Transports un loģistika

Būs jāmaksā kompensācija pasažierim par autobusu kavēšanos

, 24.04.2009

Jaunākais izdevums

Eiropas Parlaments pieņēmis pirmā lasījuma likumprojektu, kas noteiks kompensācijas apjomus autobusu un kuģu kavēšanās un reisu atcelšanas gadījumā.

Saskaņā ar grozīto priekšlikumu autobusa pasažieriem būs jāpiedāvā alternatīvs transports, ja reiss atcelts vai izbraukšana kavējas vairāk par divām stundām. Ja pasažieris alternatīvu noraidīs, tas varēs saņemt biļetes kompensāciju pilnā apmērā. Ja netiek piedāvāta cita transporta iespēja, biļetes cena jāatmaksā 150% apmērā.

Ja autobusa reisa pienākšana galapunktā par vairāk nekā divām stundām un kavēšanos izraisījusi šofera nolaidība vai tehniska kļūda, pasažieris ir tiesīgs uz 50 % kompensāciju. Prasības par kompensācijām neattiecas uz gadījumiem, kad reiss kavējas nenovēršamu ar kompānijas darbību nesaistītu iemeslu dēļ, piemēram, dabas apstākļi, pasažiera vaina.

Ja traucēta ūdens transporta plūsma, operatoriem jāsniedz pasažieriem informācija un jāizmaksā kompensācijas pēc šādiem principiem: 25 % no biļetes cenas par vienas līdz divu stundu kavēšanos, pienākot galapunktā, 50 % — no biļetes cenas par divu vai vairāk stundu kavēšanos, pienākot galapunktā, 100 % — ja operators nenodrošina citu atbilstošu transportu vai informāciju par alternatīvu ceļu.

Ja pasažieris autobusa avārijā ievainots vai gājis bojā, autopārvadājumu operatoram 15 dienu laikā jāsamaksā iepriekšēja kompensācija, kas ir proporcionāla kaitējumam; nāves gadījumā minimums ir 21 000 eiro. Eiropas Parlaments pieņēma grozījumu, kas paredz, ka kompensācija nav jāmaksā, ja pārvadātājs no nelaimes gadījuma nebūtu varējis izvairīties.

Personām ar kustību traucējumiem nedrīkstēs atteikt piekļuvi transportam, izņemot gadījumus, kad tas apdraud viņu drošību. Ostās cilvēkiem ar invaliditāti būs jānodrošina palīdzība, tomēr, lai to saņemtu, operatori būs jāinformē rezervācijas laikā vai vismaz 48 stundas pirms ceļojuma.

Jaunie noteikumi neattieksies uz pilsētu, piepilsētu un citiem vietēja mēroga reisiem, tomēr tiem būs jāizvirza prasības dalībvalstu līmenī.

Grozījumi tālāk tiks iesniegti izskatīšanai dalībvalstu ministriem ES Padomē, ar kuru Parlaments par likumprojektiem lemj ar līdzvērtīgām tiesībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 320% pērn pieaudzis sūdzību skaits no pasažieriem par saņemtajiem aviopakalpojumiem, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Atcelts reiss, nozaudēta vai bojāta bagāža, kavēts lidojums – šie ir gadījumi, kuros pasažieri visbiežāk vēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar sūdzībām. Arī šā gada statistika varētu būt līdzīga.

Aviokompānijām sūdzības nozīmē kompensāciju izmaksu un nenotikušo reisu statistikas papildinājumu, kas uzņēmumu ierindo precīzo vai gluži pretēji – kavētāju sarakstā. Pasažierim aiz statistikas slēpjas nenoticis lidojums, kas izjaucis visus plānus un papildinājis izdevumus. Arī pēc attiecību nokārtošanas ar aviokompāniju pasažieriem mēdz palikt daudz jautājumu, uz kuriem nav atbildes. Ar šādu pieredzes stāstu pie laikraksta Dienas Bizness vērsās kāds pasažieris, kura lidojums tika atcelts šā gada maijā. Viņam tika nodrošināta izmitināšana viesnīcā un noorganizēts cits lidojums, tomēr pasažieris nesaprot, kā lidmašīnas tehnisks defekts var tikt definēts kā force majeure jeb nepārvaramas varas apstākļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu, lai nenonāktu situācijā, ka nav kam vadīt pasažieru autobusus, Guntara Gūtes saruna ar Liepājas autobusu parka (LAP) valdes locekli Annu Valteri.

Šobrīd joprojām novērojamas lielākas vai mazākas, tomēr problēmas autobusu pasažieru pārvadājumu jomā – kam trūkst šoferu, kam pat attiecīgu autobusu. Tostarp jūlijā diezgan lielas grūtības piedzīvoja arī jūsu uzņēmums. Kas ir galvenie faktori, kas rada šo situāciju?

Ja runājam konkrēti par jaunajām lotēm kā tādām – daļā no tām pārvadātāji darbu uzsāka pagājušajā un šajā gadā, tagad ir paziņoti konkursa rezultāti atlikušajās lotēs, kur pārvadājumi jāuzsāk nākamajos gados. Nenoliedzami, tie, kuri ir gudrāki, gatavojoties uzsākt darbu jaunajās lotēs, mācīsies no visu mūsu kļūdām. Bet runājot par mūsu pieredzi – gatavojoties Ogres/Aizkraukles lotes izpildes uzsākšanai, bija jāpaveic ļoti liels darbs, kas sastāvēja no vairākiem lieliem blokiem, tostarp nokomplektēt attiecīgām prasībām atbilstošus autobusus. Mēs laicīgi iegādājāmies pilnīgi jaunu floti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Atbalsts mājokļu kredītņēmējiem sagaidāms no 200 līdz pat 1200 eiro apmērā

Db.lv, 22.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu kredītņēmēji šogad saņems valsts atbalstu, lai mazinātu straujā Euribor likmju kāpuma potenciāli negatīvo ietekmi uz mājsaimniecību ienākumiem un spēju segt kredītsaistības.

Aprēķini rāda, ka izmaksājamais atbalsta apmērs var variēt no aptuveni 200 līdz 270 eiro aizdevumiem 50 tūkstošu eiro apmērā, aizdevumiem 150 tūkstošu eiro apmērā atbalsts sagaidāms no 630 līdz 740 eiro, bet kredītiem 250 tūkstošu eiro vērtībā izmaksājamā atbalsta summa par pirmo ceturksni būs no 1000 līdz 1240 eiro. Svarīgi, ka kredītņēmējiem atbalsta saņemšanai pašiem nekas nav jādara – atbalsta apjoms tiks aprēķināts un izmaksāts automātiski. Pirmās kompensācijas kredītņēmēji saņems līdz 30. aprīlim, tās izmaksās Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Atbalsts aizņēmējiem tiks maksāts tikai par veiktajiem procentu maksājumiem (nevis par kredīta pamatsummu). Atbalsts apmērs ir 30% no veiktajiem procentu maksājumiem, bet ne vairāk kā 2 procentpunkti no periodam noteiktās kopējās aizņēmuma likmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Nordeka: Mūsu autobusu vadītāju darba samaksa ir viena no augstākajām nozarē

Žanete Hāka, 10.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Nordeka vadība kategoriski noraida streika organizētāju apgalvojumus par vadības attieksmi pret darbiniekiem, autobusu vadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un zemajām algām, paziņojumā Nasdaq Riga norāda kompānijas vadītājs Sergejs Zabavņikovs.

Pēc Valsts SIA Autotransporta direkcija atzinuma AS Nordeka autobusu vadītāju darba samaksa pirms darbinieka nodokļu nomaksas ir viena no augstākajām nozarē. 2013.gadā tā bija vidēji 850 eiro mēnesī.

Respektējot savu darbinieku likumiskās tiesības piedalīties streikā, AS Nordeka vadība vienlaicīgi uzskata par nepieņemamu šī streika organizētāja – arodbiedrības LABA - publiskajā telpā pret uzņēmumu izvērsto nomelnojošo kampaņu.

AS Nordeka ir viens no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā un arī viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem nozarē. Uzņēmuma akcionāri pēdējos gados ir ieguldījuši lielus līdzekļus gan uzņēmuma attīstībā, gan darbinieku darba apstākļu uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas autobusu parks plāno dubultot apgrozījumu

Vēsma Lēvalde, 08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks līdz 2015.gada beigām plāno sasniegt 15 miljonu latu apgrozījumu un to noslēgt ar 200 tūkst. latu peļņu.

Tādus rezultātus paredz šā gada maijā uzņēmuma padomē apstiprinātais stratēģiskās attīstības plāns 2012. - 2015. gadam.

Db.lv rakstīja, ka šā gada septembra vidū a/s Liepājas autobusu parks veica finanšu investīciju taksometru uzņēmumā SIA Baltic Taxi, kļūstot par tā kapitāldaļu kontrolpaketes īpašnieku. Tuvāko divu gadu laikā SIA Baltic Taxi plānots sasniegt četrus miljonus latu lielu apgrozījumu, 2015. gadu noslēdzot ar 150 tūkst. Ls peļņu.

Savukārt a/s Liepājas autobusu parks jaundibinātā meitasuzņēmuma SIA Rumba Tours plānotais apgrozījums, noslēdzot 2015. gadu, plānots 0,4 miljonu latu apmērā, sasniedzot 25 tūkst. latu peļņu. SIA Rumba Tours specializācija ir autobusu nomas pakalpojumi privātpersonām, uzņēmumiem un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sabiedriskajā transportā plāno ieviest elektronisko norēķinu sistēmu

Žanete Hāka, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien valdība atbalstīja precizētos Ministru kabineta noteikumu projektus, kas paredz izmaiņas sabiedriskā transporta pasažieru uzskaites un reģistrācijas kārtībā, no 2017. gada pārejot uz elektronisku pasažieru identifikācijas un braucienu apmaksas sistēmu sabiedriskajā transportā – konkrētām pasažieru kategorijām, kas saņem 100% atvieglojumus, vienlaikus lemjot par sistēmas ieviešanas progresa ziņojuma iesniegšanu valdībā līdz 2016. gada 1. aprīlim, informē Pārresoru koordinācijas centrs.

Jaunā sistēma ir attiecināma uz trim pasažieru kategorijām: personām ar I un II grupas invaliditāti, bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, kā arī politiski represētajām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem. Minētie pasažieri, kā ierasts, izmantos sabiedrisko transportu bez maksas, bet atšķirībā no esošās sistēmas, kur darbojas 0 biļešu izsniegšana, turpmāk reģistrēs savus braucienus sabiedriskajā transportā ar norēķinu iestādes izsniegtu sīkmaksājumu karti, kuras saņemšana un lietošana būs bezmaksas.

Lai saņemtu sīkmaksājumu karti, kas pildīs elektroniska braukšanas identifikācijas līdzekļa funkciju, minētajiem pasažieriem būs jāatver norēķinu konts norēķinu iestādē. Atvieglojuma saņēmējam kontā nebūs nepieciešams noguldīt nekādu naudas summu, lai brauktu ar sabiedrisko transportu bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop» ir uzsācis petīciju, kuras mērķis ir mainīt esošo likumdošanu un neļaut vairs iepriekš plānotiem streikiem būt par kompensācijas atteikuma iemeslu

Aviopasažieri ir aicināti izteikt viedokli un parakstīties interneta platformā «Avaaz» (https://ej.uz/qis9), paužot savu nostāju pret pastāvošo likumdošanu.

Pagaidām petīciju parakstījuši nedaudz vairāk nekā 370 cilvēki. «Šobrīd esam secinājuši, ka cilvēki nelabprāt uzticas globālām petīcījam, tādēļ esam procesā, lai petīciju izveidotu katrā valstī lokāli. Šobrīd mūsu mērķis ir līdz šī gada decembrim savākt 100 tūkstošus parakstu,» saka Marjus Stonkus (Marius Stonkus), «Skycop» izpilddirektors.

Lietuvas jaunuzņēmums «Skycop» cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kuri vīlušies aviolīnijās, atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu skycop.com. «Skycop» pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā. Precīzs skaits, cik ceļotājiem uzņēmums ir palīdzējis, netiek atklāts, bet «Skycop» strādā ar pieprasījumiem no 173 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabuss AS meitas uzņēmums Latvijā SIA Tukuma Auto ir iegādājies 100 procentus akciju Latvijas autotransporta uzņēmumā SIA Ludzas ATU, kas nodrošina autobusu pārvadājumus Ludzā un tās apkārtnē, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērto sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera pārvadājumu nozarē pārsniegs 10 %.

Hansabuss AS valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norādīja, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski nostiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū. «Ludzas ATU darījums ir ceturtais pārņemšanas darījums, ko Hansabuss īstenojis Baltijā pēdējo 18 mēnešu laikā, un trešais Latvijā. Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020. gadā. Mēs plānojam turpināt paplašināt savu klātbūtni sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera autobusu pārvadījumu tirgos Baltijā atbilstoši situācijai tirgū,» informēja N.Tammis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diskutējot par noteikumiem, kas regulētu transporta un īres kompensāciju piešķiršanu deputātiem, Saeimas Saimnieciskās komisijas deputāti šodien aizgāja līdz asumiem un netrūka arī klaigāšanas, dēvējot kolēģus par «debīliķiem».

Deputātiem, piemēram, bija domstarpības par to, vai transporta kompensācijas aprēķināšanai nepieciešamais attālums no dzīvesvietas mērāms līdz Rīgas robežai vai Saeimas durvīm.

Visaktīvāk savu neapmierinātību pret dažādiem noteikumu punktiem pauda Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) deputāts Aivars Dronka, pamatīgi sakaitinot komisijas vadītāju Ilzi Viņķeli (V). Vārdu apmaiņa kļuva aizvien asāka, un saruna novirzījās no tēmas, piemēram, Dronka ieteica pievērst uzmanību "Vienotības" deputātiem, kuri ņemot bezalgas atvaļinājumus plenārsēžu laikā.

Vairāki deputāti, klausoties aizvien emocionālākajos izteikumos, norādīja, ka «mēs sākam kļūt smieklīgi», savukārt Māris Kučinskis (PLL) izteicās, ka viņa kolēģi sākot uzvesties kā «debīliķi».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

D.Staķe: skolēnu autobusu piegādi varētu kavēt kāda sūdzība

Ingrīda Drazdovska, 09.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgais kavēklis skolēnu autobusu piegādi pašvaldībām varētu būt kāda sūdzība par iepirkuma komisijas lēmumu, sacīja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre Dagnija Staķe.

Ja sūdzības nebūs, līgumi tiks noslēgti tuvākajā laikā un autobusi sākšot ceļu uz novadiem jau septembrī.

Db.lv jau vēstīja, ka skolēnu autobusus iegādāsies no SIA Domenikss un no SIA Latursus un UAB Salociai ir Partneriai, BMC Sanayi ve Ticaret A.S apvienības. Saskaņā ar pieejamo informāciju tie tomēr būs oranžā krāsā.

Kopumā tiks iepirkti 110 autibusi par 9,7 milj. latu no kuriem 7,44 milj. latu piešķir Šveices valdība, 1,31 milj. latu Latvijas valsts in trūkstošos 0,96 milj. latus segs pašvaldības.

Autobusu ekspluatācijas laikā pašvaldībām būs jāatskaitās par autobusu noslodzi. Ja tiks konstatēts, ka autobusi netiek izmantoti skolēnu pārvadājumiem nepietiekama bērnu skaita dēļ, tiks izskatītas iespējas konkrēto autobusu nodot citas pašvaldības rīcībā, kurai tas izrādītos nepieciešamāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavas autobusu ražotāja AS AMO Plant autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū.

Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), AMO Plant valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī AMO Plant kopā ar SIA AMO Bus (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa AMO Plant Ambassador SB 200 prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skolas autobusu iepirkums, iespējams, rīkots iepriekš zināmam pretendentam

, 31.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ medijos interesi izraisīja 9.6 miljonus vērtais skolēnu autobusu iepirkums. Valsts Reģionālās attīstības aģentūras izsludinātā konkursa nolikums nosaka, ka jauno autobusu krāsojumam noteikti ir jābūt oranžam.

Šī nav vienīgā neizskaidrojamā prasība. Auto piegādātāji un eksperti atzīst, ka nolikumā ir virkne ierobežojošu prasību. Pastāv aizdomas, ka konkurss rakstīts konkrētam pretendentam, vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.

Ekonomiskās krīzes uzspiesta pērn Latvijā notika skolu reforma- daudzas slēdza un apvienoja. Tāpēc Šveices valdības atbalsts skolu autobusu iegādei bija gluži īstajā laikā. Ar tās palīdzību pie 110 autobusiem tiks 59 Latvijas pašvaldības.

Taču prasības autobusu saņēmējiem ir stingras - tos drīkst izmantot tikai skolēnu vešanai uz skolu un mājup. Nekādas ekskursijas vai izbraucieni brīvlaikā ar skolu autobusiem nav atļauti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu ražotāja a/s Amo Plant pagājušajā gadā strādāja ar 1 201 433 latu zaudējumiem, un tie ir vairākkārt lielāki nekā 2010. gadā, liecina Firmas.lv informācija.

Amo Plant zaudējumi 2010. gadā bija 76 022 lati. Uzņēmums pērn ir strādājis ar 2 879 393 latu apgrozījumu, un tas ir par 8,3% mazāks nekā 2010. gadā, kad Amo Plant apgrozījums bija 3 138 756 lati.

Amo Plant vadības ziņojumā teikts, ka pērn uzņēmumam radās jauns stratēģiskais partneris - Vācijas autokoncerns MAN Group, ar kuru parakstīts sadarbības līgums, kas paredz Lion's City A21 sērijas pilsētas autobusu komplektēšanu. Uz šā līguma pamata 2012. gadā parakstīts nodomu protokols par 60 autobusu pasūtījumu Krievijas uzņēmumam Mosgortrans, kas ir municipālais pasažieru pārvadātājs Maskavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No nākamā gada ieviesīs izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos un pieturvietu nosaukumos

Ritvars Bīders, 21.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2011.gada 1.janvāra tiks veiktas izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos, kustību sarakstos, kā arī pieturvietu nosaukumos.Sabiedriskā transporta kopējais reisu skaits netiks samazināts, un izmaiņas veiktas, lai sinhronizētu transportlīdzekļu atiešanas un pienākšanas laikus pieturvietās, informē Rīgas satiksme.

Īpaša uzmanība jāpievērš trolejbusu pasažieriem, jo izmaiņas tiks veiktas visu trolejbusu maršrutu darba dienu un brīvdienu kustības sarakstos. Izmaiņas būs arī sekojošos autobusu maršrutu darba dienu un brīvdienu kustības sarakstos – 1., 2., 3., 5., 11., 13., 14., 21., 24., 33., 37., 40. un 41. Savukārt 36.autobusu maršrutā tiks veiktas izmaiņas brīvdienu kustības sarakstā vienam atiešanas laikam. Lielākās izmaiņas skars 2. un 24.autobusu maršrutu kustības sarakstus – tie tiks koriģēti atbilstoši pasažieru plūsmai un plānoti tā, lai nebūtu situācijas, kad abi pieminētie maršruti pieturvietā ierodas vienlaikus, jo abi šie maršruti gandrīz pilna maršruta garumā dublē viens otru. Tramvaju maršrutos un kustības sarakstos izmaiņas nav veiktas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Hansabuss iegādājies 100% Latvijas uzņēmuma SIA AIPS, kas bez autobusu pārvadājumiem nodrošina arī autobusu apkopes un remonta pakalpojumus un ar grupā ietilpstošo uzņēmumu starpniecību pārvalda Bauskas autoostu, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma, rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērtajos sabiedriskā autobusu transporta un čartera transporta segmentos pārsniegs 10%.

Pircēju konsultēja investīciju banka Michel Capital un advokātu birojs Fort Latvia. Saskaņā ar pušu vienošanos darījuma summa ir konfidenciāla.

Hansabuss valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norāda, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski stiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū: «Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020.gadā. AIPS ir trešais uzņēmums Baltijas valstīs un otrais Latvijā, ko Hansabuss pārņēmis pēdējo 12 mēnešu laikā. Mēs plānojam turpināt paplašināties sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū un čartera autobusu pārvadājumu tirgū Latvijā atbilstoši esošajai tirgus situācijai».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas autobusu parka vairākuma akcionāru pieņemtais lēmums veikt finanšu ieguldījumus uzņēmumā BalticTaxi nesakrīt ar domes redzējumu, DB apsiprināja Liepājas domes sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Zane Ģirne.

«Ņemot vērā, ka Liepājas pašvaldība ir viens no Liepājas autobusu parka akcionāriem (34,85% LAP akcijas), Liepājas dome regulāri seko līdzi šī uzņēmuma attīstībai un piedalās lēmumu pieņemšanā. Arī attiecībā uz uzņēmumā pieņemto attīstības stratēģiju nav šaubu, ka uzņēmumam ir jādomā par to, kā uzlabot esošos pasažieru pārvadājumu pakalpojumus un attīstīt pilnīgi jaunus pakalpojumus saistītās jomās,» pašvaldība viedokli pauž Z. Ģirne.

Tomēr Liepājas autobusu parka vairākuma akcionāru pieņemtais lēmums veikt finanšu ieguldījumus uzņēmumā BalticTaxi nesakrīt ar domes redzējumu par to, kā uzņēmumam vajadzētu attīstīties, tādēļ pašvaldības intereses pārstāvošie padomes locekļi balsojuši pret finanšu ieguldījumu SIA BalticTaxi. Pašvaldības skatījumā lietderīgāk šo finanšu ieguldījumu būtu novirzīt uzņēmuma stiprināšanai, gatavojoties nākamgad paredzētajam konkursam par pasažieru pārvadājumiem Liepājā, piemēram, jaunu autobusu iegādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AMO Plant risina sarunas par iespējamo MAN autobusu montāžu Latvijā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

«Šobrīd esam iegādājušies piecas VDL autobusu šasijas, uz kuru bāzes notiek nākamo autobusu montāža, no kuriem vairums paredzēti Jelgavas pašvaldībai,» stāsta a/s AMO Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs. Viņš norāda, ka šogad aktīvi tiek meklēti potenciālie dažādu kategoriju VDL autobusu pircēji. «Potenciālo pircēju apzināšana Latvijā un citviet Baltijā ir viena lieta, tomēr jārēķinās, ka potenciālos pircējus - pašvaldības - ietekmējusi ekonomiskā krīze,» zina teikt I. Graurs. Tieši tādēļ, lai paplašinātu savu potenciālo noieta tirgu, kā arī palielinātu potenciālo pircēju loku, notiek sarunas ar MAN par autobusu montāžu Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī tiesa aizliedza slēgt līgumus ar vairākām autobusu kompānijām, pasažieru pārvadājumu veikšanai skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā, tomēr caur apakšlīgumiem šis lēmums esot apiets.

To savā publiskajā paziņojumā pavēstījuši vairāki reģionālie pārvadātāji. SIA Blagovest Tur, a/s Nordeka, a/s Rīgas taksometru parks, SIA Norma-A ir firmas, ar kurām Administratīvā rajona tiesa aizliedza slēgt pārvadājumu līgumus maršrutu tīkla daļā Centrs1 skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā. Savukārt Autotransporta direkcija uzskata, ka viss noticis likuma ietvaros.

Autotransporta direkcija ar uzviju caur Liepājas un Jelgavas autobusu parku līgumiem esot nodrošinājuši, ka Satiksmes ministrijas uzlikto pienākumu vajadzīgā apjomā pildot «vajadzīgie cilvēki». Pārvadātāji norāda, ka šobrīd ar a/s Liepājas autobusu parku noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu pilda – 54.9 % SIA Blagovest Tur, 21.5 % a/s Nordeka,5.6 % SIA Norma-A, 18 % a/s Liepājas autobusu parks. Ar SIA Jelgavas autobusu parks noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu 100 % pilda a/s Rīgas taksometru parks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valsts svētku brīvdienās gaidāmas izmaiņas aptuveni 400 reģionālo autobusu maršrutu

Žanete Hāka, 12.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem laika periodā no 2019. gada 17. līdz 19. novembrim gaidāmas izmaiņas vairāk nekā 400 reģionālo autobusu maršrutu visā Latvijā, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā, ka svētkos pasažieru braukšanas paradumi mainās, daļā maršrutu tiks atklāti jauni reisi, bet citos to skaits tiks samazināts. Autotransporta direkcija aicina iedzīvotāju pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt aktuālo autobusu kustības sarakstu.

Izmaiņas gaidāmas aptuveni pusē no visiem reģionālajiem autobusu maršrutiem, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina 23 pārvadātāji: AS «Nordeka», SIA «Norma-A», AS «CATA», SIA «VTU Valmiera», AS «Liepājas autobusu parks», SIA «Sabiedriskais autobuss», AS «Talsu autotransports», SIA «Tukuma auto», PSIA «Ventspils reiss», AS «Rīgas Taksometru parks», «Ekspress Ādaži», «Galss Buss», «Jelgavas autobusu parks», «Dobeles autobusu parks», «Migar», «Aiva auto», «Daugavpils autobusu parks», «Balvu autotransports», AS «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Jēkabpils autobusu parks», «Gulbenes autobuss», «Madonas ceļubūves SIA» un «Ceļavējš».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai, izbeidzot līgumu ar preču izplatītāju, tam jāmaksā kompensācija pat, ja to neparedz izbeidzamais līgums? Šāds pirmsšķietami vienkāršais jautājums nebūt nav vienkāršs. Šo sarežģītību veido ne tikai ilglaicīgo attiecību pārtraukšanas emocionālais fons, kas, vismaz ētiskā līmenī, uzliek par pienākumu pateikties izplatītājam par tā pūliņiem preču izplatīšanā un to atpazīstamības veicināšanā, bet arī neiespējamība atrast šim gadījumam piemērojamo skaidrojumu Latvijas normatīvajos aktos vai, vismaz, nozīmīgā un plašu publicitāti pelnījušā tiesu spriedumā.

Latvijas normatīvajos aktos atrodamais regulējums, attiecībā uz preču izplatītāju tā mūsdienu izpausmē (proti, uzņēmumu, kas ir atbildīgs par konkrētas preces izplatīšanu, visbiežāk vairumtirdzniecības līmenī, konkrētā reģionā), un preču izplatīšanai piemērojamais vispārīgais regulējums nav liels palīgs kompensācijas par izplatīšanas līguma izbeigšanu jautājuma risināšanā. Tā, ja mēģinām atrast attiecīgu regulējumu, Civillikumā, tas runā tikai par piegādes līgumu, raksturojot to kā vienkāršu pirkuma-pārdevuma līguma veidu ar preču piegādes (loģistikas izpratnē) elementu. Savukārt minētā pirkuma-pārdevuma līguma koncepts atbilst vienreizēja darījuma raksturam, līdz ar to preces piegādātāja un preces izplatītāja attiecību ilgstošais un integrētais attiecību raksturs, un no tā izrietošās abu pušu tiesības un pienākumi, neatrod tiešu atspoguļojumu Civillikuma tekstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pēc tarifu vienādošanas Pierīgas autobusu maršrutos cena varētu pieaugt pat par 15%

Dienas Bizness, 09.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada beigām plānots visā valstī ieviest vienotus tarifus braukšanai reģionālo vietējo autobusu maršrutos. Šī procesa rezultātā pasažieriem jārēķinās ar izmaiņām autobusu biļešu cenās. Ir maršruti, kur izmaiņas ir niecīgas, atsevišķos maršrutos būs biļešu cenu pazemināšanās, dažos virzienos gan nāksies maksāt dārgāk. Vislielākās izmaiņas būs pasažieriem Pierīgas autobusu maršrutos, kur cena varētu pieaugt pat par 15%, trešdien raksta laikraksts Diena.

Saskaņā ar Autotransporta direkcijas (ATD) informāciju pašlaik reģionālo maršrutu autobusu pārvadājumos ir 24 dažādi tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi, kas atšķiras ne tikai dažādiem pārvadātājiem, bet arī vienam pārvadātājam dažādos reģionos, un pašlaik biļešu cenu atšķirības par vienāda garuma maršrutu dažādās valsts vietās var sasniegt pat 0,40 eiro.

Lai veicinātu iedzīvotāju pārvietošanos ar sabiedrisko transportu, mērojot tālākas distances, plānots, ka tarifu vienādošanas rezultātā brauciena maksa pēc 33. brauciena kilometra samazināsies, un šis samazinājums var būt pat vairāk nekā viens eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru