Jaunākais izdevums

Fianansiāli novājinātais Chrysler Ņujorkas autoizstādē demonstrējis jauno Jeep Grand Cherokee, tādējādi apliecinot uzņēmuma centienus dzīvotspēju saglabāt arī turpmāk.

Viens no Jeep lielākajiem maizes devējiem, kuram tirdzniecībā ir jānonāk 2010. gada beigās ir izdevies diezgan konservatīvs, bet tajā pašā laikā moderns auto. Tradicionāli automobilis tiks piedāvāts, gan pilnpiedziņas, gan klasiskās piedziņas versijās ar dažādiem papildaprīkojuma elementiem, ieskaitot arī pneimatisko piekari, kas iepriekš Jeep Grand Cherokee nav bijusi. Visticamāk, ka dzinēju gamma tiks pārņemta no iepriekšējās paaudzes modeļa, tostarp arī Eiropā populārais sešcilindru dīzeļmotors, kurš Grand Cherokee motortelpā parādījās ar iepriekšējās alianses partnera Daimler gādību.

picturegallery.966eac06-03b5-4207-aebd-c54e798692c2

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jeep Cherokee spēris platu soli prom no kārtīgiem bezceļiem, lai vairāk uzmanības pievērstu pilsētas dzīves stilam.

Sāksim ar to, ka jaunais Cherokee ir Chrysler&Fiat alianses pirmais kopdarbs, kur uzskatāmi izpaudies itāļu dzelžainais tvēriens, veidojot gan jaunā modeļa dizainu, gan arī slīpējot gaitas un vadāmības īpašības. Nav pārsteigums, ka šo mērķu īstenošanai Cherokee pamatā ir uzstādīta jaunā modulārā platforma, kas tiek izmantota arī Alfa Romeo Giulietta vajadzībām. Zem Cherokee nesošās virsbūves balstiekārtas priekšpusē uzstādīti McPherson statņi, bet aizmugurē – kompaktā daudzsviru piekare. Citiem vārdiem sakot, – visas nepieciešamās sastāvdaļas, kas vajadzīgas mūsdienīgam krosoveram, par ko ir transformējies arī jaunais Cherokee.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka 2020. gada otrajā pusē arī Eiropā tiks sākta jaunā Jeep Gladiator pikapa tirdzniecība.

Svaigākais Jeep jaunums tiks atrādīts Jeep Camp 2019 pasākuma ietvaros, kas šīs nedēļas nogalē norisinās Itālijā, Dolomītu kalnu kūrortā San Martino di Castrozza. Skaidrs, ka uz pasākuma lielāko zvaigzni, jauno Gladiator pagaidām var tikai paskatīties, toties vēl nedaudz iepriekš radās iespēja izmēģināt šā brīža aktuālo Jeep modeļu klāstu. Nelielai atkāpei var minēt, ka uz Jeep Camp 2019 šogad plāno ierasties vismaz 1600 Jeep fanu ar 800 Jeep zīmola automobiļiem. Uz Jeep Camp 2019 plāno doties arī kaislīgākie Jeep autoentuziasti no Baltijas.

Uzbūvē savu pilsētiņu

San Martino di Castrozza kalnu kūrortā, kas atrodas aptuveni divu stundu braucienā no Venēcijas, 2018. gada nogalē plosījās postošas sniega vētras, izbojājot tik piemīlīgo meža ainavu un izgāžot pat simtgadīgus kokus. Postošās dabas parādības sekas vēl 2019. gada vasarā ir redzamas. Daļu no masveidā izgāztajiem kokiem Jeep izmantoja sava pasākuma vajadzībām, proti, uzbūvējot kalna piekājē īpašu Jeep nometni, kā arī izveidojot šķēršļu braukšanas vingrinājuma rampas. Viens no pasākuma pamatuzdevumiem – atkal kaujas apstākļos testēt mūsdienu Jeep modeļu bezceļu spējas. Tās joprojām ir līmenī. Nenoliedzami, vislielāko uzmanību piesaistīja jaunais Jeep Wrangler.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Chrysler LLC kompānijas zīmols Jeep ir atklājis jaunākās paaudzes Jeep Grand Cherokee pirmos fotoattēlus.

Jaunā modeļa ražona Aburn Hills rūpnīcā ir jau sākusies, jo pēc Chrysler sniegtās informācijas tirdzniecībā pašmāju tirgū Jeep Grand Cherokee nonāks jūnija sākumā. Visticamāk, ka Eiropā Jeep Grand Cherokee nonāks 2010. gada beigās vai nākamā gada sākumā. Moderns dizains, kārtīgs bezceļa tehniskais ekipējums, tostarp arī modernās komforta un drošības sistēmas pēc Chrysler amatpersonu domām būs vajadzīgā līmenī, lai atjaunotu pircēju interesei par slaveno zīmolu un tikpat slaveno modeli. Pašmāju pircējiem Jeep Grand Cherokee vispirms cels galdā 360 ZS jaudīgo 5,7 litru V8 motoru un 290 ZS jaudīgo 3,6 litru V6 motoru. Eiropas patērētāju vajadzībām tiks piemeklēta sava dzinēju gamma, kurā notekti varēsim atrast arī taupīgus dīzeļmotorus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunais Jeep Compass: Neglītā pīlēna pārvērtības

Aldis Zelmenis, 17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Jeep Compass ir pelnījis uzslavas jau par to vien, ka tas ir atguvis acij pievilcīgu dizainu

Tiem, kuri neatceras, kā izskatījās iepriekšējās paaudzes Compass, nevajag par to nemaz atgādināt. Pēc būtības šī stāsta varonis nav izgudrojis neko jaunu. Aizņemoties slavenākā un populārā radinieka Jeep Grand Cherokee pārbaudītos dizaina šablonus, Compass tos ir veiksmīgi realizējis dzīvē, tikai samazinātā formātā. Svarīgi, ka arī saturiski auto ir laikmetīgs produkts, ar lielisku pildījumu, kādu šodien pieprasa autopircējs. Nav šaubu, ka uz Eiropas skatuves, jo īpaši Latvijā, šis auto varētu kļūt par Nr. 1 izvēli no šobrīd pieejamā Jeep modeļu klāsta.

Kaut arī Jeep Compass nav pazemināto pārnesumu, tas tomēr ir īsts Jeep ar iespēju saslēgt godīgu 4x4 pilnpiedziņas sistēmu un to izmantot, braucot līdz 120 km/h lielam ātrumam. Ir elektroniski vadāmā pilnpiedziņas sistēma ar Selec–Terrain uzraugu, kas pielāgos motora un balstiekārtu dažādiem dzīves gadījumiem. Pēc noklusējuma tam būs Auto režīms, kam sekos Snow, Sand un Mud regulējumi. Elitārākajai Trailhaw modifikācijai, spodrinot džipisko raksturu, papildus būs vēl Rock režīms un par 25 mm lielāks virsbūves attālums līdz ceļa virsmai, sasniedzot 216 mm. Var teikt, ka ikviens Compass būs brašs un ērts ģimenes auto. Pat neraugoties uz diezgan pieticīgo bagāžas nodalījumu, salonā četriem pasažieriem vietas ir vairāk nekā nepieciešams. Compass ir pareizais pirkums tiem, kam Jeep Grand Cherokee jau šķiet nedaudz novecojis un par lielu, bet Jeep Cherokee spocīgais dizains šķiet nepieņemams. Pēc papīriem Compass ir pieejams arī ar priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču Jeep pircēju auditorija varētu nosliekties tikai uz 4x4 versijām, galvenokārt jau tāpēc, ka komplektā ar 170 ZS benzīna turbomotoru šī tehnika draudzēsies ar pilnpiedziņu un deviņpakāpju automātu. Savukārt bāzes modelim tiek piesolīts tas pats motors, tikai ar samazinātu – 140 ZS – lielu jaudu, priekšējiem velkošiem riteņiem un manuālo transmisiju. Bāzes modeļa cena, sākot no 24 900 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 9.maijā Ceļu satiksmes drošības departamenta transportlīdzekļu reģistrā iekļauts kā turētājs jaunam baltas krāsas sportiskajam apvidus automobilim Jeep Grand Cherokee SRT8.

Portāla Delfi rīcībā esošo informāciju apstiprinājis arī N. Ušakova preses sekretārs Sandrs Točs. N. Ušakovs par auto turētāju kļuvis ar operatīvā līzinga palīdzību, tādēļ Točs uzsver, ka mērs auto īrē, nevis iegādājies. Līzings noformēts 7.maijā.

Jaunā Jeep Grand Cherokee SRT8 modifikācija, kura cena Latvijā ir no 61,3 tūkstoši eiro (ieskaitot PVN), ir zīmīga ar to, ka ir divkārt lētāka nekā līdzīgas veiktspējas, bet augstāka prestiža Porsche Cayenne Turbo vai Range Rover Supercharged modelis.

Jeep Grand Cherokee SRT8 aprīkots ar 6,4 litru V8 atmosfērisko motoru, kas attīsta 468 zirgspēku jaudu un 624 ņūtonmetru griezes momentu. Dzinējs sajūgts ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Chrysler, viens no lielākajiem ASV auto koncerniem, iegūstot no valdības 4 miljardus dolāru, mēģina veidot tādu restrukturizācijas plānu, kas apmierinātu amerikāņu administrāciju, citādi naudu nāksies atdot un bankrotēt. Viens no variantiem ir dažu aktīvu pārdošana, tajā skaitā Jeep zīmola, ziņo newsru.com.

Pircēji varētu būt Renault - Nissan, kam ar Chrysler jau notiek pārrunas. Darījumā piedaloties arī liela ASV auto detaļu ražošanas kompānija Magna, kas ir ieinteresēta iegūt Belvederas pilsētā esošo rūpnīcu, kur ražo Dodge Caliber, Jeep Compass un Jeep Patriot.

Eksperti uzskata, ka krīzes laikā Renault - Nissan iegādāsies Jeep par izdevīgu cenu un nostiprinās savas pozīcijas bezceļa auto klasē, kas uzrāda labu pārdošanas dinamiku.

Chrysler zaudējumi pagājušajā gadā bija vairāk nekā 600 miljonu dolāru, kas neliecina par īpaši lielām izredzēm izdzīvot. Pēc ekspertu domām- aktīvu pārdošana ir pareizs lēmums un arī pats Jeep no darījuma būs ieguvējs- kļūstot par sastāvdaļu lielākai un drošākai kompānijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Autobrava un UAB Autobrava noslēdz dīlera līgumus ar par Jeep automašīnu izplatīšanu Latvijā un Lietuvā.

AS Silberauto, automašīnu Jeep izplatītājs Baltijas valstīs, ir izvēlējies uzņēmumu Autobrava par savu partneri Latvijā un Lietuvā. Saskaņā ar noslēgto līgumu Autobrava mazumtirdzniecības uzņēmumi ir ieguvuši pilntiesīga Jeep dīlera statusu un nodarbosies ar Jeep automašīnu tirdzniecību un Chrysler, Dodge un Jeep pēcpārdošanas apkalpošanu.

Peters Sergo, AS Silberauto valdes loceklis, komentē šo lēmumu: «Mēs esam pagodināti paziņot, ka esam noslēguši dīlera līgumus ar Autobrava, kas ļoti veiksmīgi darbojas Latvijā un Lietuvā. Mēs esam noteikuši mērķi sasniegt 1% Jeep tirgus daļu Baltijas valstīs un esam pārliecināti, ka plānotā tīkla paplašināšana ir pietiekams pamats, lai to sasniegtu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jeep Renegade ir leģendārā amerikāņu zīmola jaunākais izstrādājums, kam dzīslās ritēs vairāk itāļu, nevis amerikāņu asinis

Pēc saviem izmēriem Renegade balansē starp visiem zināmo dižpārdokli Nissan Juke un Opel jauno cerību Mokka. Jaunā itāļu–amerikāņu kopdarba kopējais garums ir 4232 mm, kas ir par teju 10 cm vairāk nekā Juke, bet par 4,6 cm mazāk kā Opel Mokka. Automašīnas pamatā ir itāļu partnera Fiat 500 L platforma, taču konstruktīvi abi modeļi ir atškirīgi. Pieminēsim kaut vai to, ka Renegade riteņu bāze ir 2570 mm, kas ir par 45 mm mazāk kā Fiat 500 L. Turklāt Renegade motora pārsegs ir izgatavots no alumīnija, bet aizmugurējā piekarē ir Mc Pherson statņi ar trijām apakšējām svirām. Īsāk sakot, Renegade ir īsts purva bridējs, ko līdzīgi kā Jeep ciltstēvu Willys MB var pielāgot militārajām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tirdzniecības kāpums ļauj Chrysler palielināt peļņas apjomus

Dienas Bizness, 30.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Chrysler gada trešo ceturksni noslēdzis ar peļņu 464 miljonu dolāru apmērā. Gada griezumā Chrysler peļņas pieaugums bijis 22% apmērā.

Minētajā laika posmā Chrysler strādājis ar apgrozījumu 17,6 miljardu ASV dolāru apmērā, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, bijis pieaugums 13,5% apmērā.

Gada trešajā ceturksnī Chrysler izdevies pārdot 603 tūkstošus automašīnu, kas gada griezumā bijis pieaugums 8% apmērā. Tirdzniecības apjomu kāpumu kompānijai izdevies panākt galvenokārt pateicoties lielākiem pārdošanas apmēriem Ziemeļamerikā.

«Chrysler sekmīgais darbs demonstrē mūsu apņemšanos radīt augstu novērtētas automašīnas mūsu klientiem,» finanšu rezultātus komentējis Chrysler un Fiat izpilddirektors Sergio Marčione (Sergio Marchionne). Chrysler plānot debitēt ar Jeep Cherokee KL, kas būs jauns kompānijas mēģinājums nostiprināt pozīcijas SUV klases automašīnu tirgū ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo nedēļu notikumi ap amerikāņu trešo lielāko autoražotāju Chrysler, ne tikai Ziemeļamerikā, bet arī Eiropā, tostarp Latvijā, daudziem ir uzdevusi virkni nopietnu jautājumu.

Balstoties uz Chrysler pārstāvju sniegto informāciju, atbildēsim uz biežāk uzdotajiem jautājumiem.

Kas notiks ar Chrysler LLC tuvākajā laikā ?

Pašlaik tiek veikta kompānijas restrukturizācija, kuras mērķis ir izveidot ilgtermiņa stratēģijas un attīstības plānu, kas iekļauj arī alianses izveidošanu ar Fiat Group. Chrysler LLC saņema no ASV valdības 4 miljardus USD atbalstu jaunās kompānijas ikdienas darbību veikšanai un ilgtermiņa stratēģijas izveidošanai, attīstības plāna un darbības uzsākšanai.

Kā restrukturizācija ietekmēs Eiropas operācijas?

Restrukturizācija nav saistīta un neietekmēs ne tikai Chrysler International Cooperation (Eiropas tirgus), bet arī citus lielus tirgus kā pārstāvniecības Meksikā, Kanādā un citur pasaulē, jo šīs kompānijas nav restrukturizācijas procesa sastāvdaļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Chrysler Jeep varētu kļūt par platformu Maserati un Alfa Romeo

Lelde Petrāne, 09.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Chrysler Group LLC pārveidotais Jeep Grand Cherokee ir tik veiksmīgs, ka Fiat SpA varētu izmantot šī SUV platformu Alfa Romeo un Maserati modeļiem.

Šādu informāciju Bloomberg sniedzis Chrysler un Fiat vadītājs Serdžio Markione.

Chrysler - ASV autoražotājs, ko kontrolē Fiat, ar atjaunināto Grand Cherokee iepazīstināja šā gada sākumā.

Itālijā bāzētajam Fiat pieder Fiat, Alfa Romeo, Ferrari un Maserati zīmoli, kā arī 20% daļa Chrysler, ko tas ieguva pagājušajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš novembra pie oficiālā Chrysler, Jeep un Dodge pārstāvja Latvijā SIA TC Motors, par atsevišķu piemaksu, augstākminētajiem amerikāņu zīmoliem var saņemt 8 gadu garantiju.

Astoņu gadu garantiju var iegādāties Chrysler, Jeep, Dodge automašīnām, kuras nav vecākas par 5 gadiem un kuru nobraukums nepārsniedz 125 000 km. Bez tam, obligāts nosacījums garantijas iegūšanai, lai ražotājrūpnīca automašīnu būtu izgatavojusi un sertificējusi pārdošanai un ekspluatācijai Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka augstie Chrysler pārdošanas rezultāti Brazīlījā kompensēs vājos Fiat SpA tirgus rādītājus Eiropā, un abi autoražotāji arvien vairāk tuvinās to apvienošanai, vēsta ziņu aģentūra Reuters.

Paredzams, ka Fiat un Chrysler vadītājs Serdžio Marčione tuvākajā laikā iepazīstinās ar vienotu vadības struktūru 25 abu autoražotāju vadītājiem tādos reģionos kā Ziemeļamerika, Dienvidamerika, Eiropa un Āzija. Šāda rīcība nobruģēs ceļu pilnīgai Chrysler un Fiat apvienošanai, uzskata anlītiķi.

Šobrīd Fiat pieder 53,2% no Chrysler. Izmaiņas automašīnu ražotāja īpašniekos notikušas pagājušajā nedēļā, kad uzņēmums nopirka ASV un Kanādas daļas.

S. Maričone Fiat ir padarījis par vienu no Eiropas veiksmes stāstiem, raksta medijs. Šobrīd, ņemot par palīgu Chrysler, Fiat vadītājs plāno padarīt itāļu automašīnu ražotāju par «pasaules līmeņa spēlētāju».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat un Chrysler Itālijas rūpnīcā ieguldīs vienu miljardu eiro

Ritvars Bīders, 26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2012. gadu vēsturiskajā kompānijas Fiat ražotnē Turīnā tiks uzsākta autoražotājam Chrysler piederošā zīmola Jeep automašīnu ražošana. To paredz Fiat un Chrysler panāktā vienošanās, kuras ietvaros rūpnīcas attīstībā tiks ieguldīts vairāk nekā viens miljons eiro, ziņo AFP.

Ražotne, kurā tiks ieguldīta apjomīgā naudas summa un kurā 2012. gada nogalē tiks uzsākta Jeep ražošana, ir Fiat lielākā rūpnīca, kas darbu uzsāka 1939. gadā un patlaban nodarbina vairāk nekā 1 200 cilvēkus.

Pēc tam, kad Chrysler globālās finanšu krīzes iespaidā pieteicās aizsardzībai no kreditoriem, Fiat iegādājās 20% lielu Chrysler akciju paketi, turklāt Itālijas autoražotājs grasās savu daļu ASV konkurentā palielināt līdz 35%.

Fiat arī pieder tiesības pārņemt Chrysler kontrolpaketi pēc tam, kad Chrysler atmaksās savus parādus ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Sevastova atzīst Viljamsas pārākumu ASV atklātā čempionāta pusfinālā

LETA, 07.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sieviešu tenisa otrā rakete Anastasija Sevastova piektien ASV atklātā čempionāta pusfinālā piedzīvoja zaudējumu 23 «Grand Slam» vienspēļu titulu īpašniecei Serēnai Viljamsai.

Sevastova, kura WTA rangā ieņem 18. vietu, bet turnīrā bija izlikta ar 19. numuru, ar 3-6, 0-6 piekāpās reitinga 26. pozīcijā esošajai Viljamsa, kura sacensībās izlikta ar 17. numuru.

Par pusfināla sasniegšanu Sevastova nopelnīja 780 WTA ranga punktus. Zīmīgi, ka par spīti pusfināla sasniegšanai Sevastova jaunākajā pasaules rangā, kas tiks publicēts pirmdien, zaudēs vienu vietu, noslīdot uz 19. pozīciju. Tikmēr Viljamsa, garantējusi atgriešanas ranga divdesmitniekā.

Latvijas tenisiste ļoti labi uzsāka pirmo setu, jau pirmajā geimā nobreikojot savu pretinieci, kam sekoja pārliecinošs panākums otrajā geimā. Viljamsa gan nākamajā geimā visai droši panāca 1-2, bet pēc tam nobreikoja Latvijas tenisisti, panākot neizšķirtu 2-2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ušakovs pārdevis savu Jeep Grand Cherokee un uz darbu brauc ar riteni

Zane Atlāce - Bistere, 14.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) pārdevis savu automobili Jeep Grand Cherokee SRT, viņš paziņojis sociālajā tīklā Facebook.

Tagad viņš vairākas reizes nedēļā uz darbu brauc ar velosipēdu. «Jā, starp citu, savu SRT es pārdevu. Visi tā plusi ar uzrāvienu līdz 100 km/h 4,8 sekundēs netiek pārāk atbalstīti Latvijas Ceļu satiksmes noteikumos. Un benzīnu pa pilsētu tas rija kā neliels traktors. Es, protams, nesaku, ka divritenis ir labāks par SRT. Taču tas ir labs savā veidā,» raksta N.Ušakovs.

N.Ušakovs 2014.gada izlaiduma Jeep Grand Cherokee SRT iegādājās 2014.gadā, liecina viņa Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas deklarācija par 2014.gadu. Rīgas mēram vēl pieder arī 2010.gada izlaiduma Toyota Land Cruiser.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārā amerikāņu zīmola Dodge sportiskākie modeļi Viper, Challenger un Charger Eiropā tiks arī turpmāk pārdoti ar Dodge zīmolu, savukārt tādi modeļi kā Dodge Jorney vai Dodge Nitro, iespējams, drīzumā Eiropā tiks tirgoti ar Fiat zīmotni, vēsta Automotive news.

Atgādināsim, ka Dodge ir daļa no Chrysler Group, kurā 20 % kopš šī gada vasaras pieder itāļu autogigantam Fiat. Šobrīd Fiat koncerns meklē ceļus kā optimizēt un sinerģēt Fiat un Chrysler modeļu klāstu. Fiat-Chrysler vadītājs Serdžio Marhione (Sergio Marchionne) apliecinājis, ka sākot no 2011. gada Dodge Journey un Nitro Eiropā un Latīņamerikā tikšot pārdoti ar Fiat zīmotni. Tostarp Fiat koncernam piederošie Lancia modeļi, izņemot Itāliju, turpmāk Eiropā tiks pārdoti ar Chrysler zīmotni. Lancia Delta un Ypsilon modeļi, kuri veido aptuveni 90 % no Lancia tirdzniecības apjomiem Itālijā pašmāju tirgū joprojām tiks tirgoti ar Lancia zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Chrysler šogad biržā neiešot

Žanete Hāka, 25.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Chrysler Group tomēr neveiks sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), atsaucoties uz kompānijas lielāko īpašnieku Fiat SpA, raksta Bloomberg.

Pagaidām nav zināms precīzs termiņš, kad IPO varētu notikt, Chrysler turpinās darbu pie IPO, un progress varētu būt nākamā gada pirmajā ceturksnī. To, kad kompānija izies biržā, noteiks tirgus apstākļi un citi apsvērumi, norādījuši Fiat pārstāvji.

Iepriekš tika ziņots, ka Chrysler varētu notikt pēc dažām nedēļām, piesaistot 2 miljardus ASV dolāru, kā rezultātā kompānijas vērtība būtu aptuveni 10 miljardi dolāru.

Eksperti gan norāda, ka kompānijas patiesā vērtība nav tik liela, jo tā gandrīz neaptver tādus lielus tirgus ārpus ASV kā Eiropas Savienība un Ķīna. ASV gan uzņēmumam pēdējā laikā veicies un tās pārdošanas apjomi auguši par 8,7%. Kompānijas tirgus daļa gan gada laikā nav mainījusies un ir 11,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieczvaigžņu viesnīca Grand Hotel Kempinski beidzot ver durvis savai Rīgas viesnīcai un numuriņu rezervācija apmeklētājiem pieejama sākot no 15.oktobra, Db.lv uzzināja viesnīcā.

Grand Hotel Kempinski Riga mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka numuriņu cenas svārstās no 235 eiro par nakti standarta numuriņā līdz 3000 eiro diennaktī par prezidenta apartamentiem.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Kopumā viesiem pieejams 141 pirmās klases numurs un apartaments, SPA, baseins, veselības un fitnesa centrs, kā arī bāri un restorāni, tai skaitā arī jumta terase.

Grand Hotel Kempinski Riga atrodas bijušās viesnīcas Roma ēkā iepretim Latvijas Nacionālajai operai un blakus Vecrīgai, kas iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā.

DB jau septembra sākumā publicēja interviju ar Grand Hotel Kempinski Riga direktoru Georgu Gančevu, kurš atzina, ka līdz ar jaunās pieczvaigžņu viesnīcas Grand Hotel Kempinski Riga atvēršanu Latvija var sagaidīt jaunus ārvalstu viesus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāta 2009. sezonas desmitais posms, kas vēsturē paliks ierakstīts kā pirmais šo prestižo sacensību posms, kas noticis Latvijā.

Pirmo Latvijas Grand Prix, kuru kopumā apmeklēja trīsdesmit divi tūkstoši skatītāju, atklāja Latvijas Republikas Valsts prezidents Valdis Zatlers, kā arī čempionāta organizatora, kompānijas Youthstream vadītājs Džusepe Luongo, FIM/CMS prezidents Volfgangs Serbs un Baltijas Kausa Fonda direktors Salvis Freimanis.

Abas sacensību dienās Ķeguma motocentrā Zelta Zirgs valdīja pozitīvs noskaņojums un gaisā virmoja īsts sacensību gars, jo pirmajā Latvijas Grand Prix piedalījās visi šobrīd pasaulē ātrākie MX1 un MX2 klašu motosportisti.

MX1 klase

Šīs klases čempionāta līderis, itālis Antonio Cairoli (Antonio Cairoli) no Yamaha Red Bull De Carli Team komandas arī Latvijā pierādīja, ka viņš ir viens no galvenajiem pretendentiem uz 2009. gada sezonas čempiona titulu, jo viņš abu braucienu summā izcīnīja Latvijas Grand Prix MX1 klasē un vēl vairāk palielināja savu pārsvaru čempionāta kopvērtējumā. Pirmajā finālbraucienā itālim gan neizdevās izcīnīt uzvaru, jo nieka 0.258 sekundes pirms viņa finišēja beļģis Klements Dezals (Clement Desalle) no LS Motors Honda, kuram šī bija pirmā MX1 uzvara karjerā. Trešo vietu pirmajā braucienā izcīnīja vācietis Maksimiliāns Nagls (Maximilian Nagl), lai gan tajā ilgu laiku turējās igauņu motosporta fanu elks Tanels Leoks. Igaunis savas pozīcijas zaudēja, viegli nokrizdams vienā no trases līkumiem. Pēc kritiena Leoks nespēja iedarbināt savu motociklu, kas viņam neļāva sasniegt finišu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvijas valdības parāda attīstība un riski

Latvijas Bankas ekonomists Kārlis Vilerts, 09.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tāpat kā uzņēmumiem un mājsaimniecībām - arī valdībām pārmērīgi augsts parāda līmenis var krietni apgrūtināt ikdienu.

Augstākas parāda apsaimniekošanas izmaksas un mazāk pieejamo līdzekļu publisko investīciju veikšanai ir tikai daži no faktoriem, kas galu galā var negatīvi ietekmēt ekonomisko izaugsmi. Lai gan zinātniskajā literatūrā valdības parāds un ap to saistītās tēmas ir visai plaši analizētas, nepastāv viennozīmīgs skaidrojums, kad īsti valdības parādu var uzskatīt par augstu.

Latvijas valdības parāds 2017. gadā bija aptuveni 9.7 miljardi EUR jeb 39% no iekšzemes kopprodukta (IKP), kas būtiski neatšķiras no 2016. gada rādītāja. Naudas izteiksmē parāds šķiet liels - ar šo summu pietiktu, lai veselu gadu segtu visus valdības izdevumus. Tai skaitā, naudas pietiktu gan veselības aprūpei, pensijām, gan drošībai utt. Neskatoties uz to, uz pārējo Eiropas Savienības (ES) valstu fona Latvijas valdības parāds ir diezgan zems. Turklāt Latvija ir viena no tām 12 Eiropas Savienības (ES) valstīm (un viena no 6 eiro zonas valstīm), kurām parāds ir zem ES mērķa rādītāja – 60% no IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Visa pasaule iestigusi parādos … kam?

Leonīds Aļšanskis, Dr.Math., AB.LV grupas galvenais analītiķis, 21.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. - 2009. gada pasaules finanšu krīzes dziļums galvenokārt bija saistīts ar leverage (finanšu sviru) jeb aizņēmuma līdzekļu hipertrofētu izmantošanu mūsu finanšu sistēmā (sk. šeit). Pacentīsimies tikt skaidrībā par to, kurš ir parādā, kam parādā un kādas ir šo parādu atgriešanas iespējas.

Viena no mūsdienu kapitālisma (bieži saukts par finanšu kapitālismu) raksturīgām iezīmēm ir spēcīgs aizņēmuma līdzekļu apjoma pieaugums, kas tiek tajā izmantots. Šodien, izmantojot leverage (balstoties uz finanšu sviras), savas problēmas risina gan bizness, gan mājsaimniecības, gan dažādu valstu kases. Ja subjektam pietrūkst finanšu resursu, tad tos viņam labprāt piedāvā aizdot finanšu tirgus. Resursus var aizņemties bankā kredīta veidā vai arī iegūt, izvietojot obligācijas pasaules parādu tirgū.

Te arī meklējama atbilde uz jautājumu - kurš tad aizdod šos milzu līdzekļus? Tie nepavisam nav citplanētieši, bet tā iedzīvotāju daļa, kurai ir uzkrāti brīvi finanšu līdzekļi. Turklāt, tie pat nav miljardu īpašnieki. Lielākā daļa no viņiem bieži ir neto aizņēmēji, nevis kreditori. Tā ir parādu tirgus daudzmiljonu investoru sabiedrība, sākot ar 100 latu depozītu īpašniekiem un beidzot ar finanšu tirgus magnātiem, tādiem, kā Soross un Bafets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Grand Credit valdes locekli Maksimu Mališko

Lelde Petrāne, 17.07.2015

Ar Viktoru Ščerbatihu (pa kreisi) biedrības «Kikboksa un boksa skola Rīga» jaunās zāles atvēršanā.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Maksims Mališko, kompānijas Grand Credit valdes loceklis. «Ne katra Latvijas komercbanka var līdzināties mums kredītu produktu līnijas piedāvājumu jomā,» lepojas M. Mališko. Strādājot 8 gadus Latvijas tirgū, Grand Credit kolektīvs esot trīskāršojies. Kopš 2014. gada jūlija Grand Credit piedalās valsts mazā un vidējā biznesa mikrokreditēšanas programmā, kuras apjoms ir 3 miljoni eiro.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Finanšu joma ir viena no svarīgākajām jomām jebkurā ekonomikā. Ne velti, runājot par naudu, to salīdzina ar asinsrites sistēmu, kas nodrošina katru ķermeņa šūnu ar skābekli un nodrošina organisma dzīvotspēju. Finanšu iestādes ir sirds, kas liek šai sarežģītajai sistēmai strādāt. Jāatzīst godīgi, man tas vienmēr šķitis interesanti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Ostapenko neatrod pretargumentus pieredzējušās Venusas Viljamsas spēlei

LETA, 11.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tenisa zvaigzne Aļona Ostapenko otrdien Vimbldonas čempionāta ceturtdaļfinālā ar 3-6, 5-7 piekāpās pieckārtējai šo sacensību uzvarētājai Venusai Viljamsai no ASV.

Līdz ar to vien 20 gadus vecā Ostapenko nākamnedēļ nepiedzīvos debiju pasaules ranga pirmajā desmitniekā, kas būtu noticis, uzvarot Viljamsu, tomēr turnīrā kopumā Latvijas tenisiste nodemonstrēja cienījamu sniegumu.

Ostapenko šis mačs neiesākās pārāk veiksmīgi, jo otrajā geimā Viljamsa lauza viņas servi un pēcāk izvirzījās vadībā ar 3-0. Pieredzējušās amerikānietes serve bija ļoti spēcīga, lai gan garākās izspēlēs viņai tik labi neklājās. Latvijas tenisistes pretiniece pirmajā setā spēlēja racionāli, uzsvaru liekot uz savu servi, tomēr astotajā geimā Ostapenko pieļāva dubultkļūdu un pēc tam nākamajā izspēlē sita bumbiņu tīklā, kas Viljamsai ļāva panākt «vienādi». Tomēr tas neizsita viņu no ritma un savu servi viņa gan nosargāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Fiat iegādāsies atlikušo Chrysler daļu

Žanete Hāka, 02.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Fiat panācis vienošanos ar Chrysler Group mazākumakcionāru, ASV autoražotāja pensiju fonda veselības aprūpes trastu United Auto Workers par atlikušo uzņēmuma akciju iegādi, raksta MarketWatch.

Kopējais darījuma apjoms ir 4,35 miljardi ASV dolāru. Apvienojoties, autoražotāji izveidos septīto lielāko autoražotāju pasaulē.

Paredzēts, ka darījums tiks noslēgts līdz 20.janvārim. United Auto Workers maksājumu saņems divās daļās – kā īpašu maksājumu no Chrysler, aptuveni 1,9 miljardu dolāru apmērā, kā arī kā tiešo maksājumu no Fiat – 1,75 miljardu dolāru apmērā. Tāpat vienošanās paredz, ka Chrysler veiks četrus ikgadējos maksājumus trastam – katru 700 miljonu dolāru apjomā.

Pēc paziņojuma Fiat akcijas cena palēcās par 16%. Kopumā pagājušā gada laikā Fiat akcijas cena pieauga par 57%.

Komentāri

Pievienot komentāru