Citas ziņas

Bulgārijā jāuzmanās, maksājot par ceļiem

Aivars Mackevics [email protected], 24.08.2005

Jaunākais izdevums

Autoceļotājiem Bulgārijā jāuzmanās, pērkot uz robežas maksas ceļu uzlīmi. Ļoti bieži tiek samaksāta nauda un pretī izsniegta maksājuma kvīts, taču pati uzlīme netiek iedota. Turpretī vēlāk ceļojuma laikā, ja autoceļotājus pārbauda policija, kvīts netiek akceptēta un tiek uzlikts sods. Tajā pašā laikā ceļotājiem maksas uzlīmju vietā tiek pārdotas apdrošināšanas paketes (pēc izskata - sarkanas grāmatiņas), kurām kā apdrošinājumam nav vērtības, bet robežsargi par vienu šādu “darījumu” nopelna no 3 līdz 15 eiro. Īpaši bieži tas ir novērots Kapitan Andreevo un Kalotina robežpunktos. Lai nekļūtu par negodīgu Bulgārijas robežsargu upuriem, ceļotājiem tiek ieteikts pašiem pieprasīt izdot maksas ceļu uzlīmi, kā arī jau iepriekš noskaidrot tās reālo cenu. Ja tomēr ir noticis gadījums, kad robežsargs ir pieprasījis citu cenu, tad iesaka izsaukt maiņas priekšnieku, pierakstīt robežsarga vārdu un tūlīt pat pieprasīt atpakaļ samaksāto summu. Tāpat var izmantot speciāli katrā robežpunktā ir ierīkotos sūdzību telefonus un pasta kastītes. Pēdējo gadu laikā Bulgārijā ievērojami ir uzlabojusies situācija, pateicoties valsts mērķtiecīgai izskaidrošanas kampaņai, taču neatkarīgi no tās ceļotāji nav pasargāti no nepatīkamiem pārsteigumiem. Autoceļotājiem joprojām ir jāuzmanās ne tikai, pērkot maksas ceļu uzlīmes, bet arī pie ceļu policijas kontrolēm. “Īstajiem” ceļu policistiem vienmēr jāuzrāda apliecība (ar bildi, vārdu un policijas vienības numuru).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā atklāts Baltijas birojs Eiropā vadošajam nekustamo īpašumu attīstītājam Bulgārijā Platinum Developments

, 21.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informāciju sagatavoja un tuvāka informācija: Zanda Šadre, Nords Porter Novelli korporatīvo un mārketinga komunikāciju nodaļas projektu gadītāja, 29120742, [email protected]

Rīga, 21. augusts. - Rīgā Baltijas biroju atver Eiropas vadošā nekustamo īpašumu kompānija Platinum Developments. Kopā ar pārstāvniecībām Lielbritānijā, Norvēģijā un vairākās citās Eiropas valstīs uzņēmums ieņem līderpozīcijas kā īstenoto, tā nākotnes nekustamo īpašumu projektu kvalitātē Bulgārijā. Baltijas tirgū Platinum Developments plāno aktualizēt "vienas pieturas aģentūras" pieeju īpašumu iegādei Bulgārijā.

Vienas pieturas aģentūras jeb "one stop shop" pieeju preses konferencē Rīgā skaidroja Deklāns Lenons (Declan Lennon, Īrija), Platinum Developments rīkotājdirektors: "Platinum Developments pieejas pamatā ir uzņemties klientu rūpes un riskus - tai skaitā īpašuma apsaimniekošanu un tālākpārdošanu, kas ir būtiska privātiem investoriem," uzsvēra Lenons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējos ceļus ir iespējams uzturēt un remontēt tikai par valsts budžeta līdzekļiem un tie jau ilgstoši nav pietiekami, raksta reģionālais laikraksts Dzirkstele.

Šobrīd valdība strādā pie nākamā gada valsts budžeta. Publiski izskanējusi informācija, ka finansējumu autoceļiem plāno samazināt par 47 miljoniem eiro, par ko nozarē ir liels satraukums, jo jau tā nepietiekamie resursi neļauj uzturēt ceļus kārtībā.

Pašvaldības, pagastu pārvaldes cenšas, cik spēj tikt galā ar savā pārziņā esošajiem ceļiem, bet aiz pašvaldības ceļa turpinās valsts ceļi un tie nereti ir pat daudz sliktākā stāvoklī. Druvienas pagasta pārvaldes vadītājs Juris Graumanis atzīst, ka arī viņu pagastā uz vietējiem valsts nozīmes ceļiem noteikti prasītos remontdarbi. «Tie visi ir grants ceļi, bet ne uz viena grants nav, būtībā varētu teikt, ka tie ir ceļi bez seguma. Paies vēl kādi gadi un tie tiešām tādi arī būs. Grants tur nav bērta virsū, kopš tie ir uzbūvēti.» J.Graumanis atzīst, ka uzturētājs, protams, pūlas, greiderē, bet neesot jau ko greiderēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visu valstu centrālajām bankām jāveic nopietni pasākumi, lai izvairītos no ekonomiskās krīzes atkārtošanās. Tā teikts Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) tikko publicētajā ziņojumā par pasaules ekonomikas attīstības prognozēm.

SVF dokumentā, kura pilnā versija tiks publicēta šī gada 1. oktobrī, aicināts uzmanīties no aktīvu cenām, kuras varētu izraisīt «burbuļa efektu». «Banku vadītāji varētu likt lielāku akcentu uz to, lai novērstu cenu eksplozijas,» teikts ziņojumā.

Analītiskajā ziņojumā SVF arī norāda, ka «nopietnāka reakcija nekā parasti no finanšu struktūru puses attiecībā uz pārkaršanas vai cenu eksplozijas pazīmēm būtu garantija tam, lai tiktu samazinātas makroekonomiskās nestabilitātes».

SVF: jāuzmanās no jauna krīzes viļņa rašanāsSVF analītiķi izanalizējuši 90 banku krīzes, kas notikušas pēdējo 40 gadu laikā. Balstoties uz šīs analīzes rezultātiem, SVF norāda, ka pilnīga atgūšanās no pašreizējās krīzes varētu ilgt līdz pat septiņiem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien ir ļoti grūti pārsteigt kādu ar iespēju iegādāties nekustamo īpašumu Bulgārijā. Lai gan Latvijas iedzīvotāju vidū pastāv milzīga interese par iespējām nopelnīt augošajā Bulgārijas nekustamo īpašumu tirgū, joprojām tikai nedaudzos gadījumos šī mērķa sasniegšanai tiek piesaistīti banku finanšu līdzekļi. Pārzinot tirgus tendences, Bulgārijas bankas ārzemniekiem labprāt izsniedz kredītus nekustamā īpašuma iegādei.

Kredīti Bulgārijā – pieejami masveidā!

Jebkuras Eiropas Savienības dalībvalsts pilsonis var noformēt kredītu nekustamā īpašuma iegādei Bulgārijā tikpat vienkārši kā savā dzimtajā valstī. Turklāt Latvijas iedzīvotājiem to izdarīt zināmā mērā ir pat vieglāk. Un, lūk, kāpēc.

Latvijas iedzīvotājam kredīta iegūšanai Bulgārijā ir nepieciešama tāda pati dokumentu pakete kā Latvijā: izziņa no VSAA, izraksts no bankas rēķina un atsevišķos gadījumos līgums ar darba devēju vai izziņa par to, ka dokumentu iesniegšanas brīdī Jūs strādājat. Jūs varēsiet saņemt kredītu pat tad, ja Latvijā uz Jūsu vārda jau ir noformēts hipotekārais kredīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru piegādātājs V-Traffic (iepriekš Vitronic Baltica un partneri) ir piekritis slēgt pagaidu vienošanos ar Valsts policiju (VP), lai maksimāli nodrošinātu uz Latvijas ceļiem izvietoto fotoradaru darbības nepārtrauktību pēc tam, kad pamata līguma darbība būs beigusies.

Par to aģentūru LETA informēja iekšlietu ministra Riharda Kozlovska (RP) padomniece Daiga Holma. Viņa atzina, ka pārrunas ar V-Traffic turpinās, taču «labā ziņa ir tā, ka partneris ir piekritis sadarbībai», līdz ar to neatbildēts palicis vienīgi jautājums, kad šī pagaidu vienošanās tiks noslēgta – piektdien, 28.septembrī, vai nākamās nedēļas sākumā.

Tādējādi joprojām nav skaidrs, vai fotoradari uz Latvijas ceļiem darbosies šīs nedēļas nogalē, taču ir skaidrs, ka gadījumā, ja to darbībā būs pārrāvums, tad tas nebūs ilgāks par dažām dienām. Tādā gadījumā šajās dažās dienās ātruma kontroli un satiksmes drošību uz Latvijas ceļiem pilnā apmērā nodrošinās VP.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Kamēr tiks piekopts kopējā katla princips, naudas nepietiks nekam

Db redakcija, 27.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķi autovadītāji maija vidū ir nolēmuši veikt miermīlīgu protestakciju uz Ventspils šosejas, lai tādējādi vērstu sabiedrības un atbildīgo institūciju uzmanību faktam, ka braucot pa noteiktu tās posmu, automašīnu sabojāt ir pat ļoti elementāri. Nebūtu jābrīnās, ja tuvāko nedēļu, mēnešu laikā šāda veida protestakcijas norisināsies uz ceļiem burtiski visā Latvijas teritorijā. Aizvadītās ziemas laikā vien sabrukuši 700 km Latvijas ceļu. Runa ir par ceļiem, to posmiem, kur bedrītes lāpīt vairs nav nekādas jēgas. Atsevišķas pašvaldības šajā jomā uzskaitīt pat nav vērts, jo ceļa posmus, uz kuriem skatoties, rodas iesaids, ka pa ziemu tiem pāri būtu dzīti tanki, var bez pūlēm atrast visur.

Protams, ceļu uzturēšana kārtībā, remontēšana, rekonstrukcija maksā daaudzus tūkstošus un pat miljonus latu. Droši vien būs kāda it kā atbildīga amatpersona, kas steigs klāstīt, ka principā ir krīze, naudas nav, jāsavelk jostas utt. Tam visam nevar nepiekrist, tomēr tieši saistībā ar ceļiem situācija ir nedaudz citādāka nekā ar dažādām citām sfērām. Būtu tikai loģiski, ja ceļu nodokļa nauda tiktu novirzīta ceļiem.

Otrkārt, kārtējo reizi jāatgādina vēsture saistībā ar degvielas akcīzes nodokli Latvijā. Kad to ieviesa mūsu valstī, tika paziņots, ka, fakts nenoliedzami ir nepatīkams - degviela šā nodokļa dēļ kļūs dārgāka, tomēr tādējādi iegūtie līdzekļi tiks novirzīti ceļiem. To paziņojot, tika arī izveidots speciālais budžets akcīzes nodokļa administrēšanai, un ceļu remonti tomēr sākās. Kopumā šis speciālais budžets neatkarīgās Latvijas pastāvēšanas laikā ir divas reizes radīts un tikpat arī likvidēts - lielā mērā atkarībā no tā, kurš politiķis ir ticis premjera krēslā. Šobrīd tieši degvielas akcīzes nodoklis pat tiek izmantots valsts budžeta konsolidācijas vajadzībām (šā gada vidū palielinot astronomiskās benzīna cenas vēl par aptuveni diviem santīmiem), lai varētu atskaitīties starptautiskajiem aizdevējiem, neaizraujoties ar strukturālo reformu īstenošanu, bet ceļi tikmēr pārliecinoši turpina brukt. Loģiski rodas jautājums - kāda gan jēga no tā, ka no auto īpašniekiem tiek iekasēts gan ceļu, gan arī akcīzes nodoklis, ja atgriezeniskās saistes principā nav?! Vienīgais mierinājums valsts aparātam šajā sakarā - no minētajiem nodokļiem, līdzīgi kā no PVN, izvairīties nav iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grūtups: Lielkrievu nacionālistiem jāliek strādāt, lai nebūtu laika nodarboties ar muļķībām

LETA, 26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai jāuzmanās no lielkrievu nacionālistiem un viņiem jāliek strādāt, lai neatliktu laika nodarboties ar muļķībām un staigāt pa mītiņiem kopā ar biedrības Dzimtā valoda līderi Vladimiru Lindermanu, saka jurists un publicists Andris Grūtups.

Runājot par aizvadīto valodas referendumu, Grūtups atzīst, ka tajā bijis daudz vairāk pozitīvā nekā negatīvā. «Pirmkārt, tas daudziem latviešiem parādīja, cik trausla ir Latvijas valsts un latviešu valoda. Visi tie, kuri bezatbildīgi aizskrēja pēc naudas uz ārzemēm, to pārdomās, jo bez viņiem valsts kļuvusi vājāka. Tā ir vērtīga mācība,» intervijā žurnālam Klubs norāda jurists.

Pēc viņa teiktā, otra pozitīvā lieta ir pieredzētais, ka nācija var konsolidēties divās nedēļās. «Krievi necerēja, ka tik daudz nokonsolidēsies,» saka Grūtups, gan piebilstot, ka mācība esot arī tajā, ka mēs redzējām, kā krievi konsolidējās.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Mūžīgie neceļi, meklējot naudu Latvijas ceļu vajadzībām

Dienas Bizness, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai ir savi nebeidzamie problēmstāsti, kuriem laika gaitā pat ir atrasti risinājumi, bet kurus pie varas esošie prāti spītīgi negrib īstenot. Droši vien spilgtākais piemērs šajā jomā ir ceļu stāvoklis, kuru, taisnību sakot, nekad nav varēts nosaukt par kaut cik sakarīgu. Turklāt pārsvarā gadījumu kaut ko uzlabot šajā jomā tiek mēģināts kampaņveidīgi, bez jebkādām ilgtermiņa perspektīvām.

Izskatās, ka arī pārskatāmā nākotnē nekas šajā jomā nemainīsies - vismaz uz labo pusi noteikti ne. Sagaidot nākamo ES plānošanas periodu, ir paredzēts, ka ceļu attīstībai Latvija no Eiropas fondu līdzekļiem saņems itin pieklājīgu summu - 970 miljonus eiro, ko ir paredzēts novirzīt ceļu sakārtošanai deviņās tā dēvētajās lielajās pilsētās, kā arī 21 novadā. Vienkāršāk sakot, naudu plānots dot lielajiem ceļiem, atstājot novārtā mazos lauku ceļus. It kā jau izklausās loģiski, ka vispirms tiek domāts par lielajiem ceļiem, kas nereti pilda arī tranzītceļu funkcijas, otrajā plānā atstājot mazos lauku ceļus. Tomēr problēma slēpjas faktā, ka tieši pa mazajiem lauku ceļiem sava produkcija pie pārstrādātājiem ir jāaizved lauksaimniekiem. Daudzās vietās vasaras periodos ar dievpalīgu to vēl izdodas izdarīt, lai gan ceļu stāvoklis ir tāds, ka nu jau lūst ne tikai automašīnas, bet arī traktori, toties rudeņos un pavasaros attiecīgajos reģionos dzīvojošie zemnieki jūtas nošķirti no ārpasaules. To, ka situācija ar mazajiem ceļiem var izveidoties vēl draņķīgāka, nekā ir jau šobrīd, acīmredzot ir apjautušas arī atbildīgās Latvijas valsts amatpersonas, un nonākušas pie teju ģeniālas ieceres - mazajiem ceļiem jānovirza daļu no tās naudas, ko ES nākamajā plānošanas periodā plāno piešķirt lauku attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Ne visiem rocība ļauj savus spēkratus reģistrēt Latvijā

Dienas Bizness, 09.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīvajā tirgū ir pieņemts, ka patērētājs, maksājot zemu cenu, var cerēt uz ne īpaši augstu kvalitāti vai servisu, par lielu cenu – uz ievērojami augstāku, bet par ļoti lielu cenu – ekskluzīvu. Šajā kontekstā noderīga varētu šķist informācija, ka, piemēram, jaunas Toyota Avensis markas automašīnas reģistrācijas, tehniskās apskates un transportlīdzekļa eskpluatācijas nodokļa izmaksas trīs gadu periodā pircējam Lietuvā ir 29 lati, Igaunijā – 137 lati, bet Latvijā – 530 lati. Rezultāts ir visai likumsakarīgs.

Proti, turīgie Latvijas iedzīvotāji, kuri var atļauties samaksāt pustūkstoti tikai par to vien, ka ir iedomājušies nopirkt automašīnu, savus spēkratus reģistrē tuvāk mājām esošajā CSDD nodaļā. Savukārt tie, kuriem rocība neļauj šim mērķim atvēlēt tik lielas summas, automašīnas pirkt un arī reģistrēt dodas uz kaimiņvalstīm, kur tas ir lētāk. Tādējādi jau vairākus gadus Vecrīgas ielās Porsche un Bentley markas automašīnas ar Igaunijas valsts numura zīmēm nav nekāds retums.

Tiktāl par cenām un iedzīvotāju maksātspēju, bet nu par servisu... Teiksim, sabiedriskās ēdināšanas biznesā iesaistītie neļaus sameloties, sakot, ka par ļoti zemu cenu paēst var dabūt ēdnīcas līmeni, kur jāstāv rindā pie kases un aiz sevis jānovāc netīrie trauki, savukārt apmeklētāji, kuri ir gatavi par ēdienu maksāt lielas naudas summas, var rēķināties arī ar patīkamu atmosfēru, jauku viesmīli un, iespējams, pat orķestri, kas spēlē The Beatles populārākās dziesmas. Līdzīgi ir arī ar ceļu stāvokli dažādās valstīs. Informācija tiem, kuri sen nav bijuši mūsu abās Baltijas kaimiņvalstīs – salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, pie mums ceļi spīd un laistās. Tieši pie mums, izbraucot ar auto pa CSDD vārtiem, nav jāuzmanās no iekrišanas bedrē ar abiem priekšējiem auto riteņiem, pie mums nevajag baidīties veikt apdzīšanas manevru uz ceļa Varakļāni–Rēzekne, neiegāžoties grāvī, pie mums nekad nav pastāvējuši draudi, ka ceļš Ventspils–Liepāja varētu principā varētu sabrukt, un tikai pie mums bedrītes netiek lāpītas, bet gan nepieciešamības gadījumā tiek veikti Vācijas kvalitātes standartam atbilstoši ceļa rekonstrukcijas darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bulgārija pirmā oficiāli pieprasījusi Krievijai kompensāciju par Krievijas un Ukrainas konflikta laikā nepiegādāto gāzi, ziņo Sofijas ziņu aģentūra Novinite.

Pēc ziņu aģentūras sniegtās informācijas Bulgārijas enerģētikas un ekonomikas ministrs Petrs Dimitrovs tikšanās laikā Sofijā nodevis Gazprom padomes priekšsēdētāja vietniekam Aleksandram Medvedjevam vēstuli ar kompensācijas prasību. Bulgārijas zaudējumi, pēc tās valdības aplēsēm, ir aptuveni 500 miljoni levu jeb 250 miljoni eiro.

Bulgārija piedāvājusi trīs kompensācijas ceļus - tiešā naudas kompensācija, papildu gāzes piegādes vai arī Bulgārijai dot iespēju piekļūt Krievijas gāzes tīklam, ļaujot importēt gāzi no no trešajām valstīm.

Medvedjevs nekavējoties sniedzis atbildi Sofijai, ka Krievija piegādās visu līgumā paredzēto gāzes apjomu ar atvieglotiem nosacījumiem, tādējādi izvairoties no kompensācijas naudā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bulgārijas tekoša konta deficīts samazinās līdz 6.3% no IKP

, 13.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas lejupslīde un iekšzemes patēriņa samazināšanās veicinājuši Bulgārijas tekošā konta deficīta sarukšanu līdz 2.1 miljardam eiro, kas ir 6.3% no valsts iekšzemes kopprodukta (IKP), ziņo Forbes.

Pērn pirmajā pusgadā Bulgārijas tekošā konta deficīts bija 4.5 miljardi eiro, kas ir 13.1% no valsts IKP.

Valdība prognozē, ka Bulgārijas budžeta deficīts 2009. gadā varētu sarukt līdz 11% no IKP. 2008. gadu Bulgārija beidza ar tekošā konta deficītu 26% apmērā no IKP.

Statistikas dati liecina, ka importa apjomi Bulgārijā šogad pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2008. gada pirmo pusi, samazinājušies par 35.2%, kamēr eksports piedzīvojis 30.3% kritumu.

Lai gan, samazinoties tekošā konta deficītam, Bulgārija kļūst mazāk atkarīga no ārējiem riskiem, ekonomisti uzskata, ka valsts joprojām ir pakļauta riskiem, jo ievērojami samazinās ārvalstu investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Papildināta ar foto - Taupība un elektroenerģijas cenas gāž Bulgārijas valdību

Lelde Petrāne, 20.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc valsts mēroga protestiem (vairāk nekā 20 pilsētās) pret augstajām elektroenerģijas cenām un pret valstī īstenoto taupību atkāpsies Bulgārijas valdība, atsaucoties uz premjerministra Boiko Borisova sacīto, vēsta BBC.

«Es negribu piedalīties valdībā, kad policija sit cilvēkus,» parlamentam teicis Borisovs.

Desmitiem tūkstošu cilvēku visā Bulgārijā piedalījušies protestos pret elektroenerģijas rēķiniem, vienlaikus prasot valdības krišanu. Protestētāji bloķēja ceļus un krustojumus, meta olas un pudeles uz sabiedriskajām ēkām un dedzināja rēķinus, kliedzot vārdu «mafija».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreizējā situācija uz valsts ceļiem ir apmierinoša; daudzo negadījumu dēļ tiks sasaukta Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sanāksme, aģentūrai BNS pastāstīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība).

«Šajos grūtajos apstākļos situācija ir apmierinoša, bet pēdējās divās nedēļās diemžēl situācija uz ceļiem ir būtiski pasliktinājusies,» viņš sacīja.

Matīss un iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis otrdien vienojušies, ka visiem atbildīgajiem dienestiem būs jāsniedz ziņojums par negadījumu cēloņiem un ceļu uzturēšanu CSDP 26.janvārī, kā arī uzdots dienestiem pievērst lielāku uzmanību ceļu uzturēšanai, tomēr, pēc Matīsa uzskata, katrs negadījums ir atsevišķi vērtējams.

«Situācijas sarežģītība, protams, ir laikapstākļi, kas ir mainīgi - ir plus grādi, mīnus grādi, sniegs uzsnieg, kūst, veidojas apledojums. Protams, ceļu dienests dara visu, lai apledojumu novērstu, bet arī autovadītājiem ir ļoti svarīgi izvēlēties ceļu stāvoklim atbilstošu braukšanu,» viņš klāstīja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ap 60 tiltus Latvijā vajadzētu nekavējoties slēgt vai jāuzliek vēl stingrāki satiksmes ierobežojumi, jo ir bīstami tālāk tos ekspluatēt, šodien, tiekoties ar žurnālistiem, sacīja biedrības Latvijas ceļu būvētājs (LCB) valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Viņš pauda sašutumu, ka nākamgad budžets vietējiem un reģionāliem ceļiem un tiltiem neko nesola. Piemēram, vietējiem ceļiem piecu gadu laikā vajadzēja ieguldīt 690 miljonus eiro. Tāpēc būvnieki plānojuši vērsties Satiksmes ministrijā (SM) un pie premjerministres Laimdotas Straujumas (V), lai skaidrotu pašreizējo lauku ceļu bīstamību.

SM atzinusi, ka 145 tilti ir sliktā stāvoklī, bet līdzekļi šim mērķim nav piešķirti.

Būtiska esot arī pārkrauto automašīnu ietekmes uz ceļu stāvokli problēma - tās par vienu piektdaļu laika samazina ceļu ilgmūžību. Līdz ar to 20% naudas, nekontrolējot automašīnu svaru, tiekot «nomesta zemē». Kā norāda Bērziņš, tā ir strukturāla problēma. SM ar vienu roku uzstādot svaru ierobežojošas zīmes uz ceļiem, bet ar otru ik gadu palielina izsniegto kravas auto atļauju jeb licenču skaitu: 2012.gadā - 12000, bet 2014.gadā - 15000. Autotransporta direkcijas atļaujas dod tiesības pārvadātājam veikt kravas pārvadājumus. Tāpat ministrija izliekoties neredzam, ka mašīnu svaru kontroles funkcija, kas 2011.gadā tika atdota Iekšlietu ministrijai, netiek pienācīgi pildīta. «Kā citādi lai raksturo uz ceļa svērto mašīnu skaita samazinājumu no 930 reizēm 2010.gadā uz 156 reizēm 2014.gadā?» jautā Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018.gadā pie galvenajiem autoceļiem Latvijā ir plānots izveidot 70 uzlādes stacijas, bet līdz 2021.gadam – vēl 80, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Projektu kūrē VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), īstenojot Eiropas Savienības fonda projektu «Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana». Uzlādes staciju uzstādīšanas vietas un izvietojums tiek noteikts, ņemot vērā vairākus kritērijus – attālumu starp stacijām, publisko vietu tuvumu, pieejamās elektropieslēguma jaudas u.c. Šogad iecerēts uzstādīt 70 uzlādes stacijas uz TEN-T ceļiem vai tiešā to tuvumā un lielākajās apdzīvotajās vietās.

DB uzrunātie eksperti atzīst, ka šis ir nozīmīgs infrastruktūras attīstības solis, bet tas nav pietiekams. «Līdz ar šādu punktu izveidi ar elektroautomobiļiem varēs ērti pārvietoties pa Latviju. Protams, tehnoloģijām attīstoties, būs jāiet laikam līdzi, šī brīža 50kw lādēšanas stacijas jāmaina pret jaudīgākām, jo tehnoloģijas arī attīstās un spēj elektromobili arvien īsākā laikā uzlādēt,» spiež Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Pa Ukrainas Karpatu takām

Iesaka: Mudrīte Grundule, sabiedrisko attiecību aģentūras Prospero īpašniece; Sagatavojusi: Linda Zalāne, Latvijas Radio, speciāli DB, 15.10.2019

Kāpiens Ukrainas augstākajā virsotnē Hoverlā, tūristu plūsma šeit ir samērā liela, skati- burvīgi. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No draugiem sen biju dzirdējusi, ka pastaigas pa kalniem ir lieliska atpūta.

Par to pati pārliecinājos, ceļojot pa vairākiem ASV štatiem un dodoties vairāku stundu pārgājienos pa kanjoniem. Darba kolēģe, kura pērn pabija Karpatu kalnos Ukrainā, par savu ceļojumu bija sajūsmā un stāstīja brīnumainas lietas – neparasti piedzīvojumi, burvīga daba, sirsnīgi, atsaucīgi cilvēki. Ieinteresējos par šo maršrutu, un, kad draudzene Ilze Āķe piedāvāja šīs vasaras otrajā pusē aizbraukt uz Karpatiem, nekavējoties piekritu. Lai arī nekādi ārvalstu braucieni un īpašs budžets nebija ieplānots, draudzene mierināja, ka Ukrainā viss ir tik lēti, ka šos izdevumus pat nejutīšu. Faktiski tā arī bija, jo ceļojuma izdevumi daudz nepārsniedza budžetu, kas būtu bijis nepieciešams, attiecīgo laiku pavadot tepat, Latvijā. Izbaudot ceļu ar auto līdz Ziemeļukrainai pa gleznainajām Polijas šosejām, kopumā mūsu piedzīvojumu brauciens ilga desmit dienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tendences un aktuālās apvienošanās elektronisko sakaru nozarē

Ivo Maskalāns,Zvērinātu advokātu biroja BORENIUS zvērināts advokāts, 28.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskie sakari ir tā nozare, kurā attīstība šobrīd notiek dinamiski un inovatīvi. Tas attiecas arī uz apvienošanās darījumiem nozarē, jo vairāki Eiropas uzņēmumi pēdējā laikā aktīvi paplašina un dažādo gan savu pakalpojumu klāstu, gan arī darbības teritorijas.

Telekomunikāciju nozari, kā aktuālu un svarīgu nozari, savā nesenajā runā uzsvēra arī Eiropas Komisijas (EK) Priekšsēdētāja vietnieks, Joahims Almunja, kurš ir atbildīgs par ES konkurences politiku. Savā šī gada 21. februāra runā viņš minēja, ka pašlaik EK skata divus apvienošanās darījumus nozarē: vienā Īrijā 02 iegādājas Hutchison, otrā, Telefonica iegādājas KPN E-Plus biznesu Vācijā.

Šādos apstākļos tirgū parasti nevar sūdzēties par konkurences trūkumu. Lai gan vēsturiski elektronisko sakaru nozare varētu asociēties ar lielu, agrāk valstij piederošu uzņēmumu, kas neizjūt īpašu konkurences spiedienu, šobrīd konkurences aina elektronisko sakaru nozarē ir pavisam cita. Tas visvairāk ir saistīts ar jaunu pakalpojumu rašanos, un izmaiņām patērētāju pieprasījumā pēc elektronisko sakaru pakalpojumiem. Šīs tendences ir izmainījušas arī pašu priekšstatu par to, kas varētu tikt uzskatīts par elektronisko sakaru pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Bulgārijā uztraucas par banku aktivitāti īpašumu tirgū

, 01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma tirgus attīstība 2010. gadā Bulgārijā būs tieši saistīta ar banku darbību — vai tās sāks realizēt atsavinātos īpašumus, ziņo interneta izdevums The Sofia Echo.

Bankas un ārvalstu investori bija būtiskākais faktors valsts nekustamā īpašuma tirgus bumā pēdējos piecus gadus. Līdz ar ekonomisko lejupslīdi Bulgārijā ir pieaudzis to kredītu skaits, par kuriem kredītņēmējiem ir grūti norēķināties.

The Sofia Echo informē, ka 2010. gads solās būt grūtāks nekā 2009. gads, un tiek pieļauts, ka bankas varētu kļūt par ļoti nozīmīgu nekustamā īpašuma tirgus spēlētāju. Tas savukārt nozīmējot būtisku īpašumu cenu samazinājumu. Kompānija Address izteikusi varbūtību, ka tirgus varētu pat sabrukt.

Pēc šīs kompānijas datiem, īpašumu cenas Bulgārijā gada laikā ir samazinājušās par 28 %. Gandrīz puse — 47 % pašreizējo īpašumu pircēju norēķinoties par pirkumu, neizmantojot banku aizdevumus, kamēr 22 % gadījumos darījumus finansējot bankas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katrs ceturtais Krievijas pilsonis, kurš vēlētos iegādāties īpašumu ārvalstīs, interesējas par Spāniju. Tieši Spānijas un arī Latvijas īpašumu tirgū pašlaik Krievijas eksperti iesaka ieguldīt.

Iesaku pievērst uzmanību Spānijas un Latvijas nekustamā īpašuma tirgum. Vairākos segmentos tur jau ir sasniegts zemākais punkts, tiešsaistē rīkotajā konferencē izteikusies Krievijas nekustamā īpašuma milža — kompānijas Миэль DPM ģenerāldirektore Nataļja Zavaļišina, informē rus.db.lv.

Pašlaik atsevišķi īpašuma pārdevēji nav spējīgi pildīt kredītsaistības, un ir spiesti īpašumus pārdot par likvidācijas cenu, t.i., faktiski par cenu, kas segtu vien atlikušās kredītsaistības, — viņa skaidrojusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas Komisija izvērtējusi konverģences programmas

, 07.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija ir izvērtējusi Bulgārijas un Rumānijas pirmās konverģences programmas un konstatējusi, ka Bulgārijas budžeta stāvoklis ir stabils. Tomēr piesardzības labad Bulgārijai ieteikts 2007. gadā panākt lielāku budžeta pārpalikumu, nekā pašlaik plānots, un saglabāt krietnu budžeta pārpalikumu nākamajos gados, lai stiprinātu makroekonomisko stabilitāti un mazinātu ārējo deficītu.

Rumānijai, kura piedzīvojusi vēl lielāku izaugsmi nekā Bulgārija un kuras ārējais deficīts palielinās, būtu jāuzlabo budžeta stāvoklis, veicot ievērojamas korekcijas, lai izveidotu pietiekamu drošības rezervi pret 3 % robežas pārkāpšanu un izvairītos no procikliskas politikas. Rumānijai arīdzan jākontrolē valsts izdevumu pieaugums un jāpārskata izdevumu pozīcijas.

Komisija arī izskatījusi Latvijas programmas atjaunināto versiju un konstatējusi, ka plānotā fiskālās stingrības mazināšanās 2007. gadā nav saderīga ar piesardzīgu fiskālo politiku, kuras mērķis ir nodrošināt ilgtspējīgu konverģenci. No 2008. gada tiek prognozēts zināms progress, taču budžeta mērķu sasniegšana ir apdraudēta, turklāt šie mērķi nav tik vērienīgi, kā varētu gaidīt, ņemot vērā valsts lielo izaugsmi, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bulgārija samazinās elektrības cenas par 5%, tādējādi cenšoties panākt regulāro protestu un demonstrāciju beigšanos. Lēmums par elektrības cenu samazināšanu satraucis energonozarē strādājošos uzņēmumus.

Elektrības cenu samazinājums mājsaimniecībām ir otrais šā gada laikā. Bulgārija jau martā par 7% samazināja elektrības cenu. Tas sekoja apjomīgiem protestiem, kurus bija izsaukušas augstās elektroenerģijas cenas, kuras pieauga pēc atjaunojamo energoresursu atbalsta maksājuma palielināšanas. Demonstrācijas lika krist arī iepriekšējai Bulgārijas valdībai.

Neskatoties uz valdības maiņu, Bulgārijā joprojām notiek demonstrācijas, kurās tiek pieprasīta valdības atkāpšanās. Cerot panākt protestu beigšanos un bažījoties, ka apkures sezonai sākoties tie vēl vairāk pastiprināsies, jo iedzīvotāji būs sašutuši par augstajām elektrības cenām, valdība nolēmusi tarifus samazināt, skaidro Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Bulgāri cer, ka Latvijas uzņēmums netiks pie digitalizēšanas

LETA, 30.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bulgārijas kompānija Di Vi Bi Ti (DVBT) ir pārliecināta, ka Eiropas Komisijā (EK) anulēs Latvijas kompānijai Hannu Pro 2009.gada konkursā piešķirto Bulgārijas televīzijas digitalizācijas līgumu, vēsta laikraksts Trud.

DVBT pagājušā nedēļā vērsās Eiropas Komisijā (EK), aicinot izvērtēt digitālās virszemes televīzijas ieviešanas gaitu Bulgārijā un digitalizācijas līgumu piešķiršanu Latvijas un Slovākijas uzņēmumiem.

Bulgārijas Augstākā tiesa janvāra vidū noraidīja DVBT mēģinājumu apstrīdēt digitālās virszemes apraides infrastruktūras būvēšanas un digitālās televīzijas operatora līgumu piešķiršanu Latvijas uzņēmumam Hannu Pro un Slovākijas uzņēmumam Towercom.

Kā raksta laikraksts Trud, tiesa noraidīja DVBT prasību, kaut arī prokuratūra norādīja, ka Bulgārijas Sakaru uzraudzības komisijas rīkotajā konkursā bijušas nepilnības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Trasta komercbanka ieiet Bulgārijas īpašumu tirgū

, 08.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trasta komercbanka (TKB) šā gada 31.jūlijā ir saņēmusi Bulgārijas Tirdzniecības un rūpniecības palātas atļauju bankas pārstāvniecības atvēršanai Bulgārijā un šovasar sāk piedāvāt arī jaunu iespēju Latvijas investoriem - finansējumu nekustamo īpašumu iegādei Bulgārijā, kā nodrošinājumu pieņemot pašus pērkamos objektus.

Saskaņā ar kredītiestādes sniegto informāciju Trasta komercbankas pārstāvniecība Bulgārijā tiks atvērta kūrortā Saulainais Krasts, Burgasā, kas ir otra lielākā Bulgārijas pilsēta pie Melnās jūras un lielākā valsts jūras osta. Jaunās pārstāvniecības galvenie uzdevumi būs atbalsta sniegšana bankas klientu biznesam šajā reģionā un investīcijām Bulgārijas nekustamajā īpašumā, kā arī bankas speciālisti sniegs konsultācijas par finanšu pakalpojumiem.

"Bulgārijas nekustamā īpašuma tirgus, sakarā ar valsts iestāšanos Eiropas Savienībā un gatavošanos dalībai NATO, kā arī pateicoties vispārējai ekonomiskai izaugsmei šobrīd ir viens no perspektīvākajiem Eiropā – pieprasījums un cenas ik gadu turpina strauji pieaugt. Papildus nekustamā īpašuma tirgus attīstību sekmē uz īpašumu iegādi attiecināmā liberālā Bulgārijas likumdošana. Šie apstākļi, kā arī pievilcīgās Bulgārijas nekustamo īpašumu, preču un pakalpojumu cenas padara šo zemi īpaši pievilcīgu tūrismam, atpūtai un invest��cijām," skaidro banka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Budžeta deficīts liek Bulgārijai atteikties no eiro

Ritvars Bīders, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bulgārija pagaidām atteikusies pievienoties valūtu maiņas kursa sistēmai ERM-2, kas ir pirmais solis pārejai uz eiro. Par to paziņojis valsts premjerministrs Boiko Borisovs, ziņo Reuters.

Tādējādi Bulgārija ir faktiski atteikusies no iepriekš plānotajiem eiro ieviešanas termiņiem.

B. Borisovs norāda, ka šādu soli Bulgārija spērusi tādēļ, ka valsts budžeta deficīts 2009. gadā ir sasniedzis 3,7% no iekšzemes kopprodukta (IKP). Viņš arī skaidro, ka eiro plāni pagaidām atlikti arī tāpēc, ka nākotnē, iespējams, gaidāma tālāka deficīta palielināšanās.

Iepriekš Bulgārija eirozonai plānoja pievienoties 2011. gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru