Jaunākais izdevums

Eiropas Komisijas (EK) atbalstītā Direktīva 2003/87/EC par shēmu tirdzniecībai ar pieļaujamo gāzu emisijas kvotām Eiropas Savienības (ES) aviopārvadājumu sektorā, atklāti diskriminē ES jauno dalībvalstu aviopārvadātājus, Db.lv informēja aviosabiedrība airBaltic. Tās prezidents Bertolts Fliks uzskata: "Direktīva ir klajš konkurences likuma pārkāpums."

EK atbalstītā direktīva ietverot arī virkni citu nopietnu draudu aviopārvadājumu nozares attīstībai ES - iespējamu aviobiļešu cenu celšanos, pasažieru skaita samazināšanos un ievērojamus zaudējumus dalībvalstu, tostarp Latvijas, ekonomikai.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Direktīva ir klajš konkurences likuma un vairāku ES pamatrincipu pārkāpums. Tā draud deformēt konkurenci un Kopējo Tirgu, radot nevienlīdzīgus spēles noteikumus veco un jauno ES dalībvalstu aviopārvadātājiem." Viņš piebilst, ka konkurences kropļošana izpaužas faktā, ka direktīva paredz emisijas kvotu sadali balstīt uz fiksētiem izejas datiem par 2004.-2006. gadu. Saskaņā ar paredzamo shēmu, aviokompānijas par brīvu saņem kvotu atbilstoši esošajam apjomam, bet aviokompānijām augot un attīstoties, tām jāpērk papildu kvotas.

"Tādējādi ievērojamas priekšrocības iegūst tā sauktās "tradicionālās aviokompānijas", kas pirms ilgāka laika dibinātas vecajās ES dalībvalstīs, pārvadā slīdzinoši lielu pasažieru skaitu un nākotnē strauji neaugs," norāda B.Fliks un uzsver, ka paredzētā direktīva pašreizējā redakcijā diskriminē strauji augošas kompānijas, īpaši jaunajās ES dalībvalstīs.

airBaltic ar vēstules starpniecību LR Satiksmes Ministrijas Aviācijas departamenta direktoram Arnim Muižniekam, arī iepriekš norādījis uz iespējamajiem riskiem un sniedzis priekšlikumus Direktīvas pilnveidošanai.

Direktīvas mērķis - regulēt un samazināt pieļaujamo kaitīgo gāzu emisiju daudzumu ES aviopārvadājumu sektorā esot apsveicams. Tāpat arī Kioto protokola nosacījumu ievērošana esot ES un tās dalībvalstu pienākums. Tomēr aviokompānijas jau šobrīd ievēro attiecīgos ES vides standartus un esot samazinājušas degvielas patēriņu un kaitīgo gāzu emisiju līdz minimumam.

"Ņemot vērā niecīgo aviācijas kopējo ogļskābās gāzes CO2 emisiju daudzumu - pasaulē ap 2%, Eiropā - tikai 0,5%, ir kritiski jāvērtē Direktīvas pasākumu samērīgums un ilgtermiņa ietekme uz ES aviopārvadājumu nozares konkurētspēju un ietekmi uz ES dalībvalstu, tostarp Latvijas, ekonomiku," akcentē B. Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic: Eiropas Komisijas direktīva diskriminē strauji augošos ES jauno dalībvalstu aviopārvadātājus

, 21.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, - Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzskata, ka Eiropas Komisijas atbalstītā Direktīva 2003/87/EC par shēmu tirdzniecībai ar pieļaujamo gāzu emisijas kvotām Eiropas Savienības aviopārvadājumu sektorā, atklāti diskriminē ES jauno dalībvalstu aviopārvadātājus. EK atbalstītā direktīva ietver arī virkni citu nopietnu draudu aviopārvadājumu nozares attīstībai ES - iespējamu aviobiļešu cenu celšanos, pasažieru skaita samazināšanos un ievērojamus zaudējumus dalībvalstu, tostarp Latvijas, ekonomikai.

airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Direktīva ir klajš konkurences likuma un vairāku ES pamatrincipu pārkāpums. Tā draud deformēt konkurenci un Kopējo Tirgu, radot nevienlīdzīgus spēles noteikumus veco un jauno ES dalībvalstu aviopārvadātājiem," skaidro B.Fliks, piebilstot, ka konkurences kropļošana izpaužas faktā, ka direktīva paredz emisijas kvotu sadali balstīt uz fiksētiem izejas datiem par 2004.-2006. gadu. Saskaņā ar paredzamo shēmu, aviokompānijas par brīvu saņem kvotu atbilstoši esošajam apjomam, bet aviokompānijām augot un attīstoties, tām jāpērk papildu kvotas.

"Tādējādi ievērojamas priekšrocības iegūst tā sauktās "tradicionālās aviokompānijas", kas pirms ilgāka laika dibinātas vecajās ES dalībvalstīs, pārvadā slīdzinoši lielu pasažieru skaitu un nākotnē strauji neaugs," norāda B.Fliks un uzsver, ka paredztā direktīva pašreizējā redakcijā diskriminē strauji augošas kompānijas, īpaši jaunajās ES dalībvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija diskriminē investorus

Māris Ķirsons, Db, 29.04.2009

New Century Holdings finanšu direktore Karīna Grence — Andreika: «Ļoti ceram, ka valdība tuvākajā laikā pildīs solījumus Eiropas Komisijai, jo pēc pašreizējās likuma redakcijas valdība jau trešo gadu diskriminē uzņēmējus, kuri spēj aizņemties naudu ārzemēs.» (Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neizpildot solīto, Latvija var iekulties kārtējā tiesvedībā. Tādu situācijas attīstību neizslēdz vairāki uzņēmēji, jo pašlaik joprojām tiek diskriminēti tie Latvijā strādājošie uzņēmēji, kuri aizņemas naudu ārzemēs, kamēr ierobežojumi neskar tos, kuri aizņēmušies pašu mājās.

Eiropas Komisija (EK) jau pērn informēja Latviju par to, ka šāda diskriminācija ir jāizbeidz. Proti, 2008.gada 5.jūnijā Latvija saņēma EK paziņojumu pārkāpuma lietā, kurā EK norāda, ka likumā par UIN ietvertie noteikumi veido Eiropas Kopienas dibināšanas un Eiropas Ekonomikas zonas līguma pārkāpumu.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skatīs Laval lietu

, 04.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Kopienu Tiesa (EKT) nākamnedēļ, 9.janvārī, mutvārdu procesā izskatīs tā saukto Laval un partneri lietu, Db.lv informēja Tieslietu ministrija. Uzņēmums uzskata, ka Zviedrijas Karalistes tiesību akti diskriminē ārvalstu pakalpojumu sniedzējus.

Latvijas nostāju tiesas procesā uzturēs Tieslietu ministrijas (TM) EKT departamenta direktore Esmeralda Balode –Buraka un departamenta direktores vietniece Kristīne Bārdiņa.

Latvijas uzņēmums – SIA Laval un Partneri 2004. gada 7. decembrī iesniedza prasības pieteikumu Zviedrijas Darba tiesā, lūdzot atzīt par neatļautu un pārtraukt Celtnieku arodbiedrības un tās 1. nodaļas veikto kolektīvo rīcību pret uzņēmumu, kā arī noteikt par neatļautu Zviedrijas Elektriķu arodbiedrības veikto solidaritātes rīcību. 2004. gada 22. decembra lēmumā Zviedrijas Darba tiesa noraidīja uzņēmuma prasību pieņemt pagaidu lēmumu par kolektīvās rīcības pārtraukšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai aptiekām nav tiesību ne uz ko, pat lojalitātes kartēm?

Inga Zemdega-Grāpe, SIA Euroaptieka vadītāja, 21.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sabiedrības veselības aizsardzībai jābūt visu to noteikumu pamatmērķim, kas reglamentē zāļu ražošanu, sadali un izmantošanu. Tomēr šis mērķis jāsasniedz ar līdzekļiem, kas nekavēs farmācijas rūpniecības attīstību vai zāļu tirdzniecību kopienā,» teikts Eiropas Parlamenta un padomes direktīvā (2001/83/EK). Lai gan Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas ir saistošas arī Latvijai, kā vienai no Eiropas Savienības dalībvalstij, Latvija tomēr izdomā izdarīt pa savam un pārcensties. Jau tagad aptiekas nedrīkst informēt klientus par pieejamām atlaidēm uz bezrecepšu medikamentiem, un turpmāk nedrīkstēs informēt arī par savām lojalitātes kartēm. Precīzāk sakot, radīt kartes drīkst, bet informēt par tām – nē, jo to liedzot Eiropas direktīvas, kaut gan tajās šādu normu NAV.

Veselības Ministrija ir sagatavojusi Ministra kabineta noteikumu maiņas projektu par «Zāļu reklamēšanas kārtību un kārtību, kādā zāļu ražotājs ir tiesīgs nodot ārstiem bezmaksas zāļu paraugus». Veselības ministrija pauž uzskatu, ka ir jāaizliedz ne tikai bezrecepšu medikamentu reklāma, bet arī iespēja sniegt informāciju par akcijas precēm, atlaidēm un ....arī lojalitātes kartēm. Uzskatot, ka pacientu informēšana par aptiekas lojalitātes programmām un pieejamām atlaidēm, palielinās zāļu patēriņu.

Kā daudz nopietnāks iemesls tiek minēta Eiropas Parlamenta un padomes direktīva, kura it kā Latvijai tāpat kā citām ES dalībvalstīm liedz zāļu un tai skaitā lojalitātes kartes reklamēšanu. Tomēr rūpīgi izvērtējot Eiropas Parlamenta un padomes direktīvu (2001/83/EK), 88. un 89. pantu jāsecina, ka tajā šādu aizliegumu nepastāv. Vēl vairāk, tajā nav neviena vārda par to, ka aptiekas nedrīkstētu reklamēt savas lojalitātes programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Tiesā pret airBaltic prasa izmaksāt kompensācijas 385 pasažieriem

Lelde Petrāne, Žanete Hāka, 05.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop», pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pērn iesūdzēja tiesā aviokompāniju «airBaltic», pieprasot izmaksāt lidojumu kompensācijas 385 pasažieriem par kavētu, atceltu vai virspārdotu lidojumu.

«Pēc garas un smagas cīņas Lietuvas tiesā, panākta vienošanās, ka «airBaltic» izmaksās pieprasīto kompensāciju summu aptuveni 120 tūkstošu eiro apmērā,» teikts Skycop paziņojumā.

Tiesa gan, «airBaltic» atsevišķā paziņojumā šos apgalvojumus noraida, uzsverot, ka pašlaik uzņēmums uzsācis izlīguma sarunas, kuru ietvaros izlīgumi tiks slēgti katrā individuālajā gadījumā atsevišķi.

«Šajā procesā tiks vērtēts, vai kompensācija pasažieriem būtu jāizmaksā atbilstoši Regulai 261/2004, kā arī, vai Skycop procesa laikā iesniegs atbilstošus procesuālos dokumentus. Pirms tiesas kompensācijas Skycop klientiem netika izmaksātas gadījumos, kad Skycop prasītais kompensācijas apmērs nebija atbilstošs Regulas 261/2004 noteikumiem, vai arī Skycop nesniedza atbilstošus dokumentus, lai būtu iespējams pārliecināties par viņu pārstāvības tiesībām,» norāda «airBaltic».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ir pamats piedzīt negūto peļņu no Latvijas valsts

Dzintars Pomers, avio pasažieru pārvadājumu jomas eksperts, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments š.g. 15. janvārī pirmajā lasījumā atbalstīja likumprojektu vienādu principu noteikšanai lidostas nodevu iekasēšanā 67 Eiropas Savienības lidostās. Direktīva nosaka principus, kas būs jāievēro lidostām, iekasējot nodevas nediskriminējošā kārtībā no visām lidostā strādājošajām aviosabiedrībām.

Eiropas direktīva par lidostu nodevām pieprasa, lai lidostās korekti tiktu ievēroti trīs galvenie punkti: nedrīkst būt diskriminācija – noteikumiem attiecībā uz visiem pasažieru pārvadātājiem jābūt vienādiem, otrkārt – caurspīdīgums: ir jābūt atspoguļotai skaidrai un caurredzamai shēmai, kā veidojas no pasažieriem iekasējamās summas un kur tās tiek izlietotas; un treškārt – jāuztur drošības kvalitātes prasības, kas mūsdienās ir īpaši svarīgi. Līdz ar to var secināt, ka pašreizējā situācijā Rīgas lidosta var pieredzēt sankcijas attiecībā uz pirmo un būtiskāko jautājumu – nediskriminējoši vienāda attieksme pret visiem pārvadātājiem. Gribu uzsvērt, ka neviens neprasa, lai visām valstīm un visām lidostām šīs nodevas tiktu izlīdzinātas, tieši otrādi, - lidostu vadītāji cīnās par šīm priekšrocībām, tomēr nevar pastāvēt situācija, ka netiek piemēroti godīgas konkurences principi vienas lidostas ietvaros, un tas ir galvenais punkts, ko pieprasa šī direktīva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: 20 drošākās aviokompānijas pasaulē

Zane Atlāce - Bistere, 26.05.2016

Air New Zealand
AirlineRatings.com šo kompāniju par drošāko nosaucis jau trešo gadu pēc kārtas. Air New Zealand nav cietusi nekādus būtiskus incidentus pēdējo pāris gadu desmitos.

Foto: Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz daudzajām traģēdijām, gaisa satiksme joprojām ir viens no drošākajiem transporta veidiem. Saskaņā ar Austrālijas patērētāju aviācijas datiem, pērn pasaules aviokompānijas 34 miljonos lidojumu pārvadājušas 3,6 miljardus pasažieru, atsaucoties uz AirlineRatings.com vēsta Business Insider.

Izvērtējot 407 aviopārvadātājus visā pasaulē, AirlineRatings.com apkopojis 20 drošākās aviosabiedrības, kas vērtētas gan pēc reputācijas, gan avāriju un mirstības datiem u.c. parametriem.

Zemo cenu pārvadātāji, piemēram, JetBlue, Virgin America, EasyJet netika vērtēti, jo tika uzskatīti par atsevišķu rangu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

TOP 20 drošākās aviokompānijas 2016.gadā

Zane Atlāce - Bistere, 09.01.2017

20. Air New Zealand
Savulaik šī aviokompānija atzīta par drošāko trīs gadus pēc kārtas. Pēdējos pāris gadu desmitos tā nav iesaistīta būtiskos incidentos.

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar AirlineRatings.com datiem, 2016.gads bijis otrs drošākais gads komerciālās aviācijas vēsturē pēc 2013.gada, vēsta Business Insider.

Izvērtējot 425 aviopārvadātājus, AirlineRatings.com nesen publicējis jaunāko 20 drošāko aviosabiedrību sarakstu. Zemo izmaksu aviokompānijas šajā sarakstā nav ietvertas, jo tiek uzskatītas par atsevišķu rangu.

Drošāko aviokompāniju TOP 20 skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Abonēšana

Šodien Dienas biznesā: Draud PVN haoss

, 21.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji pēc 1. jūlija mēģinot saņemt pārmaksāto PVN varētu saskarties ar pilnīgu haosu.

Kā uzsver Ernst&Young Baltic nodokļu departamenta vecākā projektu vadītāja Kristīne Jarve, šobrīd nav skaidrs, ne kā uzņēmēji uzzinās par VID lēmumiem, ne kā noritēs pārbaudes, kas būs obligātas visiem, ne tas, vai VID vispār ir kapacitāte, lai jauno PVN atmaksas sistēmu iedzīvinātu. Turklāt pastāv bažas, ka liela daļa uzņēmēju paliks vispār bez tiem pienākošās nodokļu atmaksas.

Savtīgums uzvar

«Cilvēku savtīgums bieži vien ņem pārsvaru pār godīgumu dažādās iepirkumu procedūrās. Esmu priecīgs par to, ka pēdējā laikā tādas lietas arvien vairāk nonāk KNAB interešu sfērā. Domāju, ka tas būs viens no būtiskākajiem jautājumiem arī nākotnē, par ko valsts vadībai vajadzēs nopietni padomāt. Liels ierobežojums brīvai konkurencei un attiecīgi arī Latvijas attīstībai ir bijusi dažādu oligarhu ietekmei. Daudz lielāka, nekā cilvēki to spēj iedomāties. Taisnīgai konkurencei un valsts «nozagšanas» izskaušanai būs ārkārtīgi liela nozīme, Latvijas iziešanā no pašreizējās krīzes,» intervijā DB saka Starptautiskā valūtas fonda un Pasaules Bankas konsultants Jānis Platais

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikala Elkor klienti piefiksējuši kādu atlaižu akciju, kas diskriminē Latvijas rezidentus, proti, pārdevēji Elkor veikalā Rīgā, Brīvības gatvē esot šķirojuši pircējus pēc valodas - ja tikusi uzrādīta Latvijas nepilsoņa vai nerezidenta pase, tad pirktajai precei tikusi piemērota 11% atlaide, savukārt Latvijas rezidentiem šāda atlaide tikusi liegta.

Tiesībsargs šādu praksi uzskata par diskriminācijas aizlieguma pārkāpumu, vēsta LNT raidījums Degpunktā.

Raidījums bija devies uz attiecīgo veikalu Rīgā, kā «pircēju» sev līdzi ņemot krieviski runājošo Aleksandru. Ierakstā ar slēpto kameru raidījums guvis apstiprinājumu no veikala pārdevēja puses, ka Aleksandrs, uzrādot pasi, varēs saņemt atlaidi par pirkumu.

Uzzinot par šādu Elkor realizētu atlaižu akciju, Tiesībsarga biroja darbinieki pauduši par to sašutumu un paši sazinājušies ar veikala vadību, lūdzot iesniegt precīzāku informāciju un paskaidrojumus par to, kādēļ veikalā ieviesta tieši šāda atlaižu sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Saeima paklanās ES līdz pat zemei

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks, 24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirsimies no tādām valstīm kā Dānija, Austrija vai Francija, kas mācējušas izdarīt tā, lai «pašu lauksaimnieki paēduši un Eiropas Savienības ego dzīvs»

Kā pret sienu. Apbruņojušies ar ierosinājumiem, kas kopēti no citu Eiropas Savienības dalībvalstu nacionālās likumdošanas, lauksaimnieki centušies Saeimai iegalvot, kā sev par labu grozīt likumu Par zemes privatizāciju lauku apvidos. Zemnieku pūliņi gan necik nav spējuši pārvarēt sēra slāni likumdevēja ausīs. Atšķirībā no tādām valstīm kā Dānija, Austrija vai Francija, kas mācējušas izdarīt tā, lai «pašu lauksaimnieki paēduši un Eiropas Savienības ego dzīvs», mūsu valstsvīri nevēlas tanti Eiropu raustīt aiz ūsām.

Neskatoties uz to, ka Eiropas normatīvi nepieļauj ārvalstu pircēju diskriminēšanu, dalībvalstis tomēr ir spējušas izsist tajos robus, kurus aizbāzušas ar saviem nacionālajiem noteikumiem un ierobežojumiem, kas sargā nacionālo resursu – zemi. Līdz ar to Latvijas investoram iegādāties zemi Francijā vai Igaunijā būs grūtāk, nekā ārzemniekam nopirkt zemes vai meža strēli Latvijā. Vai tas nav patoloģisks precedents?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievijas Pretmonopola dienests uzsāk tiesvedību pret ogļu, tērauda milžiem

Lelde Petrāne, 09.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Pretmonopola dienests ir sācis tiesvedību pret tērauda un kalnrūpniecības uzņēmumu Evraz, Raspadskaya Coal Company un tērauda milzi Severstaļ par atšķirībām eksporta un vietējās ogļu cenās, ziņo RIA Novosti.

Pretmonopola dienests norādījis, ka cenu atšķirību nevar izskaidrot ar apjomu vai transporta izmaksām.

Turklāt tas arī turot aizdomās uzņēmumus par Krievijas patērētāju diskriminēšanu.

Pretmonopola dienests esot pētījis kompānijas laika posmā no šā gada janvāra līdz martam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pirmo reizi Eiropas Savienības (ES) vēsturē savienības sabrukums ir kļuvis par reāli iespējamu scenāriju,» trešdien Eiropas Komisijas biedrus Briselē brīdināja Eiropas Parlamenta prezidents Martins Šulcs.

Dalībvalstu vadītāji arvien vairāk lēmumu pieņem paši, ignorējot kopienas metodi, kad lēmumi tiek pieņemti, vienojoties ar citām dalībvalstīm, citējot Eiropas Parlamenta prezidentu, vēsta Euobserver.com.

Jau rakstīts, ka nesen M. Šulca nosodījumu izpelnījās viena no lielākajām ES tirdzniecības partnerēm Šveice, kas paziņoja par ierobežojumu uzlikšanu viesstrādniekiem no Austrumeiropas dalībvalstīm, kas ES pievienojušās 2004. gadā jeb tā dēvētajām A8 valstīm – Igaunijai, Latvijai, Lietuvai, Polijai, Ungārijai, Slovākijai, Slovēnijai un Čehijai. «Ne pret vienu kādas ES valsts pilsoni nedrīkst izturēties jebkādā veidā citādi nekā pret citas dalībvalsts pilsoni,» iepriekš norādīja M. Šulcs. Oficiālajā relīzē Eiropas Parlamenta prezidents komentēja, ka Šveices lēmums ir pret šīs valsts un ES parakstīto vienošanos «garu un burtu», diskriminē ES dalībvalstis un ignorē «tiesiskos pienākumus», kas valstij būtu jāievēro gan ekonomiski labos, gan sarežģītos laikos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pārtikas nozares pārstāvji par diskriminējošu uzskata valdības lēmumu ieviest tā dēvēto cukura nodokli saldinātajiem dzērieniem un pieļauj, ka ieguvēji būs Latvijas ražotāji.

Igaunijas Pārtikas rūpniecības uzņēmumu savienības vadītāja Signe Potisepa norādīja, ka šāds nodoklis nav taisnīgs attiecībā pret patērētājiem.

«Gada garumā tika runāts par visdažādākajām nodokļa likmēm, bet tagad noteiktas tādas likmes, kas ir augstākās Eiropā. Situācijā, kad Igaunijā pievienotās vērtības nodoklis pārtikai ir viens no augstākajiem Eiropā, tas nav attaisnojams,» viņa sacījusi intervijā ziņu aģentūrai BNS.

«Mūs satrauc, ka nodoklis saldinātajiem dzērieniem faktiski nevairos sabiedrības veselību. Turklāt šis pasākums nav taisnīgs un diskriminē tos patērētājus, kuri spēj izdarīt normālu izvēli, kā arī vietējos ražotājus. Šāda nodokļa ieviešana var samazināt bezalkoholisko dzērienu pārdošanas apjomus, bet nekur Eiropā nav palīdzējusi ierobežot aptaukošanos vai uzlabot veselības rādītājus. Liekais svars un aptaukošanās ir tik sarežģīta problēma, ka to nevar atrisināt tikai ar nodokļiem vien,» spriedusi Potisepa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

IKI un Cento pieņems piegādes tikai no Paņevežas bāzes

Agnese Margēviča, 16.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinās konflikts starp Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju (LPUF) un IKI un Cento veikalu ķēžu īpašnieku SIA Palink par centralizēto piegāžu sistēmas ieviešanu. Federācija to sauc par Latvijas uzņēmumu diskriminēšanu, bet Palink apgalvo, ka piegāžu izmaksas, gluži otrādi – samazināsies.

Palink rīcībā esot neoficiāla informācija, ka LPUF it kā aizliegusi saviem biedriem slēgt ar to jebkādus sadarbības līgumus. Palink lūdz LPUF šādu aizliegumu, «ja tāds ir bijis», nekavējoties atcelt, «jo šāds aizliegums kropļo konkurenci mazumtirdzniecības tirgū». Palink operatīvās darbības direktore Dace Zundure apgalvo, ka, ņemot vērā uzņēmuma mazumtirdzniecības tirgus daļu, tas nemaz nav spējīgs kavēt vai kā citādi ietekmēt konkurenci.

DB jau rakstīja, par LPUF vēstuli Palink vadībai, kurā uzņēmums vainots ne tikai par Latvijas ražotāju diskrimināciju, liekot vadāt preces uz Lietuvu, bet arī par neattaisnojamu, vienpusēju izmaksu un soda naudu piemērošanu piegādātājiem. LPUF ir bažas par mazumtirdzniecības tīkla IKI darbību Latvijā. Organizējot sava tīkla distribūciju no Lietuvas, IKI spiež Latvijas ražotājus pārslēgt sadarbības līgumus ar Lietuvā reģistrētu komersantu, kas būtiski sadārdzina preču piegādes izdevumus un ietver citus papildus izdevumus un maksājumus. Ražotājiem tas rada papildus izmaksas un nevienošanās gadījumā Latvijas ražotājs var tikt izspiests no IKI mazumtirdzniecības tīkla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķekavas daudzdzīvokļu nama iedzīvotāju lēmums nozāģēt radiatorus kaimiņiem, kuriem izveidojušies apjomīgi apkures parādi, ir pēdējais izmisuma solis, kā risināt problēmu, skaidro dzīvokļu īpašnieku biedrības Zemdedziņas valdes priekšsēdētāja Diāna Spertāle.

Kā ziņots, kādā Ķekavas daudzdzīvokļu namā parādnieku dzīvokļos tiek nozāģēti radiatori, jo kaimiņu parādu dēļ mājai netiek pieslēgta apkure.

Kopumā namam par siltumu izveidojies 7000 latu parāds. Pamatā to izveidojuši seši dzīvokļi, kuriem nama īpašnieku biedrības sapulcē nolemts noņemt radiatorus. Vienā no dzīvokļiem, kuram ir 1600 latu parāds, radiatori jau noņemti, bet citi parādnieki šādai rīcībai pretojas.

«Biedrība uzskata, ka radiatoru demontāža ir pēdējais solis. Vai šāds lēmums ir pieņemts «no plika gaisa»? Protams, ne. Tuvojas novembris, vairumā Latvijas un visā Ķekavā apkure ir pieslēgta daudzdzīvokļu mājām. Ķekavā ir viena māja, kurai apkure nav pieslēgta, - tā ir mūsējā. Esošajā situācijā cieš 40 no 48 dzīvokļu iemītniekiem jeb aptuveni 150 cilvēki, kuri katru mēnesi godīgi maksā pietiekami lielas summas par pakalpojumiem - gan siltumu, gan apsaimniekošanu. Kāpēc 85% no mājas iedzīvotājiem vajadzētu ciest? Kādas ir alternatīvas rīcības iespējas biedrībai, kurai nav leģitīmu iespēju likt, mudināt, aicināt parādniekus segt savus parādus un ietekmēt siltuma piegādātāja, SIA Ķekavas nami, lēmumu apkuri atteikties pieslēgt, pamatojot to ar lielajiem parādiem?» vaicā D. Spertāle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV tiesnesis bloķē Trampa jaunos imigrācijas ierobežojumus

LETA--AP/AFP, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV federālais tiesnesis Havaju štatā bloķēja lielāko daļu no prezidenta Donalda Trampa pēdējā imigrācijas ierobežošanas rīkojuma, apturot to tikai pāris stundas pirms stāšanās spēkā.

ASV apgabaltiesas tiesnesis Deriks Vatsons izdeva rīkojumu pēc tam, kad Trampa aizliegumu iebraukt vairāku, tostarp lielākoties musulmaņu apdzīvotu, valstu pilsoņiem apstrīdēja Havaju štats. Štats bija norādījis, ka šāda veida imigrācijas ierobežošana nošķirs ģimenes un traucēs piesaistīt studentus.

Baltā nama preses sekretāre Sāra Hakabija Sandersa tiesas rīkojumu nosauca par «bīstami kļūdainu», uzsverot, ka tas «grauj prezidenta centienus sargāt amerikāņu drošību».

ASV Tieslietu ministrija paziņoja, ka pārsūdzēs tiesas lēmumu.

Septembrī izsludinātais rīkojums, kuram trešdien bija jāstājas spēkā, attiecās uz ieceļotājiem no Čadas, Irānas, Jemenas, Lībijas, Sīrijas Somālijas un Ziemeļkorejas, kā arī noteiktām Venecuēlas valdības amatpersonām un to ģimenes locekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzskatot, ka nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) likums diskriminē Jūrmalas iedzīvotājus pēc dzīvesvietas pazīmes, vairāki Jūrmalas domes pārstāvji, tostarp kūrortpilsētas mērs Romualds Ražuks (PS), pieprasa grozīt likumu, lai NĪN maksājums nepārsniegtu 5% no mājsaimniecības ienākumiem un tiktu samērots ar vidējo mēnešalgu valstī.

Šādu prasību Jūrmalas dome un vairākas sabiedriskās organizācijas nosūtījušas finanšu ministram Einaram Repšem (JL), premjeram, prezidentam, kā arī Saeimas vadībai un deputātiem.

Saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajām nodokļu un nodevu pamatnostādnēm 2011.–2015. gadam, NĪN par 1500 m² lielu individuālās apbūves zemes platību Jūrmalā būs vidēji 780 latu, bet par 150 m² lielu ģimenes mājokli – 560 latu. Pēc šādiem principiem noteiktais NĪN par šādu standarta mājokli Rīgā vai Jūrmalā sasniegs un pat pārsniegs pusi no personas vidējiem gada ienākumiem, prasībā norāda Jūrmalas domes pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Partija Par dzimto valodu vērsusies tiesā saistībā ar SEB bankas atteikumu atvērt tai kontu

LETA, 27.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partija Par dzimto valodu iesniegusi tiesā prasību par nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu saistībā ar gadījumu, kad AS SEB banka atteikusi atvērt norēķinu kontu šai partijai, informēja Par dzimto valodu līderis Vladimirs Lindermans.

Iepriekš partijas līderi ar vēstuli vērsušies pie Zviedrijā esošās māteskompānijas Skandinaviska Enskilda Banken, lai tā sniegtu skaidrojumu par šādu bankas politiku. Tomēr «nedz bankas vadība, nedz arī bankas saimnieki Zviedrijā nespēja skaidri un nepārprotami formulēt atteikuma iemeslu, aizbildinoties ar to, ka bankai esot tiesības to darīt», teikts partijas izplatītajā paziņojumā.

Partijas pārstāvji norāda, ka nepievērstu īpašu uzmanību šim gadījumam, ja SEB banka vispār nesadarbotos ar politiskajām partijām, taču bankā esot atvēti partiju Visu Latvijai!, Tēvzemei un Brīvībai/LNNK, kā arī nacionālās apvienības konti. Par dzimto valodu līderi uzskata, ka bankas rīcība esot vērtējama kā «klientu šķirošana un diskriminēšana politisku motīvu dēļ». «Ņemot vērā, ka partiju lielākoties atbalsta Latvijā dzīvojošie krievi, var runāt arī par etnisko diskrimināciju,» minēts partijas paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Norvēģijas tiesa liedz Latvijas sniega krabju zvejas kuģim zvejot Svalbāras ūdeņos

LETA, 14.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas Augstākās tiesas lēmums Latvijas sniega krabju zvejas kuģim «Senator» ir nelabvēlīgs un liedz zvejot Svalbāras ūdeņos, aģentūrai LETA pastāstīja kuģa īpašnieks Pēteris Pildegovičs.

Pēc viņa teiktā, Norvēģijas Augstākā tiesa ir lēmusi, ka sniega krabis ir sēdoša suga, un to var uzskatīt par šelfa resursu. Tādējādi sniega krabis, pēc Pildegoviča teiktā, tiek pielīdzināts tādiem resursiem kā nafta un gāze, un jebkāds cits risinājums tiesvedībā skars arī jautājumus saistībā ar šiem resursiem. Ja Norvēģijas Augstākā tiesa būtu lēmusi, ka sniega krabis ir migrējoša suga, arestētais zvejas kuģis «Senator» būtu varējis atsākt zvejot.

Pēc viņa sacītā arī otrajā tiesas skatītajā jautājumā, vai un cik lielā mērā Norvēģijas likumi diskriminē citu valstu kuģus saistībā ar krabju zveju, Norvēģijas Augstākās tiesas lēmums bija negatīvs. «Tiesa neuzskata, ka valsts rīkojas diskriminējoši, neizsniedzot licenci sniega krabju zvejai un neļaujot tos zvejot, lai gan bijām vērsušies pie Norvēģijas iestādēm, pieprasot šādu licenci,» rezumēja Pildegovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

papildināta - Lidosta Rīga no airBaltic jau pieprasa 3,4 miljonus latu

Elīna Pankovska, 11.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Starptautiskā lidosta Rīga 11.augustā Rīgas apgabaltiesā iesniegs prasības papildinājumu par parāda 3,4 milj. Ls apmērā piedziņu no nacionālās lidsabiedrības airBaltic.

Kopš 19.jūlija, kad starptautiskā lidosta Rīga vērsās tiesā par parāda piedziņu no airBaltic par vairāk nekā 2,5 miljoniem latu, airBaltic neesot veikusi nevienu maksājumu lidostai, tādēļ parāds šobrīd pieaudzis līdz 3,4 miljoniem latu, DB informēja lidostas Sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Santa Auguste.

airBaltic vadītājs Bertolds Fliks, komentējot situāciju norāda: «Mums nav un nebūs pieņemams, ka starptautiskā lidosta Rīga klaji diskriminē airBaltic. Mēs atbalstām vienlīdzīgas konkurences nosacījumus lidostā visām aviokompānijām. Kopš pagājušā gada novembra starptautiskā lidosta Rīga ir vairākkārt palielinājusi maksu airBaltic, lai nosegtu zaudējumus, ko rada līgums ar Ryanair. Ir absurdi, ka Latvijas valstij daļēji piederošs uzņēmums maksā divreiz vairāk nekā kāda īru kompānija. Par šo diskriminējošo situāciju mums ir bijušas neskaitāmas sarunas gan ar Satiksmes ministru, gan ar lidostas vadību, taču risinājumu nav izdevies rast. airBaltic šajā sakarā jau ir vērsusies Konkurences padomē, kā arī iesniegusi pieteikumu tiesā, kurā faktisko zaudējumu apmērs sastāda 7 miljoni LVL.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijā kaļ plānus par maksas ceļiem ārzemniekiem

Lelde Petrāne, 24.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divas trešdaļas vāciešu atbalsta maksas ieviešanu ārvalstu autovadītājiem, neraugoties uz to, ka šāds jauninājums ir pretrunā Eiropas Savienības tiesību aktiem.

Nodeva tiks apspriesta koalīcijas sarunās, un esot piedāvājums, kā apiet ES noteikumus, vēsta thelocal.de.

Laikraksta Bild jaunākā aptauja liecinot, ka 62 procenti vāciešu vēlas, lai ārvalstu autovadītājiem tiktu noteikta īpaša maksa. Taču Eiropas Komisija jau brīdinājusi, ka tas pārkāptu vienlīdzības un diskriminēšanas noteikumus.

Vācijas partijas aplūkošot vinjetes modeli, kas jau pastāv Šveicē. Tur cilvēkiem, iebraucot valstī, jāiegādājas caurlaide, lai izmantotu ceļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esošais «divu grozu» veselības aprūpes sistēmas finansēšanas modelis ir kļūda un to nepieciešams aizstāt ar vienotu veselības aprūpes pakalpojumu klāstu, iepazīstinot ar nepieciešamajām izmaiņām Veselības aprūpes finansēšanas likumā, Ministru kabineta sēdē šodien norādīja Veselības ministre Ilze Viņķele.

Pašreizējais Veselības aprūpes finansēšanas likums, kura stāšanos spēkā Saeima atlika līdz jūlijam, ierobežo veselības pakalpojumu pieejamību un diskriminē pacientus pēc nodokļu maksāšanas statusa, sēdē sacīja Viņķele.

Ministre vērsa klātesošo uzmanību, ka tiesības laikus saņemt veselības aprūpi ir vienas no cilvēktiesībām, taču joprojām liela daļa Latvijas iedzīvotāju finansiālu iemeslu dēļ spiesti atteikties no vizītes pie ārsta vai ārstēšanās.

«Valsts budžeta finansētai kvalitatīvai veselības aprūpes sistēmai jābūt pieejamai katram Latvijas iedzīvotājam neatkarīgi no viņa rocības un dzīvesvietas, tādēļ nepieciešama Veselības aprūpes finansēšanas likuma pilnveide, kas izbeigs diskrimināciju pēc nodokļu maksāšanas statusa,» uzsvēra ministre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grūtnieču diskriminācija eksistē

Ieva Mārtiņa, Elīna Circene., 16.11.2006

«Kā var būt atšķirīga attieksme no apdrošinātāju puses — nebiju gaidījusi, biju šokā,» atceroties nule kā piedzīvoto, saka First Data International pārstāve Līga Krapāne.

DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinot kompāniju darbinieku veselību, dažu apdrošinātāju noteikumi diskriminē grūtnieces. Viņām nav paredzēta automātiska pakalpojumu apmaksa ārstniecības iestādēs, bet gan pašām jāmaksā rēķini un nauda jāatgūst pēc tam.

Db kļuva zināmi vairāki piemēri, kur uzņēmums darbiniekam ir nopircis veselības apdrošināšanas polisi, kur iekļauta grūtniecības aprūpes maksas apmaksa līdz noteiktam limitam. Attiecīgās programmas apmaksas kārtība paredz, ka līgumiestādēs, uzrādot apdrošināšanas karti, pakalpojumus iespējams saņemt bez maksas. Tomēr no polisē iekļautajiem dokumentiem nekādi nebija iespējams "izkost", ka uzrādītā līgumorganizācija un tajā paredzētā pakalpojumu saņemšana vēl nenozīmē to automātisku apmaksu. Tikai pēc kārtējā līgumorganizācijas, konkrēti, Gulbja laboratorijas apmeklējuma apdrošinātā grūtniece noskaidroja, ka tieši grūtniecēm ir sākumā pašām jānorēķinās par pakalpojumu, piem., analīzēm, un tad ar čekiem jātipina pie apdrošinātāja pēc atlīdzības. šādas polises izsniedz If Latvija, kuras pārstāve Ilze Lapaine Db atzina, ka ikvieni ārstniecības pakalpojumi, kas saistīti ar darbinieces grūtniecību, sākumā jāap maksā pašai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gerhards: airBaltic parāds lidostai jāapmaksā jau tuvākajās dienās

Elīna Pankovska, 12.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) ir uzdevis lidostai Rīga un aviosabiedrībai airBaltic līdz 16. augustam panākt risinājumu aviokompānijas parāda atmaksai lidostai.

airBaltic akcionāru starpā pēdējās dienās esot notikušas sarunas par lidsabiedrības parādu lidostai, kurās Satiksmes ministrija paudusi nostāju, pirmkārt, ka aviokompānijas parāds lidostai ir jāapmaksā jau tuvākajās dienās, un, otrkārt, ir nošķirti jārisina jautājumi par airBaltic parādu un par lidsabiedrības pārmetumiem lidostai.

Satiksmes ministrija arī norāda, ka konstruktīva risinājuma gadījumā, lidotas prasība tiesā pret airBaltic varot tik pārtraukta jebkurā brīdi. Satiksmes ministrs pirmdien klātienē apmeklēs abas kompānijas, lai uzklausītu panākto risinājumu.

Jāatgādina, ka 11.augustā lidosta Rīga tiesā iesniedza prasības papildinājumu par parāda 3,4 milj. Ls apmērā piedziņu no airBaltic. Kopš 19.jūlija, kad lidosta Rīga vērsās tiesā par parāda piedziņu no airBaltic par vairāk nekā 2,5 miljoniem latu, airBaltic neesot veikusi nevienu maksājumu lidostai, tādēļ parāds šobrīd pieaudzis līdz 3,4 miljoniem latu, DB informēja lidostas Sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Santa Auguste.

Komentāri

Pievienot komentāru