Dienas Bizness

  • 9 piektdiena,
    decembris

    Tabita, Sarmīte

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8500

    USD: 1.0762

Ražošana

DB viedoklis: Lai izbrauktu mūsu ceļus, nereti vajagot tanku  1

Nu jau ne viens vien Latvijas iedzīvotājs ir uzskatījis par nepieciešamu vērsties tiesā, lai no ceļu uzturētāja, pārsvarā gadījumu Rīgā, piedzītu zaudējumus, kas radušies, sabojājot savu automašīnu uz nekvalitatīviem, bedrainiem ceļiem.

Šādus soļus var uztvert kā pirmo vēstnesi tam, ka cilvēki drīz vien masveidā vērsīsies pret haosu, kas valda saistībā ar ceļu kvalitāti, kas Latvijā ir graujoša.

Diemžēl saistībā ar satiksmes negadījumiem vai vienkārši bojātiem transporta līdzekļiem, attieksme pret auto vadītājiem pārsvarā gadījumu ir neapskaužama. Respektīvi, ja auto tiek sabojāts uz nekvalitatīva ceļa, «diagnoze» visbiežāk ir viena un tā pati — izvēlēts nepareizs braukšanas ātrums, un paša vaina vien esot.

Protams, ir apsveicami, ka atsevišķi spēkratu īpašnieki ir saņēmušies un devušies uz tiesu, lai panāktu savu taisnību. Taču, ņemot vērā ,cik neefektīva un ilga ir Latvijas tiesu sistēma, ir nožēlojami, ka auto īpašniekam, cerībā saņemt 100 vai 200 latu kompensāciju, ir jāstaigā pa tiesu gaiteņiem, veltot tam lielu daļu no sava dārgā laika. Tā vietā valsts likumdošanā būtu pēdējais laiks noteikt, ka gadījumā, ja auto (labi, ja tikai savējais) tiek sabojāts nekvalitatīva ceļa dēļ, un to atzīst ceļu policijas darbinieks, zaudējumi no ceļu uzturētāja būtu piedzenami bezstrīdus kārtībā.

Jo vairāk valsts vai attiecīgs pašvaldības budžets šādā veidā tiktu paplacināts, jo vairāk arī tiktu domāts, kā Latvijā beidzot ieviest kvalitatīvu ceļu uzturēšanas sistēmu. Turklāt ir skaidrs, ka šādas bezstrīdus kārtības ieviešanas gadījumā pretenzijas pret ceļu uzturētājiem pieaugtu ģeometriskā progresijā, ņemot vērā, ka pašreiz daudzi apskādēto auto īpašnieki labprātāk sakož zobus un paši maksā attiecīgās skādes novēršanu vai arī vēršas pie apdrošinātāja, ja vien savlaicīgi ir iegādāta KASKO apdrošināšanas polise, nekā tērē laiku un naudu tiesām. Tāpat pašvaldībām būtu nepieciešams izstrādāt precīzu sistēmu, kā šādos gadījumos prasīt atbildību no ceļu uzturētājiem.

Pretējā gadījumā nu jau vēsturiski mūsu valstī ir izveidojusies visnotaļ negodīga situācija — no auto īpašniekiem valsts regulāri iekasē dažādus obligātus maksājumus, piemēram, transportlīdzekļu ikgadējo nodevu, taču pretī dod bedrainus ceļus. Kā Db jau savulaik ir izteicies viens otrs uzņēmējs — Latvijā ir arī tādi ceļi, kur bez tanka nav ko darīt.

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas...

Reklāma