Citas ziņas

Dominas apmeklētāji visvairāk mīl Audi

, 21.11.2006

Jaunākais izdevums

Tirdzniecības centra Domina Shopping apmeklētāji par stilīgāko auto šoruden atzīst Audi Q7 - ar šādu rezultātu 19.novembrī noslēdzās akcijas "Vīriešu dienas" aptauja "Dominas Supermodele". Kopumā no 16.novembra "Domina" viesi bez maksas varēja iepazīt 13 Latvijas vadošo autotirgotāju piedāvātās 22 jaunākās automašīnas un piedalīties sms balsojumā, lai laimētu 500 l benzīna debetkarti.

Baiba Gercāne, t/c Domina Shopping mārketinga vadītāja, rezultātus komentē caur modes prizmu: "Auto mūsdienās neapšaubāmi ir viens no tā īpašnieka stila un statusa apliecinājumiem, turklāt tiešā saistībā ar mainīgo modi. Varētu pat teikt - Domina auto aptaujas uzvarētājs apvieno mūsdienu pasaules vērtības: spēku. eleganci, urbanizētās vides ietekmēto tieksmi pēc piedzīvojumiem, adrenalīna un arī komforta. Bet mode mainās, tāpēc aktuāls ir jautājums - kas būs stilīgs rīt?"

Stilīgāko automašīnu top:

1. Audi Q7

2. BMW 3. sērija

3. Mercedez-Benz CL

4. BMW 5. sērija

5. Alfa Romeo 159

6. Audi TT Couple

7. Jaguar X-TYPE

8. Saab 9-7 X

9. Mercedes-Benz M-klase

10. Fiat Panda Monster

Agris Staņēvičs, Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents aptaujas rezultātus vērtē šādi: "Cilvēkiem visi auto iedalās 2 kategorijās - ikdienā lietojamais un sapņu auto, turklāt abi varianti parasti nesakrīt. Aptauja, protams, ir emocionāls vērtējums, bet rezultāti nepārsteidz - jauni un spēcīgi auto modeļi vienmēr ir tikuši apbrīnoti, lai cik dārgi tie nebūtu. Cerams - starpība starp vēlamo un iespējamo ar laiku arī Latvijas autotirgū taps nemanāmāka."

Autoizstādē Domina tika pārstāvētās šādas markas: Saab, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen, Mitsubishi, Jaguar, Mazda, Fiat, Alfa Romeo, SsangYong, Nissan, BMW, kā arī Citroen.

Papildinformācijai

Baiba Gercāne,

t/c Domina Shopping mārketinga vadītāja

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu auto tirgū Audi ir viens no pieprasītākajiem auto zīmoliem. Tomēr, kā pirms katra nozīmīga pirkuma un tāda ir arī automašīnu iegāde, nepieciešams pārliecināties par pirkuma kvalitāti. Ko ņemt vērā, iegādājoties Audi zīmola automašīnas?

Vai ir vērts iegādāties Audi?

Audi ir viens no populārākajiem auto zīmoliem pasaulē gan jaunu automašīnu interesentiem, gan lietoto auto tirgū. Audi vēsture sākās 1909. gadā, bet pazīstamā emblēma, kura rotā jebkuru Audi automašīnu - savienoti četri apļi, tika izveidota 1932. gadā, kad apvienojās četri uzņēmumi un tie kopīgi izveidoja vienotu koncernu.

Pirms jebkura auto iegādes, tai skaitā Audi, nepieciešams veikt priekšdarbu un saprast, vai šis auto zīmols kalpos man ilgi, vai tā uzturēšana ir dārga un vai Latvijā ir pieejami sertificēti servisi un vajadzīgās rezerves daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvā intervijā db.lv Audi driving experience programas vadītājs Klaus Demels (Klaus Demel) atklāj, ka vairāk nekā 20 jauno Audi R8 un RS sērijas superauto dalība apmācības programas laikā Rīgā, Biķernieku trasē būs līdz šim lielākais superauto desants Baltijā.

Atgādināsim, ka pasaulē pazīstamais Audi Sportscar Experience pasākums šogad, no 8. līdz 18.augustam, norisināsies arī Latvijā, Biķernieku trasē. Audi driving experience programas vadītājs atbildēja uz dažiem db.lv jautājumiem.

Vai ir tiesa, ka Audi Sportscar Experience pēc desmit gadu pārtraukuma atgriežas Latvijā, Biķernieku trasē ar lielāko Audi R8 sporta automobiļu desantu kāds līdz šim ir redzēts Baltijā?

Tā ir taisnība. Tajā brīdī, kad plānojām mūsu atgriešanos Rīgā, bija skaidrs, ka tam ir jābūt ar lielāku jaudu un vērienu, nekā tas bija pirms desmit gadiem. Superjaudīgu automobiļu flote ar tādiem dārgakmeņiem kā jaunais Audi R8 V10 Plus, kam ir pāri par 600 ZS liela jauda. Mūsuprāt, tas ir labākais veids, kā nodemonstrēt, ko nozīmē kaisle, ātrums un jauda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Audi A8 - jauna braukšanas pieredze

, 27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi spodrina sava flagmaņa īpašības: no septembra Audi A8 uzrādīs jaunas, uzlabotas kvalitātes. Vēl precīzāka vadība, augstākās kvalitātes braukšanas sniegums un akustiskais komforts, kā arī izsmalcinātie dizaina un salona uzlabojumi izceļ unikalitāti, kas raksturīga sportiskākajam limuzīnam visā luksus klasē. Tas, cik veiksmīgi sportiskais un elegantais dizains A8 automobilī ir apvienots ar vislabākajām vadības īpašībām, komfortu un priekšzīmīgu draudzīgumu videi, ir redzams Audi A8 2,8 FSI modelī: 199 grami CO2 emisijas uz kilometru - tas ir līdz šim labākais rādītājs savā klasē.

Iespaidīgas vadīšanas īpašības, novatoriskas tehnoloģijas, kā arī īpašs dizains un aprīkojums - Audi A8 luksus automobiļu segmentā atšķirīgi un meistarīgi definē sportiskuma pievilcību. Kā zīmola dižākais pārstāvis A8 iemieso Audi progresu: tā ārkārtīgi izturīgā un vieglā alumīnija virsbūve, kas izveidota pēc Audi Space Frame principa, spēcīgie FSI un TDI dzinēji ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu, pastāvīgā quattro četru riteņu piedziņa un daudz slavētā MMI vadības sistēma ir tikai daži no elementiem, kas izmantoti Audi, lai pierādītu devīzes Vorsprung durch Technik (Pārākums tehnikā) pielietojumu luksus klasē.

Vislabākie degvielas patēriņa rādītāji savā klasē

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Audi tirgus daļa Latvijā sasniedz 2%

, 17.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 2007. gadā tika reģistrēts 671 jauns Audi – tas ir par 42 procentiem vairāk, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu (2006. gadā: 473), un par 15 procentiem vairāk nekā kopējais jauno pasažieru auto skaita pieaugums tirgū (27 procenti).

Audi tirgus daļa Latvijā ir pieaugusi par 0,21 procentu, sasniedzot 2,06 procentu daļu 2007. gadā (2006. gadā: 1,85 procenti), Db.lv informēja SIA Moller Auto Baltic sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Jaunromane.

''Kā augstas kvalitātes novatorisku automobiļu ražotājs Audi ir viens no pasaules vadošajiem premium zīmoliem. Kā Audi importētājs divos visātrāk augošajos tirgos Eiropā, mēs ar nepacietību gaidām jaunus izaicinājumus un 2008. gadā turpināsim Audi modeļu ofensīvu'', saka Espens Egelunds (Espen Egelund), Audi importētāja Latvijā un Lietuvā Moller Auto Baltic vadītājs.

2007. gadā Latvijā un Lietuvā kopā tika reģistrēti 1166 jauni Audi automobiļi, jeb par 48 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā (2006. gadā: 786).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešās paaudzes Audi TT nav tikai jaunākā vācu ražotāja stila ikona, bet arī Audi nākotnes dizaina koncepcijas pirmā bezdelīga.

Kopš 1998. gada Audi TT ir sava veida stila grāmata, pēc kura līdzības daudzi eksterjera un interjera dizaina elementi pēcāk pārkāpj uz citiem četrriņķu markas modeļiem. Jaunākās paaudzes kupeja ir kļuvusi nedaudz kompaktāka un vieglāka, proti, tā ir par 18 milimetriem īsāka un 10 milimetriem šaurāka, bet, liekot lietā augstas izturības tērauda un alumīnija šasiju, kas Audi valodā tiek saukta par Audi Space Frame, jaunā TT kupeja ir kļuvusi par 50 kilogramiem vieglāka. Trešās paaudzes Audi TT viss ir jauns, tostarp uzlabota pilnpiedziņas sistēma. Tās elektroniskās smadzenes turpmāk strādāšot vēl ātrāk un precīzāk, īpaši ekstremālās situācijās, zibenīgi sadalot vajadzīgo vilkmi starp asīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaulē pirmie tikai LED diodes saturošie priekšējie lukturi

, 21.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1992. gada sarkanās LED gaismas arvien biežāk tika izmantotas bremzēšanas apgaismojumam, kā arī aizmugurējos lukturos. Audi ir pirmais ražotājs, kas ieviesa papildu baltos LED dienas gaismas lukturos - vispirms Audi A8 W12 jau 2004. gadā, pēc tam arī Audi S6, Audi R8 un Audi A5/S5.

Tagad Audi piedāvā pirmos un vienīgos priekšējo gaismu lukturus pasaulē, kuros visu priekšējā apgaismojuma funkciju veikšanai izmantotas LED spuldzes. Papildus dienas apgaismojuma lukturiem šīs funkcijas ietver arī pagrieziena signālus, kā arī priekšējās tuvās un tālās gaismas. Vairākas LED grupas, veido precīzu gaismas starošanu un gaišumu. Katrā priekšējā lukturī ir iestrādāti 54 LED gaismas avoti.

LED tehnoloģiju priekšrocības ir zemais enerģijas patēriņš (50 vati priekšējām tuvajām gaismām, 6 vati priekšējām dienas gaismām), krāsa, kas ir līdzīga dienasgaismai un sniedz lielāku kontrastu un patīkamāku vizuālo izskatu, zemāka voltāža, kompakti izmēri un lielāka dizaina brīvība. Īpaša ES izsniegta atļauja ir ļāvusi ietvert priekšējā apgaismojuma LED tehnoloģiju sērijveida ražošanas procesā ātrāk nekā plānots. Tas ir tāpēc, ka atbilstošā ES regula stāsies spēkā ne ātrāk kā 2008. gadā. Audi ir viens no dalībniekiem darba grupā, kura tika izveidota 2003. gadā, ar mērķi panākt ātrāku atļauju modernizētas un spēcīgas apgaismojuma tehnoloģijas izmantošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi Latvia pārdošanas apjomi pirmajā pusgadā ir pieauguši par 44% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pagājušajā gadā. Par pamatu izaugsmei kļuva Audi Q5 modelis, kā arī jaunais Audi Q7 un Audi A4.

2016.gada rudenī tiks uzsākta pagājušajā nedēļā prezentēto Audi jaunumu Q2 un Audi A5 Coupe pārdošana. Bez šiem modeļiem, liels uzsvars tiks likts arī uz Audi A6 un Audi A4 biznesa modeļiem.

Zīmola izaugsme novērota visā pasaulē – AUDI AG pārdošanas apjomi kopš janvāra ir pieauguši par 5,6% līdz 953 200 piegādātām vienībām. Visstraujākā Audi izaugsme bija Eiropas tirgū, kur pārdošanas apjomi kopš gada sākuma palielinājās par 8,4%, pirmo reizi sasniedzot 450 000 pārdotu automobiļu. Pārdošanas apjoma pieaugumu veicināja jaunie modeļi Audi A4 (+12,3%) un pilnizmēra apvidus auto Audi Q7 (+73,6%). Kopumā darījumu skaits jūnijā palielinājās par 7,4% līdz aptuveni 169 000 vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Detroitas autoizstādē Audi piedāvā divus jaunumus – Audi TTS un Audi R8 V12 TDI konceptautomobili, liecina autoražotāja sniegtā informācija medijiem.

Audi R8 V12 TDI concept

2008.gada Detroitas autoizstādē Audi prezentē pirmo ielas sporta auto konceptu ar 12 cilindru dīzeļdzinēju. Jaunais Audi konceptautomobilis, kura pamatā ir Audi R8, aprīkots ar sešlitrīgu V12 TDI dzinēju, kas spēj attīstīt 500 ZS un 1000 Nm. Automobilis sasniedz ātrumu 100 km/h 4,2 sekundēs, tā maksimālais braukšanas ātrums ir virs 300 km/h.

Jaunais V12 TDI dzinējs pieder pie Audi V-veida dzinēju saimes ar 60 grādu leņķi starp cilindru rindām. Tam ir jauna veida ķēžu pievada sistēma ar diviem augstspiediena sūkņiem un common rail iesmidzināšanas tehnoloģiju.

Audi TTS

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina pašmāju auto aizsardzības sistēmu uzstādītāja Autonams veiktie aprēķini, Latvijā šogad nozagti transportlīdzekļi aptuveni 5,7 miljonu eiro vērtībā. Pērn visa gada garumā tika nozagtas automašīnas par aptuveni 11 miljonu latu, Db.lv informēja SIA Autonams pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis Edvīns Panders.

Saskaņā ar Autonams un LR Iekšlietu ministrijas datiem šī gada pirmajos septiņos mēnešos Latvijā kopumā nozagti 820 vieglie transportlīdzekļi. Zagļu vērtējumā vēl joprojām populārākās automašīnu markas ir VW un AUDI. Arvien biežāk tiek zagti jauni transportlīdzekļi, no kuriem šogad absolūtais līderis ir BMW X5.

Ja pērn visvairāk tika zagtas trīspadsmit līdz piecpadsmit gadus vecas automašīnas, tad šogad autozagļi pievērsušies nedaudz jaunākām mašīnām - pārsvarā 1998. un 1999. gada izlaiduma.

Edvīns Panders, Autonams pārdošanas daļas vadītājs: "Statistika liecina, ka tiek zagtas arvien vairāk tādas automašīnas, kuru vērtība pārsniedz 30 un 40 tūkstošus eiro. Šogad septiņos mēnešos ir nozagtas jau divdesmit divas 2006. un 2007.gada izlaiduma automašīnas. Līdz ar to zaudējumi īpašniekam un apdrošinātājiem kļūst ievērojami lielāki."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi A1 Sportback ir dzirkstošs kā tikko glāzē ieliets šampanietis. Auto ir izaudzis tiešā un pārnestā nozīmē, turklāt nav zaudējis dzīvespriecīgo raksturu

Fascinējošs iesaiņojums, lieliska tehnika, iespaidīgs digitālo gadžetu atbalsts, un tas viss perfekti sasiets kopā. Tāds ir Audi A1 Sportback.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Burvīgs mazauto. Patiesībā tas jau vairs nav nekāds mazulis. Ar šādiem apkārtmēriem pirms desmit gadiem Audi A1 varētu startēt pie kompaktklases modeļiem. Jaunākais Ingolštadtes mazulis ir daudz ietilpīgāks, sniedzot vairāk komforta autovadītājam un pasažieriem. Vienlaikus ir palielināta arī bagāžas ietilpība, proti, par 65 litriem vairāk nekā pirmās paaudzes modelim. Standarta ietilpība ir 335 litri, bet ar nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem tā palielinās līdz 1090 litriem. Tāpat kā lielākie un dārgākie Audi, arī Audi A1 Sportback salons ir piesātināts ar digitālajiem verķiem, tajā pašā laikā nepārspīlējot ar ekrānu daudzumu un atstājot vietu ortodoksālām vērtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Audi integrē iPod

, 27.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnas Audi tagad ir iespējams aprīkot ar iPod.

Audi Q7, Audi A8 un Audi A6 tagad var aprīkot ar iPod pieslēgvietu. AMI (Audi Music Interface), kas sastāv no iPod glabāšanas nodalījuma un saistītās vadības ierīces, ir iebūvēta cimdu nodalījumā (Audi A8 un Audi A6) vai aizmugures centrālajā elkoņbalstā (Audi Q7).

Mūzikas izpildītāja, ieraksta un albuma nosaukums tiek parādīts MMI monitorā, un tos var izvēlēties ar vadības un funkciju taustiņiem. No 2007. gada sākuma iPod sistēma būs pieejama kā papildaprīkojums. Audi Q7, Audi A8 un Audi A6, izmantojot jaunās Audi mūzikas sistēmas, iespējams atskaņot arī MP3 un WMA failus.

iPod sagatave, kas iebūvēta cimdu nodalījumā, ir pieejama arī Audi A3, Audi A4 un Audi TT modeļu sērijās. Šo funkciju vada ar radio vai navigācijas sistēmas palīdzību. Šajos modeļos arī iespējams atskaņot kompaktdiskus ar MP3 mūzikas failiem, ja auto ir aprīkots ar "Concert" vai "Symphony" audiosistēmu, vai ir uzstādīta viena no divām pieejamajām navigācijas sistēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jaunais Audi RS 6 Avant

, 06.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Audi RS 6 Avant pirmo reizi publikai tiks parādīts nākamnedēļ - Frankfurtes autoizstādē.

Ārkārtīgi sportiskos Audi RS modeļus ražo quattro GmbH. Tiem piemīt elegants dizains, ekskluzīvs aprīkojums un izcila kvalitāte. Tajā pašā laikā par labu tradīciju ir kļuvis šo automobiļu sportiskuma un Avant modeļu praktisko īpašību apvienojums: pats pirmais Audi RS2, kurš tika izlaists 1993. gadā, bija Avant modelis. Lai arī Audi RS modeļi tagad ir pieejami gan limuzīna, gan Avant, gan Cabriolet versijās, īpaši augstu tiek vērtēts Avant modeļu piedāvātais dinamikas un daudzpusības apvienojums. Tādēļ jaunais Audi RS 6 sākumā būs pieejams tikai Avant versijā, piedāvājot nepārspējamu 580 ZS jaudas un 1660 litru lielu bagāžas nodalījuma kombināciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Stindzinoši dārgs, bet «gards» pirkums

Aldis Zelmenis, 25.10.2019

Testa nolūkos DB autoapskatnieka rīcībā uz pāris dienām nonāca elegants Audi A4 modīgā Quantum Grey pelēkajā virsbūves krāsojumā. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaudējot savas pozīcijas pret tiešajiem konkurentiem, Audi A4 modernizētājiem ir nācies gana papūlēties, lai no jauna sapucētu tik nozīmīgo vācu ražotāja produktu

Ko tur slēpt, piektās paaudzes Audi A4 nav bijis tik veiksmīgs, kā sākotnēji bija iecerējuši tā radītāji, attiecīgi mūžsenie konkurenti Mercedes C klase un 3. sērijas BMW ir paspējuši aizspraukties Audi A4 pa priekšu. Turklāt arī citi sāncenši nesnauž. Piemēram, kamēr Audi A4 tirdzniecības rādītāji 2019. gada pirmajā pusgadā Eiropā ir nogāzušies par 26%, zviedru Volvo S60/V60 tirdzniecība uzlēkusi par 25%. Paturot prātā Audi A4 nozīmi kompānijas modeļu portfelī, Audi saprot, ka ir laiks rīkoties.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Vispirms – auto izskatīsies citādāk. It kā tas pats vecais, labais Audi A4, tikai kļuvis cēlāks un «muskuļotāks», it kā būtu mērķtiecīgi svīdis svaru zālē un uzaudzējis pamanāmu muskuļu masu. Tas visvairāk attiecas uz auto sānu dizainu, kas veidots pilnībā no jauna. Vēl vairāk, no virsbūves elementiem izmaiņas nav skārušas tikai bagāžnieka vāku, motora pārsegu un jumtu. Galarezultātā modernizētais Audi A4 ir kļuvis pievilcīgāks no ārpuses un paredzami viedāks no iekšpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Premjers Ivars Godmanis (LPP/LC) pieļāvis iespēju, ka valdība varētu skatīt jautājumu par atteikšanos no dienesta automašīnām.

Tā I. Godmanis norādīja LTV raidījumā 100. pants, atbildot uz jautājumu, vai taupības laikos ministriem, līdzīgi kā Šveicē, nevajadzētu izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus, nevis valsts atmaksātas automašīnas. Viņš arī uzsvēra, ka šogad jauni dienesta auto nav pirkti, ziņo Apollo. Vienlaikus premjers teica, ka būtu jāizvērtē, cik ļoti katram valstsvīram nepieciešams nodokļu maksātāju sponsorēts braucamais līdzeklis. «Redzēsim, kā beigsies 1. ceturksnis,» sacīja Godmanis, norādot, ka pēc tam varbūt arī viņam pašam nāksies vairāk staigāt ar kājām.

Vidēji 450 Ls

Jau pērn Db aptaujāja ministrus par viņu braukšanas paradumiem, jo Db rīkotās akcijas Meklējam miljonus laikā tika saņemts kāda lasītāja ieteikums ministru darba automašīnas nomainīt pret zemākas klases automašīnām, kurām būtu arī mazāks degvielas patēriņš. Rezultātā varēja secināt, ka ministri ikdienā bieži pārvietojas ar darba automašīnu, turklāt vidēji viens ministrs mēnesī iztērē ap 450 Ls degvielai. Nav pieejama informācija par Ivara Godmaņa un Mareka Segliņa autotransportu, jo gan Ministru prezidents, gan iekšlietu ministrs ir valsts augstākās amatpersonas, kuru apsardzi veic Drošības policija. Šīm amatpersonām nav piesaistītas noteiktas automašīnas, ar kurām tiek nodrošināta šo amatpersonu pārvietošanās, bet abu amatpersonu apsardzes un drošības pasākumu organizācija un tehniskie līdzekļi ir konfidenciāla rakstura informācija, paskaidroja Drošības policijas priekšnieka palīdze Kristīne Apse-Krūmiņa. SIA Auto Rīga (Audi) direktors Raimonds Pāvulītis Db skaidroja, ka atsevišķām ministrijām 2007. gadā piegādātie Audi A6 ir aprīkoti ar vecajiem un vienlaikus arī rijīgākajiem V6 benzīnmotoriem. «Šos dzinējus vairs neražo, bet pirms gada komplektācijā ar šiem spēka agregātiem Audi A6 bija vislētākie. Rūpnīcas noteiktajos standartos šāds A6 vidēji uz 100 km tērē 9,6 l, taču, ņemot vērā visus blakusfaktorus - ekspluatācijas atšķirība ziemā un vasarā, pilsētā vai ārpus pilsētas, kā arī autovadītāja braukšanas stils ir galvenie nosacījumi, ka vienā gadījumā vidējais degvielas patēriņš ir 13 l, bet citā - vairāk nekā 19 l. Vēl viens, iespējams, viens no būtiskākajiem faktoriem, kas palielina degvielas patēriņu, ir tas, ka ziemas periodā, gaidot ministrus, auto šoferi, lai nenosaltu, bieži atstājot ieslēgtu automašīnas dzinēju.» Paraugoties uz ministriju auto degvielas patēriņa atšķirībām, Drošas braukšanas skolas (DBS) direktors Artūrs Priednieks nenoliedz, ka pilsētas sastrēgumi, ekspluatācija ziemā, kā arī autovadītāja braukšanas stils var būtiski ietekmēt vidējo degvielas patēriņu. «Taču atsevišķos gadījumos uzrādītie degvielas patēriņi, kuri ievērojami atšķiras no rūpnīcas noteiktajiem standartiem, šķiet pārlieku neloģiski. Var jau būt, ka te ir meklējami citi iemesli, bet iespējams, šo auto stūresvīriem vienkārši trūkst zināšanu par pareizas un ekonomiskas braukšanas pamatprincipiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā 10.martā tika prezentēts jaunais Audi A7 Sportback un uzsākta tā pārdošana Audi dīleru salonos Rīgā.

Bez dizaina, jaunajam Audi A7 ir uzlabota arī vadāmība un komforta līmenis, kā arī automobilis ir aprīkots ar daļējā hibrīda tehnoloģiju.

Jaunais Audi A7 bija apskatāms pie Latvijas Nacionālā mākslas muzeja ieejas. , Jaunā četru durvju kupeja iemieso Audi jaunās luksus klases dizaina valodu, kas tika aizsākta ar 2017. gadā prezentēto Audi A8 un turpinās ar nupat, plašākai publikai, Ženēvas autoizstādē prezentēto jauno Audi A6.

Vienlaikus Audi A7 ietver arī plašu jaunāko tehnoloģiju klāstu – jaunā MMI skārienjūtīgā vadības koncepcija, 39 vadītāja asistenta sistēmas, 400 pielāgojami iestatījumi un daļējā hibrīda sistēma ir tikai daļa no tā.

Apskatot no ārpuses un salīdzinot to ar Audi A8, jaunajam modelim priekšpusē ir vienota priekšējā reste, kas ir platāka un zemāka, šauri priekšējie lukturi un izteiksmīgas gaisa ieplūdes atveres. Bagātīgākajā aprīkojuma līmenī ietilpst HD Matrix priekšējie LED lukturi ar Audi lāzera tehnoloģiju. Aizmugurējos lukturus savieno gaismas josla, kas ir raksturīgs dizaina elements visiem Audi augstākās klases modeļiem. Atslēdzot un aizslēdzot durvis, lukturos izgaismojas unikālas gaismas animācijas. Izteiksmīgās kontūras ap arkām izceļ riteņus, kuru diametrs sasniedz līdz pat 21 collai, godinot Audi quattro mantojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Audi 2008. gadā pirmo reizi uzņēmuma vēsturē pārdevis vairāk nekā vienu miljonu automobiļu. Ar 1 003 400 pārdotām vienībām visā pasaulē, Audi palielinājis pārdošanas apjomu par 4.1%, informē kompānija.

Audi izaugsmes mērķi īpaši veiksmīgi sasniegti Eiropas tirgos un Āzijas – Klusā okeāna reģionā. Rietumeiropā vienas vienības pārdošanas apjomi decembrī (53 900) pārsniedza iepriekšējā gada rādītājus par 22.7%. Kopumā 2008. gadā Audi šajā reģionā pārdeva 667 000 automobiļus, par 2.5% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Āzijas – Klusā okeāna reģionā Audi decembrī piegādājis jaunus automobiļus apmēram 14 000 klientiem, kas nozīmē pārdošanas apjomu pieaugumu par 15.6%. Visa gada laikā šajā reģionā Audi iegādājās 155 100 klienti – par 15.6% vairāk nekā 2007. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi Q8 quattro ir krosoverkupeja, ko ieraugot, aizraujas elpa. Diemžēl to nevar teikt par pagaidām vienīgā dīzeļmotora spējām

Uzticīgākā Audi fanu auditorija varētu būt sašutusi par šādu apgalvojumu. Kā tad tā? Trīs litru V6 dīzelis ar 286 ZS lielu jaudu un 600 ņūtonmetru lielu griezes momentu uz papīra izskatās vairāk nekā iespaidīgi. Tas tiesa, bet stāsts ir par to, kā šie Q8 vienīgā dīzeļmotora zirgspēki un ņūtonmetri izpaužas reālajā dzīvē. Q8 quattro parādītais sniegums plašpatēriņa modelim būtu vērtējams kā izcils, taču premium saimes krosoveram, par kuru pieprasa 100 tūkst. eiro, gribētos, lai motora spēku varētu sajust, jau pieskaroties akseleratora pedālim. Taču tā nav. Momentālā reakcija, iespiežot gāzes pedāli grīdā, ir apzināti kavēta. Tehnika, nevis pilots, izlemj, kurā brīdī automobilim paātrināties. Caurmērā tas notiek ar divu sekunžu aizturi, un tas viss ar mērķi ekonomēt degvielu un uzlabot kaitīgo izmešu rādītājus. Kad elektroniskie vagari ir devuši savu svētību un atļauj 286 zirgu ganāmpulkam kopā ar astoņpakāpju tiptronic automātu izpausties, tālāk jau viss noris tā, kā tam vajadzētu būt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Losandželosas auto izstādē, kas norisinās no 14. līdz 24. novembrim, Audi prezentē Audi Cross Cabriolet quattro konceptautomobili, liecina sniegtā informācija medijiem. Kā norāda autoražotājs, Audi Cross Cabriolet quattro konceptauto apvieno dinamiskā Audi kabrioleta un vispusīgā SUV automobiļa īpašības.

Audi Cross Cabriolet quattro ar divām durvīm un četrām sēdvietām ir 4,62 m garš un 1,91 m plats, tā riteņu bāzes garums ir 2,81 metri, augstums - 1,63 m. Kā norāda autoražotājs, Audi Cross Cabriolet quattro konceptauto apvieno dinamiskā Audi kabrioleta un vispusīgā SUV automobiļa īpašības. "Muskuļotās, jaudīgās, un tajā pašā laikā elegantās aprises izceļ šī transportlīdzekļa potenciālu. 240 ZS trīs litru TDI dzinējs ar īpaši zemo izplūdes gāzu tehnoloģiju nodrošina sportisku braukšanas dinamiku un EU 6 ierobežojumiem atbilstošu izplūdes gāzu līmeni," akcentē Audi.

Audi Cross Cabriolet quattro auduma jumta pārsegs nolaižas tikai 17 sekundēs. Turklāt kabrioletu piekritējiem tas piedāvā arī jaunus plašuma izmērus: papildus bezceļnieka tipiskajam augstumam un komfortablajai sēdēšanas pozīcijai, Cross Cabriolet quattro kā SUV automobilis saviem pasažieriem nodrošina bagātīgu telpu galvai un kājām, kā arī plašumu pleciem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka gandrīz gadu Latvijas tirdzniecības centru nozare atrodas spēcīgā Covid-19 pandēmijas ietekmē, t/c "Domina Shopping" vadība pauž satraukumu par turpmāko tirdzniecības nozares veiktspēju. Tirdzniecības centrs atklāj, ka nozari gandrīz paralizējošie ierobežojumi 2020. gadā ir radījuši lielus zaudējumus. Tajā pat laikā "Domina" nevēlas atkāpties no iecerēm 2021. gadā īstenot investīciju projektus gandrīz 10 miljonu eiro vērtībā.

Šogad kā nozīmīgākais "Dominas" investīciju projekts 9 miljonu eiro vērtībā ir plānots Latvijā lielākā iekštelpu atpūtas un izklaides centra būvniecība visai ģimenei ar kopējo platību 7000m2. Pagaidām pandēmija nav spējusi ietekmēt šī vērienīgā projekta attīstīšanas tempus, un pērn oktobrī tika atzīmēti atpūtas un izklaides centra spāru svētki. Šī gada pavasarī plānota jaunuzbūvētās zonas nodošana ekspluatācijā, bet atvēršanā – vasarā.

Izklaides parka izveidē Dominā ieguldīs 9 miljonus eiro 

Tirdzniecības centrs “Domina Shopping” kopā ar jaunajiem nomniekiem “Apollo Group Baltics”...

Vienlaikus arī 2021. gadā "Dominas" komandai ir plāns turpināt strādāt pie tirdzniecības centra pievilcības uzlabošanas. Rezultātā vēl 700 000 eiro plānots ieguldīt energoefektivitātes uzlabošanā, divu autostāvvietu un informācijas centra rekonstrukcijā, iekšējās navigācijas sistēmas uzlabojumos, fasādes apgaismojuma modernizēšanā.

2020. gads tirdzniecības centram un tā nomniekiem pagāja nemitīgas pielāgošanās zīmē. Un, jo ar stingrākiem tirdzniecības ierobežojumiem nācās sastapties, jo lielāks sekoja finanšu un darbības rādītāju kritums. Rezultātā aizvadītajā gadā "Domina Shopping" apgrozījums, plūsma un čeku skaits kopsummā samazinājās par vidēji -26%. Tas nozīmē arī to, ka par -13,3% kritās arī iemaksas valsts kasē nodokļu veidā – tie ir vairāk nekā 200 tūkstoši eiro.

Tomēr, par spīti krīzei un tirdzniecības centru biznesa stagnācijai aizvadītajā gadā, uzņēmums un tā partneri turpināja ieguldīt attīstībā. Rezultātā 2020. gadā 17 jauni nomnieki, starp kuriem ir arī globāli atpazīstami zīmoli, lēma par labu savas tirdzniecības vietas atvēršanai "Dominā". Vēl 10 esošie nomnieki tika atvērti jaunos konceptos pēc rekonstrukcijas vai jaunās vietās.

Līdztekus arī pati "Domina" pērn īstenoja daudzus investīciju projektus ar kopējo vērtību 800 000 eiro. Starp tiem nozīmīgākie – modernizēta māmiņu istaba, vienotā stilā iekštelpās rekonstruētas 52 veikalu fasādes, renovēts un labiekārtots C skvērs, gaiteņos uzstādītas atkritumu šķirošanai paredzētas tvertnes, uzlabota ārējā navigācijas sistēma. Reizē 400 000 eiro investēti arī citos tehniskos uzlabojumos, piemēram, ugunsdrošības sistēmā, infrastruktūras sistēmās, kā arī Covid-19 izplatīšanās samazinošās aktivitātēs.

"2020. gads bija izaicinošs. Nevienam nebija gatavu pareizas rīcības recepšu, un daži loģiski un neloģiski biznesa ierobežojumi cits citu papildināja neprognozējamā ātrumā. Tomēr, neskatoties uz ieilgušo situācijas nenoteiktību un pandēmijas negatīvo ietekmi, mēs nostiprinājām "Dominas" pozīcijas. Augam nākotnei – tas jau vairākus gadus ir ne tikai "Dominas" sauklis, kas simbolizē izklaides zonas būvniecību, bet arī emocionālais uzstādījums un pieeja šī brīža situācijai. Tāpēc šobrīd mūsu darbības pamatā kā vēl nekad ir saprotošas un ilgtermiņa attiecības ar nomniekiem. Cenšamies būt par labu atbalstu saviem partneriem, taču arī mūsu kapacitāte diemžēl jau tuvojas izsīkumam. Tamdēļ steidzami sagaidām vienlīdzīgus spēles noteikumus visiem - gluži kā mēs plānojam ieguldīt tirdzniecības centra un pilsētvides attīstībā, radot jaunas biznesa iespējas un darba vietas, pieprasām, lai arī valsts līdzieguldās nozares atbalstīšanā un stabilizēšanā. Valstsvīri situāciju var mainīt divējādi – steidzami sniedzot atbalstu nomas segšanai slēgtajiem veikaliem vai atļaujot visu preču klātienes tirdzniecību stingrākas uzraudzības apstākļos," komentē Dina Bunce, t/c "Domina Shopping" direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svaigākais Audi Q3 modelis ir būtiski audzis izmēros, kļuvis izskatīgāks, tostarp arī palielinājis digitālo ekrānu klātbūtni salonā

Ar Volkswagen grupas MQB platformas palīdzību jaunākais Audi Q3 ir palielinājis savus apkārtmērus, tostarp arī riteņu bāzi, kas pastiepta par 7,7 cm garāka. Šis ir iespaidīgs skaitlis, tāpēc nav brīnums, ka ir daudz ērtāk kļuvis Q3 otrajā sēdekļu rindā. Turklāt aizmugurējo krēslu varēs bīdīt uz priekšu un aizmuguri 15 centimetru diapazonā. Visbeidzot – automašīnas astes galā paliks vieta pāri vēl 530 litru bagāžniekam, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, varēs transformēt par 1525 litru lielu bagāžas telpu. Gana iespaidīgi rādītāji priekš šāda izmēra auto.

Gribētos jau, lai, līdzīgi kā Rietumeiropā, pēc Audi Q3 tiektos arī stiprā dzimuma pārstāvji. Īpaši tagad, kad auto ir acīmredzami izaudzis ne tikai tiešajā, bet arī pārnestajā nozīmē. Diemžēl pie mums valda citi tikumi, un Q3 ir un būs izteikti sieviešu auto. Toties – ļoti daudzpusīga un talantīga personība ar «augstāk sēdi, tālāk redzi» koncepciju. Auto labi brauc, tas ir labi aprīkots. Pats par sevi saprotams, ka elektronisko palīgu un asistentu, kā arī komforta ekstru tam būs pietiekamā daudzumā. Tam ir iespēja priekšpiedziņas vietā pasūtīt arī quattro pilnpiedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko gadu laikā Audi paredz investēt nozīmīgus līdzekļus, lai ievērojami paplašinātu savu modeļu klāstu. No 2006. līdz 2011. gadam uzņēmums plāno ieguldīt kopumā 11,8 miljardus eiro. Šo lēmumu pieņēma AUDIAG Uzraudzības Padome savā pēdējā 2006. gada sanāksmē, Db.lv informēja Audi importētājs Latvijā SIA Moller Auto Baltic.

Apmēram 8,4 miljardus eiro (71 procents no kopējo investīciju daudzuma) ieguldīs tikai jaunu Audi modeļu attīstībā vien. Līdz 2015. gadam Audi plāno paplašināt savu modeļu skaitu no pašreizējiem 22 līdz 40. Sākot ar 2007. gadu, investīcijas pakāpeniski pieaugs līdz apmēram diviem miljardiem eiro gadā. AUDI AG Valdes priekšsēdētājs Ruperts Štadlers (Rupert Stadler) saka: "Ikviena uzņēmuma darbībā vitāla nepieciešamība ir investīcijas jaunu modeļu ražošanā, jauninājumu ieviešanā un būtiski svarīgu zināšanu attīstībā. Piedāvājot pievilcīgu ražojumu klāstu, mēs varam nodrošināt panākumus mūsu uzņēmumam. Tāpēc tas ir būtisks ieguldījums uzņēmuma nākotnē, un tam ir izšķiroša nozīme arī darbavietu nodrošināšanā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” biznesa rādītājiem Baltijā 2023. gadā, pērn vislielāko izaugsmi piedzīvojis elektroauto segments, proti, elektroauto pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā auguši par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu.

Savukārt lietotu auto segmentā pārdošanas apjoms audzis par 26%, bet jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bijuši stabili, 2022. gada līmenī. Tikmēr “Moller Auto” servisu darbības apgrozījums Latvijā, salīdzinot ar 2022. gadu, kāpis par 12,4%.

Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, neraugoties uz aizvien klātesošajiem izaicinājumiem ekonomikā, 2023. gadā uzlabojusies iedzīvotāju finansiālā konfidence, un personīgā mobilitāte aizvien ir bijusi daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā, gan iegādājoties auto, gan veicot to apkopi un remontu.

“Neraksturīgi iepriekšējiem gadiem, lietotu auto segments visa gada garumā uzrādīja nemainīgi augstus pārdošanas rezultātus, rekordpārdošanu sasniedzot gada izskaņā. Tikmēr jaunu auto pārdošanas rādītāji ir bijuši stabili, 2022. gada līmenī, ko vērtējam kā pozitīvu tendenci, ņemot vērā, ka iepriekšējos gados šis segments piedzīvoja virkni izaicinājumu. Būtiski pieminēt, ka arī šogad turpināsim aktīvi bagātināt kā jaunu, tā lietotu auto klāsta pieejamību klientiem, un to nupat iezīmēja jaunā “Audi” dīlera atklāšana Kārļa Ulmaņa gatvē, iepriekšējam “Audi” centram S. Eizenšteina ielā pārtopot par “outlet” koncepta lietotu auto dīleri,” skaidro I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka maija sākumā Eiropā, tostarp arī Latvijā Audi modeļu paletē parādīsies jaunais Audi A4 allroad quattro.

Apkarinot virsbūvi ar īpašām virsbūves uzlikām, izveidojot jaunas formas priekšējo un aizmugurējo bamperi ar stilīgām metāla ielocēm, Audi A4 allroad quattro līdz baltkvēlei būs nokaitējis iekšējo sāncensību starp jaunajiem Audi A4 un klasi augstāk stavošajiem Audi A6 saimes modeļiem. Ko tur slēpt, visticamāk, ka jaunais Audi A4 allroad quattro būs nevēlams konkurents uz A6 limuzīna bāzes būvētajam Audi Allroad quattro.

Pielāgojoties elegantajam darba apģērbam, Audi A4 allroad quattro ir nodrošinājies, lai uz meža ceļa tas justos veikls un drošs. Audi A4 allroad quattro virsbūves attālums līdz ceļa virsmai sasniegs 180 mm. Pavisam nedaudz ir mainīti arī automašīnas apkārtmēri. Salīdzinājumā ar parasto universālu tā garums, visticamāk, uz plastmasas bruņojuma rēķina sasniegs 4,72 metrus, augstums 1,50, bet platums 1,84 metrus.

Komentāri

Pievienot komentāru