Transports un loģistika

«China Southern» joprojām lielākā Ķīnas aviosabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 23.01.2003

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrība China Southern arī 2002 gadā bija lielākā Ķīnas aviosabiedrība ar 21,4 miljoniem apkalpoto pasažieru. Pašreiz lidsabiedrībai ir 119 Jet-lidmašīnas, kas apkalpo 385 lidojumu līnijas. Kā jau Db-online rakstīja, tad lidsabiedrība China Southern pārņem konkurējošās lidsabiedrības China Northern un Xinjiang Airlines savā uzraudzībā. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas vērtīgāko zīmolu TOP 10

Dienas Bizness, 01.02.2013

10. Sinopec. Vērtība - 12,5 miljardi ASV dolāru. Sinopec ir naftas un dabasgāzes kompānija, kas 2012. gadā ir parakstījusi līgumus aptuveni 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Ķīnas enerģētikas gigants arī iegādājies 49% Kanādas uzņēmuma Talisman Energy, tādējādi iegūstot arī tiesības pētīt dabasgāzes un naftas laukus Kanādas rietumos.

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas ekonomikas izaugsme varbūt arī bremzējas, bet valsts patērētāju ar vidējiem ienākumiem armija kļūst tikai lielāka. Turpinoties šādai tendencei, Ķīnas korporācijām varētu aizsākt jaunu ēru, kurā aizvien svarīgāka loma būs zīmolam, teikts Milward Brown Optimor un WPP Brandz veiktajā pētījumā.

Pētījumā, kurā apkopota informācija par 50 vērtīgākajiem Ķīnas zīmoliem, secināts arī, ka visstraujāko vērtības pieaugumu piedzīvojoši tieši tehnoloģiju zīmoli. Tas skaidrojams ar to, ka Ķīnas patērētāji aizvien vairāk laika, kā arī naudu, tērē internetā un izmantojot mobilās tehnoloģijas.

Tāpat ziņojumā norādīts, ka aizvien biežāk Ķīnas zīmoli savu klātbūtni nostiprina arī ārvalstīs, kas to vērtību tikai palielina.

Ķīnas vērtīgāko zīmolu TOP 10:

10. Sinopec. Vērtība - 12,5 miljardi ASV dolāru.

Sinopec ir naftas un dabasgāzes kompānija, kas 2012. gadā ir parakstījusi līgumus aptuveni 10 miljardu ASV dolāru vērtībā. Ķīnas enerģētikas gigants arī iegādājies 49% Kanādas uzņēmuma Talisman Energy, tādējādi iegūstot arī tiesības pētīt dabasgāzes un naftas laukus Kanādas rietumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Playboy koncentrēsies uz Brazīliju, Ķīnu un Indiju

Lelde Petrāne, 19.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Playboy Enterprises Inc, kas ir žurnāla Playboy izdevējs, plāno izaugsmi Latīņamerikā, Ķīnā un Indijā, ieskaitot jaunus klubus Brazīlijā, atsaucoties uz kompānijas vadītāja sacīto, ziņo Bloomberg.

«Vietējā Brazīlijas kultūra ir atvērtāka pret seksualitāti,» sacījis Playboy vadītājs Skots Flanders, piebilstot, ka klubu atvēršana tur ir kompānijas prioritāte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kas varētu notikt Ķīnā pēc Kompartijas politbiroja vadības maiņas?

Jānis Šķupelis, 06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šo ceturtdien sāksies 18. Nacionālais Ķīnas Komunistiskās partijas kongress. Tās laikā notiks Kompartijas vadības maiņa un pašreizējā valsts prezidenta Hu Dziņtao vietā stāsies viceprezidents Sji Dziņpins. Bet ko tad līdz ar Ķīnas vadošo politiķu nomaiņu gaidīt no Ķīnas ekonomikas?

Šobrīd valda pārliecība, ka neviens no Ķīnas jaunajiem līderiem nav izteikts reformators un, ja tiks lemts par kādām pārmaiņām, tad tas, visticamāk, notiks lēni. Līdz ar to gaidīt kādas krasas izmaiņas Ķīnas politiskajā vai ekonomikas politikā diez vai būtu ļoti pamatoti.

Līdzīgi uzskata arī eksperti. «Runājot par to, kādu ietekmi atstās uz Ķīnas un pasaules ekonomiku Ķīnas valsts un Kompartijas līderu maiņa, jāpiemin, ka līdz šim (kopš 1980-tajiem gadiem) politiskas elites izmaiņas Ķīnā nebija saistītas ar tūlītējam izmaiņām ekonomiskajā kursā. Ekonomikas politikas ziņā Ķīnā līdz šim bija nodrošināta pēctecība un konsekvence, bet jebkādas izmaiņas kursā tiek ieviestas pakāpeniski. Visdrīzāk arī šoreiz būs tā. Ķīnas valsts un Komunistiskās partijas līderu maiņa neizraisīs lielas izmaiņas valsts ekonomiskajā politikā īstermiņa perspektīvā. Turklāt Ķīnas politiskās elites maiņa pati par sevi aizņems pietiekami ilgu laiku, un Komunistiskas partijas delegātu sapulce, kas atvērsies Pekinā pēc dažām dienām, ir tikai šī procesa sākums,» skaidro Hipo fondu valdes loceklis Aleksejs Marčenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas vērtīgākie zīmoli – bankas, naftas un telekomunikāciju kompānijas

Jānis Rancāns, 13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo pakalpojumu sniedzējs China Mobile jau otro gadu ticis atzīts par Ķīnas vērtīgāko zīmolu.

Zīmola China Mobile vērtība šogad veidojusi 53,6 miljardus ASV dolāru, kas, salīdzinot ar aizvadīto gadu, ir kritums 4% apmērā. Lielāko vērtības kāpumu (244% apmērā) piedzīvojusi tiešsaistes mediju kompānija Sina, kas ir bijis lielākais vērtības pieaugums šogad.

Kompānijas Sina zīmola vērtība šogad sasniegusi 1,9 miljardus ASV dolāru, iekļūstot saraksta 25 vietā. Šāds rezultāts atspoguļo ievērojamo sociālo mediju popularitātes pieaugumu Ķīnā, vēsta BBC.

Lielbritānijas reklāmas grupas WPP pētījumā izveidotajā reitingā tika sagrupētas 50 Ķīnas kompānijas pēc to uzņēmējdarbības un patērētāju atsauksmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropa kopš iepriekšējās finanšu krīzes visai labprātīgi pieņēmusi investīcijas no Ķīnas.

Turklāt, ņemot vērā tās politisko režīmu, lielā daļā gadījumu aiz šīm investīcijām stāv nekas cits kā šīs valsts valdība, liecina Nīderlandes uzņēmuma “Datenna” pētījums.

Tas arī nozīmē, ka faktiski, ar Ķīnas valdību saistītajiem akcionāriem pārņemot Eiropas biznesus, šai valstij ir augoša ietekme pār procesiem Eiropā. Tiek rēķināts, ka kopš 2010. gada bijuši aptuveni 650 ievērojami no Ķīnas nākoši ieguldījumi Eiropā. Aptuveni 40% gadījumu šos ieguldījumus turklāt varot saistīt ar situāciju, kad Ķīnas valdības ietekme pēc šiem darījumiem konkrētajā Eiropas uzņēmumā ir vidēja vai pat ļoti augsta, ieskaitot investīcijas augsti attīstīto tehnoloģiju sektorā, ziņo “Datenna”. Tiek arī izcelts, ka bieži vien Eiropas uzņēmumu pārņemšanas procesos Ķīnas valdības ietekme tiekot rūpīgi maskēta. Parasti tas notiekot ar sarežģītu vairāku īpašumtiesību slāņu un sarežģītu akcionāru struktūru palīdzību. Tāpat šādi darījumi tiekot veikti ar dažādu Ķīnas meitas uzņēmumu Eiropā palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīnas uzņēmēji iepazīstas ar Latvijas tranzīta un loģistikas nozares piedāvājumu

Dienas Bizness, 30.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 30.novembrī, Satiksmes ministriju (SM) apmeklēja Ķīnas uzņēmēju delegācija, kas piedalās Baltkrievijas industriālā parka Lielais akmens izveidē, lai ar SM vadību pārrunātu Latvijas iespēju līdzdarboties šajā projektā, informēja ministrijā.

SM valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš atzinīgi novērtēja Ķīnas delegācijas vizīti, kā arī izteica pateicību Ķīnai par atbalstu Latvijas iecerei koordinēt transporta un loģistikas jomu Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātā 16+1.

Ozoliņš norādīja, ka abām valstīm ir daudz kopīgu interešu, realizējot Ķīnas Jaunā Zīda ceļa iniciatīvu – One Belt, One Road, kas paredz savienojamības un sadarbības attīstīšanu Eirāzijas kontinentā. 2015.gadā martā Ķīnas puse izstrādāja visaptverošo dokumentu minētās iniciatīvas realizācijai, kas paredz veicināt sadarbību starp Eiropas, Āzijas, un Āfrikas valstīm visdažādākās jomās, t.sk. arī transportā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Atklāj Latvijai veltītu mājas lapu ķīniešu valodā

Gunta Kursiša, 09.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikko darbību uzsākusi Latvijai veltīta mājas lapa ķīniešu valodā, kas tapusi sadarbībā ar vienu no lielākajiem Ķīnas laikrakstiem China Daily.

Interneta vietnē stāstīs par Latvijas tradīcijām, kultūru, tūrisma un atpūtas iespējām, kā arī par ekonomisko vidi, uzņēmējdarbības un investīciju potenciālu.

Informācija mājaslapā publicēta ķīniešu valodā, un tā veidota kā tematisks pielikums China Daily interneta portālam, ko ik dienu apmeklē vairāk nekā 30 miljoni lasītāju. China Daily interneta un drukātajos izdevumos aptver auditoriju ASV, Eiropā, Ķīnā un citās Āzijas valstīs. Ķīnā publikācijas tiek gatavotas gan ķīniešu, gan angļu valodā.

Lai izveidotu mājas lapu, jūnija vidū Latvijā uzturējās pieci China Daily žurnālisti, kas savas vizītes ietvaros apmeklēja arī uzņēmumus Latvijas Finieris, Laima, Rīgas ostu, Rietumu banku, biznesa augstskolu Turība un Konfūcija centru Rīgas Stradiņa universitātē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

McDonald's Ķīnā asās konkurences dēļ spiesta samazināt cenas

Lelde Petrāne, 26.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu īpašniece McDonald's Corp spēcīgās konkurences dēļ savās ēstuvēs Ķīnā sākusi pieņemt dažus kuponus, ko izdevušas citas ātrās ēdināšanas ķēdes, kā arī sākusi cenu pazemināšanu, atsaucoties uz China Daily sniegto informāciju, ziņo MarketWatch.

McDonald's sabiedrisko attiecību vadītājs Ķīnā stāstījis, ka šāda veida uzņēmuma piedāvājuma veicināšanas kampaņa tiek īstenota pirmo reizi kopš ātrās ēdināšanas giganta ieiešanas Ķīnas tirgū 1990.gadā.

Kampaņas, kas ilgs no 24.februāra līdz 23.martam, laikā klienti McDonald's restorānos, uzrādot jebkura cita ātrās ēdināšanas restorāna kuponus, ieskaitot KFC un Burger King, var saņemt 10% atlaidi.

McDonald's šā gada laikā Ķīnā plāno atvērt vēl 150-175 jaunas ēstuves.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas bankas veido zombiju kompānijas

Jānis Šķupelis, 21.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas valdības kontrolētās bankas turpinot lēti finansēt kompānijas, kuru biznesa modelis vairs nav īsti konkurētspējīgs un kuras strādā ar zaudējumiem, veido «zombiju uzņēmumu» paaudzi. Proti, tās ir kompānijas, kuru dzīvotspēja lielā mērā ir atkarīga no valsts banku nepārtrauktas labvēlības - lētā finansējuma. Tāpat Ķīnas eksportējošajām kompānijām nākams rēķināties ar pakāpenisku konkurētspējas priekšrocību mazināšanos, ko nodrošina algu palielināšanās un valsts valūtas - juaņas - vērtības pieaugums (tas gan ir ļoti lēzens).

Kā piemēru Reuters min Ķīnas saules paneļu ražotāja Yingli Green Energy Holding (pasaules 3. lielākais saules paneļu ražotājs), kuras zaudējumi palielinās, akciju cena strauji sarūk, bet vēl nesen kompānija no Ķīnas valdības kontrolētās bankas saņēma lētu kredītu. Turklāt Reuters ziņo, ka šī ir tikai viena no daudzām šādām kompānijām. Šāda situācija raisa bažas, ka laikā, kad notiek Ķīnas ekonomikas bremzēšanās, pavisam reālās problēmās varētu nonākt arī šīs valsts finanšu iestādes. Reuters ziņo, ka daudzas Ķīnas kompānijās ir novērojama ražošanas pārprodukcija, peļņas kritums un tajā pašā laikā – to parāda pieaugums. Pekinas ekonomikas izpētes kompānijas GaveKal-Draganomics aprēķini liecina, ka Ķīnas korporatīvo parādu slogs šogad pieaugs līdz 122% no valsts IKP. Vēl 2011. gadā tie bijuši 108% no IKP (pieaugums straujš – par 14 procentpunktiem).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi trīs gadu laikā Ķīna pārspējusi Japānu, kļūstot par pasaules otro lielāko akciju tirgu, jo uzlabojas investoru noskaņojums, ka valsts spēs atveseļot ekonomiku ar monetāro stimulēšanas pasākumu palīdzību, raksta Bloomberg.

Ceturtdien Ķīnas tirgus kapitalizācija pieauga līdz 4,48 triljoniem dolāru, šajā gadā palielinoties par 33%, liecina Bloomberg apkopotie dati. Japānas tirgus kapitalizācija saruka līdz 4,46 triljoniem dolāru un kopš decembra beigām ir samazinājusies par 3,2%.

Japānas jenas vājināšanās ir veicinājusi tirgus kritumu dolāru vērtībā, savukārt Shanghai Composite Index ir audzis trīsreiz straujāk nekā Tokijas Topix.

Pagājušajā nedēļā Ķīnas Centrālā banka samazināja bāzes procentu likmes pirmo reizi kopš 2012. gada, un ekonomisti paredz, ka amatpersonas spers vēl kādus soļus, lai atbalstītu ekonomiku, kuras izaugsme var palēnināties līdz mazākajai izaugsmei kopš 1990. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Ķīna – lēnāka izaugsme, bet nav iemesla panikai

SEB investīciju stratēģis Ingus Grasis, 08.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējo pāris gadu laikā, pateicoties pasaules centrālo banku aktivitātēm, akciju tirgi stabili, bez lielām svārstībām virzījās augšup. Investoru optimismam palīdzēja ziņas par ASV ekonomikas nostiprināšanās, kā arī ar vien pozitīvāki rādītāji par Eiropas ekonomiku. Turklāt arvien sarūkošs drošu, bet pietiekoši ienesīgu, investīciju iespēju klāsts lika investoriem pakāpeniski virzīties riskantu ieguldījumu iespēju virzienā. Tas noveda pie tā, ka, vēsturiski raugoties, gan uzņēmumu obligācijas, gan akcijas bija kļuvušas dārgas. Lai ekonomiski pamatotu akciju cenu turpmāku kāpumu, būtu jāaug pasaules ekonomikai, ļaujot arī kāpt publiski kotēto uzņēmumu peļņas rādītājiem. Taču šobrīd pasaules finanšu tirgos dominē bažas par globālās ekonomikas nākotnes izaugsmes tempu, uzņēmumu peļņas izaugsmes apmērs tiek pastāvīgi koriģēts uz leju.

Galvenais bažu cēloni ir Ķīnas ekonomiskā izaugsmes palēnināšanās un tās ietekme uz pārējo pasauli. Ķīna ir kļuvusi par pasaules lielāko ekonomiku (skatīt 1.attēlu) un tās īpatsvars, atbilstoši Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) prognozēm, turpinās palielināties, tuvojoties 20% pēc 2020.gada. Ķīna ir nozīmīgs izejvielu patērētājs. Piemēram, saskaņā ar šo Bloomberg apkopoto informāciju (http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-07-15/if-you-re-feeling-bullish-on-china-consult-dr-copper), Ķīna šogad būs atbildīga par aptuveni 45% no visas pasaules vara patēriņa un gandrīz 60% no pasaules dzelzs rūdas patēriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

China Southern Airlines iegādāsies desmit Airbus lidmašīnas 2,27 miljardu dolāru vērtībā

LETA, 23.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas aviokompānija China Southern Airlines trešdien paziņoja, ka no Eiropas aviobūves uzņēmuma Airbus iegādāsies desmit lidmašīnas 2,27 miljardu dolāru (2,07 miljardu eiro) vērtībā.

Lidsabiedrība norādīja, ka Airbus 330-300 lidmašīnas tā saņems laika periodā no 2017.gada līdz 2019.gadam.

Šis šomēnes jau ir otrs nozīmīgais China Southern Airlines pirkums pēc 110 ASV aviobūves uzņēmuma Boeing lidmašīnu pasūtīšanas desmit miljardu dolāru vērtībā.

Ķīna ir Āzijā lielākā lidaparātu pircēja, pateicoties aizvien pieaugošajai vidusšķirai, kas veicina pārvadāto pasažieru skaita pieaugumu.

Šī mēneša sākumā Ķīnas zemo cenu aviokompānija Spring Airlines paziņoja par plāniem iegādāties 60 Airbus lidmašīnas 6,3 miljardu dolāru vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«China Southern Airlines» pievienosies «Sky Team»

Aivars Mackevics [email protected], 31.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Ķīnas lielākā lidsabiedrība China Southern Airlines tika parakstīja līgumu par pievienošanās sarunu uzsākšanu lidsabiedrību savienībai Sky Team. Jāatzīmē, ka lidsabiedrība jau kooperējas ar Air France, Delta Air Lines un Korean Airlines, kas ir Sky Team dalībnieces. China Southern Airlines flotē ietilpst 140 lidmašīnas, kuras darbojas 334 lidojumu maršrutos. Lidsabiedrība lido uz 94 vietām un pārvadā līdz 21 miljoniem pasažieru gadā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ķīnas uzņēmējdarbības forums pulcēs 400 uzņēmējus

Lelde Petrāne, 19.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 25.-27.novembrī Rīgā notiks starptautiskais Ķīnas uzņēmējdarbības forums (2012 Global China Business Meeting), kas pulcēs aptuveni 400 uzņēmējus, augstas amatpersonas un ārvalstu viesus, lai veidotu biznesa kontaktus un attīstītu sadarbību.

Tāpat Ķīnas uzņēmējdarbības foruma norise Rīgā ļaus starptautiski popularizēt Latviju, veicināt tās atpazīstamību, piesaistot jaunas investīcijas un attīstot tūrismu.

«Ķīna ir pasaules otra lielākā ekonomika. Lai arī tās izaugsmes tempi patlaban piebremzējas, tie joprojām ievērojami pārsniedz vidējo Eiropas. Ņemot vērā situāciju Eiropā, kas ir mūsu eksporta lielākais noieta tirgus, mums aktīvāk jāraugās uz trešo valstu tirgiem, kas joprojām uzrāda spēcīgu izaugsmi. Latvijā Ķīna zināma kā preču importētāja, bet arī tās eksports būtiski aug. Latvija uz Ķīnu 2011.gadā eksportēja preces un pakalpojumus 47,9 miljonu eiro vērtībā jeb divkārt vairāk nekā 2010.gadā, sasniedzot vēsturisko rekordu. Tomēr Ķīnas tirgus izmērs, ekonomikas attīstība un potenciāls, kā arī Latvijas uzņēmēju interese, apņēmība un konkurētspēja rāda, ka varam sasniegt ne vienu vien jaunu rekordu. Tomēr, lai tas notiktu, ir jārada apstākļi, kad uzņēmēji un viņu biznesa idejas satiekas. Tieši šādu iespēju dos starptautiskais Ķīnas uzņēmējdarbības forums Rīgā,» norāda ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

ASV – Ķīnas pamiers turpināsies

Leonīds Aļšanskis, Dr. Math., Renesource Capital Finanšu tirgus vecākais analītiķis, 26.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra mēnesis ir kļuvis par intensīvu sarunu mēnesi starp divām vadošajām pasaules ekonomikām par nu jau vairāk nekā divus gadus ilgstošo tirdzniecības karu.

Atgādināsim, ka prezidents Donalds Tramps, kurš stājās amatā pirms diviem gadiem, apsūdzēja Ķīnu «negodīgā» tirdzniecībā ar Amerikas Savienotajām Valstīm un apsolīja pārtraukt šo praksi savas prezidentūras laikā. Laikā, kad Donalds Tramps ieradās Baltajā namā, Amerikas Savienotajās Valstīs bija novērojams ilgstošs, hronisks tirdzniecības deficīts ar Ķīnas Tautas Republiku, 2017.gadā šim rādītājam sasniedzot gandrīz 335 miljardus ASV dolāru (skat. 1. attēlu).

Tajā pašā laikā daļai Ķīnas preču bija izteikta «amerikāņu izcelsme», ko, pateicoties pieejamam lētākam Ķīnas darbaspēkam, sev par labu izmantoja Amerikas kompānijas, novirzot daļēju preču ražošanu ārpus Amerikas Savienotajām Valstīm. Līdztekus tam arī ķīnieši aktīvi sāka pārņemt un aizgūt (dažkārt pat ne pavisam juridiski leģitīmi) progresīvās amerikāņu tehnoloģijas, kas tikai veicināja Donalda Trampa neapmierinātību ar tendenci abu lielvaru ekonomiskajās attiecībās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju baņķieru sabiedrība Prudentia patlaban turpina runāt ar visiem potenciālajiem investoriem, kuri iepriekš ir izrādījuši interesi par aviosabiedrības airBaltic iegādi, sacīja Prudentia partneris Kārlis Krastiņš.

«Līdz šim esam bijuši atvērti proaktīviem investoru piedāvājumiem, kas ir izteikti agrāk. Brīdī, kad valdība atguva kontroli pār uzņēmumu, nopietni tirgus spēlētāji saprata, ka airBaltic atkal ir drošās rokās un var runāt par tālāku nākotni. Iespējams, ka bija arī tādi investori, kas cerēja ar valdību kaut ko ātri sarunāt. Visi interesenti tika uzklausīti, turpinām uzklausīt un neviens nopietns investors nav ticis atraidīts, bet līdz šim izteiktie piedāvājumi nav bijuši tik gatavi un līdz galam izstrādāti,» intervijā Nozare.lv sacīja K. Krastiņš.

Viņš skaidroja, ka iepriekš ir bijušas sarunas ar Turkish Airlines un šīs sarunas joprojām turpinās. Tāpat martā bija vizīte Persijas līča valstīs, bija tikšanās ar trīs aviosabiedrībām - Qatar Airways, Ettihad un Emirates Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Praktisku jaunumu konferencē „Investīciju iespējas Latvijā un Baltijas valstīs”, kas norisināsies foruma “Invest Expo” ietvaros 6. un 7. maijā Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, uzstāsies viens no pasaules vadošajiem nodokļu konsultantiem – advokātu biroja „Sorainen Latvija” partneris Jānis Taukačs. Eksperts sniegs Latvijas nodokļu sistēmas pārskatu, kā arī salīdzinās nodokļu režīmus Baltijas valstīs.

‘’Taukačs informēs par investīciju piesaistīšanas mehānismu lielajiem projektiem, nodokļu vides piedāvājumi mazajam un vidējam biznesam, kā arī izskaidros, kas ir pastāvīgā pārstāvniecība un pastāvīgā iestāde jeb kādēļ nav tik vienkārši pārcelt biznesu pie kaimiņiem, izmantot ofšorus vai shēmot ar PVN’’, informē foruma “Invest Expo 2011” projekta vadītājs Juris Mendziņš.

Pasaules vadošā juristu ceļveža „Guides to the World's Leading Lawyers" izdevēji konferences lektoru Jāni Taukaču ir atzinuši par vienu no pasaules vadošajiem nodokļu konsultantiem. Taukačs ir autors vairāk nekā 100 rakstiem, blogiem un citām publikācijām, lielākoties par nodokļiem un muitas tiesībām, Latvijas un starptautiskos komerctiesību izdevumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvos geležinkeliai vadītājs: Par Rail Baltica projektu interesējas Ķīna

LETA--BNS, 29.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākās dzelzceļu operatores - Ķīnas korporācijas China Railway Corporation (CRC) - meitasuzņēmums China Railway Corporation International interesējas par triju Baltijas valstu dzelzceļa projektu Rail Baltica un vēlas ar to iepazīties, pastāstījis Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijas Lietuvos geležinkeliai ģenerāldirektors Stasis Dailīdka.

Pēc viņa teiktā, sīkākas informācijas par ķīniešu nodomiem šobrīd nav, bet tāda interese varētu liecināt par viņu vēlmi piedalīties Eiropas sliežu platuma trases projekta konkursos vai par citiem priekšlikumiem.

«Viņi grib iepazīties ar šiem projektiem Latvijā un Igaunijā un atbraukt pie mums. Pagaidām nevaru iedomāties, ko viņi domā un ko vēlas,» ziņu aģentūrai BNS sacījis Dailīdka. «Varu tikai pieņemt, ka viņi gribētu piedalīties konkursā, bet varbūt (..) plāno piedalīties ar kādiem citiem piedāvājumiem.»

Lietuvos geležinkeliai pārstāvis Vidmants Guds ziņu aģentūrai BNS norādījis, ka Ķīnas kompānijas pārstāvji Lietuvu apciemos laikā no 5. līdz 11.janvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ES un Ķīnas attiecības - Komisija izklāsta savu stratēģiju

, 25.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija šodien vienojās par jaunu un apjomīgu darba kārtību ES un Ķīnas attiecībās turpmākajiem gadiem. Jaunā stratēģija ir paredzēta kā atbilde uz Ķīnas kā pasaules mēroga ekonomiskas un politiskas lielvaras atdzimšanu.

ES nostāja attiecībā uz Ķīnu joprojām ir orientēta uz iesaistīšanos un partnerību. Ciešāka stratēģiska partnerība nozīmē savstarpējas atbildības palielināšanos. Šodienas iniciatīvā ir izklāstīta visaptveroša nostāja, kuras prioritātes ir atbalsts Ķīnai ceļā uz atvērtāku un plurālistisku sabiedrību, ilgtspējīga attīstība, tostarp sadarbība ar Ķīnu enerģētikas jautājumos, klimata pārmaiņas un starptautiska attīstība; tirdzniecība un ekonomiskās attiecības; divpusējas sadarbības nostiprināšana, tostarp zinātnes un tehnoloģijas un migrācijas jomā; kā arī starptautiskas drošības veicināšana gan Austrumāzijā, gan ārpus tās robežām, un plašākā nozīmē - neizplatīšanas jautājumos. To papildina tirdzniecības politikas dokuments, kurā sīkāk izklāstīti mūsu uzdevumi tirdzniecības un ieguldījumu attiecību jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un ekonomikas ziņu virsrakstos joprojām dominē Covid-19.

1. Ziemeļi tomēr var piekāpties

Eiropas lielvaras tomēr mēģinājušas sazīmēt kādu kopēju finansiālu risinājumu, ko likt pretī pandēmijas izaicinājumiem. Francijas un Vācijas vadītāji rosinājuši, ka jāveido 500 miljardu eiro vērts kopējs palīdzības fonds, ko izdotu Eiropas Komisija, bet garantētu un atmaksātu – reģiona valstis (izskatās, ka atkarībā no to ekonomiku "svara"). Faktiski tas būtu reģiona kopēja parāda izmēģinājuma variants, kas ir visai krass un ļoti nozīmīgs pavērsiens, ja ņem vērā to, ka kam tādam asi opozīcijā vienmēr stāvējusi Vācija. Tas būtu arī solis reģiona fiskālās savienības virzienā, kuras neesamību daudzi Eiropas ciešākas integrācijas "ticībnieki" bieži min kā vienu no galvenajām problēmām. Tas gan, visticamāk, nozīmētu vēl lielāku varu kādām pārnacionālām institūcijām, kur nacionālu valstu lēmumu loma potenciāli mazinātos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas uzņēmumiem, startējot Ķīnas, tirgū jākooperējas un jāpiedāvā nišas produkti

Žanete Hāka, 03.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumiem, kas vēlas startēt Ķīnas tirgū, ir jābūt atvērtiem kooperācijai, jāspēj izstrādāt savs piedāvājums tieši Ķīnas tirgum un jāorientējas uz ekskluzīviem un nišas produktiem. Savukārt, lai spētu piesaistīt Ķīnas investīcijas.

Latvijai jāspēj piedāvāt integrētus projektus un loģistikas risinājumus, kas būtu izdevīgi kravu plūsmas nodrošināšanai starp Ķīnu un Eiropas valstīm, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG un LIAA veiktais pētījums par Latvijas un Ķīnas biznesa partnerības potenciālu (Latvija kā Ķīnas biznesa partneris).

Edgars Voļskis, direktors KPMG konsultāciju pakalpojumu nodaļā Baltijas valstīs un Baltkrievijā: “Ķīna ir ļoti liels tirgus, tāpēc Latvijas uzņēmumiem, kas pārsvarā ir mazi vai vidēji, nav jācenšas startēt uzreiz visas Ķīnas mērogā. Ir jāatrod uzticams sadarbības partneris uz vietas, sava niša, kurā startēt, un jāizveido savs piedāvājums tieši ķīniešu mērķauditorijai. Ķīnas iedzīvotāju labklājība palielinās, un pieaug arī pieprasījums pēc ekskluzīviem izstrādājumiem un luksusa precēm, kā arī eko produktiem. Savukārt mūsu uzņēmējiem ir jāiemācas kooperēties gan loģistikas, gan produkcijas daudzuma nodrošināšanas jomā, lai spētu piedāvāt apjomus, kas apmierinātu Ķīnas mazpilsētas ar vienu līdz trim miljoniem iedzīvotāju.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ķīnas milži nolaidīsies Rīgā

Oskars Prikulis, Db, 30.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostai jau ilgāku laiku notiek pārrunas ar vairākām lielajām Ķīnas aviokompānijām par regulāro reisus atvēršanu starp Rīgas un Ķīnas lidostām, raksta laikraksts Dienas bizness.

«Pārrunas šobrīd norit paralēli ar vairākām Ķīnas aviokompānijām, kas gadā pārvadā miljoniem pasažieru,» Db norāda Rīgas lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters, paužot optimismu, ka jau vistuvākajā laikā tās varētu dot rezultātu. Starp aviokompānijām, ar kurām notiek pārrunas, neoficiāli tiek minēts Ķīnas aviomilzis China Southern Airlines, kas ir Ķīnas lielākā aviokompānija.

K. Peters norāda, ka pārrunas nav vieglas, jo Rīga uz kopējā Ķīnas aviokompāniju apjoma ir mazs partneris. Lidostas šefs rēķinās, ka Rīgas lidosta varētu kļūt par reģiona galveno satiksmes centru un pirmo pieturvietu reisos no Ķīnas uz Ziemeļeiropu. K. Peters uzsver, ka bez Ķīnas pārrunām šobrīd reālākais variants jau oktobrī varētu būt tiešā reisa atvēršana starp Rīgu un kādi citu Āzijas valsti – piemēram Malaiziju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amerikāņu ģimene veikusi eksperimentu: gads bez Ķīnas ražojumiem

, 31.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadu ASV dzīvojošā Sāra Bongiorni (Sara Bongiorni) un viņas ģimene centās dzīvot, nepērkot nevienu Ķīnā ražotu produktu - ne apavus, ne rotaļlietas, ne pārtikas vai citas preces. Ģimene secinājusi, ka atrast pārtikas produktus, kas nesatur kādu sastāvdaļu no Ķīnas esot gandrīz neiespējami, raksta CNN.

Ģimenes eksperimenta motīvs neesot bijis politiska rakstura. Viņi tikai vēlējušies pārbaudīt, vai ir iespējams "aizvākt" Made in China produktus no savām mājām.

Tas bija mēģinājums saprast, cik ļoti mana ģimene ir saistīta ar šo valsti, stāstījusi māte.

Eksperiments esot sācies drīz pēc 2004.gada Ziemassvētkiem, kad esot izmeklētas uzdāvinātās dāvanas un to iesaiņojums. Ģimene secinājusi, ka gandrīz viss uzdāvinātais nāk no Ķīnas.

Šis eksperimenta laiks ģimenei esot bijis diezgan smags, bet īpašas pūles prasījusi pārtikas iegāde. Māte stāstījusi, ka esot gandrīz neiespējami pateikt, kuras pārtikas sastāvdaļas nāk no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja runā par potenciālajiem burbuļiem akciju tirgū, tad daži analītiķi domīgi groza galvu saistībā ne tikai ar situāciju Rietumvalstu vadošajos vērtspapīru tirgos. Šobrīd izskatās, ka sarkanajai zonai pavisam noteikti pietuvojies Ķīnas akciju tirgus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šīs valsts Shanghai Stock Exchange Composite indeksa vērtība 12 mēnešu laikā palielinājusies jau gandrīz par 100%. Turklāt jāņem vērā, ka lielākā daļa Ķīnas akciju cenu kāpuma notiek kopš pagājušā gada jūnija – kopš šī perioda minētā tirgus indikatora vērtība ir palielinājusies par 96%! Strauji Ķīnas akciju cenas pieaug arī šogad – jau par 25%. Rezumējot – šobrīd tieši Ķīnas akciju tirgus pasaulē varētu būt pats pārkarsušākais un nav skaidrs tas, kā šī burbuļa plīšana varētu iespaidot investoru omu citos pasaules reģionos. Iespējams, tas aizsāks plašāku cenu korekciju arī citos pasaules vērtspapīru tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pandēmijas krīzi savu ekonomisko ietekmi ievērojami audzējusi Ķīna. Šī valsts bija vienīgā lielā tautsaimniecība, kas 2020. gada iespēja augt (par 2,3%). Ja tic oficiālajiem datiem, tad Ķīnas cīņa ar pandēmiju bijusi visai efektīva.

Ķīnas tirdzniecībai katapultēties augstāk šajā periodā palīdzējis, piemēram, tas, ka daudzas pasaulē nepieciešamās lietas – sejas maskas, medicīniskais aprīkojums un mājsēdei nepieciešamie priekšmeti – nākušas tieši no tās. Arvien biezāk nomanāmas aplēses, ka Ķīna nākamajos dažos gados neizbēgami, aizsteidzoties priekšā ASV, kļūs par pasaules lielāko tautsaimniecību. Faktiski - ja vēl 2000. gadā Ķīna veidoja nepilnus 12% no ASV ekonomikas, tad tagad aiz kalniem vairs nav tas brīdis, šī valsts kļūs par pašu lielāko pasaules ekonomiku.

Ne viss gan šai Tālo Austrumu lielvalstij ir ideāli. Viens no galvenajiem faktoriem, kas Ķīnas ambīcijas var sabremzēt, ir šīs valsts demogrāfiskā bilde. Tiek gaidīts, ka Ķīna pirmo reizi vairāk nekā pusgadsimta laikā gados – jeb kopš šīs valsts “Lielā bada” 60-to gadu beigās, kas noveda pie desmitiem miljoniem cilvēku nāves (“blakusefekts” Ķīnas Komunistiskās partijas līdera Mao Dzeduna “Lielā lēciena” kursam) - varētu ziņot par savu iedzīvotāju skaita kritumu. Proti, 2019. gadā Ķīnas iedzīvotāju skaits pārsniedza 1,4 miljardus.

Komentāri

Pievienot komentāru