Transports un loģistika

Čehu lidsabiedrība CSA ziņo par pozitīviem rezultātiem

Aivars Mackevics [email protected], 15.08.2002

Jaunākais izdevums

Čehu lidsabiedrība CSA ziņo par pozitīviem rezultātiem 2002. gada pirmajā pusgadā. Pasažieru skaits ir palielinājies par 8,4%, sasniedzot 1,4 miljonus pasažieru. Lidmašīnu noslogojums pieaudzis pat 0,8%, sasniedzot 69,6%. Sevišķi veiksmīgi lidojumi CSA ir starp Prāgu un Eiropas metropolēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

« Czech Airlines» 2004. gads bijis panākumiem bagāts

Aivars Mackevics [email protected], 16.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2004. gadā Čehijas lidsabiedrība Czech Airlines (CSA) piedzīvojusi tās vēsturē lielāko izaugsmi. Pārvadāts rekordliels pasažieru skaits sasniedza 4,34 miljoni. Pasažieriem ir nodrošināti augstas kvalitātes pakalpojumi. Eiropas Lidsabiedrību asociācijas biedru vidū CSA šogad atzīta par sesto precīzāko Eiropas lidsabiedrību, salīdzinājumā ar 2003. gadu uzlabojot pozīciju par 14 vietām. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vairāk kā par piekto daļu pieaudzis pārvadāto pasažieru skaits. Palielinājušies ienākumi no regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, čarterreisiem, kā arī pasta un kravas pārvadājumiem. Pirmie provizoriskie aprēķini liecina, ka CSA peļņa 2004. gadā sastādīs vairāk kā 250 miljonus čehu kronu (CZK). CSA prezidents Jaroslavs Tvrdíks atzinis 2004. gadu par lielu panākumu gadu, kad gūtie ienākumi ievērojami pārsnieguši plānotos. CSA nostiprinājusi pozīcijas savā bāzes lidostā Prāgas Ruzyně - vienā no Eiropas atvērtākajiem gaisa satiksmes tirgiem. Salīdzinājumā ar plānotajiem ienākumiem 13,7 miljardu CZK apmērā, Czech Airlines 2004. gada ienākumi sastādīja 19,7 miljardus CZK. CSA transporta ienākumi 2004. gadā sasnieguši 17,1 miljardu, kas ir 18% pieaugums, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lielākais ienākumu pieaugums bijis čarterreisu jomā – iegūti 924 miljoni CZK, kas ir par 35% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Kravas un pasta pārvadājumu ienākumi palielinājušies par 15%. Lidsabiedrības CSA klienti kopā par kravas transportēšanu 2004. gadā lidsabiedrībai samaksājuši 519 miljonus čehu kronu. Kopumā pārvadātas 22 735 pasta un kravas tonnas. Neskatoties uz ievērojamo ienākumu palielināšanos, CSA 2004. gadā neizdevās iegūt plānoto peļņu 622 miljonu čehu kronu apmērā. Tam par iemeslu bijušas pastāvīgi augošās degvielas cenas - CSA degvielas iegādei 2004. gadā iztērējusi par 900 miljoniem CZK vairāk, nekā sākotnēji plānots. 2004. gada 12 mēnešos Czech Airlines kopumā pārvadājusi 4,34 miljonus pasažieru, kas ir par 21% vairāk, nekā 2003. gadā. Pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē CSA pārvadājusi vairāk kā 4 miljonus pasažieru gadā. 2004. gada janvārī – decembrī vidējais sēdvietu noslogojums bijis 70,5%. Lidojumu skaits palielinājās par 21%, sasniedzot 32 699 lidojumus 2004. gadā. 2004. gadā CSA ievērojami paplašināja darbību čarterpārvadājumos, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pārvadājot par 35% lielāku čarterpasažieru skaitu, kas 2004. gadā sasniedza 330 000. 2004. gadā Czech Airlines uzsāka čarterreisos izmantot Airbus A310, kas ļāva lidsabiedrībai piedāvāt jaunus tiešos maršrutus uz Dienvidameriku un iegūt jaunus sadarbības partnerus starp tūrisma aģentūrām. 2004. gadā CSA uzsāka lidojumus uz desmit jauniem galamērķiem, tajā skaitā vairākiem Eiropas Savienības gaisa satiksmes centriem - Glasgovu, Krakovu, Londonas Getviku, Luksemburgu un Marseļu. Pieprasītākie CSA galamērķi bija Londona, Parīze, Amsterdama, Ņujorka un Maskava. Paplašinājās CSA darbība Krievijā, kur lidsabiedrība atklāja jaunus maršrutus uz Samāru un Jekaterinburgu. Czech Airlines 2004. gadā uzsāka lidojumus uz Azerbaidžānas galvaspilsētu Baku un Maldivu salām Indijas okeānā. Līdz ar Čehijas pievienošanos Eiropas Savienībai, CSA pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē sāka piedāvāt savienojumus ne vien no Čehijas, bet ES ietvaros uzsāka reisus starp Marseļu un Barselonu. 2004. gadā Czech Airlines iegādājās 10 jaunas lidmašīnas, palielinot kopējo CSA lidmašīnu skaitu līdz 45. No 2006. – 2008. gadā paredzēts papildināt lidmašīnu bāzi ar jaunām Airbus A320 vidējo distanču lidmašīnām. Kopš 2004. gada sākuma Czech Airlines saņēmusi vairākas prestižas balvas. 2004. gada maijā lidsabiedrība ieguva Official Airline Guide (Londona) balvu kā labākā Centrālās un Austrumeiropas lidsabiedrība. 2005. gada janvārī prestižā Amerikas žurnāla Global Traveler lasītāju aptaujā Czech Airlines tika atzīta par labāko Austrum

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» šogad jau 4 miljoni pasažieru

Aivars Mackevics [email protected], 03.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Czech Airlines (CSA) šogad apkalpoto pasažieru skaits jau sasniedzis 4 miljonus. Šī ir pirmā reize CSA vēsturē, kad lidsabiedrība viena gada laikā pārvadājusi tik lielu pasažieru daudzumu. Pasažieru rekordskaits un šī gada laikā atklātie daudzie jaunie CSA maršruti Čehijas nacionālas lidsabiedrības vēsturē kļūs par izaugsmes simboliem. 2004. gadā CSA paplašinājusi savu darbību, uzsākot jaunus maršrutus uz 10 pilsētām Eiropā un Āzijā, kā arī nostiprinot jau esošos maršrutus, jo īpaši Eiropā. Šobrīd CSA uz lielākajām Eiropas pilsētām piedāvā vismaz 2 reisus dienā. Kā Čehijas, tā citu Eiropas valstu, jo īpaši Baltijas valstu, Krievijas, Ungārijas un Slovēnijas pasažieri arvien vairāk novērtē ērtos CSA reisu savienojumus Prāgas lidostā. CSA piedāvā ērtākos savienojumus no Prāgas uz Vāciju un Lielbritāniju. CSA ir vienīgā lidsabiedrība, kas Vācijā piedāvā veselus deviņus galamērķus. Starp Prāgu un Frankfurti CSA veic 3 reisus dienā. Līdz pat septiņām reizēm dienā CSA lido uz trim galvenajām Londonas lidostām un vēl četrām citām Lielbritānijas pilsētām. Šogad Czech Airlines iegādājusies desmit jaunas lidmašīnas, kas ir lielākais gada laikā iegādāto lidmašīnu skaits CSA vēsturē. Ievērojamu ekspansiju čerterreisu jomā nodrošinājis jau ceturtais CSA Airbus A 310. Czech Airlines 2004.gadā pirmo reizi pastāvēšanas vēsturē uzsākusi maršrutus uz Dienvidameriku (Brazīlijā un Venecuēlā) un Maldivu salām. 2004. gada pirmajos desmit mēnešos Czech Airlines pārvadāto pasažieru skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis par 22%, sasniedzot 3,74 miljonus. Lidojumu skaits palielinājies par 19%. CSA paplašinājis darbību čarterreisu jomā – šī gada pirmajos desmit mēnešos pārvadāti 294 000 čartera pasažieru, kas salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir par 27% vairāk. Čartera lidojumu skaits palielinājies par 19,3%, sasniedzot 1 544. CSA plāno, ka 2004. gadā pārvadāto pasažieru skaits sasniegs 4,4 miljonus, un Czech Airlines līdz ar to nostiprinās savu pozīciju kā lielākā Eiropas Savienības jauno dalībvalstu lidsabiedrība un vienpadsmitā lielākā nacionālā lidsabiedrība Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2017.gada līdz 2022.gadam atjaunīgās enerģijas īpatsvars centrālajā siltumapgādes (CSA) sistēmā palielinājies no 44,3% līdz aptuveni 63%; šāda pieaugoša tendence, visticamāk, saglabāsies arī turpmāk.

Atjaunojamo energoresursu (AER) īpatsvars siltumapgādē jau ilgāku laiku pārsniedz 50%, norāda Klimata un enerģētikas ministrijā (KEM), uzsverot, ka atjaunīgās enerģijas nozīme centralizētajā siltumapgādes sistēmā turpmākajos gados tikai pieaugs. Ministrijā atzīmē, ka 2022. gadā, reaģējot uz energoresursu un enerģijas cenu krīzi, CSA mazinājās dabasgāzes patēriņš, tajā pašā laikā arī kopumā mazinoties saražotajam un patērētajam siltumenerģijas apjomam. Vienlaikus KEM atgādina, ka siltumenerģija ir lielākais enerģijas patērētājs Latvijā, tāpēc CSA ir liela loma Eiropas Zaļā kursa mērķu sasniegšanā.

Piemēru netrūkst

CSA nākotnē sagaida daudz izaicinājumu, kas neaprobežosies tikai ar zaļāku resursu izmantošanu vien, domā Edgars Vīgants, enerģētikas eksperts. “Jau šobrīd CSA uzņēmumi arvien lielāku uzmanību pievērš energoefektivitātes uzlabošanas iespējām un procesu digitalizācijai, piemēram, tīklu temperatūras samazināšanai, industriālo tehnoloģiju siltumenerģijas atlikumu izmantošanai, visu procesu digitalizācijai un automatizētai vadības optimizēšanai. Tāpat CSA uzņēmumiem joprojām ir jārēķinās arī ar ilgstošo nenoteiktību nozares regulējumā, piemēram, saistībā ar obligāto pienākumu investēt siltumenerģijas patērētāju energoefektivitātes uzlabošanā vai obligātu pienākumu veikt tiešos norēķinus ar katru gala patērētāju. Neraugoties uz šiem izaicinājumiem, es gan nezinu nevienu citu nozari Latvijā, kura būtu veikusi tik vērienīgu pāreju no importētu fosilo kurināmo izmantošanas tehnoloģijām uz enerģijas ražošanu no vietējiem energoresursiem, galvenokārt enerģētiskās koksnes šķeldas,” norāda E.Vīgants, piebilstot: kā viens no veiksmes stāstiem noteikti jāpiemin Latvijā īstenotais Baltijā lielākais saules kolektoru projekts, kas integrēts Salaspils centralizētās siltumapgādes sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» paraksta līgumu par 12 «Airbus» lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 6. aprīlī Prāgā čehu nacionālā lidsabiedrība Czech Airlines un Airbus SAS pārstāvji svinīgi parakstīja līgumu par 12 jaunās paaudzes Airbus A320 markas lidmašīnu piegādi. Noslēgtais līgums atjaunos Czech Airlines un Airbus sadarbību, kas aizsākās 1991.gadā, kad A310 tipa lidmašīna kļuva par pirmo šīs markas lidmašīnu ČSA lidsabiedrībai. Papildus specifiskajam pirkumam un piegādes nosacījumiem 2006. - 2008.gada periodam, līgums nosaka dažādus papildus pakalpojumus un īpašas sadarbības formas, kā, piemēram, apmācības simulējošās iekārtas nodrošināšanu, tehniskās sagatavotības atbalstu, pilotu un tehniskā personāla apmācību, tehnisko atbalstu un konsultācijas lidmašīnas uzturēšanā un apkopē. Līgumā iekļautas arī lidmašīnu atdošanas un pirkšanas tiesības, ļauj Czech Airlines iegādāties vēl 12 lidmašīnas uz tādiem pašiem noteikumiem, kā noslēgts šis līgums. Pēc ČSA prezidenta un direktoru valdes priekšsēdētāja Jaroslava Tvrdika atzinuma lidmašīnas iegāde ir vēl viens solis ČSA stratēģijas plāna 2004. -2014. gadam īstenošanā. Jaunā lidmašīna palielinās ČSA konkurētspēju tirgū, piedāvājot klientiem tālākus galamērķus un palielinot ceļošanas ērtības. Lidmašīnu piegāde paredzēta laika posmā no 2006.marta līdz 2008.gada septembrim. 2006.gadā ČSA iegūs savā īpašumā 3 lidmašīnas, 2007. gadā - 5, bet 2008. gadā - 4 lidmašīnas. Pavisam ČSA savā īpašumā iegūs: - 6 Airbus A320 lidmašīnā ar 162 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā; - 6 Airbus A319 lidmašīnām ar 135 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā. ČSA plāno izmantot jaunās lidmašīnas tālajiem Eiropas lidojumu maršrutiem, kā arī atvērt jaunus. Czech Airlines ir izvēlējusies CFM 56-5B6/P un CFM 56-5B4/P dzinējus attiecīgi A319 un A320 tipa lidmašīnām. Visām lidmašīnām lidsabiedrība ir izvēlējusies divu klašu kabīnes aprīkojumu, piedāvājot ne tikai komfortablu biznesa klasi, bet arī plašāku kabīni un līdz ar to lielāku telpu personālam ekonomiskajā klasē. Airbus A320 tipa lidmašīnas raksturo vismodernākais dizains, plašākā un ērtākā kabīne. Šīs markas lidmašīna ir arī ekonomiska, ar zemāku degvielas patēriņu un uzturēšanas izmaksām. Visas Airbus A320 markas lidmašīnas, ko pārstāv A318, A319, A320 un A321 lidaparāti, raksturo vienāda veida aprīkojums pilotiem, kas nozīmē ievērojamus izmaksu ietaupījumus personāla apmācībā un labu darbības manevrējamību. Czech Airlines 6.aprīlī izsludināja arī konkursu uz finansu nodrošinātāju lidsabiedrības 12 jaunajām vidējo reisu Airbus A320 un A319 markas lidmašīnām. Jaunā konkursa mērķis ir iegūt finansēšanas veidu ar vislabāko vispārējo ekonomisko efektivitāti 12-15 gadu periodā ar maksimālo iespējamo elastīgāko pielietojumu un resursu apmaksu. ČSA uzsāka mārketinga fāzi pagājušā gada decembrī, kad tā organizēja “Baņķieru dienu” ar mērķi nodrošināt nepieciešamo informāciju potenciālajiem finansu nodrošinātājiem un vēršot viņu uzmanību uz sekojošo konkursu. Mārketinga fāze turpinājās ar “Investoru dienu” aprīlī, kad potenciālie pretendenti varēja prezentēt savu pieeju un izvēlētās finansēšanas struktūras, ko viņi uzskata par vispiemērotāko priekš Czech Airlines. Uz pieteikšanos konkursam, dalībnieki ar atbilstošajiem kvalifikācijas kritērijiem saņems memorandu, kas saturēs detalizētu informāciju par kompāniju un līguma dokumentāciju, kurā sīki aprakstīts izvēles process, kā arī Czech Airlines prasības, kas attiecas uz finansēšanas kritērijiem. Firmu piedāvājumi tiks gaidīti jūnijā un labāko piedāvājumu (finansēšanas struktūru) paredzēts noteikt līdz 2005.gada jūlija beigām. Ar labāko piedāvājuma izteicēju tiks veiktas tālākas sarunas ar mērķi iegūt finansējumu vēlākais līdz 2006.gada februārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Airbus SAS» uzvar «CSA» rīkotajā konkursā par jaunu lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 21.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus SAS uzvarējusi CSA rīkotajā konkursā par 12 jaunu vidējas distances lidmašīnu piegādi. Tuvāko gadu laikā CSA sāks savos lidojumos izmantot visjaunākos Airbus A320 un Airbus A319 modeļus. 12 Airbus SAS lidaparāti aprīkoti ar CFM International S.A. motoriem. Pirmie CSA reisi, izmantojot jaunās lidmašīnas, paredzēti jau 2005.gada aprīlī. Gandrīz septiņu mēnešu garumā Czech Airlines izvērtēja Airbus, Boeing, International Aero Engines un CFM International S.A. piedāvājumus. Tika analizēti jauno lidaparātu tehniskie parametri, cenas un atbilstība CSA mārketinga un komerciālajām prasībām saskaņā ar uzņēmuma stratēģiju 2004 – 2014 gadam. Czech Airlines (CSA) pēc pārvadāto pasažieru skaita ir lielākā nacionālā jauno Eiropas Savienības dalībvalstu lidsabiedrība. Kopš 2001. gada CSA ir Sky Team dalībniece. Pašlaik Czech Airlines darbojas 48 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vasaras sezonā «ČSA» piedāvā trīs jaunus maršrutus

Aivars Mackevics [email protected], 29.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 27. martu, Czech Airlines piedāvā trīs jaunus regulāro lidojumu maršrutus - uz Sarajevu (Bosnijā un Hercegovinā), Minsku (Baltkrievijā) un Skopji (Maķedonijā). Uz 30 citiem galamērķiem, vasaras sezonai sākoties, ievērojami palielinājusi lidojumu skaitu. 2005.gada martā ČSA sākusi veikt regulāros lidojumus uz Sarajevu (5 reizes nedēļā), maijā plānots uzsākt reisus uz Minsku (4 reizes nedēļā) un Skopji (3 reizes nedēļā). Jau tika ziņots iepriekš, ka ar šī gada martu ČSA piedāvā tiešos lidojumus no Rīgas uz Romu. Līdz ar jauno maršrutu atklāšanu 2005. gada vasaras sezonā (27.martā - 29.oktobrī) ČSA veic lidojumus jau uz 77 galamērķiem 45 valstīs. Lidsabiedrība turpina palielināt lidojumu skaitu uz populārākajiem galamērķiem Vācijā un Lielbritānijā. ČSA ir vienīgā lidsabiedrība, kas veic lidojumus uz visām galvenajām Londonas lidostām - Hītrovu, Getviku un Stanstedu. Vasarā ČSA veiks septiņus tiešos reisus nedēļā uz Monreālu un Toronto, līdz sešiem reisiem dienā uz Briseli un piecus reisus dienā uz Cīrihi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mērķējot uz daudzmiljonu alus baudītājiem Krievijā un plānojot iekarot eksotisko Ķīnas tirgu, jauna čehu alus darītava Stargorod nobāzējas arī Rīgā.

Klātesot Čehijas un Ukrainas vēstniekiem Latvijā, trīssimt gadu senajā, vēl Ziemeļu karu pieredzējušā ēkā Daugavas labajā krastā atklāts jauns alus restorāns, kurā alus tiek brūvēts pēc čehu tehnoloģijām. Restorāna dibinātājs UBC Group prezidents Igors Gumennijs atklāj, ka Latvija ir ļoti pievilcīga vieta uzņēmējdarbībai. Viņš redz brīvu vietu alus restorānu attīstībai, tāpēc arī veiktas investīcijas ārpus Ukrainas, kur uzņēmumam pieder trīs alus restorāni. Stargorod stratēģija – atvērt savus restorānus lielākajās Krievijas pilsētās, kā arī perspektīvā tos attīstīt tālajā Ķīnā.

Stargorod – tā ir alus darītavu un restorānu ķēde. Mums pieder trīs restorāni Ukrainā – Harkovā, Ļvovā un Doņeckā. Ukrainā esam vēl vairāku restorānu būvniecības stadijā – tie atradīsies Kijevā, Dņepropetrovskā, Zaporožjē un meklējam vietu arī Odesā. Rīga mums ir dabiska vieta postpadomju telpā Baltijā. Jau šonedēļ atvērsim savu restorānu Sočos, kur būs olimpiskās spēles, un martā jauns restorāns būs Sanktpēterburgā. Pēc tam plānojam atvērt savus restorānus visās lielākajās Krievijas pilsētās. Tālākā vieta, kur domājam strādāt, būs Ķīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aeroflot cierē uz čehu aviokompāniju

, 23.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Krievijas aviokompānija Aeroflot oficiāli iesniegšot pieteikumu konkursam par čehu nacionālās aviokompānijas Czech Airlines (CSA) iegādi.

Tiesa, krievu aviokompānijai, kas skaitās viens no favorītiem šajā konkursā, būs nopietna konkurence: piemēram Air France – KML, kas esot gatava par čehu aviokompāniju samaksāt līdz pat 200 miljoniem eiro, raksta portāls newsru.com. Pie tam Aeroflot nepieciešamību piedalīties šajā konkursā apšaubījis arī Krievijas transporta ministrs Igors Levitins.

Krievijas aviokompānijai tuvu stāvoši avoti norādījuši, ka pieteikumā konkursam netikšot nosaukta konkrēta summa, cik Aeroflot gatavs ieguldīt čehu aviokompānijas iegādei. Šī summa tikšot noteikta pēc due diligence veikšanas CSA.

Septembrī konkursa komisija noteiks uzvarētāju, un vienīgais kritērijs būs cena, ko dalībnieki būs gatavi piedāvāt par 91% CSA akciju. Pretendentam būs jāizpilda tikai daži nosacījumi: jāsaglabā CSA kā Čehijas nacionālās aviokompānijas statuss, kā arī jāinvestē nauda Prāgas lidostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Chech Airlines iekļuvis labāko pieciniekā

Dace Preisa, 12.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrība Czech Airlines (ČSA) pagājušā gada laikā sasniegusi 8 % no lidostā Rīga kopumā pārvadāto pasažieru skaita. Šāda pasažieru daļa pirmo reizi ir pārsniegusi aviosabiedrību Lufthansa un Aeroflot sasniegto, ČSA Rīgas maršruta desmit gadu jubilejā norādīja ČSA direktors Latvijā un Igaunijā Pāves Šarfs: «Tādejādi mēs esam kļuvuši par vienu no piecām spēcīgākajām aviokompānijām Rīgas lidostā.» Šī gada ziemas sezonā lidojumu skaits ir palielināts līdz deviņiem reisiem nedēļā. 70 % no pasažieriem ir tranzītpasažieri, kas tālāk visbiežāk ceļo uz Vāciju, Itāliju, Šveici un Franciju. Lielākā daļa ČSA pasažieru, proti, 92 %, izmanto tūrisma klasi. Šobrīd ČSA gaisa flotes rīcībā maršrutā Rīga — Prāga ir 10 lidmašīnas: astoņas boinga tipa lidmašīnas ar 108 vietām un divas ATR tipa ar 69 vietām. Līdz nākamai vasarai plānots visus reisus veikt ar boinga tipa lidmašīnām. Šobrīd no deviņiem reisiem nedēļā vairs tikai viens vai divi reisi tiek veikti ar ATR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«ČSA» gandrīz 3 miljoni pasažieru pusgadā

Aivars Mackevics [email protected], 31.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada janvārī - jūlijā Čehijas lidsabiedrība Czech Airlines pārvadājusi 2,9 miljonus pasažieru. Salīdzinot ar to pošu laika periodu 2004. gadā, šogad pasažieru skaits audzis par 20%. Šogad jūlijā, vienā no aktīvākajiem ceļošanas mēnešiem, ČSA regulāro un līgumreisu pasažieru skaits sasniedza 585 230 pasažieru. Salīdzinot ar 2004. gada jūliju, tas ir par 28% vairāk. Populārākie ČSA galamērķi jūlijā bija Parīze, Brisele, Maskava, Milāna, Varšava un Sofija. 2005. gada jūlijā pārvadāti 130 370 līgumreisu pasažieri, kas ir divkāršs ieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada jūliju. Iecienītākie ČSA čarterreisu galamērķi 2005. gada vasaras mēnešos bija Grieķija, Ēģipte, Tunisija, Turcija un Spānija. Ziemā ČSA plāno veikt čarterlidojumus uz tālākiem galamērķiem kā, piemēram, Margaritas sala (Venezuēla), Varadero (Kuba) un Dominikānas Republika. 2005. gada pirmajos septiņos mēnešos Czech Airlines veica 22 176 lidojumus un pārvadāja 12 180 tonnas kravas, tajā skaitā pastu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieaugs aviobiļešu cenas

Artis Kalveits, 09.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības visā pasaulē atkal spiestas paaugstināt maksu par lidojumiem arvien augošo naftas cenu dēļ. Aviokompāniju plāni augustā atcelt maijā ieviesto «naftas nodokli» mainījušies ar nodomu to palielināt. Par iemeslu ir tas, ka naftas cenas ir nevis kritušās līdz 30 ASV dolāriem par barelu, kā gaidīja aviopārvadātāji, bet pārkāpušas 40 dolāru latiņu. Lielbritānijas lidsabiedrība British Airways (BA) jau paziņojusi, ka vairs nespēj maksāt par augošājām aviodegvielas cenām un tas būs jādara pasažieriem — no 11. augusta biļetes tālajiem lidojumiem kļūs dārgākas no 2,5 līdz 6 mārciņām par lidojumu uz vienu galapunktu. Aptaujāto Latvijā strādājošo lidsabiedrību pārstāvji Db pavēstīja, ka lidojumiem no Rīgas tuvākajā laikā biļešu cenas nepieaugs. BA komercdirektors Baltijas valstīs Toms Andersons apstiprināja, ka BA ir palielinājusi degvielas piemaksas biļešu cenām, taču tas attiecas tikai uz BA tālajiem lidojumiem, kas tiek veikti, pimēram, no Londonas uz ASV. Čehijas aviosabiedrības Czech Airlines (ČSA) pārstāvis Guntis Markovs sarunā ar Db skaidroja, ka ČSA neplāno palielināt aviobiļešu cenas, jo degvielas piemaksas ČSA palielinot tikai kravu pārvadājumiem. Biļešu cenas palielināt negatavojas arī Vācijas lidsabiedrība Lufthansa, Holandes KLM un Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic, Db uzzināja aviosabiedrību pārstāvjiem Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«ČSA» iegūst pirmo jaunās paaudzes «Airbus»

Aivars Mackevics [email protected], 22.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Prāgas Ruzyne lidostā piezemējies pirmais Czech Airlines jaunās paaudzes Airbus A320. Regulāros reisus ar jauno lidmašīnu paredzēts uzsākt 2005.gada vasaras sezonā, tas ir, sākot ar 27.martu. Jaunajā lidmašīnā maksimālais vietu skaits ir 156 atkarībā no biznesa un ekonomiskās klases vietu skaita proporcijas. Airbus A320 ir plašāks salons un vairāk vietas bagāžas nodalījumos virs sēdvietām. Lidmašīnas aprīkojumā izmantotas modernās tehnoloģijas - LCD ekrāni virs sēdvietām un augstākās klases audio-vizuālās iekārtas. Airbus A320 spēj veikt par 1200 km vairāk nekā līdzšinējie vidējo distanču lidmašīnu modeļi, līdz ar to ČSA varēs piedāvāt jaunus lidojumu maršrutus, kas ar līdzšinējām lidsabiedrības lidmašīnām nebija aizsniedzami. Salīdzinot ar klasisko Boeing 737, jaunais Airbus A320 ir vidēji par 5% ātrāks, videi draudzīgāks, labāk atbilst trokšņu un izplūdes gāzu normām, kā arī ir ar lielāku kravnesību. Airbus A320 ir labāk aprīkots lidošanai nelabvēlīgos laikapstākļos. Airbus A320 paredzēts izmantot ČSA regulārajos lidojumos uz Londonu, Amsterdamu, Maskavu, Baku, Barselonu, Erevānu un Jekaterinburgu. Aprīlī ČSA plāno iegādāties vēl vienu Airbus A320, kuru sāks izmantot sākot ar 2005.gada maiju. Vasaras tūrisma sezonas laikā katru no jaunajiem Airbus A320 ČSA gatavojas izmantot līdz par 14 stundām dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vārdi "Black Duck Invest", Vojteks Kačens un Tibors Bokors kopš aprīļa Latvijas medijos izskan biežāk nekā daža laba vietējā slavenība. Melnās pīles un tās pārstāvju knābieni gan ir ļoti konkrēti un mērķtiecīgi - vērsti uz viena no vadošajiem Latvijas un reģiona farmācijas uzņēmumiem - A/S "Olainfarm" - pārņemšanu savā kontrolē.

"Reiderisma mēģinājumi pret Olainfarm", "Prasība tiesā pret Olmafarm", "Tiesa noraida Black Duck Invest prasību", "Čehijas uzņēmums apgalvo, ka kļuvis par lielāko Olainfarm akcionāru", "Policija lidostā aiztur divus čehu pilsoņus un bijušo "Olmafarm" valdes locekli Milanu Beļeviču", šie ir tikai daži no virsrakstiem nepilnu divu mēnešu laikā, kas publicēti Latvijas presē.

Par spīti arestiem, akcionāru iebildēm, "Black Duck Invest" mērķtiecīgi turpina savus centienus pārņemt kontroli uzņēmuma valdē, lai turpinātu iesākto afēru, proti, uzņēmuma akciju iegūšanu. Kas ir šis "Black Duck Invest" un kur tas smēlies tik lielu pārliecību par saviem spēkiem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānijām labi rezultāti

Dace Preisa, 12.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa aviokompāniju šī gada pirmajos mēnešos pārvadājušas vairāk pasažieru nekā pērn šajā laika posmā. Kā jau progozēts, otrais pusgads aviokompānijām aizsācies veiksmīgi. Gan Latvijas nacionālajai aviokompānijai airBaltic, gan Lielbritānijas aviosabiedrībai British Airways oktobrī, salīdzinot ar pagājušā gada attieīgo mēnesi, bijis vairāk kā 20 % liels pasažieru skaita pieaugums. airBaltic preses sekretāre Vija Dzērve stāsta, ka šāds pasažieru skaita pieaugums ir sezonāls, proti, rudenī palielinās darījumu cilvēku skaits. Savukārt tieši airBaltic pasažieru skaits, iespējams, palielinājies pateicoties jaunatvērtajiem reisiem uz Prāgu, Varšavu, Vīni, Maskavu un Berlīni. V. Dzērve neprecizē, kuros no reisiem ir vislielākais pasažieru pieaugums. Taču lidmašīnu vidējais piepildījums šā gada pirmajos mēnešos airBaltic bijis 56 %. Savukārt British Airways lidmašīnu vidējais piepildījums oktobrī bijis 83 %, kas ir par 15 % vairāk nekā pērn oktobrī. British Airways oficiālais pārstāvis Baltijas valstīs Toms Andersons norāda, ka, iespējams, pasažieru skaita pieaugumu ietekmējusi British Airways jaunā cenu politika. Iespējams, ka pasažieru skaita pieaugums okobrī ir liels sakarā ar jaunā ziemas lidojumu saraksta ieviešanu, kad ceļotājiem tiek piedāvāti izdevīgāki lidojumu laiki, uzskata T.Andersons. Čehu aviokompānijai Czech Airlines (ČSA) gada pirmajos desmit mēnešos bijis vislielākais pasažieru skaita pieaugums, proti, 27 %. ČSA direktors Latvijā Pāvels Šarfs saka, ka šādu pieaugumu radījusi gaisa flotes maiņa, jo kopš pavasara ČSA lido ar Boeing, kurā ir 108 vietas. Līdz tam lidojumi tika veikti ar ATR, kurā ir 64 vietas. Vienīgi somu avikompānijai Finnair šā gada 10 mēnešos ir 17 % liels pasažieru skaita kritums, taču ar Finnair pārstāvi Db neizdevās sazināties. 11. septembra radīto krīzi avioindustrijā Latvijas teritorijā lidojošās aviokompānijas sasniedza ievērojami vēlāk, tikai šī gada pirmajā pusē. Taču gada otrās puses rādītāji ir izlīdzinājuši aviokompāniju pasažieru pārvadājumu rezultātus. Visas aviokompānijas cer, ka līdz gada beigām pasažieru skaita pieaugums saglabāsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» 2005.gadā pārvadāja rekordlielu pasažieru skaitu

Aivars Mackevics [email protected], 30.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005.gadā lidsabiedrība Czech Airlines (CSA) pārvadāja rekordlielu pasažieru skaitu – 5,2 miljonus, kas liecina par lidsabiedrības izaugsmes turpinājumu, kas aizsākās 2004.gadā, kad aviokompānija pārvadāja 4,3 miljonus pasažieru. Kompānija palielināja savu tirgus daļu arī čarterlidojumos, divkāršojot pasažieru skaitu līdz 706 000 pasažieru. Kopējais pārvadāto pasažieru skaits 2005.gada divpadsmit mēnešos parāda izaugsmi 20% apmērā, turklāt 5,2 miljoni pasažieru ir augstākais pārvadāto pasažieru skaits CSA vēsturē. Palielinājās arī lidojumu skaits. 2005.gadā kompānija veica gandrīz 40 000 lidojumu, kas ir par 18% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Populārākie CSA galamērķi 2005.gadā bija Londona, Parīze, Amsterdama, Maskava un Ņujorka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mēģina atgūt uzticību

Madara Laicāne 67084401, 11.06.2008

Mazumtirdzniecības milzis Maxima Latvija, pārtikas produktu ražošanas cehu modernizācijas pirmajā kārtā ieguldot 250 tūkst. Ls, cer atjaunot pircēju uzticību saviem kulinārijas produktiem. Tāpat kā vairāki citi lielie mazumtirgotāji, arī Maxima nopietni apsver iespēju pāriet uz centralizētu ēdienu ražošanu.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu pārtikas aprites drošību un kvalitāti visos veikalu tīkla ražošanas cehos, Maxima izstrādājusi kompleksu plānu.

Tajā pašā laikā daudzi mazumtirgotāji apsver iespēju nākotnē pāriet uz ēdienu ražošanu centralizētos cehos. Pēdējā laikā publiskajā telpā daudz ticis diskutēts par Maxima kulinārijas ražošanas kvalitāti, it sevišķi pēc tam, kad no Maxima veikalos iegādātās pārtikas saindējās vairāki cilvēki. Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) apturēja Maxima lielveikalu kulinārijas cehu darbību Rīgā A. Saharova ielā 20a un A.Deglava ielā 67, kā arī daļēji slēdza cehu lielveikalā Nīcgales ielā 46a. SIA Maxima Latvija iesniegusi PVD komplekso kvalitātes kontroles un nodrošināšanas plānu, bet ceha darbība A. Saharova ielā 20a atjaunota. Nākamnedēļ atsāks darboties arī cehs A. Deglava ielā. Maxima vēl aizvien cer atjaunot pircēju uzticību kulinārijas produktiem, palielinot cehu darbības kvalitāti. «Pēdējie notikumi mudināja izstrādāt plānu, saskaņā ar kuru cehu modernizācijā pirmajā kārtā investējam ap 250 000 Ls,» norādīja Maxima Latvija preses sekretārs Ivars Andiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Čehijā populārais biznesa medijs seznamzpravy.cz šonedēļ vēsta par trillera cienīgajiem notikumiem Rīgā, kad Latvijas policija aizturējusi čehu firmas Black Duck Invest pārstāvjus, kuri mēģinājusi pārņemt savās rokās vienu no vispazīstamākajām Latvijas uzņēmumiem Olainfarm.

Portāls seznamzpravy.cz vēsta, ka čehi Latvijā atkal ir skandāla galvenās personas. Pēc 2018. gada korupcijas lietas, kas bija saistīta ar Plzeņas uzņēmuma Škoda Transportation piegādēm, čehu uzņēmēji ir atkal nokļuvuši Latvijas policijas redzeslokā. Šoreiz runa ir par farmācijas uzņēmuma Olainfarm pārņemšanu, kura akcijas tirgo Nasdaq Nordic biržā, un tirgus kapitalizācija ir nepilni trīs miljardi CZK, un tas ir Latvijas lielāko uzņēmumu vidū.

Medijs norāda, ka Čehijas sabiedrība Black Duck Invest ir izmantojusi strīdus starp Olainfarm mantiniekiem un mēģinājusi atpirkt 42,56% akciju paketi, ko pārvadīja sabiedrība Olainfarm. Kā uzskata Latvijas masu informācijas līdzekļi, aiz firmas Black Duck Invest stāv Čehijas miljardieris un bijušais uzņēmuma Škoda Transportation līdzīpašnieks Tomāšs Krseks (Tomáš Krsek). Firmas vadībā figurē Krseka līdzstrādnieks Voitehs Kačena (Vojtěch Kačena).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad ES atzīs čehu alu par aizsargājamu zīmolu, alus, kas tik izgatavots pēc licences citās valstīs turpmāk netiks uzskatīts par čehu alu.

Pēc aizsargājamā alus patenta izdošanas alum, kas ražots ārpus Čehijas nedrīkstēs uz etiķetes būt norāde čehu. Vērā netiks ņemti arī alus ražošanas tehnoloģiskie apstākļi un licences, kas atļauj izgatavot čehu alu ārpus valsts.

Pagaidām nav zināms, kā šo problēmu risinās lielākie čehu alus eksportētāji, piemēram, Plzeňsky Prazdroj, kas pieder Lielbritānijas kompānijai SABMiller. Kompānijai pieder vairāk nekā 180 alus šķirņu tirdzniecības zīmoli, tostarp čehu Pilsner un Velkopopovicky Kozel. Alus tiek ražots ne tikai Čehijā, bet arī Krievijā, Slovākijā un Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izvēlas, vai lidot ekonomiskajā vai biznesa klasē

Dace Preisa, 23.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji atzīst, ka ļoti vēlētos ekonomēt, izvēloties lidojuma klasi, tomēr praksē, steigā plānojot tālākus lidojumus kopā ar biznesa partneriem, visbiežāk nākas izmantot biznesa klases pakalpojumus. Pašas aviokompānijas gan konkrētus skaitļus, kas raksturotu biznesa klašu noslogojumu, nepublisko, sakot, ka kopējās tendences neliecina par dārgāko biļešu pieprasījuma palielināšanos. British Airways oficiālais pārstāvis Baltijas valstīs Toms Andersons atklāj, ka pēdējā ceturksnī aviokompānijas korporatīvie rādītāji atklāj 12.4 % pasažieru skaita samazināšanos biznesa klasēs, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika posmu. T. Andersons saka, ka šie skaitļi raksturo kopējo tendenci aviācijā. Czech Airlines (ČSA) direktors Latvijā Pāvels Šarfs saka, ka ČSA maršrutos biznesa pasažieru skaits nesamazinās, taču arī neaug. Kopš laika, kad ČSA sāka lidot ar Boeing, kuru salonos atšķirība starp ekonomisko un biznesa klasi ir krietni jūtamāka nekā mazākajās lidmašīnās, biznesa pasažieru skaits palicis nemainīgs, jo ir klientu segents, kuri ir gatavi maksāt vairāk par servisu un priekšrocībām pie iereģistrēšanās vai drošības kontroles atsevišķās lidostās. Abu aviokompāniju pārstāvji norāda, ka nav informēti par plāniem atteikties no biznesa klases, kā to pēdējos mēnešos darījušas vairākas tradicionālās aviokompānijas, piemēram, Finnair un SAS, kas paziņoja par biznesa klases likvidēšanu vairākos maršrutos. airBaltic prezidents Bertolts Fliks norāda, ka arī pēc vienvirziena biļešu struktūras ieviešanas tiek saglabāta divu klašu koncepcija — biznesa un ekonomiskā, jo ir daļa pasažieru, kuri vienmēr izvēlas lidojumus biznesa klasē. Tomēr vienvirziena biļetes esot mainījušas kopējo pasažieru izvēli, proti, ja agrāk biznesa klasi izvēlējās tāpēc, ka šīs biļetes noteikumi nepraredzēja Sunday rule (noteikums pavadīt lidojuma galapunktā vismaz nedēļas nogali), tad šobrīd šī motivācija vairs nav aktuāla, jo vienvirziena biļetes neparedz šo ierobežojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» ierindojas labākās kvalitātes aviopārvadātāju vidū

Aivars Mackevics [email protected], 17.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru apmierinātības līmenis ar avio kompānijas Czech Airlines (ČSA) pakalpojumiem ir viens no augstākajiem Eiropā, vēsta Starptautiskās avio transporta asociācijas (International Air Transport Association - IATA) veiktā aptauja, kurā aptaujāti 12 tūkstoši pasažieri, kas laika posmā no 2005.gada aprīļa līdz oktobrim izmantojuši kādu no vienpadsmit tradicionālajiem Eiropas avio pārvadātājiem. Starp visiem aptaujā iekļautajiem avio pārvadātājiem, Czech Airlines tika ievietota trešajā vietā biznesa klases ceļotāju vērtējumā un pirmajā vietā pakalpojuma kvalitātes ziņā ekonomiskās klases ceļotāju vērtējumā. Turklāt kopējais Czech Airlines novērtējums nākotnē iespējams kļūs vēl labāks. Sniegto ērtību un avio kompānijas interjera novērtējums parāda, ka pasažieru kopējais apmierinātības līmenis par CSA Boeing lidmašīnu ir vidējs, turpretim viņi ir ļoti apmierināti ar ērtību līmeni jaunajās CSA Airbus lidmašīnās. Paredzams, ka tuvāko divu gadu laikā Czech Airlines flotile palielināsies par 12 jaunām Airbus 319 un 320 lidmašīnām, kas ļaus palielināt pasažieriem sniegto ērtību līmeni gan biznesa, gan ekonomiskajā klasē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksperts: Varam lepoties ar apkalpoto klientu skaita īpatsvaru centralizētajā siltumapgādē

Žanete Hāka, 24.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centralizētā siltumapgāde (CSA) aizņem 15% kopējā Latvijas enerģētikas patēriņa tirgū, Dienas Biznesa Biznesa rīkotajā konferencē Kur slēpjas iespējami lētākais un ilgtspējīgākais siltums uzsvēra Latvijas Siltumuzņēmumu Asociācijas valdes loceklis Valdis Vītoliņš.

Savukārt 43% veido decentralizētā siltumpgāde. Norakstu to uz neefektivitāti – tā ir nauda, ko privātmājās mājsaimniecības sakurina savā kamīnā, taču var teikt, ka tām ir vien 10-15% lietderība, saka eksperts.

Rūpniecības sektorā uzņēmumi patlaban cenšas piesaistīt citus tirgus dalībniekus, lai citi pieslēgtos centralizētajai siltumapgādei. Daudzi uzņēmumi izvēlas uzstādīt savu katlumāju, nevis pieslēgties centrālajai sistēmai, un šī sfēra ir vēl potenciāls, ko apgūt, un kur palielināt tirgus daļu, pie kā mēs arī strādājam.

Eiropā gan centralizētā siltumapgāde nav tik plaši izmantota, taču Ziemeļeiropā, Balijas valstīs tā ir diezgan plaši izmantota, ar ko varam lepoties, un likumdevejiem jārūpējas par šo sfēru, lai tā attīstītos, uzsver V. Vītoliņš, piebilstot, ka tai ir liela loma Eiropas klimata mērķu sasniegšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pirmais jaunais CSA Airbus A320 nolaidies Prāgā

Aivars Mackevics [email protected], 06.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms dažām dienām Prāgas lidostā nolaidās pirmais, jaunais CSA Airbus A320. Jaunā lidmašīna ir pirmā no divpadsmit lidaparātiem, kas tikuši izvēlēti 2004.gada oktobrī notikušajā izsolē. Lidmašīnas Czech Airlines saņems tieši no ražotāja laika posmā no 2006.-2008.gadam. CSA izmantos jaunās lidmašīnas (ar 162 pasažieru kapacitāti) regulārajiem reisiem, īpaši uz tālajiem galamērķiem, piemēram, Erevānu un Jekaterinburgu, kā arī uz galamērķiem, kas atrodas augstu virs jūras līmeņa. A320 tiks izmantots arī maršrutos ar augstu noslodzes līmeni. Pirmais pasažieru reiss paredzēts 2.aprīlī no Prāgas uz Parīzi. 2006.gada aprīlī un maijā CSA no ražotāja saņems vēl divus Airbus A320. 2007.gada pavasarī vēl trīs Airbus A320 un divus - A319. 2008.gadā piegādi noslēgs vēl četras A319 lidmašīnas. Visas lidmašīnas tiks veidotas divu klašu konfigurācijā – biznesa klase un ekonomiskā klase. Tajās atradīsies visas mūsdienīgās lidmašīnu komunikāciju tehnoloģijas, tai skaitā mūsdienīga audio-vizuālā sistēma, kurā tiks izmantoti šķidro kristālu ekrāni, kas atradīsies virs pasažieru sēdvietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» jauns ģenerāldirektors

Aivars Mackevics [email protected], 11.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006.gada sākumā lidsabiedrības Czech Airlines priekšgalā stājies jauns ģenerāldirektors — Radomirs Lašaks, kurš līdz šim vadīja vienu no lielākajām Čehijas bankām. Vadības maiņa tiek izskaidrota ar jaunām pārmaiņām Eiropas aviotirgū. Iepriekšējais lidsabiedrības direktors Jaroslavs Tvrdiks sāka strādāt CSA pirms trim gadiem, kad visā pasaulē bija novērojama aviopārvadājumu tirgus krīze. Tāpēc bijušajam vadītājam, lai cīnītos ar augošu konkurenci no zemo izmaksu lidsabiedrību puses, nācās uzlabot servisu, kas izraisīja biļešu cenu paaugstinājumu. Tad sākās degvielas cenu kāpums, kas arī ietekmēja biļešu cenas. Lielus līdzekļus nācās ieguldīt drošības sistēmas uzlabošanā un jaunu lidmašīnu iepirkšanā. Rezultātā CSA noslēdza 2005. gadu ar lieliem zaudējumiem. Jauna direktora uzdevums ir ar minimāliem zaudējumiem novadīt līdz galam CSA pāreju uz mūsdienīgu konkurētspējīgu lidsabiedrību, kas būs spējīga pretendēt uz lielāku Austrumeiropas aviopārvadājumu tirgus daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Čehu lidsabiedrība «ČSA» 2002. gadā apkalpo 2,6 miljonus pasažierus

Aivars Mackevics [email protected], 14.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Čehu lidsabiedrība ČSA 2002. gadā apkalpoja 2,6 miljonus pasažierus, kas ir par 5% vairāk nekā pirms gada. Tieši pagājušā gada augusts un septembris ar plūdiem Prāgā radīja lielus zaudējumus Čehijas tūrismam. Pagājušajā gadā ČSA atklāja satiksmi ar Edinburgu, Korku un Tallinu. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Plūdi tiešā veidā neskar čehu lidsabiedrības CSA Czech Airlines darbību

Aivars Mackevics [email protected], 16.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Čehu lidsabiedrība CSA Czech Airlines darbība netiek tiešā veidā skarta no izraisītās dabas katastrofas Prāgā. Zem ūdens pakļuva tikai CSA birojs pilsētas centrā City Travel Centre un OK Plus Service Centre. Pašlaik netiek piedāvāts viens no pakalpojumiem - daudzlidojumu programmas bonus punkti.

Komentāri

Pievienot komentāru