Citas ziņas

«Concorde» suvenīrus var iegādāties internetā

Aivars Mackevics [email protected], 22.07.2003

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrība British Airways ir atvērusi atsevišķu interneta mājas lapu, kurā tiek pārdotas leģendārās virsskaņas lidmašīnas Concorde piemiņas lietas. Interneta mājas lapā www.ba-concordecollection.com tagad jau tiek pārdoti 10 Concorde kolekcijas produkti. Piedāvātas tiek gan aproču pogas un atslēgu piekariņi, gan bilžu rāmji un naudas zīmju klipi. Cenas ir no 10 līdz 65 britu mārciņām. Augustā un septembrī mājas lapa papildināsies ar vēl 20 jauniem suvenīriem. Lidsabiedrības British Airways vēlas ar mājas lapas starpniecību Concorde lidmašīnas faniem atstāt atmiņā daļu no Concordes vēstures, jo no šī gada oktobra tiek pilnībā pārtraukti šo leģendāro lidmašīnu lidojumi. Avots: EuroCity

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Virgin Atlantic» joprojām vēlas iegādāties Concorde

Aivars Mackevics [email protected], 06.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Virgin Atlantic šefs Ričards Bransons (Richard Branson) vēlas, lai Concorde lidmašīnas lidotu arī turpmāk, pretēji tam, kā to ir izlēmuši līdzšinējie apsaimniekotāji lidsabiedrības Air France un British Airways. Lidsabiedrības Air France un British Airways, pamatojoties uz zemo pasažieru skaitu un ar to saistīto nepietiekamo lidojumu izmaksu nosegšanu, ir nolēmušas šī gada oktobra beigās atcelt lidojumus ar Concorde lidmašīnām. Ričards Bransons pārmet lidsabiedrībai British Airways par nevēlēšanos tālāk nodot izmantošanai Concorde lidmašīnas. Lidsabiedrībai pēc Ričarda Bransona teiktā, noteikti esot bailes, ka Virgin Atlantic šī akcija varētu nest panākumus. Virgin Atlantic šefs ir aicinājis Lielbritānijas valdību atbalstīt viņa centienus iegādāties lidmašīnas, neskatoties uz to, ka lidojumi arī viņam varētu nest zaudējumus. Vairāk gan viņš cer iegūt Concorde imidža. Pēc Ričarda Bransona domām, Concorde ir “ekstrēmi rentabla” un sakarā ar pagājušā gadā sasniegtajiem sliktajiem uzņēmuma darbības skaitļiem nevar tā vienkārši to aizmest projām. Viņa plānos ietilpst Concorde lidmašīnās izveidot vēl dārgāku pirmo klasi, bet lētāku otro klasi. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Veido lielāko nekustamā īpašuma fondu Ukrainā

Ingrīda Drazdovska [email protected], 01.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju banka Concorde Capital un starptautiskā konsultāciju kompānija Colliers International paziņo par nekustamā īpašuma investīciju fonda izveidi, kas darbosies Ukrainā. Fonda, kura nosaukums ir “Colliers-Concorde (Ukraine) Real Estate Fund” (Colliers-Concorde), projektu portfelis tiek lēsts uz 200 milj. USD pie 100 milj. USD pašu kapitāla. Colliers-Concorde realizēs nekustamā īpašuma attīstības projektus komercplatību - biroju, tirdzniecības platību un noliktavu – sektorā, kā arī dzīvojamo platību sektorā. Fonds tiek dibināts, lai izmantotu investīciju iespējas, kas radušās Ukrainas nekustamā īpašuma tirgū, brīdī, kad valsts pārdzīvo nozīmīgas ekonomiskas un politiskas transformācijas. Concorde Capital, ietekmīga Ukrainas investīciju banka un brokeru sabiedrība, pārvaldīs fondu ar sava meitas uzņēmuma palīdzību. Colliers International, viena no spēcīgākajām nekustamā īpašuma konsultāciju kompānijām pasaulē, pildīs fonda padomnieka funkcijas un līdzdarbosies fonda vadībā (co-manager).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Suvenīru budžetus negrib atklāt

Lāsma Vaivare, 05.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādi nodibinājumi un organizācijas nelabprāt atklāj, cik tērē suvenīriem, kuriem pasaulē jānes stāsti par Latviju.

Paredzēts, ka 2014. gadā Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) suvenīru iegādei tiks izmantoti 5% no kopējā gada budžeta, norāda biroja vadītāja Vita Jermoloviča.

Tiesa, cik liels ir gada budžets, informācija netiek sniegta. Arī nodibinājuma Rīga 2014 pārstāvji no šī jautājuma izvairās. Runātīgāka ir Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma mārketinga eksperte Liene Pīpkalēja. TAVA šogad šim mērķim plāno atvēlēt ap septiņiem tūkst. eiro (bez PVN), kas ir mazāk nekā pērn izmantotie gandrīz deviņi tūkst. eiro.

Neveiksmīga pieredze

TAVA drīzumā plāno organizēt iepirkumu personalizētu suvenīru iegādei. Pēdējos gados gan divi ar suvenīru iegādi saistīti konkursi noslēgušies bez rezultāta. 2012. gadā tika izsludināts konkurss ar domu atrast kādus jaunus oriģinālus suvenīrus, ko izmantot korporatīvo attiecību stiprināšanai un pasniegt starptautiskajās tūrisma izstādēs vai citos sarīkojumos gan tūrisma profesionāļiem, gan plašai publikai, lai veidotu viesmīlīgu priekšstatu par mūsu valsti un tās tūrisma piedāvājumu. Tā kā nebija svaigu un interesantu suvenīru ideju un arī cenas bija pārāk augstas, konkurss beidzās ar neko. Arī pērnruden izsludinātais iepirkums par suvenīru un kartona stendu izgatavošanu bija neveiksmīgs – tajā vispār nepieteicās neviens pretendents. Tas gan nenozīmē, ka TAVA iztiek bez suvenīriem – pērn par 2,6 tūkst. eiro (bez PVN) tika noslēgts līgums ar SIA Aba prezent par personalizētu šokolāžu izgatavošanu un piegādi, 2012. gada nogalē – ar SIA RicBerry par 5,3 tūkst. eiro par augļu un dārzeņu sukāžu un sīrupu piegādi mārketinga pasākumu īstenošanai, izriet no informācijas TAVA mājaslapā. L. Pīpkalēja papildina: pērn iegādātas arī briļļu tīrāmās drāniņas, plastmasas maisiņi, glāžu paliktņi, stikla šķīvji personalizēti ar tūrisma tēla logo. TAVA suvenīru iegādi plāno budžeta ietvaros un izvērtējot vajadzības – tiek apzināti iespējamie apakšuzņēmēji, noskaidrotas izmaksas un izvēlēts piedāvājums ar izdevīgāko cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Concorde» startē pēdējo reizi

Aivars Mackevics [email protected], 24.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Concorde veikusi savu pēdējo maršruta lidojumu no Londonas uz Ņujorku. Lidojuma BA001 pasažierus sagaidīja svinīgi izgaismots Vindzoru pils skats, kas atrodas 10 kilometru attālumā no Londonas-Hītrovas lidostas. Atceļam no Ņujorkas uz Londonu (24.10.2003) ir uzaicināti visi Concorde “uzticīgie” klienti. Uz pēdējo Concordes lidojumu, pēdējās divas biļetes iegādājās Deivids Heinzs, kurš par tām samaksāja 60 300 ASV dolāru. Viņš biļetes tika iegādājies kādā vispasaules interneta izsolē. Šī viņa samaksātā summa piecas reizes pārsniedza normālo biļetes cenu. Jāatzīmē, ka lidsabiedrības British Airways un Air France jau šī gada aprīlī izlēma, ka pārtrauks nerentablos Concorde lidmašīnu lidojumus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BANKROTI draud arī e-veikaliem

Sanita Igaune, Oskars Prikulis, Db, 05.02.2009

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izdzīvotu, liela daļa mazo interneta veikalu, visticamāk, uz laiku darbību pārtrauks, bet lielie nozares dalībnieki apvienosies.

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.Tā Db pastāstīja Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors Viesturs Plešs, vēršot uzmanību, ka pašreizējā ekonomiskā situācija «atsijās» daudzus interneta veikalus, kam nav pieredzes un resursu. Apvienošanās iespēju izskata viens no lielākajiem interneta veikaliem Latvijā Xnet. «Pašlaik izskatām iespēju piedāvāt tiem mūsu konkurentiem, kuri vēl nav uz bankrota sliekšņa, apvienoties ar Xnet, jo mēs šobrīd strādājam ar vienu no modernākajām sistēmām Latvijā un mums ir sakārtoti procesi, lai mēs spētu ar esošām izmaksām apkalpot vismaz trīs reizes vairāk pasūtījumu nekā šobrīd. Attiecīgi apvienojoties būtu iespēja šādiem veikaliem izdzīvot šajā grūtajā periodā,» tā e-veikala komercdirektors Mārtiņš Švāns. E-komercija nav izņēmums, un ekonomiskā situācija ietekmē arī interneta veikalu nozari Latvijā, Db norādīja aptaujātie nozares eksperti. Turklāt tāpat kā citās sfērās, arī šajā šogad ir pieļaujami interneta veikalu bankroti. «Arī līdz šim ik pa brīdim ir bankrotējis kāds interneta veikals. Šis gads, protams, nebūs izņēmums un bankrotu skaits varētu pat palielināties. Riska grupā jāuzsver tie, kas ņēmuši kredītus neapdomīgai attīstībai vai saistību nomaksai,» Db atzīmēja interneta veikala Neoshop vadītājs Ints Trifanovs. Kopumā interneta veikalu nozare Latvijā ir vērtējama vairāku desmitu miljonu latu apmērā, norāda LIA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svinot turboreaktīvās virsskaņas pasažieru lidmašīnas Concorde 50.gadadienu, kompānija Bremont izgatavojusi 500 eksemplārus rokaspulksteņu Bremont Supersonic no lidmašīnas materiāla, raksta Bloomberg.

Sadarbojoties ar British Airways, kompānija Bremont saņēmusi metālu no lidmašīnas G-BOAB Concorde jeb Alpha Bravo, lai izgatavotu 500 rokaspulksteņus. Lidmašīna reģistrēta 1974.gadā un bija trešā Concorde modeļa lidmašīna, kas pievienojās British Airways flotei.

Alumīnijs no lidmašīnas pārveidots dekoratīvā aplī, kas redzams pulksteņa aizmugurē, un uz tā ir arī uzraksts ar lidmašīnas numuru un reģistrācijas laiku, gadiem, kuros lidmašīna tika izmantota, lidojumu skaitu un maksimālo ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Policija izstrādājusi ieteikumus, kā justies droši internetā

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija izstrādājusi ieteikumus e-pasta korespondences un interneta vides drošībai.

"Interneta vide mūsdienās piedāvā dažādas iespējas saņemt pakalpojumus, kā arī brīvi sazināties ar citām personām. Ņemot vērā interneta pieslēgumu popularitāti, komersanti arvien paplašina savu internetā piedāvāto pakalpojumu klāstu.

Izmantojot interneta vidi dažādu darbību veikšanai, ir jāņem vērā šīs vides specifiskās īpatnības – parasti šajā vidē komersanti interneta resursu ietvaros savus klientus nodala pēc atsevišķu lietotāju principa. Parasti lietotājs iegūst tiesības piekļūt savam kontam (profilam) un pakalpojumiem ievadot kādu konkrētu tikai sev zināmu lietotājvārdu un paroli, tomēr, citreiz aizsardzība tiek papildināta izmantojot numurētu pieejas kodu kartes, kodu kalkulatorus, vienreiz izmantojamos kodus, kā tas ir internetbanku gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidmašīnas Concorde “deguns” tiek izsolīts par pusmiljonu eiro

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārās virsskaņas lidmašīnas Concorde “deguns” Londonas izsolē tika pārdots par pusmiljonu eiro. Tas ir deviņas reizes vairāk nekā bija plānots. Iegūtie finansu līdzekļi tiks ziedoti bērniem invalīdiem. Mazāk naudīgie klienti var vēl joprojām iegādāties Concorde suvenīrus – pelnu traukus, vīna pudeļu korķu velkamos, pasažieru segas vai sāls un piparu traukus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes uzņēmuma Gemius Latvia vadītāja Linda Egle stāsta par Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumiem, par to, ko visbiežāk meklē google meklētājā, kā arī skaidro, kāds ir vidējais interneta lietotājs Latvijā.

80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā

Latvieši ir aktīvi interneta lietotāji. Pirms vairākiem gadiem valdīja uzskats, ka internets ir domāts jauniešiem, tāpēc arī reklāmdevēji bieži svārstījās, vai likt reklāmu internetā vai nelikt, jo tādējādi sasniegtu tikai jauniešus. Šobrīd varu teikt, ka tā noteikti nav - arī vecāka gada gājuma cilvēki apgūst un lieto internetu. Šobrīd 80% Latvijas iedzīvotāju ir sasniedzami internetā. Tendences liecina - jo mazāka valsts, jo lielāka sasniedzamība. Noteikti var teikt, ka esam aktīvi lietotāji, lai gan par mums aktīvāki ir igauņi. Runājot skaitļos, Latvijā mēneša griezumā ir 1 430 000 aktīvie interneta lietotāji, kuri izmanto datoru; 800 000, kuri lieto internetu telefonā un apmēram 400 000 - planšetē, protams, jāatceras, ka šie skaitļi nav saskaitāmi, jo viens un tas pats cilvēks var lietot internetu gan datorā, gan telefonā, gan planšetē - šie dati pārklājas. Mēs mērām ne vien to, kā internets tiek lietots, bet arī reklāmas kampaņu efektivitāti internetā, piemēram, kuras vecuma grupas vairāk klikšķina uz baneriem. Esam noskaidrojuši, ka vairāk uz baneriem klikšķina vecuma grupa 55+, jaunieši skrien visam pāri ar acīm, viņu uzmanību piesaista bildes un video - viņi nav pieraduši lasīt garus tekstus, taču, ja 40+ vecuma grupas cilvēku ieinteresēs informācija banerī, viņš uz tā uzklikšķinās un uzzinās par konkrēto piedāvājumu visu iespējamo informāciju. Vidējā un vecākā paaudze ir pieradusi pie avīžu laika, viņi ir gatavi lasīt un iedziļināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Internetā ir atnākusi kibermafija

Ainars Sedlenieks [email protected], 17.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datornoziedzība iegūst organizētas formas. Vientuļo uzlidotāju laiks ir pagājis un ir pienācis īstas kibermafijas parādīšanās brīdis. Tā apgalvo pulkvedis Umberto Rappeto, Finansu gvardes nodaļas cīņai ar tehniskiem noziegumiem priekšnieks, uzstājoties Infosecurity and Storage Expo izstādē Milānā, kas noritēja no 9. līdz 11. februārim, informē Datoru Drošības tehnoloģijas, kas pārstāv antivīrusu kompāniju Kaspersky Lab. Savā uzstāšanās runā virsnieks uzmanību pievērsa aizvien lielāku satraukumu izraisošajam kibernoziedzības izplatīšanās fenomenam. Šai problēmai ir veltīts arī neatkarīgais pētījums, kas tika veikts pēc McAfee ražotāja uz Eiropas nodaļas pasūtījuma, ko veica doktors Pīters Trokslers, informācijas drošības jomas eksperts, autoritatīvs kriminologs un pētnieks no Federālā tehnoloģiskā institūta Cīrihē. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, kibernoziegumus šodien izdara īstas noziedzīgas struktūras, kuras aprūpē vēsturiskas noziedzīgas apvienības, tādas kā itāļu mafija. Daudz ērtāk ir veikt tādus klasiskus noziegumus kā zādzības, izspiešanas, krāpniecību un naudas atmazgāšanu, izmantojot, piemēram, datortīklu ievainojamību. Trokslera ziņojumā akcents tiek likts uz tādiem jauniem fenomeniem kā „bot-net”, bērnu darbaspēka izmantošana un krāpniecība. „Bot-net” – tīkli, kas sastāv no desmitiem tūkstošu personālo datoru, pie tam lietotāji reizēm pat nenojauš par šādu līdzīgu tīklu esamību. Kibernoziedznieku grupas izmanto datoru, kurš žargonā tiek dēvēts par „zombiju”, kā placdarmu uzbrukumiem pret uzņēmumu datoru tīkliem. Atmaskošanas gadījumā „zombija” īpašnieks riskē, ka pret viņu tiks sākta kriminālvajāšana. Pēc Šveices pētījuma datiem, datoru algotņu grupas piedāvā savus tīklus noziedzīgajām organizācijām par 150 eiro stundā. Vēl viens fenomens, vēl tuvāks mafijas metodēm: „script kiddies”, jauni datoru talanti. Viņiem maksā simtiem eiro stundā par viņu pakalpojumiem, bet no otras puses, organizācijai, kura tiem maksā, ir garantēta imunitāte pret kriminālvajāšanu – kā gadījumā ar narkotirgoņiem, kuri izmanto mazgadīgus izplatītājus. Visbeidzot, aizvien lielāku izplatību iegūst akcionārās krāpniecības fenomens. Šajā gadījumā organizētā noziedzība caur internetā cirkulējošo privāto saraksti ietekmē uzņēmuma darbību, pērkot un pārdodot akcijas vajadzīgajā laikā. Ziņojumā tiek sniegts piemērs ar Concorde America. Pēc dažām ziņām, kuras cirkulēja internetā, 2004. gada 28. jūlijā uzņēmums paziņoja par 200 tūkstošu darbinieku komplektēšanu uzņēmumam Spānijā. Šī informācija noveda pie tā, ka Concorde akcijas pieauga cenā no 3,10 dolāriem līdz 5,38, bet vēlāk arī līdz 6,69 dolāriem. Bija nepieciešamas veselas 15 dienas, lai kompānija izdarītu oficiālu atsaukumu un akciju cena samazinājās gandrīz līdz 2 dolāriem. Palermo policija izmeklēšanas darbību gaitā atklāja faktus par akcionāro krāpniecību 474 miljonu eiro apjomā, kurā bija iesaistīta mafijas netīrā nauda un likumīgie ienākumi, kas saistīti ar dažu uzņēmumu akciju kotēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Sievietes veido 52 procentus no interneta auditorijas

Lelde Petrāne, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem - salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk - 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bez responsīvā dizaina 2015. gadā – tas pats, kas 2000. gadā bez mājaslapas vispār

Ansis Līpenītis, Efumo, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā no datoriem. Tādēļ visiem uzņēmumiem būs jānodrošina adaptīvā vai responsīvā versija savai mājaslapai vai internetveikalam. Šajā rakstā apskatīsim, kas būtisks jāņem vērā, uzrunājot mobilā interneta auditoriju, ar ko atšķiras adaptīvā un responsīvā mājaslapas versija un kura piemērotāka katrā gadījumā. Raksts paredzēts biznesa, nevis IT auditorijai – uzņēmumu vadītājiem, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas vadītājiem.

Lai arī lēnāk, prognozes ir piepildījušās

Pirms dažiem gadiem mēs bijām vieni no pirmajiem Latvijā, kas prognozēja adaptīvās vai responsīvās mājaslapas drīzu neizbēgamu nepieciešamību. Jāatzīst, ka mobilā interneta attīstība Latvijā notika lēnāk, nekā mēs prognozējām, tomēr šogad – 2014. gadā – sasniegts būtisks pagrieziena punkts.

Interneta lietotāji Latvijā 2014. gada vasarā

(Datu avots: Gemius; vizualizācija: Efumo)

2014. gadā mobilā interneta (viedtelefoni un planšetes) lietotāju skaits sasniedzis gandrīz pusi Latvijas interneta lietotāju auditorijas (1. grafiks), un var prognozēt, ka 2015.–2016. gadā mobilā interneta lietotāju īpatsvars pārsniegs datoru interneta lietotāju īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPRK: Latvijā mobilā interneta lietotājiem pieejamais interneta ātrums dažādās vietās ir izteikti atšķirīgs

Žanete Hāka, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir izvērtējusi mobilā interneta pakalpojuma kvalitāti Latvijā.

Izvērtējot veiktos interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumus Bite Latvija, LMT, Tele2 un Telekom Baltija mobilajos elektronisko sakaru tīklos, SPRK secina, ka kopumā interneta kvalitāte Latvijā atbilst noteiktajām kvalitātes prasībām. Latvijā mobilā interneta ātruma ziņā vērojama nozīmīga izaugsme, tomēr lietotājiem pieejamais interneta ātrums dažādās vietās ir izteikti atšķirīgs.

Interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumos SPRK nosaka tādus parametrus kā pieslēguma ātrums (lejupielādes un augšupielādes), latentums, trīce un pakešu zuduma koeficients.

Interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumus SPRK veic, izmantojot interneta pakalpojuma kvalitātes kontroles sistēmu, kas nodrošina pakalpojuma kvalitātes novērtējumu posmā starp pieslēguma punktu un Latvijas interneta apmaiņas punktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Leģendārais «Concorde» vakar kļuva par muzeja vērtību

Aivars Mackevics [email protected], 02.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Air France sestdien. 31.05.2003, veica ar leģendāro virsskaņas lidmašīnu Concorde pēdējo lidojumu. Visas četras lidmašīnas tiks nodotas muzejiem un kalpos kā apskates objekti. Air France šīs lidmašīnas dāvina muzejiem: * Automobiļu un tehnikas muzejam Speierā, Vācija * Gaisa un kosmosa satiksmes muzejā Le Bourget, Francija * Nacionālajā Gaisa un kosmosa satiksmes muzejā Vašingtonā (Smithsonian institūts), ASV * Airbus muzejā Tulūzā, Francija Air France vēlas, lai šīs leģendārās lidmašīnas ir pieejamas visplašākajai publikas apskatei. Piektā Concorde lidmašīna, kura bija remontā, paliks Parīzes lidostā Charles de Gaulle. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaunā «Concorde» nāks no Japānas

Aivars Mackevics [email protected], 08.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā būs garāka par 100 metriem, pārvadās līdz 300 pasažieriem un maršrutu Tokija – Ņujorka veiks mazāk nekā 6 stundās. Japānā inženieri strādā pie leģendārās Concorde sekotājas. Jau 10. oktobrī Japānas Gaisa un aviācijas aģentūra Jaxa testēja kādu lidmašīnas modeli un paātrināja to līdz dubultam skaņas ātrumam! No Dienvidaustrālijas raķešu starta laukuma Woomera, 11,50 metrus garo modeli palaida gaisā uz nesējraķetes. Pēc atdalīšanas 19 kilometru augstumā, lidmašīna bez apkalpes pārgāja planējošā lidojumā. 15 minūtes un 22 sekundes Concorde sekotājs šāvās cauri gaisam ar 2450 km/h, pirms tas maigi nolaidās ar izpletni atpakaļ Austrālijas tuksnesī. Eksperti uzskata, ka regulāra gaisa satiksme varētu būt tikai sākot no 2025. gada. Francija un Japāna jau pagājušā gada jūnijā noslēdza sadarbības vienošanos par pasažieru lidmašīnas kopīgu izveidi. Taču abas valstis par šo projektu nākošajos 3 gados kopumā vēlas iztērēt tikai 4,5 miljonus eiro. Tas nav īpaši daudz! Šādas lidmašīnas izveide un būvniecība prasītu 5 līdz 10 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī nevienas porcelāna rūpnīcas pie mums vairs nav, individuāli mākslinieki turpina strādāt un kopt porcelāna izgatavošanas prasmes

«Porcelāns ir karalisks materiāls, ekskluzīvs, reti kurš ar to nodarbojas. Porcelāns prasa cieņpilnu attieksmi un pacietību. Tas nav tik vienkārši, kā varētu šķist. Lai cik dīvaini tas izklausītos, porcelānam ir atmiņa. Piemēram, kad veidoju kādu priekšmetu un netīšām iemīcās stūrītis, to izlabo, izlīdzina un izskatās, ka viss ir kārtībā, bet karsēšanas procesā tas atkal parādās,» saka Diāna Boitmane, kuras izgatavotos traukus, suvenīrus un rotas veikalos var manīt ar zīmolu Malka Porcelain. Viņa ar porcelānu strādā 14 gadus un jau bērnībā sākās viņas aizraušanās ar keramiku. «Manā bērnībā laukos Kurzemē bija māli, ar māsīcu taisījām figūriņas un rīkojām izstādes. Pēc pamatskolas gribējās iet mākslas virzienā, jo šķita, ka caur formu es labāk varu izteikties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ziemassvētku dāvanu pirkumu steigā aicina izvērtēt, cik uzticams ir interneta veikals

Žanete Hāka, 20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā lai ietaupītu laiku un izvairītos no garajām rindām tirdzniecības vietās, cilvēki arvien biežāk izvēlas Ziemassvētku dāvanas iegādāties interneta veikalos.

Tā kā jebkuras preces vai pakalpojuma iegāde internetā saistās ar zināmu risku, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus būt uzmanīgiem un veltīt laiku interneta vietnes izpētei.

Diemžēl, pieaugot patērētāju interesei par preču iegādi interneta veikalos un paplašinoties interneta veikalu tirgum, pieaug arī saņemto sūdzību skaits. Šī gada pirmajos vienpadsmit mēnešos par distances līgumiem PTAC ir saņemtas 470 sūdzības, kas ir par 255 sūdzībām jeb 119% vairāk kā 2016.gada tādā pašā laika periodā. Arī 2016.gadā salīdzinājumā ar 2015.gadu bija vērojams sūdzību skaita pieaugums, proti, 2016.gadā – 264 sūdzības un 2015.gadā – 175 sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Grobiņas novada uzņēmums SIA Konaks Plus atzīmēja piecpadsmit gadu jubileju. Uzņēmums nodarbojas ar māla suvenīru izgatavošanu un ticis pāri krīzēm, gan piedzīvojis dažu labu veiksmi. Investora piesaistīšana nu pavērusi iespēju izmantot pašu iegūto mālu, un tas ir viens no faktoriem, lai nākotnē raudzītos cerīgi, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Keramikas ražotne Rolavā atkarībā no sezonas ar darbu nodrošina divpadsmit līdz piecpadsmit Rolavas, kā arī Grobiņas, Durbes un Liepājas iedzīvotājus, kuriem tiek segti transporta izdevumi.

Lielākā daļa Konaks Plus sortimenta nonāk Rīgā. Konaks Plus sadarbojas ar lietuviešu kompāniju, kas līdzās savai produkcijai Rotenburgā piedāvā arī Rolavā tapušos keramikas suvenīrus, taču noslēgt pastāvīgu līgumu ar vāciešiem nav izdevies.

Līdz ES sankcijām pret Krieviju un rubļa vērtības krišanai nadzīgākie suvenīru pircēji bijuši naudīgie tūristi no Krievijas. «Kādu laiku izdevās nedaudz ielikt savā kabatā,» neslēpj uzņēmuma izpilddirektors Sergejs Kruks. «Tagad visu ieguldām ražotnē. Paši strādājam un saņemam tikpat, cik mūsu darbinieki.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājos valsts saskata peramos zēnus un, savelkot arvien jaunu ierobežojumu žņaugu, kavē nozares attīstību, kura pašlaik šūpojas uz šaura tilta

Tādu ainu zīmē DB un DNB bankas rīkotās apaļā galda diskusijas dalībnieki. Jaudu attīstībai piešķir jaunu spēlētāju ienākšanas potenciāls un gaidāmās struktūras izmaiņas, kas piemet piparus sagaidāmajai mazumtirdzniecības jomas stagnācijai.

Patēriņa līkloči

Iekšzemes izaugsmi galvenokārt virza tieši privātais patēriņš, liecina Latvijas Bankas dati. Mājsaimniecību maksātspēju veicinājis algu kāpums un zemā inflācija. Par iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos liecina arī pārmaiņas mājsaimniecību patēriņa struktūrā, tajā sarūkot izdevumiem par pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem. Līdz ar to mazumtirdzniecībā var novērot pieaugumu, taču tas ir neliels un turpina noplakt. Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs ir nemierā ar Finanšu ministrijas interpretāciju par statistikas datiem, uz āru rādot pozitīvāku situāciju, nekā to redz nozares dalībnieki. Izteiktu patēriņa pieaugumu mazumtirgotāji neizjūt, arī vidējā patērētāja maciņā naudas pieaugumu īsti nesaskata. Pozitīvs signāls ir augošā tendence iegādāties sadzīves un mājas labiekārtošanas preces, kas varētu liecināt par to, ka cilvēki vēlas nostabilizēt savu dzīvi Latvijā, atzīmē H. Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Ziema 2007 rezultāti liecina, ka Internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir lietojuši 44% jeb 803 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji 15 līdz 74 gadu vecumā.

Regulārāk - pēdējo 7 dienu laikā Internetu ir lietojuši 39% Latvijas iedzīvotāji. Salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Rudens 2006, kopumā Interneta lietotāju skaits ir palicis līdzšinējais.

Analizējot Interneta lietošanas vietas, strauji ir pieaugusi Interneta lietošana mājās. Ja Rudens 2006 pētījuma periodā Internetu mājās lietoja 56%, tad periodā Ziema 2007 mājas kā Interneta lietošanas vietu bija nosaukuši 69% no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, kas pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši Internetu. TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze skaidro, ka šāda tendence izskaidrojama ar to, ka pēdējā ceturksnī strauji pieaudzis Interneta pieslēgumu skaits mājsaimniecībās. Jaunākie dati liecina, ka 36% Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā ir pieejams Interneta pieslēgums mājās (Rudens 2006 – 27 % ).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā pētījumā Mediju prognozes 2008.gadam secināts, ka reklāmu internetā sagaida vairāki šķērļi, Db.lv informēja Deloitte Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Andris Pudāns.

1. Interneta pirātisma apkarošana, iespējams, nelikvidēs viltoto saturu

Platjoslas savienojumu skaita pastāvīgais pieaugums visā pasaulē veicinājis interneta pirātisma uzplaukumu, un platjoslas savienojumu ātruma palielināšanās atvieglojusi filmu, televīzijas un programmatūras pirātismu. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tuvosies pirmās uzvaras cīņā pret digitālo pirātismu, kas notiek kā uzbrukums divās frontēs – pārliecināšanā ar izglītošanu un sodīšanā ar platjoslas piekļuves aizliegumu un soda naudām. Taču, lai gan 2008. gadā varbūt sāksies pirmās uzvaras vienā kaujā pret pirātismu, vispārējais karš pret pirātismu, visticamāk, tik drīz nebūs galā. Mediju nozarei jāmeklē iespējas būtiski uzlabot oriģinālo versiju konkurētspēju salīdzinājumā ar pirātiskajām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts - Manaslecas.lv: PTAC, saņemiet drosmi un pasakiet, kuri interneta veikali krāpj savus klientus

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas kampaņa, ko mediju vidē ir uzsācis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), ir nekorekta pret apzinīgiem, klienta interesēs strādājošiem interneta veikaliem, šorīt izplatītā paziņojumā norāda interneta veikals Manaslecas.lv. Savukārt pats centrs akcentē, ka sūdzību skaits par iepirkšanos internetā strauji aug.

