Jaunākais izdevums

Britu kulta mūziķu Depeche Mode koncertu, kas 25. maijā norisināsies Rīgā, Skonto futbola stadionā, iesildīs viena no šā brīža inovatīvākajām elektroniskās mūzikas grupām – MOTOR.

Koncertaģentūra FBI norāda, ka MOTOR tiek dēvēta par vienu no interesantākajām un enerģiskākajām mūsdienu elektroniskās mūzikas grupām. Drīzumā tiks izdots dueta MOTOR trešais albums Metal Machine, kura pirmais singls sauksies Death Rave. MOTOR pašreiz arī strādā pie mūziķu Acidkids un Kanjē Vesta (Kanye West) dziesmu remiksiem.

MOTOR šovasar pirms Depeche Mode uz skatuves kāps 20 koncertos dažādās Eiropas pilsētās. Abu grupu sadarbība aizsākās, kad Mārtins Gors nosauca MOTOR izveidoto Depeche Mode singla Precious remiksu par labāko, ko viņš jebkad dzirdējis. MOTOR dziesma Yak tika iekļauta iepriekšējās Depeche Mode turnejas pirms šova atskaņoto dziesmu sarakstā.

Stāvbiļetes cena uz Depeche Mode koncertu ir 30 Ls. Biļete fanu zonā maksā 45 Ls, bet sēdvietas - sākot no 40 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu grupa Depeche Mode turpina savu pasaules koncerttūri un šodien koncertēs Berlīnē, Vācijā, raksta BBC.

Jau vēstīts, ka Depeche Mode bija atcēluši 12 koncertus, tostarp arī Latvijā pēc tam, kad gupas līderim Deivam Gahanam konstatēs ļaundabīgs audzējs, kurš arī izoperēts.

Depeche Mode vēl plāno koncertēt, Londonā, Frankfurtē, Romā, Mīlānā un citur.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan šobrīd nenotikušā Depeche Mode koncerta biļetes pret skaidru naudu netiek mainītas, uzņēmums Biļešu serviss un koncerta organizatori FBI sola, ka drīzumā naudas izsniegšana atsāksies, bet šobrīd par biļeti iztērēto summu iespējams saņemt bankas pārskaitījuma veidā.

Rīgā biļešu apmaiņa tiek veikta tikai vienā Biļešu servisa kasē - Rīgas Kongresu namā. Aizvadītās nedēļas sākumā Db tajā informēja, ka «kasē nav naudas, tādēļ biļetes pret naudu tiks mainītas nākamnedēļ». Tomēr šodien Db telefoniski uzzināja, ka to izdarīt joprojām nav iespējams, bet naudas izsniegšanu biļešu tirdzniecības tīkls sola atsākt tuvākajās dienās. Šobrīd ir iespējams aizpildīt anketu un iesniegt Biļešu servisam nenotikušā koncerta biļetes un, lai nebūtu atkārtoti jādodas uz Kongresu namu, savu naudu saņemt ar bankas pārskaitījumu.

FBI pārstāvis Kristaps Kārkliņš Db sacīja, ka Depeche Mode koncerta biļešu īpašniekiem nav jāraizējas un savu naudu viņi noteikti saņems. Tā kā biļetes uz šīs grupas koncertu bija iegādājušies ļoti daudzi cilvēki, tad atpakaļ atmaksātas milzu summas. Problēmas ar naudas atgriešanu biļešu pircējiem saistītas ar to, ka aizkavējies mūziķu tūres apdrošinātāja maksājums koncerta organizatoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Depeche Mode koncerts Rīgā šogad nenotiks

Vēsma Lēvalde, Db, 12.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu grupas Depeche Mode brīvdabas koncerts Latvijā šogad tomēr nenotiks, informē koncertaģentūra FBI.

Db jau ziņoja, ka 25. maijā Rīgā, Skonto stadionā, pardzētais koncerts tika atcelts grupas līdera Deiva Gahana (Dave Gahan) slimības dēļ. Lai arī veltītas visas pūles, lai astoņās valstīs, tostarp Latvijā, maijā paredzētos stadionu koncertus pārplānotu, grupas pārstāvji, neraugoties uz šo koncertu iespaidīgajiem pārdošanas rādītājiem, ir spiesti pieņemt lēmumu tos atcelt, jo koncertu norisi nepieļaujot Depeche Mode piesātinātais turnejas grafiks šajā gadā.

Biļešu īpašnieki varēs atdot biļetes un saņemt atpakaļ naudu jau no 15. jūnija.

Lai atvieglotu naudas atdošanu biļešu īpašniekiem, kuri plāno nodot biļetes Rīgas Kongresu namā, ieteicams jau savlaicīgi aizpildīt pieteikuma veidlapu Biļešu servisa mājaslapā. Veidlapu būs nepieciešams nodot kasē kopā ar iegādātajām biļetēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd plānots, ka Depeche Mode pasaules tūre TOUR of the UNIVERSE atsāksies ar koncertu Varšavā, Polijā, 23.maijā – divas dienas pirms mūziķu uzstāšanās Latvijā, informēja koncertaģentūra FBI.

Grupa bija spiesta atcelt sešus koncertus (Atēnās, Stambulā, Bukarestē, Sofijā, Belgradā un Zagrebā) solista Deiva Gahana (Dave Gahan) slimības dēļ, kas viņu pārsteidza neilgi pirms koncerta sākuma Atēnās. Visi seši šobrīd atceltie koncerti tiks pārcelti un notiks vasaras beigās.

Koncertaģentūras FBI direktore Inga Kadeka skaidroja: «Ja ārstēšanās ritēs bez sarežģījumiem, plānots, ka jau nākamās nedēļas beigās Deivs atkal būs uz skatuves. Depeche Mode pārstāvji mūs vakar informēja, ka šīs izmaiņas tūres sākumdaļā neietekmēs koncerta norisi Latvijā, un koncerts, kā plānots, notiks 25.maijā Skonto futbola stadionā.»

No Depeche Mode pārstāvjiem saņemtā informācija liecinot, ka lēmums par koncertu pārcelšanu tika pieņemts, lai grupas līderis varētu pilnvērtīgi atveseļoties un atpūsties pēc pārciestās slimības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš nedēļas sākuma radiostacijās ir dzirdams slavenās britu apvienības Depeche Mode jaunākais studijas darbs – dziesma Wrong. Šis ir pirmais singls no grupas jaunā albuma Sounds Of The Universe, kas mūzikas veikalos nonāks 20. aprīlī.

Zināms, ka grupa paplašina gaidāmo Tour of the Universe turneju. Depeche Mode apstiprina, ka Tour of the Universe tūres ietvaros tā uzstāsies arī Ziemeļamerikā. Grupa sniegs 22 koncertus lielākajās reģiona pilsētās un pirmais koncerts notiks 24. jūlijā Toronto.

Tour of the Universe tūres koncertos skatuves dizainu veidos slavenais mākslinieks, scenogrāfs Antons Korbīns.

Jāatgādina, ka Depeche Mode koncerts Rīgā notiks 25. maijā Skonto futbola stadionā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms paredzētās uzstāšanās Atēnās grupas Depeche Mode līderis Deivids Gahans (David Gahan) saslimis un ticis nogādāts slimnīcā, tādējādi koncerti Atēnās un Stambulā ir atcelti, ziņo rollingstone.com.

Rollingstone.com raksta, ka D. Gahanam konstatēts gastroenterīts, ko izraisa saindēšanās ar pārtiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Paade mode dibinātāju un vadītāju Lindu Raitumu

Lelde Petrāne, 04.11.2016

Kopā ar Francijas bērnu modes viedokļa līderēm, saņemot Milk Fashion Design balvu Paade Mode zīmolam. Līdz šim lielākais profesionālais pārsteigums un gandarījums.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Linda Raituma, uzņēmuma Paade Mode dibinātāja un vadītāja. Paade mode ir pirmais latviešu modes zīmols, kurš saņēmis bērnu modes Oskaru - Francijas Milk Fashion Design Award godalgu. «Mums seko Zara, nevis mēs Zarai,» saka L. Raituma. 98% no Paade mode izstrādājumiem tiek eksportēti uz vairāk nekā 15 pasaules valstīm.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Vienmēr esmu zinājusi, ka nodarbošos ar ražošanu. Kad dzīvē pienāca izšķirošs brīdis un bija jāpieņem lēmums - ko darīt - izvēlējos to, kas visvairāk iet pie sirds. Ja dari kaut ko, kas tiešām patīk, esi noturīgāks pret grūtībām un neskaiti darba stundas. Šobrīd redzu, ka no nekā esam radījuši jau kaut ko, kas ir atzīts visā pasaulē. Tas ir lielākais gandarījums un iemesls darbu turpināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FBI: Biļešu cenas uz pasaules līmeņa grupu koncertiem Rīgā ir vienas no lētākajām Eiropā

Zane Atlāce-Bistere, 04.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncertaģentūra FBI pirmdien paziņoja, ka pēc četru gadu pārtraukuma Latvijā atkal koncertēs pasaulslavenā grupa Depeche Mode. Biļešu pārdošana uz tikko izsludināto Global Spirit Tour tūres koncertu Rīgā sāksies ceturtdien, 6.jūlijā un tās maksās sākot no 69 eiro.

Līdz ar sajūsmu par iespēju grupas koncertu redzēt Arēnā Rīga, sociālajos tīklos sākās arī diskusijas par biļešu cenu adekvātumu un sabiedrības maksātspēju. «Stokholmā biļetes maksāja 60€, Varšavā 42€, Budapeštā 41€. Vai mēs tiešām esam visbagātākie Eiropā?,» liecina kāda koncertu apmeklētāja ieraksts FBI Facebook lapā pie koncerta ieraksta. Vēl kāda pastāvīga koncertu apmeklētāja teicās, ka par nepilniem 30 eiro apmeklējusi grupas U2 koncertu Stokholmā, tāpēc ar visu cieņu pret Depeche Mode, 69 eiro viņai tomēr šķietot par dārgu.

Koncertaģentūras FBI pārstāvis Kristaps Kārkliņš portālam Db.lv apliecināja, ka biļešu cenas uz pasaules mēroga grupu koncertiem Rīgā ir vienas no zemākajām Eiropā, tāpēc neesot nekāda iemesla uzskatīt, ka tās ir pārāk dārgas. «Jā, varbūt kādreiz, pirms daudziem gadiem biļešu cenas bija zemākas, taču grupu popularitāte un piedāvāto šovu līmenis ir ievērojami audzis. Biļešu cenas seko līdzi popularitātei. Koncerti vienmēr tiek izpārdoti. Biļešu cenas Rīgā ir ļoti labas un pieņemamas, īpaši pie apstākļiem, kad cilvēkiem nekur nav jābrauc, jātērē nauda ceļam un naktsmītnēm, jo ir iespēja šāda līmeņa māksliniekus redzēt tepat Rīgā,» skaidro K. Kārkliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grupa Depeche Mode ir spiesta atcelt koncertu 25. maijā Rīgā, Skonto futbola stadionā. Tiek atcelts arī 23. maijā paredzētais koncerts Varšavā un 27. maijā plānotais koncerts Viļņā, informē FBI.

Grupa Depeche Mode atvainojas visiem faniem Rīgā par sagādātajām neērtībām un cer, ka Deiva Gahana veselības stāvoklis ļaus atsākt turneju jau tuvākajā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No šodienas Rīgā nopērkams Depeche Mode jaunais albums

, 20.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodien Rīgas (citur Latvijā - tuvākajās dienās) mūzikas veikalos nopērkams grupas Depeche Mode jaunais albums Sounds of the Universe, informēja Mikrofona ieraksti pārstāvis Klāss Vāvere.

Tas ir grupas 12. studijas albums, kurš seko 2005. gadā iznākušajam Playing the Angel.

25.maijā Depeche Mode Tour of the Universe tūres ietvaros koncertēs Rīgā, bet 25.aprīlī klubā Pulkvedim neviens neraksta… notiek grupas fanu kluba rīkotais albuma prezentācijas pasākums.

Sounds of the Universe Latvijā pieejams četros dažādos izdevumos:

• CD standartizdevums

• Limitētas tirāžas CD + DVD

• Limitētas tirāžas 2 Vinila LP + CD

• Īpašā fanu kaste 3CD + DVD

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Japānā auto pērk mazāk, bet jauno Prius izķer

, 01.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmito mēnesi pēc kārtas maijā bijis vērojams samazinājums jaunu automašīnu tirdzniecībā Japānā, ziņo businessweek.com.

Taču samazinājums bijis mazāks nekā iepriekšējos mēnešos.

Jaunu vieglo automašīnu, kravas automašīnu un autobusu pārdošanas apjomi samazinājušies par 19.4%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, līdz 178 503 vienībām.

Aprīlī pārdošanas apjomi samazinājās par 29%, bet martā - par 31.5%.

Vislielākais samazinājums skāris kompāniju Toyota Motor Corp. - tā maijā pārdevusi 80 503 automašīnas, kas ir samazinājums par 24%. Nissan Motor Co. jaunu automašīnu pārdošanas apjomi samazinājušies par 9.1%, bet Honda Motor Co. - pieauguši par 4.5%.

Pārsteigumu Japānā radījis vietējais pieprasījums pēc jaunā Toyota hibrīda Prius - pasūtījumu skaits jau sasniedzis 110 000. Trešās paaudzes Prius Japānā tika laists pārdošanā tikai pirms divām nedēļām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota apturēs ražošanu piecās Eiropas rūpnīcās

Jānis Rancāns, 13.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota īslaicīgi apturēs ražošanu piecās Eiropas rūpnīcās, sakarā ar to, ka tai ir samazinājušies detaļu piegāžu apjomi no Japānas, vēsta AFP.

Ražošana tiks apturēta rūpnīcās Anglijā, Turcijā, Francijā, Polijā un Velsā. Pārtraukumi ilgs dažas dienas laikaposmā no 21. aprīļa līdz 2. maijam. «Lai gan lielākā daļa mūsu detaļu nāk no Eiropas piegādātājiem, pateicoties notikumiem Japānā, mēs saskaramies ar traucējumiem piegāžu ķēdē,» skaidroja Didjē Leruā (Didier Leroy), kompānijas Toyota izpilddirektors.

Minētās autoražotnes ir – Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) Bērnastonā, Anglijā; Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) Adapazari, Turcijā; Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) Onēnā, Francijā. Lēmums skar arī dzinēju ražotnes – Toyota Motor Industries Poland (TMIP) Jelčlaskovicē, Polijā, un TMUK Engine Plant Dīsaidā, Velsā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veikalu īpašnieki paši stāvēs aiz letes

, 10.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai būtu tuvāk saviem pircējiem un labāk izprastu viņu vēlmes, 12. februārī tirdzniecības centrā Spice notiks jau par labu tradīciju kļuvusi akcija — veikalu īpašnieki Laipnas Mini mode īpašniece Kristīne Līpiņa pērn, Laipnas apkalpošanas dienāapkalpošanas dienā iejutīsies oficiantu, pārdevēju, konsultantu un citu ierindas darbinieku lomās.

Pasākumā Mini mode īpašniece Kristīne Līpiņa pērn, Laipnas apkalpošanas dienāaicināti piedalīties visi 140 tirdzniecības centra Spice veikalu īpašnieki un direktori, taču šobrīd savu dalību pasākumā jau apstiprinājuši tādi uzņēmēji, kā, piemēram, Kolonna tīkla īpašniece Ieva Plaude, kafejnīcu tīkla Sala īpašniece Nomeda Bulzga, veikala Mini mode īpašniece Kristīne Līpiņa, Dino Zoo īpašnieks Kaspars Siļķe, Stendera ziepju fabrikas īpašnieks Jānis Bērziņš, u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot pierādījumu tam, ka pandēmijā viss ir iespējams, turklāt sapņiem un ambīcijām nav vecuma ierobežojuma, ielūkosimies kādas jaunas uzņēmējas stāstā par to, kā mīlestība pret dabu un modi materializējās perspektīvā modes inovācijā.

Katrīna Resne ir 19 gadus veca jauniete, modes un dabas jautājumu entuziaste, kā arī dabai draudzīgā apģērba zīmola Rosafella radītāja: “Rosafella patiesībā tika izveidots jau tad, kad es gāju devītajā klasē. Man bija vēlme izpausties un šķita, ka bizness ir īstā vieta, kur to darīt. Protams, tobrīd man palīdzēja vecāki. Mans pirmais produkts bija plānotājs.”

Katrīna komentē, ka neesot gribējusi to, ko rāda filmās, – dizainerus, kuriem pieder sava studija un kuri nelielos daudzumos pārdod savus unikālos dizainus. Tieši tā radās pirmās idejas par dabai draudzīgu apģērbu. Rezultātā Katrīna savu bērnības interesi par dažādām dabas zinātnēm pārvērta lolotā sapņa piepildījumā, kurā mode draudzējas ar dabu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visvairāk ASV tirgū aprīlī nav veicies Toyota Motor Corp

, 01.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikko publiskotie automašīnu pārdošanas dati ASV tirgū aprīlī nav atnesuši cerību par ekonomikas atlabšanu. Par vislielāko automašīnu pārdošanas apjoma kritumu paziņojis Japānas autoražotājs Toyota Motor Corp, ziņo Reuters.

Toyota Motor Corp automašīnu pārdošanas apjoms ASV krities par 42%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ar 38% kritumu tam seko Nissan Motor Co Ltd.

ASV autoražotāja Ford Motor Co automašīnu pārdošanas apjoms pagājušajā mēnesī samazinājies par 32%, General Motors Corp - par 34%, Honda Motor Co - par 25%.

Ford pārdošanas apjoms aprīlī nokrities līdz 134.401 automašīnai no 196.385 automašīnām gadu iepriekš. Ford, kas iepriekš ziņoja par mazākiem nekā gaidīts zaudējumiem pirmajā ceturksnī 1.43 miljardu ASV dolāru apmērā, ir vienīgais ASV autoražotājs, kam nav bijuši nepieciešami ASV valdības palīdzības aizdevumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgā lielā Amerikas Savienoto Valstu autoražotāja, kas vēl nav griezies pēc finansiālas palīdzības pie ASV valdības, Ford Motor zaudējumi šā gada otrajā ceturksnī sasnieguši 638 miljonus ASV dolāru, raksta Bloomberg.

Tomēr tirgus dalībnieki Ford Motor izredzes izķepuroties no krīzes vērtē cerīgi, jo īpaši tādēļ, ka gadu iepriekš Ford zaudējumi otrajā ceturksnī bija nesalīdzināmi lielāki, proti, 8.7 miljardi USD. Pārējo ASV autoražotāju problēmas (kas tiek vērtētas smagāk nekā Ford Motor) ļāvušas Ford Motor ASV tirgus daļai pieaugt līdz 16.1 %.

Ford Motor pašlaik aktīvi strādā pie tai piederošā Volvo pārdošanas, ziņo uzņēmuma vadība. Kā iespējamie pircēji tiek minētas Ķīniešu kompānijas: Geely Holding Group Co. un Beijing Automotive Industry Holding Co.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Uzsākta Paade Mode pārdošana lielveikalu ķēdē Parīzē un Nicā

Zane Atlāce - Bistere, 08.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bērnu modes zīmola Paade Mode attīstībā pagrieziena punktu iezīmējusi jaunā 2018.gada pavasara/ vasaras kolekcija (SS18), jo ar to tiks uzsākta Paade Mode pārdošana prestižajā lielveikalu ķēdē Galeries Lafayette Parīzē un Nicā, informē zīmola radošā direktore Santa Pīlēna.

«Būt pamanītiem ir tikai puse no veiksmes. Otra, sarežģītākā puse ir saglabāt nemainīgu kvalitāti un spēt pārsteigt ar katru jaunu sezonu, kam pamatā ir smags, neatlaidīgs komandas darbs. Esam gandarīti, ka Paade Mode apņēmīgi turpina uzņemto izaugsmes kursu, un īpašs lepnums par to, ka mūsu radītie izstrādājumi tagad izstādīti un nopērkami arī līdzās pasaules vadošo modes namu apģērbiem leģendārajā Galeries Lafayette Parīzē un Nicā,» stāsta Paade Mode dibinātāja un vadītāja Linda Raituma.

Baltijas modes federācija, Riga Fashion Week organizators, sadarbībā ar Itālijas vēstniecību Latvijā bērnu modes zīmolam Paade Mode pasniegusi vērtīgu balvu - stipendiju mācībām Istituto Marangoni augstskolas trīs nedēļu kursos Milānā. Istituto Marangoni ir viena no prestižākajām augstskolām pasaulē, kur iegūt ar modes biznesu saistītu izglītību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Hyundai Motor boss pērn nopelnījis 13 miljonus dolāru

Lelde Petrāne, 31.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvdidkorejas automašīnu ražotāja Hyundai Motor Co priekšsēdētājs Čangs Mong-Ku (Chung Mong-Koo) pagājušajā gadā kā atalgojumu saņēmis 14 miljardus Korejas vonu (13,09 miljonus ASV dolāru), ziņo Reuters.

Čangs Mong-Ku, autoražotāja dibinātāja dēls, saņēmis 5,6 miljardus vonu no Hyundai Motor un 4,2 miljardus vonu gan no tērauda ražošanas vienības Hyundai Steel Co, gan detaļu piegādātāja Hyundai Mobis Co Ltd, liecina biržai iesniegtā informācija.

Čangs Eui-sun (Chung Eui-sun), dibinātāja mazdēls, no Hyundai Motor saņēmis 1,8 miljardus vonu.

Salīdzinājumam - Ford Motor Co vadītājs Alans Mulalijs pagājušajā gadā atalgojumā saņēma 23,2 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazda Motor Corp varētu būt nākamais japāņu autoražotājs, kas izveidos aliansi ar kādu citu kompāniju, sekojot Suzuki Motor Corp. un Mitsubishi Motors Corp. plāniem veidot sadarbību ar ārzemju ražotājiem, atsaucoties analītiķu prognozēm, vēsta Bloomberg.

Kompānijas šādi cenšas dalīties izmaksās, attīstot jaunus modeļus ar jaunākajām tehnoloģijām. Bloomberg norāda, ka Mazdai varētu būt jārīkojas tāpat, jo tās 40 gadus ilgās saites ar Ford Motor Co. kļūst vājākas.

«Tādiem autoražotājiem kā Mazda, kas gadā pārdod tikai aptuveni miljons vienību, ir nepieciešama sadarbība, lai izdzīvotu,» sacījis konsultāciju kompānijas CSM Worldwide analītiķis Yoshiaki Kawano. Pieprasījumam pēc hibrīdiem, elektriskajām un citām nākamās paaudzes automašīnām pieaugot, autoražotāji saprot, ka ir pārāk dārgi attīstīt tehnoloģijas vieniem pašiem, viņš skaidrojis. Tas daļēji izskaidrojot, kāpēc autoražotājs Suzuki pagājušajā nedēļā piekrita pārdot 19.9% akciju Vācijā bāzētajam Volkswagen. Arī Francijas PSA Peugeot Citroen un Mitsubishi Motors paziņojuši par partnerības paplašināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nissan boss, visticamāk, pērn bijis pelnošākais vadītājs Japānā

Lelde Petrāne, 29.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Nissan Motor vadītājs Karloss Gosns pagājušajā gadā nopelnījis 982 miljonus jenu (12,1 miljonu ASV dolāru), iespējams, atkal kļūstot par vislabāk atalgoto vadītāju starp Japānas kompāniju bosiem, vēsta Reuters.

Piemēram, Sony vadītājs Hovards Stringers nopelnījis 863 miljonus jenu.

Gosna kopējais atalgojums pieaudzis par desmit procentiem, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bet Stringera - par sešiem procentiem. Brazīlijā dzimušais francūzis un brits pērn bija vislabāk atalgotie vadītāji Japānas kompānijās.

Gosna atalgojums krietni pārsniedz pašmāju konkurentu Toyota Motor un Honda Motor vadītāju atalgojumu. Toyota prezidents Akio Tojoda gadā, kas noslēdzās martā, saņēmis 136 miljonus jenu, bet Honda vadītājs Takanobu Ito - 130 miljonus jenu.

Gosns atalgojuma līmeni Nissan pamato ar nepieciešamību piesaistīt talantīgus darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

SsangYong Motor sāga tuvojas noslēgumam

Valdis Vikmanis, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas autobūves uzņēmumu SsangYong Motor vēlas iegādāties septiņi pretendenti, atsaucoties uz personu, kas ir iepazinusies ar pretendentiem, ziņo The Financial Times.

Portāls norāda, ka iegādāties finanšu grūtībās nonākušo SsangYong Motor vēlas Francijas autoražotājs Renault sadarbībā ar Japānas kompāniju Nissan Motor, Indijas kompānija Mahindra & Mahindra, vietējā investīciju kompānija Seoul Invest, kāds privātais investīciju fonds un kompānija YoungAn Ha, kurai pieder autobusu ražotne.

Tirgus analītiķi norāda, ka SsangYong Motor cena varētu būt robežās no 300 miljoniem ASV dolāru līdz 500 miljoniem ASV dolāru.

Atgādinām, ka SsangYong 2009. gada sākumā tiesā iesniedza bankrota pieteikumu un lūdza aizsardzību no kreditoriem, lai glābtu uzņēmumu no bankrota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Latvijas iedzīvotāji pērn ASV akciju tirgū visvairāk pirkuši Apple akcijas

Db.lv, 27.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijas iedzīvotāji tiešsaistes akciju tirdzniecības platformā "freedom24.com" visbiežāk iegādājušies tehnoloģiju uzņēmuma "Apple" akcijas.

Privāto investoru uzmanības lokā ir bijušas arī uzņēmumu "Virgin Galactic" un "Ford Motor" akcijas, kas popularitātes ziņā attiecīgi ierindojas otrajā un trešajā vietā starp pirktākajām akcijām.

Akciju tirdzniecības platforma "freedom24.com" eiropiešiem piedāvā tiešu piekļuvi Amerikas akciju tirgum un ir vienīgais "Nasdaq" biržā kotētais Eiropas brokeris.

Desmit uzņēmumu akcijas, kuras visvairāk 2021.gadā iegādājušies Latvijas privātie investori, bija "Apple", "Virgin Galactic", "Ford Motor", "Tesla", "Pfizer", "Palantir Technologies", "PayPal", AMD, "Roku" un "Coca-Cola".

Savukārt visvairāk Latvijas iedzīvotāji ir pārdevuši "Activision Blizzard", "Spirit AeroSystems", "Apple", "Ford Motor", "Salesforce", "Pfizer", "Bed Bath & Beyond", "Meta Platforms", "Virgin Galactic" un "Inovio Pharmaceuticals" akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Japānas autoražotāji atsauc 3,4 miljonus automašīnu

Žanete Hāka, 11.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četri Japānas autoražotāji, Toyota Motor Corp, Mazda Motor Co, Honda Motor Co un Nissan Motor Co, visā pasaulē atsaukuši 3,4 miljonus automašīnu, raksta Reuters.

Automašīnas tiek atsauktas, jo pastāv iespēja, ka negadījuma laikā priekšējā pasažiera gaisa spilvens ražošanas defekta dēļ var nepareizi atvērties, kā rezultātā tas var aizdegties vai arī ievainot pasažieri. Autoražotāji ir saņēmuši dažus ziņojumus par gaisa spilvenu defektiem, taču neviens cilvēks neesot ievainots.

Gaisa spilvenu piegādātājs ir otrs lielākais gaisa spilvenu un drošības jostu ražotājs pasaulē Takata Corp, kura akcijas cena pēc paziņojuma saruka par gandrīz 10%.

Šis ir lielākais atsaukto automašīnu apjoms kopš Toyota atsauca vairāk nekā 7 miljonus transportlīdzekļus pērnā gada oktobrī. Visas šoreiz atsauktās automašīnas ražotas 2000. gadā vai vēlāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas ekonomijai turpinot piesaistīt patērētājus, Toyota Motor Corp. Prius hibrīds augustā saglabājis savu līderpozīciju Japānas jaunu vieglo automobiļu tirgū piecpadsmito mēnesi pēc kārtas, ziņo MarketWatch.

Saskaņā ar Japānas Automobiļu dīleru asociācijas un Japānas Mini transportlīdzekļu asociācijas datiem augustā Japānā pārdotas 22 263 Prius automašīnas. Pārdošanai palīdzējuši nodokļu atvieglojumi un subsīdijas pircējiem, kas iegādājas videi draudzīgas automašīnas.

Honda Motor Co. Fit modelis ierindojies otrajā pozīcijā pēc pārdošanas apjomiem - augustā pārdotas 17 258 šādas automašīnas. Tālāk seko Daihatsu Motor Co. Tanto miniautomašīna - pārdoti 14 783 šādi transportlīdzekļi, un Suzuki Motor Corp. WagonR minivens - 13 455 transportlīdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mode piedzīvo krīzi, mainoties patēriņa paradumiem; labus signālus uzrāda bērnu mode

Dažādi tirdziņi nereti ir pirmais solis, lai jaunais dizainers kļūtu par šīs nozares sistēmas komponentu. Daļa spēlētāju paliek šajā līmenī un savas nezināšanas dēļ var negatīvi ietekmēt visu nozari. Ja kāds no sistēmas dalībniekiem preci savā darbnīcā vai tirdziņā pārdod par krietni zemāku cenu nekā citur vai arī bez čeka, pēc kāda laika cietīs visa joma. Tā uzskata Dita Danosa, kurai pieder vietējās modes daudzzīmolu veikals Taste Latvia.

Ilgus gadus viņa ir Latvijas Modes palātas prezidente un tagad arī jaundibinātā Latvijas Dizaina centra vadītāja.

Fragments no intervijas, kas publicēta 22. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Komentāri

Pievienot komentāru