Autotransporta direkcija (ATD) un plānošanas reģionu eksperti šajā mēnesī sola izveidot vienotu maršrutu tīklu, apvienojot starppilsētu un autobusu maršrutus un saskaņojot autobusu reisus ar vilciena satiksmi.

Valsts dotācija starppilsētu un vietējiem reģionālajiem maršrutiem šajā gadā ir samazināta par 21%, un jau patlaban ir zināms, ka daudzus autobusu reisus atcels un, visticamāk, notiks arī maršrutu slēgšana apstiprina plānošanas reģionu pārstāvji, vēsta Latvijas Avīze.

«Salīdzinājumā ar aizvadīto gadu reisus un maršrutus esam samazinājuši vismaz par 15%. Mūsu parādi pārvadātājiem ik mēnesi aug par 30 tūkst. Ls, bet cilvēkiem sabiedriskais transports kļūst aizvien nepieejamāks,» norāda Kurzemes plānošanas reģiona administrācijas vadītājs Kristiāns Godiņš. Iekļauties šā gada finansējuma rāmjos neesot iespējams. Vienīgā iespēja – samazināt reisu un maršrutu skaitu.

Vidzemes plānošanas reģionā (VPR) šajā gadā jau slēgts 31 reiss, turklāt to daudzums krietni pieaugs, uzsvēra VPR sabiedriskā transporta pakalpojumu un plānošanas nodaļas vadītājs Jānis Ošiņš. Arī Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta plānošanas nodaļas vadītāja Ligita Olante uzsver – jau esot skaidrs, ka visvairāk reisu samazinājumu pēc diviem trīs mēnešiem izjutīs lauku teritorijās dzīvojošie cilvēki. Latgalē jau patlaban esot vietas, kur sabiedriskais transports nekursē.

Pasažieru pārvadātājiem patlaban parādā ir ne tikai plānošanas reģioni, parāds ir izveidojies arī par starppilsētu pārvadājumiem. «Patlaban valsts pasūta komercpārvadātājiem reisus noteiktā teritorijā un pārvadātājs no peļņas labajos maršrutos vismaz daļēji kompensē zaudējumus maršrutos, kur pasažieru ir maz. Brīvajā tirgū pārvadātāji brauks vienīgi tad un tur, kur varēs pelnīt, un zaudētājs būs pasažieris. Savukārt valstij būs jākompensē aizvien lielāki zaudējumi neizdevīgajos reisos. Šā iemesla dēļ, ja pietiek naudas, ir jāturpina darboties ar esošo modeli,» skaidro Satiksmes ministrijas Sauszemes transporta departamenta direktors Andris Lubāns. Viņš tomēr pieļauj komercpārvadājumu ieviešanu nākamajā gadā.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra