Sēžot aviokompānijas airBaltic lidmašīnā, nosēšanās laikā Rīgā pēdējā laikā var dzirdēt ne tikai pateicības vārdus par kopā pavadīto laiku un citas laipnības, bet arī brīdinājumu atturēties izmantot melnas krāsas Mercedes markas taksometrus.
Iemesls tam esot gauži triviāls — pastāvot nopietna iespēja tikt apkrāptam. Protams, nav izslēgts, ka, braucot ar melnajiem Riga Taxi meršiem, var nākties maksāt ievērojami vairāk, nekā veicot identisku attālumu ar citu kompāniju taksometriem. Tāpat ir skaidrs, ka gadījumā, ja tiešām notiek patērētāju krāpšana, pret to ir jāvēršas ar visu iespējamo likuma bardzību. Tomēr pieminētā airBaltic rīcība vien paspilgtina kādu interesantu pēdējā laika tendenci Latvijā. Laikā, kad mūsu valstī bija tā saucamie treknie gadi, klientu pietika visiem — taksometriem, kafejnīcām, veikaliem utt.
Kā zināms, tagad laiki ir mainījušies, cilvēki ievērojami prātīgāk ir sākuši tērēt savu naudu, un tas nozīmē klientu samazināšanos tām pašām kafejnīcām, taksometriem, veikaliem… Vieni šādā situācijā paceļ ķepiņas un slēdz savu bodīti ciet, otri — nolemj, ka labāk būtu, lai ciet slēdzas konkurenti. Un šādā situācijā tiek izvilkti «stobri». Ja deviņdesmito gadu konkurences cīņā jēdziens «stobri» tika lietots šā vārda tiešajā nozīmē, tad pēdējā laikā vairāk modē ir tā saucamā melnā PR gājieni.
Nu, piemēram, cilvēks, kurš ar lidmašīnu Rīgā ierodas no Vācijas vai Francijas, taču nezina, kāda šeit ir reālā situācija ar taksometru pakalpojumiem, un ja vēl kāds «draudzīgi» pabrīdina… Kāpēc gan neņemt vērā?! Taču šis pasažieris nezina arī to, ka minētā aviokompānija ir arī paziņojusi, ka veidos pati savu taksometru kompāniju, kas, visticamāk, strādās tieši Rīgas lidostā. Šoreiz runa vairāk sanākusi par kompāniju airBaltic, taču tas nebūt nav vienīgais grēkāzis šajā sakarā. Vēl gluži nesen mēs dzirdējām visai skaļus izsaucienus, kas apšaubīja viena otra pārtikas ražotāja izstrādājumu kvalitāti. Pabļaustījās, nekādi īpašie pārkāpumi atrasti netika un viss pieklusa. Tomēr ir kāda nianse — pietiekami daudzu patērētāju apziņā palika iespaids, ka ar attiecīgā ražotāja produkciju kaut kas īsti labi nav.Tāpat arvien biežāk uzņēmumi savā starpā sāk tiesāties par tiesībām izmantot vienu vai otru zīmolu. Un šādus piemērus varētu minēt ne vienu vien. Var jau, protams, teikt — katrs uzņēmējs cīnās par savu vietu zem saules, par katru klientu un — kas nav aizliegts, tas ir atļauts.
Jau pieminētais airBaltic ar savu paziņojumu «iegriezis» ne tikai konkrētajai taksometru kompānijai, bet arī šai valstij kopumā. Ko saviem radiem, draugiem un paziņām pēc šāda ziņojuma noklausīšanās, visticamāk, stāsta ārvalstu tūristi — Latvija ir zeme, kur jābūt ļoti uzmanīgiem, jo tur krāpjas, kā vien var. Nevar noliegt airBaltic pēdējo gadu darbības panākumus — tā ir kļuvusi par nopietnu pasažieru aviopārvadājumu kompāniju. Taču tā tomēr joprojām ir nacionālā aviokompānija, tāpēc nav pareizi, ka tā savus biznesa jautājumus kārto uz valsts tēla rēķina.