Jauno pasažieru vilcienu piegādātāji - Spānijas CAF - ir pārliecināti, ka izdosies rast kopsaucēju par izmaiņām jau noslēgtajā līgumā ar a/s Pasažieru vilciens.

Šķietami nebeidzamajā 610 milj. eiro vērtajā pasažieru vilcienu iepirkumā (ar 30 gadu uzturēšanas termiņu) tuvojas kārtējais termiņš, kas mudinājis runīgākiem kļūt arī šo vilcienu piegādātājiem. CAF valdes loceklis un starptautisko darījumu ģenerāldirektors Hesuss Esnaola Altuna ekskluzīvā sarunā ar DB nepieļauj iespēju, ka līdz oktobrim vienošanās ar Latvijas partneriem par izmaiņām jau noslēgtajā līgumā netiks panākta.

«Mēs esam atvērti diskusijām, mēs vienmēr esam atvērti risinājumu meklējumiem. Mūsu darbs ir vilcienu ražošana, esam gatavi uzklausīt piedāvājumus no Latvijas puses un ceram, ka viss izdosies labi. [..] Mums nav tiesību izpaust vai komentēt Latvijas puses nostāju, savukārt mūsu nostāja ir tāda, ka mēs esam vilcienu ražotāji, mums ir produkts, kas ir nepieciešams Latvijai, tās iedzīvotājiem, produkts, kas Latvijas iedzīvotājiem patiks. Mums ir tehnoloģija, mēs piedāvājam pārnest to uz šejieni, radīt jaunas darba vietas. Mēs rēķināmies ar scenāriju, ka viss tiks atrisināts.» H. Esnaola Altuna atturas komentēt līguma saturu vai domstarpības radījušos līguma punktus, tādējādi signalizējot otram darījumu partnerim gatavību aktīvai sarunu fāzei.

Arī a/s Pasažieru vilciens (PV) pauž pārliecību, ka sarunu gaitā tiks panākts valstij maksimāli izdevīgs rezultāts. PV valde uzskata, ka līguma ar CAF grozījumi ir svarīgi ES finansējuma saņemšanai, turklāt izstrādātie grozījumi, ar kuriem PV ir vērsies pie CAF, atbilst sākotnēji iecerētajam un valdības apstiprinātajam iepirkuma līguma projektam. Ņemot vērā minēto, PV vadība gaida 2. oktobri, kas ir termiņš atbildei no CAF.

Spānijas uzņēmuma pārstāvis pauž optimismu un pozitīvismu un ieilgušo iepirkuma procesu sauc vien par nedaudz aizkavējušos. Viņš vairākkārt uzsver, ka spāņu ziņā ir kvalitatīvu vilcienu ražošana, jaunu darba vietu radīšana, bet izvairās apspriest detaļas, piemēram, par jau parakstītā līguma līgumsodu. Jautāts par daudzajām izmaiņām iepirkuma procesā, citu tajā pieteikušos uzņēmumu paustiem komentāriem, CAF pārstāvis skaidro: «Uzņēmumi par piedalīšanos kādā no iepirkumiem visā pasaulē izlemj, ņemot vērā vairākus iemeslus. Daži no minētajiem uzņēmumiem nepieteicās [iepirkuma otrajai kārtai], jo neredzēja vai tos neinteresēja investīcijas šajā valstī. Citi publiski pauda, ka nevar nodrošināt tehniskās prasības, jo iepirkumā pieprasītais vilcienu skaits nebija pietiekami liels.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra