darbojas arī Budget piedāvājums. Jaunais pakalpojums ir spēkā no šī gada 1.maija, un to var rezervēt internetā vai Maersk Air rezervācijas centrā. Izveidotais elastīgais un vienkāršais "fly as you like" koncepts pasažieriem ir viegli izprotams, tādejādi tie cerēts, ka tas ātri tiks novērtēts, iegūstot labumus arī no "drive as you like", kas piedāvā tikpat vieglu izvēli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no auto nomas pakalpojumu sniedzējiem Latvijā Sixt Rent a Car papildina savu autoparku ar 14 jaunām BMW automašīnām īstermiņa auto nomas vajadzībām Baltijā, turpinot 2010.gadā aizsākto dinamisko auto bāzes paplašināšanu.

Līdz ar automašīnu iegādi, Sixt Latvijā noslēdz sadarbības līgumu ar BM Auto, kas kļūst par ieteicamo auto nomas partneri. Sadarbības līgums paredz klientiem iespēju ātri un ērti rezervēt automašīnas nomai Latvijā un visā pasaulē ne tikai pie Sixt, bet tagad arī pie BM Auto darbiniekiem.

Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs: «Sixt sadarbībā ar BMW vairāk kā 105 pasaules valstīs nodrošina augstas kvalitātes auto nomas pakalpojumus gan korporatīvajiem klientiem, gan privātpersonām, piedāvājot premium klases automašīnas par izdevīgām cenām. Abas kompānijas vieno inovatīvo risinājumu izmantošana un sniegto produktu un pakalpojumu kvalitāte. Šobrīd sadarbība ar BMW kļūst vēl ciešāka, jo, līdzīgi kā tas notiek Sixt un BMW dzimtenē Vācijā, radam iespēju BMW klientiem saņemt pakalpojumus salonā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa sākumā Ņujorkas autoizstādē tiks nosaukts prestižā World Car of the Year 2009 titula īpašnieks. Pretendentu vidū uz galveno balvu ir trīs modeļi - VW Golf VI, Toyota IQ un Ford Fiesta.img src="http://www.db.lv/gfx/fotoico1.png" / Pēc mēneša uzzināsim emPasaules auto 2009/em

Pagaidām ir zināmi trīs galvenie pretendenti, kas cīnīsies par šo titulu, kā arī papildnominācijās izvirzītie auto. Jāatgādina, ka World Car tituls tiek piešķirts kopš 2005. gada, kad pirmoreiz to ieguva Audi A6. 2006. gadā to izcīnīja BMW 3. sērijas modelis, bet pērn uzvaras laurus plūca glaunais Lexus limuzīns LS 460.

picturegallery.b448c0a3-a1ad-435f-90e5-d9f52582c74d

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestās paaudzes Volkswagen Golf izcīnījis prestižo titulu Pasaules gada auto 2009.

Starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija 59 auto žurnālisti no divdesmit piecām pasaules valstīm starp trijiem finālistiem - Ford Fiesta, Toyota IQ un sestās paaudzes VW Golf, priekšroku deva vācu kompaktklases modelim. Lēmums tika paziņots šorīt preses konferencē Ņujorkas Starptautiskās auto izstādes ietvaros.

Volkswagen uzņēmumam ir milzīgs gods, ka tā pasaulē pārdotākais modelis, ir atzīts par Pasaules gada auto 2009, sacīja Stefans Džeikobi (Stefan Jakobi), uzņēmuma Volkswagen of America, Inc. prezidents. „Tas ir lielisks veids, kā uzsākt jaunā Golf prezentāciju šeit ASV. Mēs ar interesi gaidām sestās paaudzes Golf ienākšanu Volkswagen pārdošanas zālēs šā gada turpmākajos mēnešos. Mēs uzskatām, ka tas ir visu laiku labākais Golf.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Obama izveido budžeta deficīta darba grupu

Lelde Petrāne, 19.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Baraks Obama (Barack Obama) izveidojis darba grupu, lai risinātu augošā ASV budžeta deficīta problēmu, ziņo BBC.

Darba grupas uzdevums būs ziņot, kādi pasākumi jāveic, lai

«nodzītu» deficītu līdz 3% no IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jūtot pieprasījumu, Bosch Service ievērojami paplašina autoservisu tīklu Baltijā

Lelde Petrāne, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bosch Service, lielākais autoservisu tīkls pasaulē, plāno paplašināt darbību Baltijas reģionā, līdz šā gada beigām atverot 10 jaunus autoservisus, no kuriem četri plānoti Rīgā un Latvijas lielākajās pilsētās.

Bosch Service autoservisu tīklā visā pasaulē ietilpst 15 000 tīkla dalībnieku, no kuriem 11 800 ir Bosch Car Service, kas apkalpo visu automašīnu markas. Baltijā šobrīd darbojas 43 Bosch Service autoservisi, un līdz gada beigām plānots atvērt 3 autoservisus Lietuvā, 3 - Igaunijā un 4 – Latvijā. 2012. gadā Bosch plāno investēt 100 000 eiro Bosch Car Service attīstībā.

Paplašināšanās ietvaros šobrīd norit aktīva stratēģisko partneru piesaiste Baltijas valstu lielākajās pilsētās un novadu centros. Bosch Service izvirzījis mērķi izveidot plašu autoservisu tīklu pārklājumu Baltijā ar 25 autoservisiem Latvijā, 25 Igaunijā un 50 - Lietuvā. Paplašināšanos iecerēts pabeigt tuvāko 3 līdz 5 gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Uzzini, kuri ir 2014.gada labākie auto What Car? skatījumā

Lelde Petrāne, 09.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā notikušajā 37.gadskārtējā What Car? balvu pasniegšanas ceremonijā par 2014.gada labāko auto atzīts jaunākās paaudzes Nissan Qashqai. Pērn šis tituls tika Audi A3 Sportback, bet vēl gadu iepriekš - Volkswagen Up.

Šī ir pirmā reize, kad par uzvarētāju tiek atzīts Nissan zīmola pārstāvis. Lielbritānijā ražotais, jaunākās paaudzes Qashqai ieguva arī labākā mazā apvidus auto titulu.

Žurnāla What Car? galvenais redaktors Čass Halets atzinis, ka «jaunais Qashqai ienes izcilību un eleganci segmentā, kurā netrūkst kārdinošu piedāvājumu. Qashqai piedāvā zemas lietošanas izmaksas apvienojumā ar augstas klases komfortu, trokšņu izolāciju, ietilpību un drošību».

BMW ieguva divas godalgas – 435i tika iecelts labākās kupejas godā, bet jaunais BMW i3 tika atzīts par labāko videi draudzīgo auto. Arī Audi svinēja dubultuzvaru – A3 sedans ieguva balvu kā labākais biznesa auto, bet A3 kabriolets – kā gada labākais kabriolets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bunkus biroja darbinieki metas cīņā par mantu

Lato Lapsa, pietiek.com, speciāli DB, 20.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pēdējās nedēļas esam pavadījuši kā ļaunā murgā,» ar šādu atziņu aizvadītajā nedēļā klajā nāca nošautā advokāta Mārtiņa Bunkus biroja darbinieki. Taču, kā rāda publisko reģistru dati, dzīve ļaunajā murgā nav traucējusi jau aiznākamajā dienā pēc traģēdijas mesties cīņā par mantu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

2015. gada beigās portāls pietiek.com informēja par divām lepnām un ļoti dārgām automašīnām, kuru valsts reģistrācijas numuros MB39 un MB21 bija iekļauti Mārtiņa Bunkus iniciāļi. Viens auto bija 2013. gada izlaiduma Land Rover Range Rover, kurš bija ieķīlāts par 200 000 eiro, bet otrs - pilnīgi jauns, 2015. gada izlaiduma Aston Martin Vanquish, kura cena atkarībā no modifikācijas un aprīkojuma bija 300 000 eiro vai vairāk.

Viena no šīm automašīnām bieži tika redzēta pie kādai ārzonas kompānijai piederošas Mežaparka savrupmājas, kuras īstais saimnieks un iemītnieks bija M. Bunkus, bet otrā - iekšpagalmā pie M. Bunkus advokātu biroja Rīgā, Alberta ielā. Abu luksusauto oficiālā īpašniece bija 2013. gadā dibināta SIA Hotel VIP Car Rent Services, kuras vienīgais kapitāldaļu turētājs bija Lielbritānijā reģistrēts uzņēmums bez zināmiem īpašniekiem Spritwell Commerce LLP. Automašīna Range Rover tai bija ieķīlāta pat par 200 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmā acu uzmetiena tā šķiet tikai vēl viena lietota luksusa automašīna, kas nonākusi pārdošanā, bet šī Jaguar markas automašīna slēpj sevī dažas īpašas ekstras, vēsta Reuters.

Tas ir tādēļ, ka zaļais Daimler V8 no 2001. līdz 2004.gadam piederējis Lielbritānijas karalienei Elizabetei II.

Karaliskajai ģimenei tas tika piegādāts, kad bija nobraucis 2000 testa jūdzes, un karaliene tām pievienojusi vēl 12 tūkstošus jūdžu.

Šī automašīna esot speciāli būvēta Lielbritānijas karalienei, turklāt tā, lai apmierinātu visas viņas vajadzības.

Automašīna tikusi glabāta Jaguar rūpnīcā līdz to iegādājies piemiņlietu tirgotājs Pēteris Redklifs (Peter Radcliffe). Tagad viņš šo automašīnu piedāvā iegādāties ar interneta vietnes www.hmthequeensdaimler.com palīdzību.

Automašīna esot nevainojamā stāvoklī, un līdz ar to pircējs iegūšot arī fotogrāfijas, kurās redzama karaliene, braucot ar šo automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas viesnīcu tīkls Accor, kas ar pirmo viesnīcu Mercure Riga Centre Hotel' 1. maijā ienāca Latvijā, Rīgā plāno kopumā atvērt četras viesnīcas, atklāja Accor zīmolu franšīzes devējs Baltijas valstu reģionā, Varšavā bāzētā Orbis Hotel Group vadītājs Lorēns Pičerāls.

Viena no tām ir jau atklātā četrzvaigžņu viesnīca Mercure Riga Centre Hotel, kas atrodas Elizabetes ielā 101. Otra - pieczvaigžņu - atradīsies Jēkaba ielā un sauksies Pullman Riga Centre. Vēl plānotas divas viesnīcas ekonomiskajā segmentā. Tās visas attīsta investori, darbojoties uz franšīzes līguma pamata.

Pamatojot Accor izvēli ienākt Baltijas valstīs, Pičerāls atklāj, ka Baltija ir ļoti labs ģeogrāfiskais krustpunkts. «Te ir daudz dažādu lielu tirgu - Skandināvu tirgus, Krievijas tirgus, Eiropas tirgus. Baltijas valstis ļoti dinamiski virzās uz priekšu, un imports ir svarīga tirgus daļa šajās valstīs. Un tas ir tieši tas, ko gatavojamies darīt caur mūsu viesnīcām - no ārpuses ievest Baltijā ļoti daudz klientu. Tas ir mūsu tīkla galvenais mērķis.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā veidot ciešas attiecības ar klientiem

Andrius Guzaitis, Bluelark Biznesa attīstības vadītājs, 27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanas jomā mēs piesardzīgi svinam uzvaras, kad ierodas jauni klienti.

Tomēr katrā uzņēmējdarbības mācību grāmatā teikts, ka pārdošana jaunam klientam izmaksā trīsdesmit reizes dārgāk nekā pašreizējam. Un mēs joprojām pieliekam vairāk pūļu, lai atrastu jaunus klientus, nevis veidotu ilgtermiņa attiecības ar viņiem.

Varbūt, piesaistot jaunus klientus, mēs jūtam lielāku lepnumu? Vai šampanietis ir garšīgāks, svinot jaunu pārdošanas darījumu? Veiksmīga klientu aiziešanas novēršanas kampaņa reti beidzas ar biroja ballīti.

Kāpēc uzvara ir tikai sākums?

Mūsdienu uzņēmējdarbība ir balstīts uz ilgtermiņa attiecībām ar klientiem. Lielākā daļa veiksmīgu uzņēmumu pielāgojas mainīgajām klientu vajadzībām, nodrošina izcilu klientu apkalpošanu un maksimāli palielina klientu vērtību ilgtermiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darbinieku izmaksas un algas ES (tabula)

, 17.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedā aplūkot starptautiskās kompānijas Deloitte pētījuma par darbinieku izmaksām un algām Eiropas Savienības valstīs. Viszemākās darbinieku izmaksas ir Polijā, savukārt viszemākās algas Ungārijā.

ValstsDarbinieka izmaksas kopumā (eiro)Darbinieka alga pēc nodokļiem (eiro)
Austrija32 42318 405
Beļģija49 25126 154
Kipra27 65822 236
Čehijas Republika12 8917 935
Dānija51 59330 098
Igaunija11 8077 067
Somija45 00224 028
Francija52 56727 835
Vācija51 61228 913
Grieķija12 4218 147
Ungārija10 9875 102
Īrija (Pre Budget)38 54132 066
Īrija (Post Budget)38 54132 406
Itālija26 12014 229
Latvija11 1686 503
Luksemburga48 69938 075
Malta14 35411 289
Nīderlande32 81920 507
Polija10 0215 880
Portugāle18 94513 084
Slovākija10 5125 988
Slovēnija17 88911 024
Spānija34 86120 995
Zviedrija45 52824 912
Lielbritānija38 88926 606

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krīze padarījusi nabagākus britus

Vēsma Lēvalde, Db, 22.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīze padarījusi katru Lielbritānijas nodokļu maksātāju par piectūkstoš mārciņām nabagāku, raksta The Telegraph.

Visticamāk, valdība ir zaudējusi 60 miljardus mārciņu, ko ieguldīja Lielbritānijas banku sistēmas glābšanā, tajā skaitā tādās bankās kā RBS, Lloyds un Northern Rock, atzinis Lielbritānijas finanšu ministrs alisters Darlings (Alistair Darling).

2008. gada rudenī britu valdība paziņoja, ka ieguldījumu banku sistēmā zaudējumus neradīs, bet drīzāk nesīšot peļņu. Premjerministrs Gordons Brauns šo palīdzību bankām pat nosauca par investīcijām.

Lielbritānija piedzīvo drūmāko recesiju kopš Otrā pasaules kara, tagad atzīst A. Darlings.

Pretkrīzes pasākumi banku sistēmā kopumā prasīs valdībai 140 miljardus mārciņu, aprēķinājis SVF, kas nozīmē, ka katrs britu nodokļu maksātājs samaksās 5000 mārciņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uzņēmumi savu autoparku pilnībā atjauno vidēji ik pēc 3 līdz 4 gadiem

Žanete Hāka, 22.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais termiņš, uz kādu uzņēmumi Latvijā izvēlas lietot transportlīdzekļus pilna servisa autolīzingā, ir 3-4 gadi, liecina AVIS Budget Group Latvia dati.

Līzinga perioda beigās visbiežāk uzņēmēji izvēlas citus jaunus auto līzingā, tādējādi atkal pilnībā atjaunojot autoparku.

Pieprasījums pēc pilna servisa autolīzinga Latvijas uzņēmumu vidū pēdējo trīs gadu laikā pieaudzis par 20%.

Pēckrīzes stagnācijas periods ir beidzies – uzņēmumi vēlas atjaunotus autoparkus un arvien biežāk dod priekšroku pilna servisa pakalpojumiem. Pēdējo gadu laikā pieaudzis to uzņēmumu skaits, kas izvēlas pilna servisa autolīzingu. Tūlīt pēc krīzes daudzi bija spiesti no tā atteikties, jo viens no virzieniem, kurā izdevumi lielākoties tika optimizēti, bija autoparks. Uzņēmēji meklēja citus risinājumus – vieni atteicās no autoparka uzturēšanas vispār, citi ierobežoja izdevumus, cik vien iespējams. Savukārt pēdējos gados uzņēmēji atkal sāk novērtēt savu laiku un ieguldījumus, kas nepieciešami, lai uzturētu autoparkus pašu spēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes ikdienas dzīve ir dažādu notikumu un veicamo darbu piepildīta – jāplāno darbi mājās, birojā un skolā; jāatceras par pārtikas iepirkšanu un idejām kārtējai maltītei; jārūpējas par ģimenes budžetu un brīvdienu plāniem u.tml. Mūsdienās šo aktivitāšu organizēšana vairs nav iedomājama bez ierīču un dažādu tehnoloģisko risinājumu izmantošanas, kuru darbībai nepieciešams stabils tīkla pārklājums un ātrs internets, ko 5G kvalitātē katram otrajam Latvijas iedzīvotājam piedāvā IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite”. Kā cilvēki var izmantot “Bite” tīklu, organizējot ģimenes ikdienu?

Sakari un mobilais internets mūsu ikdienas pamatvajadzība. Šobrīd pieejamību “Bite” nākamās paaudzes tīklam nodrošina 1009 bāzes stacijas, taču līdz gada beigām paredzēts izbūvēt vēl 20 bāzes stacijas, tā turpinot kāpināt tīkla kapacitāti visos Latvijas reģionos. Jau šobrīd jaudīgais Bites 5G tīkls ir pieejams katram otrajam Latvijas iedzīvotājam.

Ikdienas saziņa ģimenēs, izmantojot drošības pulksteņus un telefonus

Komunikācijai ir izšķiroša nozīme ģimenes ikdienas dzīves organizēšanā, īpaši, ja ģimenē ir vairāk nekā viena atvase. Lai plānotu un saskaņotu ikdienas gaitas, mobilās ierīces un bērnu drošības pulksteņi, viedpulksteņi ir kļuvuši par neatņemamiem palīgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Itālija ir kontrastu zeme

Armanda Vilcāne, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālija savā ziņā vienmēr ir bijis mans sapņu galamērķis, kas pārsteidz ne tikai ar fantastiskām dabas ainavām un kulināriju, bet arī ar dažādību. Mērojot vien dažus desmitus kilometru, iespējams baudīt gan modes un stila metropoles krāšņumu, gan klusas kalnu pilsētiņas burvību.

Uz Itāliju četru cilvēku sastāvā devāmies decembra sākumā. Aviobiļetes, kas tika iegādātas jau septembrī, vienam cilvēkam abos virzienos izmaksāja aptuveni 60 eiro - kādam biļeti paveicās nopirkt nedaudz lētāk, kādam - dārgāk, taču kopumā lidojuma izmaksas bija ļoti zemas. Izmantojot Ryanair piedāvāto iespēju, izvēlējāmies lidot uz Bergamo lidostu, kas atrodas aptuveni 50km attālumā no Milānas.

Jau sākotnēji sapratām, ka vēlamies Itāliju apceļot ar auto, tāpēc apmēram divas nedēļas pirms ceļojuma Rentalcars.com rezervējām automašīnu, kuru uzņēmums piedāvāja saņemt turpat Bergamo lidostā. Izvēloties pilno apdrošināšanu, auto noma sešām dienām izmaksāja 176 eiro. Tāpat tikām brīdināti, ka uz vietas būs nepieciešams iemaksāt 90 eiro lielu drošības naudu. Jāpiebilst, ka auto vadītājam, kurš vēl nav sasniedzis 26 gadu vecumu, šīs izmaksas, ņemot vērā auto nomu mājaslapās pieejamo informāciju, būs krietni dārgākas. Lai gan tieši pateicoties automašīnai, īsā laikā izdevās iepazīt Itāliju no tādām šķautnēm, kas, ceļojot citādi, iespējams, paliktu nepamanītas, nevar noliegt, ka auto esamība brīžiem sagādāja arī liekas galvassāpes. Pirmās raizes sākās jau tajā brīdī, kad Latvijā apjautām, ka Rentalcars.com šajā gadījumā darbojas tikai kā starpnieks un patiesais nomas pakalpojuma sniedzējs ir uzņēmums Budget, kura reitings atsevišķās interneta vietnēs bija noslīdējis pat zem vienas zvaigznes. Saprotot, ka rezervāciju atcelt nav iespējams un nauda jau ir samaksāta, atlika vien cerēt, ka viss būs labi. Nedaudz paskrienot uz priekšu, jāatzīst, ka tik gludi gan viss negāja - jau otrajā dienā mūsu mašīna stāvvietā tika apskādēta un daļa iemaksātās drošības naudas beigās netika atgriezta. Interesanti, ka pāris desmiti eiro tika ieturēti nevis par nelielo skādi, bet gan tāpēc, ka auto it kā atgriezts ar nepilnu bāku, kas gan gluži neatbilda taisnībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēlētāju aptauja: 13.Saeimā varētu iekļūt septiņi politiskie spēki

LETA, 06.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13.Saeimas vēlēšanās lielāko vēlētāju atbalstu guvusi partija «Saskaņa», «Attīstībai/Par!», nacionālā apvienība «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai/LNNK», Jaunā konservatīvā partija (JKP) un «KPV LV», liecina aģentūras LETA, Latvijas Televīzijas (LTV), Latvijas Radio un Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) sestdien veiktā vēlētāju aptauja pie iecirkņiem («exit poll»).

Saskaņā ar aptaujas datiem Saeimā, pārvarot 5% barjeru, iekļūtu arī Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) un «Jaunā vienotība».

Par «Saskaņu» varētu būt nobalsojuši 19,4% aptaujāto, kas atklāja savu izvēli, par «Attīstībai/Par!» nobalsojuši 13,4%, par nacionālo apvienību - 12,6%, par JKP - 12,4%, bet par «KPV LV» - 11,5% vēlētāju, kas aptaujā atklāja savu izvēli. Saskaņā ar aptaujas datiem ZZS saņēmusi 9,7% savu izvēli atklājušo vēlētāju balsis, bet «Jaunā vienotība» - 6,9%.

Uz valsts finansējumu, pārvarot 2% barjeru, varētu pretendēt arī Latvijas Reģionu apvienība ar 3,5% vēlētāju, kas atklāja savu izvēli, balsīm, Latvijas Krievu savienība (LKS) - ar 3,2% vēlētāju balsu un «Progresīvie», par kuriem nobalsoja 2,7% vēlētāju, kas atklāja savu izvēli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga tiks uzņemta pasaulē lielākā lidmašīna An-225 Mriya, ar kuru plānots nogādāt Latvijas kontingenta, kas dodas uz Centrālāfrikas Republiku (CĀR), militāro ekipējumu operācijas rajonā, Db.lv informēja Aizsardzības ministrijas Militāri publisko attiecību departamenta pārstāvji.

Tiek plānots, ka pasaulē lielākā lidmašīna Rīgā nolaidīsies 12. jūnijā, plkst. 14.00.

Latvijas kontingents 40 karavīru sastāvā uz CĀR dosies jūnija vidū. Karavīru ekipējumu un militāro tehniku operācijas rajonā plānots nogādāt ar An-225 Mriya. Joprojām tiek veikta oficiāla saskaņošana par lidmašīnas ierašanos CĀR. Lidmašīna lidostā Rīga, iespējams, tiks uzņemta 12. jūnijā.

An-225 Mriya ir kravas gaisa kuģis, kas izstrādāts PSRS 1980. gados Antonova konstruktoru birojā. Tā ir garākā un smagākā lidmašīna, kas jebkad uzbūvēta un lidojusi. Gaisa kuģa maksimālā kravnesība ir 250 tonnas, maksimālais pacelšanās svars - 640 tonnas, spārna vēziens - 88 metri. Šobrīd uzbūvēts ir tikai viens An-225 eksemplārs, un to ekspluatē Antonov paspārnē esošā aviokompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Ford Focus piedzīvo pasaules debiju 2010. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē Detroitā. Paredzams, ka tirdzniecībā jaunos Focus sedanus un hečbekus ieraudzīsim 2011. gada sākumā.

Focus ir pirmais no uzņēmuma Ford globālajiem C-car jaunās paaudzes automobiļiem; tie visi ir veidoti uz vienādas platformas, kas tiks izmantota līdz pat 10 transportlīdzekļos visā pasaulē, un uz šīs bāzes līdz 2012. gadam tiks saražoti līdz pat 2 miljoni automobiļu gadā.

Uz Detroitas izstādes dēļiem kāpa gan Focus četrdurvju sedans, gan piecdurvju hečbeks. Jaunais Focus būs gandrīz identisks visos tirgos, jo 80 procenti tā sastāvdaļu būs vienādas visā pasaulē.

«Jaunais Ford Focus skaidri demonstrē, ka mūsu VIENA Ford stratēģija klientiem visā pasaulē piedāvā lieliskus produktus, kas iemieso labāko no uzņēmuma Ford Motor Company, » teica Alans Mulalijs (Alan Mulally), Ford prezidents un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgā plāno uzbūvēt augstāko koka ēku Baltijā

Zane Atlāce - Bistere, 29.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, pie Šmerļa meža plānots uzbūvēt augstāko eksponētā koka konstrukcijas ēku Baltijā.

Projekta pasūtītājs ir betona grīdu uzņēmuma Līmenī īpašnieks Mārtiņš Štrauss, kas savu ideju salikt vienkopus Latvijas dabas bagātību koku ar Latvijas zinātnieku sasniegumiem uzticējis diviem jauniem un perspektīviem arhitektiem Kārlim Mičulim un Fricim Vilnim (arhitektu birojs Vilnis Mičulis).

Mārtiņu uzrunājusi jauno puišu Šveicē un Nīderlandē gūtā pieredze, kā arī jūtamā jauda un progresīvā domāšana - nav tādas lietas, ko nevar atrisināt. «Mums apkārt ir liels zināšanu apjoms, un bieži lietas, kuras Latvijā dēvējam par inovācijām, ārzemēs jau ir ierasta prakse. Gribam, paši mācoties, šīs zināšanas ienest Latvijā,» teic F.Vilnis.

Neizmantots potenciāls

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Energoefektivitāte ir svarīga ikvienam

Sandris Točs, speciāli DB, 29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prakse pierāda, ka nereti klienti, plānojot jaunu pieslēgumu, aprēķina nepieciešamo jaudu ar zināmu rezervi

Tā rezultātā tiek pieteikta divas vai līdz pat trīs reizes lielāka jauda, nekā tas nepieciešams, intervijā DB saka a/s Sadales tīkls (ST) klientu vadības direktors Imants Krūmiņš.

Uzņēmumam ir savs attīstības skatījums, taču kā jūs noskaidrojat to, ko no jums sagaida klienti?

Lai noskaidrotu klientu viedokli par ST sniegtajiem pakalpojumiem, apmierinātību un iespējamām vajadzībām nākotnē, jau trešo gadu pēc kārtas mēs veicam padziļinātu klientu apmierinātības indeksa pētījumu. Arī agrāk esam veikuši kvalitātes kontroles aptaujas. Pētījuma ietvaros uzdodam klientam jautājumus par viņam svarīgākajiem aspektiem, lai saprastu, kāda ir šī brīža apmierinātība un kas mums nākotnē ir jāuzlabo, pie kā jāpiestrādā. Tāpat ikdienā, nodrošinot individuālu korporatīvo klientu apkalpošanu, klientu vadītāji izzina klientu vēlmes un vajadzības, risina problēmas un konsultē par energoapgādes jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: VID klienti visaugstāk novērtē VID darbinieku kompetenci un VID sniegto pakalpojumu klāstu

, 22.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pilnveidotu Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) pakalpojumu kvalitāti un apkalpošanas kultūru atbilstoši klientu prasībām un lai palielinātu klientu apmierinātības līmeni, 2007.gada martā un aprīlī tika veikts VID klientu apmierinātības pētījums.

Pētījuma ietvaros tika veikta klientu anketēšana VID klientu apkalpošanas zālēs un muitas kontroles punktos visā Latvijas teritorijā. Kopā tika aptaujāti 2017 respondenti. Šis bija lielākais no līdz šim veiktajiem VID pētījumiem, turklāt tas netika pasūtīts kā ārpakalpojums, bet tika veikts, izmantojot iekšējos resursus, un klientu anketēšanā piesaistot Rīgas un reģionālo izglītības iestāžu studentus.

VID uzskata, ka, lai veicinātu godprātīgu saistību izpildi pret valsti, ir svarīgi veicināt VID sniegto pakalpojumu servisa kvalitāti, kā arī ir jāveido uz savstarpējo cieņu un izpratni balstītas VID un klientu attiecības.

Lai novērtētu klientu attieksmi pret VID, kā arī viedokli par VID darbību, klientiem tika sniegta virkne apgalvojumu, kurus tika lūgts novērtēt, norādot, cik lielā mērā klienti tiem piekrīt vai nepiekrīt. Kopumā visu klientu apmierinātības faktoru novērtētie koeficenti ir salīdzinoši augsti - robežās no 0,7 - 0,8, kur "0" ir absolūta neapmierinātība, bet "1" - ir absolūta apmierinātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Uzņēmumi izmanto inovācijas platformā Demola Latvia studentu radītus risinājumus

Db.lv, 29.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7. septembrī noslēgsies pieteikšanās inovācijas platformas «Demola Latvia» 2018. gada rudens sezonai, patlaban kompānijas iegādājušās pusi no pavasara sezonā studentu komandu izstrādātajiem risinājumiem uzņēmumu problēmsituācijām, informē Rīgas Tehniskā Universitāte.

«Tā kā šī paaudze būs tā, kas pēc pāris gadiem veidos ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju kodolu, mums ir ārkārtīgi svarīgs studentu viedoklis. Viņi veidos gan Latvijas ekonomiku, gan būs mūsu klienti. Viņi noteiks tendences, un jau šobrīd ieskicē paradumus, kurus ir vērts integrēt risinājumos šodien. Kā mūs redz jaunieši? Ko vēlas pirkt? Kādam jāizskatās produktam? Tie ir tikai daži no jautājumiem, par kuriem kopīgi spriedām. Tieši millenium paaudzes skatījums uz problēmām un biznesam kopumā, ir galvenā vērtība, kuru ieguvām, iesaistoties «Demola Latvia» projektā,» norāda lielākā pašmāju gaļas pārstrādes uzņēmuma «Forevers» Mārketinga nodaļas vadītāja Ilona Bukša.

Komentāri

Pievienot komentāru