Dienas Bizness

  • 7 trešdiena,
    decembris

    Antonija, Anta, Dzirkstīte

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8421

    USD: 1.0734

Ražošana

Ritvars Skuja, Dienas Mediji

Daugavu neveidos par kuģojamu ūdensceļu  13

Satiksmes ministrija neatbalsta un nevirzīs izskatīšanai Ministru kabinetā divu akciju sabiedrību piedāvātos priekšlikumus Daugavas baseina apsaimniekošanai, padarot to par kuģojamu ūdensceļu.

Pie šāda secinājuma nonākusi darba grupa, ko izveidoja satiksmes ministrs, lai izvērtētu AS Enerģētika un ūdens transports un AS Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga–Hersona–Astrahaņa piedāvātos priekšlikumus.

Saistītie raksti

Tranzīta jomas un Satiksmes ministrijas speciālisti apšauba idejas autoru norādītās potenciālās kravu plūsmas. Šāda kuģošanas ceļa izveide atstās negatīvu ietekmi uz dzelzceļa pārvadājumiem, kas Latvijā pašlaik ir prioritāri. Tieši šim sektoram ir īpaša loma ekonomikas izaugsmes nodrošināšanā. Dzelzceļa infrastruktūras uzlabošanā Baltkrievijas virzienā jau tagad ir ieguldīti lieli ES struktūrfondu līdzekļi kapacitātes paaugstināšanai. Tāpat kravas var tikt atņemtas arī autotransportam, kā arī mazināt Ventspils un Liepājas ostu konkurētspēju.

Ne AS Enerģētika un ūdens transports, ne AS Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga–Hersona–Astrahaņa darba grupai neiesniedza pietiekamu informāciju, lai vērtētu ietekmi uz hidroelektrostaciju darbību un kuģošanas ceļa izveides tehniskajiem nosacījumiem.

Vides speciālisti darba grupā pauda visnoraidošāko attieksmi pret iespējamu Daugavas baseina apsaimniekošanu. Viņi uzskata, ka Latvijas teritorijā ir pilnīgi nepamatoti pat uzsākt jebkādus priekšizpētes darbus, lai noskaidrotu, kā Daugavu pārvērst par kuģojamu kanālu.

DB jau rakstīja, ka ar šo projektu nodarbojas divas konkurējošas komandas – vienā ir Rīgas 3. ģimnāzijas direktors Andris Priekulis, aktieris Rolands Zagorskis un bijušais apsardzes darbinieks Valērijs Štamers, kuru savulaik Jēkabpils puses uzņēmēji vainoja naudas izkrāpšanā. Savukārt otrā komandā ir ekonomists Uldis Osis, uzņēmēji Vasilijs Meļņiks, Guntis Rāvis, Gunārs Ķirsons, ekspremjers Māris Gailis, pārtikas rūpnieki Atis Sausnītis un Ivars Strautiņš, jurists Egons Rusanovs un citi, kopumā vairāk nekā 30 cilvēku. Viens no galvenajiem idejas «bīdītājiem» ir Uldis Pumpurs – Latvijas kuģniecības padomes loceklis un Enerģētika un ūdens transports valdes priekšsēdētājs.

Jaunākās ziņas kategorijā

Norwegian Air domā par bāzi Rīgā

Norwegian Air domā par bāzi Rīgā  9

Aviokompānija nākamgad varētu izvietot Latvijā Boeing 737-800, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness. «Mēs plānojam nākamajā gadā izveidot apkalpes bāzi Rīgā, bet patlaban mums nav nekādas papildu informācijas par...

Reklāma