Jaunākais izdevums

Šodien, 11.oktobrī, Nissan sāk iepazīstināšanas aktivitātes par godu jaunajai GT-R, jaudīgajai sporta automašīnai, kuru prezentēs 24. oktobrī Tokijas automašīnu izstādē, informēja Nissan pārstāvji Latvijā.

Informatīvo pasākumu centrālais elements ir GT-R, kuru drīz sāks pārdot visā pasaulē, veltīta tīmekļa vietne, kurā tiks sniegta informācija par automašīnu - jaunākās ziņas, specifikācijas, iegādes vietas u.c. Tīmekļa vietnes adrese ir www.gtrnissan.com, un tā būs pieejama sešās valodās: japāņu, angļu, spāņu, vācu, franču un itāliešu.

Nissan apstiprinājusi galīgo nosaukumu automašīnai, kuras pārdošanu plānots sākt decembrī Japānā. Iepriekšējās šīs automašīnas paaudzes bija pazīstamas kā Skyline GT-R, bet jaunās automašīnas nosaukums visos pasaules tirgos būs vienkārši Nissan GT-R.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets šodien lēma virzīt izskatīšanai Saeimā Finanšu ministrijas (FM) priekšlikumu atļaut Valsts ieņēmumu dienestam (VID) bloķēt tīmekļa vietnes par informācijas nesniegšanu.

Minētais priekšlikums ietverts grozījumos likumā par nodokļiem un nodevām.

FM norādīja uz pieaugošo ekonomikas digitalizāciju Latvijā, kad arvien vairāk darījumu notiek, izmantojot tīmekļa vietnes un mobilās lietotnes. «Ņemot vērā, ka tradicionālās nodokļu administrēšanas metodes ne vienmēr ir pietiekami efektīvas digitālās ekonomikas jomā, nodokļu administrēšanas procesā nepieciešams stiprināt metodes un regulējumu, kas ir piemērots nodokļu nomaksas kontrolei nodokļu maksātājiem, kas gūst ienākumu, piedāvājot preci vai pakalpojumus internetā,» atzina ministrijā.

Veicot tīmekļa vietņu monitoringu 2017.gada pirmajā pusgadā, VID identificēja vismaz piecas tīmekļa vietnes, kurās ir norādīts tikai tālruņa numurs un/vai e-pasts. Līdz ar to, lai gan saimnieciskās darbības veicēja dati daļēji ir norādīti, no tīmekļa vietnē norādītajiem datiem saimnieciskās darbības veicējs nav identificējams, līdz ar ko ir būtiski apgrūtināta iespēja pārliecināties, vai saistībā ar saimniecisko darbību, kas tiek veikta, izmantojot minētās tīmekļa vietnes, tiek nomaksāti nodokļi valsts budžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maldina patērētājus, piedāvājot mobilo tālruņu melodijas tīmeklī

, 17.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārbaudot tīmekļa vietnes Latvijā, kuras piedāvā tādus mobilo tālruņu paaugstinātas maksas pakalpojumus kā zvanu melodijas un ekrāna saudzētājus, konstatē patērētāju tiesību pārkāpumus.

ES Patērētāju tiesību aizsardzības izmeklēšanā, kas aptvēra vairāk nekā 500 tīmekļa vietnes 27 dalībvalstīs, Norvēģijā un Īslandē, konstatēts, ka 80% pārbaudīto tīmekļa vietņu jāizpēta sīkāk, jo ir aizdomas par tajās esošiem ES patērētāju tiesību pārkāpumiem.

Latvijā pārbaudītas šādas vietnes: www.muvi.amigo.lv, www.inpoc.lv, www.rebus.lv, www.sms365.lv, www.alfashop.lv, www.testi.lv, www.1814.lv un www.mobile.rigarulle.lv.

Kopumā konstatētas šādas problēmas: neskaidra informācija par cenām (cenās nebija iekļauti nodokļi vai arī patērētāji nezināja, ka viņi parakstās uz abonēšanu). Daudzās tīmekļa vietnēs nav sniegta vajadzīgā kontaktinformācija par pakalpojuma sniedzēju. Problēmas rada arī maldinoša informācija, kur pamatinformācija ir uzrakstīta ļoti sīkiem burtiņiem, tīmekļa vietnē to ir grūti atrast vai arī tiek lietots vārds bezmaksas, lai, patērētāju maldinot, panāktu ilgtermiņa līguma noslēgšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēlas panākt pieejamāku internetu invalīdiem

, 03.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15% eiropiešu cieš no kāda invaliditātes veida, un daudziem, izmantojot internetu, nākas saskarties ar dažādiem šķēršļiem — piemēram, tiem ir grūtības ne tikai izlasīt maziem burtiņiem rakstītu tekstu tīmekļa vietnēs, bet pat piekļūt tīmekļa vietnēm un pakalpojumiem tiešsaistē. Neraugoties uz Eiropas Sabienības (ES) un valdību vadītāju atkārtotajiem aicinājumiem uzlabot šo situāciju, panākumi vēl aizvien nav plaši — lielākajā vairumā tīmekļa vietņu netiek izmantoti vispārpieņemti lietotājdraudzīgi risinājumi.

Eiropas Komisija šodien uzsāk sabiedrisku apspriešanos par to, kā tīmekļa vietnes Eiropā — un pirmām kārtām valsts iestāžu tīmekļa vietnes — padarīt labāk pieejamas, un aicina ieinteresētās aprindas izteikt viedokli. Tiks apspriestas arī citas tehnoloģijas, piemēram, digitālā televīzija. Apspriešanās notiks līdz 2008. gada 27. augustam.

"Piekļuve tīmekļa vietnēm internetā ir ļoti svarīga daudziem Eiropas iedzīvotājiem, tomēr daudziem vienkārši nav iespējas to izmantot invaliditātes dēļ. Kamēr internets vēl nav faktiski pieejams visiem, daudzi palaiž garām iespēju izmantot tā piedāvātās priekšrocības. Šī problēma ir vienkārši risināma – tad kādēļ gan tas tiek darīts tikai nedaudzās publikācijās tīmeklī?", jautā Viviāna Redinga, ES komisāre informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu jomā. "Jo vairāk cilvēku izmanto internetu, jo labvēlīgāk tas ietekmē Eiropas tautsaimniecību, un bagātinās arī tiešsaistē atrodamā informācija. Vēlētos aicināt tīmekļa vietņu veidotājus un valsts sektora iestādes mērķtiecīgāk censties nodrošināt, lai internets būtu pieejams ikvienam. Atbildīgajiem derētu paturēt prātā, ka pēc dažiem gadiem arī viņiem pašiem varētu būt grūtības izlasīt, kas rakstīts ekrānā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņdesmito gadu beigās krīze autoražotājā Nissan Motor sasniedza savu kulmināciju. Bez rūgtām zālēm neiztika, taču tās ātri vien mirstošo uzņēmumu atgrieza dzīvē.

1999. gadā, kad notika Renault un Nissan apvienošanās, japāņu autobūvētājs bija visai nožēlojamā stāvoklī, vēsta dp.ru. Nissan tirgus daļa nepārtraukti samazinājās jau 27 gadus pēc kārtas, parādi tuvojās 20 miljardiem eiro. Uzņēmuma vadības sistēmā un dokumentācijā valdīja haoss, visi pretkrīzes pasākumi aprobežojās ar taupīšanu uz kancelejas preču un apkopēju rēķina.

K. Gons paziņoja, ka trīs gados Nissan ir jāizved no krīzes un nekavējoties slēdza piecas autoražotāja rūpnīcas Japānā, kā arī atlaida 14% no darbiniekiem – pārsvarā no administrācijas. K. Gons izlēma pārdot uzņēmuma rezerves daļu ražošanas nozari, paziņoja, ka jāpārtrauc lielākās daļas tābrīža Nissan modeļu ražošana, kā arī Nissan iekšienē tika atcelta Japānai tradicionālā sistēma – darba līguma slēgšana uz mūžu un karjeras izaugsme atkarībā no uzņēmumā nostrādātā laika. Tas izraisīja šoku – daļa darbinieku izdarīja pašnāvības, pār Japānu pāršalca protestu vilnis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada decembrī starp SIA Skandi Motors un reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe tika parakstīts kopējās sadarbības līgums. Tā ietvaros Skandi Motors ir tiesīgs tirgot jaunas Nissan automašīnas un veikt Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

Pēc vairāk nekā mēneša ilgiem sagatavošanās darbiem, intensīvām tirdzniecības un servisa apkalpojošā personāla apmācībām, Skandi Motors ir gatavs uzņemt savā autocentrā, Lielirbes ielā, Nissan esošos un potenciālos klientus.

«Prieks, ka Nissan ģimenei ir piebiedrojies tik spēcīgs sadarbības partneris kā Skandi Motors. Tagad Nissan zīmols ir pārstāvēts abās Rīgas pusēs, kas ir ērti tiem Nissan automašīnu īpašniekiem, kas dzīvo Daugavas otrā pusē. Nissan Nordic Europe nākotnes plānos ietilpst paplašināt Nissan tīklu reģionos,» sacīja Margus Mikk, Baltijas reģiona vadītājs Nissan Nordic Europe. «Manuprāt, šis ir tieši īstais brīdis, lai ieguldītu tīkla paplašināšanā un būt gataviem laikam, kad ekonomika sāks atveseļoties.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

No 12 Latvijā pārbaudītiem tūrisma birojiem patērētāju tiesības tiešsaistē ievēro tikai viens

Žanete Hāka, 15.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā tikai viens no 12 pārbaudītajiem ceļojumu un viesnīcu pakalpojumu tiešsaistes tirgotājiem ievēro Eiropas patērētāju aizsardzības tiesības, liecina Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

Pārbaudēs, kas veiktas pērn, visiem 12 tirgotājiem tika konstatēti pārkāpumi, un līdz šā gada aprīļa sākumam tos novērsusi viena kompānija, savukārt 11 pārkāpumi nav novērsti.

Kopumā Eiropā 382 no 552 pārbaudītajām ceļojumu un viesnīcu pakalpojumu tirdzniecības tīmekļa vietnēm nav ievērotas Eiropas patērētāju aizsardzības tiesības, secināts pērn Eiropas valstu patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu veiktajās pārbaudēs.

Pēc efektīvu koriģējošu pasākumu piemērošanas ir panākts, ka 62% no pārbaudītajām tīmekļa vietnēm tagad izturas pret patērētājiem atbilstoši likumdošanai. Eiropas iestādes turpina darbu, lai nodrošinātu patērētāju tiesību pilnīgu ievērošanu, tādēļ pārējās vietnes (38%) var sagaidīt pret tām vērstu turpmāku rīcību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu

Aldis Zelmenis, 16.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savulaik robustā Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu, tādējādi atvadoties no sava «džipiskā» šarma.

Lai kā arī Nissan mārketologi censtos propagandēt, ka X-Trail dizains ir atšķirīgs no krosovera Qashqai, taču pat bērnam ir skaidrs, ka jaunais X-Trail pārvilcis strīpu pagātnei un vairs nesekos iepriekšējā modeļa dizaina vadlīnijām. Turpmāk kantainā un robustā visurgājēja tēls tiks nomainīts pret maigākām un plūstošākām virsbūves līnijām, pārmantojot pilsētas kros­overa Qashqai vizuālos pamatelementus un zemapziņā apņemoties turpmāk vairāk pārvietoties pa gludiem ceļiem, nevis meklēt piedzīvojumus, vizinoties pa lauku ceļiem vai meža stigām.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Izmēru ziņā jaunais X-Trail ir par 17 mm garāks (4643 mm) nekā iepriekšējās paaudzes modelis, un tam ir par 76 mm garāka riteņu bāze. Turklāt jaunais modelis ir par 30 mm platāks un 5 mm zemāks nekā iepriekšējais X-Trail, bet virsbūves vēdera attālums līdz ceļa virsmai ir saglabāts 21 centimetru augsts. Virsbūves izmēru, jo īpaši auto kopējā garuma un riteņu bāzes palielināšana tiešā veidā kalpos tam, lai salonā pasažieri justos ievērojami komfortablāk nekā parastajā Qashqai, turklāt aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis X-Trail ir ievērojami platāks, lai iekāpšanas un izkāpšanas procesu padarītu maksimāli ērtu. Ne jau velti jaunajam X-Trail ir deleģēts pārņemt Nissan Qashqai +2 funkcijas. Līdz ar to salonā ir iespēja uzstādīt trešo sēdekļu rindu, lai X-Trail nomināli varētu saukties par septiņvietīgu auto. Tas gan drīzāk ir ķeksīša pēc, jo plānajos papildkrēsliņos labākajā gadījumā varēs iestūķēt pirmsskolas vecuma bērnus, bet visiem pārējiem tas varētu būt moku sols, kur izciest grēkus. Vadoties pēc autobūves šā brīža modes, jaunais X-Trail ir kļuvis par 90 kg vieglāks. Lai panāktu vieglāku, bet tajā pašā laikā izturīgāku čaulu, 49% X-Trail virsbūves konstrukcijas veido īpaši izturīgs tērauds. Pašmasas samazināšanai palīdzējusi moderno kompozītmateriālu izmantošana. Piemēram, bagāžnieka durvis ir izgatavotas no plastmasas, nevis tērauda, bet priekšējā un aizmugurējā bufera konstrukcijā ir optimizēts materiāla biezums. Neapšaubāmi aiz jaunā X-Trail ādas slēpjas daudz visādu pasīvās un aktīvās drošības, kā arī komforta labumu, ko daudzi jau paspējuši iepazīt jaunajā Nissan Qashqai. Pagaidām svarīgākais jautājums, vai jaunais X-Trail iepatiksies pašmāju pircējiem. To noteiks jaunā modeļa cena, ko Nissan reģionālais importētājs vēl neatklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Hyundai markas pārstāvis Skandi Motors ir noslēdzis sadarbības līgumu ar reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe, lai no 2010. gada Latvijā pārstāvētu arī Nissan zīmola intereses.

Skandi Motors valdes loceklis Ainars Liljē pastāstīja, ka šobrīd tiek kārtotas pēdējās formalitātes, lai jau nākamā gada sākumā Nissan klienti varētu izmantot servisa pakalpojumus, savukārt no janvāra vidus Lielirbes ielas autosalonā līdzās Mitsubishi un Hyundai markas automobiļiem tiks izveidota speciāla Nissan automobiļu tirdzniecības zona. A. Liljē atzina, ka jaunā pārstāvja primārais uzdevums būs nodrošināt Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, kā arī Nissan modeļiem nepieciešamās rezerves daļas. Nissan Nordic Europe Baltijas reģiona vadītājs Margus Miks (Margus Mikk) izteica gandarījumu par noslēgto sadarbības līgumu, uzsverot, ka Nissan markai šobrīd ir vitāli nepieciešams uzticams partneris, un Skandi Motors tāds esot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Nissan šā gada Tokijas autošovā plāno demonstrēt trīs elektroauto konceptus – Nissan Pivo 3, Esflow un Townpod.

Nissan Pivo 3 ir jau trešais modelis Pivo sērijā. Tā būs ļoti kompakta automašīna, tās garums ir 10 pēdas (aptuveni trīs metri), tai ir trīs sēdvietas un automašīna ir aprīkota ar sānu kamerām, kas atvieglos transportlīdzekļa novietošanu stāvvietā, vēsta Motor Authority.

Savukārt Nissan Esflow debitēja jau 2011. gada martā notikušajā Ženēvas Autošovā. Šis elektroautomobilis ir paredzēts galvenokārt kā sporta automašīna. Paredzēts, ka Nissan Esflow spēs nobraukt 240 kilometrus ar vienu akumulatora uzlādes reizi.

Nissan Townpod konceptautomašīna paredzēta galvenokārt uzņēmējiem. Automašīnas salons aprīkots ar diviem ekrāniem – viens kalpo kā instrumentu panelis, kurā redzma informācija par automobiļa ātrumu, akumulatora uzlādes līmeni un satelītnavigācijas dati. Otrs skārienjūtigs ekrāns ļauj kontrolēt navigācijas un audio sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan Juke - transformējies

Aldis Zelmenis, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No love or hate dizaina vāģa otrās paaudzes Nissan Juke ir transformējies par modernu, harmoniska izskata racionālu krosoveru

Pirms teju desmit gadiem Nissan Juke bija mazo krosoveru ēras aizsācējs. Neraugoties uz savu kukaiņu pasaulei līdzīgo eksterjera dizainu, kliedzošais izskats daudzos gadījumos deva vēlamo efektu. Pats par sevi saprotams, ka, izpelnoties pircēju uzmanību, strauji auga arī konkurentu skaits, kas arī vēlējās piedalīties «ballītē» un iesaistīties cīņā par pircēju naudas makiem. Šodien ikviena sevi cienoša autoražotāja modeļu aptverē obligāti ir jābūt mazās klases krosoveram. Nav brīnums, ka segmentā, ko savulaik aizsāka Nissan Juke, šodien var uzskaitīt vairāk nekā 20 konkurentus. To skaits joprojām turpina augt, jo šī automobiļu kategorija nav zaudējusi savu aktualitāti, drīzāk otrādi – tā turpina augt, un analītiķi prognozē, ka šis segments līdz 2023. gadam no kopējā Eiropas jauno auto tirgus pīrāga «nokodīs» vismaz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Nissan automašīnu atsaukumā, par kuru tika paziņots pagājušajā nedēļā, ietilpst arī transportlīdzekļi Latvijā, to portālam db.lv apstiprināja Nissan Nordic Europe OY mārketinga menedžeris Henrijs Daums (Henri Daum).

«Jā, ierobežots skaits transportlīdzekļu Latvijā ir iekļauti šajā kampaņā. Mēs nosūtīsim pilnu VIN kodu sarakstu Latvijas automašīnu reģistrācijas iestādei, un viņi sniegs mums galīgo skarto automašīnu skaitu,» sacīja H. Daums, atbildot uz jautājumu, vai Nissan automašīnu atsaukums attiecas arī uz Latviju. Šāda procedūra esot nepieciešama, lai pārliecinātos, ka kampaņā ir iekļauti visi skartie transportlīdzekļi.

Pēc tam Nissan Nordic Europe OY sagatavošot vēstules klientiem, un Latvijas Ceļu satiksmes drošības direkcija Nissan importētāja vārdā šīs vēstules izsūtīšot klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Nissan Pulsar piecdurvju hečbeka izlaišanu japāņu ražotājs cer aizķerties automobiļu klasē, kuru savulaik bija spiests pamest

Iepriekš Nissan krāsas C segmentā pārstāvēja Nissan Sunny, bet līdz 2006. gadam Nissan Almera modeļi. Tieši konkurences un vājo pārdošanas apjomu dēļ Nissan Almera bija spiests izstāties no šīs klases, taču, Nissan Qashqai un Nissan Juke veiksmes spārnots ir gatavs ar jaunu spēku tajā atgriezties. Drosmīgs lēmums, jo šajā segmentā cīņa par pircēju labvēlību ir īpaši nežēlīga, un katra jaunpienācēja ienākšana tirgū no daudzgalvainā konkurentu pulka netiek uzņemta ar ovācijām. Kompaktklases klubiņa vecbiedri, vai tie būtu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra vai Škoda Octavia, Toyota Auris, Peugeot 308 – ikviens no nosauktajiem un vēl nenosauktajiem ir gatavs zaļknābim Pulsar kārtīgi sadot pa degunu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nosacījumi ceļošanai uz ASV

, 23.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārlietu ministrija ir sagatavojusi tuvāku informāciju par ceļošanu uz ASV, kā arī biežāk uzdotos jautājumus saistībā ar Elektroniskās ceļošanas atļaujas sistēmu (Electronic System for Travel Authorization - ESTA).

Ko nozīmē bezvīzu režīms ar ASV?

Tas nozīmē, ka tūrisma vai biznesa nolūkos Latvijas pilsoņi, kas saņēmuši biometrisko pasi un ESTA apstiprinājumu, var doties uz ASV bez vīzas.

Kā var pieteikties ESTAi uz ASV?

ESTA ir interneta tīmekļa sistēma. Lai pieteiktos ESTA atļaujai, ir jāieiet https://esta.MRB.dhs.gov/. Tālāk jāseko instrukcijām, lai atbildētu uz visiem nepieciešamajiem jautājumiem.

Vai ESTA jāsaņem katram ceļotājam individuāli?

Katram Latvijas pilsonim, dodoties uz ASV biznesa vai tūrisma nolūkos ASV bezvīzu programmas ietvaros pirms došanās ceļā būs jāsaņem elektroniska ceļošanas atļauja ESTA sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kam pieder jūsu tīmekļa vietne?

Aleksejs Valle, Zvērinātu advokātu biroja MAGNUSSON jurists, 13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākai daļai uzņēmumu ir sava tīmekļa vietne, kur tiek pārdotas preces, sniegti pakalpojumi, vai vienkārši spodrināts kompānijas tēls. Tas ir tikpat pašsaprotami kā elpot. Taču koncentrējoties uz vietnes vizuālo pievilcību un funkcionalitāti, bieži tiek aizmirsts par dažām juridiskajām niansēm, kas varbūt nav tik acīmredzamas. Viena no tām ir tiesību piederība.

Proti, var gadīties, ka tīmekļa vietne juridiski nemaz nepieder pasūtītājam, kurš sev par lielu izbrīnu var izrādīties vienīgi tās izmantotājs. Maldīgs ir uzskats, ka ja reiz par vietnes izveidi ir samaksāta prāva naudas summa un ar web izstrādātāju noslēgts attiecīgs līgums, gala produkts obligāti kļūs par pircēja īpašumu. Praksē vietņu izstrādes un uzturēšanas līgumi bieži vien paredz, ka visas intelektuālā īpašuma tiesības, kas rodas saistībā ar līguma izpildi nemaz nepāriet pasūtītājam. Ko tas nozīmē?

Parasti runa ir par autortiesībām. Līdzīgi kā brošūras, vizītkartes un katalogus, tīmekļa vietnes aizsargā autortiesības. Būtiski, ka vietne kā tiesību objekts nav viens vienots veselums, bet gan vairāku autortiesību aizsargātu darbu kopums. Piemēram, par autortiesību objektiem var būt tīmekļa vietnē izvietots teksts, bildes, fotogrāfijas, datu bāzes, lietotāja interfeiss un lapas pirmkods. Citiem vārdiem, katram no šiem objektiem var būt savs īpašnieks un to precīza noteikšana ir ļoti svarīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tokijas automašīnu šovā Ceatec 2012 prezentēta Nissan elektriskā automašīna, kas var noparkoties automātiski, raksta BBC.

Prezentētā Nissan NSC-2015 ir tikai prototips, tomēr automašīnas nosaukums liek domāt, ka Nissan plāno to piedāvāt pārdošanā 2015 gadā. NSC-2015 ir pārveidota Nissan Leaf modeļa versija.

Jaunā automašīna aprīkota ar sensoriem, kamerām, datoriem un 4G komunikācijas tehnoloģiju, lai nodrošinātu tās pārvietošanos.

Demonstrācijas laikā Tokijā automašīna autopilota režīmā pārvietojās ar ātrumu pieci km/h pa taisnu trajektoriju un atpakaļ, kā arī spēja apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Tāpat tika prezentēta NSC-2015 spēja atpazīt ceļa zīmes, kas krāsotas uz brauktuves, automašīna varēja arī apstāties krustojumā. Nissan pārstāvis prezentēja arī iespēju automašīnu vadīt ar telefona palīdzību, atrodoties ārpus braucamrīka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai un Mitsubishi dīleris Skandi Motors Liepāja oficiāli kļuvis par Nissan zīmola pārstāvi Kurzemē.

Novembra sākumā Skandi Motors Liepāja ir oficiāli pilntiesīgs veikt jaunu Nissan automašīnu tirdzniecību, Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

«Tikai gada sākumā ieguvām tiesības pārstāvēt Nissan zīmolu Skandi Motors autocentrā Rīgā, Lielirbes ielā, un ir patiess prieks, ka tik īsā laika periodā esam paplašinājuši savu darbību un piepildījuši savu mērķi būt tuvāk esošajiem un arī potenciāliem Nissan klientiem Kurzemē, Nissan zīmolu apkalpojot arī Liepājā. Uzskatu, ka nākotnē mūsu primārais uzdevums ir nodrošināt arī Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, ātras un precīzas diagnostikas iespējas, ražotāja prasībām atbilstošus remontdarbu veikšanas procesu, kurā tiek izmantots piemērots aprīkojums, instrumenti un Nissan oriģinālās rezerves daļas. Neizpaliek arī jaunu Nissan automašīnu pārdošana,» saka Skandi Motors valdes loceklis A.Liljē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autoražotāja Nissan jaunākās paaudzes mazās klases Nissan Micra modeli ieraudzīsim 2010. gada Ženēvas autoizstādē, bet šobrīd masu medijiem ir nodotas pirmās modeļa skices.

Nākamā gada martā ir paredzēts, ka Micra nonāks tirdzniecībā visā pasaulē. Vispirms tā būšot Taizeme, bet pēcāk arī pārējās 150 pasaules valstis saņemšot piecdurvju Nissan Micra modeli.

Pats galvenais, ka spriežot pēc pirmajām modeļa skicēm Micra atvadīsies no ekstravagantās ārienes, tā vietā priekšroku dodot tradicionālajām virsbūves formām pie kā ir pieraduši mazās klases automašīnu pircēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Nissan oficiālā pārstāvja Latvijā Norde vadītāju Daini Bremzi

Lelde Petrāne, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Norde vadītājs Dainis Bremze. Norde ir uzņēmums ar 100% privātu kapitālu. Īpašnieki - Dainis, Didzis un Gints Bremzes. Norde uzsākusi visa autocentra totālu rekonstrukciju, nepārtraucot ikdienas darbu, lai no 1. aprīļa sāktu strādāt pēc Nissan jaunā pasaules koncepta. «Tās būs lielas un ļoti modernas, tehnoloģijām piesātinātas un vizuālas pārmaiņas gan pircējiem, gan servisa apmeklētājiem,» sola D. Bremze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Microsoft ir vienojies ar Eiropas Komisiju par izvēles ekrāna piedāvāšanu Microsoft Windows lietotājiem, ļaujot viņiem viegli izvēlēties, kuru tīmekļa pārlūkprogrammu izmantot.

Izvēles ekrāns tiks piedāvāts tiem Eiropas Windows lietotājiem (pašlaik vairāk nekā 100 miljoni), kuru datoros Microsoft tīmekļa pārlūkprogramma Internet Explorer ir noteikta kā noklusējuma tīmekļa pārlūkprogramma.

Līdz šim Microsoft nodrošināja tīmekļa pārlūkprogrammu kopā ar Windows programmatūru, bet galvenās konkurējošās tīmekļa pārlūkprogrammas parasti vajadzēja lejupielādēt no interneta. Tas nozīmē, ka citas tīmekļa pārlūkprogrammas bieži vien netiek instalētas klientu datoros.

Saskaņā ar Komisijas apstiprinātajām saistībām Microsoft Eiropas Ekonomikas zonā uz pieciem gadiem darīs pieejamu izvēles ekrānu, kas Windows XP, Windows Vista un Windows 7 lietotājiem ļauj izvēlēties tīmekļa pārlūkprogrammu(-as), ko tie vēlas instalēt papildus Microsoft pārlūkprogrammai Internet Explorer vai tās vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gadā Nissan rūpnīcā Sanderlendā izgatavoja trešo daļu no viesiem jaunajiem automobiļiem Apvienotajā Karalistē (AK), un tā atzīta par AK lielāko auto ražotni jau 12. gadu pēc kārtas. Rūpnīcā ražo visu laiku populārāko Nissan modeli Eiropā - Nissan Qashqai, un rudenī tur sāksies arī jaunākā Nissan krosovera Nissan Juke ražošana.

Pagājušā gada dati, ko publicējusi Automobiļu ražotāju un tirgotāju savienība (Society of Motor Manufacturers and Traders), parāda, ka Sanderlendā saražotie 338 150 auto ir vairāk nekā trešā daļa no 999 460 pasažieru automobiļiem, kas izgatavoti AK. Rūpnīcā visvairāk izgatavotais automobilis ir Qashqai – saražoti gandrīz 200 000 auto. Abi pārējie rūpnīcā ražotie modeļi - Micra un Note – arī ir bijuši ļoti veiksmīgi gadā, kuru nomāca ekonomiskā krīze. Abu automobiļu ražošana tika pastiprināta, lai apmierinātu papildu pieprasījumu, kas radās Eiropas auto kompensāciju shēmu ieviešanas rezultātā, ieskaitot iniciatīvu, kas joprojām ir spēkā AK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas «nozombējis» klientus Latvijā

Aldis Zelmenis, 19.01.2018

Koši zilas krāsas Nissan Qashqai lepnākājā Tekna+ aprīkojumā ar 130 ZS jaudīgu 1,6 dīzeļmotoru un Xtronic variatoru, kas nonāca DB autoapskatnieka rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti.

Arī pēc 2017. gada statistikas rezultātiem Nissan Qashqai ir Latvijas jauno auto tirgus visvairāk pirktais modelis

Kopš debijas 2007. gadā Nissan Qashqai ar aktīvu vietējo dīleru darbu ir «nozombējis» klientus Latvijā, ieskaitot arī tos, kuri iepriekš nekad nebija raudzījušies Nissan virzienā. Arī pēc desmit gadiem hipnozes seanss turpinās, tomēr nevar noliegt, ka ar jaunu konkurentu parādīšanos tās iedarbība pamazām atslābst.

No otras puses, arī Nissan padomā ir daži triki, kā paildzināt sava dižpārdokļa popularitāti, attiecīgi Qashqai pavisam nesen ir atgriezies no padziļinātas atveseļošanās kūres. Pēc Nissan marketologu solītā, šajā atjaunošanas procedūras laikā Qashqai ir saņēmis 1300 dažāda veida uzlabojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Nissan Motor Co., Ltd. paziņoja 2008. finanšu gada, kas beidzas 2009. gada 31. martā, trešā ceturkšņa, kā arī tā pirmo deviņu mēnešu finanšu rezultātus.

Nissan zaudējumi 2008. finanšu gada trešajā ceturksnī bija 0,55 miljardi eiro.

Tos ir ir veicinājusi kritiskā pasaules ekonomikas stāvokļa pasliktināšanās 2008. kalendārā gada otrajā pusē, tai skaitā spēcīgā Japānas jenas kursa negatīvā ietekme, straujš pircēju uzticības kritums visos lielākajos tirgos un produktu klāsta pasliktināšanās.

Daži galvenie rādītāji 2008. gadā no aprīļa līdz decembrim:

- neto peļņa pēc nodokļiem samazinājās par 87,5 % līdz 0,29 miljardiem eiro;

- neto ieņēmumi samazinājās par 14,7 % līdz 44,25 miljardiem eiro;

- peļņa pirms nodokļiem samazinājās par 84,0 % līdz 0,61 miljardam eiro;

- operatīvā rentabilitāte samazinājās līdz 1,4 %;

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan audzē tirgus daļu

Jānis Rancāns, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija Nissan biznesa gada pirmo ceturksni noslēgusi ar pamatražošanas peļņu 120,7 miljardu jenu (1,17 miljardu eiro) apmērā, informē kompānija.

Kopumā pasaulē aizvadītajā ceturksnī Nissan pārdvusi 1,2 miljonus automobiļu, kas ir 14,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada. Kompānijas globālā tirgus daļa palielinājusies par 0,4%, sasniedzot 5,9%.

Nissan norāda, ka nākamajos šā finanšu gada ceturkšņos jauno produktu laišanas klajā tempu un apjomu plānots palielināt, atjaunojot Nissan, Infiniti un Venucia zīmolu populārāko automobiļu modeļu klāstus. Tāpat Nissan ieplānojusi palielināt sava zīmola atpazīstamību, atklājot multivides reklāmas kampaņu.

«Par spīti izaicinošajiem makroekonomiskajiem apstākļiem, Nissan šī finanšu gada pirmajā ceturksnī ir sasniedzis cienījamus rezultātus,» sacīja Nissan prezidents un izpilddirektors Karloss Gosns (Carlos Ghosn).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai garantētu Nissan īpašniekiem nepieciešamos servisa pakalpojumus Nissan reģionālais pārstāvis Nissan Nordic Europe ir noslēdzis sadarbības līgumu ar SIA SV Autohof, kura specializācija ir virsbūves remonts un krāsošanas darbi.

Ņemot vērā Nissan Nordic Europe lēmumu pārtraukt sadarbību ar finanšu grūtības nonākušo SIA Motorcentrs (iepriekš oficiālais Nissan pārstāvis) bija nepieciešamība atrast jaunu un uzticamu servisa parteri, lai nodrošinātu atbalstu Nissan pārstāvim Norde auto, teikts Nissan Nordic Europe paziņojumā. Jau 13 gadus strādājošais SV Autohof līdz šim ir nodarbojies ar dažādu marku mazlietotu vieglo automobiļu tirdzniecību, remontu, virsbūves darbu veikšanu un krāsošanu.

Tagad Nissan īpašnieki pēc ražotāja noteiktajiem apkalpošanas standartiem atbilstošas apkopes saņemšanai, garantijas remontiem var vērsties SV Autohof, kā arī lai iegādātos oriģinālās rezerves daļas un papildus aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tīmekļa vietne ir 64% uzņēmumu Latvijā

Žanete Hāka, 19.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gadā Latvijā tīmekļa vietne bija 63,5 % uzņēmumu, kas ir par 4,5 procentpunktiem vairāk nekā 2015. gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Līdzīgi kā iepriekšējos gados arī pērn tīmekļa vietne bija vairumam izmitināšanas pakalpojumu un informācijas un komunikācijas pakalpojumu sniedzēju (attiecīgi 95,6 % un 93,6 %). Savukārt retāk tās bija pieejamas mazumtirdzniecības (48,4 %) un transporta, uzglabāšanas nozares (42,9 %) uzņēmumiem.

Tīmekļa vietnes pieejamība ir atkarīga no uzņēmuma lieluma, visbiežāk tā ir izstrādāta lieliem un vidējiem uzņēmumiem. 2016. gadā tīmekļa vietne bija 96,3 % lielo uzņēmumu, 84,2 % vidējo uzņēmumu un 58,8 % mazo uzņēmumu. Pēdējo trīs gadu laikā straujākais tīmekļa vietņu skaita pieaugums vērojams mazo uzņēmumu grupā – par 8 procentpunktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru