Latvijas dzelzceļa meitas uzņēmums kopā ar ārvalstu investoru pēc gada Daugavpilī varētu sākt pirmo dzelzceļa vagonu būvniecību.
Par šo ieceri Latvijas Avīzei pastāstījis VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) viceprezidents Edvīns Bērziņš. Vēl 3 – 5 mēneši būtu vajadzīgi vagonu mezglu sertifikācijai saskaņā ar ES prasībām.
E. Bērziņš teicis, ka patlaban tiek izmantoti visi iespējamie vagoni, kas kustas un ir atbilstošajā tehniskajā kārtībā, tomēr nav piemēroti konkrētās kravas pārvadāšanai.
«Ņēmām vērā valdības uzstādījumu par atbalstu Latgalei, kur ir daudz brīva darbaspēka, mūsu stratēģiskās intereses un to, ka Daugavpilī ir laba mūsu meitas uzņēmuma Ritošā sastāva serviss bāze, kur patlaban remontē lokomotīves un vagonus, tostarp arī tos, kas atvesti uz Latviju no citām valstīm. Tieši uz Daugavpils bāzes pamata varētu veidot kopuzņēmumu vagonu būvniecībai kopā ar ārvalstu investoru. No investoriem ir jau konkrēti piedāvājumi,» laikrakstam skaidrojis E. Bērziņš.
Daugavpilī noteikti nenotiktu viss dzelzceļa vagonu ražošanas process, bet gan vagonu komplektēšana.
«Jāskatās iespējamās piegādes, iespējamie piegādes veidi. Protams, pētām cenas, cik konkurētspējīgi būs uzbūvētie vagoni, cik saimnieciski izdevīga būtu to ražošana,» stāstījis LDz valdes loceklis.