Lidsabiedrības airBaltic un lidostas Rīga konflikts vēl ir nopietni jāizvērtē, taču Latvijas nacionālajai aviokompānijai savas līgumsaistības vajadzētu pildīt, tā, runājot par airBaltic un lidostas Rīga strīdu saistībā ar 2,5 miljonu latu lielo parādu, intervijā LNT raidījumam 900 sekundes norāda premjers Valdis Dombrovskis.
Premjers intervijā atzīst, ka pēdējo gadu laikā lidosta tiešām bijusi pretimnākošāka atsevišķām aviokompānijām, izceļot Īrijas zemo cenu pārvadātāju Ryanair, tāpēc lidostas Rīga tarifu atbilstību godīgai konkurencei, iespējams, būšot jāizvērtē konkurences uzraugam.
Intervijā Latvijas Radio Konkurences padomes (KP) priekšsēdētāja Ieva Jaunzeme iepriekš norādīja, ka Satiksmes ministrijai (SM) kā aviokompānijas airBaltic un lidostas Rīga akcionāram būtu jāspēj atrisināt strīdi starp lidostu un airBaltic, nevēršoties tiesā vai KP.
Db.lv jau vēstīja, ka pēc airBaltic sūdzības ierosina lietu par dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.
«Izskatot airBaltic iesniegumu par to, ka Starptautiskā Lidosta Rīga, iespējams, visām aviokompānijām nepiemēro vienādus lidostas maksājumus, Konkurences padome ir nolēmusi ierosināt lietu pēc Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 102. panta, kas lidostām aizliedz izmantot savu monopolstāvokli, tādā veidā ietekmējot konkurenci starp aviokompānijām,» Db norādīja I. Jaunzeme.
Viņa piebilda, ka lietu nolemts ierosināt pēc Eiropas Savienības nevis Latvijas likumdošanas pantiem, jo aviācija ir joma, kas pārsniedz vienas valsts robežas. Savu lēmumu šajā lietā KP paredzējusi darīt zināmu rudens sākumā.
airBaltic norāda, ka, neskatoties uz to, ka lidostas tarifi mainījās pērn 1.novembrī, Īrijas zemo izmaksu aviokompānija Ryanair turpina maksāt pēc iepriekšējiem tarifiem. Pēc airBaltic rīcībā esošās informācijas, Ryanair starptautiskajai lidostai Rīga maksā 4,5 eiro (3,16 latus) par pasažieri, kas ietver gan lidmašīnu nosēšanās maksu, gan virszemes apkalpošanu, gan lidostu nodevu. Savukārt Latvijas aviokompānijai lidosta 1.janvārī palielināja virszemes apkalpošanas tarifus par 60%, un airBaltic kopējie izdevumi par lidmašīnu nosēšanās maksu, virszemes apkalpošanu un lidostas nodevu veido teju 10 eiro (7,03 latus) uz vienu pasažieri.