Visai ilgi meklējot iespējas, kā samazināt sastrēgumus Rīgas ielās, galvaspilsētas tēvi atrada faktiski tos pašus variantus, par kuriem savulaik sāka runāt vēl toreizējā sociāldemokrāta G. Bojāra vadītā dome.
Acīmredzot ir vērtības, kas, gadiem ejot, nezūd, un nav tikai skaidrs, kāpēc tās netiek realizētas. Bet atsevišķos gadījumos jāsaka - šito laimi, ka netiek realizētas!
Pirmkārt, ir ierosināts noteikt, ka pa tramvaja sliedēm Rīgā jebkurā gadījumā būtu jāaizliedz pārvietoties automašīnām. No sabiedriskā transporta operativitātes palielināšanas viedokļa tā, protams, ir visai apsveicama ideja, ja vien kāds būtu piebildis, ka būtiski jāpalielina arī pašu tramvaja vagonu skaits. Jāņem tomēr vērā, ka to cilvēku skaits, kas tādējādi būtu ar mieru pārsēsties no auto uz sabiedrisko transportu, būtiski palielinātos, bet, piemēram, 7. un 9. maršruta tramvajos jau tagad rīta stundās ir visai pagrūti tikt iekšā.
Tomēr jānorāda, ka šāds solis ne tikai neatrisinās «korķu» problēmu, bet vēl vairāk to saasinās, jo daudzviet faktiski tiks zaudēta viena josla, pa kuru pārvietoties auto. Ir arī skaidrs, ka vismaz pagaidām sabiedriskais transports servisa ziņā nav spējīgs konkurēt. Līdz galam nav arī pārdomāts priekšlikums liegt sastrēguma stundās pa ielām pārvietoties mācību automašīnām. Tiesa, šāda soļa rezultātā tiešām varētu samazināties sastrēgumi, jo saruktu pietiekami daudzu, turklāt lēni un neveiksli braucošu auto skaits.
Taču šajā sakarā ir jādomā ilgtermiņā. Jāņem vērā šodienas realitāte - vairāk vai mazāk lieli sastrēgumi Rīgas centrā ir aptuveni sākot no 7 rītā un līdz pat 7 vai 8 vakarā. Tas nozīmē, ka topošie autovadītāji reāli varētu mācīties braukt faktiski tikai nakts stundās. Vai kāds spēj iedomāties, cik infantili viņi uzvestos, tikko būtu saņēmuši vadītāja apliecību un izbraukuši ielās dienas laikā?! Atbalstāms ir priekšlikums par centra tiltu atslogošanu no kravas autotransporta, turklāt šajā jomā varētu iet vēl tālāk un pilnībā aizliegt pa pilsētas centru pārvietoties kravas automašīnām, ļaujot to darīt tikai nakts stundās.
Tas pats būtu attiecināms arī auto, kas piegādā preces tirdzniecības vietām. Taču tādā gadījumā nopietns kontrolējošais darbs būtu jāveic ceļu policijai, lai nesanāktu tā, ka godīgie autovadītāji ievēro noteikumus, bet negodīgie rīkojas, kā pašiem tīk.