Komersanti cieš no Krievijas patvaļas; Satiksmes ministrija demonstrē neizlēmību

Latvijas pārvadātāji, kuri no mūsu valsts ostām un loģistikas centriem piegādā Krievijai domātās tranzīta kravas, sarunā ar Dienas Biznesu pauž sašutumu par valdības nespēju vai nevēlēšanos aizsargāt savas valsts pārvadātāju intereses kaimiņvalstī. DB jau rakstījis, ka saskaņā ar Krievijas Transporta ministrijas (KTM) pavēli pastiprināti tiek kontolēti ārvalstu uzņēmēju veiktie pārvadājumi. Pretēji līdzšinējai praksei un starptautiskajai likumdošanai Latvijas un citu valstu šoferiem nepamatoti tiek pieprasītas t. s. trešo valstu atļaujas. Tās tagad nepieciešanas arī gadījumos, kad uz Krieviju tiek vestas preces, kuru izcelsme un nosūtītāja atrašanās vieta ir trešās valstis, taču pārvadājuma veikšana uzsākta Latvijā. Autovadītājiem tiek arī pieprasīti nevis ar kravu, bet preci saistīti dokumenti, piemēram, preces izcelsmes sertifikāts un rēķins par precēm. Ja ārvalstu pārvadātājam nav visu prasīto dokumentu, pirms turpināt ceļu, tam jāmaksā sods (ap 1200 eiro) un jāsagādā derīga trešo valstu atļauja. Saskaņā ar Satiksmes ministrijas (SM) pārraudzībā esošās valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) datiem, šim gadam piešķirtās atļaujas beigsies jau martā. KTM pavēle gan it kā pieļauj divpusējo atļauju izmantošanu, ja tranzītam domātie konteineri tiek nosūtīti no atzītām noliktavām. Taču Krievijas izpratnē tām ir jābūt valsts struktūrām. Līdz šim Latvija ir demonstrējusi vien nevarību problēmas risināšanā. Turpretī Polija, lai piespiestu Krieviju mainīt tās normatīvos aktus, nepiešķir Krievijai divpusējās atļaujas, līdz ar ko faktiski apstājušies tiešie pārvadājumi starp abām valstīm.

Visu rakstu Latvijas kravu pārvadātāji pieprasa valdības rīcību lasiet 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra