Transports un loģistika

Divreiz pieaug Max Mols pasažieru skaits

Indra Lazdiņa [email protected], 02.08.2002

Jaunākais izdevums

Jūlijā turpina palielināties a/s Rīgas Jūras Līnijas (RJL) ar prāmi Max Mols pārvadāto pasažieru skaits. Jūlijā līnijā Rīga — Stokholma pārvadāti 7206 pasažieri, kas ir par 3169 ceļotājiem vairāk nekā jūnijā, — informē RJL sabiedrisko attiecību konsultante Evita Matisone. Kopš prāmja darbības sākšanas pirms aptuveni trim mēnešiem kopumā pārvadāti 13 375 pasažieri. Arī jūlijā prāmi visvairāk izmantojuši Latvijas iedzīvotāji — 46,6 % no visiem pasažieriem. Zviedrijas iedzīvotāji ir bijuši 28,9 %, lietuvieši — 6,5 %. Par 2 % palielinājies pasažieru skaits no Norvēģijas, sasniedzot 6,2 %. Atlikušie 11,8 % no kopējā pasažieru skaita ir galvenokārt ceļotāji no Dānijas, Somijas, Vācijas, Krievijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Boeing izdevumi 737 MAX lidojumu aizlieguma dēļ pieaugs vēl par sešiem miljardiem eiro

LETA, 19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» paziņojis, ka problēmas ar modeļa «737 MAX» lidmašīnām radīs vēl 6,6 miljardu ASV dolāru (5,9 miljardu eiro) papildu izmaksas, vēl vairāk samazinot uzņēmuma peļņu.

«Boeing» norādīja, ka otrā ceturkšņa finanšu rādītājus ietekmēs vienreizējās izmaksas, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedz 4,9 miljardus ASV dolāru. Izmaksas veido kompensācijas lidsabiedrībām par reisu atcelšanu un lidmašīnu piegādes kavējumiem saistībā ar regulatoru aizliegumu izmantot «737 MAX» pēc divām aviokatastrofām.

Tāpat vēl 1,7 miljardu ASV dolāru izmaksas saistītas ar «737 MAX» ražošanas samazinājumu, piebilda kompānija.

Lidmašīnu «Boeing 737 MAX» lidojumi martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

T/c Mols apgrozījums pieaug par 90%

Sandra Dieziņa, 04.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz pieaugošo konkurenci tirdzniecības centru sfērā, 2003. gads tirdzniecības centram (t/c) Mols bijis īpaši veiksmīgs. Apmeklētāju skaits gada laikā pieaudzis par 92%, pirkumu skaits par 75% un gada apgrozījums salīdzinājumā ar iepriekšējā gada periodu pieaudzis par 90.2%. Vidējais pirkums pagājušajā gadā t/c Mols ir bijis Ls 7.04 vērtībā, kas ir augstākais vidējā pirkuma rādītājs t/c Mols darbības laikā. T/c Mols direktore Evija Majevska ir gandarīta ar rezultātiem un stāsta, ka tie ir veiksmīga un precīza pozicionējuma un komunikācijas darba augļi. Taču E. Majevska akcentē, ka šādi rezultāti sasniedzami tikai ciešā sadarbībā ar t/c Mols nomniekiem, kopīgi rūpējoties par pircēju ērtībām, piedāvājumu un apkalpošanas kultūru. 2003. gadā blakus iecienītājām t/c Mols Dāvanu kartēm, kas šogad sasniegušas vēl nebijušu apgrozījumu – vairāk kā 800†000 latu, tika realizēti jauni pakalpojuma veidi – Privilēģiju karte, kas šobrīd ir vairāk nekā 35 000 Latvijas iedzīvotāju, un Dāvanu birojs, kas dod iespēju draugiem pačukstēt», ko sagaidām savas jubilejas vai citu svētku dāvanā. Tieši klientu ērtības un serviss ir izvirzīts par 2004. gada stratēģisko attīstības virzienu – tiks darīts viss, lai vēl vairāk uzmanības veltītu pircēju ērtībām un pakalpojumiem. « Mūsu pircējs uzticas t/c Mols, un mēs nedrīkstam viņus pievilt, tādēļ katru gadu veicam pircēju aptaujas, lai saprastu, ko vēl varam uzlabot, ko ieviest no jauna, lai pircēji mūsu tirdzniecības centrā justos vēl labāk», stāsta Velga Romāne, t/c Mols mārketinga menedžere. 2003. gada laikā t/c Mols savus pircējus priecējis arī ar jaunajiem apģērbu veikaliem, kuri jau ieguvuši pircēju atzinību. « 2004. gadā t/c Mols saviem pircējiem piedāvās aizvien vairāk modes,» sola E.Majevska t/c Mols direktore. Šobrīd t/c Mols ir 130 tirdzniecības vietas ar kopējo tirdzniecības platību ir 32†000 m2, kā arī daudzstāvu autostāvvieta 18†500 kvadrātmetru platībā. Kopš 1998. gada t/c Mols ieguldīti USD 23 miljoni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA--AFP, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpina palielināties to valstu skaits, kuras devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem «Boeing 737 MAX 8», ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Austrālijas, Singapūras un Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes otrdien paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju «Boeing 737 MAX» lidmašīnas, bet Omāna aizliegusi tām pacelties no valsts lidostām un nolaisties tajās.

Vācija un Malaizija savā gaisa telpā aizliegušas lidmašīnu «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Vācijā bāzētais starptautiskais tūrisma koncerns TUI pārtraucis tā aviokompāniju flotē esošo laineru «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Arī Dienvidkoreja otrdien paziņoja, ka devusi rīkojumu aviokompānijai «Eastar Jet», kuras flotē ir vienīgās divas «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnas Dienvidkorejā, pārtraukt to izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turkish Airlines un Boeing vienojas par kompensāciju saistībā ar Boeing 737 MAX izmantošanas apturēšanu

LETA, 02.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas nacionālā aviokompānija "Turkish Airlines" un ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" vienojušies par kompensāciju, lai segtu zaudējumus, ko lidsabiedrībai radījusi aviolaineru "Boeing 737 MAX" izmantošanas apturēšana.

Par šo vienošanos paziņojusi "Turkish Airlines", taču sīkāku informāciju tā nesniedz. Tikmēr laikraksts "Hurriyet" vēsta, ka vienošanās ietver kompensāciju 225 miljonu ASV dolāru (200,2 miljonu eiro) apmērā, kas pilnībā sedz 2019.gadā ciestos zaudējumus. Tāpat laikraksts norāda, ka "Turkish Airlines" saņems papildu kompensācijas par turpmākiem zaudējumiem, kas tiks ciesti, kamēr netiks atjaunota šo lidmašīnu izmantošana.

"Turkish Airlines" bijusi spiesta apturēt lidojumus ar 12 "Boeing 737 MAX" lidmašīnām, kā arī pērn bija paredzēts saņemt vēl 12 šī paša tipa lidaparātus. Iepriekš Turcijas mediji vēstīja, ka "Turkish Airlines" plānojusi iesūdzēt "Boeing" tiesā, jo lidojumu pārtraukšanas ar "Boeing 737 MAX" dēļ aviokompānijai bija jāpaaugstina biļešu cenas un jāsamazina iekšzemes reisu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» pirmdien paziņoja, ka lidojumi ar lidmašīnām «Boeing 737 MAX» varētu atsākties janvārī.

Boeing» arī norādīja, ka nākammēnes cer saņemt ASV Federālās aviācijas administrācijas (FAA) atļauju, kas dos iespēju vēl līdz gada beigām atsākt «Boeing 737 MAX» piegādes aviokompānijām.

«Paralēli mēs strādājam, lai saņemtu galīgo apstiprinājumu atjaunotajām apmācību prasībām, kas nepieciešams, lai «MAX» atgrieztos komerciālajos reisos, un mēs paredzam, ka tas notiks janvārī,» sacīts «Boeing» paziņojumā.

«Boeing 737 MAX» izmantošana marta vidū tika pārtraukta visā pasaulē pēc divām šo lidmašīnu katastrofām, kurās gāja bojā 346 cilvēki. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšējie ziņojumi radījuši arvien vairāk jautājumu par "Boeing 737 Max" drošību, ziņo BBC. Vienā no komunikācijas epizodēm kāds darbinieks sacījis, ka lidmašīnu "izstrādājuši klauni".

Savukārt, lidmašīnas ražotājs šo komunikāciju raksturojis kā pilnīgi nepieņemamu.

"737 Max" izmantošana tika apturēta 2019. gada martā pēc divām avārijām Indonēzijā un Etiopijā, kurās kopumā gāja bojā gandrīz 350 cilvēki.

"Boeing" atklājis simtiem ziņojumu kā daļu no apņemšanās nodrošināt savas darbības caurspīdīgumu. "Šie ziņojumi neatspoguļo uzņēmumu tādu, kāds mēs esam un kādam mums jābūt, un tie ir pilnīgi nepieņemami," vienlaikus norāda "Boeing".

Dokumenti liecina, ka "Boeing" noraidījis pilotu apmācību simulatoros, kas būtu radījis lielākas izmaksas. "Es gribu uzsvērt, cik svarīgi ir stingri turēties pie tā, ka nepastāvēs nekāda veida simulatoru apmācība pārejā no "NG" uz "Max"," tā laika "Boeing 737" galvenais tehniskais pilots Marks Forkners norādījis 2017. gada martā rakstītā e-pastā. ""Boeing" neļaus tam notikt. Mēs vērsīsimies aci pret aci ar jebkuru regulatoru, kurš mēģinās izvirzīt šo prasību," viņš piebilst. Šīs nedēļas otrdienā "Boeing" mainīja savu pozīciju, visiem pilotiem iesakot apmācību "737 Max" simulatorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

10 pasaulē atrākās automašīnas (foto)

, 30.04.2008

7. Evans 387 un Evans 487 (neizšķirts)

Max ātrums: 331 km/h

Bāzes modeļa cena: 175 000 USD (387) un 170 000 (467)

Ražotājvalsts: ASV

Foto: No ražotāja mājaslapas

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā apskatīt žurnāla Forbes izveidotā pasaulē ātrāko automašīnu saraksta pirmo desmitnieku. Secinājums ir viens - pasaulē ātrākās automašīnas ir ASV un Eiropā.

1. Saleen S7 Twin Turbo

MAX ātrums: 386 līdz 418 km/h (provizoriski)

Bāzes modeļa cena: 567 200 USD

Ražotājvalsts: ASV

2. Koenigsegg CCR

MAX ātrums: 389 km/h

Bāzes modeļa cena: 562 659 USD

Ražotājvalsts: Zviedrija

3. Koenigsegg CC8S

Max ātrums: 386 km/h

Bāzes modeļa cena: 522 120 USD

Ražotājvalsts: Zviedrija

4. Ultima Can-Am 640 un Ultima GTR 640 (neizšķirts)

Max ātrums: 372 km/h

Bāzes modeļa cena: 122 542 USD (katra)

Ražotājvalsts: Lielbritānija

5. Spyker C8 Double 12 S

Max ātrums: 301 līdz 346 km/h (provizoriski)

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par Tirdzniecības centra Mols vienīgo īpašnieci kļuvusi ar Mego partnera līdzīpašnieku saistīta kompānija

LETA, 18.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par SIA "Tirdzniecības centrs "Mols"" vienīgo īpašnieci kļuvusi kompānija SIA "F 8", liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

"F 8" īpašnieki vienādās daļās ir Kristīne Šulika-Meleša un Mihails Šuliks. Kompānija "F 8" reģistrēta 2015.gada beigās, un tās pamatkapitāls ir 3800 eiro. 2022.gadā kompānijas "F 8" apgrozījums bija 91 855 eiro, bet tās zaudējumi bija 877 560 eiro.

Šuliks ir arī pārtikas vairumtirgotāja SIA "Baltstor", kas ir veikalu "Mego" un "Vesko" partneris, viens no patiesajiem labuma guvējiem. Šuliks ir vienīgais AS "Magnons" īpašnieks, kurai "Baltstor" kapitālā pieder 61,98%. "Baltstor" 2022.gadā strādāja ar 49,242 miljonu eiro apgrozījumu un guva 349 641 eiro peļņu.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka Šuliks līdz 2008.gada martam bija arī 23,46% kapitāldaļu īpašnieks SIA "Mono" un 23,46% kapitāldaļu īpašnieks SIA "Monald".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) lēmumu no vakardienas, 12. marta, ir apturēta visu gaisa kuģu Boeing 737 MAX darbība Eiropā, informē Valsts aģentūra «Civilās aviācijas aģentūra» (CAA).

No 12. marta plkst. 21.00 (pēc Latvijas laika) ir stājusies spēkā Lidotspējas direktīva, ar kuru ir apturēta visu Eiropas Savienībā (ES) reģistrētu Boeing 737-8 MAX un 737-9 MAX lidmašīnu darbība. Vienlaikus stājusies spēkā Drošības direktīva, apturot visus komerclidojumus ar Boeing 737-8 MAX un 737-9 MAX lidmašīnām uz un no ES, ko veic trešo valstu operatori, kuriem ir atļauts darboties ES.

Saskaņā ar pieņemto lēmumu aviosabiedrības pēc 12. marta plkst. 21.00 var veikt tikai vienu nekomerciālu lidojumu (ne vairāk kā trīs nolaišanās/pacelšanās ciklus), lai lidmašīnu atgrieztu vietā, kur varēs veikt tās labošanas darbus. Uz lēmuma pieņemšanas brīdi par lidmašīnu Boeing 737 MAX darbības ierobežošanu starptautiskajā lidostā «Rīga» neatradās neviena šāda tipa lidmašīna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford uz Frankfurtes izstādi ir atvedis divus funkcionālos minivenus, proti, labi pazīstamo piecvietīgo C Max un jauno septiņvietīgo radinieku Grand C Max. Abiem modeļiem tirdzniecībā jānonāk 2010. gadā.

Lielāko interesi izrādīja septiņvietīgais Grand C Max modelis, kurš iepriekš publiski maz tika pieminēts. Grand C Max lielākā atšķirības zīme protams ir pagarinātā virsbūve, lai vajadzības gadījumā trešajā rindā ietūcītu vēl divus pasažierus un bīdāmās sānu durvis, lai piekļūtu otrajai un trešajai sēdekļu rindai. Turpmāk Ford varēs lepoties ar ļoti plašu funkcionālo minivenu gammu, kurā vēl ietilps arī S Max un Galaxy. Neraugoties uz salona palielinātajiem plašumiem arī Grand C Max būšot viens no sportiskākajiem modeļiem savā segmentā, to apliecinās arī dzinēju palete, kurā sākotnēji varēs atrast spēka agregātus no 150 līdz 180 ZS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ar ambīciju mainīt tirgu

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 21.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No jūrniecības pie nekustamajiem īpašumiem

Latvijas nekustamā īpašuma jomai ir jāmainās, uzskata starptautiskās nekustamo īpašumu kompānijas RE/MAX reģionālais īpašnieks Rinalds Tērs. Viņaprāt, Latvijā ir vieta vēl vismaz 30 kompānijas birojiem.

Mainīja jomas

Pirmo RE/MAX biroju Latvijā R. Tērs atvēra pagājušā gada 1. janvārī, un šobrīd RE/MAX Latvijā darbojas jau vairāki biroji.

R. Tērs ar nekustamā īpašuma nozari iepriekš nav bijis cieši saistīts, un liela pieredze viņam darījumu veikšanā ar nekustamajiem īpašumiem nav bijusi, ja neņem vērā dažus darījumus ar sev piederošiem īpašumiem, turklāt lielāko daļu karjeras viņš aizvadījis jūrniecības nozarē. Tomēr kādā brīdī dzīve mainījusies: «Kādu dienu braucu uz darbu ar vilcienu no Siguldas uz Rīgu un lasīju Džeka Kenfīlda grāmatu Panākumu principi, kurā aprakstīti dažādi pasaules veiksmes stāsti, sākot ar mūziku, sportu, politiku līdz pat uzņēmējdarbībai. Grāmatā tās lasītājam bija jāizpilda uzdevums, definējot, kāds ir dzīves mērķis, ko viņš vēlas sasniegt. Toreiz piefiksēju mērķi: radīt veiksmīgus, pelnošus uzņēmumus, kuros ikviens, kas iesaistās, attīsta sevi kā profesionāli un iedvesmo citus. Uz kādu laiku par šo mērķi aizmirsu, taču lasīju grāmatu tālāk un manā prātā palika vieta, kur bija nedaudz aprakstīts par RE/MAX dibinātāju Deivu Linegeru un to, kā viņš nonāca līdz savam veiksmes stāstam,» atminas R. Tērs. Tajā brīdī viņš nolēmis sazināties ar RE/MAX, ko arī izdarījis. Sekojušas vairākas sarunas, tikšanās, kuru rezultātā iegūts līgums un viņš kļuvis par kompānijas reģionālo īpašnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar 2019. gada deviņiem mēnešiem Covid-19 ietekmē samazinājušies pasažieru pārvadājumi visos transporta veidos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Pasažieru skaita samazināšanos visos transporta veidos noteica Covid-19 pandēmija un ar to saistītie pārvietošanās ierobežojumi.

2020. gada deviņos mēnešos ar sauszemes pasažieru transportu pārvadāja 117,1 milj. pasažieru, par 34,5 % mazāk nekā 2019. gada deviņos mēnešos.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 10,2 milj. pasažieru, par 28,1 % mazāk. Pasažieru pārvadājumi iekšzemē samazinājās par 27,5 %, bet starptautiskajos pārvadājumos – par 82 %.

Ar regulāras satiksmes autobusiem pārvadāja 66,9 milj. pasažieru, kas ir par 35,9 % mazāk nekā gadu iepriekš. Iekšzemes maršrutos pasažieru skaits samazinājās par 35,9 %, bet starptautiskajos maršrutos – par 35,8 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā aviācijas administrācija (FAA) trešdien atļāva aviosatiksmē atkal izmantot lidmašīnas "Boeing 737 MAX", kuru lidojumi pērn martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa aviolaineru katastrofām, kas prasīja 346 cilvēku dzīvības.

FAA paziņoja, ka šādu lēmumu pieņēmusi saziņā ar aviācijas regulatoriem visā pasaulē.

Tomēr šī modeļa lidmašīnas drīkstēs atkal pacelties gaisā tikai tad, kad būs veikta to datoru programmatūras atjaunošana, kā arī piloti būs izgājuši atbilstošu apmācību lidojuma simulatoros, paredz FAA rīkojums.

Jau ziņots, ka gan Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" katastrofā 2018.gada oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan 2019.gada martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" "Boeing 737 MAX 8" avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Pēc otrās katastrofas regulatori visā pasaulē aizliedza šā modeļa laineru lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnām «Boeing 737 MAX» konstatēts vēl viens defekts, kas rada potenciālu risku, trešdien paziņojusi ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA).

Problēma konstatēta, kad FAA veikusi testus ar simulatoru, un FAA norāda, ka arī šis defekts jānovērš, pirms tiks dota atļauja atsākt lidojumus ar «Boeing 737 MAX».

FAA nesniedz sīkākas ziņas par šo defektu, taču informēta persona neoficiāli sacījusi, ka arī šī problēma saistīta ar pilotu spēju ātri atjaunot kontroli pār lidmašīnu, ja automātiskā vadības sistēma liek tai lidot lejup.

Savukārt «Boeing» paziņoja, ka piekrīt FAA lēmumam un izstrādās nepieciešamo programmatūru, lai problēmu novērstu.

Jau vēstīts, ka lidojumi ar «Boeing 737 MAX» tika aizliegti martā pēc divām traģiskām šī modeļa lidmašīnu katastrofām.

Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

RE/MAX ienāk Latvijas nekustamo īpašumu tirgū

, 16.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RE/MAX, viena no pasaules lielākajām nekustamā īpašuma tirgus brokeru organizācijām, ir ienākusi Latvijas nekustamo īpašumu tirgū, liecina tās sniegtā informācija medijiem.

"Pēc pirmā RE/MAX LATVIA biroja atklāšanas 120 729 brokeri 7 011 birojos 65 pasaules valstīs kļūs par Latvijas nekustamā īpašuma tirgus dalībniekiem. Grūti novērtēt šī notikuma potenciālu Latvijā, jo starptautiskās organizācijas RE/MAX apjoms daudzkārt pārsniedz kopējo Latvijas nekustamā īpašuma tirgus dalībnieku skaitu," norāda RE/MAX LATVIA pārstāvji.

Ceturtdien, 18.oktobrī, notiks prezentācija, kas veltīta RE/MAX darbības uzsākšanai Latvijas nekustamā īpašuma tirgū.

RE/MAX LATVIA ir reģionālā nodaļa uzņēmumā RE/MAX, kas tika dibināts Denverā (Kolorado štats) 1973.gadā. Šogad tika atklāti šīs kompānijas biroji arī citās ASV pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Zviedrijas hamburgeru ķēdi Max ziņots policijai, jo pastāv aizdomas, ka tā centusies uzpirkt parlamenta deputātus. Tā nosūtījusi deputātiem dāvanu kartes līdz ar aicinājumu nākt ēst uz populāro ātrās ēdināšanas restorānu, vēsta thelocal.se.

«Mēs domājam, ka pievienotās vērtības nodokļa, ko maksā restorāni, samazināšana ir atbilstošs pasākums,» vēstulēs, kas nosūtītas katram no Riksdāga 349 locekļiem, rakstījusi Max. Vēstulēm pievienotas dāvanu kartes 100 kronu (15 ASV dolāru) vērtībā.

Taču daudzi deputāti šādu rīcību asi kritizējuši.

«Tas šķiet kā neveikls mēģinājums censties nopirkt Riksdāga locekļu simpātijas. Tas ir ārkārtīgi satraucoši,» teicis deputāts Jenss Holms.

Vēstulē Max vadītājs Ričards Bergfors izteicis nožēlu, ka Riksdāga restorāns izvēlējies nepazemināt cenas pēc pievienotās vērtības nodokļa, ko maksā restorāni, samazināšanas no 25 procentiem līdz 12 procentiem. Šīs izmaiņas stājās spēkā gadu mijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

ASV prezidenta vizīte Latvijā neietekmēs tirdzniecības centra Mols darbību

Ainars Sedlenieks [email protected], 03.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts drošības dienestu noteiktie ierobežojumi ASV prezidenta Džordža Buša un viņa pavadītāju vizītes laikā būtiski neietekmēs tirdzniecības centra Mols darbību, domājams – būs vēl lielāks apmeklētāju skaits saistībā ar ierobežoto piekļuvi tirdzniecības vietām centrā. Tirdzniecības centra Mols direktore Zita Siliņa uzskata: “Augsto amatpersonu ierašanās Latvijā ir liels pagodinājums un arī notikums, kas noteikti saistās ar visaugstākās drošības pasākumu organizēšanu. Tā kā esam ārpus noteiktās ierobežotās drošības zonas un tomēr atrodamies pietiekami tuvu centram, plānojam lielāku klientu pieplūdumu un jau gatavojamies tam.” Kā katru nedēļas nogali, arī 7. un 8.maijā bērnus un jauniešus gaidīs jautrā Mola Ollija, aicinot kopīgi svinēt un mācīties svinēt Mātes dienu. Savukārt viesiem hokeja mīļiem visu nedēļu ir iespēja skatīties Latvijas izlases cīņas hokeja laukumā uz abiem lielajiem ekrāniem, sevišķi, ASV prezidenta vizītes laikā, kad Vecrīgas krodziņos iespēja kopīgi just līdz mūsu hokeja komandai būs ierobežota un baudīt alu ar ievērojamu atlaidi visās t/c Mols kafejnīcās. Tā kā Vecrīga, kas ir vispopulārākā Rīgas izklaides teritorija gan iedzīvotājiem, gan viesiem, šajā nedēļas nogalē tiks daļēji slēgta un aktivitātes nenotiks, iespējams - pieaugs interese par citām alternatīvām atpūtas, izklaides un iepirkšanās vietām, piemēram Krasta iela. Tirdzniecības centrā Mols ir vairākas kafejnīcas, restorāni un citas apmeklētāju ļoti iecienītas atpūtas vietas, piemēram, “Čili Pica”, kaukāziešu – indiešu restorāns “Thali”, kafejnīcas “Double Coffee”, “Coffee Nation”, “Theatre Lounge”, “Sala”, kā arī ķīniešu virtuve kafejnīcā “Gan Bei”. “Plānojam t/c Mols apmeklētāju pieaugumu pat līdz 10% šajā nedēļas nogalē, īpaši jauniešus. Tirdzniecības centri jau sen vairs nav tikai iepirkšanās megapoles, bet labas brīvā laika pavadīšanas vietas, kur būt kopā gan ar ģimeni, gan draugiem un pat tikties ar biznesa partneriem kopīgās lietišķajās pusdienās,” domā Zita Siliņa. Šobrīd t/c Mols ir 130 tirdzniecības vietas ar kopējo tirdzniecības platību ~ 29 000 m2 un daudzstāvu autostāvvieta 19 000 m2 platībā. Tirdzniecības centru Mols pārvalda Latvijas un Norvēģijas kopuzņēmums SIA Linstow Center Management.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Max Mols kursē gandrīz tukšs

Lāsma Amoliņa, 14.05.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmis Max Mols, kas kursē līnijā Rīga - Stokholma, reisā pārvadā vidēji 83 pasažierus, kas ir trīsreiz mazāk nekā vajadzīgs, lai neciestu zaudējumus. Max Mols spēj pārvadāt 800 pasažieru, bet 250 ir tas minimums, lai kompānija strādātu «pa nullēm», iepriekš Db stāstīja Rīgas mērs Gundars Bojārs, kurš bija pārliecināts, ka jaunajam prāmim tādu pasažieru skaitu nebūtu grūti dabūt. Arī prāmja operatora a/s Rīgas jūras līnija valdes priekšsēdētājs Miks Ekbaums sākotnēji bija pārliecināts, ka prāmis jau pirmajā mēnesī nesīs peļņu, bet prāmja atklāšanas dienā jau skeptiskāk izteicās, ka sākotnēji uzņēmums gatavs strādāt ar zaudējumiem. Uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultante sarunā ar Db nevēlējās atklāt pārvadāto pasažieru skaitu, taču uzsvēra, ka situācija ir tāda, kādu prāmja operators to plānojis. Kā liecina Rīgas brīvostas pārvaldes sniegtā informācija, prāmis Max Mols no šā gada 27. aprīļa līdz 9. maijam 14 reisos ir pārvadājis 1161 pasažieri. No tiem ārvalstnieki vidēji bija 16 %. Atsevišķos reisos devušies tikai ap četrdesmit cilvēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievērojot Eiropas Aviācijas drošības pārvaldes (EASA) noteikto aizliegumu no Viļņas lidostas otrdien netika atļauts pacelties Polijas čārterreisu aviokompānijas «Smartwings» lidmašīnai «Boeing 737 MAX 8», kam bija paredzēts nogādāt Madeirā Polijas tūroperatora «Itaka» klientus.

154 pasažieri nogādāti Madeirā ar citu lidmašīnu, ziņu aģentūrai BNS pastāstīja Lietuvas valsts lidostu operatora «Lietuvos oro uostai» sabiedrisko sakaru vadītājs Marjus Zeleņus.

Jau ziņots, ka otrdien EASA aizliedza visus «Boeing 737 MAX» lidojumus Eiropas Savienības gaisa telpā, jo ir bažas par šo lidmašīnu drošību, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Etiopijā svētdien avarēja nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājai bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno iPhone XS Max vizuāli atšķirīgu no pagājušā gada modeļa padara vien lielākais ekrāns, kāds jebkad bijis Apple telefonos

Jauns rudens un jauns iekosto ābolu ražas metiens – šis tas šajā pasaulē ir tikpat nesatricināms kā fizikas likumi. Jau astoto gadu pēc kārtas lapkritis ierodas reizē ar kārtējo Apple iPhone viedtelefonu un šoreiz pat ar veseliem trim – XS, XS Max un XR. Un, kā ierasts, tirdzniecības uzsākšanas dienā cilvēki turpina «šturmēt» veikalus, lai vieni no pirmajiem iegūtu kāroto «aifonu». Tāda aina 28. septembra rītā bija vērojama arī iPhone XS atklāšanas pasākumā Euronics veikalā, no kurienes atceļoja arī DB piešķirtais XS Max testa modelis. Tomēr šogad Apple fanu entuziasms ir grūtāk saprotams, jo tālruņos ievērības cienīgu izmaiņu ir pavisam maz un tās pilnīgi noteikti nav unikālas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Jāņa alga, Annas alga – kā atšķiras sieviešu un vīriešu algas Latvijas ministrijās

Rudīte Spakovska, 13.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs ceturtdaļas Latvijas ministrijās strādājošo ir sievietes, kuru vidējā alga ir par 11 % mazāka nekā saņem ministrijās nodarbinātie vīrieši.

Vidējā aprēķinātā alga pērnā gada decembrī ministriju ierēdņiem ir 699.61 lati, savukārt sadalot pa dzimumiem iezīmējas atšķirības – vidējā aprēķinātā alga sievietēm ir 677.73 lati, bet vīriešiem – 758.64 lati, kas ir par 11.27 % vairāk.

Skatoties ministrijas atsevišķi, lielākā atšķirība vidēji aprēķinātajām algām decembrī ir Iekšlietu ministrijā, kur vīriešiem vidējā aprēķinātā alga – 735.40 lati – ir par 16.8 % lielāka nekā sievietēm aprēķinātie 621.55 lati. Cieši pa pēdām seko Labklājības ministrija ar 15.7 % jeb 105.87 latu atšķirību.

Pretējā tendence valda Kultūras ministrijā, kur vīriešiem aprēķinātās algas ir par 0.3 % jeb 1.97 latiem mazākas nekā sievietēm aprēķinātās algas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

S&P: Apdrošināšanas maksājumi saistībā ar Boeing 737 MAX nedienām varētu būt rekordlieli

LETA--AFP, 03.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas maksājumi saistībā ar aviolaineru «Boeing 737 MAX» nedienām pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, visticamāk, būs visu laiku lielākie, otrdien paziņoja starptautiskā reitingu aģentūra «Standard & Poor»s» (S&P).

S&P norāda, ka divas aviolaineru «Boeing 737 MAX» katastrofas un tām sekojošā šo lidmašīnu izmantošanas pārtraukšana jau kopš marta ir radījusi smagākās problēmas aviācijas apdrošināšanas vēsturē.

Papildus šīm katastrofām apdrošinātājiem un pārapdrošinātajiem nepieciešams segt arī izmaksas saistībā ar «Boeing 737 MAX» izmantošanas pārtraukšanu, kas ar laiku palielinās, skaidro aģentūra.

Liela daļa uzskata, ka decembrī varētu tikt saņemta atļauja atsākt izmantot šīs lidmašīnas, taču joprojām pastāv ievērojamas neskaidrības, vai tas tiešām realizēsies.

Lidmašīnu «Boeing 737 MAX» lidojumi martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīna liek aviokompānijām pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA, 11.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde pirmdien devusi rīkojumu iekšzemes aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Ņemot vērā šo abu negadījumu līdzības, pārvalde paziņojusi, ka Ķīnas lidsabiedrībām ir laiks līdz plkst.18 (plkst.12 pēc Latvijas laika), lai pārtrauktu lidojumus ar visām «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām.

Pārvalde norāda, ka lidojumi ar šī modeļa lidmašīnām tiks atļauti vien tad, kad tiks garantēta lidojumu drošība.

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paredzējusi sazināties ar ASV aviobūves uzņēmumu «Boeing» un ASV Federālo aviācijas pārvaldi.

Ķīna ir nozīmīgs «Boeing» importa tirgus, un uzņēmums Ķīnas aviokompānijām piegādājis 76 lidmašīnas.

Jau ziņots, ka Etiopijā svētdien avarējusi nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 8 MAX» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopija galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas «Ethiopian Airlines» pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens 2005.gadā darbojies ar peļņu

Vēsma Lēvalde [email protected], 24.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/S „Pasažieru vilciens” 2005.gadu noslēdza ar 374 000 latu lielu peļņu, kas ieguldīta uzņēmuma tālākā attīstībā – ritošā sastāva atjaunošanas un modernizācijas programmās. 2005.gada ietvaros uzņēmums ar vilcieniem Latvijas teritorijā pārvadājis 25,5 miljonus pasažieru, kas ir par 8,76% vairāk nekā 2004. gadā. 2005.gadā katru dienu A/S „Pasažieru vilciens” ir nodrošinājis pakalpojumus 65 tūkstošiem elektrovilcienu klientu un 8-9 tūkstošiem dīzeļvilcienu klientu. Vidēji dzelzceļu kā pārvietošanās līdzekli valsts teritorijā ir izmantojuši 6% no kopējā pasažieru skaita. Šis rādītājs atbilst vidējam Eiropas Savienības rādītājam, kas ir 6-10%. „Analizējot tendences pasažieru pārvadājumu jomā pa dzelzceļu, secinām, ka šis pārvietošanās veids kļūst arvien populārāks iedzīvotāju vidū. Par to liecina ne vien pieaugošais pasažieru skaits gadā, bet arī vidējais attālums, ko pasažieri nobrauc. Pasažieru nobrauktais attālums pa dzelzceļu kilometros ir palielinājies par 10,6%, pērn sasniedzot 786 miljonus pasažieru kilometru. Uzskatām, ka pārvadāto pasažieru skaita un pasažieru apgrozības rādītāju pieaugums ir izskaidrojams ar to, ka 2005. gadā dzelzceļa pasažieru pārvadājumos saglabājām nemainīgu braukšanas maksu, salīdzinot ar autobusu pasažieru pārvadājumiem,” 2005.gada rezultātus skaidro Linda Baltiņa, A/S „Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētāja. Dzelzceļa priekšrocības spilgti izceļas, salīdzinot transporta veidus nevis tieši, bet ievērojot transporta ārējās izmaksas – kaitējumu dabai un sabiedrībai. No ārējām izmaksām 92% gulstas uz autotransportu, savukārt, uz dzelzceļu tikai 4%. A/S „Pasažieru vilciens” 2005. gadā nodarbināja vidēji 1 175 darbinieku, no tiem Tehniskajā departamentā (mašīnistu brigādes un citi tehniskie darbinieki) 24 % darbinieku, Pasažieru apkalpošanas departamentā (kasieri, konduktori kontrolieri, darba rīkotāji) 58% darbinieku, Administrācijas 7% darbinieku. 2005. gadā Finanšu ministrijas Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) Vadības komiteja apstiprināja ERAF nacionālo programmu "Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu attīstība 2005.-2013. gadam.", kas paredz līdz 2008. gada modernizēt elektrovilcienu vagonus. ERAF piešķirtais finansējums (7,73 milj. Ls) un uzņēmuma līdzfinansējums (6,02 milj. Ls) elektrovilcienu modernizācijai ļauj piedāvāt pasažierim kvalitatīvāku pakalpojumu – braucienu ērtākā vilcienā. A/s «Pasažieru vilciens» izveidota 2001. gadā, no VAS «Latvijas dzelzceļš» nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus. Uzņēmuma galvenais darbības virziens ir iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumi. A/s „Pasažieru vilciens” ilgtermiņa darbības pamatiezīme – „Uz pasažieru vajadzībām vērsts, efektīvs uzņēmums, kurš nodrošina kvalitatīvus iekšzemes pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu.” A/s „Pasažieru vilciens” 2005. gads bija piektais darbības gads, kurš pagaidām bijis finansiāli veiksmīgākais, jo savā pastāvēšanas vēsturē pirmo gadu uzņēmums strādājis ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru