Lai gan pērn Liepājas ostā gandrīz par astoņiem procentiem pārsniegta kravu apgrozījuma prognoze, līdz pieciem miljoniem tonnu nedaudz pietrūcis.

2011. gadā Liepājas ostas stividorkompānijas pārkrāvušas ap 4,857 miljonus tonnu, kas ir par 10,8 % vairāk nekā gadu iepriekš un par 7,9 % vairāk nekā plānots. Lielāko kravu apgrozījuma pieaugumu deva beramkravas, ko Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde saista ar ostas padziļināšanu un beramkravu termināļu paplašināšanu.

DB jau rakstīja, ka 2011. gadā turpinājās ES Kohēzijas fonda projekts Liepājas ostas padziļināšana, kas ļāva uzstādīt vairākus jaunus rekordus – pie 51.piestātnes pietauvojās pirmais panamax klases kuģis, kura iegrime sasniedza
10,2 m ( līdz šim lielākā iegrime kuģiem Liepājas ostā bija 9,6 m), uz Turciju aizceļoja lielākā metāllūžņu krava - 37,2 tūkst., kuras īpašnieks bija pašmāju kompānija Tolmets. Arī kravu apgrozījums 2011. gadā ir viens no lielākajiem atjaunotās ostas vēsturē (iepriekš lielākais bija 2003. gadā – 4,86 milj. tonnu, kas bija saistīts ar īpaši labvēlīgiem tirgus apstākļiem kokmateriālu un šķeldas tirgū).

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzsver, ka kravu apgrozījuma pieaugumu veicinājusi veiksmīga sadarbība ar uzņēmējiem, kas ostas padziļināšanu izmantoja, lai attīstītu termināļus un varētu apkalpot lielākus kuģus.

2011. gadā līdz ar divu specializētu termināļu paplašināšanu beramkravas nostiprināja savas pozīcijas Liepājas ostā un palielināja to īpatsvaru līdz 49 %, sasniedzot 2,4 milj. tonnu apgrozījumu. No visām beramkravām labība un labības produkti veido 1,45 milj. tonnu, kas ir par 25,9% vairāk nekā gadu iepriekš. 2011. gadā labība un labības produkti veido 30 % no visām kravām. Turpat dubultojies cementa kravu apgrozījums - 545,2 tūkst. tonnu, kā arī palielinājušies koksnes šķeldas kravu apjomi.

Otra lielākā kravu grupa (39% ) Liepājas ostā 2011. gadā bija ģenerālkravas - 1899,0 tūkst. t, kas gan ir nedaudz mazāk kā gadu iepriekš. Tas saistīts ar tirgus situāciju kokmateriālu tirgū. Pārkrauto kokmateriālu apjomi samazinājušies ir par nepilniem 30%. Lejamkravas Liepājas ostā veido 11% un 2011. gadā pārkrautas ir 558,2 tūkst.t, kas ir par 1,3% mazāk kā 2010. gadā. 2011. gadā līdz ar veiksmīgu prāmju satiksmi palielinājies ir pasažieru skaits, bet samazinājies ir kuģu skaits, jo mazos kuģus nomainījuši lielie.

Lielākā ostas stividorkompānija LSEZ AS Liepājas osta LM 2011. gadā pārkrāvusi gandrīz 1,7 milj. t, kas par 12, 6 % vairāk nekā 2010. gadā, bet otra lielākā kompānija Liepaja Bulk terminal pārkrāvusi 820 , 3 tūkst. t, kas ir par 6,7% vairāk nekā gadu iepriekš.

2012. gadā, balstoties uz stividorkompāniju prognozēm, Liepājas ostā plānots piecu milj. tonnu apgrozījums. Šogad turpināsies un noslēgsies ostas padziļināšanas projekts un plānots uzsākt arī Karostas kanāla attīrīšanas projektu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra