Transports un loģistika

Dombrovskis: Flikam tiks nosūtīts vēl viens aicinājums ierasties uz valdības sēdi

BNS, 05.07.2011

Jaunākais izdevums

Satiksmes ministrija (SM) Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic vadītājam Bertoltam Flikam nosūtīs vēl vienu aicinājumu ierasties uz valdības sēdi, lai izskaidrotu situāciju uzņēmumā, otrdien žurnālistiem sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

Viņš pauda cerību, ka Fliks atradīs par iespējamu ierasties, jo aizvien ir ļoti daudz jautājumu par airBaltic finansiālo stāvokli.

Dombrovskis atzina, ka Flika rīcība ir dīvaina, ņemot vērā, ka airBaltic akcionāre Baltijas aviācijas sistēmas (BAS), kuras līdzīpašnieks ir Fliks, iepriekš publiski izplatīja Ministru prezidentam aicinājumu tikties, taču tagad neierodas. «Es nezinu, kādā veidā Flika kungs iecerējis tikties, ja viņš nav gatavs ierasties uz valdības sēdi un valdībā par šiem jautājumiem runāt,» teica premjers.

Atbildot uz jautājumu, vai Dombrovskis varētu doties uz Vāciju, lai satiktos ar Fliku, valdības vadītājs norādīja, ka jautājumi par airBaltic ir jārisina Ministru kabinetā.

Dombrovskis arī apliecināja, ka saņēmis vēstuli it kā Flika vārdā no Vācijas advokātu biroja, kurā lūgtas garantijas pret Latvijas tiesībsargājošajām iestādēm. Neviens dokuments, kas apliecinātu, ka vēstule tiešām sūtīta Flika vārdā, tai gan nav pievienots.

«Manuprāt, šāda veida aicinājumi ir klajā pretrunā ar demokrātiskas un tiesiskas valsts principiem, jo ir pilnīgi skaidrs, ka politiķiem nav tiesību iejaukties tiesībsargājošo institūciju veiktajās operatīvajās, kriminālprocesuālajās vai citādās darbības. Diemžēl šādu Flika kunga advokāta lūgumu nespēsim apmierināt,» uzsvēra premjers.

Viņš pastāstīja, ka izveidotā airBaltic darba grupa patlaban meklē juridiskos risinājumus tam, kā bijušā satiksmes ministra Ainara Šlesera noslēgtā airBaltic akcionāru sadarbības līguma ietvaros iespējams komunicēt ar mazākuma akcionāru un uzņēmuma amatpersonām.

Tāpat Dombrovskis informēja, ka SM lūgs Flikam nodrošināt, lai akcionāriem būtu pieejams aviokompānijas auditētais gada pārskats par 2010.gada rezultātiem un vadības ziņojums par 2011.gada pirmā pusgada rezultātiem, kā arī salīdzinošā analīze, proti, kā darbības rezultāti atbilst biznesa plānam, kuru Fliks pērn pavasarī prezentēja valdībā.

Jau vēstīts, ka Fliks otrdien tika aicināts uz valdības sēdi, taču ar advokāta starpniecību viņš Dombrovski un satiksmes ministru Uldi Auguli informēja, ka to darīs tikai tad, ja tiks izsniegta garantija par viņa personas brīvu pārvietošanos, novēršot bažas par to, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) viņu varētu aizturēt.

Fliks ja ilgstoši uzturas ārpus Latvijas. Viņš 15.jūnijā rīkotajā preses konferencē Vācijā norādīja, ka tur jūtas droši. «Es esmu Vācijas pilsonis un Vācijas investors. Tādēļ jūtos droši,» žurnālistiem Berlīnē sacīja Fliks, paskaidrojot, kādēļ viņš sniedz savus paziņojumus Vācijā, nevis Rīgā.

Tāpat ziņots, ka KNAB Saeimai adresētajā pamatojumā, kurā lūgts veikt kratīšanu Šlesera dzīvesvietā, minēts, ka kriminālprocesa materiāli satur ziņas par to, ka 2009.gada 17.decembrī, gatavojoties 10.Saeimas vēlēšanām, Šlesers pieprasīja valsts amatpersonai – Latvijas aviokompānijas airBaltic vadītājam Flikam –, izmantojot viņa amata stāvokli, veikt pretlikumīgas darbības ar aviokompānijas vai Live Rīga finanšu līdzekļiem, noslēdzot fiktīvus līgumus par airBaltic pakalpojumu reklamēšanu vai Rīgas pilsētas popularizēšanu ar vairākiem masu medijiem. Faktiski masu medijiem pārskaitītā nauda bija domāta Šlesera un partijas Latvijas Pirmā partija/Latvijas ceļš popularizēšanai, teikts vēstulē.

KNAB norāda, ka 2009. un 2010.gadā Fliks, ļaunprātīgi izmantojot savu ieņemamo amatu un dienesta stāvokli, izpildījis Šlesera norādījumus un noslēdzis airBaltic vārdā fiktīvus līgumus par reklāmas izvietošanu ar masu mediju īpašnieku uzņēmumiem un pārskaitījis tiem ne mazāk kā 100 tūkstošus latu.

Kompānija airBaltic veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā.

Aviokompānija airBaltic dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder airBaltic prezidentam un izpilddirektoram Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviosabiedrības Air Baltic Corporation (airBaltic) prezidents Bertolts Fliks sevi uzskata par uzņēmuma «stabilitātes garantu». Viņš arī uzskata, ka valdība gatavojas Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic valsts daļu pārdošanai vai arī plāno piesaistīt citu partneri, komentējot pēdējo dienu notikumus ap airBaltic, sacīja B. Fliks.

«Es esmu drošs, ka caur manu mobilo telefonu drošības policija Latvijā klausās šo preses konferenci,» preses konferencē norādījis B. Fliks, Twitter vietnē raksta tās dalībnieks Kristaps Pētersons.

B. Fliks paskaidrojis, ka preses konference notiek Berlīnē, jo viņš ir Vācijas pilsonis un Vācijas investors.«Līdz pirmdienai man nebija iemesla baidīties būt Latvijā. Kampara komentāri tagad liek justies neērti,» tā viņš.

Fliks uzsvēra, ka pazīst Latviju un tādēļ nespēj noticēt, ka pēdējo dienu notikumi ir viena naiva cilvēka naiva rīcība. Viņš atzina, ka, visticamāk, tās ir plānotas darbības, ko veic valdības pārstāvji, lai jau pirms vēlēšanām varētu pārdot airBaltic akcijas. Viņaprāt, visa ažiotāža ir sacelta tādēļ, ka viņam kā otra airBaltic īpašnieka pārstāvim šajā gadījumā ir pirmpirkuma tiesības uz valsts daļu. Fliks preses konferencē piebilda, ka sistemātiskus un mērķtiecīgus mēģinājumus pazemināt lidsabiedrības vērtību viņš esot novērojis jau vairākus pēdējos mēnešus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic vadītājs un viens no līdzīpašniekiem Bertolts Fliks šodien neieradīsies uz valdības sēdi, kurā viņam būtu dota iespēja skaidrot jautājumu par situāciju aviokompānijā.

B.Fliks ar advokātu starpniecību atsūtījis Ministru prezidentam vēstuli, kurā prasa valdības garantijas, ka, ierodoties, netiks arestēts, Db.lv atzina Ministru prezidenta Valda Dombrovska preses sekretārs Mārtiņš Panke, gan piebilstot, ka teorētiski B.Fliks vēl var ierasties. Uz jautājumu, vai valdība dod un vai dotu šādas garantijas, M.Panke atzina, ka, saskaņā ar likumu, tiesībsargājošās iestādes darbojas neatkarīgi no valdības, valdības kompetencē nav iejaukties tiesībsargājošo iestāžu darbībā.

«Līdz ar to prasīt valdībai šādas garantijas ir absurdi,» tā viņš. BAS pārstāvis Juris Pētersons Db.lv atzina, ka BAS rīcībā nav informācijas, ka B.Fliks ieradīsies uz valdības sēdi, turklāt BAS šādu uzaicinājumu nav saņēmis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Audits tomēr vēl neļaujot spriest, kā labā Fliks darbojies

Ieva Mārtiņa, 30.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No provizoriskiem audita rezultātiem, kas pirms dažām dienām tika skatīti valdībā, vēl nevar secināt, vai airBaltic vadītājs Bertolts Fliks darbojas uzņēmuma vai mazākuma akcionāru interesēs. «To nevar izdarīt kaut vai tāpēc, ka šis audits neaptver darījumus ar trešajām pusēm,» Db.lv atzina Ministru prezidentam Valdis Dombrovskis.

Viņš norādīja, ka audits nepieciešams, lai detalizēti veiktu analīzi par šo trešo pušu darījumiem, tajā skaitā ar meitas uzņēmumiem, saistītiem uzņēmumiem, kas nav darīts jūnijā veiktajā auditā.

Šī informācija savukārt ir pretrunā ar iepriekš Satiksmes ministra Ulda Auguļa teikto, ka audits neesot apstiprinājis politiķu pieņēmumus, ka airBaltic līdzekļi aizplūduši uz ārzonām vai citām kompānijām. Jau vēstīts, ka ekonomikas ministrs Artis Kampars iepriekš izteicās, ka airBaltic lielie zaudējumi šogad radīti apzināti, lai no uzņēmuma «izpumpētu naudas līdzekļus».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valdība akceptē akcionāru vienošanos; Fliks atvadās no pasažieriem

Egons Mudulis, Ritvars Bīders, 03.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Cienījamais pasažieri, kad Jūs lasīsiet šo, visticamāk, es jau vairs nebūšu šīs kompānijas [airBaltic] vadītājs,» savā slejā nacionālās lidsabiedrības airBaltic žurnāla Baltic Outlook oktobra numurā raksta Bertolts Fliks, norādot, ka kompānijas dēļ viņš ir piekritis pamest savu amatu, ja īpašnieku savstarpējā vienošanās to prasa.

Savā rakstā Baltic Outlook Fliks vērš uzmanību uz to, ka aviokompānijā ir darbojies jau kopš tās pirmsākumiem. «Esmu devis padomus Latvijas valdībai aviokompānijas izveides procesā, kam sekoja vairāki trauksmaini gadi kompānijas valdē, kuru es vadīju līdz 2002. gadam,» raksta Fliks, turpinot, ka kopš 2002. gada, kad viņš kļuva par airBaltic izpilddirektoru, viņš spējis izveidot, viņaprāt, izcilu kompānijas vadību.

Ministru kabinets slēgtajā sēdē šodien apstiprinājis vienošanos ar nacionālās aviokompānijas mazākuma akcionāru Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) un lielākajiem kreditoriem par turpmāko uzņēma finansēšanu un pārvaldību, tostarp, akcionāru līguma laušanu, paziņoja Satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic, lai ekonomētu līdzekļus, plāno atlaist vairāk nekā 200 darbinieku, teikts airBaltic prezidenta un izpilddirektora Bertolta Flika paziņojumā medijiem.

Fliks sacīja, ka augošās izmaksas, kā arī augstās degvielas cenas liek kompānijai veikt turpmākus uzlabojumus efektivitātes palielināšanā.

«Mēs to esam iecerējuši paveikt, modernizējot airBaltic floti, – atteikties no desmit Fokker 50 tipa lidmašīnām agrāk, nekā bijām plānojuši iepriekš. Aizvadītajos 12 gados Fokker 50 lidmašīnas godam ir kalpojušas airBaltic pasažieru pārvadāšanai. Tie ir bijuši mūsu galvenie darba zirgi reģionālajiem lidojumiem, kas tranzīta pasažierus nogādā ziemeļu tranzītmezglā Rīgā turpmākajiem lidojumiem uz tādiem galamērķiem kā Parīze, Londona, Telaviva vai Kijeva. Fokker 50 ir lieliska lidmašīna. Tomēr pieaugošās degvielas cenas un uzturēšanas izmaksas lidmašīnām, kuras vairs neražo, liek mums rīkoties. Pērn mēs jau iepazīstinājām ar modernajām Bombardier Q400 jaunās paaudzes lidmašīnām, kas ir daļa no airBaltic flotes modernizācijas plāna. Mēs skaidri redzam šo lidmašīnu pozitīvo ietekmi uz aviokompānijas efektivitāti un operatīvajām izmaksām, kas ļauj mums turpināt piedāvāt pievilcīgas biļešu cenas,» klāstīja Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es nonācu kā jaunava pie bērna,» tā savu iesaistīšanos XL aviokompāniju vadībā echo- online ekonomikas ziņām skaidro bijušais airBaltic prezidents un līdzīpašnieks Bertolts Fliks.

Kā DB jau rakstīja, kopš šī gada sākuma viņš sāka vadīt Frankfurtē bāzēto čarterkompāniju XL- Airways Germany, bet tagad darbojas arī XL Francijas aviokompānijas padomē. Fliks gan skaidro, ka sākotnēji gribējis nodarboties tikai ar šo aviokompāniju konsultēšanu, bet nu jau pilnā apjomā iesaistījies šo kompāniju operatīvajā vadībā. XL Germany dibināta 2006. gadā, bet jau piedzīvojusi vairākas turbulences. Kopš 2011. gada abas XL aviokompānijas pieder Šveicē un ASV bāzētajam investīciju fondam Beachside Capital. Iepriekš XL piederēja Islandes investīciju bankai, kas pārņēma bankrotējušās britu ceļojumu kompānijas XL Leisure Group aktivitātes, taču pati pēc neilga laika nonāca grūtībās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fliks: vakardienas kratīšana bija «totāli lieka»

Ritvars Bīders, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakardienas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veiktā kratīšana ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību airBaltic saistītajos uzņēmumos bija «totāli lieka», komentējot 26. septembra notikumus, norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

«Mani mazliet pārsteidz, ka KNAB veica tādu kratīšanu, un mani pārsteidz, kādus dokumentus viņi apskatījās, jo tie līgumi, ko viņi skatījās, tika auditēti no KPMG, no valdības nolīgtiem konsultantiem... Prudentia. Tādēļ mani nedaudz pārsteidz, ka tos pašus līgumus vēlreiz gribēja skatīt. Ja es nemaldos arī KNAB šie dokumenti jau agrāk bija aizsūtīti, tādēļ man liekas, ka šis patiešām nu gan bija totāli lieki,» intervijā Latvijas Radio sacīja B. Fliks.

Viņš arī norādīja, ka bankas ir garantējušas Baltijas aviācijas sistēmu (BAS) ieguldījumu airBaltic pamatkapitālā. Tas gan vēl esot jāparaksta vienam no airBaltic mazākuma akcionāru patiesajiem labuma guvējiem Andrejam Rudeško.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fliks brīnās par KNAB piesliešanos aviācijas eksperta lomai

LETA, 29.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais AS Air Baltic Corporation vadītājs Bertolts Fliks ir neizpratnē par viņam inkriminēto noziegumu un brīnās par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) piesliešanos aviācijas eksperta lomai.

Advokāts Viktors Tihonovs pēc sazināšanās ar savu klientu Fliku aģentūrai LETA teica, ka klientam nav izprotams, kāpēc viņam tiek piedēvēti «krimināli reisi».

«Klients pauž lielu neizpratni par to, kopš kura laika KNAB ir kļuvis par lielo aviācijas ekspertu. Tas tiek saistīts ar to, ka airBaltic no apmēram 55 000 lidojumu gadā vidēji tiek atcelts 1000 reisu. No 55 000 viens procents tiek atcelts tehnisku problēmu dēļ, kā, piemēram, slikts laiks un tamlīdzīgi, viens procents tiek atcelts iepriekš plānojot. KNAB atlasījis atsevišķus reisus un kāpēc tie ir krimināli reisi - tas ir pagaidām miglā tīts un nesaprotams aspekts,» norādīja advokāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fliks: Kampara rīcība atgādina padomju varas metodes

Elīna Pankovska, 13.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim ir īstais laiks jautājumā par airBaltic ieņemt konkrētu pozīciju, pretējā gadījumā viņa klusēšanu var interpretēt kā visas valdības nostāju, savā paziņojumā norāda aviokompānijas prezidents Bertolts Fliks.

Viņš atzīmē: «Ekonomikas ministrs Kampars runā par agresīvu kompānijas vadības pārņemšanu. Tas nozīmē, ka ar spēku un mafiozām metodēm pārņemta lidsabiedrības vadība, tai skaitā operatīvā vadība, kuras uzdevums ir garantēt lidojumu drošību.»

airBaltic vadītājs B.Fliks nepieļaušot nekompetentu politisku ielikteni lidsabiedrībā. «Kā airBaltic vadītājs un līdzīpašnieks varu teikt, ka ministra Kampara rīcība atgādina padomju varas metodes,» piebilst B.Fliks.

Viņš arī uzsver, ka viņa vadībā airBaltic pārvarējusi vairākas krīzes. airBaltic ik gadu neaktīvajā ziemas sezonā strādājot ar zaudējumiem, tāpat kā lielākā daļa Eiropas lidsabiedrību. Ja kompānija kādā periodā strādā ar zaudējumiem, tas nenozīmējot, ka pretēji likumiem, līgumiem un Eiropā pastāvošajai praksei kompānijas vadību var pārņemt bandītiskiem līdzekļiem, norādīts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Personiskām simpātijām biznesā nav vietas. Es arī nebūtu balsojis par Dombrovski, bet ar premjerministru man tomēr ir jāsadarbojas. Bet, ja es esmu vienīgais, kas traucē, tad varu skaidri pateikt - es neturēšos pie sava krēsla, tā ka tas ir priekšnosacījums visām tālākām darbībām,» intervijā laikrakstam Diena sacījis airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

«Bet tādā gadījumā valstij ir jānāk ar skaidru lēmumu, cik tā grib ieguldīt airBaltic, un arī nauda uzņēmumā ir jāiemaksā. Tad arī varam runāt par dažādām vēlmēm un dažādiem «vajadzētu». Iemaksājiet naudu un tad runājiet tālāk! Tāpat kā par akcionāru līguma grozījumiem - jābūt skaidrībai, nevis kuluāros runātām lietām,» viņš turpina.

Atbildot uz laikraksta jautājumu: «Kā varat komentēt skaļo Valda Zatlera paziņojumu, ka airBaltic joprojām notiekot valsts zagšana bezmaz gaišā dienas laikā?», Fliks sacījis: «Nesaprotu, kas un ko zog - valsts kaut ko zog, vai kāds cits kaut ko zog. Politiķis Valdis Zatlers gan šoreiz varēja paklusēt, tāpat kā klusēja airBaltic vadība - katru reizi, kad Valsts prezidents Valdis Zatlers izprasīja biļetes biznesa klasē sev un savas ģimenes locekļiem atvaļinājuma ceļojumiem. AirBaltic nevērsās Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, jo turēja valsts reputāciju par augstāku.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es esmu bijis ar airBaltic kopš tās pirmssākumiem. airBaltic man ir kā bērns.»

Ar tādiem vārdiem bijušais airBaltic prezidents Bertolts Fliks paziņojis par savu atkāpšanos no airBaltic vadītāja amata. «Es konsultēju Latvijas valdību aviokompānijas dibināšanas jautājumos deviņdesmito gadu vidū. Pēcāk aizvadīju vairākus vētrainus gadus aviokompānijas padomes priekšsēdētāja amatā līdz 2002.gadam. Šajā gadā es kļuvu par airBaltic izpilddirektoru un pēdējo gandrīz desmit gadu laikā esmu izveidojis lielisku vadības komandu, ar kuru kopīgi esam attīstījuši airBaltic par izcilu un starptautiski atzītu uzņēmumu,» konstatē B. Fliks, piebilstot, ka no amata atkāpjas šodien parakstītās akcionāru vienošanās dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja B. Fliks [aviokompānijas airBaltic prezidents Bertolts Fliks] apgalvo, ka biļetes iegādātas par īpašām cenām, tad vēlos uzzināt, kādi ir airBaltic cenu politikas kritēriji, un kāpēc man, pērkot biļetes airBaltic, tika izrakstīti rēķini, par kuriem tagad jādiskutē. Nekādas atlaides sev vai saviem ģimenes locekļiem neesmu prasījis, un Flika teiktais ir meli,» medijiem izplatītajā paziņojumā norāda bijušais Latvijas prezidents un Zatlera reformu partijas (ZRP) valdes priekšsēdētājs Valdis Zatlers.

«Pēc manā rīcībā esošās informācijas, airBaltic vēlējās nodrošināt sev papildu publicitāti, nodrošinot, ka Valsts prezidents atvaļinājumā dodas tieši ar airBaltic, nevis kādu citu aviokompāniju. Manā izvēlē lidot ar airBaltic noteicošais bija tas, ka, būdams Latvijas Valsts prezidents, lidoju ar nacionālo aviokompāniju,» turpina Zatlers.

Zatlers ir pārliecināts, ka «par Flika patvaļu cenu politikā liecina arī žurnālistu vizināšana uz viņa personīgo preses konferenci Berlīnē 15.jūnijā, kur airBaltic nodrošināja transportu un arī sedza aviobiļešu izmaksas».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fliks cerēja uz peļņu; tagad gatavs ņemt visu airBaltic

LETA; BNS, 17.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic prezidents Bertolts Fliks ne reizi pagājušajā gadā, tiekoties ar valsts akcionāru pārstāvjiem, nav informējis par milzīgajiem zaudējumiem, ar kādiem strādā kompānija, informēja bijušais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK). Toties tagad BAS pauž gatavību iegādāties visas valstij kā akcionāram piederošās daļas aviokompānijas kapitālā, aģentūrai BNS pavēstīja BAS valdes locekle Inga Piterniece. Saskaņā ar viņas teikto šis ir viens no priekšlikumiem, ko BAS nekavējoties iesniegs valdības vadītājam Valdim Dombrovskim.

Kā ziņots, valsts akcionārs saņēmis neauditētu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti airBaltic zaudējumi 34,2 miljonu latu apjomā. Satiksmes ministriju kā valsts akcionāru airBaltic valde pērn ne vienu reizi neesot informējusi par iespējamiem milzu zaudējumiem.

«Martā airBaltic valde prezentēja biznesa plānu un prognozēja 2010.gadā gan peļņu, gan uzņēmuma attīstību,» skaidro Gerhards. Investējot lidsabiedrības pamatkapitālā 15,8 miljonus latu lielos finanšu līdzekļus, esot prognozēts, ka tas būs liels sasniegums flotes atjaunošanai, jo tas bija priekšnoteikums darījumam, lai iegādātos astoņas Bombardier lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācija par aviosabiedrības airBaltic zaudējumiem 18 milj. Ls apjomā šā gada pirmajos piecos mēnešos ir neformāla, tomēr pietiekami ticama, lai par to runātu publiski. Auditētie dati vēl nav zināmi, lai gan auditu par pieciem mēnešiem vajadzējis iesniegt jau šā gada maija sākumā, intervijā raidījumam 900 sekundes norādīja ekonomikas ministrs Artis Kampars (Vienotība).

Ekonomikas ministrs izvēlējies par iespējamajiem zaudējumiem runāt atklāti, cerot, ka tas paātrinās audita iesniegšanu, jo, pēc viņa domām, tas tiekot novilcināts, un ilgāk klusēt par situāciju neesot bijis iespējams, jo citādi būtu jau par vēlu.

Par airBaltic problēmām valdība apspriežoties regulāri, bet Satiksmes ministrijas uzdevums bijis divu mēnešu laikā sniegt auditētu informāciju par kompānijas finanšu stāvokli. Uz jautājumu, kāpēc satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) nenāk klajā ar paziņojumiem par airBaltic zaudējumiem, A.Kampars norādīja, ka cer, ka ministrs nāks klajā ne tikai ar paziņojumiem, bet arī ar darbiem – finanšu datiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fliks aiziet, jautājumi paliek

Līva Melbārzde, 19.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic akcionāru sarunās panākts zināms progress, tomēr lidsabiedrības nākotne vēl arvien ir neskaidra.

Dažas stundas pirms Saeimas ārkārtas vēlēšanu sākuma premjers Valdis Dombrov­skis LTV paziņoja, ka līdzšinējais airBaltic vadītājs un kompānijas mazākumakcionāra Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) pārstāvis Bertolts Fliks piekritis atstāt kompānijas vadītāja amatu un grozīt airBaltic akcionāru līgumu, kas līdz šim deva valstij minimālas iespējas ietekmēt airBaltic darbību. Arī B. Fliks izplatījis paziņojumu, ka ir piekritis valdības izvirzītajiem nosacījumiem un tagad vairs nav šķēršļu, lai valdība airBaltic pamatkapitālā ieguldītu 63,68 miljonus latu.

Tiesa, B. Fliks atturējās DB sīkāk skaidrot, ko konkrēti nozīmē viņa «piekrišana valdības nosacījumiem» un ko tas reāli mainīs airBaltic sarežģītajā finanšu situācijā, kā arī to, vai apmaiņā pret savu piekrišanu viņš saņēmis arī kādu pretimnākšanu no valsts, piemēram, attiecībā uz savu tiesisko neaizskaramību. DB jau rakstīja, ka kopš maija beigām, kad KNAB veica kratīšanas airBaltic, B. Fliks Latvijā vairs nav uzdrošinājies atgriezties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zatlers ar ekonomiskās klases biļetēm pārsēdināts biznesa klasē

LETA, 26.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zatlera reformu partijas (ZRP) līderis eksprezidents Valdis Zatlers savas prezidentūras laikā uz Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) reisiem iegādājies biļetes ekonomiskajā klasē, bet reģistrācijas brīdī viņam iedotas vietas biznesa klasē, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija no drošiem avotiem.

Šāda aviokompānijas darbinieku rīcība ir ierasta prakse gadījumos, piemēram, ja lidmašīna ir pārpildīta, taču attiecībā uz prezidentu tikusi veikta iepriekš plānoti.

Informācijas avots aviokompānijā atminējās vairākas reizes, kad bijušas norādes darbiniekiem, ka toreizējais prezidents ar ģimeni jāsēdina biznesa klasē. Šajās reizēs Zatlera ģimenei bija iegādātas lētākās ekonomiskās klases biļetes.

Avots nevarēja apgalvot, ka visas reizes šie lidojumi bijuši prezidenta privāti braucieni, tomēr vismaz vienreiz viņš šādi kopā ar ģimeni devies slēpot.

Arī portāls Pietiek.com šodien raksta, ka informēti pārstāvji kādreizējā Zatlera kancelejā un aviokompānijā neoficiāli portālam skaidrojuši, ka Zatlers sev un savu ģimenes locekļu privātajiem lidojumiem biļetes pircis par personiskajiem līdzekļiem ekonomiskajā klasē, tomēr pēc tam ikreiz panākta vienošanās ar airBaltic, ka Zatleru ģimenes locekļi faktiski tiks sēdināti biznesa klasē. Lai to nodrošinātu, airBaltic pat izdots iekšējs rīkojums, liecina Pietiek.com rīcībā esošā neoficiālā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic sagaida straujš reisu skaita samazinājums, jo, lai uzturētu pašreizējo lidojumu tīklu, nepieciešami vēl desmiti miljonu latu, kurus valsts kā īpašnieks, visticamāk, neieguldīs, norāda likvidācijas procesā esošās Tautas partijas politiķis, bijušais finanšu ministrs un ilggadējs airBaltic padomes loceklis Edmunds Krastiņš.

«Valsts jau nekādus riskantus soļus nespers. Nauda, visticamāk, netiks guldīta, un airBaltic pāries uz Estonian Air modeli. Tas nozīmē strauju reisu samazinājumu, jo kurš gan par pašreizējo tīklu maksās? Vajadzīgi ir desmitiem miljonu latu, lai izvēlētos citu variantu,» skaidro Krastiņš.

Viņš skaidro, ka izdevumus airBaltic un vispār aviācijā veido degviela un lidmašīnu noma. Ņemot jaunās lidmašīnas, neko radikāli nevarot samazināt.

«Tas, ko mēģināja izdarīt iepriekšējais lidsabiedrības vadītājs Bertolts Fliks, bija attīstīt kompāniju par tādu, kas veidotu tranzītmaršrutus uz Rīgu, nevis vestu no punkta A uz punktu B. Lai pārietu uz jaunu modeli, ir vajadzīgi ļoti lieli ieguldījumi, jo pasažieri ir jāpiesaista. Viens no piesaistīšanas veidiem ir pietiekami lētas biļetes. Šādā veidā projekts arī tika īstenots. Lidojumu un pasažieru skaits diezgan strauji auga. Diemžēl izrādījās, ka nepietiek finanšu, lai modeli attīstītu tālāk. Tikai tad, ja esi izaudzis pietiekami liels, vari sākt pelnīt,» uzskata Krastiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

airBaltic akcijas par 9,66 miljoniem eiro iegādājusies finanšu kompānija

Līva Melbārzde, Māris Ķirsons, 13.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic teju 12,4% akciju par 9,66 milj. eiro iegādājusies finanšu kompānija; akcionāri tās varot izpirkt mēneša laikā, otrdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Tā sarunā ar DB atzina airBaltic valdes loceklis Bertolts Fliks.

Viņš gan atturējās nosaukt finanšu kompānijas nosaukumu, kura iegādājusies akcijas ar nominālvērtību 59 109,8 Ls apmērā.

«Akcijas pircējs neizmantos balsstiesības un nepiedalīsies airBaltic akcionāru sapulcēs, turklāt esošajiem akcionāriem ir nodrošinātas iespējas izmantot pirmpirkuma tiesības uz attiecīgajām akcijām,» tā B. Fliks.

DB jau rakstīja, ka Uzņēmumu reģistrs, saņemot airBaltic paziņojumu apmaksātā pamatkapitāla palielināšanai par 59 109,8 Ls līdz parakstītā pamatkapitāla - 534 725 Ls apmēram, šīs ziņas reģistrāciju atlika, jo 2010. gada 30. aprīļa akcionāru sapulcē tika pieņemts lēmums dzēst visas 2002. gada 1. oktobrī emitētās konvertējamās obligācijas, un tādējādi uzņēmumam vajadzējis iesniegt lūgumu par parakstītā pamatkapitāla samazināšanu par 59 109,8 Ls, un tas būtu agrākā apmaksātā pamatkapitāla 475 575 Ls lielumā. B. Fliks atzina, ka akcionāru sapulcē pieņemts lēmums par SAS obligāciju dzēšanu, taču neesot pieņemts lēmums par airBaltic apmaksātā pamatkapitāla un akciju samazināšanu. Turklāt valdības vilcināšanās ar lēmuma pieņemšanu par pamatkapitāla palielināšanu ir tikai palielinājusi spiedienu pēc apgrozāmajiem līdzekļiem, kas līdz ar šo neapmaksāto akciju pārdošanu ir pastiprinājies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012. gadā airBaltic plāno 45 517 lidojumus, kas ir par 9400 lidojumiem mazāk nekā 2011.gadā.

13.septembrī Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic atcēla 14 lidojumus, savukārt 2012.gadā airBaltic no starptautiskās lidostas Rīga izpildīs par 25 lidojumiem dienā mazāk nekā 2011.gadā. Tādus datus sniedzis airBaltic prezidents Bertolts Fliks, piebilstot, ka reisu samazinājums ir tieši saistīts ar lēmuma par airBaltic pamatkapitālu novilcināšanu.

Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) sekretārs Anrijs Matīss Latvijas Radio šorīt norādīja, ka SM neapmierina saņemtie skaidrojumi, jo B. Fliks SM vēstulē rakstījis, ka reisi atcelti nepietiekamā noslogojuma dēļ, kā arī saistībā ar to, ka uz minētajiem galamērķiem ir vairāki airBaltic reisi dienā, ko SM sauc par neapmierinošiem argumentiem un sagaida no uzņēmuma vadības konstruktīvu rīcību problēmas risināšanā tuvākās nedēļas laikā. DB jau rakstīja, ka no neoficiāliem, bet drošiem avotiem zināms, ka patiesais airBaltic reisu atcelšanas iemesls ir aviokompānijas problēmas norēķināties par degvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Senāts dod zaļo gaismu jautājumam par Flika pieteikuma izskatīšanu

Elīna Pankovska, 13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas Senāts izskatījis bijušā aviokompānijas vadītāja Bertolta Flika blakus sūdzību par prasības pieteikumu nepieņemšanu saistībā ar airBaltic akciju pārdošanu un nolēmis lēmumu atcelt, DB informēja tiesas pārstāve Baiba Kataja.

Tas nozīmē, ka Rīgas apgabaltiesai būs vēlreiz jāskata jautājums par prasības pieteikuma pieņemšanu un lietas ierosināšanu. Jāatgādina, ka B. Fliks tiesā vērsās pret likvidējamo a/s Latvijas krājbanka un Satiksmes ministriju, jo tika pārkāpta vienošanās, ka līdz pagājušā gada beigām netiks veikti darījumi ar aviokompānijas akcijām. Proti Satiksmes ministrija izmantoja pirmpirkuma tiesības un nopirka 47,2% SIA Baltijas aviācijas sistēmas piederošās airBaltic akcijas, kas bija ieķīlātas Latvijas krājbankā. Kopējā darījuma summa bija 224,45 tūkst. Ls. Līdz ar šo darījumu par airBaltic lielāko īpašnieku kļuva Latvijas valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Jauna airBaltic» veidošanas izmaksas līdzvērtīgas nepieciešamajiem ieguldījumiem «vecajā airBaltic»

Līva Melbārzde; Dace Preisa, 22.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas nacionālās aviokompānijas dibināšana valstij izmaksātu 40 līdz 70 miljonus eiro, kas ir summa, kas pielīdzināma patlaban nepieciešamajiem ieguldījumiem airBaltic. Līdz ar to jāvērtē, vai ieguldīt uz ļoti lieliem riskiem airBaltic vai veidot jaunu nacionālo lidsabiedrību, kurā būtu pārliecība, par finanšu plūsmām.

Tā, komentējot premjera Valda Dombrovska izteikumus par to, ka paralēli airBaltic restrukturizācijas plānam tiks izvērtēta iespēja dibināt jaunu aviokompāniju, Latvijas Radio raidījumā Krustpunkti norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Jau vēstīts, ka izskanējusi informācija, ka nepieciešamais ieguldījumu apjoms airBaltic ir 50 līdz 70 miljoni latu.

Neatmet cerības glābt airBaltic

Tomēr Augulis uzskata, ka airBaltic izdosies saglābt. Jāizmaina akcionāru līgums un jāatgūst kontrole par finanšu plūsmām, lai būtu vērts investēt šajā uzņēmumā, norāda ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prudentia pieprasa informāciju no lidsabiedrības ar mērķi izzināt biznesa noslēpumus, izvirza prasības par simtiem miljonu eiro vērtām garantijām, kas nav izpildāmas.

Tāds ir airBaltic prezidenta un līdzīpašnieka Bertolta Flika komentārs uz šodien valdībā paustajām atziņām saistībā ar nacionālo aviosabiedrību airBaltic. Fliks norāda, ka Prudentia, nerespektējot konfidencialitātes līgumu un konsultāciju nozarē pieņemto praksi, šodien medijos sniedza plašu – gan patiesu, gan nepatiesu informāciju. «Šādā veidā mazas, nepazīstamas firmas darbības met ēnu uz šī konsultanta reputāciju, jo sarunu vešanai no valdības puses nolīgtais uzņēmums pēdējās nedēļās nav sazinājies vai meklējis dialogu ar airBaltic privāto akcionāru BAS,» tā B. Fliks. V

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Flika vadītā XL Airways Germany iesniedz maksātnespējas pieteikumu, bet cer atdzimt

Jānis Rancāns, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bertolta Flika vadītā Vācijas aviokompānija XL Airways Germany Darmštates tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu. Decembra vidū lidsabiedrība jau apturēja ziemas lidojumus.

(Papildināts ar trešo rindkopu)

Maksātnespējas pieteikums tiesā iesniegts 27. decembrī, vēsta aviācijas ziņu portāls ch-aviation. Savukārt 14. decembrī lidsabiedrība uz laiku apturēja ziemas sezonas darbību. Pēc darbības apturēšanas Airways Gemany izīrētājiem atpakaļ atgrieza iznomātās lidmašīnas. Tomēr kompānija apgalvoja, ka pavasarī savu darbību atjaunos. Pirms darbības apturēšanas kompānija strādāja ar piecām Boeing 737 – 800s lidmašīnām.

Tomēr jau nākamvasar XL Airways Germany atkal plāno atsākt lidojumus, ziņo portāls Fluege.de. Pašlaik tiekot mēģināts atrast visiem iesaistītajiem pieņemamu risinājumu, lai uzņēmums varētu turpināt darbību, norādījis XL Germany komercdirektors Torstens Amends Šnārs. Maksātnespējas iemesls esot kāda uzņēmuma akcionāra laicīgi nesniegtais aizdevums, norāda portāls. Kopš pērnā gada novembra XL Germany un Parīzē bāzētā XL France pieder vienam un tam pašam īpašniekam – Luksemburgā reģistrētajam X-Air Aviation holdingam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šlesers noraida viņam veltītos pārmetumus par neizdevīgo airBaltic akcionāru līgumu

LETA, 11.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (PLL) paziņojumā presei noraida viņam veltītos pārmetumus par neizdevīgo Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) akcionāru līgumu un aicina ekonomikas ministru Arti Kamparu (V) savus apgalvojumus atsaukt.

Kā ziņots, Kampars piektdien Rietumu radio apgalvoja, ka airBaltic šī gada pirmajos piecos mēnešos strādājusi ar 18 miljonu latu zaudējumiem un ir tuvu maksātnespējai. Tiesa, ministrs nesniedza nekādus komentārus par citiem uzņēmuma finanšu rādītājiem, kas ļautu objektīvāk novērtēt tā finanšu situāciju.

Kampars atgādināja, ka savulaik Šlesers parakstījis izcili neizdevīgu akcionāru līgumu, kas rada zaudējumus Latvijas valstij. «Šim cilvēkam šie zaudējumi būtu jāatmaksā vai jāatbild kādā citā veidā,» sacīja ministrs.

Šlesers savukārt paziņojumā presei norāda, ka Valda Dombrovska (V) valdība 2010.gada 30.aprīlī noslēgusi jaunu airBaltic akcionāru līgumu un «atzinusi to par tik labu un veiksmīgu, ka ieguldījusi nacionālajā aviokompānijā 15 miljonus latu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No padomes atkāpušies air Baltic Corporation (airBaltic) privātā akcionāra, kompānijas vadītājam Bertoltam Flikam daļēji piederošā SIA Baltijas aviācijas sistēmas izvirzītie pārstāvji. No amata airBaltic padomē atkāpušies BAS pārstāvji Ilmārs Razumovskis un Žans Šarls Korsaks.

Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds Db.lv to apliecināja, tomēr pagaidām sīkāku informāciju par tālākajām darbībām nevarēja sniegt. Vēl pagājušā nedēļā B.Fliks atradās Vācijā, un nav zināms, vai un kad viņš varētu atgriezties Latvijā.

Tā kā padomes darbs šobrīd ir faktiski paralizēts no privātā akcionāra puses, airBaltic valsts kapitāldaļu turētājs aicinās valdi sasaukt akcionāru sapulci ar darba kārtības jautājumu par jaunu padomes sastāva apstiprināšanu. A. Freidenfelds vēl nezināja teikt, kad tas varētu notikt.

Patlaban airBaltic padomes darbs ir apturēts, līdz ar to tā nevarēs lemt par auditoru sagatavoto ziņojumu par uzņēmuma finanšu rezultātiem 2010.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru