Transports un loģistika

«CSA Airlines» samazina lidojumu biļešu cenas

Aivars Mackevics [email protected], 26.03.2004

Jaunākais izdevums

Čehu lidsabiedrība CSA Airlines ir samazinājusi cenās dažos tās lidojumu maršrutos. Piemēram, biļetes cenas turp un atpakaļ no Prāgas uz Parīzi, Madridi, Amsterdamu vai Rīgu tagad maksās apmēram 2 990 čehu kronas (~110 ASV dolārus). Cenu samazinājums nebūs vienkārša un īslaicīga reklāmas akcija, bet gan jaunās cenās būs aktuālas vismaz līdz šī gada beigām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

« Czech Airlines» 2004. gads bijis panākumiem bagāts

Aivars Mackevics [email protected], 16.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2004. gadā Čehijas lidsabiedrība Czech Airlines (CSA) piedzīvojusi tās vēsturē lielāko izaugsmi. Pārvadāts rekordliels pasažieru skaits sasniedza 4,34 miljoni. Pasažieriem ir nodrošināti augstas kvalitātes pakalpojumi. Eiropas Lidsabiedrību asociācijas biedru vidū CSA šogad atzīta par sesto precīzāko Eiropas lidsabiedrību, salīdzinājumā ar 2003. gadu uzlabojot pozīciju par 14 vietām. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vairāk kā par piekto daļu pieaudzis pārvadāto pasažieru skaits. Palielinājušies ienākumi no regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, čarterreisiem, kā arī pasta un kravas pārvadājumiem. Pirmie provizoriskie aprēķini liecina, ka CSA peļņa 2004. gadā sastādīs vairāk kā 250 miljonus čehu kronu (CZK). CSA prezidents Jaroslavs Tvrdíks atzinis 2004. gadu par lielu panākumu gadu, kad gūtie ienākumi ievērojami pārsnieguši plānotos. CSA nostiprinājusi pozīcijas savā bāzes lidostā Prāgas Ruzyně - vienā no Eiropas atvērtākajiem gaisa satiksmes tirgiem. Salīdzinājumā ar plānotajiem ienākumiem 13,7 miljardu CZK apmērā, Czech Airlines 2004. gada ienākumi sastādīja 19,7 miljardus CZK. CSA transporta ienākumi 2004. gadā sasnieguši 17,1 miljardu, kas ir 18% pieaugums, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lielākais ienākumu pieaugums bijis čarterreisu jomā – iegūti 924 miljoni CZK, kas ir par 35% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Kravas un pasta pārvadājumu ienākumi palielinājušies par 15%. Lidsabiedrības CSA klienti kopā par kravas transportēšanu 2004. gadā lidsabiedrībai samaksājuši 519 miljonus čehu kronu. Kopumā pārvadātas 22 735 pasta un kravas tonnas. Neskatoties uz ievērojamo ienākumu palielināšanos, CSA 2004. gadā neizdevās iegūt plānoto peļņu 622 miljonu čehu kronu apmērā. Tam par iemeslu bijušas pastāvīgi augošās degvielas cenas - CSA degvielas iegādei 2004. gadā iztērējusi par 900 miljoniem CZK vairāk, nekā sākotnēji plānots. 2004. gada 12 mēnešos Czech Airlines kopumā pārvadājusi 4,34 miljonus pasažieru, kas ir par 21% vairāk, nekā 2003. gadā. Pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē CSA pārvadājusi vairāk kā 4 miljonus pasažieru gadā. 2004. gada janvārī – decembrī vidējais sēdvietu noslogojums bijis 70,5%. Lidojumu skaits palielinājās par 21%, sasniedzot 32 699 lidojumus 2004. gadā. 2004. gadā CSA ievērojami paplašināja darbību čarterpārvadājumos, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pārvadājot par 35% lielāku čarterpasažieru skaitu, kas 2004. gadā sasniedza 330 000. 2004. gadā Czech Airlines uzsāka čarterreisos izmantot Airbus A310, kas ļāva lidsabiedrībai piedāvāt jaunus tiešos maršrutus uz Dienvidameriku un iegūt jaunus sadarbības partnerus starp tūrisma aģentūrām. 2004. gadā CSA uzsāka lidojumus uz desmit jauniem galamērķiem, tajā skaitā vairākiem Eiropas Savienības gaisa satiksmes centriem - Glasgovu, Krakovu, Londonas Getviku, Luksemburgu un Marseļu. Pieprasītākie CSA galamērķi bija Londona, Parīze, Amsterdama, Ņujorka un Maskava. Paplašinājās CSA darbība Krievijā, kur lidsabiedrība atklāja jaunus maršrutus uz Samāru un Jekaterinburgu. Czech Airlines 2004. gadā uzsāka lidojumus uz Azerbaidžānas galvaspilsētu Baku un Maldivu salām Indijas okeānā. Līdz ar Čehijas pievienošanos Eiropas Savienībai, CSA pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē sāka piedāvāt savienojumus ne vien no Čehijas, bet ES ietvaros uzsāka reisus starp Marseļu un Barselonu. 2004. gadā Czech Airlines iegādājās 10 jaunas lidmašīnas, palielinot kopējo CSA lidmašīnu skaitu līdz 45. No 2006. – 2008. gadā paredzēts papildināt lidmašīnu bāzi ar jaunām Airbus A320 vidējo distanču lidmašīnām. Kopš 2004. gada sākuma Czech Airlines saņēmusi vairākas prestižas balvas. 2004. gada maijā lidsabiedrība ieguva Official Airline Guide (Londona) balvu kā labākā Centrālās un Austrumeiropas lidsabiedrība. 2005. gada janvārī prestižā Amerikas žurnāla Global Traveler lasītāju aptaujā Czech Airlines tika atzīta par labāko Austrum

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» šogad jau 4 miljoni pasažieru

Aivars Mackevics [email protected], 03.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Czech Airlines (CSA) šogad apkalpoto pasažieru skaits jau sasniedzis 4 miljonus. Šī ir pirmā reize CSA vēsturē, kad lidsabiedrība viena gada laikā pārvadājusi tik lielu pasažieru daudzumu. Pasažieru rekordskaits un šī gada laikā atklātie daudzie jaunie CSA maršruti Čehijas nacionālas lidsabiedrības vēsturē kļūs par izaugsmes simboliem. 2004. gadā CSA paplašinājusi savu darbību, uzsākot jaunus maršrutus uz 10 pilsētām Eiropā un Āzijā, kā arī nostiprinot jau esošos maršrutus, jo īpaši Eiropā. Šobrīd CSA uz lielākajām Eiropas pilsētām piedāvā vismaz 2 reisus dienā. Kā Čehijas, tā citu Eiropas valstu, jo īpaši Baltijas valstu, Krievijas, Ungārijas un Slovēnijas pasažieri arvien vairāk novērtē ērtos CSA reisu savienojumus Prāgas lidostā. CSA piedāvā ērtākos savienojumus no Prāgas uz Vāciju un Lielbritāniju. CSA ir vienīgā lidsabiedrība, kas Vācijā piedāvā veselus deviņus galamērķus. Starp Prāgu un Frankfurti CSA veic 3 reisus dienā. Līdz pat septiņām reizēm dienā CSA lido uz trim galvenajām Londonas lidostām un vēl četrām citām Lielbritānijas pilsētām. Šogad Czech Airlines iegādājusies desmit jaunas lidmašīnas, kas ir lielākais gada laikā iegādāto lidmašīnu skaits CSA vēsturē. Ievērojamu ekspansiju čerterreisu jomā nodrošinājis jau ceturtais CSA Airbus A 310. Czech Airlines 2004.gadā pirmo reizi pastāvēšanas vēsturē uzsākusi maršrutus uz Dienvidameriku (Brazīlijā un Venecuēlā) un Maldivu salām. 2004. gada pirmajos desmit mēnešos Czech Airlines pārvadāto pasažieru skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis par 22%, sasniedzot 3,74 miljonus. Lidojumu skaits palielinājies par 19%. CSA paplašinājis darbību čarterreisu jomā – šī gada pirmajos desmit mēnešos pārvadāti 294 000 čartera pasažieru, kas salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir par 27% vairāk. Čartera lidojumu skaits palielinājies par 19,3%, sasniedzot 1 544. CSA plāno, ka 2004. gadā pārvadāto pasažieru skaits sasniegs 4,4 miljonus, un Czech Airlines līdz ar to nostiprinās savu pozīciju kā lielākā Eiropas Savienības jauno dalībvalstu lidsabiedrība un vienpadsmitā lielākā nacionālā lidsabiedrība Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» paraksta līgumu par 12 «Airbus» lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 6. aprīlī Prāgā čehu nacionālā lidsabiedrība Czech Airlines un Airbus SAS pārstāvji svinīgi parakstīja līgumu par 12 jaunās paaudzes Airbus A320 markas lidmašīnu piegādi. Noslēgtais līgums atjaunos Czech Airlines un Airbus sadarbību, kas aizsākās 1991.gadā, kad A310 tipa lidmašīna kļuva par pirmo šīs markas lidmašīnu ČSA lidsabiedrībai. Papildus specifiskajam pirkumam un piegādes nosacījumiem 2006. - 2008.gada periodam, līgums nosaka dažādus papildus pakalpojumus un īpašas sadarbības formas, kā, piemēram, apmācības simulējošās iekārtas nodrošināšanu, tehniskās sagatavotības atbalstu, pilotu un tehniskā personāla apmācību, tehnisko atbalstu un konsultācijas lidmašīnas uzturēšanā un apkopē. Līgumā iekļautas arī lidmašīnu atdošanas un pirkšanas tiesības, ļauj Czech Airlines iegādāties vēl 12 lidmašīnas uz tādiem pašiem noteikumiem, kā noslēgts šis līgums. Pēc ČSA prezidenta un direktoru valdes priekšsēdētāja Jaroslava Tvrdika atzinuma lidmašīnas iegāde ir vēl viens solis ČSA stratēģijas plāna 2004. -2014. gadam īstenošanā. Jaunā lidmašīna palielinās ČSA konkurētspēju tirgū, piedāvājot klientiem tālākus galamērķus un palielinot ceļošanas ērtības. Lidmašīnu piegāde paredzēta laika posmā no 2006.marta līdz 2008.gada septembrim. 2006.gadā ČSA iegūs savā īpašumā 3 lidmašīnas, 2007. gadā - 5, bet 2008. gadā - 4 lidmašīnas. Pavisam ČSA savā īpašumā iegūs: - 6 Airbus A320 lidmašīnā ar 162 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā; - 6 Airbus A319 lidmašīnām ar 135 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā. ČSA plāno izmantot jaunās lidmašīnas tālajiem Eiropas lidojumu maršrutiem, kā arī atvērt jaunus. Czech Airlines ir izvēlējusies CFM 56-5B6/P un CFM 56-5B4/P dzinējus attiecīgi A319 un A320 tipa lidmašīnām. Visām lidmašīnām lidsabiedrība ir izvēlējusies divu klašu kabīnes aprīkojumu, piedāvājot ne tikai komfortablu biznesa klasi, bet arī plašāku kabīni un līdz ar to lielāku telpu personālam ekonomiskajā klasē. Airbus A320 tipa lidmašīnas raksturo vismodernākais dizains, plašākā un ērtākā kabīne. Šīs markas lidmašīna ir arī ekonomiska, ar zemāku degvielas patēriņu un uzturēšanas izmaksām. Visas Airbus A320 markas lidmašīnas, ko pārstāv A318, A319, A320 un A321 lidaparāti, raksturo vienāda veida aprīkojums pilotiem, kas nozīmē ievērojamus izmaksu ietaupījumus personāla apmācībā un labu darbības manevrējamību. Czech Airlines 6.aprīlī izsludināja arī konkursu uz finansu nodrošinātāju lidsabiedrības 12 jaunajām vidējo reisu Airbus A320 un A319 markas lidmašīnām. Jaunā konkursa mērķis ir iegūt finansēšanas veidu ar vislabāko vispārējo ekonomisko efektivitāti 12-15 gadu periodā ar maksimālo iespējamo elastīgāko pielietojumu un resursu apmaksu. ČSA uzsāka mārketinga fāzi pagājušā gada decembrī, kad tā organizēja “Baņķieru dienu” ar mērķi nodrošināt nepieciešamo informāciju potenciālajiem finansu nodrošinātājiem un vēršot viņu uzmanību uz sekojošo konkursu. Mārketinga fāze turpinājās ar “Investoru dienu” aprīlī, kad potenciālie pretendenti varēja prezentēt savu pieeju un izvēlētās finansēšanas struktūras, ko viņi uzskata par vispiemērotāko priekš Czech Airlines. Uz pieteikšanos konkursam, dalībnieki ar atbilstošajiem kvalifikācijas kritērijiem saņems memorandu, kas saturēs detalizētu informāciju par kompāniju un līguma dokumentāciju, kurā sīki aprakstīts izvēles process, kā arī Czech Airlines prasības, kas attiecas uz finansēšanas kritērijiem. Firmu piedāvājumi tiks gaidīti jūnijā un labāko piedāvājumu (finansēšanas struktūru) paredzēts noteikt līdz 2005.gada jūlija beigām. Ar labāko piedāvājuma izteicēju tiks veiktas tālākas sarunas ar mērķi iegūt finansējumu vēlākais līdz 2006.gada februārim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2017.gada līdz 2022.gadam atjaunīgās enerģijas īpatsvars centrālajā siltumapgādes (CSA) sistēmā palielinājies no 44,3% līdz aptuveni 63%; šāda pieaugoša tendence, visticamāk, saglabāsies arī turpmāk.

Atjaunojamo energoresursu (AER) īpatsvars siltumapgādē jau ilgāku laiku pārsniedz 50%, norāda Klimata un enerģētikas ministrijā (KEM), uzsverot, ka atjaunīgās enerģijas nozīme centralizētajā siltumapgādes sistēmā turpmākajos gados tikai pieaugs. Ministrijā atzīmē, ka 2022. gadā, reaģējot uz energoresursu un enerģijas cenu krīzi, CSA mazinājās dabasgāzes patēriņš, tajā pašā laikā arī kopumā mazinoties saražotajam un patērētajam siltumenerģijas apjomam. Vienlaikus KEM atgādina, ka siltumenerģija ir lielākais enerģijas patērētājs Latvijā, tāpēc CSA ir liela loma Eiropas Zaļā kursa mērķu sasniegšanā.

Piemēru netrūkst

CSA nākotnē sagaida daudz izaicinājumu, kas neaprobežosies tikai ar zaļāku resursu izmantošanu vien, domā Edgars Vīgants, enerģētikas eksperts. “Jau šobrīd CSA uzņēmumi arvien lielāku uzmanību pievērš energoefektivitātes uzlabošanas iespējām un procesu digitalizācijai, piemēram, tīklu temperatūras samazināšanai, industriālo tehnoloģiju siltumenerģijas atlikumu izmantošanai, visu procesu digitalizācijai un automatizētai vadības optimizēšanai. Tāpat CSA uzņēmumiem joprojām ir jārēķinās arī ar ilgstošo nenoteiktību nozares regulējumā, piemēram, saistībā ar obligāto pienākumu investēt siltumenerģijas patērētāju energoefektivitātes uzlabošanā vai obligātu pienākumu veikt tiešos norēķinus ar katru gala patērētāju. Neraugoties uz šiem izaicinājumiem, es gan nezinu nevienu citu nozari Latvijā, kura būtu veikusi tik vērienīgu pāreju no importētu fosilo kurināmo izmantošanas tehnoloģijām uz enerģijas ražošanu no vietējiem energoresursiem, galvenokārt enerģētiskās koksnes šķeldas,” norāda E.Vīgants, piebilstot: kā viens no veiksmes stāstiem noteikti jāpiemin Latvijā īstenotais Baltijā lielākais saules kolektoru projekts, kas integrēts Salaspils centralizētās siltumapgādes sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kinoteātra "Rīga" Repertuārs 14.09. - 20.09.07.

, 06.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kinoteātrī "Rīga" otrdienas ir atlaižu laiks - visu biļešu cena Ls 1,50!

Biļešu cenas:

darbadienās līdz pl.16:00 - Ls1,50

darbadienās pēc pl.16:00 un brīvdienās - Ls2,50

P.S. biļešu cenu politika neattiecas uz kinofestivāla "Baltijas Pērle" ietvaros izrādītajām filmām

Mazā zāle

"randiņš Belevilā"

("Les Triplettes de Belleville ")

Francija-Kanāda-Beļģija, 2003

Režisors: Silvēns Šomets

Animācija: Filmu studija "RIJA", Studio les Triplettes, Artdog, 2d3D, Walking the dog

Ilgums: 1 stunda un 20 minūtes

Čempions ir vientuļš zēns, kuru audzina vecmāmiņa. Ievērojusi, ka viņam nekas uz pasaules nešķiet aizraujošāks par braukšanu ar velosipēdu, Sūzas kundze enerģiski ķeras pie zēna trenēšanas. Paiet vairāki gadi, un Čempions attaisno savu vārdu. Viņš ir gatavs dalībai pasaulslavenajā Francijas velotūrē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Biļešu serviss” 27.martā iesniedzis Iepirkumu uzraudzības birojam (UIB) iesniegumu, kurā apstrīd Latvijas Nacionālā kultūras centra (LNKC) lēmumu par atklātā konkursa “XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu un XVII Deju svētku biļešu tirdzniecības un biļešu elektroniskās kontroles nodrošināšanas pakalpojums” uzvarētāju – SIA “Biļešu paradīze”.

SIA “Biļešu serviss” iesniegumā UIB norāda, ka SIA “Biļešu paradīze” piedāvājums ir nepamatoti lēts, LNKC acīmredzami kļūdaini vērtējis SIA “Biļešu paradīze” finanšu piedāvājumu un nesniedz SIA “Biļešu serviss” informāciju par tā piedāvājuma vērtējumu saimnieciski visizdevīgākā iepirkuma kvalitātes kritērijos. Ja LNKC būtu ievērojis Publiskā iepirkuma likuma (PIL) 37.panta otrās daļas 2.punkta, 41.panta pirmās daļas un 53.panta prasības piedāvājumu vērtēšanas gaitā, SIA “Biļešu paradīze” piedāvājums būtu noraidāms un SIA “Biļešu serviss” ar lielāku piešķirto punktu skaitu būtu ieguvis tiesības slēgt Konkursa iepirkuma līgumu.

Dziesmu un deju svētku biļetes tirgos Biļešu paradīze 

Latvijas Nacionālā kultūras centra (LNKC) iepirkumā par Dziesmu un deju svētku biļešu...

SIA “Biļešu serviss” valdes locekle Līga Rubine skaidro, ka iesniegumā UIB norādīti vairāki faktori: "Viens no tiem - konkursa uzvarētāja piedāvājums ir nepamatoti lēts, vairāki pakalpojumi tiek piedāvāti par EUR 0,00, neņemot vērā ne personāla, ne tehniskā nodrošinājuma izmaksas. Piemēram, SIA “Biļešu paradīze” savā piedāvājumā EUR 0,00 cenu norādījis tādās sadaļās, kā: - Biļešu elektroniskās kontroles uzraudzības personāla izmaksas (Kritērijs D),- Izbraukumu tirdzniecības pakalpojuma nodrošināšanas izmaksas (Kritērijs E),- Biļešu un ielūgumu sagatavju cena (izdrukas un elektroniskā veidā ar vai bez norādītas vērtības (cenas)) (Kritērijs G).Citiem vārdiem sakot, par velti piedāvā šajās finanšu piedāvājuma pozīcijās algojamo personālu un aprakstītās darbības. Acīmredzams, ka EUR 0,00 cena šajos kritērijos nespēj segt kaut minimālākās darba spēka izmaksas, tajā skaitā izmaksas, kas saistītas ar darbinieku sociālo aizsardzību un tiesībām. Šāda nepamatoti lēta cena pārkāpj piemērojamos darba tiesību un darba aizsardzības standartus un ir pamats piedāvājuma noraidīšanai PIL 53. panta ceturtās daļas kārtībā. Tas pats attiecas uz vairākiem citiem kritērijiem, kur nav iekļautas izmaksas jeb piedāvājumā norādītā cena ir EUR 0,00 – izbraukuma tirdzniecības pakalpojumu nodrošināšanai, biļešu un ielūgumu sagatavju sagatavošanai.

Pie tam, vairākās sadaļās norādot cenu EUR 0,00, SIA “Biļešu paradīze” piedāvājums būtībā “salauž” konkursa uzvarētāja noteikšanai paredzēto matemātisko formulu, kura acīmredzami nav paredzēta gadījumam ar EUR 0,00 cenu, kā rezultātā visi citi piedāvājumi neatkarīgi no to summas ir vērtējami ar 0 punktiem, kas nav samērīgi. Tādā veidā ir pārkāpts PIL 2. panta 2. punktā nostiprinātais un IUB un tiesu praksē regulāri konkretizētais vienlīdzīgas attieksmes princips. Tāpat SIA “Biļešu serviss” nav saņēmis pieprasīto informāciju par tā piedāvājuma vērtējumu saimnieciski visizdevīgākā iepirkuma kvalitātes kritērijos.”

Izvērtējot visus faktorus, SIA “Biļešu serviss” iesniedzis UIB lūgumu atcelt atklātā konkursa “XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu un XVII Deju svētku biļešu tirdzniecības un biļešu elektroniskās kontroles nodrošināšanas pakalpojums” rezultātus un atkārtoti vērtēt iesniegtos piedāvājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noskaidrotas Eiropas punktuālākās lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviena no Eiropas lidsabiedrībām neuzsāk savus lidojumus ar 100% precizitāti, liecina Association of European Airlines (AEA) veiktais punktualitātes tests, kura gaitā tika aptaujātas 27 Eiropas lidsabiedrības. Šajā testā vislielāko izlidošanas laika precizitāti uzrādīja lidsabiedrība Finnair (90,9%), turpretī islandiešu lidsabiedrība Icelandair (69,9%) ieņēma saraksta noslēdzošo pozīciju. Lidostās pasažierus aicina ierasties pie „izejas“ vēlākais 30. minūtes pirms izlidošanas, lai varētu laicīgi iekāpt lidmašīnā. Ja kāds no pasažieriem neievēro šo laiku, tad vidēji lidsabiedrībai jārēķinās ar pusstundas kavēšanos.Aizkavēšanās līdz 15 minūtēm tiek uzskaitīta kā „on-time“, tas ir, netika pieskaitīta kā kavējums. 1. Finnair (Somija) 90,9/90,4 (1. vieta)* 1. Luxair (Luksemburga) 90,9/netiek veikti 3. SN Brussels Airlines (Beļģija) 89,6/82,8 (3. vieta) 4. Tarom Romanian Airlines (Rumānija) 89,2/netiek veikti 5. SAS Scandinavian Airlines88,7/81,9 (4. vieta) 6. Deutsche Lufthansa AG87,2/80,2 (6. vieta) 7. Cyprus Airways (Kipra) 87,1/netiek veikti 8. Air France (Francija) 86,2/71 (14.vieta) 9. bmi British Midland (Lielbritānija) 86,1/77,4 (10. vieta) 10. CSA Czech Airlines (Čehija) 85,2/85 (2. vieta) 11. Malev Hungarian Airlines (Ungārija) 84,7/69,1 (16. vieta) 12. Adria Airways (Slovēnija) 83,7/netiek veikti 13. Iberia (Spānija) 82,4/73,1 (11. vieta) 14. JAT Airways (Serbija) 81,8/netiek veikti 15. Air Malta (Malta) 81,5/netiek veikti 16. Alitalia (Itālija) 81,4/77,9 (9. vieta) 17. Austrian Airlines (Austrija) 81,3/72,8 (12. vieta) 18. Swiss International Airlines (Šveice) 80,9/79 (8. vieta) 19. TAP Air Portugal (Portugāle) 73,6/72,1 (13. vieta) 20. KLM Royal Dutch Airlines (Nīderlande) 80,4/81,9 (4. vieta) 21. Croatia Airlines (Horvātija) 79,9/netiek veikti 22. LOT Polish Airlines (Polija) 78,8/45,7 (20. vieta). 23. British Airways (Lielbritānija) 77,5/80,1 (7. vieta) 24. Turkish Airlines (Turcija) 76,4/66,1 (17. vieta) 25. Spanair (Spānija) 73,7/59,6 (18. vieta) 26. Olympic Airlines (Grieķija) 71,2/59,2 (19. vieta) 27. Icelandair (Island) 69,9/70,8 (15. vieta) *Vieta. Lidsabiedrība (Valsts) Precizitāres % īso un vidējo lidojumu maršrutos/ Precizitāres % garo lidojumu maršrutos (ieņemtā vieta garo maršrutu precizitātes vērtējumā)

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Airbus SAS» uzvar «CSA» rīkotajā konkursā par jaunu lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 21.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus SAS uzvarējusi CSA rīkotajā konkursā par 12 jaunu vidējas distances lidmašīnu piegādi. Tuvāko gadu laikā CSA sāks savos lidojumos izmantot visjaunākos Airbus A320 un Airbus A319 modeļus. 12 Airbus SAS lidaparāti aprīkoti ar CFM International S.A. motoriem. Pirmie CSA reisi, izmantojot jaunās lidmašīnas, paredzēti jau 2005.gada aprīlī. Gandrīz septiņu mēnešu garumā Czech Airlines izvērtēja Airbus, Boeing, International Aero Engines un CFM International S.A. piedāvājumus. Tika analizēti jauno lidaparātu tehniskie parametri, cenas un atbilstība CSA mārketinga un komerciālajām prasībām saskaņā ar uzņēmuma stratēģiju 2004 – 2014 gadam. Czech Airlines (CSA) pēc pārvadāto pasažieru skaita ir lielākā nacionālā jauno Eiropas Savienības dalībvalstu lidsabiedrība. Kopš 2001. gada CSA ir Sky Team dalībniece. Pašlaik Czech Airlines darbojas 48 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Dziesmu un deju svētku biļetes nav saņēmuši teju 500 cilvēki

LETA, 06.03.2018

Dziesmu un deju svētku izpilddirektore Eva Juhņēviča (no kreisās) un Biļešu paradīzes direktors Ēriks Naļivaiko.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

XXVI Vispārējo Dziesmu un XVI deju svētku biļetes pēc iegādes savā īpašumā nav saņēmuši 486 cilvēki, taču SIA «Biļešu paradīze» līdzīpašnieks un vadītājs Ēriks Naļivaiko sola, ka tās citu pircēju rokās nav nonākušas.

Naļivaiko preses konferencē skaidroja, ka 3.martā svētku biļešu tirdzniecības procesā «Biļešu paradīze» nav saņēmusi bankas apstiprinājumus par kopskaitā 486 pirkumiem. Tajā pašā laikā Naļivaiko solīja, ka šo klientu pirkumi nav nokļuvuši citu cilvēku rokās, un pēc «juridisko lietu sakārtošanas» šie cilvēki tiks pie savām biļetēm.

Svētku sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Vasiļjeva aģentūrai LETA norādīja, ka pašlaik pārdotas 87 034 biļetes jeb 92% no kopējā biļešu skaita, sastādot aptuveni 2 096 292 eiro ieņēmumus. Pašlaik tirdzniecībā palikušas biļetes tikai uz diviem no kopskaitā 19 Dziesmu un deju svētku maksas pasākumiem - svētku sadziedāšanos un vokālsimfonisko koncertu «Arēnā Rīga».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija Small Planet Airlines meklē pircēju savam finanšu grūtībās nonākušajam meitasuzņēmumam Vācijā, ziņo aģentūra Reuters.

Small Planet Airlines meitasuzņēmums Vācijā, kura nosaukums arī ir Small Planet Airlines, šonedēļ iesniedza Vācijas tiesā maksātnespējas pieteikumu un veiks restrukturizāciju. Aviokompānija turpina darboties un veic ieplānotos reisus.

«Notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, un šajos jaunajos apstākļos tās ir kļuvušas intensīvākas,» Reuters citē tiesas ieceltā Small Planet Airlines Vācijas meitasuzņēmuma administratora Joahima Foigta-Zalusa teikto.

Administrators norādīja, ka līdz šim iespējamos pircējus atbaidījuši aviokompānijas lielie parādi. To summu lidsabiedrība neatklāj.

«Tagad jautājums ir par to, vai mēs spējam samazināt šīs saistības maksātnespējas procesa gaitā, lai jaunais investors atkal var pacelties gaisā ar Small Planet,» aģentūrai Reuters teicis Foigts-Zaluss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Delfi iegādājas Biļešu paradīzi

Lelde Petrāne, 05.06.2019

(No kreisās) Jānis Daube («Biļešu paradīze» līdzdibinātājs), Mari-Līsa Rītsalu («Ekspress Grupp» izpilddirektore), Ēriks Naļivaiko («Biļešu paradīze» līdzdibinātājs), Signe Kukina («Ekspress Grupp» finanšu direktore), Konstantīns Kuzikovs (Delfi.lv izpilddirektors).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziņu portāls A/S «Delfi», kas ir meitasuzņēmums Tallinas biržā kotētajai AS «Ekspress Grupp», iegādāsies 100% akciju Latvijas biļešu tirdzniecības uzņēmumā «Biļešu paradīze».

2019. gada 4. jūnijā A/S «Delfi» parakstīja līgumu, saskaņā ar kuru tās meitasuzņēmumi SIA «Delfi Tickets» un SIA «Delfi Tickets Service» iegādāsies 100% Latvijas biļešu tirdzniecības uzņēmuma «Biļešu paradīze» akciju. Pārdevēji ir privātpersonas – Latvijas pilsoņi. Puses ir vienojušās neizpaust iegādes cenu, kā arī citus darījuma nosacījumus.

AS «Ekspress Grupp» izpilddirektore Mari-Līsa Rītsalu (Mari-Liis Rüütsalu) uzsver, ka darījuma mērķis ir paplašināt SIA «Delfi» darbību uz citām jomām un izmantot sinerģiju ar mediju biznesu. «Mūsu galvenais mērķis ir palielināt digitālās pārdošanas apjomu Baltijas tirgos. Šī iegāde dod iespēju «Biļešu paradīzei» un «Delfiem» rast sinerģijas to biznesā Latvijā un attīstīt grupas diversificēto digitālā biznesa portfeli. «Ekspress Grupp» apsver iespēju ilgtermiņā paplašināt biļešu pārdošanas biznesu arī citās Baltijas valstīs,» sacīja M.-L. Rītsalu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas biļešu pārdošanas uzņēmums pēc mātes uzņēmuma Baltic Ticket Holdings AS datiem 2008. gadā Latvijā pārdeva 756 tūkstošus biļešu un Igaunijā – 810 tūkstošus biļešu.

Pagājušā gada rudenī šis biļešu iepriekšpārdošanas tīkls paplašinājās un sāka darbību arī Lietuvas tirgū.

"Neraugoties uz pesimistiskajiem apstākļiem un daudzos ekonomikas sektorus piemeklējušo straujo lejupslīdi, Biļešu servisa un tā Igaunijas māsas uzņēmuma Piletilevi sasniegtos rezultātus var uzskatīt par ļoti labiem. Pārdotais biļešu skaits Latvijā vairāk vai mazāk ir saglabājies tādā pašā līmenī, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, un papildus uzņēmumam izdevies spert pirmos spēcīgos soļus Lietuvas tirgū, kur pašlaik pēc biļešu punktu aprēķiniem esam kļuvuši par lielāko biļešu pārdevēju," apgalvo Baltic Ticket Holdings AS attīstības vadītājs Jānus Beilmans (Jaanus Beilmann).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija «Small Planet Airlines», kas jau restrukturizē savus uzņēmumus Vācijā un Polijā, veiks arī Lietuvas uzņēmuma restrukturizāciju, un tāpēc vērsusies tiesā.

«Small Planet Airlines» norāda, ka Lietuvas uzņēmuma darbības turpināšanai nav nepieciešams investors, tomēr ir sākusi to meklēt.

Kompānija arī uzsver, ka restrukturizācija Lietuvā atšķirsies no restrukturizācijas Vācijā un Polijā.

«Abās šajās valstīs kompānijas nespēja kontrolēt paplašināšanos un izmaksu pieaugumu, un tāpēc mēs tur šoruden sākām restrukturizāciju. Vācijas un Polijas kompāniju reorganizācijas dēļ »Small Planet Airlines« Lietuvā nesaņems ieņēmumus par pakalpojumiem no šiem uzņēmumiem, tāpēc tā centīsies samazināt infrastruktūru un arī aizsargāt savu darbību no ārējo pakalpojumu sniedzēju prasībām,» teikts «Small Planet Airlines» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vasaras sezonā «ČSA» piedāvā trīs jaunus maršrutus

Aivars Mackevics [email protected], 29.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 27. martu, Czech Airlines piedāvā trīs jaunus regulāro lidojumu maršrutus - uz Sarajevu (Bosnijā un Hercegovinā), Minsku (Baltkrievijā) un Skopji (Maķedonijā). Uz 30 citiem galamērķiem, vasaras sezonai sākoties, ievērojami palielinājusi lidojumu skaitu. 2005.gada martā ČSA sākusi veikt regulāros lidojumus uz Sarajevu (5 reizes nedēļā), maijā plānots uzsākt reisus uz Minsku (4 reizes nedēļā) un Skopji (3 reizes nedēļā). Jau tika ziņots iepriekš, ka ar šī gada martu ČSA piedāvā tiešos lidojumus no Rīgas uz Romu. Līdz ar jauno maršrutu atklāšanu 2005. gada vasaras sezonā (27.martā - 29.oktobrī) ČSA veic lidojumus jau uz 77 galamērķiem 45 valstīs. Lidsabiedrība turpina palielināt lidojumu skaitu uz populārākajiem galamērķiem Vācijā un Lielbritānijā. ČSA ir vienīgā lidsabiedrība, kas veic lidojumus uz visām galvenajām Londonas lidostām - Hītrovu, Getviku un Stanstedu. Vasarā ČSA veiks septiņus tiešos reisus nedēļā uz Monreālu un Toronto, līdz sešiem reisiem dienā uz Briseli un piecus reisus dienā uz Cīrihi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Dziesmu un Deju svētku biļešu tirdzniecības iepirkumā uzvarējusi Biļešu paradīze

Lelde Petrāne, 10.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālā kultūras centra izsludinātajā iepirkumā «XXVI Vispārējo latviešu Dziesmu un XVI Deju svētku biļešu tirdzniecības un biļešu elektroniskās kontroles nodrošināšanas pakalpojums» uzvarējusi SIA «Biļešu paradīze», informē Kultūras ministrija. Iepirkumam par svētku biļešu tirdzniecību, kura piedāvājumu iesniegšanas termiņš bija no 2017. gada 14. augusta līdz 7. septembrim, pieteicās trīs pretendenti. Iepirkuma mērķis bija izvēlēties pretendentu, kas nodrošina Svētku biļešu tirdzniecību, administrēšanu un biļešu elektroniskās kontroles nodrošināšanas pakalpojumu.

Izvēles kritērijs ir saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, kurš apliecina pretendenta pakalpojuma atbilstību galvenajām prasībām– nodrošināt ne mazāk kā 40 vienotā tiešsaistes datu apmaiņas tīklā saslēgtas biļešu tirdzniecības vietas Latvijas teritorijā, izbraukumu tirdzniecību, biļešu elektronisko kontroli svētku pasākumu norišu vietās.

«Jau šobrīd jūtam pastiprinātu sabiedrības interesi par biļešu iegādi uz gaidāmajiem 2018. gada Dziesmu un deju svētkiem. Mūsu kā rīkotāju pamatuzdevums bija izvēlēties pretendentu, kurš spēs sniegt pārskatāmu un kvalitatīvu pakalpojumu un ir gatavs rūpīgi strādāt gan pie rindu regulēšanas mehānisma tiešsaistē, gan rindu mazināšanas aktivitātēm tirdzniecības vietās. Pārskatāma un kvalitatīvi sagatavota biļešu tirdzniecība nodrošinās lielāku Dziesmu un deju svētku pieejamību gan Latvijas iedzīvotājiem, gan ārvalstu viesiem. Tomēr jau tagad vēlamies uzsvērt, ka visiem interesentiem ir jārēķinās, ka pieprasījums daudzkārt pārsniegs piedāvājumu, ņemot vērā pasākumu norišu infrastuktūru ietilpību, un visiem nebūs iespēja baudīt visus pasākumus klātienē.Programma ir ļoti krāšņa – Rīgā būs gan maksas, gan bezmaksas pasākumi, un esam pārliecināti, ka ikvienam būs iespēja sajust Latvijas valsts simtgadei veltīto Dziesmu un deju svētku īpašo gaisotni,» skaidro svētku izpilddirektore Eva Juhņēviča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meita Baltic Airlines cīnīsies ar Krājbanku

Māris Ķirsons, Līva Melbārzde, 06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Airlines vērsies Rīgas apgabaltiesā ar prasību pret a/s Latvijas krājbanku, apstrīdot komercķīlas tiesību izlietošanu.

To sarunā ar DB atzina 100% airBaltic meitas kompānijas SIA Baltic Airlines valdes loceklis Alnis Vītols. «Prasības pieteikumu tiesā iesniedzu ar mērķi, aizstāvēt kompānijas Baltic Airlines intereses,» sacīja A. Vītols. Viņš uzsver, ka pārsūdz Latvijas krājbankas realizēto Baltic Airlines nevis airBaltic komercķīlu. «Sīkākas pārsūdzības detaļas es jums pat gribot nevaru atklāt, jo visas līgumsaistības ir konfidenciālas, es nevaru atklāt ne strīda būtību, ne citu ar šo faktu saistīto informāciju,» piebilst A. Vītols, norādot, ka pārstāv tikai un vienīgi Baltic Airlines, nevis kāda konkrēta mātes kompānijas airBaltic akcionāra intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālā kultūras centra (LNKC) iepirkumā par Dziesmu un deju svētku biļešu tirdzniecības un biļešu elektroniskās kontroles nodrošināšanu uzvarējis tirgotājs "Biļešu paradīze", informēja LNKC pārstāve Linda Ertmane.

Iepirkumam bija pieteikušies divi pretendenti - SIA "Biļešu paradīze" un SIA "Biļešu serviss". "Biļešu paradīzes" piedāvājums atzīts par saimnieciski izdevīgāko.

Ertmane norāda, ka atbilstoši Publisko iepirkumu likumam, pēc uzvarētāja paziņošanas desmit dienu laikā pretendenti var apstrīdēt rezultātus. Ja tas nenotiks, LNKC parakstīs līgumu un uzsāks gatavošanos XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu un XVII Deju biļešu tirdzniecības procesa nodrošināšanai aprīlī.

Jau rakstīts, ka iepirkuma piedāvājumu iesniegšanas termiņš tika pagarināts, jo "Biļešu serviss" bija Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) apstrīdēja atsevišķus iepirkuma nolikuma nosacījumus. IUB atzina, ka LNKC ir tiesības prasīt nepieciešamos kvalitātes kritērijus, līdz ar to sūdzība tika noraidīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

fly-LAL aicina airBaltic samazināt aviobiļešu cenas

, 14.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien uzņēmuma airBaltic vadītājs Bertolts Martins Fliks esot saņēmis flyLAL Group ģenerāldirektora Lina Dovīdena (Linas Dovydėnas) vēstuli, kurā Latvijas uzņēmums tiek aicināts ņemt vērā situāciju tirgū un, sekojot flyLAL-Lithuanian Airlines piemēram, samazināt aviobiļešu cenas, liecina sniegtā informācija medijiem.

flyLAL Group ģenerāldirektors Lins Dovīdens vēstulē uzsver, ka, viņaprāt, konkurence starp flyLAL-Lithuanian Airlines un airBaltic Baltijas valstu tirgū ir ļoti izdevīga klientiem, valstīm un aviācijas attīstībai.

"Tomēr pats svarīgākais ir tas, ka Latvijas un Lietuvas pasažieriem tiek sniegtas plašākas iespējas apskatīt pasauli – viņi tagad var doties lidojumos dažādos virzienos lētāk un biežāk. Tas būtiski paplašinās Lietuvas un Latvijas iedzīvotāju pasaules skatījumu un ļaus viņiem ceļot un iepazīt citas valstis. Turklāt šādā veidā tiek radīti papildu ienākumi abās valstīs," vēstulē norāda L. Dovīdens.

No savas puses flyLAL Group esot pievērsusi vislielāko uzmanību uzņēmumu attīstībai 2005.-2008. gadā. Šobrīd uzņēmums esot gatavs palielināt lidojumu apjomu 4-5 reizes. Šobrīd tiekot paplašināta lidmašīnu flote, un tiekot plānots, ka jau 2008. gada ziemā būs vairāk par 20 lidmašīnām. Pamatojoties uz 2008. gada vasaras lidojumu sarakstu, flyLAL-Lithuanian Airlines izmantos 16 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieaugs aviobiļešu cenas

Artis Kalveits, 09.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības visā pasaulē atkal spiestas paaugstināt maksu par lidojumiem arvien augošo naftas cenu dēļ. Aviokompāniju plāni augustā atcelt maijā ieviesto «naftas nodokli» mainījušies ar nodomu to palielināt. Par iemeslu ir tas, ka naftas cenas ir nevis kritušās līdz 30 ASV dolāriem par barelu, kā gaidīja aviopārvadātāji, bet pārkāpušas 40 dolāru latiņu. Lielbritānijas lidsabiedrība British Airways (BA) jau paziņojusi, ka vairs nespēj maksāt par augošājām aviodegvielas cenām un tas būs jādara pasažieriem — no 11. augusta biļetes tālajiem lidojumiem kļūs dārgākas no 2,5 līdz 6 mārciņām par lidojumu uz vienu galapunktu. Aptaujāto Latvijā strādājošo lidsabiedrību pārstāvji Db pavēstīja, ka lidojumiem no Rīgas tuvākajā laikā biļešu cenas nepieaugs. BA komercdirektors Baltijas valstīs Toms Andersons apstiprināja, ka BA ir palielinājusi degvielas piemaksas biļešu cenām, taču tas attiecas tikai uz BA tālajiem lidojumiem, kas tiek veikti, pimēram, no Londonas uz ASV. Čehijas aviosabiedrības Czech Airlines (ČSA) pārstāvis Guntis Markovs sarunā ar Db skaidroja, ka ČSA neplāno palielināt aviobiļešu cenas, jo degvielas piemaksas ČSA palielinot tikai kravu pārvadājumiem. Biļešu cenas palielināt negatavojas arī Vācijas lidsabiedrība Lufthansa, Holandes KLM un Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic, Db uzzināja aviosabiedrību pārstāvjiem Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes komiteja atbalstījusi Rīgas sabiedriskā transporta biļešu reformu, kas paredz būtiski palielināt maksu par vienu braucienu, bet vienlaikus būtiski izdevīgākas kļūs mēnešbiļetes.

Turklāt bez maksas turpmāk varēs pārvietoties strādājošie pensionāri.

Galvenās pārmaiņas skars pāreju uz pilnīgi citiem biļešu veidiem, atsakoties no 135 dažādiem biļešu veidiem un ieviešot laika biļetes, no kurām lētākā būs 90 minūšu biļete, kas maksās 1,5 eiro, un ar to varēs braukt vairākos transportlīdzekļos attiecīgo minūšu skaitu.

Viena brauciena maksa tiks palielināta par nepilniem 74% - no 1,15 eiro līdz 2 eiro par vienu braucienu. Taču realitātē viena brauciena biļeti par 2 eiro būs iespēja nopirkt tikai pie vadītāja autobusā. Un vienīgais maršruts, kurā to varēs izdarīt, ir 22.autobusā, kas kursē no uz un no Rīgas lidostas.

Kā uzsvēra Satiksmes komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV), saskaņā ar normatīvu prasībām, pašvaldībai maksa par vienu braucienu jānosaka maksimāli tuvu pašizmaksai. Pašlaik pašizmaksa esot 2,04 eiro par vienu braucienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«ČSA» gandrīz 3 miljoni pasažieru pusgadā

Aivars Mackevics [email protected], 31.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada janvārī - jūlijā Čehijas lidsabiedrība Czech Airlines pārvadājusi 2,9 miljonus pasažieru. Salīdzinot ar to pošu laika periodu 2004. gadā, šogad pasažieru skaits audzis par 20%. Šogad jūlijā, vienā no aktīvākajiem ceļošanas mēnešiem, ČSA regulāro un līgumreisu pasažieru skaits sasniedza 585 230 pasažieru. Salīdzinot ar 2004. gada jūliju, tas ir par 28% vairāk. Populārākie ČSA galamērķi jūlijā bija Parīze, Brisele, Maskava, Milāna, Varšava un Sofija. 2005. gada jūlijā pārvadāti 130 370 līgumreisu pasažieri, kas ir divkāršs ieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada jūliju. Iecienītākie ČSA čarterreisu galamērķi 2005. gada vasaras mēnešos bija Grieķija, Ēģipte, Tunisija, Turcija un Spānija. Ziemā ČSA plāno veikt čarterlidojumus uz tālākiem galamērķiem kā, piemēram, Margaritas sala (Venezuēla), Varadero (Kuba) un Dominikānas Republika. 2005. gada pirmajos septiņos mēnešos Czech Airlines veica 22 176 lidojumus un pārvadāja 12 180 tonnas kravas, tajā skaitā pastu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic biļešu cenas varētu nedaudz sarukt arī nākamgad, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma izpilddirektors Martins Gauss.

«Šogad cenas ir nedaudz samazinājušās, un paredzam, ka tās turpinās nedaudz sarukt arī nākamgad, ja izmaksu pozīcijas īpaši nemainīsies. Protams, ja naftas cenas un ASV dolāra vērtība pieaugs, tad šīs prognozes nepiepildīsies. Cenas nosaka tirgus, nevis mēs. Mūsdienās cilvēki izvēlas lētāko lidojuma piedāvājumu, kuru viņiem piedāvā kāda biļešu iegādes sistēma. Lojalitāte kādai aviokompānijai vairs teju nepastāv attiecībā uz ekonomisko klasi. Biznesa klasē šajā ziņā situācija ir nedaudz labāka. Tāda pati situācija ir arī citās aviokompānijās. Mums ir jāpielāgojas pieprasījumam,» klāstīja Gauss.

Taujāts, kā vērtē iniciatīvu vākt parakstus, lai aviokompānijas nevarētu pārdot vairāk biļešu, nekā ir vietu lidmašīnā, viņš atzīmēja, ka airBaltic nav no tām lidsabiedrībām, kurām tā būtu liela problēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» ierindojas labākās kvalitātes aviopārvadātāju vidū

Aivars Mackevics [email protected], 17.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru apmierinātības līmenis ar avio kompānijas Czech Airlines (ČSA) pakalpojumiem ir viens no augstākajiem Eiropā, vēsta Starptautiskās avio transporta asociācijas (International Air Transport Association - IATA) veiktā aptauja, kurā aptaujāti 12 tūkstoši pasažieri, kas laika posmā no 2005.gada aprīļa līdz oktobrim izmantojuši kādu no vienpadsmit tradicionālajiem Eiropas avio pārvadātājiem. Starp visiem aptaujā iekļautajiem avio pārvadātājiem, Czech Airlines tika ievietota trešajā vietā biznesa klases ceļotāju vērtējumā un pirmajā vietā pakalpojuma kvalitātes ziņā ekonomiskās klases ceļotāju vērtējumā. Turklāt kopējais Czech Airlines novērtējums nākotnē iespējams kļūs vēl labāks. Sniegto ērtību un avio kompānijas interjera novērtējums parāda, ka pasažieru kopējais apmierinātības līmenis par CSA Boeing lidmašīnu ir vidējs, turpretim viņi ir ļoti apmierināti ar ērtību līmeni jaunajās CSA Airbus lidmašīnās. Paredzams, ka tuvāko divu gadu laikā Czech Airlines flotile palielināsies par 12 jaunām Airbus 319 un 320 lidmašīnām, kas ļaus palielināt pasažieriem sniegto ērtību līmeni gan biznesa, gan ekonomiskajā klasē.

Komentāri

Pievienot komentāru