(Teksts papildināts ar PTAC viedokli.)

Jaunā kampaņa, kuru ir aizsākusi PTAC gan medijos, gan vietnē percgudri.lv, esot apzināti, vai arī, cerams, neapzināti vērsta ne tikai pret negodprātīgiem tirgotājiem, kuri savus pakalpojumus sniedz arī e-vidē, bet arī pret tiem, kas ir godprātīgi pret saviem klientiem, un rūpējās par savu reputāciju. Tā apgalvo tirgotājs.

Tas akcentē, ka jau šobrīd internetā patērētājiem iepirkties esot daudz drošāk nekā ierastajā vidē. «Neviens tirgotājs netiek tik stingri reglamentēts, kā interneta veikala tirgotāji. Piemēram, jebkurš klients 14 dienu laikā var atgriezt internetā nopirkto preci, pat nepaskaidrojot iemeslu, kas viņu neapmierina. Pretēji, «ielas tirgotāji» ar šādām prasībām nesastopas,» teikts internetveikala paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Interneta lietotāju skaits visvairāk ir pieaudzis vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem

, 04.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2008 rezultātus.

Interneta auditorijas pavasara pētījuma perioda dati liecina, ka vidēji 53 % jeb 952 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši internetu. Regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā – tīmekli ir izmantojuši vidēji 49 % jeb 877 000 Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā, Db.lv informē TNS mārketinga vadītāja Laura Briča.

Regulāro interneta lietotāju skaits visvairāk ir pieaudzis vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem. Šajā vecumā grupā internetu pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši vidēji 69 %, kas ir par 18 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada – 2007. gada pavasarī. Jāatzīmē, ka interneta izmantošana pēdējā gada laikā ir pieaugusi ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju vidū - +6 procentpunkti, salīdzinot ar 2007. gada pavasari. Pētījuma rezultāti liecina, ka regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir izlīdzinājies starp galvaspilsētu un pārējām Latvijas pilsētām. Gan Rīgā, gan pārējās Latvijas pilsētās pēdējo 7 dienu laikā internetu ir izmantojuši vidēji 51 % iedzīvotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas ir labāk – iegādāties kosmētiku fiziskajā veikalā vai internetā? Lai arī daudzi joprojām izvēlas veikt savus pirkumus fiziskajos veikalos, it sevišķi iegādājoties dekoratīvo kosmētiku, jo ir iespēja izmantot testerus pirms produkta iegādes un apskatīt produktu reālajā dzīvē, arvien vairāk cilvēku pērk kosmētiku arī internetā. Kādi ir vērtīgākie ieguvumi kosmētikas iegādei interneta veikalā un fiziskajā veikalā un kur labāk veikt pirkumus?

Kosmētikas interneta veikalu priekšrocības

Gandrīz ikviens kosmētikas interneta veikals piedāvā ļoti plašu produktu daudzveidību, dažādas akcijas un īpašos piedāvājumus, kas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc pircēji izvēlas online veikalu. Taču arī fiziskie veikali neatpaliek dažādu akciju rīkošanā, izdevīgu cenu piedāvāšanā un sortimenta papildināšanā. Tad kāda ir būtiskākā priekšrocība kosmētikas iegādei internetā? Tas viennozīmīgi ir iepirkšanās ērtums un arī ātrums. Lai arī daudzi izbauda pastaigas pa veikaliem, bieži šai nodarbei var nepietikt laika. Arī ilgstoša stāvēšana pie veikala plauktiem un produktu pētīšana dažkārt var kļūt par visai nogurdinošu procesu. Tāpēc talkā nāk ērtā iepirkšanās internetā, kas ļauj no mums ērtas vietas un vēlamajā laikā veikt nepieciešamos pirkumus. Ne mazāk svarīgi, ka šis process norit diezgan ātri, it sevišķi, ja zini, kādi produkti ir vajadzīgi – daži klikšķi un preces jau tiek gatavotas nosūtīšanai klientam.

Komentāri

Pievienot komentāru