Dienas Bizness

  • 1 sestdiena,
    oktobris

    Zanda, Lāsma, Zandis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8610

    USD: 1.1161

Ražošana

Daugavas kanāla veidotāji nodibina akciju sabiedrību  2

Uzņēmēji, kas iecerējuši savienot Daugavas un Dņepras upes ar kanālu, lai izveidotu jaunu kuģošanas ceļu, šādiem mērķiem reģistrējuši akciju sabiedrību.

Aizvadītajā nedēļā Lursoft reģistrēta a/s Ūdens transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa ar pamatkapitālu 700 tūkstoši latu. Pretrunīgi vērtētais projekts, kurā iecerēts izveidot
ūdenstransporta sakarus starp Melno un Baltijas jūru, tiek klusām virzīts jau daudzus gadus, tomēr ar tā realizāciju nesokas tik labi, kā sākotnēji cerēja tā virzītāji: biedrība Jaunais zīda ceļš. Tiesa, biedrībai ir jācenšas panākt atbalsts referendumā, lai šādu projektu virzītu. Pie tam, ne vien Latvijā, bet arī Ukrainā, Krievijā un Baltkrievijā. Tā ir viens no daudzajiem iemesliem, kas liek nozares ekspertiem skatīties uz šo projektu ar neticību. Biedrības dibinātāji interesi par šo projektu cer noturēt piedāvājot, katram , kas nobalsos par šī projekta realizāciju , kļūt arī par kanāla a/s akcionāru. 

Biedrības pārstāvji Db jau iepriekš norādījuši, ka šāda kanāla izveide pavērtu sen neredzētas biznesa iespējas tranzītbiznesam, kā arī citām nozarēm. Tā pa Rīgas - Hersonas kanālu pēc aptuvenām aplēsēm gadā varētu pārvadāt 140 milj.t kravu. Galvenā priekšrocība - ūdensceļam transporta izmaksas pēc enerģijas patēriņa uz vienu kilometru esot pat 60 reizes zemākas nekā autotransportam un 2 līdz 5 reizes mazākas nekā dzelzceļam.

Reklāma