Transports un loģistika

Dīzeļdegvielas estakādē investē 850 tūkstošus

Artis Kalveits, 16.12.2004

Jaunākais izdevums

Rīgas brīvostā strādājošā stividorkompānija a/s B.L.B Baltijas termināls nodevusi ekspluatācijā jauno dīzeļdegvielas dzelzceļa noliešanas estakādi un papildus dzelzceļa manevrēšanas līnijas. Jaunās estakādes būvniecība un ar to saistītie infrastruktūras uzlabošanas izdevumi sasnieguši 825 tūkst. Ls, stāsta B.L.B Baltijas termināls prezidenta padomniece Jevgeņija Segale. Viņa skaidroja, ka līdz ar jaunās estakādes būvniecību B.L.B. Baltijas terminālis neplāno palielināt pārkraušanas jaudas, jo jaunās estakādes būvniecības galvenais mērķis bijis izveidot videi draudzīgu un drošu dīzeļdegvielas pārkraušanas vietu, kā arī atslogot Ezera ielas dzelzceļa pārbrauktuvi. Nākamajā gadā uzņēmums plāno būvēt arī mazuta pārkraušanas estakādi. J. Segale informēja, ka estakādes nodošanu ekspluatācijā ir atļāvušas visas kontrolējošās institūcijas un estakāde atbilst visiem Latvijas un Eiropas Savienības standartiem ugunsdrošības, kā arī vides un darba aizsardzības jomās, piebilst J. Segale. Tehniskie eksperti sertificējuši arī noliešanas cauruļvadus. J. Segale informēja, ka visu gadu termināļa teritorijā turpinājušies arī grunts sanācijas darbi, mazinot daudzu gadu gaitā radušos piesārņojumu. Darbi tiks turpināti arī nākamajā gadā, jo uzņēmums atrodas bijušās superfosfāta rūpnīcas teritorijā. Pavisam līdz šā gada decembrim investīcijās vides drošības palielināšanai uzņēmums ieguldījis vairāk nekā 45 000 latus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dīzelis aprij peļņu

Oskars Prikulis kopā ar Madaru Laicāni, 20.05.2008

Kopš šī gada sākuma strauji augošās dīzeļdegvielas cenas uzņēmējiem radījušas neplānotus papildu tēriņus, tādējādi liekot pārskatīt gan sastādīto budžetu, gan samazinot peļņu, kuru varēja novirzīt attīstībai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš gada sākuma dīzeļdegvielas cena kāpusi par 10 santīmiem litrā, bet naftas cenu kāpuma dēļ cenas varētu augt arī turpmāk.

«Ja naftas cenas pasaulē turpinās tikpat strauji augt, arī degvielas tirgotājiem Latvijā nāksies atkārtoti pārskatīt degvielas tirdzniecības cenas,» norāda degvielas tirgotāja VIRŠI-A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš. Viņš uzsver, ka vietējie tirgotāji, pērkot degvielu ārvalstīs, ir tieši saistīti ar starptautiskā tirgus aktivitātēm un naftas cenu pieaugumu.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas priekšsēdētājs Ojārs Karčevskis norāda, ka iemesls dīzeļdegvielas cenu straujajam kāpumam ir pieaugošais pieprasījums pēc tās un ar to saistītās spekulācijas. «Pieprasījums ir audzis gan pasaulē, gan arī Latvijā, kur gada pirmajā ceturksnī dīzeļdegvielas patēriņš auga par 14%, savukārt kritās pieprasījums pēc benzīna par 2% un gāzes par 5%,» skaidro O. Karčevskis. Šis pieprasījums tad arī radot iespējas spekulēt ar cenu - to celt. Tāpat pastarpināti tikšot ietekmēta inflācija, jo degvielas izmaksas veido aptuveni 40% no pārvadājumu izmaksām. Pagājušās nedēļas beigās dīzeļdegvielas cenas Latvijas degvielas uzpildes stacijās (DUS) pārsniedza 80 santīmu robežu un dažās DUS cena šobrīd sasniedz pat 84 un vairāk santīmus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Degviela 100 km braucienam: cik ilgi jāstrādā Latvijā, Bulgārijā vai Dānijā?

Latauto.lv izplatīts aprēķins, 17.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cik stundu Latvijā jāstrādā, lai nopelnītu degvielu 100 km braucienam? Vai latviešiem jāstrādā vairāk nekā lietuviešiem, igauņiem, dāņiem vai bulgāriem?

Vidējā alga Latvijā ir 557 EUR, bet dīzeļdegvielas cena – 1,11 EUR litrā. Vēloties veikt 100 km attālumu ar automašīnu, kam nepieciešami 7 litri dīzeļdegvielas, latvietim jānopelna 7,70 EUR.

Jūlijā Latvijā ir 23 darba dienas (184 stundas), un tas nozīmē, ka latvietis, kas saņem vidējo atalgojumu, stundā nopelna 3 EUR.

«Vēloties nobraukt 100 kilometrus, latvietim jāstrādā 2,5 stundas. Salīdzinot ar citām Eiropas Savienības valstīm, latvietim jāstrādā mazāk nekā lietuvietim vai bulgāram, taču ievērojami vairāk nekā dānim vai igaunim,» rēķina Andris Mālnieks, LATAUTO.lv pārdošanas vadītājs.

Piemēram, Dānijā vidējā alga, atskaitot nodokļus, šobrīd sasniedz 3122 EUR. Tas ir gandrīz sešas reizes vairāk nekā Latvijā, bet litrs dīzeļdegvielas Dānijā ir tikai par 0,18 EUR dārgāks (1,29 EUR). Dānis stundā nopelna 17 EUR, tātad 100 kilometru brauciens, izmantojot 7 litrus dīzeļdegvielas, viņam izmaksā 9,03 EUR. Lai veiktu tādu pašu braucienu, dānim pietiek strādāt mazāk nekā stundu, t.i., trīs reizes mazāk nekā latvietim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Lauksaimnieki: Neesam tik bagāti, lai ieviestu krāsoto dīzeļdegvielu

Dienas Bizness, 02.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gada nogalē tika veikti grozījumi likumā Par akcīzes nodokli, kas paredz, ka no 2015.gada 1.jūlijā Latvijas lauksaimniekiem būs jāiegādājas iezīmētā (marķētā) dīzeļdegviela. Vairums Latvijas ražojošo lauksaimnieku nevalstiskās organizācijas un degvielas tirgotāji ir kategoriski pret jaunās normas stāšanos spēkā un uzskata, ka šobrīd, kad ir atvērts likums, nepārdomātais lēmums ir jāatceļ, informē biedrības Zemnieku saeima pārstāve Līva Norkārkle.

Jau vairākus gadus darbojas efektīva un moderna Lauku atbalsta dienesta pakļautībā esoša lauksaimniekiem paredzētās bezakcīzes dīzeļdegvielas uzraudzības sistēma. Lai lauksaimnieki būtu tiesīgi iegādāties tiem paredzēto dīzeļdegvielu, viņiem ir jāizpilda virkne nosacījumu. Ar jauno lēmumu papildus tiek ieviesta līdz galam nepārdomāta un neizvērtēta prasība - dīzeļdegvielas iezīmēšana (marķēšana), radot izmaksas gan lauksaimniekiem un degvielas tirgotājiem, gan valstij kopumā. Pēc lauksaimnieku aprēķiniem, iezīmētās (marķētās) dīzeļdegvielas cena pieaugs aptuveni par 5-6 eiro centiem par litru. Izmaksas radīsies arī veidojot papildus infrastruktūru atsevišķai krāsotās degvielas loģistikas nodrošināšanai un uzglabāšanai, kā arī kontroles sistēmai no valsts puses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Līdz 31.decembrim jānomaina vecie kases aparāti

, 07.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) aicina nomainīt prasībām neatbilstošos kases aparātus, jo nodokļu maksātājiem joprojām lietošanā ir kases aparāti, kases sistēmas, specializētās ierīces un iekārtas, kas nenodrošina normatīvajos aktos noteiktās obligātās tehniskās prasības, db.lv informēja VID.

VID informē, ka 2006.gada 17.oktobrī Ministru kabinetā tika pieņemti noteikumi Nr.850 Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību un lietotāju, tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu pienākumiem, kas ir spēkā kopš 2006.gada 20.oktobra.

Saskaņā ar minēto noteikumu 136.punktu, kases aparātus, kas VID teritoriālajā iestādē reģistrēti līdz Ministru kabineta 2003.gada 1.jūlija noteikumu Nr.361 Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas ierīcēm un iekārtām spēkā stāšanās dienai (2003.gada 24.jūlijam) un neatbilst Ministru kabineta noteikumos Nr.361 un Ministru kabineta 2006.gada 17.oktobra noteikumos Nr.850 noteiktajām prasībām, drīkst izmantot līdz 2006.gada 31.decembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējā dīzeļdegvielas mazumtirdzniecības cena bez nodokļiem Latvijā oktobra beigās sasniedza 756,65 eiro par 1000 litriem (53,18 santīmus par litru), kas ir sestais augstākais rādītājs starp visām Eiropas Savienības (ES) valstīm, liecina 24.oktobrī apkopotie Eiropas Komisijas (EK) dati.

Vēl dārgāka kā Latvijā dīzeļdegviela bez nodokļiem bija Grieķijā, Portugālē, Dānijā, Itālijā un Beļģijā. Lietuvā dīzeļdegvielas cenas, atskaitot nodokļus, bija 11.augstākās un Igaunijā - 26.augstākās starp 27 ES valstīm.

Kopā ar akcīzes un pievienotās vērtības nodokli dīzeļdegviela mazumtirdzniecībā Latvijā maksāja 1328,22 eiro par 1000 litriem (93,34 santīmus par litru), kas ir 17.augstākais rādītājs starp ES valstīm. Visaugstākā dīzeļdegvielas cena ir Lielbritānijā - 1613,09 eiro par 1000 litriem (1,13 lati par litru), bet zemākā - Bulgārijā - 1199,51 eiro par 1000 litriem (84,30 santīmi par litru).

Igaunijā un Lietuvā dīzeļdegvielas cena mazumtirdzniecībā bija attiecīgi 1289,00 eiro par 1000 litriem (90,59 santīmi par litru) un 1258,14 eiro par 1000 litriem (88,42 santīmi par litru) - 20. un 23.augstākā starp 27 ES valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

1.janvāra rīts ausīs ar dārgākām degvielas cenām

Armands Beiziķis, SIA Neste Latvija mazumtirdzniecības vadītājs, 01.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas nozare šo gadu noslēgs ar stabilu 5% tirgus izaugsmi pārdotās degvielas apjomu ziņā. Izaugsmi pamatā sekmējis gan pieaugošais dīzeļdegvielas patēriņš, gan arī labvēlīgā naftas produktu tirgus konjunktūra gada vidū, kas sagādāja arī Latvijas autobraucējiem patīkami zemas degvielas cenas gada vidū iepretim augstākām cenām gada sākumā un tagad – gada nogalē. Svaigākie dati par pārdotās degvielas apjomu liecina, ka šī gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar pērnā gada to pašu periodu, dīzeļdegvielas patēriņš pieaudzis par 7,7%, kamēr benzīns nokrities par 5%.

(Plašāk par šo tēmu lasi: «Atbrīvos» inflācijas spirāli)

Visievērojamāk izaudzis dīzeļdegvielas patēriņš mazumtirdzniecībā – deviņos mēnešos par 9,37% salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn. Tik spēcīgā patēriņa pieaugumā varam teikt aitäh jeb paldies kaimiņiem igauņiem. Igaunijā ir augstāks akcīzes nodoklis degvielai. Dīzeļdegvielas cenu atšķirības starp Latviju un Igauniju ir vismaz 10 centi litrā, kas veicina kaimiņu vīzītes uz Latvijas pierobežu lētākas degvielas meklējumos. Mazāku, bet tomēr vērā ņemamu iespaidu atstāj arī Latvijā reģistrēto vieglo dīzeļdzinēju automašīnu skaita pieaugums. Tendence, ka autobraucēji savus benzīna auto nomaina pret dīzeļauto, turpinās. Tāpat šogad audzis dīzeļdegvielas patēriņš vairumtirdzniecībā un lauksaimniecībā, kas liecina par transporta un lauksaimniecību nozaru izaugsmi līdz ar Latvijas ekonomiku kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Trīs dienu laikā atsavina gandrīz 15 tūkstošu litru nelegālās dīzeļdegvielas

Jānis Rancāns, 03.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļā policijas darbinieki, trijās vietās konstatējot nelegālo akcizēto preču apriti, kopā atsavināja 14,7 tūkstošus litru nelegālās dīzeļdegvielas bez tās izcelsmi apliecinošiem dokumentiem, informē Valsts policija (VP).

Minētās pārbaudes no otrdienas līdz ceturtdienai notika Katlakalnā, Ziepniekkalnā un Kandavas novadā. Visos gadījumos uzsāktas administratīvās lietvedības un turpinās pārbaudes.

Otrdien Ķekavas novada Katlakalnā Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieki pārbaudes laikā konstatējuši deviņas viena kubikmetra tvertnes ar šķidrumu, kuram bijusi raksturīga dīzeļdegvielas smaka. Kopā tika atsavināti 2,2 tūkstoši litru dīzeļdegvielas, elektrosūknis ar skaitītāju un gumijas caurules.

VP norāda, ka minētajā vietā atradās kravas automašīna Mercedez Benz ar Baltkrievijas reģistrācijas numuru. Automašīnas bākā bija ievietota gumijas caurele, kas bija savienota ar sūkni – skaitītāju un kuras otrs gals ar degvielas uzpildes pistoli ievietots noliktavā esošajā 1m3 tvertnē. Noliktavā atradās vēl deviņas 1m3 tvertnes. Automašīnas vadītājs, Baltkrievijas pilsonis, skaidroja, ka uz Rīgu braucis ar mērķi realizēt dīzeļdegvielu, taču nav paguvis to izdarīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fiziski SIA Firma Vigo valsts degvielas rezervēm neglabā nevienu litru benzīna vai dīzeļdegvielas - rezerves nodrošinātas tikai uz papīra. Darījumu grūti saukt pat par kaķi maisā, jo kaķa maisā nemaz nav, šodien, 1. augustā, vēsta laikraksts Diena.

Kā norāda Diena, darījums ar maza Līgatnes benzīntanka saimnieci Ināru Višņevsku būtu īstenojies, ja martā ekonomikas ministra portfeli ieguvušais Artis Kampars (JL) nesāktu urķēties divos līgumos. Viens ir par valsts benzīna, otrs - par dīzeļdegvielas rezervju glabāšanu.

Diena informē, ka sižeta pavērsiens bija jūnija vidū, kad Ekonomikas ministrija (EM) saņēma Lietuvas Enerģētikas ministrijas atbildi, kurā rakstīts: «Klaipedos nafta un Jurtinga termināļos nekad nav glabātas un neglabājas degvielas rezerves Latvijai.» Tas EM pamudinājis rīkoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Krāsotās degvielas jūlijā nebūs

Māris Ķirsons, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marķēta dīzeļdegviela zemniekiem būs nevis no šā gada 1. jūlija, bet tikai oktobra beigās

Saeima jau šodienas plenārsēdē skatīs grozījumus akcīzes nodokļa likumā, kas paredz atlikt lauksaimniekiem paredzētās dīzeļdegvielas iekrāsošanu. Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšsēdētājs Kārlis Šadurskis uzsvēra, ka dīzeļdegvielas marķēšanas iedzīvināšanai atvēlētais laiks līdz 1. jūlijam ir pārāk īss, tāpēc šīs prasības ieviešana tiktu atlikta līdz 30. oktobrim. Visas pārējās novitātes, kuras skar lauksaimniekus (dīzeļdegvielas limits – 60 līdz 100 un 130 litri/ha atkarībā no darbības veida) tiek ieviestas. Tāpat spēkā būs nosacījums, ka lauksaimnieku degvielai tiek piemērots akcīzes nodoklis – 50 eiro par 1000 litriem – un vairs nav noteikts maksimālais izmantojamās dīzeļdegvielas (85,5 milj. litru) apjoms saimnieciskajam gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskajā telpā izskanot pretrunīgiem paziņojumiem par gāzes krājumu pietiekamību visai ziemai, uzņēmējiem nākas domāt par alternatīviem risinājumiem ražotņu, noliktavu un citu komercplatību apsildīšanai. Pašreizējos apstākļos, kad ir grūtības iegādāties gan dabasgāzi, gan kokskaidu granulas, par glābiņu varētu kļūt laika pārbaudi izturējušie, bet modernie dīzeļdegvielas sildītāji.

Tie iedalās divās grupās – siltā gaisa pūtēji un siltuma izstarotāji. Pirmie, atbilstoši nosaukumam, pūš telpā siltu, tīru gaisu, paši būtiski nesasilstot, kamēr otrie darbojas pēc krāsns principa. To sildīšanas virsma sakarst un uzsilda gaisu visapkārt. Siltā gaisa pūtēji ir noderīgāki plašāku telpu apsildīšanai, bet siltuma izstarotāji vairāk noderēs vietās, kur komfortabla temperatūra jāuztur nelielākā teritorijā vai tieši blakus siltuma avotam. Šāda tipa iekārtu var uzstādīt, piemēram, tieši pie strādājošo darbagaldiem.

Jaudīgās, taču mobilās iekārtas ir ļoti praktiskas un arī ekonomiski izdevīgas. Tās spēj ļoti ātri piesildīt un uzturēt izvēlēto temperatūru gan ražotnēs un noliktavu telpās, gan arī celtniecības objektos. Industriālie sildītāji ir izdevīgs risinājums arī pagaidu darbavietās, kurās neatmaksājas uzstādīt dārgu pastāvīgu apkures iekārtu. Tā kā pārvietojamie industriālie dīzeļdegvielas sildītāji ir novietojami tieši tur, kur nepieciešams siltums, enerģija netiek izniekota velti. Turklāt tos darba gaitā var pārvietot uz jebkuru vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektromotori automašīnās kļuvuši par realitāti, un bagātās Eiropas valstis cenšas straujā tempā ieviest tos ikdienā. Tomēr šodien ne tikai enerģētikas kompānijas, bet arī autoražotāji investē ievērojamus resursus, lai radītu inovatīvus produktus, kas spēj samazināt kaitīgos izmešus un fosilo izejmateriālu izmantošanas īpatsvaru iekšdedzes dzinējos

2040. gads ir slieksnis, kad Parīzes, Londonas vai Oslo ielās vairāk būs elektroautomašīnu, bet Rīgā, visticamāk, vēl būs daudz iekšdedzes dzinēju, kas brauks ar videi draudzīgāku degvielu.

Vairākas Eiropas valstis nospraudušas ambiciozus mērķus strauji mainīt automašīnu iekšdedzes dzinējus uz elektromotoriem, liecina Eiropas Komisijas DB sniegtā informācija, piebilstot, ka CO2 izmešu mazināšanas plāns ir katras dalībvalsts iekšēja lieta. Eksistē alternatīvas, kuras ir mazāk dārgas un pietiekami efektīvas. Autoražotāji investē ievērojamus līdzekļus, lai mazinātu kaitīgos izmešus, kā arī fosilo materiālu izmantošanas īpatsvaru. Viens no nākotnes risinājumiem ir atjaunojamā dīzeļdegviela, kuras loma turpmākajās desmitgadēs Latvijā pieaugs, bet elektroautomašīnas vienlaikus ir lielpilsētu nepieciešamība un iespēja, uzskata degvielas tirgotāja Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā nedēļa bija piektā pēc kārtas, kurā turpināja augt 95.markas benzīna vidējā cena, savukārt dīzeļdegvielas cena turpināja samazināties, liecina Eiropas Komisijas (EK) apkopotie dati.

EK ik nedēļu apkopo dalībvalstu datus par vidējām degvielas cenām. 95.markas benzīna vidējā cena pagājušajā nedēļā pieauga par 1,4%, kārtējo reizi sasniedzot rekordaugstu līmeni, bet dīzeļdegvielas cena samazinājās par 1,5%,

Šonedēļ publiskotā EK informācija par iepriekšējo nedēļu liecina, ka Latvijā litrs 95.markas benzīna nedēļā no 24.maija līdz 30.maijam maksāja vidēji 1,944 eiro par litru, nedēļu iepriekš vidējā 95.markas benzīna cena bija 1,918 eiro par litru, bet vēl pirms nedēļās - 1,861 eiro par litru.

Savukārt vidējā dīzeļdegvielas cena pagājušajā nedēļā bija 1,850 eiro par litru. Nedēļu iepriekš vidējā dīzeļdegvielas cena sasniedza 1,879 eiro par litru, bet vēl nedēļu iepriekš - 1,895 eiro par litru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotāji otro reizi šīs nedēļas laikā samazinājuši benzīna un dīzeļdegvielas cenas, aģentūrai BNS pastāstīja aptaujātie degvielas mazumtirgotāji.

Degvielas mazumtirgotāja Statoil Fuel & Retail Latvia (Statoil) degvielas kategorijas vadītājs Armands Žubulis aģentūrai BNS norādīja, ka ceturtdien Statoil pilna servisa degvielas uzpildes stacijās benzīna cena ir samazināta par diviem centiem litrā, bet dīzeļdegvielas cena - par vienu centu litrā.

«Kopumā nedēļas laikā benzīna cenas ir samazinātas par pieciem centiem un dīzeļdegvielas cenas par diviem centiem,» sacīja Žubulis.

Tāpat viņš atzīmēja, ka kopš šā gada jūlija Statoil tīklā benzīna cena ir samazinājusies par 22 centiem litrā, bet dīzeļdegvielas cena ir sarukusi par 15 centiem litrā, saglabājoties zemākajā līmenī kopš 2011.gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Panāk atvieglojumus lauksaimniekiem dīzeļdegvielas iegādei

Ieva Mārtiņa, 02.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1. jūlija no akcīzes nodokļa atbrīvotas samaksas par lauksaimnieku iegādāto dīzeļdegvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuvā smagi soda cauruļvadu apzadzējus arī no Latvijas

, 21.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā tiesa piespriedusi bargus cietumsodus 17 cilvēku grupai par dīzeļdegvielas zādzībām no cauruļvada.

17 cilvēku grupā notiesāti arī divi Latvijas pilsoņi no Bauskas rajona. Lietuvas Republikas Panevēžas apgabaltiesa par maģistrālā naftas produktu cauruļvada Polocka-Ilūkste-Ventspils bojāšanu, dīzeļdegvielas zādzībām no tā, kā arī valsts amatpersonu uzpirkšanu pagājušomēnes tika notiesātas 17 personas – 15 Lietuvas Republikas pilsoņi un divi Latvijas Republikas pilsoņi, Bauskas rajona iedzīvotāji. 14 personas tika notiesātas ar reālu brīvības atņemšanu, turklāt noziedzīgās grupas galvenie locekļi saņēma bargus sodus ar sešu līdz 13 gadu brīvības atņemšanu.

Krimināllietā kopumā tika izmeklētas četras nesankcionēto pieslēgumu izveidošanas epizodes

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Virši-A: benzīna dzinēju īpatsvars turpinās samazināties, gāzes un dīzeļa - pieaugt

Gunta Kursiša, 29.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmo desmit mēnešu laikā, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pērn, mazumtirdzniecībā pārdotā benzīna apjoms ir pieaudzis par 2%, savukārt dīzeļdegvielas pārdošanas apjomi pieauguši par 5,3%, novērojuši uzņēmumā Virši-A.

Novērots, ka visvairāk pirktais degvielas veids Latvijā ir dīzeļdegviela, kuras pārdošanas apjomi turpina pieaug. Tas sasaucas ar tendenci vairāk iegādāties automašīnas ar dīzeļdegvielas dzinēju - kopš pērnā gada oktobra Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu īpatsvars ar benzīna dzinēju samazinājies par 8%, savukārt dīzeļdegvielas dzinēja automašīnu īpatsvars audzis par 11%, liecina CSDD reģistrēto transportlīdzekļu statistika.

Lai arī benzīna dzinēju automašīnas vēl aizvien veido lielāko daļu no reģistrēto transportlīdzekļu dzinēju veidiem, to īpatsvars gada laikā sarucis līdz 49% no visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem. Dīzeļdegvielas dzinēju popularitāte deviņu mēnešu laikā laikā sasniegusi 45%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils nafta termināls pārkrāvis divreiz vairāk

, 19.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Ventspils nafta meitas sabiedrība SIA Ventspils nafta termināls 2007. gada pirmajā pusgadā ir pārkrāvusi jau tuvu 7 miljoniem tonnu naftas un naftas produktu, Db.lv informēja A/s Ventspils nafta preses sekretāre Gundega Vārpa.

2007. gada janvārī-jūnijā SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti kopumā vairāk nekā 6,7 miljoni tonnu naftas un naftas produktu, kas uz termināli transportēti pa dzelzceļu, dīzeļdegvielas cauruļvadu un jūru, jeb par 3,6 miljoniem tonnu vairāk nekā analogā periodā pirms gada.

2007. gada pirmajos sešos mēnešos SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti pa dzelzceļu un cauruļvadu piegādātie 4,7 miljoni tonnu dīzeļdegvielas, 1,1 miljons tonnu dažādu marku autobenzīna, kas transportēts pa dzelzceļu, bet no jūras SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti 0,9 miljoni tonnu naftas un naftas produktu.

Šā gada jūnijā SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti 1,3 miljoni tonnu naftas un naftas produktu - pa dzelzceļu piegādātie 0,8 miljoni tonnu dīzeļdegvielas un 0,2 miljoni tonnu benzīna, kā arī šā gada laikā lielākais pa jūras ceļu transportēto naftas un naftas produktu kravu apjoms - gandrīz 0,3 miljoni tonnu. Lielāko īpatsvaru jūnijā pa jūru saņemto kravu apjomā veido nafta - nepilnus 0,2 miljonus tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SIA Ventspils nafta termināls pusgadā pārkrāvis jau tuvu 7 miljoniem tonnu naftas un naftas produktu

, 20.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Ventspils nafta meitas sabiedrība SIA Ventspils nafta termināls 2007.gada pirmajā pusgadā ir pārkrāvusi jau tuvu 7 miljoniem tonnu naftas un naftas produktu, arī jūnijā turpinot šā gada laikā vērojamo pārkraušanas apjoma pieauguma tendenci.

2007.gada janvārī-jūnijā SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti kopumā vairāk nekā 6,7 miljoni tonnu naftas un naftas produktu, kas uz termināli transportēti pa dzelzceļu, dīzeļdegvielas cauruļvadu un jūru, jeb par 3,6 miljoniem tonnu vairāk nekā analogā periodā pirms gada.

2007.gada pirmajos sešos mēnešos SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti pa dzelzceļu un cauruļvadu piegādātie 4,7 miljoni tonnu dīzeļdegvielas, 1,1 miljons tonnu dažādu marku autobenzīna, kas transportēts pa dzelzceļu, bet no jūras SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti 0,9 miljoni tonnu naftas un naftas produktu.

Šā gada jūnijā SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti 1,3 miljoni tonnu naftas un naftas produktu - pa dzelzceļu piegādātie 0,8 miljoni tonnu dīzeļdegvielas un 0,2 miljoni tonnu benzīna, kā arī šā gada laikā lielākais pa jūras ceļu transportēto naftas un naftas produktu kravu apjoms - gandrīz 0,3 miljoni tonnu. Lielāko īpatsvaru jūnijā pa jūru saņemto kravu apjomā veido nafta - nepilnus 0,2 miljonus tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

90% Latvijas iedzīvotāju, kuri tuvākajā laikā plāno iegādāties auto, kā vienu no svarīgākajiem kritējiem spēkrata izvēlē nosauc degvielas tipu, secināts SEB līzinga veiktajā aptaujā.

Vispopulārākā izvēle ir auto ar dīzeļdegvielas dzinēju – iespēju iegādāties to apsver 35% aptaujāto. Auto ar benzīna dzinēju doma pirkt 24% aptaujāto, bet auto ar gāzes iekārtu – 23% respondentu. Apmēram 26% potenciālo pircēju labprāt izvēlētos hibrīda auto.

Atbildot uz jautājumu, vai viņu izvēli ietekmē Eiropā valdošā nostāja samazināt dīzeļdzinēju auto izmantošanu, 50% aptaujāto Latvijā atzīmēja, ka viņiem būtiskāki kritēriji ir degvielas patēriņš un efektivitāte.

36% aptaujāto pārliecināti, ka iniciatīvas, kas ierobežo dīzeļdegvielas auto izmantošanu, ir pārāk radikālas un pēc būtības nav nepieciešamas. 16% respondentu atzīmē, ka viņus sarūgtina fakts, ka pēc kāda laika auto ar dīzeļa degvielu var nebūt vispār. Tikai 23% respondentu pārliecināti, ka dīzeļdegvielas auto izmantošanas samazināšana palīdzēs rūpēties par apkārtējo vidi. Interesanti, ka gan Lietuvā, gan Igaunijā tā uzskata daudz vairāk respondentu – 38% un 37% attiecīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

«Parex Asset Management» naftas tirgus apskats 28.03.-01.04.

Valters Paiders [email protected], 04.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Christel McLoughlin

Parex Asset Management izejvielu tirdzniecības vadītāja

Garās Lieldienu brīvdienas saīsināja tirdzniecības nedēļu, bet nekādā mērā neiespaidoja cenu svārstības tirgū. Kārtējā informācijas deva par ASV naftas krājumu apjomiem izsauca spēcīgas cenu izmaiņas, krietni palielinot naftas produktu cenu spredu. Nedēļas nogalē spekulatīvie fondi atsāka naftas kontraktu iepirkšanu, līdz ar to cenas sasniedza jaunas virsotnes. Īpaši jāizceļ kurināmās degvielas, dīzeļdegvielas un benzīna cenu uzrādītie rekordi. Jēlnaftas cena visticamāk turpinās virzību pretēji ASV dolāra vērtības attīstībai, bet naftas produktu cenām vajadzētu pieaugt, ņemot vērā spēcīgo pieprasījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Dīzeļdegvielas cenas Eiropā tuvojas 500 USD atzīmei

Valters Paiders [email protected], 24.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujais dīzeļdegvielas cenu pieasugums Eiropā turpinās - šodien pēcpusdienā Ultra low sulphur diesel markas dīzeļdegvielas (sēra saturs 50 ppm) cena ir sasniegusi jau 492 dolārus par tonnu. Pēdējo 2 nedēļu laikā dīzeļdegvielas cena palēkusies par 16 %. Straujo cenas lēciena iemesls: vairāku faktoru mijiedarbība - krājumi ir ļoti zemi, tuvojas pavasaris, kādēļ daudzi naftas pārstrādātāji samazina dīzeļdegvielas ražošanas apjomus, lielāku uzmanību veltot benzīnam, gaisa temperatūras pazemināšanās, kas vairo pieprasījumu pēc kurināmās dīzeļdegvielas. Notiekošais dīzeļdegvielas tirgū ir atbalsojies arī jēlnaftas cenās, kas Eiropā ir sasniegušas 48 USD/barelu atzīmi. Papildu faktors, kas ietekmē naftas cenu kāpumu ir bažas, ka Naftas eksportētājvalstu organizācija (OPEC) martā var samazināt jēlnaftas eksporta kvotas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Embargo pret Baltkrieviju būtiski ietekmēs Latvijas degvielas tirgu

Līva Melbārzde, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsakoties no Baltkrievijas dīzeļdegvielas, Latvijas degvielas tirgū būtiski samazināsies konkurence, šodien raksta Dienas Bizness.

Tas secināms, aplūkojot Latvijas Centrālās statistikas pārvaldes datus par 2011. gadā Latvijā importēto dīzeļdegvielu. Pēc dīzeļdegvielai iztērētās naudas summas sanāk, ka pērn Latvija no Baltkrievijas importējusi 33% dīzeļdegvielas. Līdz ar to Baltkrievija ir otra lielākā dīzeļdegvielas piegādes valsts Latvijai uzreiz aiz Lietuvas.

«Viss atkarīgs no tā, vai mēs atradīsim alternatīvu. No Baltkrievijas nāk ievērojams dīzeļdegvielas daudzums, vai mēs to visu varēsim kompensēt, piemēram, no Norvēģijas? Diemžēl pastāv risks, ka šādu alternatīvu meklējumi vēl straujāk var celt degvielas cenu Latvijā,» DB sacīja Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācija Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Degvielas tirgotāji atkal paaugstina dīzeļdegvielas cenas

Nozare.lv, 19.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāji Statoil un Neste atkal par santīmu paaugstinājuši dīzeļdegvielas cenas, liecina apkopotā informācija no degvielas tirgotājiem.

Statoil dīzeļdegvielas litrs patlaban maksā 94,9 santīmus, bet Neste - 93,7 santīmus.

Benzīna cenas pagaidām ir nemainīgas, un Statoil degvielas uzpildes stacijās 95.markas degviela attiecīgi maksāja 96,9 santīmus par litru, bet 98.markas degviela - 99,9 santīmus par litru. Neste attiecīgi 95.markas benzīns maksā 95,7 santīmus, bet 98.markas benzīns - 98,7 santīmus. Lukoil 95.markas benzīns maksā 96 santīmus, bet 98.markas -99 santīmus.

Trešdien trīs lielie degvielas tirgotāji jau paaugstināja benzīna un dīzeļdegvielas cenas.

Statoil Fuel&Retail Latvia skaidro, ka turpinās degvielas cenu kāpums pasaulē. Benzīna Platts cena atkal ir pārsniegusi 1005 ASV dolārus (562 latus) par tonnu, kas ir augstākā cena kopš 29.maija. Arī valūtas kurss šajā laika periodā pieaudzis par 0,014 latiem pret dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SIA Firma Vigo un Ekonomikas ministrijas strīdā iespējams izlīgums

Elīna Pankovska, 24.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa ir atlikusi SIA Firma Vigo prasības izskatīšanu pret Ekonomikas ministriju (EM), jo šajā lietā iespējams izlīgums.

SIA Firma Vigo no EM vēlas piedzīt parādu un zaudējumus 311 tūkst. Ls apmērā. Tas radies saistībā ar līgumiem par benzīna un dīzeļdegvielas obligāto rezervju valsts daļas uzglabāšanu. Tiesa neizskatīja arī EM pretprasību par 231 tūkst. Ls piedziņu no SIA Firma Vigo.

Jāatgādina, ka pagājušā gada vasarā Ekonomikas ministrs Artis Kampars uzdeva sākt 1,4 milj. Ls vērtā līguma laušanas procedūru ar SIA Firma Vigo par dīzeļdegvielas obligāto rezervju valsts daļas izveidi. Tāpat ministrs ir nosūtīja Ģenerālprokuratūrai vēstuli, lūdzot veikt pārbaudi par minēto līgumu.

Tika arī izvērtēts, kā tiek pildīts ar SIA Firma Vigo noslēgtais līgums 193,2 tūkst. Ls vērtībā par benzīna rezervju valsts daļas izveidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

TEC-2 avārijas kurināmā saimniecības rekonstrukcijā iegulda 4 miljonus eiro

Dienas Bizness, 28.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies Latvijas energokompānijas Latvenergo TEC-2 avārijas kurināmā saimniecības rekonstrukcija, kas kopumā izmaksāja 4,142 miljonus eiro, informē AS Latvenergo preses sekretāre Sandra Vējiņa.

Rekonstrukcijas laikā tika veikta divu no četrām esošajām mazuta uzglabāšanas rezervuāru pārbūve dīzeļdegvielas uzglabāšanai, pārbūvēta esošā dzelzceļa cisternu noliešanas estakāde dīzeļdegvielas pieņemšanai, izbūvēta jauna dīzeļdegvielas sūkņu stacija, pārbūvēta esošā ugunsdzēsības sistēma, kā arī izbūvēti jaunie tehnoloģiskie cauruļvadi no dzelzceļa estakādes līdz uzglabāšanas rezervuāriem un no rezervuāriem līdz esošai ūdens sildīšanas katlu mājai.

Kompānijā skaidro, ka iekārtu modernizācija Latvenergo koncernā ir aktuāla gan no efektivitātes, gan vides aizsardzības viedokļa. Ņemot vērā tehniskos, ekonomiskos un vides aizsardzības aspektus, Latvenergo koncerns rekonstruēja Rīgas TEC-2 avārijas kurināmā saimniecību un mazuta (rezerves kurināmā) izmantošanu aizvietoja ar videi draudzīgāku kurināmo - dīzeļdegvielu. Rekonstrukcijas būtiskākie ieguvumi - mazāka Rīgas TEC-2 piesārņojošo vielu emisija gaisā rezerves kurināmā izmantošanas laikā, kā arī resursu patēriņš kurināmā saimniecības uzturēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru