Jaunākais izdevums

Kritīs vai nekritīs Ivara Godmaņa valdība - šis jautājums no ziņu slejām nepazūd jau ilgāku laiku, bet aktualizējās apmēram tajā laikā, ka Jaunais laiks (JL) nolēma pieprasīt jau rīt balsojumu Saeimā par neuzticības izteikšanu premjeram.

Gluži kā sagaidījušas savu lielo dienu, viena aiz otras sarosījās divas koalīcijas partijas - ZZS un Tautas partija (TP).

Vispirms ZZS pavēstīja, ka šiem būšot sarežģīti strādāt valdībā, ja tā neapmierinās teju visas lauksaimnieku prasības. Drīzāk gan tas izskatās pēc visai izmisīga mēģinājuma piesegt savu partijas biedru zemkopības ministru Mārtiņu Rozi, viņa līdz šim pieļautās neizdarības pārliekot uz visas valdības un tādējādi arī valsts budžeta pleciem.

Nenoliedzot, ka lauksaimnieki tiešām ir neapskaužamā situācijā, šāds ZZS ultimāts tomēr ir vismaz nekorekts - nevar risināt zemniekiem svarīgus jautājumus uz pedagogu vai mediķu rēķina.

Savukārt TP gājiens bija ne mazāk puicisks - nu, ja zaļie te daudz lecas, tad arī mēs te daudz pūlēties netaisāmies. Zīmīgi gan ir tas, ka TP paziņojumi par pašreizējās koalīcijas nespēju un tamlīdzīgām lietām sekoja tūlīt pēc tam, kad Godmanis partijām bija prezentējis savu ministriju optimizācijas plānu. Nav izslēgts, ka premjers bija nolēmis oranžajiem vairs neļaut vadīt kādu no viņiem interesantajām, piemēram Kultūras ministriju.

Kā redzams, valdības partijas šobrīd ir aizņemtas ar «svarīgākām» domām nekā šīs valsts izvešana no krīzes, ekonomikas attīstība utt. Tā kā lauksaimnieku prasības pirmdienas valdības ārkārtas sēdē pilnībā netika apmierinātas, un laiks rādīs, vai Godmanis kļūs par pirmo premjerministru atjaunotās Latvijas vēsturē, kurš ir spiests atkāpties neuzticības balsojuma rezultātā, un tas nozīmē, ka vēl zināms laiks Latvijas tautsaimniecībai būs zaudēts - kamēr atbildīgi vīri un sievas dalīs varu.

Diemžēl visu minēto var formulēt arī īsāk - ir sācies pašvaldību priekšvēlēšanu laiks, turklāt daža laba partija vispār grib sarīkot ārkārtas Saeimas vēlēšanas, un nekam citam acīmredzot neatliek laika arī turpmākos mēnešus. Jā, esošā valdība pieņēmusi ne vienu vien nepopulāru un kļūdainu lēmumu, taču būtu naivi iedomāties, ka premjera maiņa dos jūtamu uzlabojumu, turklāt atzīstama ir Godmaņa apņemšanās nepamest šo kuģi ekonomiski un politiski sarežģītajā periodā. Šajā situācijā pietiktu vien ar pāris ministru, kuri ilgstoši ir pierādījuši savu nekompetenci, nomaiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā sagatavot uzņēmuma iekšējo sistēmu līdz ienāk E-rēķini PEPPOL formātā? 

Sadarbības materiāls, 21.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa vidē ir izplatīts maldīgs uzskats, ka E-rēķins ir PDF rēķins, kas nosūtīts elektroniski un derīgs bez paraksta – tā nav!

Kas ir e-rēķins?

E-rēķins ir digitāla formāta rēķins, kas tiek sagatavots no rēķina izrakstītāja ERP, grāmatvedības, vai kādas citas sistēmas, kas ir konfigurētas ar zemāk aprkastītu E-rēķinu formāta savienojumu, un nosūtīts uz rēķina saņēmēja sistēmu, neizmantojot epastu, vai fizisku piegādi.

“Šeit ir būtiski, lai jebkurš uzņēmums padomātu par savas sistēmas esošo vai plānoto nodrošinājumu” saka Mārtiņš Kaļva, procesu automatizācijas eksperts no MS Solutions

Kas uzņēmējus sagaida nākotnē?

Šāda E-rēķinu sistēma, ļaus efektīvi apmainīt rēķinu saturu mašīnlasāmā formā, kas būs viegli apstrādājams sistēmām un būtiski samazinās kļūdu iespēju un nepieciešamību pēc manuālas apstrādes resursiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

62,7% iedzīvotāju rēķinus apmaksā uzreiz pēc algas saņemšanas

Žanete Hāka, 09.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne vienam vien Latvijas iedzīvotājam ikmēneša rēķinu summas nomaksa prasa būtisku daļu no ikmēneša ienākumiem. Lai rēķinu nomaksai atvēlētos līdzekļus nejauši neiztērētu un visu mēnesi nebūtu jādomā par rēķiniem, pēc DNB bankas pasūtījuma īstenotajā aptaujā atklāts, ka lielākā daļa jeb 62,7% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju rēķinus apmaksā uzreiz pēc algas saņemšanas mēneša pirmajā pusē.

Aptuveni katrs piektais (26,4%) respondents rēķinu apmaksu veic pakāpeniski visa mēneša garumā, bet 7% aptaujāto rēķinu apmaksu novilcina līdz mēneša beigām. Visapzinīgākie rēķinu apmaksā ir 18 līdz 24 gadus veci jaunieši – 75,5% šīs grupas aptaujāto norādījuši, ka rēķinu apmaksu veic līdz ar algas saņemšanu. Savukārt 46 līdz 55 gadus veci respondenti biežāk nekā citas vecuma grupas norādījuši, ka rēķinu apmaksu veic pakāpeniski visa mēneša garumā (katrs trešais) vai novilcina to līdz mēneša beigām (9,4%). Arī sievietes (65,9%) steidz rēķinus nomaksāt ātrāk nekā vīrieši (59,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

LTRK: izmaiņas automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojuma funkcionalitātē radīs papildu izmaksas uzņēmējiem

Lelde Petrāne, 06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015.gada 1.janvāra Latvijas banku plānotās izmaiņas paredz, ka esošais rēķinu automātiskā maksājuma pakalpojums tiks aizstāts ar citu risinājumu. Atsevišķas bankas plāno piedāvāt klientiem e-rēķinu piegādi internetbankā, kur klients varēs izvēlēties rēķina apmaksas veidu (t.sk. automātisku rēķinu apmaksu). Komisijas maksu par plānoto pakalpojumu – papildu e-rēķinu piegādi interneta bankā - turpmāk iekļaus komersanta, pakalpojuma sniedzēja rēķinā klientam.

Komersanti līdz šim ir ieguldījuši līdzekļus IT sistēmu izveidē un attīstībā, lai atbilstoši normatīvo aktu noteikumiem nodrošinātu klientiem iespēju saņemt rēķinu bez papildu maksas vienā rēķina piegādes kanālā. Lai arī pēc 2015.gada 1.janvāra plānotajām izmaiņām komersanti varētu atsevišķu banku klientiem piedāvāt ērtību apskatīt rēķinu internetbankā un veikt rēķinu maksājumus automātiski, paredzamas būtiskas papildu investīcijas IT sistēmās, datu apmaiņas nodrošināšanai ar bankām, norāda Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera.

Ja šobrīd bankas slēdz vienošanos ar klientu par automātisko rēķinu apmaksu, un komisijas maksu par pakalpojumu klients maksā bankai, jaunajā e-rēķinu piegādes risinājumā atsevišķas bankas komisijas maksu plāno iekasēt no komersanta, kurš pēc bankas klienta pieprasījuma papildu nodrošinās e-rēķina piegādi internetbankā. E-rēķina piegāde nenodrošinās tā apmaksu – to, kādā veidā rēķinu apmaksāt, paliks klienta ziņā. Plānotajai kārtībai komisijas maksu par banku pakalpojumu iekasēt no komersanta nav pamatojuma, jo komersants nav ne pakalpojuma lietotājs, ne labuma guvējs, uzsver biedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mainoties rēķinu automātiskās apmaksas sistēmai, pakalpojums banku klientiem būs bez maksas

Žanete Hāka, 18.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada nogalē tiks noslēgts automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums, tā vietā piedāvājot jaunu risinājumu, stāsta Swedbank E-rēķinu projekta vadītājs Andris Lasmanis.

Patlaban 180 tūkstoši Swebank klientu patlaban lieto automātisko rēķinu apmaksu. Šobrīd mēnesī Swedbank internetbankā automātiski tiek apmaksāti ap 350 tūkstoši rēķinu, kas ir 3,5 miljoni rēķinu gadā.

Būtiska atšķirība no jaunā gada būs, ka līdz šim tiešā debeta serviss bija maksas pakalpojums – patērētājs maksāja par automātiskā rēķina apmaksas iespējām, bet turpmāk klientiem šis pakalpojums būs bez maksas, stāsta A. Lasmanis. Uzņēmumiem, kas šo pakalpojumu izmantos, būs maksas pakalpojums

Viņš uzsver, ka laika nav palicis daudz – septembra beigās Swedbank sāks tiešo komunikāciju ar klientiem, kas lieto šo pakalpojumu.Patlaban notiek sarunas un līgumu slēgšana ar uzņēmumiem un novembrī tiks veikti testi ar rēķinu sūtīšanu. Decembrī pakāpeniski tiks pāriets uz jauno sistēmu – decembra beigās esošais serviss tiks slēgts, un tiem uzņēmumiem, kuri nebūs pārgājuši uz jauno sistēmu, tiks piedāvāti citi produkti.Vēl nepieciešama nopietna sagatavošanās, lai zinātu, kuri uzņēmumi pāriet. Klienti gan gada beigās, gan nākamā gada sākumā tiks informēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vasaras finanšu izaicinājumi maziem un vidējiem uzņēmumiem. Kā palīdzēt?

Kaspars Barons, faktoringa kompānijas “Factris Latvia” biznesa attīstības vadītājs, 26.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rēķinu maksājumu kavēšana biznesa sektorā kļuvusi par tik būtisku problēmu, ka nopietni ietekmē uzņēmumu ekonomisko attīstību un reizēm pat dzīvotspēju.

Pēc “Factris Latvia” novērojumiem, maksājumu kavējumu problēma īpaši saasinās tieši vasaras laikā, kas daudziem uzņēmumiem biznesā ir karstākais gada laiks.

Tās ir nozares, kas pieredz strauju, uz sezonalitāti balstītu apgrozījuma pieaugumu. Viena no tādām ir lauksaimniecība, īpaši ogu, augļu un dārzeņu tirdzniecība, kur sākas straujš ražas ievākšanas process, taču mazumtirgotāji nereti atliek rēķinu apmaksu uz vēlāku laiku. Arī būvniecībā vasarā nepieciešams algot vairāk darbinieku.

Kopumā rēķinu apmaksas kavēšanos vasarā veicina arī atvaļinājumu laiks, kad daudzi par finansēm atbildīgie darbinieki dodas brīvdienās. Maziem un vidējiem uzņēmumiem vasarā nereti galvassāpes rada arī lielveikalu ilgie apmaksas termiņi – produkcija tiek nodota veikaliem, bet samaksa par preci tiek saņemta vien pēc 60-90 dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniski nosūtīto rēķinu tirgus Latvijā kopumā šobrīd ir sastindzis, norāda Itella Information valdes priekšsēdētājs Alvis Dimitris. Tas varētu būt skaidrojams ar to, ka Latvijas uzņēmumi aktīvu pāreju uz e-rēķiniem bija uzsākuši pāris gadus iepriekš un šobrīd ir sasniegts teju maksimums klientu lokā, kuri papīra rēķinu vietā priekšroku dod e-rēķiniem, raksta Dienas bizness.

Kopš 2010.gada rudens Lattelecom aicina klientus atteikties no papīra rēķiniem – to izdarījuši aptuveni 89% klientu. Tādējādi 60% klientu rēķinu saņem elektroniski vietnē mans.lattelecom.lv, 24% informācija tiek piegādāta e-pastā, bet 5,5% klientu par 0,10 Ls rēķinu saņem īsziņas veidā. Joprojām rēķinu papīra formātā saņem 11% klientu, kas tiek piegādāts pa pastu, un par to ir jāmaksā 1,21 Ls, DB norādīja Lattelecom sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Līga Bite. Savukārt invalīdiem rēķini tiek piegādāti pa brīvu. Bez maksas rēķinu var apmaksāt internetbankā, bet veicot maksājumu Lattelecom klientu apkalpošanas centros tiek piemērota 0,5 Ls komisijas maksa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi kavē gandrīz katru desmito rēķinu, un šai praksei ir tendence pieaugt, liecina 2019. gada Eiropas maksājumu ziņojums (European Payment Report), ko jau 21. gadu pēc kārtas veic Eiropas vadošais kredītu pārvaldības uzņēmums Intrum.

Apjomīgais pētījums, kurā piedalījās teju 12 000 Eiropas uzņēmumu, vienlaikus tika veikts 29 Eiropas valstīs periodā no šī gada janvāra beigām līdz aprīļa sākumam.

Uzņēmumi visā Eiropas kontinentā ziņo par negatīvām pazīmēm, kas saistītas ar maksājumu kavējumiem un parādiem kompāniju savstarpējos norēķinos. Latvijā uzņēmumi rēķinus kavē vidēji 2 dienas un tos apmaksā vidēji 20 dienu laikā. Vislielākie rēķinu kavētāji Eiropā ir Grieķijas uzņēmēji, kas kavē līdz pat 20 dienām, kamēr visgodprātīgāk rēķinus maksā Vācijas un Norvēģijas uzņēmēji.

«Ikviens uzņēmējs zina, ka kavēti maksājumi apgrūtina uzņēmuma naudas plūsmu un rada daudzus citus sarežģījumus, piemēram, uzņēmumiem pazeminās likviditāte, rodas grūtības samaksāt saviem piegādātājiem, norēķināties ar darbiniekiem un investēt attīstībā. Līdz ar to svarīgi ir saprast, ka maksājumu disciplīna ietekmē ne tikai konkrētu uzņēmumu finansiālo veselību, bet visu biznesa ekosistēmu un tālāk arī valstu ekonomiku,» norāda Intrum ģenerāldirektore Baltijā Ilva Valeika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Fitek Group produktu attīstībā šogad plāno ieguldīt aptuveni miljonu eiro

Žanete Hāka, 14.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas un Eiropas finanšu tehnoloģiju un e-rēķinu risinājumu piegādātāja Fitek Group apgrozījums 2018. gadā sasniedza 21,5 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 60% jeb 8 miljoniem eiro vairāk nekā 2017. gadā, liecina kompānijas paziņojums.

Apgrozījuma pieauguma pamatā - piegādātāju rēķinu aprites un apstiprināšanas sistēmas FitekIN izaugsme, pārdošanas rēķinu apstrādes apjomu pieaugums Baltijā, kā arī ģeogrāfiskā paplašināšanās Balkānos. Drīzumā Fitek Group ieviesīs jaunu rēķinu portālu, kas domāts mazo un vidējo uzņēmumu segmentam.

2018. gadā Fitek Group turpināja paplašināties - gada sākumā uzņēmums iegādājās Lietuvas koncerna SIS kontrolpaketi un pavasarī ieguva daļas Serbijas e-rēķinu un digitālās drukas uzņēmumā New Image. Lielbritānijā uzņēmums tika nodibināts rudenī, piedāvājot piegādātāju rēķinu pārvaldības platformu, kas ir ļoti konkurētspējīga Lielbritānijas tirgū.

Fitek vadītājs Latvijā Edgars Strazds, komentējot rezultātus, norāda, ka: «Iepriekšējā gadā mēs spējām vienlaikus augt esošajos tirgos, kā arī ātri paplašināt savu darbību jaunos un augošos tirgos, kas rezultējās apgrozījuma pieaugumā. Aktīvi strādājām un ieguldījām resursus jaunu produktu attīstībā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban aktīvi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ir pārāk zemu novērtēti, un to vērtība pieaugs, atlabstot Krievijas ekonomikai, tāpēc šobrīd ir labākais brīdis, lai šajā reģionā veiktu ilgtermiņa ieguldījumus.

Šādu viedokli paudis investīciju fonds East Capital, ziņo Bloomberg.

«Šobrīd ar tādu novērtējumu, kāds ir Baltijas valstīs, es pirktu visu. Ilgtermiņa investoriem šis ir īstais brīdis ieguldījumiem,» norāda East Capital vadītājs Pīters Hakansons (Peter Hakannson).

Par to, ka Baltijas valstis pamazām atkopjas no finanšu krīzes arī liecina reģiona lielāko banku Swedbank un SEB izteikumi, ka slikto kredītu apjomu pieaugums jau ir sasniedzis virsotni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

No jaunā gada mainīsies automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums

Žanete Hāka, 16.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2015. gada 1. janvāri ir paredzētas izmaiņas banku piedāvātajā pakalpojumā – automātiskā rēķinu apmaksā jeb tiešā debeta maksājumā, aizvietojot to ar alternatīvu risinājumu, informē Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pārstāvji.

Šīs izmaiņas nodrošinās Eiropas Parlamenta regulas Nr. 260/2012 prasību izpildi, kas paredz, ka Latvijā gada laikā pēc eiro ieviešanas jānodrošina iekšzemes tiešā debeta maksājumu atbilstība vienotās eiro maksājumu telpas (SEPA) prasībām.

Pielāgojoties jaunajām prasībām un nodrošinot klientiem iespēju arī turpmāk veikt automātisko rēķinu apmaksu no bankas konta, Latvijas bankas ir izstrādājušas alternatīvu risinājumu - regulāru SEPA kredīta pārvedumu klienta e-rēķinu apmaksai, kas būs spēkā no 2015. gada 1. janvāra.

Tas nozīmē, ka sākot ar jauno gadu, klienta rēķinu apmaksa tiks nodrošināta, pamatojoties uz pakalpojumu sniedzēja izrakstīto e-rēķinu. Bankas jau laicīgi informējušas klientus par gaidāmajām izmaiņām, tāpēc banku klientiem, kuri patlaban izmanto automātisko rēķinu apmaksu, jāseko līdzi savu banku paziņojumiem un jāpievērš uzmanība turpmākai pakalpojumu saņemšanas kārtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank uzsāk e-rēķinu ieviešanu internetbankā

Lelde Petrāne, 05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ir uzsākusi e-rēķinu ieviešanu internetbankā, liecina kredītiestādes sniegtā informācija.

Tiem uzņēmumiem, kas ieviesīs e-rēķinus Swedbank internetbankā šogad, arī pēc 1.janvāra varēs darboties automātiskā rēķinu apmaksa atbilstoši ES regulai. To vidū ir tādi uzņēmumi kā Latvijas Mobilais Telefons (LMT), Latvenergo un citi.

Lai atbilstu ES regulas izmaiņām, no nākamā gada Latvijā vairs nebūs pieejams līdzšinējais automātiskās rēķinu apmaksas risinājums. Swedbank izstrādāja jaunu pakalpojumu – e-rēķinus Swedbank internetbankā. Tas sniedz iespēju saņemt savus rēķinus vienuviet internetbankā, tos pārskatīt un apmaksāt, arī izmantot rēķinu automātisku apmaksu, skaidroja bankas pārstāve Vineta Savicka.

Tiem uzņēmumiem, kas decembrī ieviesīs savu rēķinu piegādi Swedbank internetbankā, klientiem arī pēc 1.janvāra notiks e-rēķinu automātiskā apmaksa. Arī nākamgad uzņēmumi saviem klientiem var ieviest jauno pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pēdējos gados tiek veicināta elektroniskā dokumentu aprite, tomēr joprojām gandrīz visos (96%) uzņēmumos Latvijā dokumentu aprite notiek papīra formātā.

Vidēji mēnesī uzņēmums saņem aptuveni 25 elektroniskos rēķinus, astoņus rēķinus atbilstošās interneta vietnēs, kā arī 355 papīra rēķinus. Tostarp katrs ceturtais uzņēmums apliecina, ka kāds rēķins pazūd vismaz reizi mēnesī, tā secināts Itella Information veiktajā pētījumā Grāmatvežu asociācijas biedru vidū. Ņemot vērā, ka ikviens rēķins ir jāievada uzņēmuma grāmatvedības sistēmās, 80% aptaujāto uzņēmumu to dara manuāli, turklāt dokumentu aprite papīra formātā notiek 96% uzņēmumu. Vidēji vienu rēķinu vizē vai apstiprina divi cilvēki, līdz ar to 63% uzņēmumu viens rēķins apstiprināšanas ceļu mēro ilgāk par dienu, savukārt trešajai daļai rēķinu ceļš no rēķina saņemšanas brīža uzņēmumā līdz tā sagatavošanai uz apmaksu ir ilgāks par trīs dienām. Pētījuma dati iekrāso esošo situāciju Latvijā, DB sacīja Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC), kas ir atbildīgs par e-paraksta attīstību Latvijā, valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Komercbanku Asociācija: cenu jautājumi nav risināmi ar publiskiem paziņojumiem

Baiba Melnace, Latvijas Komercbanku Asociācijas (LKA) komunikācijas speciāliste, 07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji ir pietiekami labi informēti par automātiskā rēķinu apmaksas pakalpojuma izmaiņām, bet cenu jautājumi nav risināmi ar publiskiem paziņojumiem

(LKA viedoklis par rakstu, kas vakar publicēts Db.lv: «LTRK: izmaiņas automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojuma funkcionalitātē radīs papildu izmaksas uzņēmējiem»)

Jau kopš 2014.gada sākuma Latvijā plašā lokā sākās diskusijas par automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojuma sagaidāmajām izmaiņām no 2015.gada 1.janvāra, kad Latvijai jāievieš ES Vienotās Eiropas maksājumu telpas regula. Pie sarunu galda Tiešā debeta apakšgrupā, ko vadīja Latvijas Banka, bija gan bankas, gan uzņēmumi, tai skaitā telekomunikāciju nozares lielākie uzņēmumi, gan starpnieki – rēķinu infrastruktūras nodrošinātāji. Tādēļ šie uzņēmēji ir lieliski informēti, ka visām pusēm līdz šim ērtais automātiskais maksājums bankām ir obligāti jāaizstāj ar citu risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu 35 gadu vecumā Edgars Rinkēvičs ir piedzīvojis spožu karjeru – ilgu laiku sabijis Aizsardzības ministrijas valsts sekretāra amatā, bet brīdī, kad pie viņa viesojās Numurs, viņš tieši septiņas dienas pildīja Valsts prezidenta kancelejas vadītāja pienākumus.

Vieni viņu dēvē par pelēko kardinālu, otri uzskata, ka tieši viņa spēkos ir padarīt Valsts prezidenta politiku un izturēšanos respektējamāku un pat agresīvāku, trešie – baidās tikt atlaisti no darba. Pašam Edgaram Rinkēvičam viedoklis ir skaidrs — diez vai Latvija ir gatava tautas vēlētam prezidentam, turklāt nekas slikts nenotiktu, ja augstākā valsts amatpersona nebūt nebūtu bezpartijiska.

picturegallery.ffb901e3-fe0d-4afd-b588-27a1d38512f9

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā vien izskatās, ka Latvijas valdībai ir bijuši divi varianti, kā pierunāt Starptautisko Valūtas fondu un citas starptautiskās piešķirt piešķirt vajadzīgos miljardus.

Respektīvi, vai nu tiek devalvēts lats, vai arī būtiski mainītas nodokļu likmes (pārsvarā gadījumu - uz augšu), tādējādi faktiski izsmeļot naudu no valsts ekonomikas.

Protams, pozitīvi ir tas, ka valstsvīri pēc vairākiem gadiem beidzot ir sadzirdējuši biznesa prasību samazināt iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN). Tiesa, uzņēmēji vienmēr ir prasījuši veikt samazinājumu no 25 līdz 15%, bet arī kritums no 25 līdz 23% nav zemē metams. Taču būtiskākais šajā kontekstā ir jautājums, vai minētais IIN samazinājums spēs kaut cik nopietni kalpot par balansu milzīgajam gaidāmajam nodokļu sloga palielinājumam, kas radīsies, ceļot PVN likmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Parādsaistības un neparedzami ieņēmumi krīzes laikā īpaši apgrūtina MVU darbu

Kaspars Barons, faktoringa kompānijas Factris izpilddirektors Latvijā, 06.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīzes laikā, pasliktinoties tirgus situācijai, vājinās daudzu uzņēmumu asinsrite jeb likviditāte, un tas rada vajadzību pēc apgrozāmajiem līdzekļiem.

Vienlaikus Latvijā turpinās kreditēšanas tempu kritums, kas nozīmē, ka daudziem maziem un vidējiem uzņēmumiem (MVU) ir grūti piesaistīt finansējumu, ko veicina arī banku striktās kreditēšanas prasības. Viens no būtiskiem riskiem, ar ko krīzē sastopas MVU, ir neparedzami ieņēmumi un nevēlamas parādsaistības. Kādas ir iespējas mazināt šos riskus, lai veiksmīgāk pārvarētu krīzi?

Svarīgas garantijas un darījumu drošība

Izvērtējot 2020. gadu, kas pavadīts pandēmijas ēnā, Factris analīze liecina, ka lielākie zaudētāji bijuši tie MVU, kas nespēja izpildīt pārdošanas apjomu mazā pieprasījuma un pirktspējas dēļ, neizmantoja jaunus pārdošanas kanālus un uzturēja dīkstāvē darba spēku, telpas un iekārtas. Tāpat lielākam riskam krīzē pakļauti uzņēmumi, kas izmantojuši banku aizdevumus, kuri nenodrošina pret riskiem, kā arī uzņēmumi, kam pietrūka līdzekļu izejvielām un ražošanai nepieciešamajiem produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Capitalia: Trīs mēnešu laikā uzņēmumi pārdevuši rēķinus vairāk nekā miljons eiro apmērā

Dienas Bizness, 12.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu uzņēmuma AS Capitalia piedāvātā rēķinu pārdošana strauji iekaro popularitāti starp maziem un vidējiem uzņēmumiem. Kopš pakalpojuma ieviešanas pērnā gada oktobrī, to izmanto jau vairāk nekā 30 uzņēmumi Latvijā un Lietuvā, kas kopā ir pārdevuši rēķinus vairāk nekā 1 000 000 eiro apmērā, informē uzņēmumā.

Izmantojot rēķinu pārdošanu, uzņēmumi var saņemt naudu uzreiz par rēķiniem, kuru apmaksa citādāk būtu jāgaida 30 līdz 90 dienas. Šis jaunais finansējuma veids ir alternatīva tradicionālam banku piedāvātajam faktoringam.

AS Capitalia pakalpojums rēķinu pārdošana ļauj uzņēmumiem pārdot izrakstītos rēķinus, saņemot naudu no pēcapmaksas klientiem uzreiz. Maziem un vidējiem uzņēmumiem tas ļauj atbrīvot iesaldētos naudas līdzekļus un izmantot tos turpmākai uzņēmējdarbības attīstīšanai. AS Capitalia rēķinu pārdošanas pakalpojums ir izveidots, iedvesmojoties no populāriem šādu produktu analogiem Lielbritānijā un ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Itella iestājas Eiropas E-rēķinu pakalpojumu sniedzēju asociācijā

Sanita Igaune, 13.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas loģistikas uzņēmums Itella Information ir iestājies jaunizveidotajā Eiropas E-rēķinu pakalpojumu sniedzēju asociācijā EESPA (European E-invoice Service Provider Association), kuras mērķis ir veicināt e-rēķinu izmantošanu, kā arī apvienot e-rēķinu pakalpojumu sniedzējus kopīgu mērķu sasniegšanai.

EESPA prioritātes ietver sabiedrības informēšanu par e-rēķinu pielietojumu un savietojamību ar citām sistēmām, to radīto ieguvumu popularizēšanu un industrijas pārstāvēšanu dažādos pasākumos un diskusijās.

«Nākotnē transakciju rēķinu apmaiņa notiks tikai elektroniskā veidā – gan fiziskām personām, gan arī starp uzņēmumiem un iestādēm. Jau tagad arvien vairāk uzņēmumu vēlas saņemt rēķinu informāciju elektroniskā formā, turklāt arī Latvijas likumdošana vairs neliek šķēršļus šīs rēķinu formas izmantošanai,» skaidro Itella Information komercdirektors Alvis Dimitris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Aicina banku klientus pārbaudīt, vai pakalpojumu sniedzēji piedāvā regulāro rēķinu apmaksu

Žanete Hāka, 12.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus pievērst īpašu uzmanību un pārliecināties savās bankās, vai līdz šim esošie pakalpojumu sniedzēji, kuri piedāvāja saviem klientiem rēķinu (par komunālajiem pakalpojumiem, telekomunikācijām) automātisko apmaksu, turpina to darīt arī pēc 2015.gada 1.janvāra, informē PTAC.

Līdz ar Latvijas integrāciju eirozonā un atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr.260/2012 prasībām, turpmāk iekšzemes tiešā debeta maksājumiem jāatbilst Vienotās Eiropas maksājumu telpas (SEPA – Single Euro Payments Area) prasībām. Bankas ir izstrādājušas un piedāvā jaunu pakalpojumu - E-rēķina regulāro apmaksu, kas aizstās līdzšinējo automātisko rēķinu apmaksas jeb tiešā debeta pakalpojumu.

Šīs izmaiņas attieksies gan uz patērētājiem, kuri izmantoja automātiskā maksājuma jeb tiešā debeta pakalpojumu, gan patērētājiem, kuri pieteiksies e-rēķinu regulārajai apmaksai no šī gada 1.janvāra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Saeima pieņem atbalsta paketi apkures izmaksu pieauguma segšanai iedzīvotājiem

LETA, 11.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma likuma grozījumus, paredzot veikt virkni pasākumu siltumapgādes un apkures izmaksu pieauguma daļējai segšanai mājsaimniecībām.

Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā veikti, lai mazinātu negatīvo sociālekonomisko ietekmi uz iedzīvotāju ienākumiem, kas saistīti ar iepriekš nepieredzētu energoresursu strauju cenu kāpumu.

Atbalsta pakotnē iekļauto pasākumu kopējo atbalsta summa būs ap 442,25 miljoniem eiro.

Atbalsts siltumapgādes un apkures nodrošinājuma izmaksu segšanā mājsaimniecībām risinājums ir horizontāls atbalsts mājsaimniecībām ar siltumapgādi un apkuri saistīto izmaksu pieauguma daļējai segšanai no valsts budžeta līdzekļiem un tas nosaka sešus atbalsta veidu virzienus - centralizētā siltumapgāde, dabasgāze, ko izmanto apkurei, elektroenerģija, ko izmanto apkurei, kā arī koksnes granulas, koksnes briketes un malka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Eesti Post" vienīgā akcionāra ārkārtas pilnsapulcē apstiprināti stratēģiskās attīstības plāni nākamajiem pieciem gadiem. Viens no sapulcē pieņemtajiem lēmumiem ir uzņēmuma informācijas biznesa (e-rēķinu) nodalīšana, izveidojot meitasuzņēmumu "Finbite OÜ", kas no 2021. gada 1. janvāra turpinās piedāvāt pakalpojumus infoloģistikas biznesa jomā.

Sākot ar jauno gadu, elektronisko rēķinu platforma, kas līdz šim bija zināma kā "Omniva" rēķinu centrs, darbosies jau zem "Finbite" zīmola. "Finbite" atdalīšanas procesu nodrošina uzņēmuma juridiskais partneris "KPMG Law".

Par "Finbite OÜ" valdes locekli iecelts bijušais "Eesti Post" valdes loceklis Ahto Pērls (Ahto Pärl). "Esmu pārliecināts, ka infoloģistikas bizness kā atsevišķs uzņēmums spēs ievērojami efektīvāk apkalpot klientus un, to darot, piedāvāt viņiem lielāku pievienoto vērtību," komentēja A.Pērls.

"Eesti Post" uzraudzības padomes priekšsēdētājs Stens Soosaārs (Sten Soosaar) piebilda, ka, "ņemot vērā "Eesti Post" plānus koncentrēties uz kvalitatīvu pasta pakalpojumu attīstību, lēmums par "Finbite" nodalīšanu no uzņēmuma galvenās darbības jomas tika pieņemts, lai e-rēķinu bizness turpmāk saņemtu visu tam nepieciešamo uzmanību."

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo ievieš e – rēķinus

, 21.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvenergo no šī gada maija piedāvā juridiskajiem klientiem iespēju pieteikties uz rēķiniem elektroniskā formā, informē Latvenergo Ārējās komunikācijas daļas vadītājs Andris Siksnis.

Pieteikties uz e - rēķiniem juridiskie klienti var portālā e-latvenergo.lv/jp. Līdz šim juridiskie klienti par patērēto elektroenerģiju saņēma papīra formāta rēķinu, kura sagatavošana un izsūtīšana prasa diezgan lielu laika patēriņu, kā arī klienti rēķinu bieži vien saņēma vēlāk nekā plānots.

e-rēķinu klientiem būs iespēja saņemt ātrāk – jau nākamajā darba dienā pēc visu skaitītāju rādījumu nodošanas klientu portālā e-latvenergo.lv/jp. Aktuālo rēķinu redzēt un lejuplādēt no klientu portāla sadaļas Līgumi/Rēķini.

Portālā ir izveidots arī rēķinu arhīvs un, sākot ar maiju, rēķinu vēsture ir pieejama PDF failu formātā. Līdz ar pieteikšanos e-rēķinam klienti iegūst iespēju rēķinus saņemt arī citos sev ērtos formātos, piemēram, XML un CSV, lai tos varētu konvertēt uz programmu Microsoft Excel vai konkrētu savu uzņēmuma norēķinu sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums bankās tiks aizstāts ar citiem risinājumiem

Žanete Hāka, 15.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015. gada 1. janvāra mainīsies tiešā debeta jeb automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums bankās – esošais pakalpojums tiks aizstāts ar jauniem risinājumiem, informē Latvijas Komercbanku asociācijas pārstāve Baiba Melnace.

Uzņēmumiem, kas līdz šim ir sadarbībā ar bankām piedāvājuši klientiem automātiskās rēķina apmaksas iespējas un plāno tās piedāvāt arī turpmāk, laicīgi jāsazinās ar savu banku vai rēķinu nosūtīšanas infrastruktūras uzturētāju, lai noskaidrotu un veiktu nepieciešamās IT sistēmu izmaiņas.

Līdz ar integrāciju eirozonā maksājumiem Latvijā ir jāatbilst Vienotās Eiropas maksājumu telpas (SEPA – Single Euro Payments Area) prasībām. Tādēļ no 2015. gada 1. janvāra Latvijā pašlaik izmantotie automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojumi, kas tiek veikti, izmantojot tiešā debeta maksājumus, būs jāaizvieto ar citiem SEPA atbilstīgiem risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Lietuvā uzņēmumi saskārušies ar jauna veida krāpniecības mēģinājumiem, izmantojot rēķinu finansēšanas pakalpojumu (faktoringu), brīdina faktoringa kompānijas “Factris Latvia” izpilddirektors Kaspars Barons.

Krāpniecības shēma visos pieredzētajos gadījumos pamatā ir viena un tā pati, vienīgi mazliet atšķiras nianses, kādā veidā mēģināts iemidzināt uzņēmēju modrību. Lai nekļūtu par krāpnieku upuriem, K. Barons iesaka dažus vienkāršus, konkrētus ieteikumus potenciālo sadarbības partneru piedāvājumu patiesuma pārbaudei.

Jaunā krāpniecības shēma zīmīga ar to, ka no uzņēmumiem tiek mēģināts izkrāpt nevis naudu, bet preces. Proti, preču viltus pircējs, uzdodoties par kādu citu, tirgū zināmu un uzticamu kompāniju, pats sazinās ar pārdevēju un izsaka interesi par ievērojama apjoma preču pasūtījumu, stāsta K. Barons. Vienlaikus tiek norādīts, ka pircējs strādā tikai ar pēcapmaksu. Ja pārdevējs tomēr uzstāj uz vismaz daļējas priekšapmaksas saņemšanu, pircējs piedāvā pārdevējam vērsties pie faktoringa kompānijas, lai saņemtu rēķina apmaksu (līdz 90% apmērā) no tās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mērķē kļūt par lielāko rēķinu pārvaldības platformu tiešsaistē Latvijā

Db.lv, 21.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Bill.me" nule ir vienojies par sadarbību ar mobilo sakaru operatoru SIA "Latvijas Mobilais telefons" (LMT), tā sperot soli pretī mērķim kļūt par Latvijā lielāko uzņēmēju un iedzīvotāju rēķinu pārvaldības platformu tiešsaistē, informē "Bill.me" Latvijas filiāles vadītājs Jevgeņijs Loginovs.

Latvijā platformu jau pašlaik aktīvi izmanto 50 tūkstoši lietotāju. Uzņēmums plāno šo skaitu palielināt četras līdz sešas reizes līdz gada beigām sasniedzot 200 – 300 tūkstošus lietotāju.

"Bill.me" ir Latvijā izstrādāts, uz mākoņtehnoloģijās balstīts finanšu vadības rīks, ko lielie uzņēmumi var izmantot kā papildu rēķinu piegādes un norēķinu kanālu, bet maziem un vidējiem biznesiem tas var pilnībā automatizēt rēķinu piegādes, skaitītāju rādītāju apkopošanas, norēķinu un klientu saziņas funkcijas. Tikmēr iedzīvotājiem jeb lietotājiem tā būs vietne, kur pārvaldīt savus rēķinus vienkopus.

"LMT svarīga ir ne tikai pakalpojumu kvalitāte, bet arī ērti un droši norēķini par tiem. Tāpēc esam gandarīti pievienot savam partneru lokam uzņēmumu "Bill.me", kas piedāvā klientiem inovatīvu, uz tehnoloģijām balstītu rēķinu saņemšanas, apmaksas un pārvaldības veidu. Šāda sadarbība sniegs iespēju mūsu klientiem veikt vēl vienu soli digitālās transformācijas un apkārtējās vides saglabāšanas virzienā," teica LMT viceprezidents finanšu jautājumos Alfs Janevics.

Komentāri

Pievienot komentāru