Transports un loģistika

DHL kravu līnijas Rīga-Varšava-Rīga darbību uzskata par veiksmīgu

Ainars Sedlenieks [email protected], 09.12.2004

Jaunākais izdevums

Tiešās regulārās salikto kravu piegādes ar autotransportu līnijas Rīga-Varšava-Rīga pirmo četru darbības mēnešu rezultāti rāda, ka tās atklāšana bija savlaicīgs DHL meitas uzņēmuma DHL Latvia lēmums „Šo maršrutu mēs uzskatām par ļoti perspektīvu. Jo šodien lauvas tiesa salikto kravu, kas ar autotransportu tiek sūtītas no Rietumeiropas uz Baltijas valstīm un NVS, savā ceļā iet caur Poliju un tur esošajām muitas noliktavām. Analizējot tirgu vēl pirms līnijas Rīga-Varšava-Rīga atvēršanas, mēs paredzējām, ka DHL Latvia pārvadājumu nosacījumus – vispirms jau cena un maksimāla elastība sarunās ar kravas nosūtītāju – salikto kravu īpašnieki uztvers pozitīvi. Mūsu prognozes šajā sakarā pilnībā attaisnojās. Vienīgais, ko gribētos vēlēties - lai Latvijas eksportētāji uz Poliju sūtītu ne mazāk kravu, kā to dara Latvijas importētāji,” paziņoja DHL Latvia izpilddirektors Romiels Kinbers. Pašlaik DHL Latvia ir regulāras kravu piegāžu līnijas ar treileriem uz Latviju no Beniluksa valstīm, Čehijas, Dānijas, Francijas, Igaunijas, Itālijas, Lielbritānijas, Lietuvas, Norvēģijas, Polijas, Spānijas, Somijas, Ungārijas, Vācijas, Zviedrijas. No Latvijas kravas ar autotransportu ar regulāriem reisiem tiek nogādātas uz Igauniju, Krieviju, Lietuvu, Somiju, Zviedriju. Reisu "regularitāte" nozīmē to, ka kompānijas mašīnas dodas ceļā no vienas līdz piecām reizēm nedēļā (atkarībā no valsts). Bez regulārajiem reisiem DHL Latvia veic kravu piegādi arī uz citām ES valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

DHL Baltics 2004.gada rezultāti: ienākumi pieaug, peļņa pārsniedz prognozi

Ainars Sedlenieks [email protected], 11.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc izaicinošajiem integrācijas gadiem, DHL Baltics 2004.gadā ienākumi pieauga par gandrīz 7 procentiem, pārsniedzot 42 miljonus eiro, savukārt peļņa no saimnieciskās darbības (EBITA) pārsniedza prognozes. 2004.gadā DHL Express (starptautiskā kurjerpasta pakalpojumi) deva vairāk nekā 31 procentu no visu korporatīvo nodaļu ienākumiem, DHL Freight (sauszemes kravu pārvadājumi ar autotransportu) veidoja vairāk par 51 procentu. DHL Danzas Air & Ocean un DHL Solutions (gaisa un juras kravu pārvadājumi un loģistikas risinājumu izstrādes un ieviešanas pakalpojumi) deva pārējo ienākumu daļu. Attiecībā uz uzņēmuma DHL Latvia rezultātiem 2004.gadā -- tā ienākumi nedaudz samazinājās par aptuveni 2 procentiem līdz apmēram 13 miljoniem eiro (aptuveni 9 miljoni latu), salīdzinot ar aizpagājušo gadu, savukārt peļņa no saimnieciskās darbības (EBITA) pārsniedza prognozes. 2004.gadā DHL Express (starptautiskā kurjerpasta pakalpojumi) deva vairāk par 30 procentiem no DHL Latvia ienākumiem, DHL Freight (sauszemes kravu pārvadājumi ar autotransportu) veidoja vairāk par 50 procentiem. DHL Danzas Air & Ocean un DHL Solutions (gaisa un juras kravu pārvadājumi un loģistikas risinājumu izstrādes un ieviešanas pakalpojumi) deva pārējo ienākumu daļu. DHL Baltijas valstu pārdošanas un mārketinga direktors Everts Krīks (Evert Kreek) paziņoja: "Ienākumu līmeņa saglabāšanos 2004.gadā izraisīja stratēģiskās reorganizācijas aktivitātes integrācijas periodā un tas deva pozitīvu efektu jau ceturtajā ceturksnī, kad mēs pārsniedzām augstos 2003.gada rezultātus. Tas skaidri parāda panākumus mūsu centieniem integrēt mūsu starptautiskā kurjerpasta un loģistikas apakšvienības, lai mēs varētu piedāvāt klientiem plašāku produktu un pakalpojumu izvēli.” Integrācijas procesa ietvaros DHL Baltics 2005.gada sākumā ieviesa jaunu pakalpojumu DHL Europlus. Tas ir pirmais pilnībā integrētais DHL pakalpojums, dažādo Deutsche Post pakalpojumu un tīklu apvienojums vienā. DHL Europlus piedāvā visuzticamāko, ātrāko, kā arī visērtāk sistematizēto pakalpojumu kravu piegādei ar autotransportu visā Eiropā. Everts Krīks paziņoja: "Mūsu klienti kādu laiku lūdza šāda veida pakalpojumu, un DHL Europlus modernais iespēju klāsts ļauj mums izpildīt jebkādas un jebkurā vietā klientu vai viņu klientu vēlmes. DHL Europlus tiks piedāvāts visu lielumu un nozaru kompānijām, ja tām būs nepieciešams nosūtīt kravu līdz 2500 kilogramiem.” Attiecībā uz izaicinājumiem nākotnē Everts Krīks paziņoja: "Iespējas ES paplašināsies un ir tendence uz “plānotām plūsmām”, kas ved pie vajadzības pēc ārpakalpojumu piegādes ķēdes un distribūcijas loģistikas. Pieaug pieprasījums pēc nozarēm specifiskiem risinājumiem un pakalpojumiem ar pievienoto vērtību un tieši tas ir tas, ko mēs piedāvājam klientiem. Nav tādu citu loģistikas kompāniju kā DHL, kas piedāvātu tik pilnīgu pakalpojumu integrāciju, pilnu produktu sortimentu, kurai ir visattīstītākā loģistikas programma Eiropā, sniedzot modernizētus, izmaksas taupošus pakalpojumus visos posmos. Klienti atzīt mūsu unikālo sortimentu un vēršas pie mums.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

DHL attīstībā investē 12 miljonus eiro

Ilze Žaime, 10.06.2020

Artūrs Saveļjevs, lidostas "Rīga" valdes loceklis, Snezhina Kazakova, "DHL Express" rīkotājdirektore un Jānis Milzarājs, "Castor Construction" valdes loceklis

PUBLICITĀTES FOTO

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā "Rīga" uzsākta loģistikas kompānijas "DHL" reģionālā kompleksa būvniecība. Jaunā centra plānotais investīciju apjoms sasniedz 12 miljonus eiro.

Sadarbojoties lidostai, loģistikas kompānijai "DHL Latvia" un nekustamo īpašumu attīstīšanas un būvniecības kompānijai SIA "Castor Construction", lidostā "Rīga" gada laikā tiks izbūvēts reģionālais "DHL" sūtījumu apstrādes un loģistikas centrs 4500 kvadrātmetru platībā.

Uz jauno termināli lidostas "Rīga" teritorijā pilnībā pārcelsies "DHL Express", un tajā būs jauna šķirošanas iekārta, kas ļaus efektivizēt sūtījumu apstrādi, tādējādi nodrošinot to ātrāku un ērtāku sūtījumu piegādi klientiem.

Rīgas lidostā taps jaunais DHL sūtījumu apstrādes terminālis  

"SEB banka" ir piešķīrusi 3,3 miljonu eiro finansējumu, lai nekustamo īpašumu attīstīšanas...

Turpinot lidostas "Rīga" lidlauka infrastruktūras attīstību, šovasar lidostā tiks pabeigta arī jauna kravu perona būvniecība, kas ļaus lidostai "Rīga" dubultot kapacitāti kravu apkalpošanas jomā un padarīs Rīgas lidostu pievilcīgāku gaisa kravu pārvadātājiem no visas pasaules. Jaunajā peronā atradīsies trīs lielfizelāžas gaisa kuģu stāvvietas ar fleksiblu plānojumu, nodrošinot iespēju uzņemt visu tipu kravas gaisa kuģus. Kopā ar jauno "DHL" sūtījumu apstrādes centru un iecerēto multifunkcionālo loģistikas centru lidostā būs izveidota moderna kravu apstrādes infrastruktūra, ļaujot lidostai "Rīga" pilnvērtīgi iesaistīties globālajā aviācijas kravu tirgū.

Šobrīd aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni: preču ar augstu pievienoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu.

Lidostas "Rīga" valdes loceklis Artūrs Saveļjevs norāda, ka jaunais "DHL" kravu loģistikas centrs nodrošinās stabilu ilgtermiņa aviācijas kravu plūsmu lidostā "Rīga". "Tas nostiprinās lidostas "Rīga" reģionālā gaisa satiksmes mezgla pozīcijas ne tikai pasažieru, bet arī kravu pārvadājumos. Kravu segmenta attīstība lidostai īpaši svarīga ir šobrīd, kad Covid-19 krīzes dēļ ir būtiski ietekmēti pasažieru pārvadājumi," teic lidostas "Rīga" valdes loceklis.

2019.gadā lidostā "Rīga" tika apkalpoti vairāk nekā 27 tūkstoši tonnu kravu – gandrīz puse no visām Baltijas valstu aviokravām. Šā gada pirmajos mēnešos lidostā "Rīga" apkalpotas 8075 tonnas kravu.

"DHL Express" ietilpst "Deutsche Post DHL" grupā un ir vadošais loģistikas un starptautiskā kurjerpasta uzņēmums pasaulē. "DHL Express" maršruti kopumā aptver 220 pasaules valstis un teritorijas ar vairāk nekā 120 000 galamērķu.

LASI ARĪ:

VIDEO: DHL palīdz biznesam pulsēt 

Lielai daļai uzņēmumu savu darbību piebremzējot Covid-19 izraisītās krīzes dēļ, piegādes uzņēmums...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parakstot sadarbības līgumus starp lidostu «Rīga», loģistikas kompāniju SIA «DHL Latvia» un nekustamo īpašumu attīstīšanas uzņēmumu SIA «Castor Construction», šonedēļ tika sperts pirmais solis, lai lidostā «Rīga» izbūvētu sūtījumu apstrādes un loģistikas centru, informē lidosta «Rīga».

Noslēgtās vienošanās paredz, ka lidostā «Rīga» gada laikā tiks izbūvēts reģionālais DHL sūtījumu apstrādes un loģistikas centrs 4500 kvadrātmetru platībā. Uz jauno termināli lidostas «Rīga» teritorijā pilnībā pārcelsies «DHL Express», un tajā būs jauna šķirošanas iekārta, kas ļaus efektivizēt sūtījumu apstrādi. Jaunajā terminālī plānoti energoefektīvi risinājumi, tostarp uzņēmums iecerējis papildināt savu autoparku ar elektromobiļiem.

«Jaunais DHL kravu loģistikas centrs nodrošinās stabilu ilgtermiņa aviācijas kravu plūsmu lidostā «Rīga». Lidostas galvenais uzdevums ir radīt piemērotu infrastruktūru un labvēlīgu sadarbības platformu, kas veicinās jaunu kravu pārvadātāju ienākšanu un aviācijas kravu apgrozījuma pieaugumu,» komentē Ilona Līce, lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurjera un loģistikas pakalpojumu sniedzējs SIA «DHL Latvia» publicējis paziņojumu par reorganizāciju, saskaņā ar kuru tas daļu no mantas un bilances aktīviem pievienos māsas uzņēmumam SIA «DHL Logistics Latvia», ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Lēmums par SIA «DHL Latvia» reorganizāciju pieņemts 21.septembrī, bet 28.septembrī paziņojums kreditoriem publicēts oficiālajā laikrakstā «Latvijas vēstnesis». Kreditori savus prasījumus par pieteikt SIA «DHL Latvia» viena mēneša laikā.

«Lursoft» Klientu portfelis jau vēstīja, ka SIA «DHL Latvia» vienīgais īpašnieks Vācijas kompānija «Deutsche Post Beteiligungen Holding Gmbh» 3.jūlijā nodibināja jaunu uzņēmumu Latvijā - SIA «DHL Logistics Latvia».

Atbilstoši jaundibinātā uzņēmuma statūtiem, SIA «DHL Logistics Latvia» galvenie darbības veidi ir kravu pārvadājumi pa autoceļiem, uzglabāšana un noliktavu saimniecība, sauszemes transporta palīgdrbības, ūdens transporta palīgdarbības, aviotransporta palīgdarbības, kravu iekraušana un izkraušana un pārējās transporta palīgdarbības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: DHL palīdz biznesam pulsēt

Ilze Žaime, 22.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu savu darbību piebremzējot Covid-19 izraisītās krīzes dēļ, piegādes uzņēmums "DHL" globāli pieredzējis kritumu biznesā vidēji 20% apmērā. Latvijā svārstības piedzīvoja tikai ienākošo sūtījumu skaits, kas samazinājies par apmēram 10%.

"DHL Latvia" rīkotājdirektore Sņežina Kazakova informē, ka izejošo sūtījumu bijis pat vairāk nekā pērn šajā laikā vai šā gada janvārī un februārī. "Tas mani ļoti priecēja. Ticu, ka tas ir biznesa pamatā - ja gribi, lai uzņēmumam veiktos, ir jāmeklē veidi, kā darbību turpināt," viņa teic.

"Un tas attiecas arī uz "DHL" visā pasaulē, lai gan mēs darbu neesam pārtraukuši ilgāk kā dažas stundas. Iesākumā kravas automašīnas saskārās ar sarežģījumiem, šķērsojot robežas, kas bija pārblīvētas un katrs vadītājs pēc kārtas tika apturēts. Krīzes laikā piedzīvojām posmu, kad no Ķīnas, sevišķi Uhaņas reģiona, kas ir gana liels, nenāca tik daudz sūtījumu kā parasti, bet mūsu lidmašīnas turpināja lidot pustukšas," par globālo situāciju stāsta S. Kazakova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komercreģistrā ierakstīta kurjera un loģistikas pakalpojumu sniedzēja SIA «DHL Latvia» reorganizācija, ar kuru daļa uzņēmuma mantas un bilances aktīvu atdalīta, pievienojot to māsas uzņēmumam SIA «DHL Logistics Latvia», ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «DHL Latvia» vienīgais īpašnieks Vācijas kompānija «Deutsche Post Beteiligungen Holding Gmbh» 3.jūlijā nodibināja jaunu uzņēmumu Latvijā - SIA «DHL Logistics Latvia», iepriekš vēstīja «Lursoft» Klientu portfelis.

Atbilstoši jaundibinātā uzņēmuma statūtiem, SIA «DHL Logistics Latvia» galvenie darbības veidi ir kravu pārvadājumi pa autoceļiem, uzglabāšana un noliktavu saimniecība, sauszemes transporta palīgdrbības, ūdens transporta palīgdarbības, aviotransporta palīgdarbības, kravu iekraušana un izkraušana un pārējās transporta palīgdarbības.

Tā pamatkapitāls ir 2800 eiro, un «Deutsche Post Beteiligungen Holding Gmbh» ir 100% kapitāla daļu īpašnieks. SIA «DHL Logistics Latvia» juridiskā adrese ir Mārupe, Plieņciema iela 35, kur reģistrēts arī SIA «DHL Latvia».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

DHL uzsākusi loģistikas centra celtniecību Latvijā

Ainars Sedlenieks [email protected], 11.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien notika svinīgā jaunā DHL Loģistikas centra celtniecības uzsākšanas ceremonija, kurš atradīsies Plieņciema ielā 35 (Mārupes pagasts) un savu darbību sāks 2006.gada maijā. DHL Loģistikas centra celtniecības ģenerāluzņēmējs ir Latvijas kompānija SRV Terbelat, kura šajā projektā ir arī nekustamā īpašuma attīstītājs. Jaunais DHL Loģistikas centrs ietvers noliktavas (tajā skaitā muitas) klientu vajadzībām, kompānijas šķirošanas termināli, kā arī trīs DHL Latvia galveno apakšvienību birojus - DHL Express (starptautiskā kurjerpasta pakalpojumi), DHL Freight (starptautiskie un vietējie sauszemes kravu pārvadājumi ar autotransportu) un DHL Danzas Air & Ocean and DHL Solutions (gaisa un jūras kravas pārvadājumi un loģistikas risinājumu izstrādes un ieviešanas pakalpojumi). Kopējā kompleksa platība pārsniegs deviņus tūkstošus kvadrātmetru, bet zemes platība, kur atradīsies DHL Loģistikas centrs, būs pieci hektāri. Jaunajā Loģistikas centrā strādās viss kompānijas personāls, kuras biroji pašlaik atrodas līdzās starptautiskajai lidostai „Rīga” un Purvciemā Dzelzavas ielā 120j. Pašlaik pilsētas centrā (Ģertrūdes ielā 10/12) esošais kompānijas birojs būs pieejams klientiem arī pēc DHL Loģistikas centra atvēršanas. Pašlaik DHL Latvia strādā vairāk nekā 130 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

DHL Express Latvijā atzīst par veiksmīgāko DHL struktūrvienību

Egons Mudulis, 13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasta un loģistikas pakalpojumu grupas uzņēmuma Deutsche Post DHL kurjerpasta struktūrvienība SIA DHL Latvia par 2011. gadā sasniegtajiem rezultātiem un augsto klientu servisa kvalitāti saņēmusi apbalvojumu Country of the Year 2011 Eiropas vidējo un mazo valstu vidū.

Pērn DHL Express Latvijas struktūrvienība sasniegusi līdz šim lielāko sūtījumu apjomu pieaugumu un nodrošinājusi piegādes rekordlielam sūtījumu skaitam, pārvadājot par 34% vairāk sūtījumu nekā 2010. gadā. Tikmēr starptautisko sūtījumu svars ir pieaudzis par 66%. Country of the Year 2011 ir augstākais novērtējums kurjerpasta pakalpojumu jomā grupas ietvaros. Galvenie faktori, kas tiek ņemti vērā minētā titula piešķiršanai, ir sasniegtie darbības un izaugsmes rādītāji un servisa kvalitātes standarti.

«Ar titulu Country of the Year 2011 noteikti varam lepoties ne tikai Baltijas līmenī. Mūsu panākumu atslēga ir pērn būtiski palielinātais starptautiskā kurjerpasta apjoms, kas bija lielāks nekā periodā pirms ekonomiskās recesijas, kā arī teicama servisa kvalitāte,» saka DHL Express pārdošanas vadītāja Latvijā Ilze Vītiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par jauno Zīda ceļa iniciatīvu un to, kādēļ DHL vēlas sadarboties ar Latviju, intervijā DB stāsta DHL Global Forwarding Greater China pievienotās vērtības pakalpojumu vadītājs Zafers Engins

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā jaunā Zīda ceļa un jostas (road and belt) iniciatīva ir izmainījusi starptautisko pārvadājumu ainavu? Kādas pārmaiņas tā sola kravu pārvadātājiem un klientiem?

Jaunā iniciatīva ir nozīmīga starptautiskās ekonomikas veicinātāja, tā palīdz valstīm attīstīt savstarpējos transporta savienojumus, padarot ātrāku un efektīvāku preču plūsmu starp tām. Kopsavelkot, jaunais modernais Zīda ceļš savieno Āziju un Eiropu, izmantojot dzelzceļu. Senos laikos tirdzniecība starp Āziju un Eiropu notika, izmantojot kamieļus, tagad mēs to darām pa dzelzceļu. Zīda ceļš ir veicinājis nozīmīgas pārmaiņas, jo tas sniedz papildus alternatīvas iespējas klientiem. Pašlaik no Ķīnas uz Eiropu jūras pārvadājumi no durvīm līdz durvīm ilgst piecas līdz septiņas nedēļas, gaisa pārvadājumi – vienu nedēļu, savukārt dzelzceļa pārvadājumi – divas līdz trīs nedēļas. Klienti nevēlas gaidīt teju septiņas nedēļas, preci vedot pa jūru, bet nevēlas maksāt arī augsto cenu par gaisa pārvadājumiem, tādēļ izvēlas dzelzceļu, kas ir ātrāks par kuģi, bet lētāks par lidmašīnu. Zīda ceļa dzelzceļa pārvadājumu mērķis ir pārvadāt kravas viena miljona TEU apmērā 2020. gadā, kas, manuprāt, ir viegli sasniedzams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iecelts jauns DHL Latvia direktors

, 04.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas kompānija DHL par sava meitas uzņēmuma Latvijā jauno direktoru iecēlusi Magnusu Nordbergu (Magnus Nordberg), biznesa portālu Db.lv informēja kompānijas pārstāvis Ļevs Fainveics. Šīs pārmaiņas ir daļa no DHL stratēģijas Baltijas valstīs, kas paredz pilnveidot transporta un loģistikas pakalpojumus.

Līdz šim Nordberga kungs ieņēma dažādus vadošus amatus kompānijas nodaļās Latvijā, Skandināvijā un galvenajā birojā Briselē, attīstot eksprespiegāžu un kravu piegādes ar autotransportu biznesa virzienus.

Šīs pārmaiņas ir daļa no DHL stratēģijas Baltijas valstīs, kas paredz pilnveidot transporta un loģistikas pakalpojumus. Par daļu no šādas stratēģijas kļuvusi iepriekšējā DHL Latvia direktora Romiela Kinbera iecelšana par kompānijas jaunās nodaļas Baltijas valstīs - DHL Exel Supply Chain – vadītāju, kura koncentrējas uz līguma loģistikas un piegāžu tīklu vadības pakalpojumiem (contract logistics & supply chain management). „Šīs izmaiņas noteikti stiprinās kopējo DHL Latvia vadību,” uzsvēra DHL vadītājs Baltijas valstīs Karls-Ēriks Lindstrēms (Carl-Eric Lindstrom).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DHL jauns muitas terminālis Maskavas lidostā «Šeremetjevo»

Ainars Sedlenieks [email protected], 31.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas lidostā Šeremetjevo atvērts jaunais DHL muitas terminālis. tas ļaus operatīvāk apstrādāt vēstules, pakas un smagās kravas, kuras uz Krievijas galvaspilsētu pa gaisu sūta DHL Latvia klienti. Saskaņā ar DHL meitas uzņēmuma DHL Latvia statistiku, Maskava ir piegādes punktu saraksta augšgalā, uz kurieni no Latvijas visvairāk sūta vēstules un nelielas pakas. Krievijas galvaspilsētas vadība šajā sarakstā izpaužas gan ar veikto pārvadājumu skaitu, gan kompānijas gūto ienākumu summu. Kompānijā DHL Latvia ir pārliecināti, ka, atverot Maskavas lidostas „Šeremetjevo” teritorijā jaunu DHL muitas termināli, visa veida kravas (no vēstulēm un pakām līdz smagajām), kuras no Rīgas uz Krievijas galvaspilsētu sūta pa gaisu, tiks apstrādātas vēl ātrāk un daudz operatīvāk nogādātas saņēmējiem. Pēc ievērojamas rekonstrukcijas atvērtā muitas termināļa platība paplašinājusies līdz 2000 kvadrātmetriem. Sakarā ar to, ka jaunais terminālis atrodas līdzās lidostai „Šeremetjevo”, kompānija DHL pagarinājusi sūtījumu pieņemšanas beigu termiņu visiem tiem saviem klientiem Maskavā, kuri nevēlas izsaukt kurjeru, bet personīgi atved uz termināli kravu, kuru paredzēts nosūtīt uz konkrētu galapunktu, piemēram, uz Rīgu. Kā kompānija DHL Latvia jau ir ziņojusi, pagājušā gada rudenī tika atklāta regulāra salikto kravu piegādes ar autotransportu līnija uz Krieviju, kuras maršruts ir Rīga-Viļņa-Maskava. Krievijas galvaspilsētā DHL treilers ierodas Butovo muitas terminālī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DHL Latvija atklāj jaunu loģistikas centru

Oskars Prikulis [email protected], 06.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien notika svinīgā jaunā DHL Loģistikas centra atklāšana, kurš atrodas Mārupes pagastā un kurš ir unikāls Latvijas loģistikas pakalpojumu tirgū. Centrā varēs pasūtīt visu loģistikas pakalpojumu klāstu, kurus sniedz DHL Latvia: kravu piegāde no ārvalstīm - atmuitošana (ja nepieciešams) – izkraušana noliktavā – preces iepakošana (tajā skaitā tās komplektēšana) – piegādāšana gala saņēmējam. Tāds pakalpojumu spektrs, kuru piedāvā viena kompānija vienā ēkā, ir unikāls pašreizējā loģistikas pakalpojumu tirgū Latvijā. Jaunais DHL Loģistikas centrs ietver noliktavas (t.sk. muitas) klientu vajadzībām, kompānijas šķirošanas termināli, kā arī četru DHL Latvia galveno apakšvienību birojus: DHL Express (starptautiskā kurjerpasta pakalpojumi), DHL Freight (starptautiskie un vietējie sauszemes kravu pārvadājumi ar autotransportu), DHL Global Forwarding (gaisa un jūras kravas pārvadājumi) un DHL Exel Supply Chain (loģistikas risinājumu izstrādes un ieviešanas pakalpojumi). Kopējā kompleksa platība pārsniedz deviņus tūkstošus kvadrātmetru (vairāk nekā 6000 kvadrātmetru aizņem termināļi un noliktavas, pārējo – biroju telpas). Kopīgā zemes platība, uz kuras atrodas DHL Loģistikas centrs, ir pieci hektāri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu paaudze, it sevišķi milleniāļi, vēlas saņemt savus sūtījumus «tūlīt un tagad», stāsta DHL Express rīkotājdirektore Sņežina Kazakova. Pēc viņas domām, Latvija e-komercijas ziņā attīstās vienā ātrumā ar citām valstīm vai pat ātrāk.

Lai skaidrotu e-komercijas attīstības tendences, Dienas Bizness sadarbībā ar DHL 27. septembrī rīko semināru Tava zīmola atpazīstamība globālajā e-komercijas tīmeklī.

Starp lielākajiem DHL Express globālajiem klientiem ir tādi kā Amazon, Alibaba un citi. Visbiežāk tie ir ārvalstu uzņēmumi, kuri nodarbojas ar apģērbu, apavu, kosmētikas pārdošanu. Pasūtītas tiek preces, ko patērētāji ikdienā izmanto visbiežāk. «Piemēram, pieprasīts ir ASV starptautiskās elektroniskās komercijas uzņēmums Amazon, jo pie viņiem var nopirkt visu, ko vien cilvēks var vēlēties. Viņi izmanto mūsu sniegtos pakalpojumus, un mēs ar to lepojamies,» paskaidro S.Kazakova.

Latvijā uzņēmumam ir aptuveni 5000 aktīvo klientu, bet ik pa laikam parādās nelieli uzņēmumi, kas ir pasīvāki, bet arī izmanto DHL Express pakalpojumus. Pēc S.Kazakovas teiktā, Latvijas pārtikas nozares uzņēmumi visbiežāk fokusējas uz tirgu šeit un arī pārdošana notiek šeit. Pārsvarā DHL Express klienti ir uzņēmumi, kuri importē vai eksportē. Šie uzņēmumi pārstāv tādas nozares kā augstās tehnoloģijas, ražošanas, finanšu pakalpojumu kompānijas, bankas un citas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DHL Freight sāk pārvadājumus uz Ziemeļāfriku

Līva Melbārzde, 09.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskatot lielu potenciālu kravu apgrozījumam Ziemeļāfrikā, DHL atklāj tiešo pārvadājumu līniju uz Tunisiju.

DHL, kas darbojas arī Latvijā, ir paplašinājis savu sauszemes pārvadājumu servisu, iekļaujot tajā arī Ziemeļāfrikas reģionu. Sekojot DHL Euroconnect pakalpojuma ieviešanas pieredzei Marokā, DHL Freight šobrīd piedāvā komplektēto kravu pārvadāšanas servisu arī uz un no Tunisijas.

«DHL Freight nepārtraukti paplašina savu pārvadājums tīklu Eiropā un ārpus tās,» saka DHL Freight izpilddirektors Tomass Džordžs. «Gan Maroka, gan Tunisija uztur ciešas ekonomiskās saites ar Eiropas Savienību, jo īpaši ar Dienvideiropas valstīm. Tas sekmē pieprasījumu un ir mudinājis iekļaut šīs valstis mūsu Euroconnect tīklā, paplašinot mūsu esošos nepilna-kravas-auto-slodzes un pilna-kravas-auto-slodzes pakalpojumus un nodrošināt regulārus salikto kravu pārvadājumus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

DHL Express starptautisko sūtījumu skaits audzis par 17%

Žanete Hāka, 29.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja DHL Express datiem, salīdzinot ar 2013. gada pirmo pusgadu, šogad par 17% pieaudzis Latvijas uzņēmēju starptautisko sūtījumu skaits, bet sūtījumu svars - par 67%, kas ir augstākais sūtījumu svara pieauguma rādītājs Baltijas valstu starpā.

DHL Express dati liecina, ka kopš 2012. gada nemainīga tendence ir sūtījumu svara straujš pieaugums. No 2012. gada janvāra līdz 2014. gada jūnijam vidējais DHL Express starptautisko sūtījumu svars ir palielinājies par 85%.

DHL Express pārstāve Ilze Vītiņa norāda, ka kurjerpasta pakalpojumus visvairāk izmanto finanšu sektors – tas veido aptuveni 12% no kopējā apgrozījuma, tāpat arī izdevniecības un poligrāfijas kompānijas, būvniecības nozares un vairumtirdzniecības uzņēmumi. Šogad starptautisko sūtījumu skaita un svara ziņā visstraujākais kāpums ir tieši vairumtirdzniecības uzņēmumiem, kuri savu sūtījumu apjomus ir gandrīz divkāršojuši kopš 2013. gada pirmās puses. Sūtījumu svara pieaugumu var skaidrot ar vairumtirgotāju aktivitāti un restrukturizāciju – tiek paātrināta preču plūsma un samazināts noliktavās uzglabāto preču apjoms. Šo sūtījumu piegādēm sauszemes transporta vietā tiek izmantots DHL Express aviotransports.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā lielos zaudējumus, ASV tiks slēgti visi DHL Express servisa centri un atlaisti 9 500 DHL darbinieki. Par to paziņojuši DHL Express īpašnieki, Vācijas pasta un loģistikas pakalpojumu kompānija Deutsche Post AG, raksta Associated Press.

DHL norāda, ka iekšzemes servisu ASV kompānija turpinās veikt, izmantojot tikai vilcienus. DHL pakalpojumi un darbība citos reģionos un pasaules valstīs.

Restrukturizācijas pasākumos par vairāk nekā 80 procentiem tiks samazinātas darbības izmaksas ASV, palīdzot sasniegt uzņēmuma finansiālos mērķus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidot aviokompānijas "Atlas Air" gaisa kuģi Boeing 747-47U(F), lidostā "Rīga" 16.oktobrī darbu uzsācis jaunais specializētais kravu apkalpošanas perons.

Jaunais perons aizņem 95 000 kvadrātmetru lielu platību lidlauka ziemeļu daļā un ir tieši savienots ar teritoriju, kurā tiks attīstīta lidostas "Rīga" "kravu pilsēta"- aviācijas kravu apkalpošanas un loģistikas centrs. Šeit jau nākamgad sāks darboties loģistikas kompānijas DHL reģionālais sūtījumu apstrādes komplekss, kā arī sadarbībā ar investoriem iecerēts attīstīt multifunkcionālu kravu loģistikas centru ar kopējo noliktavu platību līdz 9000 kvadrātmetriem.

Rīgas lidostā taps jaunais DHL sūtījumu apstrādes terminālis  

"SEB banka" ir piešķīrusi 3,3 miljonu eiro finansējumu, lai nekustamo īpašumu attīstīšanas...

Lidostas "kravu pilsētas" kopējā kapacitāte pārsniegs 60 000 tonnu gadā, ļaujot lidostai "Rīga" tuvākajos gados dubultot kravu apgrozījumu.

"Starptautiskā lidosta "Rīga" bija, ir un būs Latvijas un Baltijas aviācijas centrs ne tikai pasažieru pārvadājumu un biznesa aviācijas jomā, bet arī aviācijas kravu segmentā. Jaunā kravas perona atklāšana ir tam vēl viens pierādījums. Īpaši pašlaik ir svarīgi turpināt mērķtiecīgu darbu gan pie kravu diversifikācijas, gan atbilstošas infrastruktūras attīstības. Valdības sniegtais atbalsts aviācijas sektoram krīzes laikā - gan nacionālajam pārvadātājam "airBaltic", gan Latvijas Gaisa satiksmei un lidostai - ir ilgtspējīgas investīcijas nākotnes attīstībai," uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

"Kravu segmenta attīstība lidostai īpaši svarīga ir šobrīd, kad Covid-19 pandēmijas dēļ ir būtiski ietekmēti pasažieru pārvadājumi. Jau šobrīd lidosta "Rīga" partneriem var piedāvāt multimodālus loģistikas risinājumus un augstas kvalitātes apkalpošanu. Lai veicinātu jaunu kravu pārvadātāju ienākšanu un aviācijas kravu apgrozījuma pieaugumu, lidostas galvenais uzdevums ir radīt piemērotu infrastruktūru un labvēlīgu sadarbības platformu," norādīja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Projekta ietvaros izbūvēts tieši kravu apkalpošanai pielāgots perons un savienojošais manevrēšanas ceļš ar kopējo apjomu 36 770 kvadrātmetri, kā arī jauni servisa ceļi ar kopējo asfaltbetona virskārtas platību 14 970 kvadrātmetri. Perona multifunkcionālās gaisa kuģu stāvvietas ļauj fleksibli plānot gaisa kuģu izvietojumu un uzņemt arī vislielākos F un E klases gaisa kuģus, savukārt pazemes degvielas uzpildes hidrantu sistēma ļauj ievērojami palielināt gaisa kuģu uzpildes un līdz ar to arī apkalpošanas ātrumu, kā arī mazina vides piesārņojuma riskus. Teritorijā uzstādīta energoefektīva apgaismojuma kontroles sistēma.

Ceļu būves firmas SIA "Binders" valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja, dāvinot lidostai perona betona seguma 42 cm biezo kontrolurbumu, atzina: "Jau uzsākot šā projekta īstenošanu, apzinājāmies, cik būtiska loma būs mūsu pieredzei un spējai precīzi organizēt būvdarbu norisi lidostas teritorijā, kur ir specifiski darbības nosacījumi. Bija jāsalāgo būvdarbu tehnoloģiskie aspekti ar lidostas darba organizācijas un drošības prasībām. Būvdarbu dēļ lidostas darba režīms netika traucēts. Nelielas korekcijas darbu izpildes grafikā radīja Covid-19 pandēmijas radītie ierobežojumi, taču objektu esam izbūvējuši atbilstoši projekta prasībām, un par darba rezultātu esam gandarīti".

Jaunā perona būvdarbi tika uzsākti 2019.gada martā, un projekta kopējās investīcijas ir 15 miljoni eiro.

Aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni - preču ar augstu pievienoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu. Pienesumu dod arī AS "Latvijas pasts" iesaiste globālajā e-komercijas sūtījumu pārvadājumu segmentā, sadarbībā ar Ķīnas e-komercijas gigantu "Alibaba" un Krievijas pastu ir izveidojot sekmīgu loģistikas risinājumu, kā rezultātā kopš 2017.gada uz Rīgu tiek veikti neregulāri kravu čartera lidojumi no Ķīnas.

Kravu pārvadājumus lidostā "Rīga" nodrošina septiņas aviokompānijas - kravu pārvadātāji "Atlas Air", "Atran", "Eleron" un "RAF Avia" un kurjerpasta kompānijas "Fedex", UPS un DHL.

Pērn Rīgas lidostā apkalpoti 27,2 tūkstoši tonnu, bet šā gada deviņos mēnešos - 16 tūkstoši tonnu kravu. Lidostas "Rīga" kravu apgrozījums veido vairāk nekā pusi no kopējā Baltijas valstu kravu apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DHL ievieš jaunu produktu DHL Europlus

Ainars Sedlenieks [email protected], 03.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē eksprespiegāžu un loģistikas sfērā vadošās kompānijas DHL meitas uzņēmums DHL Latvia sācis piedāvāt jaunu produktu DHL Europlus, kas piedāvā kravu piegādi ar autotransportu 21 Eiropas valsts* robežās garantētos termiņos no vienas līdz sešām darbadienām atkarībā no saņēmēja ģeogrāfiskās atrašanās vietas. DHL Europlus ir balstīts uz door-to-door piegādes principa ("no durvīm līdz durvīm" angļu val.) un orientēts uz salikto kravu īpašniekiem, Latvijas importētājiem un eksportētājiem, t.i., tiem, kuriem nepieciešams nosūtīt vienu vai dažas pakas vai paletes. Maksimālais kravas svars, ko var nosūtīt DHL Europlus ietvaros, ir 2 500 kilogrami, minimālais nav ierobežots. Pašlaik DHL Latvia ir regulāras kravu piegāžu līnijas ar treileriem uz Latviju no Beniluksa valstīm, Čehijas, Dānijas, Francijas, Igaunijas, Itālijas, Lielbritānijas, Lietuvas, Norvēģijas, Polijas, Spānijas, Somijas, Ungārijas, Vācijas, Zviedrijas. No Latvijas kravas ar autotransportu ar regulāriem reisiem tiek nogādātas uz Igauniju, Krieviju, Lietuvu, Somiju, Zviedriju. Reisu "regularitāte" nozīmē to, ka kompānijas mašīnas dodas ceļā no vienas līdz piecām reizēm nedēļā (atkarībā no valsts). Bez regulārajiem reisiem DHL Latvia veic kravu piegādi arī uz citām ES valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ostās pārkrauj nedaudz vairāk

, 27.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2007.gada 1.ceturksnī Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu, ir nedaudz palielinājies. 2007.gada janvārī-martā kravu apgrozība ostās bija 14,9 milj. t kravu, kas ir par 3,1% vairāk nekā 2006.gada 1.ceturksnī.

No ostām 2007.gada 1.ceturksnī nosūtīja 13,3 milj. t kravu, kas ir par 2,9% mazāk nekā 2006.gada 1.ceturksnī. No ostām nosūtīja 1,5 milj. t minerālmēslu - par 28,7% vairāk nekā 2006.gada 3 mēnešos. No ostām nosūtītās jēlnaftas apjoms 2007.gada 1.ceturksnī, salīdzinot ar iepriekšējā gada 1.ceturksni, ir palielinājies 7,5 reizes un veidoja 0,3 milj. t. Savukārt no ostām nosūtīto naftas produktu apjoms 2007.gada 3 mēnešos ir samazinājies līdz 5,1 milj. t, kas ir par 7,9% mazāk nekā 2006.gada janvārī-martā. No ostām nosūtīja 1 milj. t kokmateriālu, kas ir par 8,6% mazāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. No ostām nosūtīto ogļu apjoms veidoja 3,3 milj. t, kas ir par 11,1% mazāk nekā 2006.gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas rajona tiesa ir ierosinājusi SIA DHL Latvia maksātnespējas procesa lietu, liecina informācija Maksātnespējas reģistra mājas lapā.

Lieta ir ierosināta 8.janvārī, bet pieteikumu tiesā ir iesniegusi SIA Kendi, Db uzzināja tiesā. Kā liecina uzņēmuma mājas lapā pieejamā informācija SIA Kendi ir dibināts 1991.gadā un nodarbojas ar horizontālo un vertikālo žalūziju ražošanu, kā arī ar lodžiju iestiklošanu, alumīnija starpsienu, bīdāmo starpsienu un citu produktu ražošanu.

DHL Latvia ir loģistikas kompānija DHL meitasuzņēmums. Oficiālais DHL birojs Rīgā tika atklāts 1995.gadā. DHL ir starptautisks ekspress sūtījumu pārvadātājs, kas apvieno vairāk nekā 220 valstis un teritorijas visā pasaulē. DHL strādā ap 300 tūkstošu darbinieki. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Deutsche Post World Net.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hakeri uzbrukuši DHL klientiem

Vēsma Lēvalde, Db, 03.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeri ieguvuši konfidenciālu informāciju par starptautiskās kompānijas DHL klientiem, raksta laikraksts Bizness & Baltija.

Kompānija veikusi dienesta izmeklēšanu un potenciālajiem upuriem sniegusi padomus, kā rīkoties. B&B darbinieks no Vācijas interneta kataloga iegādājies firmas Louis vējjaku, un saņēmis informāciju, ka pasūtījumu piegādās firma DHL.

Pēc neilga laika viņš jau it kā no DHL saņēmis ziņojumu, ka pasta darbinieki it kā nav saņēmuši viņa adresi, tāpēc pasūtītājam jāiepazīstas ar klāt pievienoto dokumentu. Pielikumā bijis datorvīruss. DHL Latvia skaidrojusi, ka tā nekad pie klientiem nevēršas ar e-pasta palīdzību, bet zvana tiem pa telefonu. Pēdējā laikā kompānija saņemot līdz 10 zvaniem dienā no neapmierinātiem klientiem, kas saņēmuši datorvīrusus. Turklāt šādus sūtījumus saņemot ne tikai DHL klienti, bet arī pavisam nejauši cilvēki. B&B norāda, ka interesanti ir tas, ka spama sūtītāja adrese beidzas tieši tā, kā DHL kompānijai – dhl.com. Brīdinājumus saviem klientiem mājaslapā ievietojusi arī DHL Krievijas filiāle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DHL Latvia piedāvā nogādāt kravas ar autotransportu uz Eiropas valstīm

Ainars Sedlenieks [email protected], 12.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē eksprespiegāžu un loģistikas sfērā vadošās kompānijas DHL meitas uzņēmums DHL Latvia līdz oktobra beigām DHL Latvia piedāvā salikto kravu un "pilno mašīnu" piegādi pēc speciāliem tarifiem. Bez tam kompānijas vadība ar pilnu atbildību paziņo, ka pēc oktobra DHL Latvia cenas kravu autopārvadājumiem paliks tirgus cenu līmenī un tās nekādā ziņā nevarēs nosaukt par augstām. "Regulāri kontaktējoties ar uzņēmējiem, kuriem nepieciešams ar autotransportu nogādāt kravas no ES uz Latviju vai no Latvijas uz ES, DHL Latvia speciālisti ievēroja, ka daļa kravu nosūtītāju sliecas mūsu autopārvadājumu pakalpojumus uzskatīt par nelētiem. Patiesībā pamatojuma šādiem secinājumiem nav, par ko var viegli pārliecināties, iepazīstoties ar mūsu izcenojumiem," uzsvēra DHL Latvia Tirdzniecības un mārketinga nodaļas vadītāja Mārīte Virbale. Attiecībā uz speciālajām cenām, kas DHL Latvia ir spēkā līdz oktobra beigām, tad, piemēram, 30 kilogramu smagas kravas piegāde uz Latviju no jebkuras ES valsts izmaksās 45 eiro (bez PVN), 50 kilogramu smagas kravas piegāde maksās 55 eiro, bet 100 kilogramu smagas kravas - 65 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gadā salīdzinājumā ar 2019. gadu kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu samazinājušies par 14,2 %, bet ostās – par 28 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 101,2 milj. t kravu, par 16,8 milj. tonnu jeb 14,2 % mazāk nekā pirms gada.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 24 milj. t kravu, kas ir par 42,3 % mazāk nekā 2019. gadā. Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 2,1 milj. t kravu – par 21,1 % vairāk. Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāja 21,9 milj. t kravu, apjoms samazinājās par 45 %. Tai skaitā eksporta pārvadājumos – 2 milj. t, par 11,3 % mazāk, importa pārvadājumos – 16,3 milj. t, samazinājums par 50,7 %, bet tranzīta kravu pārvadājumos – 3,6 milj. t, par 20,9 % mazāk. Caur Latvijas ostām pārvadāja 14,6 milj. t kravu, par 53,8 % mazāk nekā 2019. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gada 1. ceturksnī salīdzinājumā ar 2020. gada 1. ceturksni kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu pieauga par 12,2 %, bet ostās samazinājās par 8,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 23,4 milj. t kravu, par 2,5 milj. tonnu jeb 12,2 % vairāk nekā pirms gada. Pieaugums vērojams pirmo reizi kopš 2018. gada 2. ceturkšņa.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 6 milj. t kravu, tik pat cik 2020. gada 1. ceturksnī. Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 0,4 milj. t kravu – par 10,4 % vairāk. Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāja 5,6 milj. t kravu, apjoms samazinājās par 0,6 %. Tai skaitā eksporta pārvadājumos – 0,5 milj. t, par 1 % vairāk, importa pārvadājumos – 4 milj. t, samazinājums par 11,4 %, bet tranzīta kravu pārvadājumos – 1,1 milj. t, par 71,7 % vairāk. Caur Latvijas ostām pārvadāja 3,6 milj. t kravu, par 12,5 % mazāk nekā 2020. gada 1. ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Palielinājies ostās pārkrauto kravu apjoms

, 29.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 9 mēnešos Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu, ir palielinājies. 2007. gada janvārī – septembrī kravu apgrozība ostās bija 47,2 milj. t kravu, kas ir par 4,1 % vairāk nekā 2006. gada 9 mēnešos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

No ostām 2007. gada 9 mēnešos nosūtīja 41,4 milj. t kravu, kas ir par 1,7 % vairāk nekā 2006. gada janvārī – septembrī. Pieaudzis no ostām nosūtīto minerālmēslu apjoms. 2007. gada deviņos mēnešos no ostām nosūtīja 4 milj. t minerālmēslu – par 14,7 % vairāk nekā 2006. gada attiecīgā periodā. No ostām nosūtītās jēlnaftas apjoms 2007. gada janvārī – septembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri – septembri, ir palielinājies 1,5 reizes un tas bija 1 milj. t. Arī no ostām nosūtīto naftas produktu apjoms 2007. gada janvārī – septembrī ir palielinājies un tas bija 16,2 milj. t, kas ir par 4,6 % vairāk nekā 2006. gada janvārī - septembrī. Bez tam 2007. gada 9 mēnešos no ostām nosūtīja arī 3,6 milj. t kokmateriālu, kas ir par 2,8 % vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. No ostām nosūtīto ogļu apjoms 2007. gada 9 mēnešos bija 10,4 milj. t, kas ir par 9,3 % mazāk nekā 2006. gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru