Transports un loģistika

«ČSA Čehijas aviolīnijas» veiks tiešos lidojumus starp Rīgu un Romu

Aivars Mackevics [email protected], 09.12.2004

Jaunākais izdevums

Sākot ar 2005. gada martu Čehijas aviolīnijas uzsāks jaunu tiešo lidojumu no Rīgas uz Romu. Šis lidojums būs nozīmīgs solis sakaru attīstīšanā starp Latvijas un Itālijas galvaspilsētām, padarot ceļošanas iespējas vēl ērtākas gan darījumu cilvēkiem, gan tūristiem. ČSA pašlaik izjūt paaugstinātu interesi no Itālijas tūroperatoriem par ceļošanas iespējām uz Baltijas valstīm, kā arī pieprasījumu ceļojumiem no Latvijas uz Itāliju. Pirmais lidojums no Romas uz Rīgu notiks 2005. gada 3. martā, savukārt pirmais lidojums no Rīgas uz Romu tiks veikts dienu vēlāk, 4. martā. Marta mēnesī lidojumi notiks 4 reizes nedēļā, bet sākot ar 2005. gada vasaras lidojumu sarakstu (no 2005. g. 27. marta) 6 reizes nedēļā. No Rīgas uz Romu lidmašīna izlidos agri no rīta katru dienu izņemot svētdienas. No Romas uz Rīgu lidojumi notiks vēlu vakarā katru dienu izņemot sestdienas. Šis lidojumu saraksts dod lielisku iespēju maksimāli izmantot laiku Romā un ietaupīt līdzekļus nakšņojot – piemēram, pavadīt nedēļas nogali Romā: no Rīgas, dodoties prom sestdienas rītā, pavadīt divas pilnas dienas Romā, nakšņojot tikai vienu reizi un atgriezties svētdienas vakarā Rīgā. Avots: ČSA

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

« Czech Airlines» 2004. gads bijis panākumiem bagāts

Aivars Mackevics [email protected], 16.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2004. gadā Čehijas lidsabiedrība Czech Airlines (CSA) piedzīvojusi tās vēsturē lielāko izaugsmi. Pārvadāts rekordliels pasažieru skaits sasniedza 4,34 miljoni. Pasažieriem ir nodrošināti augstas kvalitātes pakalpojumi. Eiropas Lidsabiedrību asociācijas biedru vidū CSA šogad atzīta par sesto precīzāko Eiropas lidsabiedrību, salīdzinājumā ar 2003. gadu uzlabojot pozīciju par 14 vietām. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vairāk kā par piekto daļu pieaudzis pārvadāto pasažieru skaits. Palielinājušies ienākumi no regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, čarterreisiem, kā arī pasta un kravas pārvadājumiem. Pirmie provizoriskie aprēķini liecina, ka CSA peļņa 2004. gadā sastādīs vairāk kā 250 miljonus čehu kronu (CZK). CSA prezidents Jaroslavs Tvrdíks atzinis 2004. gadu par lielu panākumu gadu, kad gūtie ienākumi ievērojami pārsnieguši plānotos. CSA nostiprinājusi pozīcijas savā bāzes lidostā Prāgas Ruzyně - vienā no Eiropas atvērtākajiem gaisa satiksmes tirgiem. Salīdzinājumā ar plānotajiem ienākumiem 13,7 miljardu CZK apmērā, Czech Airlines 2004. gada ienākumi sastādīja 19,7 miljardus CZK. CSA transporta ienākumi 2004. gadā sasnieguši 17,1 miljardu, kas ir 18% pieaugums, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lielākais ienākumu pieaugums bijis čarterreisu jomā – iegūti 924 miljoni CZK, kas ir par 35% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Kravas un pasta pārvadājumu ienākumi palielinājušies par 15%. Lidsabiedrības CSA klienti kopā par kravas transportēšanu 2004. gadā lidsabiedrībai samaksājuši 519 miljonus čehu kronu. Kopumā pārvadātas 22 735 pasta un kravas tonnas. Neskatoties uz ievērojamo ienākumu palielināšanos, CSA 2004. gadā neizdevās iegūt plānoto peļņu 622 miljonu čehu kronu apmērā. Tam par iemeslu bijušas pastāvīgi augošās degvielas cenas - CSA degvielas iegādei 2004. gadā iztērējusi par 900 miljoniem CZK vairāk, nekā sākotnēji plānots. 2004. gada 12 mēnešos Czech Airlines kopumā pārvadājusi 4,34 miljonus pasažieru, kas ir par 21% vairāk, nekā 2003. gadā. Pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē CSA pārvadājusi vairāk kā 4 miljonus pasažieru gadā. 2004. gada janvārī – decembrī vidējais sēdvietu noslogojums bijis 70,5%. Lidojumu skaits palielinājās par 21%, sasniedzot 32 699 lidojumus 2004. gadā. 2004. gadā CSA ievērojami paplašināja darbību čarterpārvadājumos, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pārvadājot par 35% lielāku čarterpasažieru skaitu, kas 2004. gadā sasniedza 330 000. 2004. gadā Czech Airlines uzsāka čarterreisos izmantot Airbus A310, kas ļāva lidsabiedrībai piedāvāt jaunus tiešos maršrutus uz Dienvidameriku un iegūt jaunus sadarbības partnerus starp tūrisma aģentūrām. 2004. gadā CSA uzsāka lidojumus uz desmit jauniem galamērķiem, tajā skaitā vairākiem Eiropas Savienības gaisa satiksmes centriem - Glasgovu, Krakovu, Londonas Getviku, Luksemburgu un Marseļu. Pieprasītākie CSA galamērķi bija Londona, Parīze, Amsterdama, Ņujorka un Maskava. Paplašinājās CSA darbība Krievijā, kur lidsabiedrība atklāja jaunus maršrutus uz Samāru un Jekaterinburgu. Czech Airlines 2004. gadā uzsāka lidojumus uz Azerbaidžānas galvaspilsētu Baku un Maldivu salām Indijas okeānā. Līdz ar Čehijas pievienošanos Eiropas Savienībai, CSA pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē sāka piedāvāt savienojumus ne vien no Čehijas, bet ES ietvaros uzsāka reisus starp Marseļu un Barselonu. 2004. gadā Czech Airlines iegādājās 10 jaunas lidmašīnas, palielinot kopējo CSA lidmašīnu skaitu līdz 45. No 2006. – 2008. gadā paredzēts papildināt lidmašīnu bāzi ar jaunām Airbus A320 vidējo distanču lidmašīnām. Kopš 2004. gada sākuma Czech Airlines saņēmusi vairākas prestižas balvas. 2004. gada maijā lidsabiedrība ieguva Official Airline Guide (Londona) balvu kā labākā Centrālās un Austrumeiropas lidsabiedrība. 2005. gada janvārī prestižā Amerikas žurnāla Global Traveler lasītāju aptaujā Czech Airlines tika atzīta par labāko Austrum

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» šogad jau 4 miljoni pasažieru

Aivars Mackevics [email protected], 03.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Czech Airlines (CSA) šogad apkalpoto pasažieru skaits jau sasniedzis 4 miljonus. Šī ir pirmā reize CSA vēsturē, kad lidsabiedrība viena gada laikā pārvadājusi tik lielu pasažieru daudzumu. Pasažieru rekordskaits un šī gada laikā atklātie daudzie jaunie CSA maršruti Čehijas nacionālas lidsabiedrības vēsturē kļūs par izaugsmes simboliem. 2004. gadā CSA paplašinājusi savu darbību, uzsākot jaunus maršrutus uz 10 pilsētām Eiropā un Āzijā, kā arī nostiprinot jau esošos maršrutus, jo īpaši Eiropā. Šobrīd CSA uz lielākajām Eiropas pilsētām piedāvā vismaz 2 reisus dienā. Kā Čehijas, tā citu Eiropas valstu, jo īpaši Baltijas valstu, Krievijas, Ungārijas un Slovēnijas pasažieri arvien vairāk novērtē ērtos CSA reisu savienojumus Prāgas lidostā. CSA piedāvā ērtākos savienojumus no Prāgas uz Vāciju un Lielbritāniju. CSA ir vienīgā lidsabiedrība, kas Vācijā piedāvā veselus deviņus galamērķus. Starp Prāgu un Frankfurti CSA veic 3 reisus dienā. Līdz pat septiņām reizēm dienā CSA lido uz trim galvenajām Londonas lidostām un vēl četrām citām Lielbritānijas pilsētām. Šogad Czech Airlines iegādājusies desmit jaunas lidmašīnas, kas ir lielākais gada laikā iegādāto lidmašīnu skaits CSA vēsturē. Ievērojamu ekspansiju čerterreisu jomā nodrošinājis jau ceturtais CSA Airbus A 310. Czech Airlines 2004.gadā pirmo reizi pastāvēšanas vēsturē uzsākusi maršrutus uz Dienvidameriku (Brazīlijā un Venecuēlā) un Maldivu salām. 2004. gada pirmajos desmit mēnešos Czech Airlines pārvadāto pasažieru skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis par 22%, sasniedzot 3,74 miljonus. Lidojumu skaits palielinājies par 19%. CSA paplašinājis darbību čarterreisu jomā – šī gada pirmajos desmit mēnešos pārvadāti 294 000 čartera pasažieru, kas salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir par 27% vairāk. Čartera lidojumu skaits palielinājies par 19,3%, sasniedzot 1 544. CSA plāno, ka 2004. gadā pārvadāto pasažieru skaits sasniegs 4,4 miljonus, un Czech Airlines līdz ar to nostiprinās savu pozīciju kā lielākā Eiropas Savienības jauno dalībvalstu lidsabiedrība un vienpadsmitā lielākā nacionālā lidsabiedrība Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2017.gada līdz 2022.gadam atjaunīgās enerģijas īpatsvars centrālajā siltumapgādes (CSA) sistēmā palielinājies no 44,3% līdz aptuveni 63%; šāda pieaugoša tendence, visticamāk, saglabāsies arī turpmāk.

Atjaunojamo energoresursu (AER) īpatsvars siltumapgādē jau ilgāku laiku pārsniedz 50%, norāda Klimata un enerģētikas ministrijā (KEM), uzsverot, ka atjaunīgās enerģijas nozīme centralizētajā siltumapgādes sistēmā turpmākajos gados tikai pieaugs. Ministrijā atzīmē, ka 2022. gadā, reaģējot uz energoresursu un enerģijas cenu krīzi, CSA mazinājās dabasgāzes patēriņš, tajā pašā laikā arī kopumā mazinoties saražotajam un patērētajam siltumenerģijas apjomam. Vienlaikus KEM atgādina, ka siltumenerģija ir lielākais enerģijas patērētājs Latvijā, tāpēc CSA ir liela loma Eiropas Zaļā kursa mērķu sasniegšanā.

Piemēru netrūkst

CSA nākotnē sagaida daudz izaicinājumu, kas neaprobežosies tikai ar zaļāku resursu izmantošanu vien, domā Edgars Vīgants, enerģētikas eksperts. “Jau šobrīd CSA uzņēmumi arvien lielāku uzmanību pievērš energoefektivitātes uzlabošanas iespējām un procesu digitalizācijai, piemēram, tīklu temperatūras samazināšanai, industriālo tehnoloģiju siltumenerģijas atlikumu izmantošanai, visu procesu digitalizācijai un automatizētai vadības optimizēšanai. Tāpat CSA uzņēmumiem joprojām ir jārēķinās arī ar ilgstošo nenoteiktību nozares regulējumā, piemēram, saistībā ar obligāto pienākumu investēt siltumenerģijas patērētāju energoefektivitātes uzlabošanā vai obligātu pienākumu veikt tiešos norēķinus ar katru gala patērētāju. Neraugoties uz šiem izaicinājumiem, es gan nezinu nevienu citu nozari Latvijā, kura būtu veikusi tik vērienīgu pāreju no importētu fosilo kurināmo izmantošanas tehnoloģijām uz enerģijas ražošanu no vietējiem energoresursiem, galvenokārt enerģētiskās koksnes šķeldas,” norāda E.Vīgants, piebilstot: kā viens no veiksmes stāstiem noteikti jāpiemin Latvijā īstenotais Baltijā lielākais saules kolektoru projekts, kas integrēts Salaspils centralizētās siltumapgādes sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic uzsāks tiešos lidojumus no Rīgas uz Romu un Atēnām

, 18.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga - Sākot no šā gada 7. aprīļa, Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzsāks tiešos lidojumus uz Itālijas galvaspilsētu Romu un Grieķijas galvaspilsētu Atēnām.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks saka: "Lidojumi uz Atēnām un Romu piedāvā pasažieriem ērtu nokļūšanu uz vēl divām Eiropas valstu galvaspilsētām un paplašina mūsu maršrutu ģeogrāfiju dienvidu virzienā. Pievienojot airBaltic maršrutu tīklam tādas lielpilsētas kā Atēnas un Roma, turpinam īstenot arī stratēģisko mērķi - veikt arvien vairāk tiešo lidojumu uz pievilcīgiem tūrisma un darījumu galamērķiem Eiropā un ārpus tās."

Sākotnēji airBaltic veiks tiešos lidojumus uz Romu trīs reizes nedēļā - trešdienās, sestdienās un svētdienās. Lidojumus uz Romu airBaltic veiks ar Boeing 737-500 tipa lidmašīnu un lidojuma ilgums būs 3 stundas. Vienvirziena biļešu cenas būs sākot no LVL 29, ieskaitot lidostu nodevas. Savukārt lidojumus uz Atēnām airBaltic veiks divas reizes nedēļā - ceturtdienās un sestdienās, lidojuma ilgums ar Boeing 737-500 tipa lidmašīnu būs 3 stundas un 25 minūtes. Vienvirziena biļešu cenas būs sākot no LVL 49, ieskaitot lidostu nodevas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vispirms produkts, tad tā stāsts

Anda Asere, 21.05.2019

Uzņēmums piedāvā romu mākslinieku darbus, un tam ir izdevies savu produkciju nogādāt IKEA plauktos.

Foto: Vlad Albu

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajiem uzņēmumiem ir nozīmīga loma, jo tie palīdz gūt ienākumus cilvēkiem, kuri iepriekš bijuši valsts aprūpē, piemēram, saņemot bezdarbnieku pabalstu, tā uzskata Rumānijas sociālā uzņēmuma MBQ līdzdibinātājs Andrei M. Džordžesku (Andrei M. Georgescu).

Uzņēmums piedāvā romu mākslinieku darbus, un tam ir izdevies savu produkciju nogādāt IKEA plauktos. Romu minoritātei Rumānijā ir daudz problēmu, un lielākā no tām ir diskriminācija, jo īpaši institucionāla diskriminācija. Ar savu darbību MBQ cenšas pret to cīnīties. Vairāk par sociālā uzņēmuma izaicinājumiem viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas

Ar ko nodarbojas MBQ?

MBQ sākās no romu antropologa un aktīvista Čipriana Nekula (Ciprian Necula) atklāsmes, ka viņa vectēvs bija kalējs un viņš vienmēr sevi uzskatījis par cilvēku, kurš nāk no romu kalēju ģimenes. Taču, kad viņa vectēvs nomira, viņš saprata, ka nav nekā, kas viņu vieno ar šo tradīciju, jo ne viņš pats, ne viņa tēvs nav kalējs. Arvien ir ļoti izplatīts, ka lielākā daļa romu Rumānijā lielā mērā saista sevi ar amatnieku grupu, no kuras tie nāk. Saprotot, ka amatprasmes iznīkst un līdz ar to pazūd arī liela daļa no identitātes, viņš sāka domāt, ko varētu darīt, lai mainītu šo situāciju. 2010. un 2011. gadā tika veikts plaša mēroga pētījums par tradicionālo romu mākslu. Tas parādīja, ka lielākā problēma ir tirgus nepieejamība. Pētnieki prasīja jaunākajiem amatnieku ģimenes dalībniekiem, vai viņi ir ieinteresēti mācīties vecāku prasmes, un viņi galvenokārt atbildēja noliedzoši, jo saistībā ar problēmām piekļūt tirgum viņi nevarētu no tā izdzīvot. Tā 2011. gadā tika radīts zīmols Mesteshukar ButiQ ar mērķi romu mākslu piedāvāt tiešsaistes platformā, izveidojot tādu kā tirdziņu, kur cilvēki var pasūtīt produktus, un piedaloties dažādās izstādēs. Diemžēl pēc diviem gadiem šī pieeja «nomira», jo atbilde no tirgus nebija tik laba, kā cerēts. Cilvēki nebija un arvien nav ieinteresēti pirkt tradicionālos produktus, jo tie neiederas modernajā dzīvesveidā. Es tolaik strādāju pie viņiem, organizēju pasākumus, un viņi man piedāvāja pārņemt šo ideju. Es iesaistījos idejas pārdzimšanas brīdī 2013. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic lidos uz Romu un Atēnām

, 18.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada 7. aprīļa, Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzsāks tiešos lidojumus uz Itālijas galvaspilsētu Romu un Grieķijas galvaspilsētu Atēnām, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāve.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks saka: "Lidojumi uz Atēnām un Romu piedāvā pasažieriem ērtu nokļūšanu uz vēl divām Eiropas valstu galvaspilsētām un paplašina mūsu maršrutu ģeogrāfiju dienvidu virzienā. Pievienojot airBaltic maršrutu tīklam tādas lielpilsētas kā Atēnas un Roma, turpinam īstenot arī stratēģisko mērķi - veikt arvien vairāk tiešo lidojumu uz pievilcīgiem tūrisma un darījumu galamērķiem Eiropā un ārpus tās."

Sākotnēji airBaltic veiks tiešos lidojumus uz Romu trīs reizes nedēļā - trešdienās, sestdienās un svētdienās. Lidojumus uz Romu airBaltic veiks ar Boeing 737-500 tipa lidmašīnu un lidojuma ilgums būs 3 stundas. Savukārt lidojumus uz Atēnām airBaltic veiks divas reizes nedēļā - ceturtdienās un sestdienās, lidojuma ilgums ar Boeing 737-500 tipa lidmašīnu būs 3 stundas un 25 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vasaras sezonā «ČSA» piedāvā trīs jaunus maršrutus

Aivars Mackevics [email protected], 29.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 27. martu, Czech Airlines piedāvā trīs jaunus regulāro lidojumu maršrutus - uz Sarajevu (Bosnijā un Hercegovinā), Minsku (Baltkrievijā) un Skopji (Maķedonijā). Uz 30 citiem galamērķiem, vasaras sezonai sākoties, ievērojami palielinājusi lidojumu skaitu. 2005.gada martā ČSA sākusi veikt regulāros lidojumus uz Sarajevu (5 reizes nedēļā), maijā plānots uzsākt reisus uz Minsku (4 reizes nedēļā) un Skopji (3 reizes nedēļā). Jau tika ziņots iepriekš, ka ar šī gada martu ČSA piedāvā tiešos lidojumus no Rīgas uz Romu. Līdz ar jauno maršrutu atklāšanu 2005. gada vasaras sezonā (27.martā - 29.oktobrī) ČSA veic lidojumus jau uz 77 galamērķiem 45 valstīs. Lidsabiedrība turpina palielināt lidojumu skaitu uz populārākajiem galamērķiem Vācijā un Lielbritānijā. ČSA ir vienīgā lidsabiedrība, kas veic lidojumus uz visām galvenajām Londonas lidostām - Hītrovu, Getviku un Stanstedu. Vasarā ČSA veiks septiņus tiešos reisus nedēļā uz Monreālu un Toronto, līdz sešiem reisiem dienā uz Briseli un piecus reisus dienā uz Cīrihi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» paraksta līgumu par 12 «Airbus» lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 6. aprīlī Prāgā čehu nacionālā lidsabiedrība Czech Airlines un Airbus SAS pārstāvji svinīgi parakstīja līgumu par 12 jaunās paaudzes Airbus A320 markas lidmašīnu piegādi. Noslēgtais līgums atjaunos Czech Airlines un Airbus sadarbību, kas aizsākās 1991.gadā, kad A310 tipa lidmašīna kļuva par pirmo šīs markas lidmašīnu ČSA lidsabiedrībai. Papildus specifiskajam pirkumam un piegādes nosacījumiem 2006. - 2008.gada periodam, līgums nosaka dažādus papildus pakalpojumus un īpašas sadarbības formas, kā, piemēram, apmācības simulējošās iekārtas nodrošināšanu, tehniskās sagatavotības atbalstu, pilotu un tehniskā personāla apmācību, tehnisko atbalstu un konsultācijas lidmašīnas uzturēšanā un apkopē. Līgumā iekļautas arī lidmašīnu atdošanas un pirkšanas tiesības, ļauj Czech Airlines iegādāties vēl 12 lidmašīnas uz tādiem pašiem noteikumiem, kā noslēgts šis līgums. Pēc ČSA prezidenta un direktoru valdes priekšsēdētāja Jaroslava Tvrdika atzinuma lidmašīnas iegāde ir vēl viens solis ČSA stratēģijas plāna 2004. -2014. gadam īstenošanā. Jaunā lidmašīna palielinās ČSA konkurētspēju tirgū, piedāvājot klientiem tālākus galamērķus un palielinot ceļošanas ērtības. Lidmašīnu piegāde paredzēta laika posmā no 2006.marta līdz 2008.gada septembrim. 2006.gadā ČSA iegūs savā īpašumā 3 lidmašīnas, 2007. gadā - 5, bet 2008. gadā - 4 lidmašīnas. Pavisam ČSA savā īpašumā iegūs: - 6 Airbus A320 lidmašīnā ar 162 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā; - 6 Airbus A319 lidmašīnām ar 135 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā. ČSA plāno izmantot jaunās lidmašīnas tālajiem Eiropas lidojumu maršrutiem, kā arī atvērt jaunus. Czech Airlines ir izvēlējusies CFM 56-5B6/P un CFM 56-5B4/P dzinējus attiecīgi A319 un A320 tipa lidmašīnām. Visām lidmašīnām lidsabiedrība ir izvēlējusies divu klašu kabīnes aprīkojumu, piedāvājot ne tikai komfortablu biznesa klasi, bet arī plašāku kabīni un līdz ar to lielāku telpu personālam ekonomiskajā klasē. Airbus A320 tipa lidmašīnas raksturo vismodernākais dizains, plašākā un ērtākā kabīne. Šīs markas lidmašīna ir arī ekonomiska, ar zemāku degvielas patēriņu un uzturēšanas izmaksām. Visas Airbus A320 markas lidmašīnas, ko pārstāv A318, A319, A320 un A321 lidaparāti, raksturo vienāda veida aprīkojums pilotiem, kas nozīmē ievērojamus izmaksu ietaupījumus personāla apmācībā un labu darbības manevrējamību. Czech Airlines 6.aprīlī izsludināja arī konkursu uz finansu nodrošinātāju lidsabiedrības 12 jaunajām vidējo reisu Airbus A320 un A319 markas lidmašīnām. Jaunā konkursa mērķis ir iegūt finansēšanas veidu ar vislabāko vispārējo ekonomisko efektivitāti 12-15 gadu periodā ar maksimālo iespējamo elastīgāko pielietojumu un resursu apmaksu. ČSA uzsāka mārketinga fāzi pagājušā gada decembrī, kad tā organizēja “Baņķieru dienu” ar mērķi nodrošināt nepieciešamo informāciju potenciālajiem finansu nodrošinātājiem un vēršot viņu uzmanību uz sekojošo konkursu. Mārketinga fāze turpinājās ar “Investoru dienu” aprīlī, kad potenciālie pretendenti varēja prezentēt savu pieeju un izvēlētās finansēšanas struktūras, ko viņi uzskata par vispiemērotāko priekš Czech Airlines. Uz pieteikšanos konkursam, dalībnieki ar atbilstošajiem kvalifikācijas kritērijiem saņems memorandu, kas saturēs detalizētu informāciju par kompāniju un līguma dokumentāciju, kurā sīki aprakstīts izvēles process, kā arī Czech Airlines prasības, kas attiecas uz finansēšanas kritērijiem. Firmu piedāvājumi tiks gaidīti jūnijā un labāko piedāvājumu (finansēšanas struktūru) paredzēts noteikt līdz 2005.gada jūlija beigām. Ar labāko piedāvājuma izteicēju tiks veiktas tālākas sarunas ar mērķi iegūt finansējumu vēlākais līdz 2006.gada februārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» paplašina vasaras sezonā lidojumu plānu

Aivars Mackevics [email protected], 21.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada 27. marta līdz 29. oktobrim stāsies spēka airBaltic vasaras sezonas lidojumu saraksts, kurā ir paredzētas izmaiņas lidojumu grafikā, trīs jaunu tiešo lidojumu uzsākšana, kā arī iekšzemes lidojumu atklāšana uz Liepāju. Vasaras sezonā airBaltic no Rīgas kopumā veiks 26 tiešos lidojumus, bet no Viļņas - 11. airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē vasaras sezonas lidojumu saraksta izmaiņas: “Vasaras sezonā airBaltic pasažieri noteikti pamanīs ievērojamas izmaiņas, kas galvenokārt saistītas ar lidojumu skaita pieaugumu, trīs jaunu maršrutu atklāšanu - uz Barselonu, Minheni un Parīzi. Domāju, ka nozīmīgs notikums būs arī airBaltic lidojumu uzsākšana uz Liepāju, kas uztverams kā pilotprojekts iekšzemes gaisa satiksmes attīstībā. Mēs ceram, ka mūsu pasažieri pozitīvi novērtēs visas šīs izmaiņas un tas veicinās aviopasažieru skaita pieaugumu uz un no Latvijas, kā arī uz un no Lietuvas.” Vasaras sezonā galvenās izmaiņas lidojumos no Rīgas būs saistītas ar lidojumu skaita palielināšanu, piemēram, uz Helsinkiem un Tallinu līdz šim veikto divu lidojumu vietā airBaltic vasaras sezonā veiks trīs lidojumus katru darba dienu. airBaltic uz Pēterburgu lidos sešas reizes nedēļā katru dienu, izņemot sestdienas, bet uz Dublinu - piecas reizes nedēļā. Savukārt uz Stambulu airBaltic vasaras sezonā palielina reisu skaitu līdz trīs reisiem nedēļā līdzšinējo divu reisu vietā. Vasaras sezonā airBaltic uzsāks četrus jaunus tiešos lidojumus no Rīgas. Neilgi pirms vasaras sezonas sākuma, 24. martā airBaltic uzsāks tiešos lidojumus uz Barselonu, kas tiks veikti trīs reizes nedēļā. airBaltic sāks tiešos lidojumus uz Minheni, kas tiks veikti četras reizes nedēļā sākot no 27. aprīļa. Pirmais reiss uz Parīzi būs sestdien, 30. aprīlī un tiks veikts trīs reizes nedēļā. Savukārt, aprīlī airBaltic uzsāks pirmo iekšzemes lidojumu uz Liepāju. Sakarā ar AVRO RJ -70 tipa lidmašīnu izņemšanu no airBaltic flotes šī gada 4. martā, vairākos maršrutos AVRO RJ -70 lidmašīnu vietā tiks izmantotas Boeing 737 - 500 tipa lidmašīnas. Turpmāk no Rīgas uz Kijevu, Oslo, Briseli, Stokholmu, Berlīni, Štutgarti un Vīni airBaltic lidos ar Boeing 737 -500 tipa lidmašīnām. Vasaras sezonā, sākot no maija, airBaltic atsāks tiešos lidojumus no Viļņas uz Helsinkiem divas reizes dienā, bet pārtrauks lidojumus uz Ķelni. Tāpat vasaras sezonā airBaltic veiks divus reisus dienā uz Tallinu, bet uz Kopenhāgenu - trīs reisus dienā līdzšinējā viena reisa vietā. Sākot no 16. maija, airBaltic veiks lidojumus no Viļņas uz Dublinu katru dienu, līdzšinējo trīs reisu vietā. Savukārt uz Minheni airBaltic no Viļņas nodrošinās sešus lidojumus nedēļā. Pārējos airBaltic maršrutos gan no Rīgas, gan Viļņas vasaras sezonā nav paredzētas nekādas izmaiņas salīdzinājumā ar ziemas lidojumu sarakstu. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzbekistānas Aviolīnijas palielinās lidojumu skaitu uz Rīgu

, 09.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistānas Aviolīnijas ar nākamā gada martu plāno palielināt lidojumu skaitu maršrutā Taškenta – Rīga un veikt divus lidojumus nedēļā.

Lidojumi šajā maršrutā tiks veikti sadarbībā ar Latvijas aviosabiedrību air Baltic, kas nodrošinās Latvijas iedzīvotājiem ērtākus pārlidojumus uz Dienvidaustrumāziju, savukārt, Āzijas iedzīvotājiem - nokļūšanu uz Eiropas pilsētām caur Rīgu.

Uzbekistānas Aviolīnijas jau ceturto gadu piedāvā lidojumus maršrutā Taškenta - Rīga – Ņujorka, un nodrošina savienojuma reisus uz Dienvidaustrumu Āziju, Indiju, Japānu, Koreju.

Pēdējos gadus lidojumi no Taškentas caur Rīgu veikti reizi nedēļā, taču, noslēdzot savstarpējās sadarbības vienošanos ar airBaltic, kompānija saskata lielu attīstības potenciālu un iespēju palielināt lidojumu skaitu caur Rīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic paziņo 2007. gada pirmā pusgada rezultātus

, 21.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrības airBaltic darbības rezultāti 2007. gada pirmajā pusgadā turpināja uzlaboties abās bāzēs - Rīgā un Viļņā.

2007. gada pirmā pusgada rezultāti

2006.g. pirmais pusgads 2007.g.pirmais pusgads Izmaiņas

Pasažieru skaits 635 tūkstoši 866 tūkstoši +36%

Vietu piepildījums 60.0% 60.3%

Apgrozījums 50.85 m LVL 71.03 m LVL +40%

Operatīvais rezultāts (EBITDAR) 5.87 m LVL 9.22 m LVL +57%

Peļņa pirms nodokļiem (EBT) 0.984 m LVL 0.682 m LVL -31%

Jauni maršruti 12 (8 no Rīgas, 4 no Viļņas) 19 (12 no Rīgas, 2 no Liepājas, 5 no Viļņas) + 7

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "airBaltic ir ievērojami uzlabojušies galvenie rādītāji - palielinājies pasažieru skaits un apgrozījums. Mēs arī turpinājām ieguldīt līdzekļus uzņēmuma attīstībā, atklājām jaunus lidojumu maršrutus un iegādājāmies papildus lidmašīnas, kas pirmajā pusgadā samazināja peļņas daļu, taču otrajā pusgadā sagaidām šī rādītāja uzlabošanos. Sekmīgie pirmā pusgada rezultāti liecina par pieprasījuma palielināšanos tirgū, kā arī veicinās turpmāko uzņēmuma attīstību, ļaus radīt jaunas darba vietas, papildināt aviosabiedrības lidmašīnu floti un paplašināt maršrutu tīklu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Olainfarm padomes locekļi un Čehijas uzņēmēji plānoja iegūt kontroli pār vairāk nekā 50% akciju

LETA, 09.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu ražotājas AS "Olainfarm" padomes locekļi Haralds Velmers un Kārlis Krastiņš un vairākas citas personas ar vairāku Čehijas un Kipras uzņēmumu ķēdes starpniecību, iespējams, bija plānojuši iegūt kontroli pār vairāk nekā 50% "Olainfarm" akciju, liecina aģentūras LETA rīcībā esošie marta vidū sastādītie līgumu projekti.

LETA rīcībā nonākušie Akcionāru līguma un Aizdevuma finansējuma līguma projekti, kuri datēti ar 2021.gada 15.martu, liecina, ka vairākas personas - visticamāk, Čehijas pilsoņi Vojtehs Kačena un Tibors Bokors, bijusī "Olainfarm" lielākā akcionāra "Olmafarm" valdes locekle Milana Beļeviča, Krastiņš, Velmers, un, iespējams, citas personas, bija sākuši darbības, kas vērstas uz kontroles pārņemšanu pār "Olainfarm".

Krastiņš aģentūrai LETA atzina, ka piedalījies sarunās ar dažādiem investoriem, taču neviens no šiem piedāvājumiem nav rezultējies ar kādu līgumu vai darījumu.

Viņš pastāstīja, ka pēdējo divu gadu laikā investoriem bija zināms, ka bijušā "Olainfarm" īpašnieka, nelaiķa Valērija Maligina mantinieces Irina Maligina, Nika Saveļjeva un Anna Emīlija Maligina vēlas pārdot sev piederošās akcijas, tāpēc pie Krastiņa vērsušies daudzu investoru pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic lidojumi kļuvuši uz pusi lētāki

, 20.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga. Neskatoties uz kopējo cenu kāpumu Latvijā, pasažieriem ceļojums ar aviokompāniju airBaltic šogad izmaksā vidēji par 50% lētāk nekā pirms pieciem gadiem - 2002. gadā.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Mēs priecājamies, ka pretstatā vispārējai cenu pieauguma tendencei Latvijā, airBaltic piedāvā pasažieriem aizvien labākas cenas. Tas liecina, ka aviācija ir viena no nedaudzajām pakalpojumu nozarēm, kas pēdējo gadu laikā būtiski uzlabojusi efektivitātes rādītājus. Neskatoties uz degvielas un algu izmaksu pieaugumu, iesākto cenu samazināšanas politiku turpināsim un zemas aviobiļešu cenas piedāvāsim gan esošajos, gan jaunajos maršrutos."

50% izmaksu ietaupījums pasažieriem noteikts, salīdzinot vidējās aviobiļešu cenas 2002. gadā un 2007 .gadā, aprēķinā ņemot vērā arī inflācijas rādītājus. Šajā pašā periodā degvielas izmaksas, kas veido ievērojamu airBaltic izdevumu daļu, palielinājušās 2,6 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic ziemas sezonu uzsāk ar jauniem reisiem un lielāku lidojumu skaitu

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga - Sākot no šā gada 28. oktobra līdz 2008. gada 29. martam stāsies spēkā airBaltic ziemas sezonas lidojumu saraksts ar diviem jauniem galamērķiem un palielinātu lidojumu skaitu deviņos maršrutos. Ziemas sezonā airBaltic kopumā veiks 37 tiešos lidojumus no Rīgas, 18 no Viļņas, savukārt no Liepājas - 3 tiešos lidojumus.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Atklājot jaunus reisus, airBaltic koncentrējas uz tiem tirgiem, kuros ir augsts biznesa un tūrisma ceļojumu potenciāls. Pēc veiksmīgas divu gadu sadarbības pieredzes ar Uzbekistan Airways, mēs to paplašinām, sākot arī savus lidojumus maršrutā Rīga-Taškenta. Tādējādi kopīgi ar partneri piedāvājam lidojumus trīs reizes nedēļā. Oulu ir jau otrais galamērķis, kuru airBaltic atklāj Somijā, un mēs sagaidām, ka, līdzīgi kā ar norvēģiem, būtiski palielināsies arī uz Rīgu ceļojošo somu pasažieru skaits. Mēs arī esam palielinājuši lidojumu skaitu tajos maršrutos, pēc kuriem airBaltic pasažieru pieprasījums ir bijis ļoti augsts."

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Microsoft veicinās čigānu nodarbinātību

, 24.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Microsoft Latvia sadarbībā ar Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātu un Latvijas Romu apvienību Nēvo Drom ir uzsācis īstenot projektu čigānu (romu) kopienas integrācijai informācijas sabiedrībā – Datorprasmju apmācība čigāniem (romiem), Db.lv informēja Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta pārstāve Līga Ivanova.

Projekta ietvaros pamatprasmes datora lietošanā apgūs čigānu (romu) tautības pārstāvji vairākās Latvijas pilsētās.

Projekts tiek īstenots valsts programmas Čigāni (romi) Latvijā 2007.-2009.gadam ietvaros, kur viens no mērķiem ir sniegt iespēju čigānu (romu) kopienas pārstāvjiem apgūt informācijas sabiedrībā nepieciešamās datorprasmes, un tādējādi veicināt čigānu (romu) nodarbinātības iespējas.

"Čigāni jeb romi ir viena no visvairāk sociālai atstumtībai pakļautajām etniskajām grupām, pret kuru nereti tiek pausta neiecietība un uz stereotipiem balstīta attieksme. Izglītības trūkums viņiem neļauj konkurēt darba tirgū un kalpo par pamatu diskriminācijai, tāpēc romu darba tirgum nepieciešamo prasmju attīstīšana ir viens no pamatnosacījumiem šīs kopienas iekļaušanai Latvijas sabiedrībā. Šogad Sekretariāts sadarbībā ar valsts institūcijām un nevalstiskajām organizācijām izstrādāja valsts programmu Čigāni (romi) Latvijā. Lai īstenotu šīs programmas mērķus ir nepieciešams arī uzņēmēju atbalsts. Esmu gandarīts par Microsoft Latvia iniciatīvu un ceru, ka šis projekts būs veiksmīgs un ar attīstības perspektīvu", uzsvēra īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās Oskars Kastēns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Airbus SAS» uzvar «CSA» rīkotajā konkursā par jaunu lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 21.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus SAS uzvarējusi CSA rīkotajā konkursā par 12 jaunu vidējas distances lidmašīnu piegādi. Tuvāko gadu laikā CSA sāks savos lidojumos izmantot visjaunākos Airbus A320 un Airbus A319 modeļus. 12 Airbus SAS lidaparāti aprīkoti ar CFM International S.A. motoriem. Pirmie CSA reisi, izmantojot jaunās lidmašīnas, paredzēti jau 2005.gada aprīlī. Gandrīz septiņu mēnešu garumā Czech Airlines izvērtēja Airbus, Boeing, International Aero Engines un CFM International S.A. piedāvājumus. Tika analizēti jauno lidaparātu tehniskie parametri, cenas un atbilstība CSA mārketinga un komerciālajām prasībām saskaņā ar uzņēmuma stratēģiju 2004 – 2014 gadam. Czech Airlines (CSA) pēc pārvadāto pasažieru skaita ir lielākā nacionālā jauno Eiropas Savienības dalībvalstu lidsabiedrība. Kopš 2001. gada CSA ir Sky Team dalībniece. Pašlaik Czech Airlines darbojas 48 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic augustā pārvadā par 42% vairāk pasažieru nekā pērn

, 13.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga - Latvijas aviosabiedrība airBaltic 2007. gada augustā ir pārvadājusi 215 565 pasažierus, kas ir par 42% vairāk nekā tajā pašā periodā iepriekšējā gadā. 2006. gada augustā airBaltic pārvadāja 151 974 pasažierus.

Savukārt 2007. gada astoņos mēnešos airBaltic ir pārvadājusi 1 287 227 pasažierus, kas ir par 39% vairāk nekā 2006. gada attiecīgajā periodā, kad aviosabiedrība pārvadāja 926 749 pasažierus.

Šā gada augustā airBaltic ir veikusi 3 535 lidojumus, kas ir par 26% vairāk, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā. 2006. gada augustā airBaltic veica 2 809 lidojumus. Savukārt šā gada astoņos mēnešos aviosabiedrība ir veikusi 23 514 lidojumus, kas ir par 25% vairāk nekā 2006. gada attiecīgajā periodā.

Vietu piepildījums airBaltic lidmašīnās 2007. gada augustā bija 72% - par 2% punktiem vairāk, salīdzinot ar 2006. gada augustu. Šā gada astoņos mēnešos vietu piepildījums airBaltic lidmašīnās bija 64% - par 1% punktu vairāk, nekā 2006. gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» uzsāks regulārus tiešos lidojumus uz Barselonu

Aivars Mackevics [email protected], 04.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 2005. gada 24. marta, Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzsāks regulārus tiešos lidojumus uz vienu no pasaules atraktīvākajām un ceļotāju mīļākajām atpūtas vietām, otru lielāko pilsētu Spānijā un Katalonijas galvaspilsētu – Barselonu (Gironas lidosta). Tas būs pirmais airBaltic regulārais tiešais reiss no Rīgas uz kādu no lielākajām Vidusjūras pilsētām. "Mēs esam priecīgi, ka šogad pavasarī atklāsim divus lieliskus, jaunus tiešos maršrutus – uz Stambulu un uz Barselonu. Barselona ir unikāla Vidusjūras pilsēta, kas apvieno dažādas kultūras un arhitektūras stilus. Kā temperamentīga Spānijas lielpilsēta Barselona piedāvā ceļotājiem plašas atpūtas iespējas gan piepilsētas pludmalē, gan arī izbaudot krāšņo nakts dzīvi," saka airBaltic prezidents Bertolts Fliks un piebilst, "esmu pārliecināts, ka uzsākot tiešos lidojumus uz ceļotāju apmeklētākajām Eiropas atpūtas vietām, airBaltic dos nozīmīgu ieguldījumu tūrisma attīstībā Latvijā." Sākotnēji airBaltic veiks tiešos lidojumus uz Barselonu trīs reizes nedēļā – otrdienās, ceturtdienās un sestdienās. Šī maršruta biļešu cenu struktūra būs vienvirziena, sākot no 59 LVL (ar lidostu nodevām) vienā virzienā. airBaltic lidojumus uz Barselonu veiks ar Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu un lidojuma ilgums būs 3 stundas un 50 minūtes. Izvērtējot airBaltic maršrutu tīkla attīstību, B. Fliks komentē: "2004. gada laikā airBaltic ir atvērusi kopumā deviņus jaunus tiešos reisus no Rīgas un vienpadsmit – no Viļnas. Tas ir ievērojams skaits. Arī šogad turpināsim attīstīt pasažieru plūsmas maršrutos, kas līdz šim nav bijuši tradicionāli no Rīgas veikto regulāro tiešo lidojumu sarakstā." Tāpat, sākot no 2005. gada 1. marta airBaltic uzsāks tiešos lidojumus arī uz Stambulu Turcijā. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība «airBaltic» nākotnē plāno veidot bāzi Tallinā, lai reisus no Igaunijas galvaspilsētas apkalpotu Igaunijā nolīgti darbinieki.

«airBaltic» vadītājs Martins Gauss Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR sacījis, ka pašlaik uzņēmumā strādā 33 Igaunijas pilsoņi, bet to skaits palielināsies, jo arvien vairāk cilvēku lido no Igaunijas.

«Nākotnē mēs Igaunijā izveidosim bāzi, no Igaunijas izlidojošos reisus apkalpos Igaunijas komandas. Mums jau ir piloti un stjuarti no Igaunijas. Pieaugot tirgus daļai, mēs pieņemsim darbā arvien vairāk cilvēku no Igaunijas un Lietuvas,» viņš teicis.

Tāpat «airBaltic» vadītājs solījis, ka Latvijas nacionālā lidsabiedrība nesamazinās tiešo reisu skaitu no Tallinas.

«Tallinā mūsu tirgus daļa ir 23%. Un vissvarīgākais ir tas, ka mēs nodrošinām nozīmīgus savienojumus. Ne tikai tiešos reisus no Tallinas, bet arī savienojošos reisus uz 80 galamērķiem caur Rīgu un no turienes uz vairāk nekā 300 galamērķiem visā pasaulē. Šāda veida savienojamība ir mūsu reisu plānošanas pamatā. Mēs varam plānot tiešos reisus kā daļu no lielāka tīkla,» klāstījis Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» lidos uz Minheni

Aivars Mackevics [email protected], 09.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 27. aprīlī Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzsāks tiešos lidojumus uz vēl vienu nozīmīgu Vācijas darījuma un kultūras metrapoli - Minheni. Tas būs jau piektais airBaltic tiešais reiss aviosabiedrības maršrutu tīklā no Latvijas uz Vāciju. airBaltic prezidents Bertolts Fliks par jauna tiešā reisa atklāšanu saka: "Vācija ir nozīmīgs airBaltic mērķa tirgus, tāpēc likumsakarīgs ir mūsu lēmums uzsākt tiešos lidojumus no Rīgas uz Minheni. Ar tiešā reisa atklāšanu uz Minheni mēs turpinām nostiprināt airBaltic pozīcijas gaisas satiksmē starp Latviju un Vāciju." Sākotnēji airBaltic veiks tiešos lidojumus uz Minheni četras reizes nedēļā – pirmdien, trešdien, piektdien un svētdien. Šī maršruta biļešu cenu struktūra būs vienvirziena, un biļešu cenas lidojumiem uz Minheni būs no 49 LVL (ar lidostu nodevām) vienā virzienā. Lidojumus uz Minheni airBaltic veiks ar Boeing 737-500 lidmašīnu un lidojuma ilgums būs 2 stundas un 20 minūtes. Biļetes var iegādāties airBaltic biļešu kasēs, internetā, kā arī ceļojumu aģentūrās. Hokeja faniem būtisks ir fakts, ka airBaltic tiešo lidojumu uzsākšana uz Minheni sakrīt ar laiku, kad Austrijas pilsētās Insbrukā un Vīnē sākas Pasaules čempionāts hokejā. Tādejādi ceļotājiem no Minhenes ir ērti ar autotransportu nokļūt uz netālo Insbruku. Kā zināms, jau kopš 2004. gada rudens airBaltic veic tiešos lidojumus uz Minheni no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic pilotus apmācīs simulatorā Rīgā

, 05.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc simulatora atklāšanas Rīgā airBaltic pilotu regulārās apmācības varēs nodrošināt savā bāzes lidostā.

airBaltic piloti ik pa 6 mēnešiem iziet regulāro apmācību programmu, kurā atkārto un atsvaidzina zināšanas, lai varētu profesionāli rīkoties dažādās standarta, nestandarta vai ārkārtas situācijās, piemēram, lidmašīnas dzinēja atteikums, ārkārtas nosēšanās, sarežģīti meteoroloģiskie apstākļi u.c. Pilotiem kā augsta līmeņa profesionāļiem jābūt sagatavotiem dažādām situācijām.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Rīgu var uzskatīt par Baltijas aviācijas centru. Tas ir nopietns pamats, lai Latvijas galvaspilsēta kļūtu arī par stratēģiski svarīgu pilotu apmācību centru - tādēļ mēs priecājamies, ka tiek atvērts šāds lidojumu simulators, kas ir nozīmīgs solis ceļā uz šo mērķi."

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

airBaltic oktobrī uzsāks lidojumus divos jaunos virzienos no Tallinas

Rūta Lapiņa, 30.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» 2018. gada 28. oktobrī uzsāks tiešos lidojumus divos jaunos maršrutos no Tallinas uz Stokholmu un Oslo, kā arī bāzēs vēl vienu lidmašīnu Tallinas lidostā, informē aviokompānijas pārstāvji.

«Tiešo lidojumu skaita pieaugums un lēmums Tallinā bāzēt Bombardier Q400 NextGen lidmašīnu demonstrē mūsu vēlmi nopietni darboties Igaunijas tirgū,» norāda «airBaltic» izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

«airBaltic» no Tallinas uz Stokholmu lidojumus veiks 12 reizes nedēļā, pasažieriem ceļā pavadot aptuveni 55 minūtes. Lidojumi uz Oslo tiks veikti divas reizes nedēļā, pasažieriem ceļā pavadot vienu stundu un 45 minūtes.

Papildus tam «airBaltic» piedāvās tiešos lidojumus no Tallinas uz Amsterdamu, Berlīni, Parīzi, Vīni un Viļņu, kā arī Rīgu. «airBaltic» 2018. gada 27. martā arī sāks tiešos lidojumus jaunā maršrutā no Tallinas uz Londonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«ČSA» gandrīz 3 miljoni pasažieru pusgadā

Aivars Mackevics [email protected], 31.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada janvārī - jūlijā Čehijas lidsabiedrība Czech Airlines pārvadājusi 2,9 miljonus pasažieru. Salīdzinot ar to pošu laika periodu 2004. gadā, šogad pasažieru skaits audzis par 20%. Šogad jūlijā, vienā no aktīvākajiem ceļošanas mēnešiem, ČSA regulāro un līgumreisu pasažieru skaits sasniedza 585 230 pasažieru. Salīdzinot ar 2004. gada jūliju, tas ir par 28% vairāk. Populārākie ČSA galamērķi jūlijā bija Parīze, Brisele, Maskava, Milāna, Varšava un Sofija. 2005. gada jūlijā pārvadāti 130 370 līgumreisu pasažieri, kas ir divkāršs ieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada jūliju. Iecienītākie ČSA čarterreisu galamērķi 2005. gada vasaras mēnešos bija Grieķija, Ēģipte, Tunisija, Turcija un Spānija. Ziemā ČSA plāno veikt čarterlidojumus uz tālākiem galamērķiem kā, piemēram, Margaritas sala (Venezuēla), Varadero (Kuba) un Dominikānas Republika. 2005. gada pirmajos septiņos mēnešos Czech Airlines veica 22 176 lidojumus un pārvadāja 12 180 tonnas kravas, tajā skaitā pastu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vasaras sezonu lidosta Rīga sāks ar jauniem galamērķiem

Jānis Rancāns, 28.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vasaras lidojumu saraksta ieviešanu aviokompānijas no starptautiskās lidostas Rīga piedāvā sešus jaunus regulāro un trīs čartera lidojumu galamērķus. Kopumā reisu biežums palielinājies par 24%, salīdzinot ar ziemas periodu.

Vairāk lidojumu tiks nodrošināti uz tādiem galamērķiem kā Helsinki, Stokholma, Tallina, Maskava, Ņujorka, Stambula, Minska un citiem.

Nacionālās aviokompānijas airBaltic maršrutu tīklā atgriežas astoņi populāri vasaras galamērķi Vidusjūras, Kaspijas jūras un Melnās jūras piekrastē. Jau aprīlī tiks uzsākti lidojumi uz Larnaku, bet no maija piedāvās arī reisus uz Balatonu, Olbiju, Maltu un no jūnija – uz Rijeku. Kopš 2013. gada sākuma airBaltic piedāvā lidojumus uz Prāgu. Turklāt aviokompānija airBaltic ir ieviesusi papildu lidojumus 11 maršrutos, kas ļauj doties no Rīgas uz Parīzi, Barselonu, Nicu, Stokholmu, Romu, Londonu un Bari. Lidojumi uz Francijas un Lielbritānijas galvaspilsētām no Rīgas būs pieejami divreiz dienā, savukārt maršruts Stokholma – Rīga tiks nodrošināts četras reizes dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic oktobrī pāriet uz ziemas sezonas grafiku

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic šī gada 26. oktobrī sāks piedāvāt lidojumus saskaņā ar ziemas sezonas grafiku, kas turpināsies līdz pat 2009. gada 28. martam. Aviokompānija piedāvās četrus jaunus maršrutus, kā arī palielinās lidojumu skaitu deviņos maršrutos. Ziemas sezonā airBaltic piedāvās 49 maršrutus no Rīgas un 14 maršrutus no Viļņas.

Ziemas sezonā airBaltic piedāvās četrus jaunus maršrutus no Rīgas – uz Amsterdamu (Nīderlande, katru dienu), uz Hannoveri (Vācija, piecas reizes nedēļā), uz Tamperi (Somija, divas reizes dienā), kā arī uz Dubaiju (Apvienotie Arābu Emirāti, divas reizes nedēļā), Db.lv informē Jānis Vanags, Starptautiskās lidostas Rīga A/S Air Baltic Corporation Korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks: „Ņemot vērā pieaugošo pieprasījumu, mēs atvērsim jaunus maršrutus un palielināsim lidojumu skaitu. airBaltic patlaban piedāvā lidojumus uz teju 50 galamērķiem, savukārt kopumā no lidostas Rīga var nokļūt vairāk nekā 60 galamērķos. Tāpēc arvien biežāk cilvēki no Igaunijas un Lietuvas izvēlas lidot caur Rīgu.”

Komentāri

Pievienot komentāru