Jaunākais izdevums

Nu jau ne viens vien Latvijas iedzīvotājs ir uzskatījis par nepieciešamu vērsties tiesā, lai no ceļu uzturētāja, pārsvarā gadījumu Rīgā, piedzītu zaudējumus, kas radušies, sabojājot savu automašīnu uz nekvalitatīviem, bedrainiem ceļiem.

Šādus soļus var uztvert kā pirmo vēstnesi tam, ka cilvēki drīz vien masveidā vērsīsies pret haosu, kas valda saistībā ar ceļu kvalitāti, kas Latvijā ir graujoša.

Diemžēl saistībā ar satiksmes negadījumiem vai vienkārši bojātiem transporta līdzekļiem, attieksme pret auto vadītājiem pārsvarā gadījumu ir neapskaužama. Respektīvi, ja auto tiek sabojāts uz nekvalitatīva ceļa, «diagnoze» visbiežāk ir viena un tā pati — izvēlēts nepareizs braukšanas ātrums, un paša vaina vien esot.

Protams, ir apsveicami, ka atsevišķi spēkratu īpašnieki ir saņēmušies un devušies uz tiesu, lai panāktu savu taisnību. Taču, ņemot vērā ,cik neefektīva un ilga ir Latvijas tiesu sistēma, ir nožēlojami, ka auto īpašniekam, cerībā saņemt 100 vai 200 latu kompensāciju, ir jāstaigā pa tiesu gaiteņiem, veltot tam lielu daļu no sava dārgā laika. Tā vietā valsts likumdošanā būtu pēdējais laiks noteikt, ka gadījumā, ja auto (labi, ja tikai savējais) tiek sabojāts nekvalitatīva ceļa dēļ, un to atzīst ceļu policijas darbinieks, zaudējumi no ceļu uzturētāja būtu piedzenami bezstrīdus kārtībā.

Jo vairāk valsts vai attiecīgs pašvaldības budžets šādā veidā tiktu paplacināts, jo vairāk arī tiktu domāts, kā Latvijā beidzot ieviest kvalitatīvu ceļu uzturēšanas sistēmu. Turklāt ir skaidrs, ka šādas bezstrīdus kārtības ieviešanas gadījumā pretenzijas pret ceļu uzturētājiem pieaugtu ģeometriskā progresijā, ņemot vērā, ka pašreiz daudzi apskādēto auto īpašnieki labprātāk sakož zobus un paši maksā attiecīgās skādes novēršanu vai arī vēršas pie apdrošinātāja, ja vien savlaicīgi ir iegādāta KASKO apdrošināšanas polise, nekā tērē laiku un naudu tiesām. Tāpat pašvaldībām būtu nepieciešams izstrādāt precīzu sistēmu, kā šādos gadījumos prasīt atbildību no ceļu uzturētājiem.

Pretējā gadījumā nu jau vēsturiski mūsu valstī ir izveidojusies visnotaļ negodīga situācija — no auto īpašniekiem valsts regulāri iekasē dažādus obligātus maksājumus, piemēram, transportlīdzekļu ikgadējo nodevu, taču pretī dod bedrainus ceļus. Kā Db jau savulaik ir izteicies viens otrs uzņēmējs — Latvijā ir arī tādi ceļi, kur bez tanka nav ko darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sidnejā aizturēts kāds vīrietis par izbijuša armijas tanka nozagšanu, ar kuru vīrietis nopostījis vairākus mobilo sakaru raidītājus. Kopumā vīrietis ar tanku nodarījis zaudējumus vismaz 6 miljonu vērtībā, ziņo News.com.

Džons Patersons (John Patterson), kurš agrāk strādājis Austrālijas lielākajā sakaru firmā Telstra, izmantojis 15 tonnu smagu tanku, lai nogāztu 7 mobilā tīkla raidītājus.

Policijas konvojs ar vairāk nekā 20 automašīnām nebija spējīgi apturēt tanku, un sekoja tam, kamēr tanks, sagāžot visu, kas tam pa ceļam, izbrauca caur sešām Sidnejas priekšpilsētām un galu galā apstājās.

45 gadus vecais Patersons arī sadragāju vienu no policijas automašīnām, kas mēģināja tanku apturēt.

Patersona plosīšanās ar tanku beidzās tad, kad viņš mēģināja nogāzt septīto mobilā tīkla raidītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ceļa remontu dēļ daudzviet Latvijā noteikti satiksmes ierobežojumi

Žanete Hāka, 22.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākas pārbūves darbi uz autoceļa Ventspils–Kuldīga–Saldus (P108) posmā no Ventspils līdz pagriezienam uz Zirām. Jau šonedēļ tur ir sagaidāmi pieci luksoforu posmi un var būt nepieciešamas 45 minūtes remontposma izbraukšanai, informē Latvijas Valsts ceļi.

Turpinās satiksmes organizācijas pārkārtojumi uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Garkalnes līdz Sēnītes mezglam. Uz brauktuvi Siguldas virzienā jau ir pārslēgts posms no Vangažiem līdz Sēnītes mezglam. Plānots, ka nedēļas vidū satiksmi pārslēgs arī posmā no Garkalnes līdz Vangažiem un no Sēnītes mezgla līdz objekta beigām. Arī pēc satiksmes pārslēgšanas uz Siguldas virziena brauktuvi tā ir organizēta pa vienai joslai katrā virzienā.

Citi patlaban plašākie remontdarbi turpinās uz Jūrmalas šosejas (A10) ar ievērojamiem satiksmes pārkārtojumiem krustojumā ar Rīgas apvedceļu A5. Turpinās arī remontdarbi pie Pāvilostas un posmā no Ēdoles līdz Alsungai. 45 minūtes nepieciešamas lai izbrauktu būvdarbu posmus no Gulbenes Balvu virzienā (P35) līdz Kazupei un no Tērvetes līdz Lietuvas robežai (P95).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaujas mašīnas formā veidotais "DJI RoboMaster S1" piedāvā savdabīgu veidu, kā ieinteresēt bērnus programmēšanā un robotu konstruēšanā

Robotizācijai aptverot aizvien jaunas dzīves sfēras, tālredzīgākās nacionālās valstis steidz gatavot rītdienas speciālistu maiņu. Cilvēkus, kuri pratīs izgatavot, apmācīt un apieties ar robotiem. Dažviet jau bērnudārzā tiek piedāvātas robotikas un pirmo soļu programmēšanā nodarbības, un arī tehnoloģiju kompānijas dod savu artavu kopīgajā lietā.

Ar bezpilota lidaparātiem pasaules mēroga atpazīstamību ieguvusī kompānija "DJI" pērn savu produktu klāstu papildināja ar neparastu konstruktoru "RoboMaster S1". Tas palīdz dažādu vecumu interesentiem apgūt prasmes robotu būvēšanā un vadīšanā ar ieprogrammētām komandām, un delverīgus zēnus piesaista ar spēju doties tanku kaujās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izmeklēšanas ziņojums: Latvijas bankām ir būtiska loma ieroču tirdzniecībā un naudas atmazgāšanā

LETA, 20.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bankām ir būtiska loma Krievijas un Ukrainas ieroču tirdzniecības darījumu finanšu apkalpošanā un līdzdalībā naudas atmazgāšanā, secināts Vašingtonā bāzētas militāro un drošības analītiķu nevalstiskās organizācijas C4ADS izmeklēšanas ziņojumā.

Pētījuma autori veikuši desmit mēnešus ilgu izmeklēšanu par Ukrainas un Krievijas valsts ražotāju ieroču darījumiem, analizējot datubāzēs pieejamos kuģu kravu un transportēšanas dokumentus par pēdējiem 12 gadiem.

Ziņojumā Odesas tīkls pētītas Ukrainā, pārsvarā Odesā, bāzētas personas un transporta uzņēmumi, kas nodarbojas ar Krievijas un Ukrainas valsts uzņēmumu ražoto ieroču pārvadājumiem. Pierādījumi liecina, ka daļa no šīm kompānijām piegādā ieročus arī vairākiem represīviem režīmiem, pārkāpjot starptautiskos embargo.

«Galvenie loģistikas apakšuzņēmumi Krievijas un Ukrainas ieroču eksportam ir kuģniecības, kuru galvenie biroji atrodas Odesā, savukārt finanšu pakalpojumu sniedzēji, kas dažkārt tiek izmantoti peļņas «attīrīšanai», atrodas Latvijā,» teikts ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mammu, es gribu!

, 27.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vaicāti par to, cik lielā mērā Jūsu ģimenē lēmumu pirkt kādu produktu vai zīmolu nosaka Jūsu bērnu viedoklis, vidēji 37% vecāku atzīst, ka tas ietekmē ilgtermiņa preču pirkšanu (mobilais telefons, dators un elektroniskās mājsaimniecības preces). Savukārt 21% vecāku norāda, ka viņu bērnu viedoklis ietekmē arī banku un apdrošināšanas kompānijas izvēli.

Šādus rezultātus uzrādījis pētījumu kompānijas GfK Baltic februārī veiktais pētījums par bērnu viedokļa ietekmi uz vecāku patēriņa tendencēm.

Aptaujas dati liecina, ka, iegādājoties elektronikas un mājsaimniecības preces, vecāki galvenokārt ietekmējas no savu bērnu pusaudžu viedokļa (vecumā no 14 līdz 18 gadiem). Piemēram, datora iegādē bērnu viedoklis ietekmē vidēji 58%, mobilā telefona 57%, ceļojuma maršruta izvēlē 53%, bet koplietošanas mēbeļu iegādē 42% pusaudžu vecāku. Interesanti, ka 51% vecāku atzina, ka viņu bērni pusaudži ietekmē arī pašu vecāku apģērba izvēli.

Iepirkšanās vietas un ikdienas preču izvēlē vecāku lēmumus vairāk ietekmē jaunāki bērni. Vidēji 54% vecāku, kuriem bērni ir vecumā no 3 līdz 13 gadiem atzina, ka bērna viedoklis „ietekmē” vai „drīzāk ietekmē” iepirkšanās vietas izvēli un 57% vecāku arī ēstuves - vietas, kurā paēst ārpus mājas - izvēli. 51% šī paša vecuma bērnu vecāki atzina, ka bērnu viedoklis ietekmē ikdienas pārtikas iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Ukrainā netālu no Azovas jūras izraisījušās kaujas starp Ukrainas robežsargiem un vairāku desmitu bruņumašīnu un tanku lielu kolonnu, kas iebraukusi no Krievijas teritorijas, pavēstījis drošības dienestu preses pārstāvis Leonīds Matjuhins.

Ukrainas robežu pārkāpa kolonna ar vairākiem desmitiem tanku un bruņutransportieru, paziņoja amatpersona. Kolonna Ukrainas teritorijā iebraukusi netālu no Mariupoles.

Robežsargi apstādināja kolonnu. Kauja turpinās, sacīja amatpersona, tuvākas detaļas nesniedzot.

Vienlaikus Militāri politisko pētījumu centra eksperts Dmitro Timčuks sociālajā tīklā Facebook paziņoja: Krievijas okupantu iebrukums ir noticis. Šobrīd lokāls un viegli neitralizējams.

Informāciju par Krievijas bruņoto spēku iebrukumu apstiprināja arī Ukrainas bataljona Donbass komandieris Semens Semčenko.

Atbilstoši Doņeckas robežsargu vienības informācijai šorīt 50 bruņutehnikas vienības šķērsoja Krievijas Federācijas robežu Novoazovskas rajonā. Notika arī mūsu teritorijas artilērijas apšaude. Daļa tehnikas (līdz 40 vienībām) devās Mariupoles rajonā, daļa virzījās Kutejņikoves-Amvrosijivkas-Ilovajskas virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Alūksnē meklē naudu privāto ceļu tīrīšanai

Lelde Petrāne, 16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alūksnes novada dome apņēmusies līdz nākamajai ziemas sezonai atrast līdzekļus, lai par pašvaldības naudu no sniega attīrītu arī privātos ceļus uz iedzīvotāju mājām. Šobrīd par nodokļu maksātāju naudu tas netiek darīts, vēsta aluksniesiem.lv.

«Ar pagastu pārvalžu vadītājiem ir diskutēts, ka iedzīvotājiem nepieciešams nokļūt pagasta centrā, saņemt pakalpojumus dzīvesvietā vai citu. Lielai daļai iedzīvotāju līdz mājām iztīrīts ceļš ir vienīgā palīdzība, kas nepieciešama no pašvaldības. Tādēļ, attīstot diskusiju par šo tēmu, izskanēja priekšlikums to darīt katru otro reizi, kad tīra pagasta ceļus. Šobrīd pagasta ceļi ziemā no sniega tiek attīrīti vidēji 8-10 reizes, tad uz privātmājām tīrītu 4-5 reizes pa ziemu,» pašvaldības teritoriālās komitejas aprīļa sēdē skaidrojis komitejas vadītājs Jānis Nīkrencis.

Alsviķu, Zeltiņu un Ilzenes pagastu pārvalžu vadītājs Juris Griščenko rosinājis visus ceļus tīrīt, ņemot vērā laika apstākļus un pēc nepieciešamības. Viņš arī vērsis uzmanību – ja novada dome sāks to darīt, tad tas jāturpina gadu no gada, pretējā gadījumā tā būšot iedzīvotāju kaitināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izšķirdamies par labāku atalgojumu kādā citā valsts uzņēmumā, par atkāpšanos no Latvijas Valsts ceļu vadītāja amata pagājušajā nedeļā paziņoja Ivars Pāže. Viņš ir pārliecināts, ka, apzinoties reālo situāciju valstī, piešķirto finansējumu, kā arī būvnieku, projektētāju un sabiedrības attieksmi pret dažādiem jautājumiem kopumā, saukt Latvijas ceļus par ļoti sliktiem esot nepiedienīgi.

Ir tēma, kas mūsu valstī jau gadiem ilgi tiek apspriesta, diskutēta, apmuļļāta, bet uz priekšu tā īsti nekas neiet – ceļu stāvoklis Latvijā. Nav šaubu, ka stāvoklis ir slikts, bet kur ir galvenā problēma – makā, galvā vai kaut kur pavisam citur?

Problēma ir kompleksa. Stāsts par ļoti slikto ceļu stāvokli... Daudzi ar to spekulē! Uz jautājumu, kāda ir rītdienas laika prognoze, daudzi ir gatavi atbildēt – ceļi ir slikti! Jā, šis stāvoklis daudzu gadu laikā tāds ir izveidojies, bet neviens pat necenšas iedziļināties tajā, ka izdarīts arī ir pietiekami daudz. Tagad daudzas nozares paziņo, ka ir atgriezušās pirmskrīzes līmenī, bet mēs finansējuma ziņā saņemam vienu ceturto daļu no pirmskrīzes līmeņa. Tajā pašā laikā uz galvenajiem valsts ceļiem pēdējo trīs gadu laikā ir izdarīts darbs, kas ilgu laiku netika darīts. Visiem ir pielipis sauklis par sliktajiem ceļiem, un daudzi to ekspluatē pat nepiedienīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ukrainas armijas rekrutēšanas centrus pārpludina brīvprātīgie

Gunta Kursiša, 05.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatslābstot sasprindzinājumam Krimas pussalā, Ukrainas armijas rekrutēšanas centrus pārpludinājuši brīvprātīgie, ziņo Kyiv Post.

«Man nav pieredzes armijā. Taču, ja notiek mobilizācija, es iešu un cīnīšos. Cilvēki būs gatavi,» medijam stāstīja jurists Andrijs Huks. Viņš 2. martā saņēmis zvanu ar aicinājumu nākamajā rītā doties uz armijas rekrutēšanas biroju, jo sākta sagatavošanās nacionālajai mobilizācijai saistībā ar Krievijas armijas iebrukumu Krimas pussalā. Jāatgādina, ka mobilizāciju 2. martā izsludināja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padome.

«Es nevaru teikt, ka gaidu to [karu – red.], tomēr, ja tas būs, tas ir mans pienākums. Mums jāaizstāv sava valsts,» tā pauda inženieris un armijas rezervists Romāns Suržikovs, ziņo AFP. «Desmit miljoni vīru ir gatavi ķerties pie ieročiem,» norādīja 33 gadus vecais vīrietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija ceturtdien sākusi jaunas militārās mācības Ukrainas pierobežas rajonos, to saistot ar Ukrainas izvērsto pretterorisma operāciju valsts dienvidaustrumos.

«Mēs esam spiesti reaģēt uz tādu situācijas attīstību,» paziņoja Krievijas aizsardzības ministrs Sergejs Šoigu. «No šodienas Ukrainas pierobežas rajonos sākas Dienvidu un Rietumu kara apgabalu bataljonu taktisko grupu mācības. Spēki strādā pie marša veikšanas savā gaitā un izvēršanos uzdoto uzdevumu izpildei. Turklāt aviācija veic lidojumus, strādājot pie darbībām valsts robežas tuvumā.»

Ka ziņots, ceturtdien netālu no Ukrainas robežas tika fiksēta Krievijas tanku pārvietošanās.

Saskaņā ar atsevišķiem avotiem Krievijas kara tehnika jau atrodas simts kilometru attālumā no Ukrainas austrumu robežas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tanks T-34 un cita kara tehnika, kas atrodas Rīgā, tiek pārdota Igaunijas izsoļu portālā www.okidoki.ee.

Kāds kara tehnikas vācējs, spriežot pēc sludinājuma, rīdzinieks, kopš vakardienas Igaunijas izsoļu portālā okidoki.ee ielicis sludinājumu, ka pārdod 1944. gada izlaiduma tanku T-34-85. Nav minēts tā tehniskais stāvoklis, taču portālā ievietotie attēli vedina uzskatīt, ka tanks ir drīzāk izmantojams, kā vides objekts un nav pilnā kaujas gatavībā.

T-34 tanka cenu pārdevējs noteicis 100 000 eiro un apņēmies veikt tā piegādi no Rīgas (igauņu kronās tā cena noteikta 1 565 000 EEK).

Turklāt, kā liecina sludinājums, pārdevējam ir vesels tanku placis - viņš piedāvā arī sekojošus kara tehnikas modeļus: ИС-2, ИС-3, Stug-III, Jagdpanzer-IV un Panzer-IV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas uzņēmējs interesentiem piedāvā iegādāties padomju ražojuma tanku T-55, ziņo laikraksts Telegraf.

Tanks gan vairs neskaitās kaujas tehnika, toties to var izmantot lauksaimniecībā, jo tas ir reģistrēts kā lauksaimniecības tehnika.

Sludinājums ir publicēts Igaunijas portālā Okidoki.ee, kur nav norādīta konkrēta cena un EBayEesti.ee, kur par tanku tiek prasīti 70 000 eiro.

Kā pārdevējs uzrādās Rolegs no Valgas. Tanks ražots aptuveni 1970. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 uzņēmumi no Vācijas, Francijas, Šveices, Ungārijas, Slovākijas, Itālijas, Igaunijas, Lietuvas, Austrijas un Polijas pārdod preces Krievijas uzņēmumiem, kuri nodrošina Krievijas armiju ar mikroshēmām, munīciju un citām militāra lietojuma precēm, teikts pētnieciskās žurnālistikas izdevuma "The Insider" trešdien publicētā ziņojumā.

Starp Eiropas uzņēmumu pārdotajām precēm bija mikroshēmas raķetēm, optiskās šķiedras nakts redzamības ierīcēm, taktiskie zābaki, bruņuvestes, komponenti karakuģu dzinējiem un daudz kas cits.

Krievijas aizsardzības resora uzņēmumiem nepieciešamo aprīkojumu ieved militārie darbuzņēmēji, kas izvairās no iekļūšanas sankciju sarakstos.

"The Insider" atzīmēja, ka viens no šādiem darbuzņēmējiem ir Maskavā bāzētais "Stan", kas izstrādā mūsdienīgus darbgaldus un ir daļa no Krievijas aizsardzības konglomerāta "Rosteh". Korporācijai "Rosteh" ir noteiktas sankcijas, bet "Stan", kas izvairījies no sankcijām, pērnā gada jūlijā saņēmusi tehnisko aprīkojumu no Vācijas uzņēmuma "Vansped Logistics".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas militārais dienests nolēmis atbrīvoties no lielas daļas novecojušās kara tehnikas (ieročiem, bruņām, kara transporta), piedāvājot to iegādāties privātpersonām izsolēs, ziņo Somijas laikraksts STT.

Šāds lēmums nozīmē, ka privātpersonas pirmo reizi savā īpašumā varēs iegūt Somijas armijas tankus.

Pirms tanku izsolīšanas ieroči, kas tajos atrodas, tiks deaktivizēti.

Izsoles ietvaros privātpersonām būs iespēja iegādāties atbruņotu kara transportu, deaktivizētus ieročus un spridzekļus, komunikāciju iekārtas, kā arī 1992. gadā no Vācijas iegādātu kara transportu, vairākus 1940. gadā Lielbritānijā izgatavotos Comet tankus un Charioteer tankus-iznīcinātājus, kas arī izgatavoti Lielbritānijā.

Potenciālie britu tanku pircēji tiek brīdināti par to lielo degvielas patēriņu, Britu tankiem ir 12 cilindru un 600 zirgspēku Rolls-Royce Meteor dzinējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

ASV zvaigžņu pāris par 650 tūkstošiem iegādājās latviešu radīto bruņmašīnu

Gunta Kursiša, 12.08.2013

Attēlā - Promborn Iron Diamond, ko uzņēmums prezentē kā speciāli dāmām radītu bruņmašīnu. Šīs automašīnas atradušas savas pirmās īpašnieces Kazahstānā un Krievijā, teikts Dartz mājas lapā.

Foto avots: dartz.us

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV realitātes šovu zvaigzne Kima Kardašiana (KIM Kardashian) un mūziķis Kanya West vairāk nekā 816 tūkstošus latu investējuši «pasaulē labāko» ložu necaurlaidīgo automašīnu iegādei, tostarp vairāk nekā 650 tūkstoši latu atvēlēti latviešu uzņēmuma Dartz Motorz bruņmašīnai, raksta medijs Dailystar.

KIM Kardashian un Kanya West pirkumu Db.lv apstiprināja arī Dartz Motorz pārstāvji, sīkākas darījuma detaļas gan neatklājot. Ar Dartz ražoto bruņmašīnu Promborn Iron Diamond turmpāk brauks K. Kardašiana, kas nesen kļuvusi par māmiņu. Tikmēr reperis Kanye pārvietosies ar cenas ziņā daudz pieticīgāko Chevrolet Kodiak modeli Limo One, ar kuru pārvietojas arī ASV prezidents Baraks Obama.

Dartz Promborn Iron Diamond ir drošs pret kājinieku mīnām vai granātām. Repera Kanye izvēli iegādāties Latvijas uzņēmēju radītu automašīnu lielā mērā ietekmējis fakts, ka ar Dartz automašīnu pārvietojas viņa draugs Jay Z, kas arī lēmis par labu bruņmašīnas iegādei drošības apsvērumu dēļ pēc meitas piedzimšanas, medijam Dailystar paudusi Kanye West pietuvināta persona. «Kanye zina, ka viņa ģimene var piesaistīt dīvaiņu un psihopātu uzmanību, tādēļ viņš vēlas novērst drošības draudu iespējamību,» medijam pauda avots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ārpus kabineta

Kad risinājumu vajag jau vakar

Andrejs Vaivars, 27.03.2013

Nereti uzņēmēji nav ievērojuši dažādus noteikumus nevis tāpēc, ka negribētu to darīt, bet gan tādēļ, ka pat nenojauš par tādu eksistenci – I. Liepniece

Edmunds Brencis, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīve pati veic savas korekcijas, tā par savu izvēli iesaistīties grāmatvedības biznesā saka Ina Liepniece – uzņēmuma Finanšu risinājumi vadītāja Ina Liepniece, kura šajā jomā sākusi strādāt prozaiska iemesla dēļ – inženierus nevienam nevajadzēja, bet vīrs meklēja grāmatvedi.

Pēc skolas beigšanas Ina iestājusies toreizējā Rīgas Politehniskajā institūtā, bet tieši tajā laikā – astoņdesmito gadu beigās gados – dzīve mainījās, turklāt kardināli. Proti, tieši tajā laikā radās daudz dažādi kooperatīvi, mazie uzņēmumi, bet viņa apguva inženiera profesiju, kas tobrīd nevienam tā īsti nebija vajadzīga. Vienkārši mainījās pieprasījums, turklāt tajā laikā veidojās pašas ģimene, dzīvesbiedram bija savs uzņēmums, kuram vajadzēja grāmatvedi. «Nopirku grāmatvedības grāmatu, un sāku to visu studēt. Kad izdevās tikt galā ar pirmo bilanci, šķita, ka nu jau viss ir kārtībā, ka nu jau visu varu. Kad par to tika saņemta arī pirmā nauda, bija pavisam labas izjūtas. Bet tas viss ir tikai pats sākums...» tā pirmos soļus skaitļu pasaulē atminas Ina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Papildināta galerija - Dramatiski pieaug nelegālu darbību skaits

Līva Melbārzde, 13.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kabeļu zādzības, nelegāla vai nepārdomāta būvniecība, nesankcionēts energoresursu patēriņš rada arvien lielāku haosu.

Turklāt nelikumīgo darbību skaits arvien turpina pieaugt. «Sāpīgākā tēma mums šobrīd ir kabeļu zādzības, kuru skaits kopš 2008. gada ir dramatiski pieaudzis. 2008. gadā tie bija 115 gadījumi, 2010. gadā jau 321, bet šogad pirmajā pusgadā jau ir 207,» DB stāstīja a/s Sadales tīkls Ekspluatācijas departamenta vadītājs Armands Staltmanis. Viņš šo pieaugumu skaidro ar ekonomisko situāciju valstī un krāsaino metālu cenu, kas veicina zagļu interesi par Sadales tīkla iekārtām. «Otra sāpīgā lieta ir trešo personu nodarītie bojājumi– rokot tiek sarauti kabeļi vai, zāģējot kokus, tie tiek iegāzti līnijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Signet Bank Kapitāla tirgus akadēmija

Obligāciju emisija dos iespēju būvēt modernāko noliktavu Latvijā

Jānis Goldbergs, 01.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amber Beverage Group ir strauji augošs uzņēmums, kas nolēmis būvēt pilnībā automatizētu noliktavu Latvijā, par finansējuma piesaistes mehānismu izvēloties obligāciju emisiju ar Signet Bank atbalstu.

Par grupu, tās izaugsmi, projektu un finansējuma piesaistes mehānisma izvēli Dienas Bizness izjautāja grupas valdes priekšsēdētāju Jekaterinu Stuģi.

Pastāstiet, lūdzu, īsumā par Amber Beverage Group pamatbiznesu, vēsturisko izaugsmi.

Amber Beverage Group tika izveidota 2014. gadā kā daļa no SPI Group. Šobrīd bez mums SPI grupā ietilpst arī stipro alkoholisko dzērienu koncerns Stoli Group, vīna koncerns Tenute del Mondo un nekustamo īpašumu kompānija Towers Construction Management, kuru zināmākais objekts ir Zunda Torņi Rīgā, Raņķa dambī.2014. gadā izveidojot Amber Beverage Group, koncernā tika apvienoti četri Baltijas uzņēmumi – trīs no tiem pārstāvēja alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības segmentu, savukārt Latvijas balzams - ražošanu. Veidojot vienotu uzņēmumu grupu, visas atbalsta funkcijas centralizējām vienkopus un koncentrējām uzņēmumu darbību uz pamatbiznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju fonds A3E Capital dibināts 2012. gadā Maltā, bet tā pamatlicēji ir latvieši, un fonds līdztekus investīcijām jaunattīstības valstīs investē arī Latvijā.

Kādēļ tieši obligācijas, kāds labums no fonda darbības ir investoriem un kāds ir tā ienesīgums, Dienas Bizness jautāja vienam no fonda dibinātājiem Aldim Reimam.

Kā nolēmāt izveidot savu ieguldījumu fondu? Iepriekš esat vadījis banku, tās arī ir investīcijas, ieguldījumi.

Es darbojos finanšu pasaulē jau vairāk nekā 30 gadus. Pirmos 20 gadus aizvadīju Latvijas banku sektorā. Pats savām rokām izveidoju pašreizējās BluOr Bank priekšteci Baltikums banku un vadīju to 10 gadus līdz 2011. gadam. Tad kopā ar bijušajiem bankas kolēģiem nolēmām izveidot savu investīciju fondu. Galvenā argumentācija bija tāda, ka pat bankas prezidents nav tās īpašnieks, bet ir tikai algots darbinieks, savukārt man bija vēlme izveidot savu biznesu jomā, kuru ļoti labi pārzinu. Banku bizness pēc 2008. gada krīzes kļuva aizvien garlaicīgāks, regulācijas un prasības pieauga. Esmu matemātiķis, beidzu LU Fizikas un matemātikas fakultāti, un tādēļ finanšu tirgi man vienmēr ir likusies ļoti interesanta sfēra. Salīdzinot ar galvenajām banku aktivitātēm, tādām kā, piemēram, klientu piesaiste un kreditēšanas bizness, kas ir zema riska, tomēr garlaicīgs process, investīcijas finanšu tirgos ir daudz aizraujošāka nodarbe. Ideja par fondu mums ar kolēģiem brieda jau ilgstoši, bet pie idejas realizācijas mēs ķērāmies 2011. gadā. Uzskatu, ka finansista karjerā kļūt par investīciju fonda, kaut neliela, īpašnieku noteikti ir solis augšup. Es pats šobrīd esmu profesionāli ļoti apmierināts, jo daru to, kas man patīk, kopā ar kolēģiem, kuri man patīk, un esmu vidē, kas man patīk. Būtiski, ka neesmu ne no viena atkarīgs, un savs fonds ir daudzu finansistu un baņķieru sapnis, ko nereti dzirdu no ārvalstu kolēģiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Apstiprināts risinājums Rail Baltica reģionālo vilcienu uzņemšanai Centrālajā dzelzceļa stacijā

Lelde Petrāne, 14.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"BERERIX" inženieri ir izstrādājuši labāko iespējamo risinājumu, kas nākotnē nodrošinās gan starptautisko, gan reģionālo "Rail Baltica" maršrutu apkalpošanu Rīgas Centrālajā stacijā, liecina pilnsabiedrības "BERERIX" sniegtā informācija.

Līdz šim paredzēto 2 sliežu ceļu vietā projektētāji ir raduši risinājumu 4 Eiropas platuma sliežu ceļu integrēšanai stacijas projektā. Tas nodošinās ne tikai "Rail Baltica" vilcienu starptautiskos un lidostas savienojumus, bet arī starppilsētu un piepilsētas vilcienu apkalpošanu. Atbilstoši ir pielāgots arī būvniecības darbu plāns, lai nenovirzītos no sākotnēji paredzētā laika grafika.

Nepieciešamība iekļaut papildu 2 sliežu ceļus, lai nodrošinātu arī reģionālo satiksmi uz 1435mm jeb Eiropas sliežu platuma ceļiem tika konstatēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas darbības funkcionalitātes izpētē, ko veica "RB Rail" 2019. gada vasarā, secinot, ka 4 sliežu ceļu risinājums būtiski uzlabos stacijas funkcionalitāti, iespējas apkalpot gan reģionālos vilcienus, gan starptautiskos maršrutus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamajam autovadītāju aizstāvim juristam Edgaram Džeriņam par kukuļošanas noziegumiem tomēr būs jāiet cietumā. Tas izriet no šodien pieņemtā Augstākās tiesas (AT) Senāta lēmuma.

Kā informēja AT preses sekretāre Baiba Kataja, AT Senāts nolēmis atstāt negrozītu Rīgas apgabaltiesas 2011.gada 23.novembra spriedumu, ar kuru apsūdzētajam par uzkūdīšanu dot kukuli un par kukuļa piesavināšanos piespriests cietumsods uz vienu gadu.

Vienlaikus Senāts noraidījis Džeriņa advokātes Ivetas Vietnieces kasācijas sūdzību. Senāta lēmums nav pārsūdzams.

Kā ziņots, Rīgas apgabaltiesa pērn 23.novembrī Džeriņam piesprieda reālu cietumsodu uz vienu gadu, bet apcietināts tiesas zālē viņš vēl netika. Vēlāk apsūdzētais un viņa advokāte par šo spriedumu iesniedza kasācijas sūdzību, tāpēc lieta ir nonāca augstākajā tiesu instancē - AT Senātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plānojot braucienus pirms svētku brīvdienām, jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem ceļu būvdarbu dēļ

Dienas Bizness, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītājiem, kas plāno braukt no Rīgas Siguldas virzienā vai otrādi, jārēķinās ar to, ka uz Vidzemes šosejas (A2) Garkalnes novada teritorijā tiek veikti seguma atjaunošanas darbi 10 kilometru garumā. Satiksme abos virzienos tiek organizēta ar ātruma ierobežojumiem un intensīvas satiksmes rezultātā ir iespējami sastrēgumi. Lai apbrauktu šo posmu var izmantot ceļus caur Inčukalnu un Ropažiem, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Ierobežojumi ir arī uz Liepājas šosejas (A9), kur kopējais remonta posmu garums ir 57 km. Lai šķērsotu četras pašreiz aktīvās būvdarbu zonas, ir nepieciešama papildu aptuveni pusotra stunda.

Tāpat ar papildu 15 minūtēm ceļā ir jārēķinās, braucot Valmieras virzienā pirms Stalbes, aptuveni 15 minūtes prasīs arī būvdarbu zonas šķērsošana pie Salacgrīvas un 25 minūtes jāpavada, lai izbrauktu Jelgavas šosejas remontposmu pirms Lietuvas robežas.

Arī Latgalē, turpinās ceļu būvdarbi, Rēzeknes un Daugavpils apkārtnē, kopumā trīs objektos uz valsts galvenajiem ceļiem, taču būtisku satiksmes ierobežojumu tur nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgū izvēlēties tādus ieguldījumus, kuriem vērtības pieauguma ziņā vajadzētu klāties labāk, ne vienmēr ir tas pats pateicīgākais darbs.

Turklāt bieži vien tiek ironizēts, ka profesionāļu darbu šajā ziņā vismaz īsākos termiņos var salīdzināt ar šautriņu mešanu, ko tikpat labi var darīt arī kāds mērkaķis. Proti, ja tam tiek iedotas šautriņas, kuras tiek attiecīgi mestas uz akciju saraksta pusi (ieguldījumu portfelis tad tiek izvēlēts no tām kompāniju akcijām, kuru vārdam ir trāpīts), tad šī portfeļa guvums var nebūt sliktāks par to, ko klientiem nodrošinās tirgus profesionālis, kad tas, ņemot vērā visas savas zināšanas uz konkrēto brīdi, izvēlēsies konkrētas akcijas, kurām investoru tad it kā vajadzētu aplaimot ar lielākiem guvumiem.

Jau ziņots, ka šajos gadījumos tiek citēts Prinstonas Universitātes pasniedzēja Bērtona Malkiela darbs "A Random Walk Down Wall Street", kurā viņš izvirzīja hipotēzi, ka nejauši izvēlētu akciju portfelis var būt tikpat veiksmīgs/neveiksmīgs kā labi apmaksātu tirgus profesionāļu darbs. Šis darbs iemantojis lielu popularitāti, jo tam pamatā bija visai interesants pētījums un galu galā nebūt nevar apgalvot, ka šī hipotēze būtu pilnīgi greiza. Rezultātā arī šobrīd puspajokam tiek veikti līdzīgi eksperimenti, kas bieži atklāj, ka "mērkaķošanās" rezultātā, piemēram, ar tām pašām šautriņām patiešām var izveidot visai cienīgu ieguldījumu portfeli, kas pārspēj dažādu tirgus "guru" veikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bafets iesaka zemu izmaksu fondus, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējo dienu laikā tirgus dalībnieki aktīvi mēģina interpretēt Berkshire Hathaway leģendārā vadītāja Vorena Bafeta izteikumus pēc ikgadējās viņa stūrētās kompānijas akcionāru sanāksmes. Tās laikā ietekmīgais investors nekautrējās kritizēt Volstrītu un fondus, kuri par aktīvu pārvaldīšanu prasa lielāku samaksu. Viņš arī norādīja, ka priekšroku dod zemu izmaksu biržās tirgotajiem fondiem (ETF).

Jāpiebilst, ka Vorens Bafets jau pirms pāris gadiem Berkshire kuplo akcionāru pulku informēja, ka vēlas, lai viņa personīgā bagātība tiktu investēta visai vienkāršā veidā. V. Bafets teica, ka 10% vajagot ieguldīt īstermiņa ASV obligācijās, un pārējos 90% vajagot atlicināt ieguldījumiem ļoti zemu izmaksu fondā, kurš seko līdzi ASV Standard & Poor’s 500 indeksa izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru