Finanses

Chrysler šogad biržā neiešot

Žanete Hāka, 25.11.2013

Jaunākais izdevums

Šajā gadā Chrysler Group tomēr neveiks sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), atsaucoties uz kompānijas lielāko īpašnieku Fiat SpA, raksta Bloomberg.

Pagaidām nav zināms precīzs termiņš, kad IPO varētu notikt, Chrysler turpinās darbu pie IPO, un progress varētu būt nākamā gada pirmajā ceturksnī. To, kad kompānija izies biržā, noteiks tirgus apstākļi un citi apsvērumi, norādījuši Fiat pārstāvji.

Iepriekš tika ziņots, ka Chrysler varētu notikt pēc dažām nedēļām, piesaistot 2 miljardus ASV dolāru, kā rezultātā kompānijas vērtība būtu aptuveni 10 miljardi dolāru.

Eksperti gan norāda, ka kompānijas patiesā vērtība nav tik liela, jo tā gandrīz neaptver tādus lielus tirgus ārpus ASV kā Eiropas Savienība un Ķīna. ASV gan uzņēmumam pēdējā laikā veicies un tās pārdošanas apjomi auguši par 8,7%. Kompānijas tirgus daļa gan gada laikā nav mainījusies un ir 11,5%.

Laikraksts Dienas Bizness jau rakstīja, ka kopš 2009. gada, kad Itālijas autoražotājs Fiat iegādājās uz bankrota sliekšņa stāvošās ASV kompānijas Chrysler kontrolpaketi, izglābtā uzņēmuma rādītāji ir uzlabojušies un arī Amerikas auto tirgus ir manījies uz labo pusi.

Fiat īpašumā ir 58,5% Chrysler akciju, bet pārējās pieder ASV autoražotāja pensiju fonda veselības aprūpes trastam United Auto Workers jeb VEBA. Trasts ir skaidri darījis zināmu, ka negrasās palikt par akcionāru ilgstoši un vēlas savu 41,5% daļu pārdot, intervijā Financial Times saka Fiat vadītājs Serdžio Markione. No vienas puses, tas būtu Fiat interesēs, kas vēlas pārņemt atlikušo teikšanu ASV autoražotājā. Tikai «nelaime» tāda, ka tam pašlaik klājas visai labi un trasta vadītājos ir raisījis «ārkārtīgi augstas un nenormālas cerības» par tam piederošo akciju cenu, FT vērtē S. Markione.

Pēc Fiat aplēsēm, Chrysler kopumā ir 4,2 miljardu ASV dolāru vērts, bet trasts kompānijas vērtību lēš 10,3 miljardu dolāru apjomā. Ievērojamā atšķirība tad arī ir pašreizējais «strīdus ābols». Akcionāru saķeršanās atrisinājumam ir divi scenāriji, no kuriem viens ir tiesa. Tas portāla Business Insider vērtējumā Fiat nav izdevīgs, jo pati prāva varētu sākties 2015. gadā un ilgt vēl gadu.

Akciju tirgū ir pastiprināta uzmanība pret jaušamajām kustībām aiz Fiat un VEBA stīvēšanās priekškara. Tā Fiat akciju cena palēcās tādēļ vien, ka S. Markione septembra sākumā neieradās Frankfurtes autoizstādē, bet cita kompānijas augsta amatpersona no auto šova aizbrauca pirms laika «darba darīšanās». Ieinteresēto pieņēmums bija, ka aizkulisēs acīmredzot ir sācies Fiat un Chrysler trasta darījuma pēdējais cēliens. FT pieejamā jaunākā informācija gan liecina par ko citu, kas izraisījis arī pēdējā gada laikā visai veiksmīgo Fiat akciju cenas pazemināšanos.

Nespējot panākt vienošanos par kontroles pārņemšanu ar VEBA, Fiat ir piekritis mazākuma akcionāra uzstājībai, lai tādā gadījumā cenu izšķir tirgus, veicot IPO.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari pirmdien debitējis Milānas fondu biržā, taču kompānijas akciju vērtība piedzīvojusi kritumu.

Biržas atvēršanas brīdī Ferrari akciju cena veidoja 43 eiro, taču pēc 15 tirdzniecības minūtēm tā nokritās par gandrīz 4% un uz brīdi tika apturēta to tirdzniecība.

Ferrari oktobra beigās Volstrītā veiksmīgi debitēja fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Ferrari īpašnieks - Itālijas un ASV autobūves grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Ņujorkas biržā kotēja 9% struktūrvienības akciju.

Pirms šīs kotēšanas FCA piederēja 90% Ferrari akciju.

Šis IPO bija pirmais solis FCA iecerē atsevišķā uzņēmumā atdalīt struktūrvienību Ferrari.

Lēmums pārdot Ferrari mazākuma akciju daļu skaidrojams ar FCA nepieciešamību iegūt finanšu līdzekļus, lai finansētu ambiciozu attīstības stratēģiju, kas paredz automašīnu pārdošanas apjomu pasaulē līdz 2018.gadam palielināt līdz septiņiem miljoniem vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uber nākamgad ieplānotajā IPO cer sasniegt 100 miljardu dolāru tirgus vērtību

LETA, 17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija «Uber» nākamgad plānotajā debijā fondu biržā plāno sasniegt tirgus vērtību virs 100 miljardiem dolāru (86 miljardus eiro), un šis varētu kļūt par visu laiku lielāko tehnoloģiju sektora akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), otrdien paziņoja uzņēmumam pietuvināti informācijas avoti.

Tie norāda, ka «Uber» apsver iespēju paātrināt IPO plānus un fondu biržā debitēt 2019.gada pirmajā pusgadā, nevis otrajā pusgadā, kā paredzēts.

Tikmēr laikraksts «Wall Street Journal» vēsta, ka uzņēmuma tirgus vērtība varētu sasniegt pat 120 miljardus dolāru.

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» augustā pavēstīja, ka investēs aptuveni 500 miljonus dolāru «Uber», lai sadarbotos autonomās vadības automobiļu masveida ražošanā. Pēc šo investīciju veikšanas «Uber» novērtēts 72 miljardu dolāru apmērā.

Ja «Uber» tirgus vērtība sasniegs 100 miljardus dolāru, tad uzņēmums būs vērtīgāks par trīs autoražotāju «General Motors», «Ford» un «Fiat Chrysler Automobiles» kopīgo tirgus vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru